NYTT BESÖKSREKORD!


Drygt 9700 besökare under vecka 47.

Förra veckan gav ett nytt besöksrekord på bloggen, det retar säkert en del av våra politiska motståndare. Att Vellinge kommuns nej till "ensamkommande unga muslimska män" är säkert en stor bidragande orsak.

Nu är frågan om bloggen skall passera 10 000 besökare/vecka innan nyår?

Utvecklingen av bloggen är mycket intressant ur många olika perspektiv. Jag har knutit kontakter med väldigt många människor, alltifrån personer som jobbar i Afghanistan till "etablerade" politiker i Sverige. Tipsen till bloggen strömmar också in och det är både anonyma och kända personer. Det som är speciellt intressant är att flera journalister har börjat tipsa mig om diverse saker. Jag tolkar det som att det jäser inom journalistkåren när de vänder sig till mig om saker som de tydligen inte själva kan skriva om.

Att pk-media har stora bekymmer över min blogg får jag ständigt bevis för men det är bara roligt att reta dem lite.

Allt detta är en bekräftelse på att jag är på rätt väg och sporrar mig att fortsätta. Idag har jag så många uppslag till inlägg att jag blir tvungen att lägga dessa på hög då tiden inte riktigt räcker till.

När det gäller Vellinge och moderaterna har det de senaste dagarna kommit flera alster på nätet som man kan skratta åt. Här kommer några exempel.


Se filmen genom att klicka här eller på bilden.

Filmen med "Hitler" har också fått ny text med anledning av Vellinge. Tänkvärd? Ta den med ett gott skratt! Jag vill inte ha några nazistkopplingar i kommentarerna. 


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Ha ha ha! Det där Hitler-klippet är ju en klassiker på tuben, handlar om allt mellan pannkakor och Springsteenkonserter. Denna var dock, tyvärr, bäst hittils...

2009-11-23 @ 19:17:27
Postat av: natasha

Hjärtliga gratulationer, Thoralf!Din blogg är helt suverän!

2009-11-23 @ 19:22:48
Postat av: Info

NY BENÄMNING PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA



”VARFÖR HATAR FOLK KONST?” var rubriken på kulturprogrammet K2, som sändes i P1 19/11 och 23/11. Med ”folk” menade kulturredaktionen ungefär ”dumbomarna där ute”. Utgångspunkt för det starkt och ohöljt vinklade programmet var två nya rondellskulpturer i Gävle, den ena föreställande en jättelik, röd betongbil stående på kylaren med bakdelen i vädret, den andra en obestämd totempåle av väldigt format.



Tyvärr tar det här kommentarprogrammet inte emot mina länkar, men ni kan ju bildgoogla på t.ex. "Ingo vetter Priapos trädgård".



Inga gävlebor hade i förväg tillfrågats, om de önskade sig och var villiga att betala för denna typ av ”offentlig utsmyckning”. Däremot hade en del sverigedemokrater i Gävle motionerat om, att det hela inte bara rörde sig om ”kejsarens nya kläder” utan enbart om meningslös landskapsförfulning.



Lars Hermansson hette den kulturexpert, som Sveriges radio skickat till Gävle för att undersöka inställningen till ovannämnda ”konstverk” hos ”folk på Gävles gator”. Inte oväntat fann Lars Hermansson att av femton tillfrågade var fjorton mycket nöjda med konsten i fråga. Bara en enda var en smula tveksam. Hermanssons slutsats: Det fanns i själva verket inget motstånd i Gävle mot rondellskulpturerna – annat än hos marginella



MISSNÖJESONANISTER SOM SVERIGEDEMOKRATERNA.



Nytt ord i svenska språket: MISSNÖJESONANISTER. Nu vet vi alltså, vilken sorts onanister som Sverigedemokraterna är. Men är det någon som vet vilken sorts ONANIST Lars Hermansson själv är?



Berätta!

............................



P.S. Grattis Thoralf! DS.

2009-11-23 @ 19:58:35
Postat av: Roger S.

Stort grattis.

2009-11-23 @ 20:23:32
URL: http://allahuakbar.se
Postat av: Andreas

Grattis!!!

Hitler klippet var en höjdare!

2009-11-23 @ 20:23:59
URL: http://andrimnerlandskrona.blogspot.com/
Postat av: Rune

Intressant det där med journalisterna. Det måste givetvis vara frustrerande för journalister som har känsla för ärlighet att vara tvungen att endast släppa ut vinklad information.

Troligen växer ilskan på sina håll i journalistkåren.

Undrar om det inte snart är läge för att starta en ny rikstäckande nyhetstidning som skriver sanningsenligt om vad som händer i Sverige och Europa.

SD-Kuriren i all ära är väl bra på sitt sätt men den är för partibunden för min smak. Jag skulle hellre se en tidning som liknar Svenska Dagbladet eller Göteborgsposten med allmänna nyheter landet runt, lite sport kanske, med korsord mm.

Kort sagt som en allmän tidning skall vara. Men det viktiga! Politiskt och ideologiskt oberoende och sanningsenlig utan vinklingar.

Funnes det en sådan tidning i Sverige så skulle jag vara prenumerant.

2009-11-23 @ 20:29:18
Postat av: Nesse

Om journalister så måste det ju finnas några som är hyffsat intelligenta och som genomskådat förljugenheten och hyckleriet kring den förda migrationspolitiken. Kan tänka att flera vill skriva mer om sanningen men att de då skulle mista jobbet och bli totalt utmobbade. Det´ska ju till ovanligt starka personer för att motstå ett sådant tryck.

2009-11-23 @ 20:29:33
Postat av: Tengil

Grattis!!

2009-11-23 @ 20:34:13
Postat av: Jeppe

Grattis,!!! Har även börjat att gå långsammare att komma in på dina sidor vilket tyder på ökad belastning... Din blogg behövs att vi skall få en opartisk nyhetsvinkling.

2009-11-23 @ 20:55:49
Postat av: Thoralf A

Jeppe



Jag tror webblogg har kapacitetsproblem. Jag har själv stora problem när jag skall ladda upp t.ex. bilder till mina blogginlägg.

Det är väldigt frustrerande!



Det syns även tydligt då fler skriver in samma kommentar flera gånger då de tror att något gått snett med sin första kommentar. Vi får hoppas att webblogg löser problemen så snart som möjligt.

2009-11-23 @ 21:04:22
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Gubben o Gumman

Heja Thoralf,kör man med rent spel, och försöker vara så objektiv det går,så lyser det igenom i inläggen,vilket ger respekt.



Utom då möjligen på Boholmarna i ett visst skjul.

Men flinskallighet och svampar har aldrig gått speciellt bra ihop.



Gubben o Gumman kan avslöja att diagrammet ovan följer SD:s faktiska valresultat löpande fram till valet 2010.



Man stryker tre "nollor" bara Sahlin,Ohly,Wetterstrand tex (valfritt) och, vips får man väljarstödet i procent för SD .



Formeln för diagrammet uppfanns på 40-talet i en fiskebod på Stensö.



Det unika är att det bara kan gå uppåt över tid.



Ps Gubben o Gumman ljuger lite ibland ,då får vi dåligt samvete....

2009-11-23 @ 21:22:44
Postat av: Mattias J

Grattis. Se till att komma på valbar plats så du kan blogga från Riksdagen nästa år. Blir skoj att läsa dina avslöjanden från PK-nästet. Med en nationell arena får du 150 000 läsare.

2009-11-23 @ 21:28:45
Postat av: Thoralf A

Gubben o Gumman



"Man stryker tre "nollor" bara Sahlin,Ohly,Wetterstrand tex (valfritt) och, vips får man väljarstödet i procent för SD."



Klockrent!!



Kvällens goaste skratt.



Tack!

2009-11-23 @ 21:29:58
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: paulina♥

grattis (:

2009-11-23 @ 21:38:43
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Peter, den förste.

@Thoralf: "Tipsen till bloggen strömmar också in och det är både anonyma och kända personer. Det som är speciellt intressant är att flera journalister har börjat tipsa mig om diverse saker."



Kanske är det dags att släppa in anonym artikel på din blogg, från någon ärlig och rak journalist (om de fortfarande finns).



Om det skulle kännas lite motbjudande för dig journalist, att skriva här; Tänk då så här, så skall du se att det sura pillret går ned:



1) Om jag skriver här så får jag inte betalt; Och det är mumma för en vänster själ.



2) Om jag skriver här så gör jag något för kollektivet; Och det är mumma för en vänster själ.



3) Om jag skriver här så blir det bättre för alla; Och det är mumma för en vänster själ, ja nästan lite nostaligiskt, kommunistiskt på nåt sätt.

2009-11-23 @ 22:06:46
Postat av: sten

10000 besökare/veckan är väl skapligt, men gjorde du lite mer reklam för bloggen så skulle du lätt få samma antal per dag.

2009-11-23 @ 22:45:06
Postat av: Gubben o Gumman

Knåp o knep för sömnlösa.



Rubrik i Expressen:

Låg i koma i 23 år fullt medveten.



Ditt jobb blir nu att para ihop rätt namn med rubriken.



A John Pohlman

B Bengt Westerberg

C Rom Houben.



2009-11-23 @ 22:49:27
Postat av: Magne

Vicken miss att inte din bloggadress finns med på "vill du bli politiker-korten" Thoralf. Nä nu har jag vilat tillräckligt nu måste jag ut och stoppa brevlådor igen. Bara 9700 kvar att dela och ett ont knä..



PS Hitler-filmen var superb. Fast det var inte Hitler det var PK och det var inte satir det var verkligheten i Sverige. Skrämmande!



Kanske inte din grej Thoralf men klistermärken med din bloggadress kanske vore något? Det finns fortfarande många blinda får där ute som tror vi/SD har cyklon B i garaget.

2009-11-23 @ 22:59:59
Postat av: S-E Karlsson

Köp Oskarshamns Nyheterna i morgon så får ni läsa om ett fint förslag av en "Medborgare "

i Högsby kommun , om en Sd-politiker i samma kommun !

Mvh S-E Karlsson .

2009-11-23 @ 23:10:07
Postat av: OT

HAR ALLA JORNALISTER I SVERIGE SEMESTER? Å andra sidan bryr ni väl er inte så mycket.



Yttrandefriheten är i stor fara!!!



"CNN on the UN resolution on blasphemy

By Eeyore | November 23, 2009



This is much more important than most people are aware of. The UN General assembly is considering a binding resolution on member nations (nearly all countries in the world) making it a criminal matter to say anything which may cast Islam in a bad light."



Se: http://vladtepesblog.com/?p=15762

2009-11-23 @ 23:21:56
Postat av: Robin_Shadowes

Hitler-scenen har parodierats så många gånger nu att det nästan börjar bli lite tjatigt. Trots det var denna variant nog en av dom bättre jag sett.

2009-11-24 @ 00:03:39
Postat av: Magne

Så då har man vatt ute och spridit det goda budskapet i så där sex timmars marsch med berlinerkex som mellanmål. Mör är man och något imponerande Intellektuellt inlägg orkar jag inte med. Ty jag ska traska vidare imorn.



Vill bara skicka en passning till alla kommentatorer här.. Som alla är briljanta men vem skriver ni för? Mig?



2009-11-24 @ 01:15:49
Postat av: stefan k

Ha-ha

Jag garvade när jag gick o la mig och garvade fortfarande när jag vaknade.

2009-11-24 @ 17:25:47
Postat av: Carl

Framlidne rikskanslern måste verkligen ha varit ett politiskt geni! Han kunde på pricken förutse vad som skulle hända i en mindre skånsk kommun sextiofyra år senare!

2009-11-24 @ 22:44:34
Postat av: Calle

@Magne

Din passning är klockren! Här läser huvudsakligen redan frälsta.Det är dom utanför forumet som behöver info.

" Keep up the good work"

2009-11-25 @ 09:16:59
Postat av: Solveig Baudin, Barkg 7, 79434 Orsa

Du är bäst ingen har så aktuell information hoppas du kommer in i riksdagen då får vi aktuell info från pk- korrekta.

2009-12-02 @ 14:42:20
URL: http:// b-s-b

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0