SOCIALDEMOKRATERNA SKÄMS INTE


Lars Stjernqvist talar med Hezbollah flaggor vajande i vinden.

Socialdemokraternas tidigare partisekreterare Lars Stjernqvist skäms inte när han talar vid en demonstration i sin hemstad Norrköping tillsammans med Hamas och Hezbollah anhängare. Till och med hakkors förekom vid demonstrationen enligt uppgifter på nätet.

Norrköpings Tidning skriver givetvis om detta men har inte de riktiga bilderna och det är verkligen konstigt om man vill förmedla sanningen som i detta fall säkert inneburit stööre uppmärksamhet.


Samma flagga som också finns på följande foto som är mycket talande för denna terrororganisation som socialdemokraterna tydligen har en del gemensamt med.


I Kalmar har inte socialdemokraten Nasim "skinkmackan" Malik legat på latsidan heller. Han talade och anklagade USA och Israel för både det ena och det andra men Hamas hade han tydligen inget att säga om.


"Om USA verkligen ville ha fred skulle det bli det omedelbart. Men det är lågkonjunktur och USA vill sälja vapen, då blir det så här."


"Israel vill ha mer mark, för priset av palestinskt blod."


Ovanstående uttalande från Nasim Malik kan läsas i Östran och tyder på hans partiskhet som gränsar till fanatism. Med tanke på att dessa invandrare använder små barn i sin demonstration undrar jag hur lämpliga de är som föräldrar. Se foto i Östrans artikel.


Den som vill ha lite annan information om konflikten kan titta på följande länk som Micael Foghagen tipsat om.



Klicka på bilden.

Göran Lysen, professor i folkrätt har också skrivit en artikel i SvD som är mycket läsvärd och som motvikt till vänsterpropagandan i media. Läs artikel.


Även i Barometern fanns idag en insändare som var klart läsvärd.


"När skrev medierna i Sverige om den då blott trettonårige pojken Hawarra som utrustades med ett bombbälte och skickades som ett levande vapen till en Israelisk postering? Lille Hawarra kan ses på Youtube, där han står och upprepar "jag vill inte dö, jag vill inte dö", medan israeliska soldater hjälper honom att bli av med bombbältet."


Läs hela insändaren.


Kommentarer
Postat av: Martin Isaksson

väldigt stört av S har träffat den tomten Lars på ett torgmöte i Gislaved tog up en del problematik men han var helt tom i bollen och svarade inte på en enda koncis fråga. Min mor har haft med han att göra när hon var ordförande i Lantbrukarföreningen i Malmö för många år sedan (var väl typ som LO kommer inte ihåg) även då var han enligt min mor en lismande fjant som bara ville göra karriär inom S.

2009-01-12 @ 23:17:42
Postat av: Galla Mattias

Inte så konstigt att såssarna faller i varenda opinionsundersökning.

Kommer ihåg pojken med bombbältet. Tror det var BBC som sände inslaget, de sa dessutom att han var utvecklingsstörd. Vilket de flesta araber tycks vara runt om Israel. Ivf har de svårt för att skapa något, avund är deras enda riktmärke

2009-01-13 @ 01:00:44
Postat av: Roberth Ström

Hets mot folkgrupp? Se Erik Svansbos blogg. Hakkors förekom i demonstrationen. Mn det är klart polisen ser väl mellan fingrarna som vanligt

2009-01-13 @ 07:38:06
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com
Postat av: Martin Isaksson

Har sagt det och säger det igen. Den nya adeln får man inte ifrågasätta deras metoder.

2009-01-13 @ 08:48:59
Postat av: Martin Isaksson

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4173449.ab



Mannen har också hotat Migrationsverkets generaldirektör Dan Eliasson och har i sina brev skrivit att krig skulle utbryta mot personalen på Migrationsverket om inte brevskrivarens vilja tillmötesgicks



en till kravmaskin.

vill säkert att han familj ska få komma hit på statensbekostnad och fritt uppehälle

2009-01-13 @ 11:58:41
Postat av: Sune

Om judarna hade varit flera än Muslimerna i Sverige, så hade Mona mfl. uttalat sitt stöd för Israel istället.

Det ger flera röster i Riksdagsvalet om man håller med Muslimerna...

Snacka om att fiska i "grumliga vatten"...

2009-01-13 @ 14:19:25
Postat av: Teresa

Fanns det fler muslimer än personer ev judisk härkomst i Sverige på 60-talet också, då Olof Palme tog ställning mot Israels ockupation och dödande av palestiner? Är ni inte lite väl cyniska när ni tror att det handlar om att ragga röster? Kan det inte vara så att det är människor som gett sig in i politiken för att de brinner för rättvisa, och fördömer Israel för att de bryter mot mänskliga rättigheter? Kom igen!

2009-01-13 @ 14:36:25
Postat av: Teresa

Fanns det fler muslimer än personer ev judisk härkomst i Sverige på 60-talet också, då Olof Palme tog ställning mot Israels ockupation och dödande av palestiner? Är ni inte lite väl cyniska när ni tror att det handlar om att ragga röster? Kan det inte vara så att det är människor som gett sig in i politiken för att de brinner för rättvisa, och fördömer Israel för att de bryter mot mänskliga rättigheter? Kom igen!

2009-01-13 @ 14:38:29
Postat av: Thoralf A

Teresa



Anser du att Hamas bryter mot de mänskliga rättigheterna?

2009-01-13 @ 14:45:15
URL: http://thoralf.se
Postat av: Eric H

Om man nu kräver att "krigslagarna" ska följas så ska väl det gälla BÅDA sidor?

Att gömma soldater bland civila, det som på nysven(s)ka kallas "mänskliga sköldar" är strängt förbjudet! Även att gömma stridande bland sjukvårdepersonal.

Soldater SKA ha ett märke som visar att de är kombattanter.

Hamas följer väl inget av detta?

Konsekvenserna för de civila är ju minst sagt usla pga detta.

2009-01-13 @ 14:57:37
Postat av: Eric H

Om man nu kräver att "krigslagarna" ska följas så ska väl det gälla BÅDA sidor?

Att gömma soldater bland civila, det som på nysven(s)ka kallas "mänskliga sköldar" är strängt förbjudet! Även att gömma stridande bland sjukvårdepersonal.

Soldater SKA ha ett märke som visar att de är kombattanter.

Hamas följer väl inget av detta?

Konsekvenserna för de civila är ju minst sagt usla pga detta.

2009-01-13 @ 14:58:52
Postat av: AWSvensson

Palestina och dess schalar har alltid varit en del av den etablerade vänstern och dess svärm av vinpimplare.Precis som den romantiska socialismen i Sydamerika var något glamoröst i samma kretsar,en modetrend, en förenklad bild utan politiskt medvetande.Samma vänster som idag garanterat inte har en blekaste aning om de styrkemotsättningar som förekommer inom Palestina och vilket högt politiskt spel som försiggår där, människor som offras av maktgalna med medeltida idéer.

2009-01-13 @ 15:17:07
Postat av: Martin Isaksson

nä de är väl bara oskyldiga frihetkämpar med enda mål att utrota en helt folk.



de började de kan fan ta konsekvenserna av sitt handlande.

2009-01-13 @ 15:17:42
Postat av: Roberth Ström

Teresa KOM IGEN!

2009-01-13 @ 15:48:50
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: salasso

Eric H:

"Att gömma soldater bland civila" är bara förbjudet om landet som gör det förbjuder det och det borde man göra om man skrivit under den fjärde Genevekonventionen. Tvivlar på att Hamas skrivit under några konventioner och förresten kan bara stater göra det.

Hursomhelst förlorar de civila i den blandade civila och militära gruppen sitt skydd eftersom angriparen kan hävda "militär nödvändighet" och beskjuta folksamlingen.

Gissar att vi sett mycket av sådant i Gaza men varje dödad civil palestinier är ju på ett perverst sätt en seger i Hamas propagandakrig.



Om civila deltar i konflikten förlorar de sitt skydd under humanitär rätt och kan ställas inför rätta enligt den nationella rätten för t ex mord eller andra brott. Det är nog så USA resonerade när man skickade folk till Guantanamo.



"Soldater SKA ha ett märke som visar att de är kombattanter"

Nja, observera att de förlorar sin kombattantstatus om de inte har någon märkning, inte bär vapen synligt eller inte står under ansvarigt befäl. Kombattanter kan inte straffas men beväpnade ickekombattanter kan som sagt direkt skickas till Guantanamo.

2009-01-13 @ 16:23:02
Postat av: natasha

Teresa!



Läs här ovan om den unge pojken Hawarra, och tänk lite efter vem är det egentligen som medvetet offrar och dödar barn och civila.

2009-01-13 @ 16:31:54
Postat av: salasso

Teresa, man når inte till toppen i rikspolitiken om man inte har vassa armbågar och en stor portion själviskhet. De flesta däruppe brinner inte för rättvisa utan för sina förmåner, sin makt och sitt inflytande. De gör inte något utan beräkning och

sannolikt har vissa grupper inom (s) krävt att topparna skall ut och visa lite klädsam radikalism. Röstfiske kan vara en orsak, eftersom (s) borde vara ganska rädda för att någon som t ex i Finland startar ett muslimskt parti och börjar konkurrera om muslimska röster.

En mardrömssituation för den socialdemokratiska nomenklaturan.

2009-01-13 @ 16:33:33
Postat av: Andreas

Thoralf

Vad är det som säger att Hamas skulle vara en terroristorganisation?Det Israel gör är väl inte alltid det självklara alternativet det heller.Detta är en väldigt komplex fråga att ta ställning till.Det går som bekant långt tillbaka i historien.Du påstår alltså att Sossarna skulle vara terrorister?

2009-01-13 @ 18:41:15
Postat av: Martin Isaksson

Kolla detta om fredens människor



vad kul med mångkultur sånt här hadde ju aldrig hänt i vanliga tråkiga sverige nä va kul att det blir lite fart och fläkt så ungarna inte sitter inne vid datan och tv nu kan de se upp till sina kulturberikande kompisar som slänger sten och skjuter raketer, trevlig att de tar med sig den trevliga sidan av sin kultur mer sånt härligt.



http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4661284

2009-01-13 @ 18:54:59
Postat av: Anonym

@ Andreas jag varför skulle hamas vara en terrorist organisation hmm tänk nu efter lite.



sen om det är en sån komplicerad fråga att ta ställning till varför har så många tagit hamas parti ? kan det vara de härlig kravmaskinerna vi har här som KRÄVER DET med sina vansinniga demonstrationer i sverige och danmark där de skriker ner med danmark ner med demokratin och gör hitler hälsningen. hmm tänkt färdigt än?

2009-01-13 @ 18:58:49
Postat av: Andreas

Vad menar du med kravmaskinerna(är det möjligen AFA och alla vänsterextrema anhängare du syftar på.Deras våldsbeteende är förstås förkastligt).Jag tycker visserligen att Israel har rätt att försvara sig,men det dom gör nu är på gränsen till utrotning.Det ska fördömas.

2009-01-13 @ 19:26:38
Postat av: Martin Isaksson

öö nu skulle du ju tänka. Hamas vill utrota judarna och deras stat ska israel inte få vinna bara för att de retarderna i Gaza inte kan leva i fred? ska de inte få vinna bara för att de är överlägsna militärt ?? Hamas kanske borde lära sig att man inte jävlas med folk på det sättet.



är lite som om att man vet att man inte ska smälla smällare i Magnus samuelssons brevlåda om man inte är bered på att han kommer ut och spöar upp en,

men det får han ju inte enligt din retorik för han är ju mkt starkare än mig.

2009-01-13 @ 19:34:08
Postat av: Andreas

Martin Isaksson



Varför kan dom inte leva ifred? Kan det möjligtvis ha att göra med att det en gång i tiden inte fanns ett land vid namn Israel.Det bildades 1948.Kan det möjligtvis ha att göra med att dessa människor i Palestina känner liksom lite att dom inkräktar på deras territorium.Öhh..Har du tänkt tanken någon gång?

2009-01-13 @ 19:49:51
Postat av: hunter

@ Andreas



Du liksom de flesta som har dina tankegångar har ingen aning om verkligheten, utan tror på vinklingarna i massmedia och vissa partiers rena lögner. Titta noga igenom videon i bifogade URL. Då du gjort detta återkom gärna, så kan vi börja diskutera historiska fakta.

Postat av: salasso

Andreas, av det f d brittiska protektoratet (område erövrat från Turkiet) Palestina skulle enligt FN:s säkerhetsråd 1948 bildas en palestinsk och en judisk stat. Sionisterna accepterade detta men främst Egypten motsatte sig resolutionen och fick övriga arabstater i regionen med sig på ett anfall mot den nya staten.

Förmodligen hade Egypten egna planer på området eftersom det enligt deras uppfattning uppstått ett farligt maktvakuum i regionen.

Resten vet vi. Palestinierna fick aldrig någon chans att bilda sin stat. Sextio år av konflikter hade börjat istället.

Egypten har alltså historiskt sett en ganska stor skuld i konfliktens upphov.

2009-01-13 @ 20:11:52
Postat av: Martin Isaksson

@Andreas har du inte sett den ovanstående filmen om vad som verkligen fanns där israel är nu ?? eller är det bara propaganda?



Att ta parti för Hamas och palestinerna är lika klokt som att tro att Polen invaderade Tyskland 1939.



De här anti-israelerna som är ute och protesterar är ganska enkla att avväpna. Fråga dem bara varför de inte demonstrerar mot Hamas när dessa bombar civila israeler.



Om någon står 10 mil ifrån dig och skjuter raketer mot dig, ditt hem och din familj, vad tycker du själv är lämpligt som försvarsåtgärd om du nu redan har uteslutit bombanfall och/eller markinvasion? Jag är på fullt allvar ganska intresserad av det även om jag eventuellt har en något ironisk ton.

det är mer kräm i israelernas vapen, och jag tror inte det är någon här som påstår något annat



Varför ska Israel hålla igen med sina aktioner mot Hamas bara för att Hamas råkar vara sämre utrustade? Skulle vi tänkt så under andra världskriget också kanske? Nej oj, tyskarna är underlägsna i antal och har dåligt med ammunition och utrustning, låt oss avbryta attacken. Vi väntar tills de fått förstärkning så det blir en jämn match. Låter det logiskt? Så återigen, vad tycker du att Israel ska få göra för att raketattackerna från Gazaremsan ska upphöra? Hur många Hamas-medlemmar ska de få ta död på? Varsågod, sätt din gräns.



2009-01-13 @ 20:19:28
Postat av: Martin Isaksson

@Andreas har du inte sett den ovanstående filmen om vad som verkligen fanns där israel är nu ?? eller är det bara propaganda?



Att ta parti för Hamas och palestinerna är lika klokt som att tro att Polen invaderade Tyskland 1939.



De här anti-israelerna som är ute och protesterar är ganska enkla att avväpna. Fråga dem bara varför de inte demonstrerar mot Hamas när dessa bombar civila israeler.



Om någon står 10 mil ifrån dig och skjuter raketer mot dig, ditt hem och din familj, vad tycker du själv är lämpligt som försvarsåtgärd om du nu redan har uteslutit bombanfall och/eller markinvasion? Jag är på fullt allvar ganska intresserad av det även om jag eventuellt har en något ironisk ton.

det är mer kräm i israelernas vapen, och jag tror inte det är någon här som påstår något annat



Varför ska Israel hålla igen med sina aktioner mot Hamas bara för att Hamas råkar vara sämre utrustade? Skulle vi tänkt så under andra världskriget också kanske? Nej oj, tyskarna är underlägsna i antal och har dåligt med ammunition och utrustning, låt oss avbryta attacken. Vi väntar tills de fått förstärkning så det blir en jämn match. Låter det logiskt? Så återigen, vad tycker du att Israel ska få göra för att raketattackerna från Gazaremsan ska upphöra? Hur många Hamas-medlemmar ska de få ta död på? Varsågod, sätt din gräns.

2009-01-13 @ 20:23:30
Postat av: Andreas

Hunter

Jag är definitivt ingen vän av media.Dom vinklar något enormt.Intressant litet rollspel den där videon.Jag blev väl inte mycket klokare av att ha sett den.Men en helt klart förskönande bild utav Israel.Är det 100 % sant som visas i den?

2009-01-13 @ 20:37:54
Postat av: Andreas

Martin Isaksson

Jag har definitivt inte tagit ställning för någon sida.Jag försöker se på saken objektivt och med klara ögon,och det får man inte om man läser tidningar och tittar på TV.Israel har en extremt stark vapenmakt,plus att dom har USA i ryggen.Jag kan tyvärr inte svara på din fråga om vart jag ska sätta min gräns.En sak vet jag.Denna konflikten kommer aldrig att lösas.

2009-01-13 @ 20:44:24
Postat av: Micael Foghagen

>Andreas



Kort och gott, ja den är 100% sann och om du vill kan du själv kolla fakta. Ta dig den tiden!

Postat av: Jonas Franzen

Israel/Palestina-konflikten är riktigt komplicerad. De motsättningarna som finns är enorma och har funnits riktigt, riktigt länge. När vi svenskar sitter och tittar på konflikten får vi gärna ett antal lager med förenklingsglasögon på oss. Vi vill gärna välja sig och tycka att den ena är god och den andra är ond. För en kristen är det klart att sidvalet är lätt. För någon som kämpar för att alla folk ska vara fria kanske också valet är lätt. Men jag måste säga att jag tycker det är oerhört svårt i just Israel/Palestina-konflikten.



Båda sidor har gjort mängder med fel. Att palestinierna skickar självmordsbombare är otroligt sjukt. Att Israel bombar civila är lika sjukt.



En intressant aspekt som måste tas upp är dock att palestinierna själva valde Hamas i ett demokratiskt val. Här fick världssamfundet en svår nöt att bita i. Normalt sett brukar de jubla så fort det bildas en demokratisk vald regering, men i det här fallet var organisationen som vann terrorister. Hur hanterar man det?



Det kan vara enkelt att säga att för att lösa konflikten så måste båda parter sluta sin väpnade kamp. Inga fler självmordsbombare och inga fler bombräder. Tyvärr löser det inte konflikten. Det har varit vapenstillestånd i perioder, men när förhandlingarna inte når några framgångar bryter nya stridigheter ut.



Personligen tycker jag helt klart att palestinierna ska ha rätt till ett eget land. Däremot har jag betydligt svårare att se exakt vilka geografiska områden det skulle vara. Israelerna har också rätt till land. Men idag ockuperar de faktiskt stora delar som de inte gjorde anspråk på när landet bildades. Det är fel.



Vi kan inte lösa konflikten är i debatten. Det vi däremot kan göra är att ta ställning till att saker som gjorts är fel. Jag hoppas att vi till och med kan enas om följande:

1. Självmordsbombare är fel

2. Bombningar mot civila är fel

Har vi kommit dit så kan vi fortsätta diskussionen.

2009-01-15 @ 02:26:13
Postat av: Martin Isaksson

@ franzen



Att Israel bombar civila är lika sjukt.



fattar du inte de gömmer sig bland civila vad ska israel göra ?



du verkar ju inte ens läsa vad vi skriver.

2009-01-15 @ 12:05:33
Postat av: Knutte

Hur många civila hade dödats i Gaza om man inte hade skjutit rakter från Gaza in i Israel?

I min värld är Hamas skyldig till varje spillt människoliv i Gaza. Sen kan jag ändå tycka att Israel har tagit i alldeles för mycket i sit svar på dessa raketer.

2009-01-15 @ 15:47:19
Postat av: Jonas Franzen

Martin Isaksson. Jo jag läser vad ni skriver. Frågan är om du läser vad jag skriver. Eller förstår vad jag skriver. Jag fördömer aktionen. Sedan är det klart ett dilemma när terrorister gömmer sig bland civila. Men det ger inte någon rätt att bomba. Skulle terroristerna gömt sig i en Israelisk by hade de inte bombat. Eller bland turister.



Knutte. Absolut. Hamas är ingen snäll organisation. Problemet är bara att vissa ibland likställer Hamas med palestinier.

2009-01-15 @ 16:02:37
Postat av: Andreas

Jonas Franzen



Det var skrivet på ett objektivt sätt med klara ögon.

Jag håller med dig fullt ut i vad du skriver.

Tack så mycket!!

2009-01-15 @ 17:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0