HA EN BRA NATIONALDAG!



Jag vill önska alla mina läsare en bra och trevlig nationaldag!

Jag firar dagen tillsammans med mina barn och deras respektive och barnbarn. I eftermiddag laddar vi upp med färskpotatis, sill, Jansson, köttbullar, prinskorv, ägghalvor o.s.v. och givetvis några välkylda nubbar Skåne.
Sedan blir det öländska jordgubbar och glass.

Till kvällen bänkar vi oss vid TV:n och hejar på Sverige, som skall ge dansken rejält med däng. Det är hög tid att "svensken"  Zlatan även börjar göra lite mål i landslaget och vissa sin storhet även i den blå-gula dressen.

Idag undviker jag helst officiella nationaldagsfirande och media då det brukar vara fulla av oikofober som får uttala sig. I år verkar det dessutom vara värre än på länge på grund av EU-valet och framgångarna för invandringskritiska partier i Nederländerna och England. Förljugenheten har nog aldrig varit större i medierna än den är idag. Vi får se hur tongångarna går på måndag. Om det är domedagsprofetior i alla morgonsoffor.

Det kanske vore bäst att spela landskampen mot Danmark för tomma läktare då det kan anses rasistiskt att heja på Sverige av de värsta oikofoberna på t.ex. Expressen eller TV4.

Glöm nu inte att rösta på söndag om du inte redan gjort det.

Kommentarer
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Ha en bra nationaldag själv önskar Lars o Lena Rosén.

2009-06-06 @ 13:58:20
Postat av: B.Nilsson Nybro

Detsamma önskar Berra i Nybro.

Utdelningen är klar!

2009-06-06 @ 14:06:42
Postat av: Tore

Och även jag!...

2009-06-06 @ 14:32:55
Postat av: Anders Engdahl

Och så lilla jag

2009-06-06 @ 14:52:35
Postat av: Ölänning

Tack, Thoralf, jag önskar detsamma till dig!



Min längtan efter frihet tog dock överhanden i mitt val. Med största respekt för invandringfrågorna, moralfrågor, näringsfriheten, äganderätten och den svenska identiteten. Den svenska identiteten förresten, det finns de här på bloggen som ibland sammanför den svenska identiteten men den judiska i en slags religiöst och kulturellt rättrogen enhet. Den som för sextio år sedan hade gjort detsamma i Tyskland hade med största sannolikhet fått en bindel för ögonen och kula i nacken. Jaa, jag vill nog kalla dessa för landsförrädare nu också!



MEN, det finns en fråga som överskuggar alla andra just nu med tanke på FRA, IPRED och allt vad det heter och det är FRIHETEN. Friheten på vårt Internet. Den är hotad. Jag är rädd för att det inte går att uppträda anonymt under pseudonym inom en viss framtid om det här ska fortsätta. Kanske kan det t.o.m bli någon form av "myntinkast" vad än man vill göra.



MEN, det finns ett parti som förstår problemet och är beredda att ta tag i det.



Det partiet har vind i seglen just nu, och det partiet fick också MIN röst.



Jag är egentligen sd-sympatisör på marginalen kan man kanske säga. Får se hur jag gör valet 2010. Rick Falkvinge säger att han är ultrakapitalist. Får väl lita på det då.

2009-06-06 @ 14:58:53
Postat av: Thoralf A

Ölänning



För mig är det obegripligt att någon röstar på ett parti som inte bryr sig om att de stödjer kommunister/vänsterextremister eller ett högerparti. Och till på köpet struntar fullständigt i alla andra politiska frågor än gratis nedladdning från nätet.

Jag är övertygad om att dessa människor kommer att djupt ångra sig att man röstat på PP.



Att rösta på ett parti bara för att det har vind i seglen brukar kallas för att vända kappan efter vinden och är inget som någon brukar vara stolt över att få som epitet.



Du har ju dock möjligheten att ändra dig imorgon.

2009-06-06 @ 15:14:57
Postat av: Ölänning

Hej, Thoralf!



Får fundera på saken i kväll...



Ha det gott i solen!

2009-06-06 @ 15:27:06
Postat av: Jonas

Som dalmas är jag extra stolt över det här debattartikeln.



http://www.aftonbladet.se/debatt/article5318523.ab



Lycka till valet imorgon SD.



// Jonas

2009-06-06 @ 15:38:07
Postat av: Stefan K

6:e juni, Sveriges nationaldag.

Fira dagen med glädje och vördnad, då denna dag är den enda på året då svensken tillåts vara stolt över sitt land och sitt ursprung.

Fyll denna dag med stolthet och låt vänsterextremisterna sitta hemma och sura för att svensken tillåts vifta med svenska flaggan, klä sig i blått/gult och sjunga nationalsången på allmän plats.

Sill, nubbe, svenska flaggan och ingen pk-journalist som skriker ut sitt hat över de som vågar fira det svenska. Idag känner även jag en glädje över dagens Sverige och jag tänker inte bry mig ett dugg om vänsterpatrasket som sitter hemma och funderar ut hur dom på bästa sätt ska förstöra dagen för alla de som vill fira sitt hemland. Spöar vi sedan dansken ikväll, så är glädjen fullbordad.

2009-06-06 @ 15:42:23
Postat av: Kalle

>Thoralf



Fira den svenska nationaldagen med ett stolt klappande blå-gult hjäta.



2009-06-06 @ 16:04:57
Postat av: Sverigedemokraterna Mönsterås

Kära Sverige vänner, då önskar jag Anders Leander och min familj en riktigt bra och trevlig Nationaldags firande. Hoppas att ni med släkt och vänner får en ypperlig kväll, för det ska jag ha.

2009-06-06 @ 16:12:51
URL: http://sverigedemokraterna.se/monsteras
Postat av: dan åke

tack Thoralf!

Hoppas fler Sverige vänliga syr och fixar

tips på banderollväv, clas ohlson:

#snabbmaskering med tejp och papper i ett 18 cm ggr 20 meter 29 kr artnr 34-7964 29 kr sid 98. sätt upp snappt under befintlig valreklam



#skyddsfolie ljusblå 19 kr 5 ggr 4 meter artnr 30-7949 sid 98, dela till till 4 st banderoller över motorväg broräcken

#vit presenning 3 st 89 kr 30-9395 sid 223

#fiberduk 40-6840 59 kr 2,4 ggr 10 m släpper i genom vind räcker till 6 st broräcken



#bokplast 2 m ggr 40 cm 19 kr 31-4132 sid 548 transparent (bra att göra egna reklamremsor och komplettera befintlig reklam)

#märkpennor 4 p 29 kr 31-529 sid 520

#murarsnöre 120 meter artnr 30-7974 29 kr sid 98

#spraylim 65 kr 34-3992 sid 245



BILTEMA:

#asfaltkritor vattenlöslig så skadegörelse blir det ej 20 kr 28-321 sid 406

#märkpenna STOR 1,7 cm spets 3-p 45kr 28-156 sid 344

#spraylim 55 kr 36-4522 sid 345

#packsnöre 450 meter! 45 kr 25-077 sid 321

#Presenning ofärgad 30 kr artnr 26-765 sid 55 1,6 ggr 1,85 meter

#toppkapell 159 kr mörkblått sid 56 artnr 37-284 går blixtsnabbt att fästa upp vid trafikknut.

# Myggnät 10 ggr o,9 meter 40 kr 20-402 sid 429 tål vind.

Finns massor andra bra och billiga material som man kan göra textbanderoller med, det bör gå snappt att sätta upp och det bör vara 50 meter från väg enl lag men valreklam får sättas upp nära. så ut i sommarnatten och låt den mest SVT indoktrinerade få veta sanningen om EU´s konsekvenser för Sverige.



att rita burka och turban med märkpennor över soosarnas och allians representanter på reklamplakat borde stämma mer med deras invandringspolitik.



2009-06-06 @ 16:24:11
Postat av: Magne

Själv har jag tyvärr lagt ner mitt banderoll-projekt. Färgburkarna på Cheapy var på tok för stora och absolut för dyra. Sorry.

2009-06-06 @ 16:29:39
Postat av: Magne

Oupps jag glömde, trevlig nationaldag alla!

2009-06-06 @ 16:38:08
Postat av: Roberth Ström

Ha en bra dag Thoralf.

2009-06-06 @ 16:50:52
Postat av: Natan

Piraterna liknar Hasse Alfredssons Pastor Jansson; han som inte hade några bestämda åsikter om nånting! Ha en toppen nationsdag!

2009-06-06 @ 17:04:35
Postat av: Ege Slipstvång

Jag tycker gratis nedladdning är toppen

2009-06-06 @ 17:10:46
Postat av: Branchtender Linden

Visst är det något visst med fri download.

Tänk bara på mig som ikväll tittar på Disneys senaste film UP, producerad av Prixar! En film som redan spelat in miljarder i USA men som inte kommer på svenska biografer förrän i oktober.

Tänk alltså JAG SER, UP IKVÄLL, alltså. Tänk er in i min situation, alltså, vad förspänt vissa har det. Till filmen blir det naturligtvis lilla nubben och lite majja som sig bör intill svenska flagan och hela köret

2009-06-06 @ 17:23:21
Postat av: Thoralf A

Branchtender Linden



En Edvard Persson film hade passat bättre på nationaldagen! Kan du ladda ner en sådan också ;-)

2009-06-06 @ 17:47:43
Postat av: Magne

Läste just vilket jag redan läst förut att invandrare med dubbla medborgarskap kan rösta dubbelt. Men det är förstås inga problem för etablisemanget då de väntas rösta på Socialbidragsdemokraterna.

2009-06-06 @ 18:13:09
Postat av: G Ossen

Whoieee! chklart bombad asså, schkoolll. up and down



Är schZlatan muschlim eller....han sher ut shom en muschlim

2009-06-06 @ 19:24:35
Postat av: Putte

Ha en bra nationaldag alla SD-vänner.

2009-06-06 @ 19:25:59
Postat av: natasha

Ha en så trevlig fortsättning på nationaldagen!

2009-06-06 @ 19:35:52
Postat av: vmm

...men Thoralf... dricka Skåne när det finns OP ;)



Ha en bra nationaldag allihopa! Och nu jäklars håller vi tummarna för SD imorgon!

2009-06-06 @ 19:51:25
URL: http://vitmedelaldersman.blogg.se/
Postat av: Kurtan

En mycket trevlig nationaldag till er alla !!!



Ang. piratpartiet, kan för min själ inte förstå att någon med en IQ over 70 kan tänka sig rösta på detta "parti".



Som namnet "piratpartiet" anger är det fråga om att som "pirater" stjäla något som någon annan äger. Hur korkat är inte bara detta !



I detta fall gäller det att utan att betala ladda ner musik och filmer som har skapats av någon och som man inte kan ta och kopiera/nerladda hur som helst bara för att det är så enkelt och så svårt att kontrollera.



Skulle vilja fråga dem som funderar på att rösta på dessa "pirater" om de har en susning om hur djävlig situationen verkligen är i väst i dag !



Vet ni t.ex att om omkring två generationer den etniska svensken kommer att vara i minoritet i Sverige ???



Naturligtvis inte, inte så intressant kanske, mer intressant att stjäla, eller hur.



Detta påstående om att svenskarna, och för den delen övriga etniska befolkningar i europa, kommer att vara i minoritet i sina egna länder är inte "islamofobiskt" eller "främlingsfienltigt" utan ren matematik...



Men för allt i världen kasta bort din röst och ditt fosterland på att välja någon "pirat" som när väl vald inte kommer att vilja/kunna göra ett skit i Bryssel !!!



Sov gott, för om ni vaknar kommmer ni att vilja somna in igen....



MVH

Kurtan





2009-06-06 @ 21:06:19
Postat av: Annelie Johansson

Något nationalfirande blev det inte av, vaknade med migrän. Senare under kvällen såg jag en Åsa Nisse film och åt jordgubbar.

Röstningen är avklarad så i morgon kan jag ta det lungt.

2009-06-06 @ 21:47:01
Postat av: Mia H

Även om fotbollen gick åt skogen så har det varit en mycket trevlig nationaldag i alla fall. Vi ses i vallokalerna imorgon!

2009-06-06 @ 22:24:35
Postat av: Magne

Den av etablissemanget utsedda multikulti galjonsfiguren Zlatan syntes intet. In med vikingen Tobias Hysen i stället.



Heder till ett ariskt och smart spelande Danmark.



Imorn börjar den riktiga matchen mot Hin Håle himself.

2009-06-06 @ 22:34:40
Postat av: Magne

Som tur är behöver vi inte offra vårat blod. Det räcker att gå och rösta på de goda i morgon;



http://imittsverige.blogspot.com/

2009-06-06 @ 23:07:39
URL: http://imittsverige.blogspot.com/
Postat av: L ickmyass

Vad härligt att Danmark slog det odemokratiska Sverige.

Toppen att få se riktiga grabbar som kan fotboll i VM.

Grattis Danmark OCH gör livet, tillsammans med Holland, ända in i h-e surt för skitstövlarna i EU parlamentet

2009-06-06 @ 23:55:28
Postat av: Robin_Shadowes

G Ossen, Z(l)atan är bosnisk musse, så enkelt är det. Vet dock ej om han är praktiserande men som vi har sett tidgare så kan även dessa bli mycket radikala på väldigt kort tid. Så länge han är upptagen med fotbollen så är kanske risken väldigt liten. Men å andra sidan så är det ju inte direkt ett jobb man har tills man blir 65. Vem vet vad som händer när den karriären är över. Det är kanske då han börjar söka sina rötter och finner koranen...

2009-06-06 @ 23:57:51
Postat av: vmm

Jag bryr mig inte mycket om fotboll och inte mycket om Zlatan, men jag minns att för några år sedan så skulle Sverige spela mot Kroatien och då blev Zlatan sjuk men det meddelades direkt att han skulle bli frisk nog att spela nästa match mot något annat land. Hm... Då undrade jag om han var sjuk eller "sjuk" när matchen mot Kroatien skulle spelas.

2009-06-07 @ 00:22:27
Postat av: Magne

Jag trodde han var serb. Hur som vicket. Jag hörde han ville lira landslagsboll för ett annat land då han ansåg sig tillhöra detta folk men inte fick. Därför underpresterar han i det Svenska. Han saknar hjärta den grabben.

2009-06-07 @ 02:36:49
Postat av: Sd e idioter

Hej, toralfalfsson, jag vill bara börja med att säga ni har den oknunnigaste politik debbatören i form av Sven-olof-Sällström. stackaren kunde inte ju svara på de frågorna som ställdes till honom under debatt-battlet till skillnad från feministerna och piratpartiet som skötte sig galant. Sven-Olof verkade ha glömt att läsa på läga daagen för debbaten. Det visar hur okunniga ni Sverige Demokrater är. Ni är oftast sådana som har haft dåliga uppfostranden som blir till bedragare vid vuxen åldern. Sedan har jag en fråga. hur kommer det det till sig att ni har parti representanter som har utlänsk bagrund som knappt kan prata svenska( ex,Samuel Älgemalm http://www.youtube.com/watch?v=sxY49efFXbg ) som knappt kan uttala ordet"på". Det visar vilka idioter ni är som inte kan bestämma om ni ska mönniksor met utlänsk bakgrund i er parti eller ej, Ni är ju rasister och hur kan ni tillåta sådana händelser att ske? eller just inte så konstigt i och med att ni är ju okunniga människor som lever på socialbidrag och bedrägeri. Sen har jag en fråga till dig, det är så här att du gåår runt och snackar skit om norrliden och min fråga är jag undrar om du har tillbringat nån timme av ditt live i norrliden? kom hit och tillbringa en halvtimme så ska du se att ändrar din åsikt om oss Norriden bor. Eller har du ingen stake och är rädd för att komma hit och träffa "främande människor"som du brukar skriva.

2009-06-07 @ 02:46:55
Postat av: Glänsarna!

Vad vore Sverige utan sin glans, om inte invandringen fanns?

2009-06-07 @ 02:53:55
Postat av: raimo

Sd e idioter: Med tanke på din stavning så är du inte rätt person att klaga på andras uttal. Gå klart SFI.





Glänsarna!: Ett tryggt land?

2009-06-07 @ 03:34:17
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Så tar vi lite nyheter på temat Svenska hjältar

i fosterlandets tjänst.Ånej inget Finland här inte.



Hårda strider i Mogadishu ,många döda, en miljon på flykt, 3 miljoner som behöver hjälp.



I huvudstaden strider svenska medborgare lätt solbrända på Al Kvidas sida i en av dom största skandaler i svensk utrikes politik i modern tid.



Ute på havet tuffar svenska båtar runt för hittils 300 miljoner KÄLLA:DN



Kom inte här o tala om någon djävla äldre vård SVENSSSON.



Man har tagit upp dom gamla hederliga värstingresorna, då man ombord har 7 busfrön.Som man till råga på inte blir av med.KÄLLA: DN



Dags att ringa kommunalråden ang ensamkommande barn?



Vi har även vår store hjälte vi kan kalla honom Balkan Bob som vill ta med Turkiet i EU.



I regionen Turkiet. Kosovo hanterar man 5 ton heroin i MÅNADEN 1000 kvinnor säljs som sexslavar varje år.



Området är fullt med vapen som bla hittat till Köpenhamn med 200 skjutningar hittils.Börjar likna OK CORALL.



Balkan Bob måste ha slagit i huvudet rejält.



Lite inrikes hinner vi med också.Svensk demokrati har fått sej en rejäl smocka. SÄPO meddelar att man inte kan få bort dom krimminella gäng som bla knarkar ner svenska ungdomar bara hålla dom lite nere härliga tider.KÄLLA SÄPO



En stor dumstrut skall även den ha, som inte sett till att charterplanen till IRAK räcker till när flyktingarna skall hem på semester från Malmö airport drullputte.



Sommedborgarförslag föreslår vi att all försäljning av solstickan upphör i Rosengård. Tensta. Norrliden.



Tja då har Gubben o Gumman värmt upp på Sveriges NATIONALDAG den 8 JUNI.



Jo just det Eu valet var visst idag Svensson ta en sväng runt valurnorna.



Dags att Köra som DANMARK NORGE FINLAND.Med hotelnätterna.



Britter o Holländare har visst surnat till lite enligt envisa rykten.Bla för alla paraboler som skymmer solen.







2009-06-07 @ 04:43:54
Postat av: Ördög

Morjens!

Jag låg visserligen och sov under fotbollsmatchen, men jag är - ursäkta bara! - jävligt glad åt att det var Danmark som vann. Många av mina finska landsmän anser ju i sportsammanhang att det inte spelar nån roll vem som vinner, bara Sverige förlorar. Jag hör inte till dem, jag tycker förbannat bra om Sverige och svenskarna - åtminstone en del av er. Men efter att ha läst följande eländiga "kolumn" var mina sympatier klara. Heidenstams (jag tror att det var han) ord om journalisterna som "andens tattarfölje" tycks bara öka i giltighet ju längre ner i skiten ert underbara land sjunker.



Piska upp dansken, Zlatan!

carlsson/artikel.aspx?ArticleId=4675045" rel="nofollow">http://www.pitea-tidningen.se/kronikor/torbjorncarlsson/artikel.aspx?ArticleId=4675045



Lite danska kommentarer till snillefostret kan läsas på Snaphanens blogg:

start" rel="nofollow">http://snaphanen.dk/2009/06/05/dronningens-nye-kl%c3%a6der/#commentstart

2009-06-07 @ 07:19:27
Postat av: Fredrik

Såg lite på Svt firande!



Tycker det är riktigt skoj att se hur man "måste ha med" minst en invandrare i varje inslag.Sen ska de då vara den här redigerade fasaden.



Klart vi ska hjälpa andra och ge männskor om flyr en fristad om så tillfällig.



Men nåt är fel när 98% av de flyktingar som kommer är araber. och ännu mer fel när man väl fått uppehållstillstånd så åker man genast hem på semester.



Reagerar man inte över det så är man ju rentav obildad. För än märkligare är att ingen vill ta i det, diskutera eller belysa? Men tystnaden talar för sig självt.Idag blir det att gå o rösta på SD.

2009-06-07 @ 07:35:34
Postat av: Katinka Glahd

I dag söndag går vi till val.Själv hängde jag på låset till biblioteket den 20 maj kl 12.00.

Men jag tänker ändå ställa uppför Sd i dag genom att cykla runt till vallokalerna för att kolla upp om det finns röstsedlar för Sd,annars fyller jag på.

Ni som kan göra detta på orten där ni bor var vänliga och hjälp till.Övertala soffliggare att gå till vallokalen.Jag fick 2 med mig genom övertalning i går som annars inte hade tänkt att gå och rösta. Tänk på era barn och barnbarn som skall överta detta land en gång,sade jag. Ni kan väl ställa upp för dem och göra detta!

Svensken måste vakna upp ur sin Törnrosasömn annars går det käpprätt åt helvete. Ställ upp i dag ,alla som kan.

Gud Bevare Sverige.

2009-06-07 @ 07:35:49
Postat av: Stefan K

Tyvärr fick vi däng mot dansken igår, men vi hoppas att det går bättre för Sverige i dagens val.

En liten reflektion över gårdagens match. 30 000 människor klädda i gult o blått, skrikandes "Sverigeramsor", viftandes med svenska flaggan och banne mig så sjöng man t.o.m. nationalsången rent spontant under matchen. Tänk om 20 av dessa personer ställer sig på torget i din hemstad i morgon måndag iklädda "Sverigesymboler" som t-shirts med svenska flaggan på, sjunger nationalsången och viftar med svenska flaggan. Genast har dessa 20 personer som hyllades som stämningshöjare på Råsunda förvandlats till rasister och främlingsfientliga. Denna situation har vår gemensamma journalistkår, våra makthavare och de till vänster stående våldsorganisationerna satt oss i.

2009-06-07 @ 07:43:24
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Stefan K: Steffo thörnkvist medgav ju att han hade

lätta "psykiska" problem med kopplingen rasism och svenska flaggan.



Då har hjänrtvättten av ett folk gått långt. mycket långt.



Frågan är om det finns något annat land i världen

där man har sänkt urbefolkningen självkänsla så till den milda grad.Som i Sverige



Som Socialdemokrater o kommunist journalister gjort.I snart 40 år.



Man behöver bara gå till sej själv ang flaggan o dom tankar man får.



Så går sossarna o sjunger Internationalen.På värsta kommunistmaner.



Men det gå duktigt åt helvete för sossarna i Europa

i valen just nu.I Sverige blir det aldrig mera någon sosseregering.



Blir valresultatet bra ikväll så kan väl alla sd:are.



Hänga upp en liten flagga som tack till jobbarna, imorgon på väg till jobbet.



Går det så in i helvete bra så är signalhornen en given sak inatt Sverige över.



2009-06-07 @ 08:22:45
Postat av: Stefan K

Gubben & Gumman

Det ligger en del i det ni skriver. Vi svenskar har tappat självkänslan och idag finns det de som inte vet om dom törs hänga ut svenska flaggan på balkongen eller inte. Det fanns dom på min arbetsplats som inte vågade bära den svenska landslagströjan inför matchen igår, vilket dom gjort de senaste 10 åren. Vi svenskar vet inte längre om vi vågar erkänna oss som stolta över vårt land. När hörde ni senast en kändis, en politiker eller en programledare säga att dom älskar Sverige, svenska seder och traditioner? Innerst inne tror jag att Steffo och många med honom älskar Sverige, men tror ni att dom vågar stå för det i direktsändning?

2009-06-07 @ 08:51:03
Postat av: Fredrik

Sponsrat Vänsterflum av skattebetalare !



Man ska skämmas över att vara svensk ?

Traditioner,seder och den svenska kulturen?

Men det är ok för andra länder och dess medborgare?



Seriöst alltså !Dra åt helvete



Absolut den enda anlendning till varför ni finns och har möljighet att existera och sitta med detta trams är för hårt arbetande svenskar betalar ert uppehälle ! Gå ut o skaffa er ett jobb era bidragsparasiter.



Jobba så får du tycka o tänka annars är de bara att knipa som en mussla o vara tacksam !!



Glöm nu inte o rösta svenskar !!

Postat av: Nalle i Växjö

Ett lysande förslag att byta ut den Svenska flaggan nu när vi ändå utplånar den "Svenska" identitet på alla andra områden.

Kanske vi skulle göra Internationalen till Nationalsång med.



Nu ska jag gå och rösta i alla fall, på det parti jag tror på

Postat av: Skånepåg

@ Sd e idioter



"eller just inte så konstigt i och med att ni är ju okunniga människor som lever på socialbidrag och bedrägeri."



Räknar du då även civilingenjörer, advokater, läkare och andra med akademisk utbildning in i detta?



Både jag och min hustru finns bland ovanstående yrkeskategorier, vilket visar att du inte har en aning om vad det är du du pratar om!

2009-06-07 @ 10:47:15
Postat av: Gustav

Idag gäller det! Hoppas att ni har gjort ett tillräckligt bra jobb i partiet.



En midsommarstång av halm har jag för övrigt aldrig sett förut! Jättefin.



2009-06-07 @ 12:10:19
URL: http://www.sparsamtleverne.blogspot.com
Postat av: Skånepåg

Denna senaste misshandel av sverigedemokrater är illavarslande för framtiden, eftersom våldstendenserna inom vänsterkretsarna mot Sd tenderar att eskalera. Det mest skrämmande är att detta uppenbarligen sker med ett tyst stöd, från såväl stora delar av massmedia som nuvarande riksdagspartier.



Måste erkänna att jag varit synnerligen orolig för att våldet under valrörelsen mot Sd, i första hand riktat mot Sd:s partiledning vid deras "rundresa" i Sverige, skulle ha blivit värre än det nu blev.

Postat av: Hulda

Nu är det gjort! I min vallokal låg SD,s valsedlar väl synliga tilsammans med de andra partiernas. Men så har vi inte så många varken sossar eller vänsteraktivister här......

2009-06-07 @ 12:37:16
Postat av: Sd e idioter

Om ni har så mycket hat mot "främande människor" hur ofta reser ni utomlands? Ni låser väl in er i erats hus och umgås bara mer er familj med tv:n som stöd. Det är så jävla synd att idioter som er finns. Jag lovar er en sak vad ni än tänker/vill ni kommer alrdig förända sverige. Sverige är mångkulturell och ni kommer alldrig förända vågen av flyktingar till sverige. Vad har ni förväntat er idioter. Det enda ni kan göra är att sitta framför datorn och sprida era åsikter men mer kan ni inte göra. hejdå från mig.

2009-06-07 @ 12:37:40
Postat av: Fröken Sverige

@Ölänning:





Varning för pirater! Läs NOGA innan ni röstar galet!



Av Mattias Karlsson:



" Nedan följer lite relevant information för den värdekonservativt eller invandringskritiskt sinnade medborgare, som pågrund av fildelningsfrågan funderar på att proteströsta på Piratpartiet i EU-valet:



Även om Piratpartiet enbart driver frågor som man betecknar som "medborgarrätt på internet", så innebär en röst på Piratpartiet inte bara en röst för just dessa frågor utan också en röst för bland annat ökad invandring till Europa, mer maktöverföring från nationalstaterna till EU och ett Turkiskt EU-medlemskap. Detta eftersom Piratpartiet bestämt sig för att ansluta sig till antingen den gröna eller den liberala gruppen i parlamentet och lojalt rösta med gruppen i alla frågor, till och med om det handlar om legalisering av narkotika och prostitution, vilket starka krafter inom den liberala gruppen förespråkar.



Då Piratpartiets politiska program är ytterst begränsat måste man titta närmare på partiets kandidater och deras personliga åsikter för att få en bredare bild av partiets karaktär och hur de kan tänkas agera i frågor som berör värdekonservativa och invandringskritiska väljare. Nedan följer en kort presentation i urval.



Toppkandidaten Christian Engström , är en f.d aktiv folkpartist som inte ser några problem med att rösta för en legalisering av narkotika och prostitution. Vintern 2008 skrev Engström ett inlägg på en kommunistisk blogg, där han sade sig helt hålla med blogginnehavaren om dennes beskrivning av Sverigedemokraterna, som ett förljuget, rasistiskt parti, som överdriver problemen med brottslighet i Sverige.



Piratpartiets andranamn, Amelia Andersdotter, ingår i styrelsen för svenska FN-förbundet, som vill förbjuda Sverigedemokraterna och andra invandringskritiska organisationer. Andersdotter var fram tills nyligen företrädare för den mångkulturalistiska organisationen ”Alla lika, alla olika”. Hon är också engagerad i vänsterorganisationen Attac, som öppet samarbetar med terrororganisationer som AFA och Revolutionära fronten. Hösten 2007 arrangerade Piratpartiet en manifestation, där man på Andersdotters initativ bjöd in Syndikalistiska Ungdomsförbundet, SUF, som medarrangörer. SUF, som de senaste åren varit drivande bakom våldet och överfallen på Sverigedemokraterna och andra oliktänkande och som av SÄPO klassas som ett hot mot rikets inre säkerhet, förväntades bland annat stå för ljudanläggningen vid Piratpartiets manifestation.



Fjärdenamnet på Piratpartiets lista heter, Anna Troberg. Innan hon blev kandidat för PP, drev hon en uppmärksammad blogg under namnet "Rosetta Sten". Nedan följer ett axplock av de åsikter som Troberg framförde på bloggen:



Jag har fått nog av Kristdemokraterna. Jag är inte alls förtjust i Sverigedemokraterna heller, men även om de nu tyvärr går framåt, så har de i alla fall sin image att kämpa med. De flesta vet, eller har i alla fall en svag aning, om att de är fula fiskar (…)De värnar om en kärnfamilj som inte finns och som jag betvivlar någonsin existerat i någon större utsträckning.

www.annatroberg.com/2007/03/07/kristdemokraterna-lever-i-lalaland/



Bort med kungahuset och låt dem försörja sig som alla andra.

www.annatroberg.com/2007/10/09/lat-kungen-slippa-vara-kung/



Staten Israel idag är en jäkla skitstat som klampar omkring i Mellanöstern som en trotsig unge med behov att trycka till alla andra ungar i sandlådan.

www.annatroberg.com/2009/01/07/israel-maste-kliva-ur-offerrollen-asap/



Jag tror att jag på allvar ska fundera på det där med en personlig scudmissil. Jag skulle så väldigt gärna vilja skicka en personlig sådan till alla abortmotståndare världen över med en personlig hälsning: “Bend over! from your very own La Rosetta.”

www.annatroberg.com/2007/04/18/en-personlig-scudmissil-eller-fri-abortratt-vad-ar-varst/



Tiondenamnet på Piratpartiets lista heter, Björn Felten. Felten förespråkar sex timmars arbetsdag och fri invandring. Den 1 maj 2006 skrev Felten även ett inlägg på Piratpartiets forum, där han gav utryck för åsikten att Sverigedemokrater är "vidriga rasister", som "förverkat sin rätt att leva" och som borde få "dödsstraff".



För den som orkar finns det säkert mer att gräva fram, men jag anser dock att ovanstående räcker gott för att kunna göra en ganska klar bedömning av Piratpartiet utifrån ett invandringskritiskt och värdekonservativt perspektiv.



Den som anser att det behövs mer mångkulturalism, familjefientlighet och trivialisering av brottslighet i Europa och tycker att det råder brist på våldsförespråkande EU-parlamentariker med vänsterextrema kopplingar, han eller hon bör rösta på Piratpartiet. Övriga bör se sig om efter sundare alternativ."





Så ölänning...du bör nog tänka en gång till.



Mvh



/FS

2009-06-07 @ 13:39:00
URL: http://imittsverige.blogspot.com/
Postat av: Exilsvensk

Katinka,

Om jag minns rätt förde du statestik över antalet mord i Sverige. Läste just att i Los Angeles har de haft 114 mord t.o.m 30 Maj i år. Fler eller färre i Sverige?



Källa:

http://pajamasmedia.com/blog/enough-slamming-the-lapd-over-racial-profiling/

2009-06-07 @ 13:40:54
Postat av: Kalle

EU-valet utsätts för sabotage och fusk.



BNP (British National Party, Brittiska nationella partiet) är en motsvarighet till SverigeDemokraterna upptäckte att EU-valboxlådans ena sigill hade brutits som förvarats "säkert" över natten i ett säkerhetsrum. Efter att valförrättaren underrättats polisanmäldes händelsen och polis tillkallades.



BNP strävar i en liknande uppförsbacke som det svenska SD. Poliser och andra grupper avlönade av stat eller kommun får sparken om det uppdagas att de är medlemmar i BNP.



Säg för gudskull inte BNP när ni översätter Bruttonationalprodukten till swenglish hehehe



2009-06-07 @ 13:42:02
Postat av: Kalle

Här kommer länken till ovanstående händelse.

Postat av: Peter, den förste.

@Gubben o Gumman på Getingen: "I Sverige blir det aldrig mera någon sosseregering."



Nej, det blir det inte! De har gjort sitt: För idag fick SD 3st röster till.



Och apropå att SD väljare är dumma i huvudet och obildade så kan jag nämna att både jag och min fru är akademiker.



Och apropå att SD väljare är rasistiska och främlingsfientliga så kan jag nämna att min fru kommer från ett utom europeiskt land och att SD även fick hennes röst!



Och apropå att SD vill bevara Sverige svenskt, så är det ju faktiskt så att ur ett globalt perspektiv så är att bevara Sverige svenskt ett skydd för just mångfalden, medans de andra partierna bara försöker skydda enfalden.

2009-06-07 @ 13:53:32
Postat av: Klas Johansson

Hej Thoralf! Nu har jag lagt min röst till Eu-parlamentet, den rösten föll självklart på SD. Gör ert bästa!

2009-06-07 @ 14:01:31
Postat av: Magne

I en vallokal i Västervik saknades det tydligen sd-sedlar. I O-Hamn har allt gått rätt till dock. Snyggt och prydligt.

2009-06-07 @ 14:27:23
Postat av: Skånepåg

@ Magne



"I en vallokal i Västervik saknades det tydligen sd-sedlar."



Har du mer information beträffande detta?



Vet du om problemet är löst?

2009-06-07 @ 14:53:51
Postat av: Dan Åke

lyckades hitta filmbevis på att farliga gifter transporteras från hela EU för att brännas i Sverige!

gissar det blir likadant med Kärnavfall från alla EU länder, Östhammar utanför Uppsala kommer få besök från hela Världen om att förvara atomsopor!



from=&" rel="nofollow">http://www.kanalregional.se/kumlanyhet.php?misc=search&subaction=showfull&id=1202756949&archive=&cnshow=news&ucat=1&startfrom=&



Rösta på Sverigedemokrater eller Nationaldemokrater de enda partier som vill att Svenskarna skall få bestämma själva



2009-06-07 @ 14:54:06
Postat av: Magne

Hörde det av min kollega och infon var knapphändig men han hade fått den av sd-folk i Västervik. Valgubbarna hade skyllt på att valmyndigheterna inte skickat ut sedlar.

2009-06-07 @ 15:00:52
Postat av: dan Åke

jaså politisk korrekt FRA stoppade filmen direkt!, men den visade att lokförare och personal på SAKAB inte får säga vad godset består av bara att det är kemikalier………….bla napalm från syderopa……..



valsedlar från Nationaldemokrater finns inte i vallokaler



2009-06-07 @ 15:09:07
Postat av: Sd e idioter



Om ni har så mycket hat mot "främande människor" hur ofta reser ni utomlands? Ni låser väl in er i erats hus och umgås bara mer er familj med tv:n som stöd. Det är så jävla synd att idioter som er finns. Jag lovar er en sak vad ni än tänker/vill ni kommer alrdig förända sverige. Sverige är mångkulturell och ni kommer alldrig förända vågen av flyktingar till sverige. Vad har ni förväntat er idioter. Det enda ni kan göra är att sitta framför datorn och sprida era åsikter men mer kan ni inte göra. hejdå från mig. Sd=okunninga idioter med hänsvisning till Sven-Olof Sälsström och Samel Änglamark elelr va nu han hette.

2009-06-07 @ 15:12:01
Postat av: Rättvis

Kommer det någon prognos när lokalerna stänger? Blir det någon valvaka? När kommer de officiella siffrorna?

2009-06-07 @ 15:18:50
Postat av: natasha

Nu har vi alla röstat också, naturligtvis på SD. Det var en mycket trivsam stämmning och SDs röstsedlar fannas på plats.



Rättvis, ja det blir valvakan. Den börjar kl 20.30 på SVT 2.



2009-06-07 @ 15:32:21
Postat av: Rättvis

@Sd e...



Mer än 95 % av dem som kommer och kallar sig flyktingar har slängt pass och alla identitetshandlingar.

Du kallar dessa för flyktingar. Men själva gjorde de nog en annan bedömningen,annars hade det nog inte slängt alla id-handlingar.

Av dom knappa 5 % som återstår finns det säkert en hel del flyktingar enligt FN-konventionen. Men hur har dessa kommit till Sverige? Har dom kommit till Sverige via ett annat land så är det landet som ska ta emot dem.



Men socialbidragen är nog betydligt fetare i Sverige än i t ex Polen och därför fortsätter man hit.





Du kallar oss som inte vill betala för vad andra länder är skyldiga att betalaför rasister. Redan detta visar nivån på ditt resonemang. Du kallar det vidare för rasism att hålla sig till FN:s flyktingkonvention. Här visar du hur okunnig och flummig du är.



Det värsta är att media låter sådana sinnesjuka resonemang ligga till grund för en ren lögn- och hatpropaganda mot SD.

Men folket har gudskelov fortfarande rätt att säga sin mening vid valurnorna.



Det kan bli ett dystert uppvaknande för många PK-iter.

2009-06-07 @ 15:37:36
Postat av: Kurtan

Ja då var det klart !



SD fick min röst samt min partners. Vi kommer alltid att rösta på SD för nu får det vara slut på lekstugan i regering och riksdag.



Dags att ta tillbaka Sverige från enfaldiga multikultkramare samt Sverige föraktande parasiter !!!



En röst på de sju systrarna samt Fi och PP är en röst för fortsatt islamisering och nedmontering av Sverige !!! Detta är ett obestridligt faktum som inte kan pratas bort i en tv-soffa...



Dessa vänsterfascister kan enligt ordlistan lätt klassas som förrädare, och borde samt förhoppningsvis inom kort kommer att behandlas därefter.....



Lycka till SD och Sverige, hoppas vi kan ge etablisemanget en riktig hård spark i skrevet !



Men lyckas det inte helt och fullt denna gång så lägger vi in en högre växel till valet 2010. Tänk på att i Holland så fick Geert Wilders PVV 15/16 procent av rösterna !!



Som någon sa SANNINGEN SEGRAR ALLTID TILL SLUT !!!



MVH



P.s. För de som försöker smutskasta SD med idiotiska påståenden som att SD sympatisörer skulle vara främlingsfientliga och outbildade bönder kan jag meddela att jag själv har universitets studier bakom mig och är sjöofficer samt att min sambo är icke-vit..... OJ OJ OJ





2009-06-07 @ 15:42:48
Postat av: Göran

Ytterligare en gruppvåldtäkt begången. I detta fall var det fyra mot en. Och i vanlig ordning är det tyst i riksmedia om detta illdåd, med undantag av DN. Man kan ju undra varför? [ironi] Vad gemene man bör fundera över är bl.a hur många gruppvåldtäkter är ett rimligt pris att betala för mångkulturen.



http://www.dn.se/sthlm/kvinna-valdtagen-av-fyra-man-1.886093

2009-06-07 @ 15:47:28
Postat av: Katinka Glahd

Till exilsvensk och till ökentattaren "Sd är idioter" som jag nu skriver med korrekt svenska.

Till exilsvensk vill jag först säga att det just nu i Sverige har mördats 62 personer som jag ser det. Nr 62 blev en 16årig svensk flicka som tydligen dog av svår misshandel av ett par unga människor. Vi får avvakta och se på Fria nyheter.wordpress.com om detta var ytterliggare en berikning av en svensk ung flicka.Sanningen kan aldrig stoppas. Den flyter fram av sig själv om där bara finns vatten och en mittfåra!

Sedan till dig ökentattare som antagligen lever på skattebetalarnas arbete och inbetalningar, så kan du väl göra dig själv den tjänsten att inte uttala dig mer på detta forum med din embarliga svenska!Du är väl en plattnackad, stornäst kretin som inget vet och inget vill veta och inget kan!

Varenda gång man läser ett av dina ökentattarinlägg så kommer man osökt att tänka på den store amerikanska presidentens uttalande efter det han hört på en del talare i senaten.

"Att det nog är bättre att tiga och eventuellt tagas för dåre,än att öppna munnen och undanröja alla tvivel".

Håll dig till socialbyrån,tugga din cat,men beblanda dig inte med människor som är i "Döda poeters sällskap"! Där kan du aldrig höra hemma.Kommer aldrig att göra det eftersom du ligger på en utveckling som befinner sig 1600 år förr i tiden.

2009-06-07 @ 16:36:45
Postat av: Fredrik

Till "Sd är idioter"



Får du de här "hat mot främmande människor" ifrån?

Vad och vem har lärt dig det ? Menar du bara för att man tycker att invandrings politiken är rent av bedrövlig så " hatar man väl inte människor för det! Tala med invandrare först!



Stora delar av dom undrar hur i helvete vi kan ta in och ta in när inte ens dom har fått ett jobb de senaste 10 åren.Bor i slummen idag och har fan inte en chans att ta sig in på arbetsmarknaden.

Tror du verkligen att de blir bättre om vi dubblar invandringen din outbildade rasist !



Det är såna outbildade som dig som håller rasismen vid liv ! Sen så kan vi aldrig varken du eller jag acceptera en kvinnosyn,som kommer med import från stora delar av arabvärlden som ex. Har jag fel ?



Klart att vi har stora problem med de

kultur krockar som sker.

Men att förneka och inte låtsas om dem är bara såna som du och ditt bihang som håller på med !



Ingen i SD som hatar invandrare !



Men att de ska vara legitimt eller att invandrare ska leva i nån skyddad bubbla bara för att man är invandrare kan jag aldrig acceptera !



Att de ska mörkas och ljugas när invandrare begår grova brott i seder och kulturens namn så ska de fan upp på ytan ! Så är de ju med oss och vi ska väl förfan behandla alla människor lika !?



Men det är väl de som skiljer dig och mig åt för du verkar vara itutad att det är synd om invandrare och att dom inte är direkt förmögna att stå för det dom gör eller ? stämmer det?



Klart som korvspad att man ska ställa krav på människor som vill leva i vårt land. Sen av vilken hudfärg eller vilket land man kommer ifrån spelar ingen roll. Vad som spelar roll är att här är det demokrati och med det så kommer skyldigheter förre rättigheter.Lever man upp till de normerna så kan man skörda av rättigheterna. Men att ha folk som medvetet slänger sina identitethandlingar bara för att dom vet" att de har ingen flyktingstatus utan bidragkåta utsugare" Ja då säger jag STOP!



Men de verkar inte du göra vad jag förstår.



Men hur tror du det kommer gå om vi ska betala utan motprestion? Man skapar rasism,irritation och motsättningar. Ingen i hela världen som klagat o gnällt på nån som gjort rätt för sig eller hur?



OCH NÄR VI INTE ENS HAR POLITIKER IDAG SOM KAN GE VÅRA NYA SVENSKAR SEN 10 ÅR TILLBAKA ARBETE HUR I HELVETE TROR DU DET BLIR NÄR DOM VILL DUBBLA INVANDRINGEN !!?? Kan du förklara det ?



Är de någon som hatar så är de du för ditt sätt att se på människor skapar kaos,rasism och kriminalitet.

Men det är inte lätt för du blir ju indoktrinerad varje dag av en media som inte tänker så långt näsan räcker.



2009-06-07 @ 16:59:07
Postat av: Skånepåg

Med stor sannolikhet samma vänstervridna anhängare som signaturen "Sd är idioter"!

Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

VILL NI BLI PÅ GOTT HUMÖR.



I Holland fick PVV 17% av rösterna.(kompisar med SD)



I Storbritaninen pekar lokalvalen på 17% för BNP i EU-valet.



I Sverige berättar människor hur dom röstat i EU-valet.



Nu undrar du förstås var man hittar detta samt hur det går för SD .



Kika in på FRIA NHYTER EL VARFÖR INTE EXPRESSEN.



I Kalmar har vi en fontän på Himmelska Fridens Larmtorg.



Skulle dessa siffrorna i undersökningen stämma

kräver Gubbeno Gumman att THOR-ALF ALFSSON gör en Anita Ekberg ikväll.



Dessutom har SVERIGE fått en Ny Nationaldag den 7 Juni (även om vi haft förbannat svårt med datumet men det bjurder vi på)



Som sagt håll i hatten ikväll kolla din biltuta

så att den funkar.Kanske har du något blått o gult hemma.



Som AL BUNDY SKULLE ha sagt LET S ROCK BABY.





2009-06-07 @ 17:56:19
Postat av: Skånepåg

"Skulle dessa siffrorna i undersökningen stämma

kräver Gubben o Gumman att THORALF ALFSSON gör en Anita Ekberg ikväll."



Nä och åter nä, absolut inte i det sketna vattnet. Vi skall väl inte önska livet av honom, utan det rakt motsatta!



Allvarligt talat, ni får väl hia er lite!

2009-06-07 @ 18:24:27
Postat av: Natan

Om ex expressens webbfråga, med 9000 röster fångar stämningarna, så kan en riktig superskräll va på gång. SD 20% respektive PP 25 %..men man ska ändå va försiktig! Kanske sätter pk-folket kvällskaffet i vrångstrupen i kväll ! De etablerade kommer att slita sitt hår i förtvivlan. S ser ut att göra en djupdykning. Stämmer det får Mona kicken förr än vi anar! Synd då hon ju är Sd:s främste valarbetare!

2009-06-07 @ 18:25:09
Postat av: Rättvis

Expressen har frågat vilket parti man röstar på och då räknat upp partierna, däribland Sverigedemokraterna. Inte oväntat blir nu Sverigedemokraterna lika stora som Piratpartiet och många gånger större än t ex vänsterpartiet.



I grevens tid har Expressen tagit sitt publicistiska ansvar?

Det låter kanske lite väl optimistiskt. Varför skulle PK visa publicistiskt ansvar och tänka på demokratin? Det har ju aldrig skett tidigare.



Däremot kan det vara så att Expressen tagit del av statistik som klart utvisar att SD får mandat. Då gäller det för tidningarna att vara först om “nyheten”. DVS att inför läsarna ge sken av att man serverar dem en nyhet om det man i själva verket mörkat.



Roligt att se om vänsterpartiet ramlar ur. Chanserna bedömer jag som mycket goda.

2009-06-07 @ 18:42:30
Postat av: natasha

Jag hoppas verkligen att sovjetkommunistfanatikerna ramlar ur!!!

2009-06-07 @ 18:47:11
Postat av: En pirat

Jaha, så visar sig dagen då alla på den här bloggen får det skrivet i ansiktet att ni inte ha det stöd ni tror. Nu kan ni starta er tröttsamma PK-diskussion om hur utstötta ni är, samtidigt som en gräsrotsrörelse tar sig in i parlamentet. Pirater i i parlamentet är inte PK. Men det fattar inte ni. Ni tror att gnäll på invandrare är det enda som gäller.



Själv sjöng jag förgäves på Råsunda igår, men så är livet.



Ikväll när siffrorna kommer öppnar jag champagnen, Thoralf får trösta sig över en gravöl. Med hat vinner man aldrig.

2009-06-07 @ 19:05:34
Postat av: Rättvis

@Natasha. Har tacksamt tagit del av Ditt recpt för soljanka och undrar nu om klavkött är lämligt som ingrediens.

2009-06-07 @ 19:17:25
Postat av: Knutte

Vågar komma med en kvalificerad gissning. SD kommer inte in i EU parlamentet.

Trots att jag inte röstat på SD i detta val, kommer jag ändå att beklaga detta. Min övertygelse är att SD behövs som en blåslampa på andra partier, men så länge man inte tar avstånd från händelser som nidvisan om Olof Palme, så kan jag inte med gott samvete lägga min röst på SD.

2009-06-07 @ 19:45:45
Postat av: Fredrik

@ En pirat



Varför skulle vi gnälla? Bara att arbeta vidare

Menar du att Pirat är en gräsrot rörelse?

Ja de kan man ju kalla det :-) Grejen är ju den att om 1-2 år så är pirat partiet ett minne blott.



Finns inget hat inom SD! Fattar inte vad ni får det ifrån ? Sen att man tycker illa om gruppvåldtäkter och annat skit är väl en självklarhet. Måste de vara för dig med. Sen om en viss kultur eller folkslag är överrepresenterade där och att man lägger fram det pga av att vanlig media ej vågar är och kan inte vara SD fel eller hur. Ansvaret ligger hos de individer och dess seder och kultur.



Vi har absolut inget ansvar där förutom att vi skall och måste föra upp problematiken på ytan för den finns ju där eller förnekar du det med?



Tycker du om de energi och bensinpriser vi har och vad vill ni som parti göra åt det för att bryta in med nåt annat :-)



Den destruktiva invandrings politik som förs är endast en del i SD program som vi vill ändra på.



Hela skandinavien och stora delar av Europa har fått nog men man vill liksom inte erkänna detta?



Men som strutsen så tror man att de är bara att gräva ner huvudet så man inte ser själv !?



"Struts= media,politiker och vänsterflum.



Men som du vet så ser man hela jävla arslet som är fullt med skit på strutsen hur mycket han ej vill !! :-)

2009-06-07 @ 19:49:35
Postat av: natasha

Rättvis, om du vill fira SDs-plats i parlamentet, så kan du göra soljankan på blandat kött, dvs kalvkött, fläsk och nötkött.



Vi själva i familjen har en flaska med skumpa vällkylld i beredskap. Den öppnar vi senare på kvällen, när SD får sin plats i parlamentet.

2009-06-07 @ 19:52:50
Postat av: Rättvis

Natasha. Bara kalvkött är det helt fel? Jag frågar därför att jag har lite kalvkött hemma. Går det inte får jag väl åka ock köpa lite fläsk- och nötkött.



Och, som sagt, nu håller vi tummarna för att Ohly och hans anhang hamnar på historiens sophög.

2009-06-07 @ 20:03:32
Postat av: Anonym

Ett gott skratt förlänger livet, säg det - Och vad tycks om det här som är saxat ur GP och handlar om Gudrun Schyman:

”Gudrun Schyman kom till Feministiskt initiativs (FI) valvaka med de senaste dagarnas uppmärksamhet i ryggen.



Och hon förutspår att hon faktiskt kommer att ta en plats i Europaparlamentet.



- Jag tror det - jag tror faktiskt det, säger Schyman till TT.

FI:s valvaka går av stapeln på en restaurang på Östermalm i Stockholm”



Men hon kanske kan bli större än Ohly i alla fall.

2009-06-07 @ 20:14:22
Postat av: natasha

Rättvis, Det blir en mycket mager soljanka om du tillagar den endast på kalvkött. Blanda de olika köttsorterna, så blir det helt utmärkt!



Den anonyme, jag hoppas verkligen att den svenska befolkningen hade så mycket av verklighetsanknytningen att de röstade varken på Ohly eller feministfanatikerna!

2009-06-07 @ 20:27:17
Postat av: Joker

Skicka Schyman till Bryssel - det finns ett historiskt museum där där hon skulle passa.

2009-06-07 @ 20:28:35
Postat av: Rättvis

@Knutte Du har helt fel när du menar att partistyrelsen ska ta avstånd från det ena och det andra , hur perifert och smått det nu än må vara.



Partiet ska bara hålla sig till de stora linjerna och inte komma med några pekpinnar ifall en människa t ex saknar slips eller varit överförfriskad eller - som i det här fallet - sjungit en snapsvisa som häcklar en inkompetent polis.

Och, tänk efter, vilket skydd har polisen gett SD? Fins det någon som helst anledning att stryka polisen medhårs och så att säga sopa dess inkompetens under mattan?



Nå detta är förstås ett ledningsproblem och ett problem med politisk infiltration i polisarbetet - Men för detta ska Sd aldrig blunda utan häckla denna företeelse och dra fram den i ljuset.



När det gäller Olof Palme så tror jag att han nog hade varit sverigedemokrat om han hade levat idag.

2009-06-07 @ 20:30:36
Postat av: Skeåning

Ska bli mycket intressant att se hur valresultatet blir i jämförelse med opinionsmätningarna. Såg att aftonbladet hade en sektion på deras sida där man länkade till bland annat bloggar för alla partier..eller ja, alla utom SD förstås..vad annars...!!

Men det som försöks tigas bort, och ignoreras finns där ändå!

SD's valsedlar verkade ha gått åt på min vallokal, eller så hade de sållats bort..!. Där var iaf minst av SD's valsedlar, så fyllde på med en bunt jag hade med mig. Själv ska jag följa valvakan mumsandes på rester från nationaldagsmaten bestående av köttbullar gräddfil, och stekt nypotatis med gräslök... Ja, jag tillhör den hädiska sidan som väljer köttbullar istället för sill.

2009-06-07 @ 20:39:53
Postat av: Skeåning

@knutte..

Angående palmevisan. Jag tycker Jimmie skötte det bra, med insikt och självransakan. Man har både beklagat och bett om ursäkt för detta på ett uppriktigt sett. Jag tycker det är utagerat, och det borde inte få stå ivägen för att rösta på ett parti som belyser och har lösningar på dom enorma problem i vårt samhälle som politikerna ställt till med, som har varit förödande för vårt land. De problemen tror jag Olof Palme aldrig ignorerat så oansvarigt som dagens socialdemokrater gör. Det är långt mycket värre, än en snapsvisa som sjungs på fyllan, även om den till viss del är osmaklig. Men man har bett om ursäkt där. Jag tror aldrig jag hört nån annan politiker i Sverige som ursäktat och beklagat med den självkritik och uppriktighet som Jimme gjorde. Det stärkte honom i mina ögon. Nu blir det till att följa valvakan...

2009-06-07 @ 20:54:39
Postat av: Hr Fökk

Om ni hade lyssnat på mina varningar om PP och diskuterat dessa mer nyanserat, isf att direkt dyka med huvudet i sanden. Då kanske SD kunnat hålla kvar sina unga medlemmar, precis som jag sa!



Hur som helst, nu gick det som det gick och nu är det för sent.

2009-06-07 @ 21:39:22
Postat av: Rättvis

“Gick som det gick” - Än är inte sista ordet sagt. Förra valet så förkunnade reportern i triumf att det hade gått såå dåligt för SD. Det var bara det att valundersökningen var fejkad och låg skamligt långt under resultatet.



Så än har SD chansen. Jag väntar på det RIKTIGA resultatet.

2009-06-07 @ 21:52:54
Postat av: Knutte

Skeåning, jag tycker tvärtom att Jimmy Åkesson var väldigt lam i sin ursäkt, som jag inte tolkade som en ursäkt, mer som en förklaring. Kan också konstatera att många som lämnar kommentarer på denna blogg uttryckte ett skrämmande palmehat. För många besannar detta bara att SD är ett parti som tyvärr kan placeras in på den trånga högerkanten.

Jag tycker f ör övrigt att Jimmy Åkesson verkar vara en väldigt kompetent politiker med ärligt uppsåt. Men står för långt högerut för min smak.

2009-06-07 @ 22:02:57
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Det börjar dra ihop sej som flickan sa...

2009-06-07 @ 22:08:45
Postat av: Burra

Uppdateras kontinuerligt. Ser inte bra ut.

Postat av: Hulda

Nu får vi se hur "Kaliber-effekten" och "Rosengårds-effekten" slår...........

2009-06-07 @ 22:23:14
Postat av: l Ickmyass

VA FAN GÖR GUNDRUN I STUDION HON HAR SÄMRE RESULTAT ÄN SD

2009-06-07 @ 22:30:21
Postat av: Muffenuffsan

Säg till när vi får skratta och vara lite självgoda.

2009-06-07 @ 22:33:32
Postat av: SHIT HAPPENS

Ser ut som om Föck hade rätt ändå men hur kunde det nicket känna till valresultatet långt innan?

2009-06-07 @ 22:36:12
Postat av: En pirat

Jag är så nöjd, så jävla nöjd. Inga rasister i Europa, heja heja heja....

2009-06-07 @ 22:43:19
Postat av: Dr Livingsteen

@En pirat

Nä bara en djävla massa kommunister som smugit sig in i PP

2009-06-07 @ 22:46:31
Postat av: Muffenuffsan

Det finns hopp om ett mandat. Lets go Nationalister.En plats öppnar mycket nya dörrar. En röst är bara början. Den kan leda oss till den avskildhet vi strävar efter. Sverige hör inte hemma i ett enat Europa. Vi ska stå självständigt och starkt. Som de stolta Svenskar vi är.

2009-06-07 @ 22:48:04
Postat av: Tre mogna rädisor i landet

SD 3,3% and still in descending mode

2009-06-07 @ 22:49:58
Postat av: AWSvensson

100000 röster var det inte det man hoppades på.

Blekinge, Skåne och Kronoberg på prispallen.

En orkan mot massinvandringen och islamiseringen av Europa i de flesta länderna . Det lovar gott.

2009-06-07 @ 23:03:05
Postat av: Fredrik

Blir inget denna gång men skam den som ger sig.

Såg SD siffror från Malmö / jämfört med kalix.

Undra vad det kan bero på? Men om nuvåra politiker börjar placera den dubbla invandring som dom vill ha uppe i renlandet så får man väl se vad resultatet blir.Tråkigt att vi inte kom med.

Men nästa år så är vi på tapeten.Bara att gratulera "Plundra Partiet" att man lyckats få 18 åriga fjunisar att rösta på att det ska vara legitimt att stjäla "fildelning" :-) Men i det stora hela så är det mycket vunnit för Stora delar av Europas befolkning vill inte ha EU.



Kör vi på igen!

Sverige på rätt väg !

2009-06-07 @ 23:04:25
Postat av: Peter, den förste.

@En pirat



Det är bara att gratulera Pirat Partisterna till sin framgång, de få sakfrågor ni tar upp är mycket viktiga. Personlig intigritet, datalagring och patenträtt. Råder SD att höja upp dessa sakfrågors prioritet inom partiet, till nästa val.



P.S. Vis av erfarenheten (läs Juni listan) så bör ni Piratpartister njuta av er framgång så länge det varar; För SD är här för att stanna, men inte ni.

2009-06-07 @ 23:10:52
Postat av: Det SKETsig

Det var inte alls bra detta, fullständigt åt h-e, kass asså

2009-06-07 @ 23:14:06
Postat av: Twitter

Valet till riksdagen vinns på nätet. Det parti med bäst Internet kunnande vinner flest röster till rikstaden. PK media sjunker alltmer in i passé och det vet de

2009-06-07 @ 23:22:34
Postat av: Rättvis

Ja, Peter, den förste - Du har sannerligen rätt i att SD är här för att stanna. Sen hade vi ju inte medias stöd den här gången heller.

I radions valvaka var det till och med en reporter som bedrev propaganda mot SD genom att säga att rösterna på SD var bortkastade.

Tänk vilken gemen fräckhet. Det är ju väljarna som i en demokrati ska utvärdera hur rösterna är relaterade till respektive väljares politiska preferenser, inte socialstyrelsen, inte domstolarna, inte polisen och heller inte statsmedia.





Propagandan mot SD har hela tiden varit lömsk och liksom lögnaktig i det att SD utmålats som chanslösa. Det har liksom inte varit någon mening med att gå och rösta på SD.

Samtidigt har media gjort allt för att heja fram Piratpartiet och FI.



Likväl har Sd hittills fått ett resultat som nu inte ligger särskilt långt från fyraprocentspärren, vilket bådar mycket gott inför riksdagsvalet. Vi får komma ihåg att våra väljare, liksom socialdemokraternas, inte gärna röstar i EU-valet.

2009-06-07 @ 23:31:57
Postat av: G Ossen

Grattis EU alla länder utom Sverige kan visa upp stora framgångar mot invandringen och till råga på allt röstade.

Hezbollah fick 58% av rösterna så Sverige och Norrland i synnerhet kommer säkert att bli ordentligt berikade

2009-06-07 @ 23:46:40
Postat av: Skånepåg

Alla som gläds över att Sd inte lyckats bättre i detta val, kommer förr eller senare att få ett abrupt och mycket obehagligt uppvaknande.



Då först kommer man att inse sitt stora misstag, att man ansett att det är viktigare att "spotta på budbäraren" än att lyssna på vad han har att säga och vilka konsekvenser detta kommer att innebära för framtiden.



Jag vill naturligtvis även gratulera massmedia till hur man med en makalös oärlighet lyckats osynliggöra, misskreditera eller smutskasta Sd i denna valrörelse. Sd:s unga partiledning har dock lärt sig oerhört mycket genom detta, vilket med stor säkerhet kommer att innebära omfattande förändringar i arbetssättet inför nästa års viktiga riksdagsval.



Troligtvis är det många inom massmedia som i sin makalösa enfald känner sig mycket stolta i kväll över sin bedrift. Nämligen att man anser sig genom sin journalistiska insats ha lyckats "värna demokratin" i vårt land och på så sätt stoppa de ”otäcka” sanningssägarna inom Sd!

2009-06-08 @ 00:00:36
Postat av: Rättvis

”Troligtvis är det många inom massmedia som i sin makalösa enfald känner sig mycket stolta i kväll över sin bedrift,” skriver Skånepåg.

Men nästa år är det val igen och då sätter nog PK skrattet i halsen.

För analyserar man resultatet så visar det sig att SD gått bra.

Bra? - En ökning med nästan 200 % från förra EU-valet. Mona förklarade sig nöjd med en ökning på nästan ingenting och började genast en utläggning om kommande rödgröna regering i anledning av denna ytterst knappa framgång.



Mona har i all sin lögnaktighet och sitt hyckleri en poäng i det att hon hämtar sina väljare bland dem som är mycket EU-kritiska och därför sällan går och röstar.

Även Sd hämtar merparten av sina väljare ur precis samma EU-kritiska grupperingar. Så hade det varit riksdagsval i stället, så hade resultatet varit betydligt högre för SD.



Sett ur den synvinkeln har i själva verket SD gjort ytterligare ett kanonval - inte minst därför att det nu inte längre med framgång går att lura i väljarna att en röst på SD är bortkastad.



Media kommer säkert att försöka, men inför nästa val kommer även SD:s valfonder att tömmas varför media nog kommer att få endet tufft om de framhärdar med sin lögnaktiga rapportering.

2009-06-08 @ 00:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0