STACKARS MONA!



Jag tycker faktiskt synd om Mona som blev så fullständigt tillplattad av Fredrik Reinfeldt.


Det sämste med denna debatt var egentligen att många socialdemokrater troligen fick upp ögonen för att Mona Sahlin redan är en förlorare. Monas nervositet och skakiga röst tror jag även den mest inbitne socialdemokraten uppfattade. Hela bröstet och halsen var flammande rött och det tyder på en mycket stressad socialdemokratisk partiledare.


Jag tror att den socialdemokratiska partistyrelsen kommer ta till sig av den massiva kritik mot Mona Sahlin från de egna medialeden som ofrånkomligen kommer att komma efter den TV-sända debatten.

Frågan är om inte socialdemokraterna kommer att ha en ny ledare redan till Almedalen i veckan 27.


Kommentarer
Postat av: en

Jag hoppas innerligt att subban är kvar.

Däremot håller jag med Thoralf om att sossarna nog vaknar nu.



Frågan är ju vem som kommer efter.

Själv hade jag gärna sett Inger Segelström..

2009-03-17 @ 20:55:38
Postat av: Carl

Finns det någon länk eller något där man kan se debatten?

2009-03-17 @ 21:34:20
Postat av: Martin Isaksson

lite synd ändå att fähunden fredrik kunde plocka lätta poäng för mån kan en 5åring knäcka retoriskt.



mer synd att folk röstar på M och tror att de kommer göra saker som SD velat länge men så är inte fallet och har aldrig varit.

2009-03-17 @ 21:48:44
Postat av: nils.a

Inger Segelström..det var humor !! S 20 %..

2009-03-17 @ 21:49:14
Postat av: oveg

>Carl: Det finns på SVT:s hemsida

1484328&lpos=rubrik" rel="nofollow">http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1484372&lid=puff1484328&lpos=rubrik

2009-03-17 @ 21:51:08
Postat av: AWSvensson

Jag brukar alltid ställa upp på den svages sida, men i Mona Sahlins fall gör jag ett undantag.

2009-03-17 @ 22:05:26
Postat av: Robin_Shadowes

Kanske vi kan hoppas på Nalin Pekgul som ny partiledare? kan det bli droppen som får Svenne Banas bägare att rinna över?

2009-03-17 @ 22:14:36
Postat av: Robin_Shadowes

Kanske vi kan hoppas på Nalin Pekgul som ny partiledare? Kan det bli droppen som får Svenne Banans bägare att rinna över?

2009-03-17 @ 22:15:16
Postat av: Micael Foghagen

Thoralf sköter en fantastisk blogg där alla kan få komma till tals. Låt det förbli så!





Men vi som kommenterar behöver inte använda tillmälen som "subba", "-svin" , osv.



Våra sakliga argument räcker och blir över - allt annat är kontraproduktivt.



Nu vill jag inte framstå som språkpolis, men visst vore det bättre om AFA,Daniel och Trollen gör bort sig och inte vi?



2009-03-17 @ 22:15:24
Postat av: Roberth Ström

Reinfeldt mosade Mona. Man kan tycka vad man vill om Reinfeldt och hans politik men i ärlighetens namn är Alliansens politik ljusår bättre än SVMP! Däremot tvivlar jag på att hon kommer bytas ut vem ska efterträda henne? Östros med sin otroliga charm och värme? Baylan som knappt vet var hans egen toalett ligger? Bodström som hellre leker författare? Nej Mona sitter några år till och jag ber till gud år 2010 att de tokiga sossarna ej får makten igen.

2009-03-17 @ 22:21:29
Postat av: Sven Duva

Vad spelar det för roll om Mona, reservsosse eller Fredrik vinner nästa val? Massinvandringen kommer ju fortsätta i alla fall. Det enda som kan stoppa massinvandringen är många mandat till SD. Sen spelar det ingen roll om Mona sitter kvar och "vinner". Det är kontrollen över riksdagen som räknas. Den kontrollen kan då Mona bara få genom att stänga gränserna mm.

2009-03-17 @ 22:30:03
Postat av: Fru Fökk

Det finns bara en akut åtgärd för att rädda Sverige. STOPPA INVANDRINGEN!!

2009-03-17 @ 22:38:50
Postat av: Sverigebesöket







Sven Duva har så rätt när han skriver

” Det enda som kan stoppa massinvandringen är många mandat till SD. ”

Reinfeldts tvärvändning i invandringspolitiken är inte ärligt menad. Han försöker helt enkelt bara lura till sig SD:s väljare.



För alla vet hur det gick med de hårda tag folkpartiet lovade inför de två senaste valen. Löftena försvann direkt efter valnatten. Avdunstade. Och är det någon som kommer ihåg en enda kritiks kommentar av detta svek? - Kunde tro det. PK-media förstår att ljuga och mörka.

2009-03-17 @ 22:46:41
Postat av: Hr Fökk

Frugan! Glöm inte bort de viktiga kritierna



Invandrare, måste anamma vår kultur, tala svenska INTE Lebanesiska, Arabiska, Ryska eller Swahili.

Vill ni inte bli en del i samhället så åk tillbaka dit ni kommer ifrån!!

2009-03-17 @ 22:53:36
Postat av: Tore

Visst gjorde Fredrik "Barbar" en folkparti-rondell!

Det lär vi räkna med, att SD program är numera attraktivt...

2009-03-18 @ 00:53:26
Postat av: Stefan K

Två fakta:

Reinfeldt körde över Sahlin med en ångvälts kraft.

Varken alliansen eller den röd/gröna röran lär ändra på dagens flyktingpolitik. Minns det 2010.



Att Sahlin sjunker som en sten i förtroendeomröstningarna kan omöjligt gå någon förbi och heller inte förvåna någon. Hon är ingen förtroendegivande partiledare och minns att hon var långt från den partiet ursprungligen ville ha, utan sågs mer som en nödlösning. Vill någon ha henne som statsminister efter 2010? När hon dessutom nu gjort sig helt beroende av kommunister och miljömuppar, borde svenska folket kasta bort sina traditionsröster och tänka till en stund. Vill ni ha Mona som statsminister, Lars som integrationsminister och Maria som miljöminister? Nej, inte jag heller. Sd kommer att få min röst, även om partiet har sina brister (som de flesta unga partier har), med moderaterna som god tvåa. Den röd/gröna röran lär inte få min röst ens i mina värsta mardrömmar.

2009-03-18 @ 08:19:48
Postat av: Anonym

"Hela bröstet och halsen var flammande rött "

Du måste nog åtgärda färginställningarna på din Tv.

2009-03-18 @ 08:32:19
Postat av: BAW

Sossarna fullföljer sin tradition med myglare, så Monas efterträdare bör bli Ola Rask.

2009-03-18 @ 10:02:32
Postat av: s-e karlsson

Ska Mona Sahlin bli statsminister så måste hon ändra sin inställning till invandring , först då kanske, kanske hon har en liten chans !

Mvh S-E Karlsson .

2009-03-18 @ 14:15:23
Postat av: Andreas

Om de nu petar Mona Sahlin så varför inte ersätta henne med någon slagkraftig kvinna som Anna "crazy horse" Sjödin exempelvis? HA HA HA HA HA

Postat av: Gudas judas

Koppat från SVT:



"Han (Reinfeldt) är däremot beredd att utforma regler som förbjuder abort på grund av kön, om det går, medan Sahlin sade nej"



Citat Sahlin:

"Jag förstår inte hur en sådan abortlagstiftning skulle se ut. Ska vi förbjuda alla föräldrar att se vilket kön barnet har? sade hon till TT efteråt."



Och V-A-D fan menar hon? Man kan väl ta reda på kön, men bli förbjuden att göra abort bara för att det är en flicka. Fattar inte retoriken. Det är bara vissa kulturer, dock inte svensk, som nyttjar dessa tilltag? Men det vill hon alltså fortsätta att tillåta?



Fattar inte. Så jävla korkad kan hon väl inte vara så hon inte får ihop det i sin egen skalle?



Ingen som har komplett klipp?

2009-03-18 @ 17:41:15
Postat av: Andreas Henriksson

Ni har som sagt inte mycket till övers för Socialdemokraterna och Mona Sahlin på den här bloggen, det har jag fattat. Men ni kan väl ändå inte komma och säga att Reinfeldt vann stort, för det gjorde han väl ändå inte. Nej, den här förbannade regeringen som sitter nu har förstört allt för mycket, A-Kassan, sjukersättningen,(berör förresten inte mig för jag har heltidsjobb). Sen den här skiten med hushållsnära tjänster. VA!! Va fan är det.Skapar det några jobb. Så fan heller att det gör. Dom enda som tjänar på detta är borgarna själva, dom med dom feta plånböckerna. Nu kan dom få städat av sin svarta polska städhjälp vitt. Skattesänkningarna, 1000:- per månad för en medelinkomstintagare, så fan heller.Tänk dom som tjänar 50000:- i månaden, det är dom som är dom riktiga vinnarna. KLASSISK HÖGERPOLITIK!!!

2009-03-18 @ 17:53:54
Postat av: Toni Lappalainen

Jag står fast bakom min partiledare, Mona Sahlin och jag kan inte förstå hur du kan ha sett en osäker ledare i går. Reinfeldt kan inte försvara att man försatt Sverige i en jobbkris alldeles på egen hand. vilket Sahlin med tyngd påvisade, det skrämmer borgare som Sverigedemokrater.

2009-03-18 @ 18:25:47
URL: http://s-info.se/toni
Postat av: Andreas Henriksson

Thoralf



Om Sverigedemokraterna kommer till Riksdagen? Vilka partier kommer dom att samarbeta med, vart på vänster högerskalan placerar man dom, förmodligen rätt långt ut på högerskalan, eller ?

2009-03-18 @ 18:50:34
Postat av: S-E Karlsson

Andreas Henriksson och Toni Lappalainen , ett tips till er rösta Sd 2010 så får ni ju bort dom orättvisor som ni beskriver ! Mycket svårare än så är det inte !

Bästa kvällshälsningar S-E Karlsson Sd Högsby .

2009-03-18 @ 19:41:06
Postat av: s-e karlsson

Toni Lappalainen och Andreas Henriksson , ett tips till er rösta Sd 2010 så får ni ju bort de orättvisor som ni beskriver , mycket svårare än så är det inte !

Bästa kvällshälsningar S-E Karlsson Sd Högsby.

2009-03-18 @ 19:47:51
Postat av: Andreas Henriksson

s-e Karlsson



Vill SD höja A-Kassan och förbättra sjukersättningen? Vart står dom när det gäller sådana frågor?

2009-03-18 @ 19:50:30
Postat av: Inge Sandén

@Andreas Henriksson.

Du och jag skall i första hand,se till att Islamisterna blir nollade.

Därefter skall vi se till att vårt Sverige blir som det en gång var.

Det vill säga ett rättvist land för småfolket.

Vi måste ge SD en chans,annars kommer vi alla att gå under.

Sossarna bryr sig inte längre vad arbetarna tycker.

Ingentin gör mig så arg,när vi blir hånade för att vi älskar landet,som vi varit med och byggt upp till det välstånd vi har.

Det är intellektuella byråkrater som styr sossarna idag.

Dom vill inte erkänna att mångkulturen inte fungerar.

Därför kan vi idag läsa på bloggarna om eländets elände.

Våldtäkter,bankrån,villainbrott hör till vardagen i dagens Sverige,för att inte tala om alla mord mellan olika etniska grupper.

2009-03-18 @ 20:38:05
Postat av: Thoralf A

Andreas Henriksson



Om SD kommer in riksdagen så är min egen uppfattning att vi skall samarbeta med det eller de partier som är villiga att tillmötesgå mest av vår politik. För mig har det ingen betydelse om det är S, MP, C, FP, KD eller M. Jag tror dock att vänsterpartiet är uteslutet men det finns ju faktiskt några frågor som vi delar med V, t.ex. Nej till EU.



När det gäller A-kassan så tittar jag väldigt mycket på den Danska modellen, flexsecure, där ersättning är betydligt högre men att det samtidigt är lättare för arbetsgivaren att anpassa arbetsstyrkan efter konjunkturen. Jag tror att facken i Sverige måste acceptera en större flexibilitet på arbetsmarknaden.

2009-03-18 @ 20:54:30
URL: http://thoralf.se
Postat av: Thoralf A

Andreas Henriksson



Om SD kommer in riksdagen så är min egen uppfattning att vi skall samarbeta med det eller de partier som är villiga att tillmötesgå mest av vår politik. För mig har det ingen betydelse om det är S, MP, C, FP, KD eller M. Jag tror dock att vänsterpartiet är uteslutet men det finns ju faktiskt några frågor som vi delar med V, t.ex. Nej till EU.



När det gäller A-kassan så tittar jag väldigt mycket på den Danska flexsecurity modellen, där ersättning är betydligt högre men att det samtidigt är lättare för arbetsgivaren att anpassa arbetsstyrkan efter konjunkturen. Jag tror att facken i Sverige måste acceptera en större flexibilitet på arbetsmarknaden.

2009-03-18 @ 20:57:11
URL: http://thoralf.se
Postat av: Tore

T o m "sossarna" använder hushållsnära tjänster, även om de var motståndare till det i början!

Finnarna har utvecklat detta, och är mycket nöjda...

2009-03-19 @ 00:19:20
Postat av: Malin

@Andreas Henriksson



Jag fattar inte varför vi ska höja A-kassan? Jag är själv deltidsarbetslös och vet hur systemet fungerar. Men man kan inte sitta med nästan samma summa och inte göra ett skit ej söka jobb eller dylikt. Detta är ju till för att folk ska dra upp rumpan i stolen och anstränga sig att söka jobb! Vilket folk inte gjort under flera år.

Tycker du att det är rättvist för dig som jobbar heltid och betalar skatt till folk som inte "vill" eller orka jobba? Nä det tror jag inte att du vill?



Är det rättvist att invandrare ska få förtur istället för en svensk?

Det finns tydligen 2 arbetsförmedlingar. En för invandrare och en för oss "vanliga" svenskar.

För en invandrare så finns det ju faktiskt jobb men ingen vill ju arbeta eftersom dom kan leva på socialbidrag, barnbidrag och andra priviligerade bidrag.

Men för mig.. jag ska fylla i sjuttioelva papper, vara på massa möten samt söka minsta lilla jobb. Ha en handlingsplan som ska följas till punkt och pricka..

Jag blir trött på att höra att man ska ha mer pengar för att inte göra ett skit. Sedan kan jag hålla med om att sjukersättning inte är den rätta. Är man sjuk så är man sjuk. Men många kan även jobba med mindre arbeten men struntar i att söka dessa jobb.

Ta vara på dom som har jobb och låt dom få det privilegiet och få mer pengar efter skatt. Jag fattar inte vad som är problemet med det.

Däremot är jag fruktansvärt emot dessa förbaskade bonussystem som många företag och banker har. Med fallskärmar som inte liknar denna värld. Enkel matematik = Går företaget, banken bra ok med bonus... men gör inte företaget eller banken det kan man ju ej få bonus?? Eller?



Hushållsnära tjänster är ju ngt jag känner igen.. tror även att sossarna och vänstern har detta eller hur? Så varför peka på alliansen?

2009-03-19 @ 08:26:45
Postat av: Malin

Bye the way...



Stod inte Socialdemokraterna för ett arbetarparti? Se till och hjälpa de som arbetar..



Idag verkar det som om Socialdemokraterna stödjer socialbidragstagarna istället! Vilket är förbaskat sorgligt!

Har inte hört ett ord om hur hon ska rädda den svenska ekonomin.. istället ska vi ta in mer invandrare som kostar miljoners miljoners kronor.. Men finns det inga jobb hur göra då??



Man måste ju få IN pengar (arbeta) för att kunna SKÄNKA pengar !!!

2009-03-22 @ 15:39:26
Postat av: Anonym

Vill du vinna en ny mobil?

2009-03-22 @ 15:39:57
URL: http://click.double.net/?25669;188;10613

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0