SSU STARTAR SD-BLOGG



SSU i Kalmar kallade idag till presskonferens och informerade den samlade pressen att SSU startar en blogg med namnet SD Bluffen.

Först ringde Barometern och ville ha en kommentar till sin artikel. Sedan var det Radio Kalmar som hörde av sig och även jag fick göra min röst hörd i Radio Kalmar. Lyssna här, andra inslaget i nyhetssändningen. I följande sändningar blev jag bortklippt i inslaget.

Under eftermiddagen ringde även Dagens Nyheter och intervjuade mig. Läs artikel här.


Att kritisera den stora invandringen till Sverige och det mångkulturella samhället och dess negativa konsekvenser är inte tillåtet enligt SSU. Nu vill man med detta nya tilltag skrämma alla andra från att göra det som jag gör men det kommer inte att lyckas.

Det är bara att tacka SSU för den publicitet som Jag och min blogg får och det till och med i Dagens Nyheter. Inte illa! Och det är till och med grattis. Annonserna vi haft i Kalmarposten har tydligen retat upp SSU-ungdomarna rejält. Att min blogg har blivit så populär och läses av så många är tydligen något som socialdemokraterna har svårt att acceptera.

I inslaget i Radio Kalmar säger Karl Längberg att man skall granska sd:s politik i bland annat kommunfullmäktige. Nu tror jag personligen att detta inte blir så seriöst som man vill påskina utan det handlar säkert mest om att smutskasta oss sverigedemokrater och hitta varje liten detalj som man möjligtvis skulle kunna vända emot mig på något sätt.

Lycka till ungdomar i SSU!

Om man då går in och läser vad man hittills åstadkommit på bloggen SD Bluffen så förstår nog var och en vad som är syftet med denna blogg och egentligen är det ganska illa att media springer i dessa unga socialdemokraters ledband.

SSU tror att man kan vinna politiska poäng genom att kritisera mig för mina kritiska inlägg av kff-spelaren Henrik Rydströms mycket smutsiga attack på kalmarförfattaren Anders Johansson. Men jag tror inte att dessa unga killar riktigt förstått hur populär Anders Johansson faktiskt är i Kalmar.
SSU och socialdemokraterna i Kalmar ställer sig i och med detta tydligen helt bakom den smutsiga attacken på Anders Johansson från Henrik Rydström.


Sedan har man hittat några citat som man tydligen finner mycket anmärkningsvärda.


"Jag har tidigare varnat för att vi får kommunister i regeringen som ministrar. Idag tar tidningen Dagen upp att det mycket väl också kan leda till att vi får muslimer som ministrar."
Thoralf Alfsson - Sverigedemokrat


Jag tror att många människor i vårt land är väldigt rädda för att kommunisten Lars Ohly kan bli minister vid en valseger för vänsterblocket 2010. Att jag sedan tar upp att den kristna tidningen Dagen skriver att vi kan få muslimer som ministrar är alltså något uppseendeväckande.Tydligen tycker SSU att detta är ett citat som har så stor vikt att det måste finnas med i deras summering och "smutskastning" av mig och min blogg. Jag bara tackar och bugar! Och undrar kunde ni inte hitta något mer och intressantare.


Nej, vad det egentligen handlar om är att försöka smutskasta mig och min blogg. Det finns ju en hel rad med exempel på vad SSU tidigare sysslat med.


Här kommer ett exempel som inte ens är ett år gammalt.



Är detta något som jag kan förvänta mig att utsättas för? När argumenten tryter brukar ju andra metoder användas.

Det är som min kollega i kommunfullmäktige sa vid senaste kommunfullmäktigemötet i en debatt att socialdemokraterna skall nog städa upp lite inom SSU innan man ger sig in i debatten om rasism med en hänvisning till förre SSU-ordföranden Anna Sjödin.


Man behöver inte leta så speciellt länge på nätet förrän man hittar både det ena och den andra skandalen där ssu:are är inblandade. Hur många kommer ihåg detta? Någon av mina läsare kanske kan tipsa om vem ssu:aren var.

I Kalmar hade vi ju också en mycket ung och "duktig" ssu:are Mahmoud Haidar som fick det stora förtroendet av socialdemokraterna att som 21-åring bli nämndeman vid Kalmar Tingsrätt. Detta trots att hans förfluttna var allt annat än fläckfritt och även protester inom partiet. Så gick det som det gick också. Läs tidigare inlägg


Så jag vet var ribban ligger hos dessa personer sedan tidigare så jag skulle bli väldigt förvånad om de höll sig till korrekta och städade inlägg  


Kommentarer
Postat av: Martin Isaksson

Har märkt genom åren (har blivit intensivare det senaste året) alla avslöjanden som är gjorda om SD

SD politiker kriminell, SD politiker hoppar av.



men om man kollar upp S och V så är det en hel hög med krimunella och folk som hoppar av sina uppdrag till höger och vänster men detta skrivs det inget om som om de vore utan synd haha mkt komiskt.

2009-01-07 @ 22:19:58
Postat av: Martin Isaksson

Har märkt genom åren (har blivit intensivare det senaste året) alla avslöjanden som är gjorda om SD

SD politiker kriminell, SD politiker hoppar av.



men om man kollar upp S och V så är det en hel hög med kriminella och folk som hoppar av sina uppdrag till höger och vänster men detta skrivs det inget om som om de vore utan synd haha mkt komiskt.

2009-01-07 @ 22:20:14
Postat av: Ruskprick

Är du inte i alla fall lite rädd nu Thoralf att ssu kommer att avslöja din stora bluff? Skojar bara jag vet att du tycker detta är skitskoj.



Haha den där bloggen kommer bara läsas av ssu-kidsen och förmodligen självdö inom några veckor. Hur som helst är dom inget hot mot SD. Helt klart tvärt om. Dom är desperata och vad dom än tar sig för så gynnar det oss dom goda.

2009-01-07 @ 22:34:53
Postat av: hunter

Varför inte bjuda in Erik Almqvist SDU till en debatt med SSU Kalmar. Då får de en möjlighet att verkligen visa hur duktiga de är. Efter att ha läst bifogade URL tvivlar jag starkt på, att de törs ställe upp på detta?

Postat av: Robert

SSU är en skriande apflock med röda rumpor.

2009-01-07 @ 23:09:58
Postat av: Sven Duva

Jag tycker citaten var väl valda. Så är det massor med socialdemokrater känner också. För en sak är säker, det är massor med socialdemokrater som lämnat Rosengård etc för trevliga bostadsområden.

2009-01-07 @ 23:43:00
Postat av: iln

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1504&blogg=29000



2009-01-08 @ 00:01:05
Postat av: Fredrik

Hahaha, visst är SSU roliga! Valvakan 2010 ska bli sååå fruktansvärt spännande!!!

2009-01-08 @ 00:08:32
Postat av: jerk

Hej Thoralf, jag beundrar dig och din rakryggade hållning, önskar att jag själv kunde stå upp på samma sätt. Du borde få civilkuragepris. Fortsätt!

2009-01-08 @ 00:19:49
Postat av: peter

mouhahaha desperationen sprider sig inom ssu...

valet 2010 kommer bli en "chock" och överraskning för alla sossar som lever på en annan planet än oss andra.

2009-01-08 @ 00:35:55
Postat av: Jonas Franzen

Jag tycker hunter har en mycket bra idé. Ta hit Erik och utmana SSU på en debatt. Med tanke på vad SSU gör i och med blogg så kommer de säkert acceptera. Det vore intressant.

2009-01-08 @ 03:14:10
Postat av: Sune

Låt SSU hålla på med sin blogg. SSU är en utrotningshotad liten skara och tröttnar snart...

2009-01-08 @ 07:27:21
Postat av: Tony

Du gör ett bra jobb stå på dig.

2009-01-08 @ 08:46:11
Postat av: Micael Foghagen

Det här är positiva nyheter! Låt SSU stå för pajkastningen - så sköter vi det sakliga och får ännu fler röster framgent.

2009-01-08 @ 11:07:54
Postat av: hunter

Från Kurt Lundgrens kalmartidningen.se:



"När jag läste att Sverigedemokraterna skulle granskas på en SSU-blogg tyckte jag det var en ganska kul idé och klickade in mig på siten - men -

- mycket väsen för lite ull, sa kärringen när hon klippte grisen.



SSU-siten var ju innehållslös, tanketom och helt renons på analys och bestod mest av en upprepning av vad en i kommunen boende Sverigedemokrat redan sagt. SSU upprörs över en del publicistiska skamgrepp och upprepar dem sedan! Fullkomlig hjärnsmälta.



Vad SSU åstadkommit är ju bara ytterligare ett forum för Sverigedemokraterna - jag skulle, när jag ändå håller på och är på det sura humöret, vilja ställa en fråg till SSU:



Hur många medlemmar är ni om ni har rensat från fusk? Ett tag hade SSU 29 000 medlemmar, med fusket bortrensat ramlade det ihop till 4 000.



Jag vill också veta om SSU har betalat tillbaka de fuskepengar från staten som organisationen lurade till sig på grundval av de uppblåsta siffrorna.



Vi kan börja med detta så kan jag läsa vidare sedan.

2009-01-08 @ 11:19:11
Postat av: lappen

Tycker det verkar vara som hämtat ur någon B-film i genren Sciense Fiction där Två Ufon och en massa Raketforskare skall rädda världen från dom otrogna.Men dom försvann efter ett tag.Kanske kom dom ur sin omloppsbana och snurrar nu runt en annan planet!Vem vet?Men man kan ju alltid hoppas!

2009-01-08 @ 12:20:05
Postat av: kompis_en

Paniken sprider sig bland de 2 blocken.

"Ta debatten" - jomenvisst....



En liten undran:

Är det någon som vet hur man kan kommentera på "SD bluffen"?

Kan jag göra som här eller måste jag ha något form av konto nånstanns?

2009-01-08 @ 12:45:34
Postat av: j-å

Märklig SSU-blogg. De återger ju Thoralfs uttalanden i repris. Inget genmäle, inga motargument eller förklaringar till varför de tycker att Thoralf har fel, eller varför de anser sej själva har rätt.

SD har bara att tacka och ta emot för den extra draghjälpen.

2009-01-08 @ 14:00:55
Postat av: Putte

Intressant att man pratar om bluff. Den svenska massinvandringspolitiken är det största bedrägeriet i landets historia. Bakom denna monumentala lögn står de samlade riksdagspartierna och samtliga massmedier. Det är egentligen helt sanslöst att dessa kan ta sig rätten att så grundligt bedra ett helt folk. Är det folkvalda de kallas, de där storlögnarna i i riksdag, ladsting och kommuner.

2009-01-08 @ 14:56:37
Postat av: hunter

På den aktuella SSU-bloggen försöker man vara djupsinniga och har bl.a. skrivet:



Så... Vi har ett val att göra.

Vi kan välja rädslan eller hoppet.

Vi kan åtskilja eller vi kan förena.

Så... Vi har ett val att göra.



Jag har i kommentarerna valt att lägga till en rad.



Så... Vi har ett val att göra.

Vi kan välja rädslan eller hoppet.

Vi kan åtskilja eller vi kan förena.

Vi kan utnyttjas och förnedras.

Vad väljer du?

2009-01-08 @ 16:30:55
Postat av: AWSvensson

Har försökt att kommentera på SSU bloggen men får besked webbadress innehåller felaktiga tecken, det är min fungerande webbadress så va ...

2009-01-08 @ 16:37:23
Postat av: hunter

@ AWSvensson



Skriv din kommentar, skrolla ner i välj profil och klicka på namn/webbplats och fyll enbart din pseudonym i namrutan. Sedan kommer en ordverifiering och därefter skicka.

2009-01-08 @ 17:11:20
Postat av: AWSvensson

Hunter tackar för informationen, nu är man åter på banan.

2009-01-08 @ 17:19:08
Postat av: vmm

Jag lovade att redovisa min undersökning om vad dom riksdagsledamöter som inte var närvarande under omröstningen om Lissabonfördraget gjorde istället. Jag snackar nu 20:e november 2008. Längesen, men nu har jag äntligen fått tummen ur.



http://vitmedelaldersman.blogg.se/2009/january/utkast-den-20e.html

2009-01-08 @ 18:11:58
URL: http://vitmedelaldersman.blogg.se/
Postat av: Martin Isaksson

Fan lovade mig själv att inte skriva kommentarer på dena sida men jag var tvungen.

2009-01-08 @ 18:20:23
Postat av: Anonym

på SSUs blogg då

2009-01-08 @ 19:04:51
Postat av: hunter

Ledare i dagens nätupplaga av Barometern.



Tydligen har inte Barometerns ledarskribenter läst kommentarerna i nättidningen där SSU-bloggen presenteras. Här är det en överväldigande majoritet som stödjer Thoralf Alfsson. Men kanske rentav det är därför någon av ledarskribentduon känt sig manad att försvara SSU-bloggen, eftersom de anser att det är de "friska och fräscha ungdomspolitikerna som tänker kloka tankar"? Thoralf har tidigare frågat om Barometern är höger eller vänster. Svaret är lååångt till vänster!



"Kommentar, fredag

Det ska vara ungdomar som tänker till

Ledare i dag 19:05 | Uppdaterad i dag 19:06



Tänk vilken tur att det finns friska och fräscha ungdomspolitiker som tänker kloka tankar. Det ska vara ungt för att tänka nytt.



De kallar sin blogg för SD Bluffen, vilket står för sverigedemokrat-bluffen. Där ska Sverigedemokraterna synas i sömmarna, vad de säger på sina bloggar, i media och fullmäktigeförsamlingarna i Kalmar län.



Det är ett vågat grepp och kommer från ungdomar som är engagerade inom socialdemokratins ungdomsförbund. Första inläggen på den nystartade SD-kritiska bloggen pekar ut det rasistiska tillmälena, ett urval av en bråkdel av sverigedemokraten och kommunpolitikern Thoralf Alfssons egna blogg.



Det kan låta så här: "I mina mardrömmar kan jag se muslimer vallfärda till Kalmar för att gå sina 7 varv motsols runt Kalmars Kaba.” Eller kan det låta så här: ”Jag har tidigare varnat för att vi får kommunister i regeringen som ministrar. Idag tar tidningen Dagen upp att det mycket väl också kan leda till att vi får muslimer som ministrar.”



SD-citaten får stå för sig själva okommenterade, vilket gör att kritiken och analysen saknas, men det kanske kommer att vidareutvecklas på den nystartade bloggen. Frågan är väl om citaten inte framstår i sin egen inskränkthet redan nu fullt tillräckligt.

2009-01-08 @ 20:15:41
Postat av: Kalle

Vi har ju redan en muslimsk minister i den svenska regeringen. Sabuni nämde det i en intervju i Sydsvenskan i höstas någon gång vill jag minnas.

2009-01-08 @ 20:55:52
Postat av: Ruskprick

Vad har dom egentligen avslöjat så här långt? Ingenting för det finns inget att avslöja åt detta hållet. Däremot har läsarna blivit påminda om medlemsfusket, bajskletet samt rasistattacken från deras forne ordf och fyllebulten Anna Sjödin. Bra jobbat ssu fortsätt så. Undra vad som skall avslöjas imorgon?

2009-01-08 @ 20:58:05
Postat av: Bosse Andersson

Jag tycker att det här går jättebra. Massor med uppmärksamhet i bl.a Dagens nyheter och lokala media. Grattis Thoralf, du är väl förtjänt av den uppmärksamhet du får, du har blivit en opinionsbildare att räkna med.

2009-01-08 @ 21:22:19
URL: http://yahoo
Postat av: Stora Småland

Något ur minnet !



Kvinnorna älskar den starke som faller ,

men även den veke som står !



Mvh Stora Småland .

2009-01-08 @ 21:27:27
Postat av: Anonym

Något ur minnet !



Kvinnorna älskar den starke som faller ,

men även den veke som står !



Mvh Stora Småland .

2009-01-08 @ 21:29:30
Postat av: Stefan K

SSU för väl en ännu mer tynande tillvaro än moderpartiet och alla deras försök att synas verkar ha desperationens stämpel över sig. SSU:are har väl t.ex. synts till bland dom som försökt störa Sd:s torgmöten och konferenser med "glada tillrop" och visselkonserter, allt i sann odemokratisk anda. När argumenten tryter tar skitsnacket vid, är väl ett erkänt faktum som inte minst färgar vänsterungdomens debatteknik.

Sd Bluffen kallar SSU sin blogg, men vad är det som är bluff med Sd? Anledningen till att riksdagspartierna och deras ungdomsförbund inte vill debattera offentligt med Sd, är ju just att partiet och dess argument inte är en bluff. Tvärtom så speglar Sd som enda parti den verklighet vi lever i och den verkligheten fasar "de andra" för. Tänk den dagen när svenska folket vaknar upp och verkligen inser vad som är på väg att hända med Sverige. Tänk den dagen när traditionsröstarna vågar ta steget att överge det parti man alltid röstat på för att istället välja det enda parti som törs stå upp och förmedla sanningen, nämligen Sd.

2009-01-08 @ 21:37:50
Postat av: Roberth Ström

SSU som kletade bajs på hotellet väggar! Se min blogg för mer om dessa härliga ungdomar...

2009-01-08 @ 21:40:42
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com
Postat av: s-e karlsson

Nu börjar ju Hamas skjuta raketer från Libanon mot Israel ! Undras hur många " svenskar " som då ska ha hjälp med hemresan ?



Sd Högsby .

2009-01-08 @ 21:59:08
Postat av: Micael Foghagen

Socialdemokraterna har valt ( mfl ) att inte ta debatten med oss i SD.



Den strategin fungerade på den tiden vi hade en/två kanaler i TV ( styrda av vänsterfolk ) och dito radiokanaler.



Dagspressen sosseägd...



NYA TIDER NU! Och jag välkomnar dom!



Nu kan vi "gräsrötter" göra oss hörda på ett helt annat sätt. Och det gör vi med besked!



Vill ge dig Thoralf en STOR ELOGE. Det är du minsann verkligen värd!



Så visst SSU, kom in i vår debatt så klär vi skjortan av er! ( med flit sa jag inte "burka" för då hade det kanske smällt någonstans....)







2009-01-08 @ 22:10:07
Postat av: Martin Isaksson

roberth var inte som dessa amöbor och bry dig om sånt smutskastning får SSU ägna sig åt (bokstavligt talat)

2009-01-08 @ 22:16:33
Postat av: hunter

Verkar som om SSU Kalmar redan har börjat att tappa orken och anlitat reserven, eftersom man kallat in en "snackesalig" SSU:are från Helsinborg att besvara kommentarer.

2009-01-08 @ 22:32:29
Postat av: LP

SoSSarna kan ju börja med att gräva i sina totalitära övergrepp innan de startar hatkampanjer mot demokratiska partier:



http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2009/01/regering-spionerade-p-bloggen.html

2009-01-08 @ 22:54:55
Postat av: LP

SoSSarna kan ju börja med att gräva i sina totalitära övergrepp innan de startar hatkampanjer mot demokratiska partier:



http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2009/01/regering-spionerade-p-bloggen.html

2009-01-08 @ 22:55:35
Postat av: frode Karlsson

Nu är mussarna på gång i oslo! Tänk att de aldrig ger sig -var helst de kommer så nog fan ska de slåss! Vilka drägg! och dessa skall vi vara nyfikna på! Aldrig i livet! En musse, och ingen mer! UT!

2009-01-09 @ 00:41:28
Postat av: Knegarn

Jaa, Thoralf, som Bosse A sade en bit upp i kommentarerna: du har blivit en opinionsbildare att räkna med. Bli inte förvånad om du hoppar upp någonstans i närheten av Jimmy Åkesson på listan över Sveriges mest inflytelserika politiker! Det är nog bara en tidsfråga!

2009-01-11 @ 15:44:51
Postat av: Stolt

så du menar att så länge man inte är muslim så får man stanna?

2011-04-24 @ 14:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0