OIKOFOBERNA PÅ EXPRESSENS LEDARREDAKTION



Att Expressens ledarredaktion är mångkulturens största beskyddare framstår med all tydlighet när man läser gårdagens ledare "Förhud inget att bråka om".

I ledaren försöker skribenter jämställa vår tradition med barndop med omskärelse enligt muslimsk och judisk tradition.

"Till exempel envisas ju många svenskar med att låta någon hälla vatten på små barns huvuden för att på så sätt göra dem till del av en religiös gemenskap.
Det går säkert att bevisa att det ger de små barnen mentala men för livet. Om man bara försöker.
Men hittills har väl ingen barnpsykiater rasat mot de kristna dopen.
Annat är det med den judiska och muslimska traditionen att låta omskära små pojkar."

Att vänstervridningen gått långt på Expressens ledarredaktion har nog de flesta uppmärksammat men att det var så illa hade nog ingen kunnat föreställa sig. Oikofoberna på tidningen har tydligen inga gränser för hur långt de kan gå i sin iver över att främja mångkulturen och förtala vår egen religion, traditioner och kultur. Man vill kräkas på dessa så kallade journalister.

Enligt uppgifter från svenska kyrkan döptes endast 59 procent av alla födda under 2008. Det märkliga är att knappast inga tidningar kommenterar dessa siffror från svenska kyrkan. Givetvis beror detta på att orsakerna till denna utveckling skall den svenska befolkningen hållas ovetande om och det är inte politiskt korrekt att upplysa om sambanden i denna utveckling.

På 70-talet var andelen som döptes nästan 85 procent sedan har den siffran sakta men säkert sjunkit. Under början av 90-talet döptes ca 78 procent av alla födda. De senaste 20 åren har denna siffra sjunkit till under 60 procent. Min personliga uppfattning är att det beror inte på att vi struntar i våra traditioner utan det är en effekt av det mångkulturella samhället och den massinvandring som pågått till Sverige under ett stort antal år.
Dessa siffror ger också en uppfattning om att andelen kristna mycket snabbt minskar i vårt land. Inte undra på att Expressens ledarredaktion flörtar med muslimer när det gäller omskärelse. Med rådande utveckling kommer vi kristna vara i minoritet inom en inte alltför avlägsen framtid. Kommer vi då att gå samma öde till mötes som kristna i muslimska länder? Läs artikel i Dagen

Kommentarer
Postat av: Skånepåg

Vid omskärelse på köksbordet finns med stor sannolikhet en rekommendation inom islam, att inte använda Expressen som underlag för barnet att ligga på. Tidningen innehåller nämligen så mycket skit, att risken för infektion efter ingreppet kommer att öka "lavinartat"!



F´låt, men kunde trots allvaret inte låta bli att göra denna kommentar!

2009-07-28 @ 09:31:26
Postat av: Trocadero

Ja, nu är det då inte längre en smygislamering som håller på, det är då en öppen konflikt. Om det blir etniska konflikter här i Sverige, kommer det då också vara svenskarnas fel...?

2009-07-28 @ 10:06:53
Postat av: Hulda

Denna fega inställsamma artikel är tyvärr endast en i raden av liknande.

Fattar inte våra journalister vad som är på gång?

Vad kommer att stå i nästa dum-artikel?



Ena stunden skriver de positivt om Pride-"festivalen" och i nästa inställsamt om våra Muslimer som hatar homosexuella..........



Fattar inget.....

2009-07-28 @ 11:12:03
Postat av: lee

Expressen brukar väl inte gilla när man höjer eller betalar med skatter?mer en då presstödet förstås..

2009-07-28 @ 11:40:02
Postat av: Kalle

Den muslimska målsättningen om övertagande av sverige är klart utstakad med den Svenska regeringens goda minne!!!

Nu är det endast en tidsfråga när det kommer att ske. Inte om utan när!!!

2009-07-28 @ 11:53:55
Postat av: s-e karlsson

Hej !

Det måste väl i himmelens namn vara stor skillnad på några handfull ljummet vatten och ett blodigt ingrepp på "snoppen" ?

Hur korkade tillåts dessa journalister vara på Expressen ?

Mvh S-E Karlsson Sd Högsby .

2009-07-28 @ 12:05:39
Postat av: vmm

Jag får en känsla av att det kan vara en sommarvikarie som skrivit den här ledaren. Den är så fruktansvärt... korkad... (hittar inget bättre ord) så jag tror inte Expressens ordinarie ledarredaktion står bakom den. Men. Ledaren är undertecknad med ledarredaktionen. Så nu får hela tidningen stå där med dumstruten för vad en vikarie skrivit (om det nu var en vikarie. Vilket jag hoppas att det var).

2009-07-28 @ 12:51:44
Postat av: jonas

citat: "Man vill kräkas på dessa så kallade journalister."



Håller med till 100 %

2009-07-28 @ 12:56:27
Postat av: Niklas Bergström

Islamiseringen skrämmer mig oehört.De finns ingen som helst logiskt att islamska utvecklingen har fått fortgå i sverige.värre blir det muslorna ökar i antal hela tiden. Denna kultur har fan inge i sverige att göra.

2009-07-28 @ 13:48:14
Postat av: Knegarn

Manlig omskärelse är en grovt felaktig benämning.



Könsstympning är det rätta ordet.

2009-07-28 @ 13:52:48
Postat av: Eric H

Tidningen Dagen, som fö ofta har lite annorlunda vinklingar och ffa annorlunda nyheter som vi andra ofta inte får veta något om skriver som rubrik:

"Biskop i Bagdad fruktar ny massflykt av kristna".

Om DET lär vi aldrig få läsa i Sexpressen!!



PS: Thoralf, du är enligt ingressen till din sida fortfarande 49 år !

Hur är det IRL??? Bara undrar..

2009-07-28 @ 15:14:58
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Just det Thoralf hur gammal e du egentligen.

Sanningen måste fram ,då åldern har stor politisk betydelse.



Du kan ju rent av vara 39...



Så till ämnet(E du med O-Hamn)

Om det nu är så ,att någon medeltids gubbe gjort om ett hygienikst ingrepp ,för att förhindra samlande av ökensand på fel ställe.Så låt det vara så då.



Men det finns inte i vår religion i Sverige.Vill man hålla på med det, så får man betala för det.



Pengar saknas inte i grupperna det gäller.



Svenska skattebetalare skall således INTE stå för detta.



Det är inte svårare än så.



Kvinnlig omskärelse, för att hindra kvinnan att njuta sexuellt är avskyvärd.



Förekommer med största sannolikhet här i landet.



Men det håller Gudryn Schyman o Tina Rosenberg käften om annars får dom en SD stämpel i partiboken.



Deras nästa bok kan få heta Härifrån till medeltiden.



(Här blinkar harang varingslampan)



Pk journlisterna går inte att få på tumskuvarna,förrän SD växer så att säga ,vid 15% icke osannolikt vid valet 2014.



Då startar pudelorkanen förmodligen.Då blir det ett rent nöje ,att konfronterar journalister med tidigare inlägg i ämnet asylanter.



(Där gick strömen till tangentbordet ,Timer)

2009-07-28 @ 18:18:37
Postat av: s-e karlsson

De, e bra Gubben och Gumman nu får man lite välbehövliga skratt också !

Ha det bra ! S-E Karlsson

2009-07-28 @ 18:34:26
Postat av: Suzanne

Och, Skånepåg, vilken tidning tycker du är bättre att lägga på köksbordet? Ingen alls eller ..? Pågen blir om inte annat svart i gumpen eller ..?

2009-07-28 @ 18:56:19
Postat av: Tomas F

Se bilderna på Politiskt inkorrekt på de ofattbara infektioner som köksbordskirurgin orsakar.

Det är denna verklighet som det insomnade svenska folket borde konfronteras med för att förstå vilket elände vi står inför, visa fler dokumentära bevis på Intoleransens härjningar. Ni som har starka nerver kan också se Islams blodtörstiga vältrande i våld och mord på Internet.

Vidskepelsens konsekvenser är horribla och måste förbjudas. Många apologeter inom läkarkåren vill utföra dessa ingrepp under kontrollerade former men det får aldrig ske eftersom Intoleransen då kommer att kräva eftergift på eftergift i det svenska samhället. Innan vi vet ordet av så står vi där med sharialagar och då är vi otrogna förlorade!

Inte ens det svenska folket kan väl vara så korkat att det skattefinansierar sin egen undergång, eller?

2009-07-28 @ 19:08:57
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Hej s-e karlsson.I vårt åldersfixerade land så e det viktigt.



Ponera att man har missat sin ålder,och då kan dra av 10 år vid besök på tex Lilla puben i Kalmar.

Vilken lycka.



Själva tycker vi det är trist att leva på kattmat,så vi har funderat på att bli ensamkommande barn,fast det blir nog svårt.



Man får kanske se upp lite med att skoja om sin ålder.Fast passen har vi redan grävt ner.



Vill du ha ett gott skratt ,om du har en normal humor så missa inte bilderna med texter ,ang PEHR GAHRTON på bloggen SVERIGE I KVADRAT dom e faktiskt riktigt kul.

2009-07-28 @ 19:28:01
Postat av: Alexandra

Du Toralf, du skriver "vi kristna"i blogginlägget. Vad lägger du i det begreppet? Lever du i ditt dop?

2009-07-28 @ 19:50:45
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Hej Alexandra.Vi tycker, att om man tex, är med i svenska statskyrkan el e född, eller bor i landet.



Då kan man få kalla sej kristen i landets huvudreligion.



Som då en kort tid till är det.



Vad tycker du om det Alexandra?



Kan man kalla sej svensk o ,åtnjuta socialförsäkringssytemet, genom att kasta pass , glömma vad man heter,var ifrån man kommer .



Är man är lika lite svensk ,som kamelerna på Ölands djurpark .Den svenska tillhörigheten är således 200 gånger tunnare ,än om vi kallar oss kristna(Gubben o Gumman)



Bara att skattefuska på svensk mark.Kvalificerar till att få kalla sej kristen.Iallafall om kriterierna för att få kalla sej svensk ,vara som dom är.Detta då i logikens namn.



-Skall omskärelse bekostas av svenska skattebetalare.



När vi inte har råd till en metod vid smärtlindring

vid förlossningar.



-Eller lite gratis Viagra ,om veken inte vill som husse vad tycker tex du Alexandra?



Är du religiös(KD) kan du bortse från sista frågan.



2009-07-28 @ 20:32:21
Postat av: Anonym

De, e bra Gubben och Gumman nu får man lite välbehövliga skratt också !

Ha det bra ! S-E Karlsson

2009-07-28 @ 20:58:10
Postat av: Stora nSmåland

Bytes.

Tvåmans tält använt en natt , bytes mot barnvagn .



S.Småland

2009-07-28 @ 21:21:48
Postat av: Robin_Shadowes

Sverige kommer vara muslimskt redan inom 10-12 år om inget görs NU. 2010 är förmodligen sista chansen för sedan har tåget gått för alltid. Inför valet 2014 kommer vi sannolikt få se det första svenska muslim-partiet och dom kommer få många röster och komma in riksdagen vid första försöket. Förmodligen blir dom såpass stora att dom övriga blir tvungna att ta med dem i en koaltionsregering och efter det är det kört för Sverige. Muslimer är lojala mot islam först och främst. Får dom ett eget parti kommer dom givetvis att överge såssarna och Alliansen och rösta på sina egna istället. Det spelar liksom ingen roll om det nya partiet räknas som vänster eller höger. Att det är muslimskt är det enda som betyder något för musslorna.

2009-07-28 @ 21:54:10
Postat av: Sigge Larsson

Förslag; Jag tycker att den ledarskibent som skrev "lite förhud är väl inget att bråka om" skulle erbjudas att skära bort sin egen. "Det är ju inget att bråka om" Annars får det väl göras med tvång och utan samtycke som man gör på små pojkar. "Det är väl inget att bråka om" Tror ni att hade varit sugen på det?

2009-07-28 @ 22:59:47
Postat av: Skånepåg

Stackars lilla Suzanne

tycks ha problem bakom sin lilla "panne".

Inlägg med understatement och knorr

resulterar från henne i ett ilsket morr.

Uschanamej att ha henne som granne!

2009-07-28 @ 23:13:32
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Robins inlägg är tänkvärt.Politiskt fullt tänkbart.

Sossarna o pk journalisterna medverkar ju gärna till det så att säga.



En del då i sitt naiva oförstånd.



Med Piratpartiet i minnet ,så är inlägget lite otrevligt.



Mattematiskt skulle ju sossarna/muslimerna i stort sätt styra Sverige, för en lång tid innan Sossarna

får tacka för sej.

(Varit nyttiga dubbelidioter)



Detta borde ju Aliansen förstå ,den mattematiska grunden för musliska väljare är ju lagd.

Via Palme o vänstern.



Men det är tydligen bättre att verka i den kommunistiska tvångströjan ,med tex Turkiet in Eu

o dylikt.Samt skicka Svenska soldater till andra länder för att uppehålla freden...........



Att fortsätta att verka i detta, när man kan se konturena ekonmiskt ,religiöst,, politiskt, är ju egentligen värre,än att starta den självgående asylant snöboll ,som bara blir större o större.



Ansvaret är faktiskt betydligt tyngre.



Då många asylanter är fd bönder o dylikt, så blir enda nödbromsen en "Svensk generalstrejk ",men då är ju inbördeskriget ett faktum ,om man ser till inkomna nya svenskars kulturer i våldsfrågor.



2009-07-29 @ 00:04:45
Postat av: Peter, den förste.

@Thoralf: "Dessa siffror ger också en uppfattning om att andelen kristna mycket snabbt minskar i vårt land."



Våra politiker kan inte räkna, de förstår inte aritmetik, för annars skulle det ju innebära att de är något otänkbart. I alla fall så har jag hittat en utomordentlig instruktionsfilm i matematik för dessa inkompetenta politiker, så att de kan bli lite mer som folk, d.v.s. bildade. Filmen har det opretentiösa namnet "The Most IMPORTANT Video You'll Ever See" och efter att ha sett den så kan man faktiskt snudd på hålla med om att titeln är korrekt!



För alla er som brukar få kramp i huvudet så fort matematik nämns eller tycker att matematik inte har med verkligheten att göra, kommer de närmaste dekaderna få en ordentlig lektion i de matematiksa lagarnas praktiska tillämpning och bryskt inse att exponentiell tillväxt är ytterst verklig.



Ett tips till SD teleivision är att göra en kort variant av denna film anpassad till svenska förhållanden. Tänk på att folkbildning är viktigt!



Se filmen här: http://www.youtube.com/watch?v=F-QA2rkpBSY

2009-07-29 @ 00:30:23
URL: http://www.youtube.com/watch?v=F-QA2rkpBSY
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

En berikare fick fängelse samt 2 års utvisning.För ficktjuveri.



En annan berikare fick böter för människosmuggling till Sverige.



3000kr strax under fortkörning ca 4000kr vid 15 km över.



Vi råkade testa det.Om tex 100 asylanter smugglas in o dom kostar 5 miljoner styck ,under dom 10 åren det tar innan dom jobbar.Så blir det en blåsning på 500 miljoner.



Så vår fortkörning på Ölandsleden är att jämnställat ,med smugglarens bötesbelopp.



Verkar vara något skumt här.



Orsaken till den snälla domen , han hade inte tjänat några pengar.??????????



Nä o inte skattebetalarna heller.



Hur vet man att hn inte tjänat några pengar?



Har han sagt det ,el har hans advokat sagt det till honom att han skall säga det.



Domstolen verkar vara synnerligen invandravänlig ,el ovanligt korkade.



Bra exempel på en pk- manipulerad -advokat dom.



Uppfinningsrikedomen för berikare inför skranket är oändlig.



Stackars Svensson tror att det är rent spel.



Källa: Fria Nyheter

2009-07-29 @ 02:01:05
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Sigge Larsson vi hakar på lite med att föreslå:



Att man removar Monas joddlarknap.Rullar henne i kontaktlim (tjära e lite omodernt)



För att sedan påkläda henne en burka utan titthåll.



I värst fall om det inte hjälper så får kasta ned henne från riksagens tak utan fallskärm.



"(balkong Måna)"



Så kanske förkärleken till musslor dämpas något.



Som lök på laxen kan ett illvilligt ryckte spridas att Måna stoppat sfi för berikar brudar ,och ersatt det med kursen



"Din insatts på dansgolvet i svenskt nöjesliv"

Där även en t-shirts med texten:



"Jag vill inte sitta i husarest mera"



Ingår

2009-07-29 @ 03:01:54
Postat av: Hummelstadkarin

Judar har omskurits i vårt land sedan slutet av 1700-talet och ingen har bråkat om det, inte heller de omskurna journalisterna - som är fler än vad många kan föreställa sig. Judarna har betalat sina läkare för den operationen; det är som bekant inte så ovanligt med judiska läkare. Samma ordning borde gälla för muslimer, nämligen att ingreppet görs av läkare och att föräldrarna betalar vad det kostar. De som vill döpa sina barn betalar skatt till kyrkan, men i allmänhet tror folk att Svenska kyrkan, alltså f d statskyrkan, är kristen och eftersom den åtminstone delvis är avskyvärd vill man inte ha med den att göra och därför blir allt färre svenska barn döpta. Den som är döpt är kristen, om sedan vederbörande är en from kristen eller ens vill kalla sig för kristen är en annan sak.

2009-07-29 @ 06:55:03
Postat av: Fredrik

Mer än våldtäktsoffer får !

Sanslöst! Som företagare så kan man inte ha människor i slöja för då kan man mista kunder.



FINNS FOLK SOM FLYTT FRÅN DENNA RELIGION !



Men det är bara att vända på steken så att säga, kommer man in i en butik eller liknande och det står en burka på en allmän inrättning så är det bara att anmäla !!!!!!!!

Postat av: Branchtender Linden

De mest skuldsatta kommunerna varav de 10 första har såssekärringen Mona muslim som hövding.

Lägg det till att varje innevånare i Sverige är skyldig 140,000 statliga



Rankning Kommun Skuldsättning, kr/inv

1 Södertälje 148.675

2 Skellefteå 132.541

3 Olofström 109.009

4 Strömstad 108.923

5 Sundbyberg 108.884

6 Huddinge 107.625

7 Lessebo 106.916

8 Sotenäs 106.168

9 Ronneby 104.728

10 Örnsköldsvik 103.104

2009-07-29 @ 09:53:10
URL: http://di.se/nyheter/
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Aftonbladet rappoterar att tre bebisar avlidit efter att 15 stycken smittas av en resistent tarmbakterie (shigella)?På Karolinska sjukhuset.



Sjuhusets ansvariga tycker att man skött det hela bra trots tung kritik från socialstyrelsen.



416 barn vårdades under tidsperioden bara tre dog?



Då ett större antal meborgare avlidit föreslår vi att statens haverikomission kopplas in.



Skulle det vara en asylantbakterie ,kan väl asylantkramarna, isåfall trösta dom närmast sörjande.



Tvärkast: Efter Gubben o Gumman kritik av den dåliga rappoteringen, om hur utredningen av midsommarmordet på Öland,så har Barometern journalisten Peter Alexis ringt till Kling o Klang.



Där ordinarie personal nu håller på att läsa vad sem vikarierna har utfört.?(Halv lön på sommaren)?



Man är från polisens håll hoppfull, det är inte vi

Hoppas vi har fel.



Skulle GM identifieras, så är han redan i långbortistan el får han några år på värstinghem för tokskallar, det är synd om.



Kanske har han invandrat redan igen under annat namn.



(Ev straffsatser för skyddande av brottsling kan ,med fel ålder bli högre än förövarens straff.)



Kanske något att tänka på för dej som fortsätter att förnedra offret, samt hans familj med ditt tigande.



Tänk om det är ditt syskon som drabbas nästa gång idiot.

2009-07-29 @ 12:32:30
Postat av: s-e karlsson

"Min" lilla kommun Högsby ligger på hundrade plats vad det gäller kommunskuld på varje person i kommunen !Ofattbara 76143 kronor per invånare , en siffra som stiger lavinartat hela tiden i och med att det tas emot anhöriginvandring ! Vad ska det sluta med ? DET KOMMER NOG INTE ATT HJÄLPA MED ATT SÄJA UPP FLICKOR INOM ÄLDREOMSORGEN ELLER ANDRA OMRÅDEN ! MVH S-E Karlsson .

2009-07-29 @ 13:41:35
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

ESBL heter den tarmbakterie ,som dödat tre barn på Karolinska sjukhuset.



Resistent mot pencillin pga av felaktig användning

av läkemedlet.



Utbrott vanliga i södra Europa av bakterien.



Detta är bara början på en epidemi säger proffessor Otto Cars vid smittskyddsinstitutet.



Spridning genom dålig handhygien.

Infektionen drabbar främst kvinnor, som urinvägsinfektion 70% av fallen.



2007 ökade smittade i Sverige från 448 till 1453 på tre månader...

kommer således utifrån" en nyhet så att säga."



Pk Sverige pratar gärna om smittade turister, i tex Turkiet Afrika osv.



Inte någonstans där vi tittat i reserchen ,nämns asylanter.



"Någon skojar på dej va Svensson"



Gubben o Gumman tror ,att den sociala tursimen till Sverige, kan ha ett finger med i spelet.



Sjukdommar via ESBL är anmälningspliktiga, tex om man kommer från Afrika



(Det brukar ju fungera bra)



Kanske något för Martteus på Expressen ,som idag är arg ,för att en kollega på SVD, inte verkar sörja dom omkomna senast i branden ,

lika mycket för att dom är asylanter.



Enligt Martteus sätt att se på världen.



Vad är det för fel på den bruden?



Martteus är ju PK-paranoid.



Källa: Aftonbladet

2009-07-29 @ 17:31:07
Postat av: Skånepåg

I den svenskfientliga tidningen Gringo finns följande rubrik: "Flyktingindustrin en kassako för juristerna". Läs innehållet i bifogade länk och ni borde liksom jag, häpna över vilka enorma summor som "flyktingadvokaterna" tjänar på dessa uppdrag.



Observera att tidningen själv använder uttrycket "flyktingindustri", vilket är ett ordval som på ett utmärkt sätt täcker betydligt mer än vad tidningens journalist förmodligen tänkt sig.

Postat av: Mia H

Fy vad arg jag blir! Att skära i oskyldiga småbarn är inget annat än barnmisshandel och det är tack och lov förbjudet i svensk lag. Det kan ju knappast jämföras med lite vatten på huvudet!

2009-07-29 @ 21:30:38
Postat av: Robin_Shadowes

"Kanske något för Martteus på Expressen ,som idag är arg ,för att en kollega på SVD, inte verkar sörja dom omkomna senast i branden ,

lika mycket för att dom är asylanter.



Enligt Martteus sätt att se på världen.



Vad är det för fel på den bruden?



Martteus är ju PK-paranoid."



PK-kossan Marteus har inte alla hästarna i stallet helt enkelt. Det är en skandal att hon sitter på Excessens ledar-redaktion när hon uppenbarligen hör hemma på Karsuddens slutna avdelning.

2009-07-29 @ 21:32:51
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

I Malmö har brandkåren (skattebetalarna)fått anställa en brandkordinator.Då för att få ungdomarna i Rosengård.

Då att, sluta med mordbränder o mordförsök på räddningspersonal.



Inslaget kunde beskådas i Akuellt.

Den samhällsbetalda kordinatorns citat:Vi hoppas att buset skall upphöra.



Buset är reglerat till 10år -livstid i straffbalken.(mordbrand)



Visst e utalandet lite politiskt korrekt el hur?

Tänka att få springa o be asylanter ,att dom inte skall mörda svenska brandmän.



Fy f-n rent ut sagt.



Vidare skall skattebetalarna bekosta information vad man skall göra när det brinner.



Nästa Pk idiot gör entre efter Rinkebybranden med info förslaget.



Man kanske skall lära sej svenska istället kan ju vara bra när man ändå är här.



Vi föreslår härmed att information på alla jordenspråk ,att man i Sverige inte slår ihjäl brandmän, efter att ha anlagt mordbränder .

Vi har inte dom traditioerna här liksom.



GÖR MAN DET SÅ TYCKER STÖRRE DELEN AV SVENSKA FOLKET ATT MAN SKALL FÄNGSLAS.

DÄREFTER UTVISAS PÅ LIVSTID.



DÅ ÄR MAN DELS INTE VÄLKOMMEN HÄR, SAMT HELIDIOT.



Bus man tror inte man hör rätt!!!

2009-07-29 @ 21:45:11
Postat av: sd-e karlsson

Det sas också på Aktuellt att arbetslösheten i Rosengård låg på 15% ! Jag har iallafall sett andra siffror ,ända upp till 80% i arbetslöshet ! Men de rätta siffrona ska väl som vanligt "mörkas".

S-E Karlsson .

2009-07-29 @ 21:57:30
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Ifall dom sa 15% i arbetslöshet i Rosengård så är det inte en siffra rätt.



Fast 300% procents feluppgift är väl inget förrutom, när man deklarerar.



62% i Rosengård mellan 20-64 är arbetslösa .



Så dom bloggarna, som vi tröttnade på att surfa på idag ,som säger att asylanterna ger plus i stadskassan.



Bör lägga ned.



Skribenterna där ,måste väl tillhöra bottenskrapet inom vänsterpacket.



Får förmodligen inte fingrarna till 10 st någon gång.

Oavsett antal försök.



Dom kan få bo på Karsudden också.

2009-07-29 @ 22:19:20
Postat av: Natan

15 % arbetslöshet i Rosengård ..det måste va dagens skämt. Det som retar en mest med pk-media är att de tror att vi är totalt dumma i huvet !! Arbetslösheten i Rosengård torde väl med säkerhet ligga upp åt 50 % !

2009-07-29 @ 22:51:34
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

62% arbetsösa i Rosengård i 20-64 år.



Källa Wikipedia

2009-07-29 @ 22:57:48
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Extra: Den svenska utlandsstyrkan (Nordic)al-shabadaab.(Kopplingar till al qvidas).



Har förlorat ytterligare en soldat i juli.

Totalt en handfull stupade svenskar i Somalia.



Då i den största miltitära utrikes skandalen, i Sverige på mycket länge.



Säpo fruktar att återvändande svenskar från Somalia, kan använda sin träning/utbildning i Sverige till vadå?



Här kör vi bara med trygghetsknark/kat.Eller?



Sverige har även militär närvaro i Afganistan.

Där man då i motsats till i Somalia försöker förhindra krig?



Känns som om något är fel här mycket fel.

Bilder på den svenska styrkan finns i Expressen nätupplagan.



Lustigt nog, men det är ju sommarvikariernas tid nu så.



Har men tillika gjort om sej från Somalier till svensk ,för att sedan göra om sej ,till stridande svensk i Somalia.



Så hoppas vi att man inte kommit hit på flyktingstatus undan kriget i Somalia.



För att undvika hjärninfarkt så undviker vi att försöka ta reda på det.



Vi är fortfarande tvärförbannade efter brandkordinatorns utalande om "buset" i Rosengård.

2009-07-30 @ 00:49:39
Postat av: Tobbe Salazar

det ä bra med omskärelse det gör pojkar manliga till skillnad från sveriges fjolliga mansbefolkning som inte är värda att kallas män.ni svenska män som sitter på krogar och bölar värrre än fruntimmer borde fan ha omskurits i er ungdom!dessutom är bögeri knappt existerande i omskurna områden vilket är positivt!

japp dem omskurna kommer ta över!

2009-07-30 @ 02:48:59
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Javisst Tobbe visst är det manligt med gruppvåldtäckter.



Instängda damer ,tvångsgifte,balkongflickor,stening

och mycket andra manliga hys.



Det verkar även vara populärt med stenåldern i en del länder.



Lite barna Hedenhös på Tv ibland faktiskt.



Snoppbuset tex, har ju Irans president bekräftat är inte

populärt i Iran,



Skulle man däremot komma på någon så blir det 40 timmars samhällstjänst....I Sverige blir det Pridetåget i Fjollträsk.

Via Centerpartiet



Tobbe du verkar vara en kille som har koll på läget

för visst sitter manligheten i ett avlägsnat forskinn.



Ganska kul försök till en provokation av en ung dampsosse (SSU)



Att skära i små barns genitalier får väl anses, som mera korkat än utvecklanet av kärnvapen.



Riktigt manliga berikare kan beskådas i dagens nätupplaga i Expressen(Killarna i jeepen)

Det gott folk det är rediga män, 1500 år efter i tiden.



Omskärelser är och förblir ett hygieniskt ingrepp,

som någon pårökt medeltidsgubbe placerade i diverse

sagoböcker.



Det var ju en djävla tur att man inte gav sej på att skära av öronen, hur skulle det sett ut med en massa mussar utan öron.



Eller om man klippt högerfoten på en del kvinliga mussar.



Ortopederna i svenska landsting är mycket glada för det.

2009-07-30 @ 05:55:06
Postat av: daniel

oikofob... kul att (sd) hittat ett påhittat ord som ni gillar... (myntat av filosof men inte uppptaget i svenskan) det enda som känns märkligt är att oikos betyder hus... Alltså en överdriven rädsla av hus... Ni kanske jobbar med aftonbladet som också gillar att hitta på ord och betydelser som passar deras agenda, exempelvis lyxknar och nakenchock!

2009-07-30 @ 15:13:53
Postat av: natasha

Här har du fullständigt fel, Daniel!



Ordet oikos har flera olika betydelser. Allt från "en konkret byggnad, dvs hus", "hem med all egendom" och "hushåll" till en mera vidd betydelse "det som tillhör en folkstam eller nation".



Läs på lite bättre till nästa gång, så slipper du att komma med fler felaktiga påståenden!

2009-07-30 @ 15:57:30
Postat av: Skånepåg



Oikofobi är inte "påhittat" av en filosof vem som helst, utan av Roger Vernon Scruton som anses som den främste av de konservativa filosoferna i dagens Storbritannien.



Är inte egentligen alla ord "påhittade" och ibland märkliga i sitt sammanhang. Oikos betyder bl.a. hus på grekiska, medan däremot domus betyder hus på latin och blev beteckningen på affärskedjan Domus. Var/är (?) även namnet på en studentbostad i Stockholm. Hur det är i dag vet jag inte, eftersom jag talar om en period i mitt liv i början av 60-talet.



Att Scruton använde ordet fobi i sammanhanget är givetvis totalt förkastligt, eftersom det inom medicinen är en väl definierad term som har en helt annan innebörd i olika sammanhang och betecknar oftast ett irrationellt tillstånd. Att reagera naturligt mot hur ett samhälle förändras och raseras genom oansvariga politiker och PK-medias förljugenhet kallas oftast för xenofobi (xeno= främling). Detta ord är i så fall en sammansättning värre än oikofobi, eftersom det inte är ett irrationellt tillstånd i dess egentliga mening, utan en reaktion mot den dårskap som håller på att förgöra vårt samhälle. Som alla vet förekommer detta ord och missbrukas flitigt inom de kretsar som tror på den multikulturella utopin, och används mot alla som ifrågasätter det pågående vansinnet!

2009-07-30 @ 16:16:44
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/Roger_Scruton
Postat av: natasha

Ett tillägg till det som jag sagt tidigare, Daniel!



En passande översättning för ordet "oikofobi" är "rädslan för det som tillhör eget hus, dvs eget folk eller nation".

2009-07-30 @ 16:27:59
Postat av: s-e karlsson

Det spekuleras i att det kanske kommer att bildas ett islamistiskt parti i Sverige , om så sker och dom får lite att säga till om så kanske vi har sett ett systembolag för sista gången ! För min del gör det inte så mycket jag är inte beroende , men ibland kan det vara roligt att gå in och handla på sej " en liten böj " ! Till Jul och andra storhelger hör det ju till med lite gott dricka , men det roliga tar nog slut om som många vill islamisterna tar över i Sverige !!

S-E Karlsson .

2009-07-30 @ 17:00:46
Postat av: Skånepåg

Blev lite fel i formuleringen.

"Detta ord är i så fall en sammansättning ..."



Rättelse: "Detta ords användning i detta sammanhang är i så fall sjuresor värre än användningen av ordet oikofobi."



Passar på för säkerhets skull på att göra ett litet förtydligande.

Xenofobi betyder inom medicinen en sjuklig rädsla för främmande personer. Detta innebär en generell rädsla för vem det vara månde och har inte något att göra med om personen råkar vara utlänning eller ej. Detta är således ett grovt missbruk av en etablerad medicinsk diagnos som "multikulturkramarna" gör sig skyldiga till!

2009-07-30 @ 17:38:33
Postat av: Sigge Larsson

Nämen sluta nu prata om fobier. Det är sådant som PK-patrasket slänger sig med så fort någon har en annan åsikt om att tex det muslimska övertagandet av Sverige. Ja då får man direkt stämpeln "islamofob" eller "homofob". Fobi är en sjukdom som man inte kan diagnostisera andra personer med utan att möjligen vara psykdoktor. Fobi-snacket är en slagdänga Pk-patrasket finner användbar och effektiv att använda mot meningsmotståndare. Det är inget vi ska apa efter tycker; Sigge

2009-07-30 @ 22:56:29
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

S-E Karlsson ang systembolaget.Så får du nog lära dej röka på ,el tugga kat , fort som satan.



För nu har vi pirater i Kalmarsund, en källarmoske

o lite magnumbeväpnade snubbar i byn.



Håll även utkik efter lågt flygande passagerarplan.



Fattas bara att Högsby kommun tar beslut om 2000 ensamkommande barn.

2009-07-31 @ 01:52:33
Postat av: s-e karlsson

Jo,jo att ta beslut om att ta emot några av de"stackars " små barnen ligger nog i luften men än har inte Kd vågat komma med förslaget ! Däremot kan man på H.G Strömers Blogg läsa ett förslag om att lägga ned skolan i Fågelfors !! Brandstationen är redan nedlagd tar man sedan skolan också så är det nog godnatt med Fågelfors som samhälle ! Det viktigaste i kommunen tycks vara att man får visa hur human och hjälpsam man är mot flyktingar och deras anhöriga , dom tycks få kosta hur mycket som helst , det har till och med varit förslag på att sälja ut kommunens skogar ! Går man in och säljer växande kapital så är nog frågan den om inte gardinen är neddragen för gott för kommunen

2009-07-31 @ 07:06:45
Postat av: Nalle i Växjö

Dagens krig sker inte med stridsvagnar, det sker med barnvagnar.



( läste detta någonstans på en blogg)

2009-07-31 @ 08:20:27
Postat av: Achilleos

Såg att det var en ledare i Östgöta Corren om detta idag. Notera svaret som ligger överst bland kommentarerna!



http://corren.se/asikter/ledare/?articleId=4946997&date=&menuids=

2009-07-31 @ 15:53:23
Postat av: Skånepåg

@ Achilleos



Även Sundsvalls Tidning ger sig in i debatten med en bra ledare, som tar klart avstånd till omskärelse.



Här ges även möjlighet att rösta vad man anser. F.n. är cirka 80 % emot, några procent vet inte och cirka 17 % är för.

2009-08-01 @ 18:39:41
URL: http://st.nu/opinion/ledare/1.1227199
Postat av: Skånepåg

Jag angav fel sida för omröstning. De har två sidor i tidningen som berör det aktuella ämnet.



Tycks vara en del problem dessutom. Klickar man på visa resultat, så visas inte alltid detta.

2009-08-01 @ 20:05:59
URL: http://st.nu/start/sundsvall/1.123628

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0