PER DAHLS KORSTÅG

"Barometern övertogs 1947 av Stiftelsen Barometern. Tidningen skall enligt stiftelsens stadga vara organ "för kristna värderingar, konservativ ideologi i förening med liberal idétradition samt för näringsfrihetens och äganderättens bevarande". Det innebär i dag att tidningens ledarsida har partibeteckningen moderat."



Ovanstående text kan läsas på ledarsidan i Barometern och gör mig väldigt fundersam. Inte minst under de senaste dagarna har budskapet på ledarsidan haft en rejäl slagsida åt vänster.


Häromdagen hyllade Barometerns politiska chefredaktör Per Dahl socialdemokraternas ungdomsförbund SSU. Jag tror många läsare satte morgonkaffet i halsen när man läste detta i en moderattidning. Inte ens den socialdemokratiska tidning Östran har tagit upp detta ämne på sin ledarsida. Givetvis handlar det om att jag skall granskas av SSU och Barometern tycks även de göra sitt bästa för att stödja socialdemokraterna i denna kampanj. Det brukar ju i folkmun kallas för "kalmarandan" när s och m samarbetar.  Om det hade varit MUF som Per Dahl prisat hade det varit förståligt men att höja SSU till höjden i en moderattidning framstår som ganska magstarkt i mina ögon.


I dagens Barometern upprepar Per Dahl ett av citaten från min blogg när han prisar den nye borgmästaren Ahmed Aboutaleb i Rotterdam som tydligen också är muslim och son till en imam. Det inte Per Dahl nämner i sitt lilla påhopp på mig är att denna Aboutaleb sagt diverse saker som jag önskar att svenska politiker vågade säga. Men då skulle de obönhörligen kallas för rasister av politiska motståndare och i media och säkert också av Per Dahl. Eller vad sägs om följande citat.


"Av med burkan. Och ut och sök jobb!"


Detta uttalande betraktas av många invandrare i Rotterdam som ett svek mot dem.


"Den som vill stanna i Nederländerna måste anpassa sig till normerna och värderingarna i detta land. I annat fall är det bara att packa väskorna och flytta tillbaka"


Ahmed Aboutaleb i en radiointervju nyligen.


Är det någon som hört liknande uttalande från någon svensk riksdagspolitiker? Nej, jag kunde väl tänka mig det. I svensk media skulle man definieras som främlingsfientlig efter liknande uttalanden och den politiska karriären vore definitivt slut inom de flesta av riksdagspartierna. I Sverige är det ju fult och orättvist att ställa krav på invandrare.


Det låter snarare som Ahmed läst Sverigedemokraternas partiprogram. Undrar om det är dessa uttalanden som Per Dahl tänker på när han önskar Ahmed lycka till. Framtiden får utvisa om det blir de muslimska värderingarna och sharialagar som kommer att prägla Rotterdam.


Per Dahl har också svarat på mitt mail angående mitt genmäle på Jonas Löhnns svar angående kostnaderna för flyktingmottagningen. Han kommer inte publicera det och hänvisar till Barometerns insändarsida. Men där tycks jag vara bannlyst sedan den nya insändarredaktören Maria Sjöström tagit över. Jag har hittills inte fått en enda insändare publicerad på insändarsidan under lång tid. I sin insändare anklagar Jonas Löhnn mig för att komma med oriktiga uppgifter att jag då inte får rätten att besvara detta i tidningen anser jag vara ett brott mot de pressetiska regler som finns och som i synnerhet borde gälla i en borgerlig tidning.


Barometern har tydligen också spärrat min blogg i den Twinglyfunktion som finns i nättidningen. Trots att jag länkar till artiklar i Barometern och pingar mina inlägg så finns jag aldrig med bland de bloggar som länkar till artiklarna. Efter kontakt med Twingly som har kollat detta hänvisar man mig till Barometern.


Tydligen skall jag numera inte bara spärras i nättidningen och på insändarsidan utan även häcklas på ledarsidan men jag gråter inte för det så länge som antalet som stödjer sd bara ökar och antalet läsare på min blogg också ständigt växer.


Kommentarer
Postat av: hunter

Barometern håller på att binda en stor riskvast åt sin egen rygg!

2009-01-10 @ 20:41:30
Postat av: Herc

Gammelmedia slåss nu för livet, och de kommer att förlora.

2009-01-10 @ 21:19:55
Postat av: Martin Isaksson

Ahmed Aboutaleb verkar vara en bra man kan man inte bjuda hit honom att prata i sverige.



hmm nej det går ju inte för då skulle ju saningen komma fram, dvs att SD anhängare inte är rasister utan realister precis som Ahmed.A



2009-01-10 @ 21:29:15
Postat av: Inge Sandén

Thoralf,du är bara för bra.Vad skall Per Dhal kunna svara på detta.Vi vill ha flera nasthasor ock fler som han i Rotterdam.Egentligen skall jag inte skriva det,men gör det i alla fall.Tänk om Måna Muslin hade sagt Av med burkan,och sök jobb skulle sossarna fått egen majoritet.Tänkte väl det,att dom visste vad dom gjorde i Rotterdam.Barometern skall bara skämmas.

2009-01-10 @ 21:52:22
URL: http://http:/
Postat av: natasha

Thoralf, förtryck, förtal och förbud mot yttrandefrihet har aldrig fungerat i längden. Jo mer man tillämpar dessa metoder, desto mer förlorar man i längden, eftersom människor i demokratiländer tar för eller senare avstånd från ett sådant agerande. SD har allt att vinna på sikt!



Jag har sagt tidigare att din blogg och andra SD bloggar påminner mig om tiden när vi satt i Sovjet och lyssnade på Voice of America på ryska, när sändningarna stördes av säkerhetsmyndigheterna på alla möjliga sätt.



Tiderna är helt annorlunda nu, men paraleller är skrämmande lika.



Ingen koloss står för evigt, och de visar tendens att krascha fortare än man anar. SD, stå på er!

2009-01-10 @ 22:22:00
Postat av: Sverigebesöket

Har försökt att få fram info från bloggtoppen om den famösa ”sd-bluffen”, men förgäves.



Innebär detta att antalet besökare är så försvinnande få att bloggen inte ens rapporteras?



Gå för övrigt gärna in på bloggtoppen och kolla hur väl sd hävdar sig.

1.Observera att det finns många SD-bloggare som är större än de partier som media gullar som mest med. Jag har faktiskt inte räknat efter hur många sd-bloggar som är större än kommunisternas största blogg – och så förhåller det sig även i förhållande till sossar och miljöpartiet.

Men största bland sd-bloggarna är Thoralf. Ganska fantastiskt mot bakgrund av all förföljelse från t ex Barometern och SSU -

och bisarrt att Barometern helt och hållet öppet ger en föregiven politiks motståndare flankstöd

2009-01-10 @ 23:02:45
Postat av: Gottepåsen

När får vi se Barometern.se, head, ståta med reklamen "läs THORALF ALFSSONS blogg".



2009-01-11 @ 00:52:41
Postat av: Tore

Panik i mediavärlden! Så fort Sd nämnes, får de

skämselhicka. Men de vill ju fortsätta att ljuga

för folket, och när Sd börjar tala om sanningen,

sker dessa otrevligheter. Jag har sagt det tidigare

och säger det nu. Bidragshysterin till media, skall

avvecklas helt! Det är mycket där, sko´n klämmer.

Sedan är de nere på jorden igen, dessa lögnare!...



Det är inte svårt att vara Sverigedemokrat! Det är

bara att hålla sig till sanningen...



Nu kan ni gå in och se, hur mycket EU-bidrag era

grannar har erhållit!

DANISCO SUGAR AB har erhållit 1.099.458.642 kronor.

ARLA FOODS AB har erhållit 1.023.476.810 kronor.

osv...osv...

www.farmsubsidy.org/listx/sweden/all/all/all/-1

Det finns även en sökmotor.

Finns det någon anledning att vi inte skall ut ur

EU?...

2009-01-11 @ 01:02:49
Postat av: sexfrun

Stödet för SD växer väl knappast Enligt senaste undersökningen så kommer ni långt ifrån någon plats i riksdagen. Eller jag glömde bort, så länge inte statistik är till er favör är de enbart lögner, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4159975.ab



Samt vad jag förtår så är det flera ledamöter på kommunal nivå som hoppar av eller vill hoppa av. Inte pga hot eller odemokratiska handlingar emot dom. De var bara inte förbereda på allt arbete och bördan var för tung. Vet inte om jag ska sucka, skratta eller ge mig ifrån ett glädjetjut

2009-01-11 @ 07:35:08
Postat av: Anonym

Stödet för SD växer väl knappast Enligt senaste undersökningen så kommer ni långt ifrån någon plats i riksdagen. Eller jag glömde bort, så länge inte statistik är till er favör är de enbart lögner, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4159975.ab



Samt vad jag förtår så är det flera ledamöter på kommunal nivå som hoppar av eller vill hoppa av. Inte pga hot eller odemokratiska handlingar emot dom. De var bara inte förbereda på allt arbete och bördan var för tung. Vet inte om jag ska sucka, skratta eller ge mig ifrån ett glädjetjut

2009-01-11 @ 07:35:55
Postat av: Anonym

Stödet för SD växer väl knappast Enligt senaste undersökningen så kommer ni långt ifrån någon plats i riksdagen. Eller jag glömde bort, så länge inte statistik är till er favör är de enbart lögner, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4159975.ab



Samt vad jag förtår så är det flera ledamöter på kommunal nivå som hoppar av eller vill hoppa av. Inte pga hot eller odemokratiska handlingar emot dom. De var bara inte förbereda på allt arbete och bördan var för tung. Vet inte om jag ska sucka, skratta eller ge mig ifrån ett glädjetjut

2009-01-11 @ 07:36:38
Postat av: Nalle i Växjö

Först vill jag framföra ett mycket stort tack till Barometern för att dom lade in länken till denna blog



Prydligt och snyggt presenteras innehållet och jag tror att den kommer att bli mycket stor, kanske nästan som "Blondinbell as" fast med mera konkret innehåll.



Jag kommer nu att följa inläggen på denna blog och tipsa mina bekanta med.

2009-01-11 @ 09:00:19
Postat av: iln

Underligt inlägg på Barometern! Jag kan inte komma underfund om detta är för eller emot Sd? Vad anser skribenten egentligen?



http://www.barometern.se/ledare/saklig-diskussion(1078249).gm

2009-01-11 @ 10:19:55
Postat av: hunter

@ iln



Måste vara ett försök att driva med ledarredaktionen, speciellt med hänsyn till det sista stycket. Märkligt att man släppt igenom denna artikel?

2009-01-11 @ 11:04:12
Postat av: iln

hunter - ja, jag fick också det intrycket! Inte mycket där som går att "vederlägga"

2009-01-11 @ 11:13:21
Postat av: Nicklas Eriksson

"Av med burkan. Och ut och sök jobb!"



Visst, vem håller inte med om det?



Men då måste först folk få förutsättningar att klara av en sån sak. För övrigt, ja jag vet inte hur det är i Kalmar, men här i Göteborg är det kvinnan som jobbar i många muslimska familjer. Främst i urkass betalda jobb. Så där är burkan redan av. Vad föreslår du för karlarna då?

2009-01-11 @ 21:14:41
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Hellboy

Nicke: Visst håller VI med men har du hört någon svensk politiker säga något liknande? I detta land får du skadestånd på 100 000 pix om du känner dig kränkt som muslim på jobbet. Håller du med om det?Vad föreslår du själv? Dubbla löner för icke svensk talande, burkabärande muslimer?

2009-01-11 @ 21:49:25
Postat av: Nalle i Växjö

Skulle inte borgmästaren Ahmed Aboutaleb i Rotterdam kunna få en inbjudan att komma och prata i Riksdagen.



Det skulle vara intressant att få en lägre och mera utförlig presentation av hans ideer.



Och går det inte med Riksdagen kanske han kunde vara med i ett TV-program, frågan är bara vilken av kanalerna. Knappast 1 eller 2

2009-01-12 @ 05:17:42
Postat av: Blivande kommunalråd för SD 2010 ?

När en redaktion är så impad av en fotbollsspelare så man låter en sosse blogga i en moderat tidning,talar ju för sej själv.Att utestänga kommentarer o insändare visar vilken låg moral journalisterna på Barometern besitter.Så tror dom att dom är opartiska opinionsbildare.Tidningen är inte trovärdig.Man springer kommun o myndigheters ärenden livrädda för att stöta sej med makteliten.På den redaktionen har man totalt fått journalist yrket och ordet demokrati om bakfoten.Man klara helt inte av kanalen internet där snabba kommentarer kommer in .Så egentligen skulle möjligheten att kommentera i Barometern tas bort så kan alla journalister ägna sej åt rapport från byn tidningens flaggskepp av deras hetaste skjutjärnsreporter.Vem fan bryr sej om att ekorrarna hoppar i träden på Öland typ.Tidningen kunde lätt plockat bort sossarna ur kommunhuset efter alla stollegrejer.Fast då kan ju inte Rydström blogga i tidningen längre el vill kanske inte det.Så på Per Dahl nästa telfånväkteri al Kalle sändare kan väl någon slå honom en signal och tala om att han basar för en Moderat tidning samt att det är något som inte stämmer med Henrik Rydströms partibok.En moderat tidning där man får en sosse i plytet på nätupplagan talar för sej självt.

2009-01-14 @ 19:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0