"JAG BARA HAMNADE I BANKEN"

Barack Obama stänger Guantanamo men vet inte var han skall göra av alla dessa fångar eller terrorister.

Givetvis rycker ett antal svenska politiker ut med folkpartisten Birgitta Ohlsson i spetsen.

Läs artikel i SvD.

Kommunisten Kalle Larsson vill tydligen ge hela gänget från Guantanamo uppehållstillstånd i Sverige. Skall man skratta eller gråta.


Det tycks som alla dessa riksdagspolitiker anser att de som sitter på Guantanamo är oskyldiga eller menar de att Sverige skall ta emot ett gäng religiösa terrorister. De har inte några som helst fakta i de aktuella fallen förutom att dessa fångar själva hävdar att de är oskyldiga och det tycks räcka för de naiva svenska riksdagspolitikerna.


I onsdagsförmiddag satt jag i bilen på väg till Vimmerby och lyssnade på "Ring P1". Då ringde en invandrare från Afghanistan till programmet och ville prata om Guantanamo. Samtalet blev nog inte precis som programledaren tänkt sig.


Lyssna på samtalet, 17 min och 50 s in i programmet börjar detta samtal. Liknelsen "jag bara hamnade i banken" är bra.


SD Bluffen tappade tydligen fullständigt sitt fokus på granskningen av Sverigedemokraterna efter att jag publicerade mina svar på Aftonbladets frågor. Idag publicerar man musik istället, tog argumenten slut.
Undrar om det inte är Martin Andersson i snickarbyxor på bilden. Det antyder att han är utbildad hantverkare, undrar om det är så eller bara en fejkad yrkesroll för att det skall se bra ut.

Jag skall inte vara sämre utan att jag kan bjuda mina läsare på Ove Törnqvist.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jisses, men det var väl inte annat av vänta av psykfallen i riksdagspartierna.

2009-01-23 @ 17:01:15
Postat av: Martin Isaksson

ser framemot när de landar med sina svettiga sandaler på svensk mark och ser hur naiva och blåsta vi är och på 6mån så har nog varenda terrorist som finns anhöriginvandrat till sverige



hur dum får man vara ja enligt Birgitta ohlsson så finns det visst ingen nedre gräns.

2009-01-23 @ 17:12:29
Postat av: Martin Isaksson

tycker att denna inringare var mkt sund och bra kille. ? men det var ju det du menade thoralf va?

2009-01-23 @ 17:32:35
Postat av: AWSvensson

Är det bara sunda killar så byter jag gärna bort några svenskar, tex Kalle Larsson och Birgitta Ohlsson

med några lika sunda Afghaner.De gör säkert mer nytta för Sverige i Afghanistan.

2009-01-23 @ 17:44:16
Postat av: Henke

Klipp från artikeln i SvD:



"Enligt Amnesty är ungefär 50 av de 250 personer som sitter i fånglägret friade från misstankar. Vart de ska ta vägen är oklart."



Ursäkta mig om jag nu ställer en dum fråga, men om man nu är oskyldig så varför åkar man inte hem? Hem till sin familj, mamma och pappa, flickvän/hustru, bröder/systrar, katten, kossan eller geten?



Efter flera år i fängelse så skulle det vara min prioritering nummer ett.



Missar jag något i artikeln? Är det något som alla andra fattar men inte jag?

2009-01-23 @ 18:20:28
Postat av: Roberth Ström

Birgitta olsson är en falsk fegis! Hon snackade vitt ocvh brett om hennes motstånd mot FRA men inte fan vågade hon gå emot inte. kalle Larsson kommetarer överflödiga...

2009-01-23 @ 18:32:04
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com
Postat av: Andreas Henriksson

Mycket bra kille han som ringde in till Ring P1!!

Han visste vad han pratade om.Jag tror att 8 av 10 invandrare i det här landet är sådana.Bra människor med sunt förnuft.

2009-01-23 @ 18:47:23
Postat av: Andreas Henriksson

Birgitta Ohlsson har väl aldrig haft något innanför pannbenet.Kalle Larsson verkar ju riktigt dum i huvudet.Skratta eller gråta?? Det var frågan det.

2009-01-23 @ 18:52:19
Postat av: Anders

SD får min röst i EU-valet och 2010.

2009-01-23 @ 19:12:05
Postat av: nils

Kan inte sd göra det till en valfråga,driv det i eu valet till att börja med ? Det vinner man massor av röster på, tror inte folk är så pigga på Birgitta Olsson förslag. En sån där eu-politiker långt bort från verkligheten.

2009-01-23 @ 19:28:50
Postat av: natasha

Henke!



Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma svar. Man kan verkligen fråga sig om anledningen varför de inte drar hem till mamma/pappa .... och geten. Dessa länder vill inte ha dem tillbaka helt enkelt.

2009-01-23 @ 19:47:45
Postat av: Ture F.

Natasha har rätt! Vem vill ha dessa figurer mer än Kalle från kommunisterna!!!??? Plus en och och annan borgerlig kvinna av modell fjant! Det har ju visat sig - såg det i någon tidning - att de som släppts återfaller till terrorism. Varför inte göra som britterna i slutet av världskriget? De gick in och letade upp det värsta nazidrägget som gömde sig i vanliga soldatuniformer, slet ut dem i skogen och gav dem ett nackskott. På den tiden var det "raka rör", ett uttryck som någon fackförenings maffioso i Sverige sade för så där tjugo år sedan. Men allvarligt talat vad tusan gör man med dessa människor? Rent praktiskt alltså? Ta bara för fan inte hit dem till Sverige! Vi har redan nog av blattar! Blatte=muslim från Mellanöstern eller Afrika.

2009-01-23 @ 21:18:19
Postat av: Magnus

Varför skriver journalisten "I Sverige är [stängningen av Guantanamo] efterlängtad"?



Finns det någon undersökning som säger det? Knappast.



Det är vänsterjournalisten (2 av 3 journalister är till vänster; om så rosadrömmande liberaler som deklarerar att all revolt, all queer och allt onormalt och peverst är höjden av lycka) som sätter agenda genom att vara ställföreträdande tyckare åt varenda svensk. Det brukar fungera i diktaturer.



(Därmed säger jag inte att Sverige är en diktatur, bara att folk -- i synnerhet revolthånglande radikaler -- känner till knep i både fria samhällen och diktaturer, och det nämnda är i en demokrati inte heller ett irreversibelt problem om vi förstår och trovärdigt kan döma ut det och/eller "revolterar" genom att inom relativt demokratiska ramar ta saken i egna händer, såsom att rösta in SD i riksdagen.)



Jag är säker på att en majoritet av svenskarna inte tycker som journalisten Lova skrev att de tycker, nämligen att Guantanamo terroristerna ska friges.

2009-01-23 @ 22:13:47
Postat av: Carl

undrar hur det går för de invandrare som varit i krig och mördad och torterat och begått oerhörda övergrepp hur har de anpassat sig att leva i Sverige??? gissar att svårt förvirrade människor begår sådana brott och de hamnar på sjukhus. men hur blir samhället i sverige när sådana personer vräker in i landet under 20 års tid. finns det några studier på om våldsbrotten ökat när 100 000 tals nya medborgare inte längre har kvar naturliga spärrar.män som varit soldater sedan de var barn får de vård i Sverige så de inte får mordinsting vid dispyter och deras tålamod brister.

gissar att statsminister Reinfelt inte skulle gilla tanken att hans dotter hamnar i en gränd tillsammans med 20 invandrare som tjänstgjort i våldtäktsläger i sina hemländer!

2009-01-24 @ 00:46:10
Postat av: Tore

"Det där med 8 av 10"! tror jag inte ett dugg på,

Andreas. Och då med tanke på den mängd av "brottslingar" som får fängelse eller annan behandling, och tillhörande den "fria invandringen"!...

2009-01-24 @ 01:12:15
URL: http://http
Postat av: Tore

Nu funkade det visst inte igen! Överbelastning på

tråden kanske. Det där med "Ove Törnqvist" var mycket perfekt och passande. En av Sveriges nationalidoler, som inte drar sig för att smälla till "störande element" på käften, under pågående uppträde! Fler sådana, och du intar förstaplatsen,

Thoralf!...

2009-01-24 @ 01:18:03
URL: http://http
Postat av: Andreas Henriksson

Tore



8 av 10 invandrare är bra i det här landet.Det är en liten klick invandrare i det här landet som bor i problemområden som Rosengård,Bergsjön,Fittja,osv..Så är det!!

2009-01-24 @ 13:27:46
Postat av: Martin Isaksson

Andreas henriksson



skulle tro att nummera så är 6 av 10inv bra

på 50-60-70talet så var de som kom hit förmodligen 9av 10prima folk, nummera så är det 1av 10som kommer hit som är normala så snittet har ju dalat från 9av 10 då nu får vi in såna löjliga volymer på ett år får vi säkert in vad vi fick in på hela 70talet.

2009-01-24 @ 16:59:34
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Det kan aldrig vara 1 av 10 som är bra,det är mer!(det beror ju på hur man definierar bra,det är ju relativt,som sagt.Beroende på vilka åsikter och värderingar man har).Men jag hävdar att media inte hade så stort inflytande över folk på 50-60-70 talet,eller hur? Rapporteringen(all negativ skit som media skriver och talar om invandrare var mindre då).Jag tror därmed att det kom hit lika mycket dåliga som bra människor då som nu.

2009-01-24 @ 18:19:11
Postat av: Martin Isaksson

så du jämför somalier och irakier (som bor i 10barnsfamiljer och röker vattenpipa & tuggar katt hela dan?)som kommer hit i 10000tusental med kroater och ungrare samt greker som kom hit på 5-6-70talet



media stort inflytande? är du ur led mannen? media får ju inte raportera ett jota om det är något negativt om invandringen. på 5-6-70talet gjorde de det men det var inte de problemen som vi nu har.



nu får du ge dig!!

2009-01-24 @ 18:57:43
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



"så du jämför somalier och irakier (som bor i 10barnsfamiljer och röker vattenpipa & tuggar katt hela dan?)som kommer hit i 10000tusental med kroater och ungrare samt greker som kom hit på 5-6-70talet"



Kan jag omvända EN SD-sympatisör till att välja en annan politisk inriktning..Så är jag nöjd!!



Dom ovannämnda har ju inte valt själva och komma hit,har dom?



Nej,jag gör jämförelse med mannen som ringde in till "Ring P1".Jag hävdar att 8 av 10 är som han.Bra och förnuftiga människor.Jag känner många invandrare.Jag har jobbat på ett ställe där det är 20 olika nationaliteter,sammanlagt 130 anställda.(där lärde man sig att ta folk på rätt sätt).Många gånger var det lättare att samarbeta med invandrarna än med svenskarna.Jag känner både den kategorin invandrare som ogillar svenskar.Dom tar jag diskussionen med och frågar vad fan dom gör här.I dessa fallen är ingen jävla religion som Islam och Kristendom inblandat.Nej,det handlar om hur dom har blivit bemötta utav svenska privatpersoner och myndigheter.Sen känner jag också invandrare som inte gillar invandrare.Nej,min fasta övertygelse är att vi i det här landet har jävligt svårt att bemöta främlingar från främmande kulturer på rätt sätt.BEMÖTANDE!!! Min fasta övertygelse är också att man inte kan sätta en stämpel på en människa från ett annat land,och säga att alla är likadana.FEL!!! Det handlar om den enskilde individen och vad han har för uppfostran.

2009-01-24 @ 19:34:42
Postat av: Martin Isaksson

ska vi dra vem som arbetat med mest utläningar så vinner jag lätt jobbat i landskrona och malmö



va e dit problem SD kommer bli större och större då vi sysslar med saningen och det gör inte du,



har de valt att komma hit? nä de blev tvingade hit med våld ? hur dum får man va, nä du har ju redan svarat på den frågan.



ha det och jag bemödar mig inte att svara dina minst sagt komiska inlägg i fortsätningen

2009-01-24 @ 20:06:10
Postat av: Tore

Andreas, visst är du vilsen! Har inte den invandrande befolkningen, själva valt att komma hit. Vem har då övertygat dessa massor "att imigrera till välstånd"? Förklara!

Med tanke på den stora majoriteten som erhåller

fängelse eller annan straffskala uppnår inte den

invandrande befolkningen som "sköter sig" med mer

än 3 av 10! Det är min uppfattning, efter den statestik som lämnas av brå bl a...



Att du försökt omvandla oss Sd anhängare, är väl inget nytt. Det är det jag hela tiden påtalat, att

bloggen innehåller "5:te kolonnare" som vi bör ta

med "en nypa salt"! Du är ej heller något nytt fenomen här! om du nu skulle inbilla dig det...

2009-01-24 @ 20:08:54
URL: http://http
Postat av: Tore

Andreas, förresten visa mig den tidning som visar

en invandrares skuld till ett brott! T o m ansikten

retuscheras till den "vita" befolkningen. Även

namn som Sven eller Erik nämnes, då det är en Mu-

hammed eller Ahmed. Gå till "Fria Nyheter" och komplettera din kunskapsnivå!...

2009-01-24 @ 20:14:51
URL: http://http
Postat av: Andreas Henriksson

Tore



"Har inte den invandrande befolkningen, själva valt att komma hit. Vem har då övertygat dessa massor "att imigrera till välstånd"? Förklara!"



Du skojar med mig?Jag tror inte ens du är så jävla osmart du borde begripa bättre!! Jag ska fatta mig kort!! KRIG,LIDANDE,TORTYR,MISÄR,räcker det?.Har dom då valt själva att komma hit?

2009-01-24 @ 20:30:02
Postat av: Andreas Henriksson

Tore



"Andreas, förresten visa mig den tidning som visar

en invandrares skuld till ett brott! T o m ansikten

retuscheras till den "vita" befolkningen. Även

namn som Sven eller Erik nämnes, då det är en Mu-

hammed eller Ahmed. Gå till "Fria Nyheter" och komplettera din kunskapsnivå!.."



Visa mig överhuvudtaget vilken tidning som visar ansikten på någon människa,som har begått brott,oavsett nationalitet.Inte fan är det Aftonbladet,Expressen,Barometern,Östra Småland,Smålandsposten...osv

2009-01-24 @ 20:39:10
Postat av: Andreas Henriksson

Tore



"Med tanke på den stora majoriteten som erhåller

fängelse eller annan straffskala uppnår inte den

invandrande befolkningen som "sköter sig" med mer

än 3 av 10! Det är min uppfattning, efter den statestik som lämnas av brå bl a..."



Detta påstående är inte sant.Du håller dig ju till sanningen skriver du.Jag har varit inne på brå:s hemsida och tittat.Det står ingenting om statistik kring invandrarbrottslighet.

2009-01-24 @ 21:01:59
Postat av: Martin Isaksson

@ tore



ja som du förstår så har vi en dåre på bloggen som bara för att folk lever i misär (är fattiga) så ska de med automatik ha tillgång till sveriges land och dess ekonomi faller ju på sin egen ormlighet att ta hit alla fattiga för då skulle ju 2miljader bosätta sig i sverige, sen verkar han inte veta hur man letar på SCB,



sen att han tror att tidningarna skriver negativt om invandringen och tom vinklar det så är så komiskt så att en egen stand upp show vore aktuelt för denna,



sen kan han ju se vilka som kommer hit 5% av de som kommer hit är riktiga flyktingar resten parasiter, tack vare såna naiva som ej får ha fel i sina egna hjärnor så kommer sverige gå under,



suck som tur så finns det fler normala som är trött på berikningen av analfabeter



SD 2010

2009-01-24 @ 22:28:47
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Du skulle ju inte svara på mina inlägg,skrev du!!Då kan jag passa på att bjuda dig på en lektion i rättstavning,det behöver ni i Sverigedemokraterna.

Då börjar vi.



2miljader-rätt ska vara"2 miljarder"



saningen-rätt ska vara"sanningen"(om du nu ska skriva din slogan så kan det vara en förutsättning att stava rätt)



utläningar-rätt ska vara"utlänningar"



fortsätningen-rätt ska vara"fortsättningen



Tore



Statestik-Rätt ska vara statistik

Men det kan jag ju förstå att du inte kan stava till när du inte ens vet vad det är.

2009-01-25 @ 05:52:52
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Visst ja,jag glömde visst bort ett.



aktuelt-rätt ska vara "aktuellt"

2009-01-25 @ 05:56:21
Postat av: Martin Isaksson

du raketforskaren

jag svarade tore inte dig för att jag visste att rätstavningtävlingar är viktigare än fakta.



du blundar helt klart för medias tystning av den inv kriminaliteten (har en gymnasie kompis som jobbar på kiseberga anstaltalten nästan 100% utläningar skrivs det om det nä för det är ju svenskarnas fel ?)

sen att du har träffat utläningar som vill göra rätt för sig och jobba är ju bra men de är mkt få i detta land.

2009-01-25 @ 09:39:27
Postat av: hunter

@ Andreas Henriksson



"Du skulle ju inte svara på mina inlägg,skrev du!!Då kan jag passa på att bjuda dig på en lektion i rättstavning,det behöver ni i Sverigedemokraterna."



Korrekt svenska innebär mellanslag efter avskiljningstecken och mer än ett utropstecken visar på stor osäkerhet hos skribenten. Detta elementära klarar du inte ens av själv.



Tycker även att du skall försöka att lära dig lite om dyslexi, som kan förekomma i olika grader. Eftersom det faktiskt finns många som är drabbade av detta, kan vara så många som cirka 6 %, så varför skulle inte en och annan som skriver på den här bloggen också kunna tillhöra denna grupp? Något som du i anständighetens namn borde ta dig en funderare på. Att t.ex. häckla någon för att ha drabbats av någon form av ett handikapp är lågt, till och med mycket lågt.



För att vidga dina vyer bör du även lära dig lite om dyskalkyli (räknesvårigheter) och vad detta kan inebära för vissa, då de gör sina bedömningar av både det ena och det andra.

2009-01-25 @ 10:46:42
Postat av: Martin Isaksson

hmm ja jag har en släng av dysleksi men jag är så pass gammal att det var mer lärarna som tyckte att jag var dum i huvet, min bror fick det diagnoserat och fick hjälp, men som tur så finns det rättstavnings program i datan så jag klarar av att driva firma och ha anställda trotts att jag enligt Andreas inte ens klarar av detta elementära.



jaja det är inget jag skyltar med ha det.

2009-01-25 @ 11:24:19
Postat av: Martin Isaksson

Martin Isaksson



"suck som tur så finns det fler normala som är trött på berikningen av "ANALFABETER"



Nej,det var inte speciellt schysst av mig och skriva som jag gjorde.Jag känner till dyslexi mycket väl.Då är jag inte sämre än att jag kan be om ursäkt,och hoppas att du godtar den.Din fras här ovan var inte speciellt snäll den heller.Det var därför jag blev förbannad!!

2009-01-25 @ 11:38:15
Postat av: Martin Isaksson

???????? jag har inte gjort ovanstående inlägg



men jag menar med analfabeter folk som kommer kosta mångfalt mkt mer att ta in i samhället än de någonsin kommer att bidra med det är fakta. tänk att lära en vuxen somalier att först prata svenska sen att läsa ja hans framtid är ju tryggad ekonomiskt i 10år minst

2009-01-25 @ 12:18:33
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



"suck som tur så finns det fler normala som är trött på berikningen av "ANALFABETER"



Nej,det var inte speciellt schysst av mig och skriva som jag gjorde.Jag känner till dyslexi mycket väl.Då är jag inte sämre än att jag kan be om ursäkt,och hoppas att du godtar den.Din fras här ovan var inte speciellt snäll den heller.Det var därför jag blev förbannad!!



Det blev lite fel namn högst upp.Det var mitt inlägg.

2009-01-25 @ 12:21:22
Postat av: Martin Isaksson

nja du behöver inte be om ursäkt du kunde ju inte vet, tack ändå.

2009-01-25 @ 12:28:26
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



"men jag menar med analfabeter folk som kommer kosta mångfalt mkt mer att ta in i samhället än de någonsin kommer att bidra med det är fakta. tänk att lära en vuxen somalier att först prata svenska sen att läsa ja hans framtid är ju tryggad ekonomiskt i 10år minst"



Ska vi vara ärliga och använda oss av sunt förnuft så tar det ju inte 10 år för en invandrare att lära sig svenska.Det vet ju både du och jag.Du kommer med sådana extrema argument hela tiden,ställer allt på sin spets.Kom med något lite mer närmre sanningen.För det är ju det ni förespråkar, skriver ni ju.Sanningen!!

2009-01-25 @ 12:52:29
Postat av: Martin Isaksson

men varför ska vi betala och låta dem ta del av våra skattepengar ? för att de är fattiga ? då har ju 80% av världen tillträde helt plötsligt



jag har en kollega som bor i göteborg där finns det gott om somalier som inte kan ett dugg svenska trotts de bott där i 10år är detta än en gång sveriges och svenskarnas fel eller kan det helt enkelt vara så att de inte vill?



sen sa jag inte invandrare jag sa analfabet de tar mkt lägre tid om de inte ens kan läsa till att börja med det måste du väl hålla med om ?

2009-01-25 @ 13:00:40
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



"suck som tur så finns det fler normala som är trött på berikningen av analfabeter"



Har du redan glömt bort dina inlägg.

Jag kommenterade inlägget du skrev till tore om mig.



kl.22:28:47



2009-01-25 @ 13:14:20
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



"men varför ska vi betala och låta dem ta del av våra skattepengar ? för att de är fattiga ? då har ju 80% av världen tillträde helt plötsligt"



Nej,det vore dumt.Det är tur att vi har bistånd.

2009-01-25 @ 13:46:39
Postat av: Martin Isaksson

? från vemdå ja om rätt ska vara rätt så borde vi frå bistånd från både irak och somalien samt balkan om man ser vad dessa av deras medborgare kostar det svenska samhället.



men jag antar att du menar det bistånd vi ger till fattiga länder vilket ofta försnillas av FN eller på plats av korrumperade tjänstemän i de fattiga länderna.

2009-01-25 @ 14:20:23
Postat av: Robin_Shadowes

Man kan ta muslimen ut ur terrorn men inte terrorn ut ur muslimen!

2009-01-26 @ 01:22:50
Postat av: Martin Isaksson

@ Robin shadows



japp

2009-01-26 @ 14:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0