FREDSDEMONSTRATION?

På lördagen arrangerade den socialdemokratiska internationella föreningen en manifestation för fred i Mellan Östern. Till många av deltagarna hade nog detta budskap om fred inte nått fram.

Efter att jag läst om hur dessa så kallade demonstrationer sett ut i t.ex. Norrköping var jag väldigt nyfiken på om det skulle finnas samma "symboler" även i Kalmar. Tyvärr besannades mina misstankar då det viftades ivrigt med t.ex. Hezbollahflaggor av maskerade män på torget och det var inte det enda som det viftades med utan även hakkors förekom på demonstrationsplakaten.

Jag hade nog förväntat mig att företrädare för denna demonstration hade uppmanat dessa deltagare att avlägsna dessa flaggor och plakat men så gjordes inte från någon av de socialdemokratiska arrangörerna med Nasim Malik i spetsen. Även vänsterpartiets kommunalråd Bertil Dahl talade vid demonstrationen och såg tydligen heller inget problem med dessa symboler för våld och dödande av civila israeler. Det kan inte tolkas på något annat sätt än att socialdemokraterna och vänsterpartiet stödjer de terroriststämplade organisationerna Hizbollah och Hamas.


Läs gärna Barometerns artikel och jämför med mina bilder så får ni en lektion i att pk-media inte är en myt.

  

Till att börja med vill jag visa en bild av antalet deltagare som Barometern kallar hundratals. Det är upp till var och en att bedöma antalet på bilden men min uppskattning ligger runt 100 personer, inte hundratals.



Larmtorget.                                                            Foto Thoralf Alfsson


Demonstranter anländer i Mercedes.             Foto Thoralf Alfsson

Vilka var då deltagarna på denna demonstration? Om man räknar bort de socialdemokratiska arrangörerna och talarna så bestod ca 90 procent av invandrare och företrädelsevis från Palestina och Libanon skulle jag tro. Antalet svenskar som stödde denna demonstration var alltså väldigt få. Jag träffade däremot flera personer som hade sina vägar förbi Larmtorget, även några ledamöter från kommunfullmäktige. Flera av dessa uttryckte önskemål om en demonstration till stöd för Israel innan de fnyste och skakade på huvudet och gick vidare.



Nasim Malik                                                      Foto Thoralf Alfsson

Först ut som talare var givetvis Nasim "skickmackan" Malik (för de nya läsarna som kommit till min blogg är han mannen som anmälde SAS för diskriminering då han serverades en skickmacka på flyget mellan Kalmar och Stockholm, läs mer här).



Roger Kaliff och Nasim Malik.                              Foto Thoralf Alfsson

Näste talare var socialdemokraternas kommunfullmäktigeordförande i Kalmar, Roger Kaliff. Som i sitt tal givetvis anklagade och fördömde Israel men inte sa ett enda ont ord om motparten i konflikten. Förutom att han kanske tyckte att Hamas borde sluta skjuta raketer över Israel.


Näste talare var vänsterpartiets kommunalråd som ackompanjerad av Hizbollahflaggor krävde en bojkott av Israel och i hårda ordlag fördömde Israel och krävde att de ansvarig personer för Israels försvarskrig i Gaza skulle ställas inför rätta. Givetvis kritiserade inte Bertil Dahl palestinierna eller deras allierade Iran och Syrien som förser Hamas med vapen, Det var skrämmande att lyssna på denna kommunist men det skulle komma värre anföranden.



Kommunisten Bertil Dahl talar.                           Foto Thoralf Alfsson

Givetvis var det flera palestinier som talade. Bland annat talade en 14-årig kille med hela huvudet insvept i en palestinasjal. Av det han sa så framgår det tydligt hur fullständigt proppfulla dessa barn är av sitt hat till Israel och alla judar. Självklart är det dessa barns föräldrar som har matat dem med sitt eget hat till judarna.



                                           Foto Thoralf Alfsson

När en man i rullstol äntrade scenen och började tala så sjönk denna demonstration till allt annat än en demonstration för fred. Under sitt tal uppmanade han åhörarna flera gånger att skandera "NO PEACE WITH ISRAEL". Det som förbluffade mig var att så många av de demonstrerande instämde i hans uppmaning. När han kom ner från scenen blev omkramad och pussad som en hjälte. Jag noterade dock att flera av de svenskar som närvarade vid demonstrationen också började lämna densamma, fullt förståeligt.



                                                                         Foto Thoralf Alfsson


"No peace with Israel"                                        Foto Thoralf Alfsson

Vem tror ni äntrade scenen sedan? Jovisst, ingen mindre än SSU-ombudsmannen Martin Andersson. Initiativtagaren till bloggen SD Bluffen som skall granska Sverigedemokraterna.


För mig är det fullständigt obegripligt hur en socialdemokratisk företrädare kan gå upp på en scen strax efter att man från samma scen tillsammans med deltagarna skanderat "NO PEACE WITH ISRAEL" ackompanjerad av Hizbollahflaggor och hakkors men det gjorde Martin Andersson. Helt sanslöst!



SSU-ombudsmannen Martin Andersson.         Foto Thoralf Alfsson
  

Martin Andersson visar på en total brist på moral och förstånd. Eller är det så att hans och socialdemokraternas vurmande efter dessa väljare i kommande val gör att man helt och hållet struntar i all anständighet och fjäskar för dessa grupper till varje pris. Jag har svårt att hitta ord för vad jag känner.


                                                                        Foto Thoralf Alfsson


                                                                     Foto Thoralf Alfsson

Även Olof Palme fick vara med på plakaten tillsammans med hakkors.



Maskerade ungdomar.                                        Foto Thoralf Alfsson

De personer som viftade med dessa flaggor och andra plakat bar uppfällda huvor och hade halsdukar eller palestinasjalar som döljde stora delar av ansiktet, förutom ögonen. En naturlig klädsel för vissa vid demonstrationer.

Polisen övervakade givetvis denna demonstration men lyfte inte ett finger utan stod mest och lyssnade på denna tillställning med hakkors på plakaten. Tänk vilka rubriker det ger i media när högerextrema grupper använder dessa symboler. Men när dessa muslimska antisemiter använder samma symboler så är det tydligen fullt legitimt enligt polisen och för media. Det är verkligen att skicka dubbla budskap till allmänheten men tydligen har även polisen en pk-regel.



Dialogpoliser?                                                   Foto Thoralf Alfsson

Tidningen Barometern hade både en journalist och fotograf på plats men trots ivrigt fotograferande lyckades tydligen inte Sonja Palm fånga en enda Hizbollahflagga eller keps på sina bilder och definitivt inga hakkors. Jesper Ericsson lyckas heller inte få med det i sin text vilket även det är lika bedrövligt.

Östran har än så länge inte skrivit något om detta och detsamma gäller Radio Kalmar trots att de hade representanter på plats.


Om inte detta blogginlägg får en länk (Twinglylänk) från Barometerns artikel kommer jag starkt ifrågasätta Barometerns sätt att följa reglerna om yttrandefrihet.

Idag har jag fått ett mail från "Dina palestinska vänner i Kalmar" som jag tycker att mina läsare kan ta del av.
Jag lär antagligen inte få fler mail i framtiden. Jag tror inte jag får så många röster från denna grupp men det är ändå ett bevis på vad det handlar om, röstfiske. Tänk vad socialdemokraterna skall bli besvikna när de får reda på att de "palestinska vännerna" tänker satsa på mig och Sverigedemokraterna.
En sak jag lärde mig under min FN-tjänst i Sinai 1978 var vem jag kunde lita på och vem jag inte kunde lita på.

Hej Thoralf,
Vi tackar dig  för att du har visat ert stöd  på Larmtorget i Kalmar
Vi uppskattar vad du har gjort
Vi planerar att satsa på dig nästa valet

Vi vill leva i fred. Vi vill leva utan ockupation. Vi vill inte förlora
vara barn. Vi vill inte förlora våra älskare. Vi älskar vårt ockuperat
land Palestina. Vi palestinier som kallas för statslösa och flyktingar i
Sverige tackar alla som stödjer rättvisan och freden i mellanöstern. Vi
tackar alla som har kommit idag och visat sina stöd. Jag vet och alla
vet att freden är ett enkelt ord men har ett högt pris som Olof Palme
betalade själv. Sanningen kostade Olof Palme sitt liv. De som inte
accepterade honom orkade inte att se honom lever. De mördade honom i
Stockholm. Rättvisan kostar och freden kostar. Många vet vem som gjorde
det men inte vågar att säga det tyvärr. Vårt problem är inte judar som
älskar freden utan sionismen. Det finns många fredliga judar som stödjer
oss och inte accepterar vad Israel gör.
http://www.nkusa.org/activities/index.cfm. De som inte vet om sanningen
kan besöka webbsidan _http://www.palestineremembered.com/_

Vi tackar alla rättvisa människor som vill ha fred i mellanöstern.
/*Priset*/* för */*freden*/* har ett */*högt pris */och det är vi som
palestinier som betalar hela tiden men som Martin Luther King sa I have
a dream. Och vi säger we have a dream. Martin Luther King mördades den4
april 1968 för att han vågade säga sanningen. Vi älskar freden bara med
rättvisan.

MVH
Dina palestinska vänner i Kalmar

I detta mail finns ju faktiskt mycket häpnadsväckande uppgifter som det finns skäl att återkomma till. Inte minst det faktum att "Dina palestinska vänner i Kalmar" vet vem som mördade Olof Palme.

SvD


Kommentarer
Postat av: Martin Isaksson

ja vad ska man säga sinnesjukt helt otroligt inte konstigt att det går ått fanders med denna sortens tillstälningar inte stoppas och får ha mer och mer hatiska argument och symboler.



2009 helt sjukt.



välkommen till det nya sverige. är folk rädda för araberna är det därför de gör så ? visst sverige har vänt kappan efter vinden många gånger men nu börjar det se ut som om vi är ockuperade av folk vi själva släppt hit och gett en chans.



(se de semestrande svenskar i Gaza)

2009-01-18 @ 11:52:15
Postat av: hunter

@ Thoralf.



Mycket bra jobbat!



Två undringar och dess innebörd:



- "Vi planerar att satsa på dig nästa valet."

Låter lite obehagligt tvetydigt?



- "Vi älskar vårt ockuperat land Palestina."

Vilka var det som hade ihjäl 300 Fatah-anhängare för ett par år sedan och vilken är det nu som ockuperar Gaza? Rätt svar är givetvis Hamas. Varför kallas för övrigt dessa personer svenskar i all massmediarapportering, då de och de flesta andra som tillhör denna kategori tydligen inte själva anser detta?



Når man ser och hör Martin Anderssons agerande känner jag ett mycket stort obehag och kan inte låta bli att göra vissa associationer, som inte är lämpliga att beskriva i denna kommentar.

2009-01-18 @ 12:04:11
Postat av: Stefan K

Vet Mona Sahlin och Lars Ohly om att deras medarbetare gått med i ett demonstrationståg där den förbjudna hakkorssymbolen fanns med? Detta kallas för hets mot folkgrupp och kan ge de skyldiga allt från böter till fängelse i högst två år. Är det Ok att invandrare bär denna symbol, när det samtidigt är en hetsjakt på högerextrema grupper som förknippas med symbolen.

Vad säger ni Mona och Lars?

2009-01-18 @ 12:09:18
Postat av: karin

Blev fundersam över en sak, "maskerade ungdommar"?.. Både du och jag var där, kallt som bara den var det. Att dra över hallsduken över näsan och luvan över pannan för att det är kallt är inte att maskera sig!!

2009-01-18 @ 12:24:50
Postat av: s-e ,karlsson

" Karin " !



Är du dum eller är du född sån ??



S-E Karlsson .

2009-01-18 @ 12:33:49
Postat av: jeppe

Bra jobbat, skönt med ärliga reportage och slippa den löjliga, förljugna PK maffian

2009-01-18 @ 12:39:16
Postat av: Jonas Franzen

NEJ NEJ NEJ!



Thoralf. Det finns tolkningar på det mesta. Jag vet inte om du följer semiotiken totalt eller att du bara försöker göra billiga politiska poäng. Jag var själv inte på demonstrationen eftersom jag inte kände till den, men av dina bilder kan jag ENKELT se följande:



Hakkors? Ja visst, på ett plakat tillsammans med en israelisk flagga. Texten mellan är lite svår och se men det står nåt om "två ansikten". Min tanke är självklart att plakatet syftar på att de jämför israels förtryck av palestinier med nazisternas förstryck mot judar. Eller möjligtvis att de försöker påminna judarna hur det var att vara förtryckta. Men det är ABSOLUT ingen som hyllar nazismen, inte enligt bilderna.



Att sedan dra in Palme med hakkorsen är ett övertramp Thoralf. Du skriver "Även Olof Palme fick vara med på plakaten tillsammans med hakkors". Två OLIKA plakat. Det som Palme finns med på innehas endast av palestinska flaggor.



Om jag sätter in en profilbild på dig mitt i en nazistflagga - gör det dig till nazist?



Du är också för rolig när du tar en bild bakifrån på folk som har luvan uppe på sina vinterjackor och kallar det för maskering. Haha, det var en riktigt rolig kommentar. Nu vet jag inte om de var maskerade, eftersom du endast fotat dem bakifrån, men roligt tyckte jag det var. Semiotikens baksida kanske?



Sedan att en talare skrek att de aldrig skulle sluta fred med Israel är självklart anmärkningsvärt. Om Socialdemokraterna nu tyckte att det skulle vara en fredsdemonstration borde de upplyst talarna om att prata fred. Helt klart.

2009-01-18 @ 12:42:16
Postat av: Simba

vinklat reportage...jag är intresserad av vad som står på texten MELLAN naziflaggan och israelflaggan, jag tror mer det är en liknelse mellan de båda antidemokratiska staterna snarare än vad det är en hyllning till nazityskland. Men att plocka lätta politiska poäng är ju alltid något, eller hur Thoralf!

2009-01-18 @ 12:49:30
Postat av: hunter

@ Simba



"jag tror mer det är en liknelse mellan de båda antidemokratiska staterna snarare"



Så enligt din förenklade världsbild är således Israel en icke demokratisk stat, trots att det enligt alla tänkbara definitioner är den ENDA demokratiska staten i MÖ!



@ Karin.

Tycker du inte att det är märkligt att just dessa personer som hade denna flagga och nästan täckte sitt ansikte helt, var de som tydligen frös allra mest enligt din uppfattning. Du får jobba bättre på dina bortförklaringsmodeller till nästa gång!

2009-01-18 @ 13:06:58
Postat av: Utter

Simba, det spelar ingen roll vad det står vid eller menas med hakkorset. Men bara genom att använda referenser till nazismen är vidrigt beteende, framför allt då judar är en part i målet. Man använder sig av detta grepp enbart för att kränka och piska upp stämningen. Glöm sen inte att islamister och nazister är såta vänner, både historiskt och idag.

2009-01-18 @ 13:08:56
Postat av: Thoralf A

O.B.S.



Jag vill uppmana alla som skriver kommentarer att vårda språket. Det brister på sina håll i det avseendet.

Inga idiotförklaringar, sinnesjuk o.s.v. då kommer jag att radera kommentaren.



Karin

Eftersom dessa personer inte agerade som talare och "offentliga" personer vid demonstrationen ville jag inte fotografera dem framifrån. För övrigt var det inte intresserade av att vara med på bild utan vände ryggen till.

Det var för övrigt ca -1 grad och så kallt är inte det.



Jonas

Angående hakkors så hör de inte hemma vid en demonstration på Larmtorget i Kalmar oavsett budskap. Det finns andra sätt att uttrycka samma budskap om man så önskar.

Jag förstår att det är svårt som socialdemokrat att försvara denna demonstration med det budskap som framfördes men är man arrangör få har man ansvaret.

2009-01-18 @ 13:24:01
URL: http://thoralf.se
Postat av: Thoralf A

Karin



Se följande länk från Radio Kalmar om du inte anser det vara en maskering.



Se nedanstående länk

Postat av: hunter

Allt som framförs i Thoralfs inlägg bekräftas av följande citat från SR Kalmar. T.o.m. personer som gång på gång i sina kommentarer med logiska kullerbyttor försöker att borförklara det mesta, borde inse detta.



"Timmarna före beskedet om Israels eld upphör i Gaza hölls demonstrationer på många håll här i landet. I Kalmar samlades cirka 150 personer på Larmtorget.



Trots flaggor från organisationer med terroriststämpel från EU, Hamas och Hizbola och hakorsplakat, så ville inte Nassim Mallik som var med och ordnade se demonstrationen som ett ensidigt ställningstagande mot Israel.



-Vi vill ha slut på våldet och dödandet. Dom med flaggorna vet jag inte vilka det är, sa Nassim."



Att Nassim inte är trovärdig i något avseende är nog något som de flesta känner till, efter hans tidigare märkliga versioner av vad som hänt i andra sammanhang!

2009-01-18 @ 13:56:40
Postat av: AWsvensson

Det heter med sådana vänner behövs inga fiender.

Att ställa upp som talare i en demonstration med sådana plakat är detsamma som att ställa sig bakom det budskapet. Hade dessa s-politiker med denne SSU-ombudsman Martin Andersson beordrat rensning eller ställt in sina anföranden hade det varit enligt ordning, men de vågade väl inte inför det hot dessa ambassadörer för våldets religion förmedlar.

2009-01-18 @ 14:12:24
Postat av: Hulda

Vilken "vacker" samling! Det nya Sverige växer fram......

2009-01-18 @ 14:13:37
Postat av: Kalle

Bra reportage Thoralf.

Vid Sergels Torg i Stockholm fanns det förr en webkamera med linsen riktad mot demonstrationstorget där. Där kunde man se hur media jämt överskattade antalet deltagare vid palestinksa demonstrationer. Nu för några veckor sedan stängdes den ned. Helt plötsligt.



Började sanningen bli för besvärande för den svenska staten med vidhängande media???



Hakorsflaggan syftande på Israel är ett hatbrott och förbjudet i Sverige. Det bör Isareliska ambassaden eller någon Israelisk medborgare anmäla till polis UD eller någon annan lämplig rättsinstans. Det bör vara någon med stark anknytning till Isrel så det inte "försvinner" i det svaga svenska rättsamhället på grund av några juridiska teknikaliteter. Risken är oroväckande stor när socialdemokrater och vänsterpartister är inblandade!!!



Det var barn inblandade som talare. Vilka dåliga föräldrar. Hamas använder sig av barn som mänskliga sköldar. Är det bara för att använda barnen till det som det avlas så mycket barn bland dessa människor??? Normala föräldrar skyddar sina barn i första hand. Det gör inte dessa hamas anhängare. Hamas änvänder sina barnungarn som obeväpnade barmsoldater. När dessa barn har dött så skriker de ut sin vrede mot Israel. Kallblodigt beräknat!!!



Var finns FN med barnkonventioner som det annars gapas om så mycket i vänsterkretsar??? Var är ni nu??? Stöder socialdemokratin detta betende eftersom ni stöder denna hamasdemonstration???



Det var ingen demonstration för FREDEN bara hamas rätt att raketbeskjuta Israel tills de utplånas.



OCH dessa "svenskar" som åker till gaza trots UD:s avrådan och som nu kräver att bli räddade av svenska UD. Tycker UD inte skall bry sig om deras gråtande och snyftande klagan. Har de åkt tillbaka till sitt hemland så får de skylla sig själva och ta sig därifrån utan svenska skattebetalares pengar via UD.

De får skylla sig själva.



Trots Israel's ensidiga vapenvila fortsätter hamas raketbeskjutningen av Israel.



Hamas måste helt enkelt vara dumma i roten!!!

2009-01-18 @ 14:24:01
Postat av: Carl

Vad har de ensamkommande “barnen” som hunnit bli 18-21 år för erfarenheter ? i Afrika är medelåldern på soldater 7-15 år överallt avänds barn som soldater. hur skall de kunna bli återställda och gå i dina barns skolor och bli dina grannar här i Sverige. när de sparar in på sjukvården.

Dags att hjälpa folk i deras hemländer med de socialbidrag på flera Miljarder som betalas ut skulle många vårdhem och skolor byggas ideras hemländer och så kunde de behålla sin kontakt med föräldrar och släktingar.

Här är en vidrig länk från verkligheten , dessa gossar kommer bli dina nya grannar, dina barns skolkamrater, din dotters nästa förövare när hon skall hem från skoldansen. inte konstigt politiker själva flyttar och bosätter sig i områden där endast Svenskar rör sig.



http://ww.theync.com/media.php?name=6406-graphic-new-video



obs! lägg till ett w ,varning! fundera först om du verkligen vill se verkligheten eller fortsätta tro på Svenska politikers invandringspolitik



Obs! Thoralfs blogg har inget med detta inlägg att göra. skall ej skriva sådan här verklighetnära inlägg mer. du kommer bli förändrad när du ser krigetsfasor. INSE att folk måste få hjälp i sina hemländer inget hjälper att ha fri invandring till Sverige. vi skall ta emot riktiga flyktingar som måste ha akut skydd. men felet är att ingen gör något för att få fred i deras område så de får bo här resten av livet. då borde Sverige ha 2 Miljarder invånare

2009-01-18 @ 15:08:02
Postat av: robb@n

Sen kallar dom oss som röstar på SD för rasister och nazister !!! men frågan är väl om inte dom sista 20 åren import av hela värdens begåvnings reserv nu börjas synas mer och mer och viftade med hakkors kommer öka lavinartat när dom nu även tilllåter det på den socialdemokratiska freds manifestationen.



Ser med spänning fram hur socialdemokraterna ska slingra sig ur detta,

2009-01-18 @ 15:28:22
Postat av: Carl

skam att Polisen inte törs/får? ingripa mot att Nazistiska Hakkors visas kan det bli tydligare att Sossarna använder kriget för att fiska röster.



Svenska ungdomar som gör liknade blir dömda med hårda sraff, Sveriges myndigheter törs således inte längre göra annat än lyda våra nya herrar

2009-01-18 @ 16:34:17
Postat av: BAW

Vi döper om Nasim Malik till Smörgåsnasse, lättare att komma ihåg

2009-01-18 @ 17:11:55
Postat av: Lingon

Gissar att det är lätt att fly till Sverige för att sedan stå här och skrika "no peace with Israel", jag menar man är ju på behörigt avstånd sas. Undras vad civilbefolkningen i Gaza tycker om den fina sympati dessa fegisar uttrycker? Varför inte göra slag i saken och åka hem för att kriga lite istället för att stå här och yla?

2009-01-18 @ 17:24:46
Postat av: Knurre Sprutt

Två gånger "skickmacka" och "Mellan Östern". Sedan kan du inte bestämma dig för om du ska skriva Hezbollah eller Hizbollah, och slår till med att kalla folk med blott vanliga jackhuvor för maskerade. Sedan tror du att det har med yttrandefrihet att göra ifall Barometern släpper igenom länkar till dig eller inte. Pressetik, måhända, men knappast yttrandefrihet.



Du imponerar sannerligen!

2009-01-18 @ 17:25:26
Postat av: hunter

@ Knurre Sprutt



Du får beställa tid hos en optiker i morgon, så skall även du kunna se vad andra ser.

Postat av: S

Jag tycker att du ska gå till polisen imorgon med dina bilder och göra en anmälan om hets mot folkgrupp, och fråga dessa varför de inte ingrep på plats. Gäller inte denna paragrafen alla i samhället eller är det bara de med rakade skallar? Man kan inget annat än förundras...

2009-01-18 @ 18:01:39
Postat av: Andreas

Thoralf



Vad beträffar bilderna så är det ju ingen som hyllar nazismen.Dom jämför Israels förtryck mot palestina, med just nazismens förtryck mot judarna.Det är ju självklart så.

2009-01-18 @ 18:15:02
Postat av: Thoralf A

Andreas



Tycker du att det är berättigat med hakkors i en fredsdemonstration?

Postat av: Andreas

Thoralf



Nej,jag tycker inte att det är berättigat med hakkors i någon form av demonstration.Klent av polisen och inte ingripa,när vi nu har en lag mot detta.Jag hoppas att någon gör en anmälan.

2009-01-18 @ 18:28:30
Postat av: Ruskprick

Är det inte olagligt att demonstrera maskerad också?

2009-01-18 @ 18:33:24
Postat av: Grannen

Fan Thoralf, idag var det inte roligt att titta in på din blogg. Vad det verkligen nödvändigt att ha så många bilder på "Malle-Skinka"?

2009-01-18 @ 18:45:26
Postat av: Thoralf A

Andreas



Tack för det.



Det finns ingen godtagbar förklaring till att använda denna symbol i en demonstration för fred.



Martin Andersson, SSU, försöker dock släta över det hela på bloggen SD Bluffen med bland annat följande kommentar.

"Jag tycker inte att de hörde till demonstrationens syfte eller vilja. Man kan dock inte avvisa människor hur som helst."



Det handlade inte om att avvisa människor det handlade om att stoppa ett plakat i papperskorgen där det hörde hemma. Svårare hade det inte varit.

2009-01-18 @ 18:49:36
URL: http://thoralf.se
Postat av: Teresa Carvalho

Jag var på demonstrationen denna kalla lördagseftermiddag. Jag tog väldigt illa vid mig av nazistsymbolerna och ramsorna "No more peace with Israel". Det är inte vad jag står för. Det är inte heller vad socialdemokraterna står för. Men tyvärr smyger sig sådana symboler och ramsor in i demonstrationer av enskilda personer som förvisso har sin fulla rätt att delta i demonstrationen, men som i mina ögon förstör förmedlandet av det budskap som var ämnat att komma fram. Jag beklagar detta. Men jag beklagar också den uppblåsta debatten som har uppstått efter demonstrationen i Norrköping förra veckan, liksom efter lördagens demonstration i Kalmar. Att hänga ut Lars Stjernkvist och Martin Andersson som Hizbolla- eller nazisympatisörer är bara absurt! Alla som vet vad deras poltiiska åsikter bottnar i vet att dessa herrar är de första att ta avstånd just ifrån Hizbolla och Nazismen. Skärp debatten! Barn dödas i Gaza, det finns viktigare saker att fokusera på nu.

2009-01-18 @ 19:00:40
Postat av: Andreas

Teresa Carvalho



Jag håller med dig."No more peace with Israel".Det är inte heller vad jag står för.Bra Skrivet!!

2009-01-18 @ 19:21:40
Postat av: hunter

@ Teresa Carvalho



Den beska eftersmaken efter denna s.k. fredsdemonstration är något helt annat än vad namnet antyder. Ett bättre namn är att benämna det för vad det egentligen handlar om, här och på alla andra platser i Sverige, nämligen en hatdemonstration riktad MOT staten Israel och dess existens. Detta kan inga omskrivningar och försök till bortförklaringar ändra på.



"Alla som vet vad deras poltiiska åsikter bottnar i vet att dessa herrar är de första att ta avstånd just ifrån Hizbolla och Nazismen."

- Men tydligen inte terrororganisationen Hamas, som under cirka 8 år beskjutit södra delarna av Israel med cirka 11 000 rakter och granatkastarprojektiler och gjort att cirka 1/2 miljon människor under denna tid levt i ständig skräck. Varför nämns aldrig något om detta i den allmänna debatten och i samband med era "fredsdemonstrationer"?

2009-01-18 @ 19:28:47
Postat av: Thoralf A

Teresa Carvalho



I det här fallet handlade det inte om några få enskilda personer utan en av de officiella talarna vid demonstrationen som ropade "No more peace with Israel" och många stämmde in i ropen.

När han kom ner från scenen fick han sedan ta emot gratulationer för sitt anförande.



Hade det varit en enskild åhörare som ropat detta hade jag inte reagerat på samma sätt men nu var det en officiell talare, glöm inte det!



Varför tog inte Martin Andersson avstånd från detta tal när han senare äntrade scenen. Han hade alla möjligheter att göra det men HAN GJORDE DET INTE.



2009-01-18 @ 19:39:51
URL: http://thoralf.se
Postat av: Martin Isaksson

öö barn dödas över hela världen



att de vuxna som kan förhindra det inte tar sitt ansvar är hemskt men det är hamas inget annat

sen har nog många israeliska barn dött av raketskjutningar var är tårarna för dem ?



nä Teresa och dylika har sin egen agenda.

2009-01-18 @ 19:40:49
Postat av: hunter

@ Andreas



Teresa Carvalho skriver inte "No more peace with Israel".



Om du menar och förstår exakt vad du själv skriver, håller jag fullständigt med Tore vad han tidigare skrivet om dej och jag betraktar dig som fullständigt persona non grata i fortsättningen!

2009-01-18 @ 19:49:27
Postat av: hunter

@ Sorry Andreas



Ber om ursäkt. Såg att jag läste fel i hastigheten. Snälla gör avstånd mellan meningarna så att det framgår tydligare när en mening slutar och den nya börjar.



P.S. Börjar bli minst sagt f-b över alla försök till bortförklaringar angående gårdagens demonstration och då bör jag inte skriva något, för då bär det iväg halvt okontrollerat för min del!

2009-01-18 @ 19:57:27
Postat av: Tobbe S



Kul att se skinkmackan Malik - han hade nog ryckt ut eftersom han sannolikt hade övertidsersättning.

2009-01-18 @ 19:59:44
Postat av: karin

Toralf!

Börja inte definjera vad du tycker är kallt, du kunde vell själv se att alla stod och huttrade? och klart att folk inte vill vara med på bild med din kamera, självklart vänder de ryggen till! Folk vänder ryggen åt SD.

2009-01-18 @ 20:01:19
Postat av: hunter

@ Karin



Kolla bifogade länk. Om inte den bilden säger allt då du betraktar den, så behöver även du beställa tid hos en optiker!

Postat av: Andreas

Hunter



Ja,det ska jag göra. Det är lugnt. Jag tycker att du ska fortsätta att uttrycka din åsikt trots att du "börjar bli minst sagt förbannad". Det är det som är tjusningen med vårt demokratiska samhälle.

2009-01-18 @ 20:12:48
Postat av: Blivande kommunalråd för SD 2010 ?

Bra Thor-Alf vilket jobb du lägger ned starkt.Det som är intressant i denna fråga är om demonstrationen är förenlig med svensk lagstiftning.Gör en polisanmälan om hets mot folkgrupp.Det är faktiskt befogat i denna fråga oavsett på vilken sida man står på i konflikten.Även Barometern bör hållas koll på i t.Tidningen balanserar minst sagt på gränsen här.Odemokratikst mygel skall vi inte ha i någon fråga.Blir tvärförbannad när hakkors dyker upp på Larmtorget.Bör att gå att anmäla ett tjänstefel här.När arbetsledingen för polisen ej ingriper.Vad är annars hets mot folkgrupp.Bör prövas rättsligt helt klart.En frikännade dom tex gör ju att lagen kan tas bort helt.Mycket intressant rättsfråga.Kan man anmäla en skinkmacka o sedan hetsa mot folkgrupp så har ,man inte alla paddlarna i vattnet.Bloggen är klockren förrutom att en del skriver 23 inlägg i samma fråga begränsa det.Inga bra rep för SD .Blir lite hög skinkmacksfaktor.Som jag tidigare skrivit så utöka tingsbevakningen och lägg ut mycket dommar över lag så kommer blogen att fullkomligt explodera i besök.Ett enkelt sätt att öka flödet.En komisk sak är ju att Barometern mer el mindre tvingas länka läsare till SD bloggen .Ett bra sätt att möta försök till att styra yttrandefriheten .Att sedan länka ihop det med dommar är fiffigt.Men öka utlägget av dommar Svensson är nyfniken.Kan dessutom bilda sej en egen uppfattning i olika frågor.Det blir ju rättvisst, öppenhet i offentliga dommar kan det bli mera demokratiskt.Sverge demokratiskt istället för Socialdemokratiskt .Håll koll på dommar ang nämmndemannen han har stökat tillräckligt i denna staden.Ett bra ex på Socialdemokratisk inkompetens i utnämnandet av nämndemän i en icke fungerande tingsrätt för övrigt.

2009-01-18 @ 20:18:01
Postat av: Anonym

Vet lilla "Karin " vad hon egentligen skriver om ?



Mvh S-E Karlsson .

2009-01-18 @ 20:33:22
Postat av: Andreas

Hunter



Snälla!! Håll med mig om att Teresa Carvalho har lite rätt i att, när hon skriver "Skärp debatten! Barn dödas i Gaza, det finns viktigare saker att fokusera på nu".För övrigt tycker jag det är för jävligt att Nasim Malik orkar tjafsa om en skinkmacka som han har gjort. Jag vet vem han är. Jag är uppväxt i Smedby ,ingen "rolig"(ironi)kille.Bråkade med hans söner några gånger.

2009-01-18 @ 20:37:40
Postat av: Andreas

S-E Karlsson



"Vet lilla "Karin " vad hon egentligen skriver om ?"



Var inte nedlåtande mot dina meningsmotståndare.

2009-01-18 @ 20:44:55
Postat av: Karin

Tack Andreas!



2009-01-18 @ 20:56:57
Postat av: Kalle

Visst dödas barn indirekt av sina föräldrar i gaza. "Lustiga" föräldrar som använder sina egna barn som mänskliga sköldar. Vilka svin till föräldrar det är! Använda små oskyldiga barn som sköldar. Låta dessa små liv vara obeväpnade barnsoldater för det är vad de är! För att sedan anklaga Israel!!!



Det är den sortens människor som känner sig krängta av en skinkmacka i ett kristet land. Sverige är inte muslimskt ännu. Han skinkmackan tycks tro det. Har han inte kännt på en svensk känga på sina skinkor!!!



Dessa hamasanhängare som viftar med sina flaggor och skriker död åt Isarael behöver visas upp för allmänheten som ett stort avskräckande exempel.



Detta är sossarna försöksballongstaktik att se vartåt vindarna blåser.



De har avisat misshagliga typer förr från sina demonstrationsled. Men de VILL INTE avisa hamas annars hade de gjort det!!!



Hamas söker sig till det parti där de känner sig mest hemma... hos socialdemokraterna!!!



Maka söker kaka!!!

2009-01-18 @ 20:57:08
Postat av: hunter

@ Andreas



Jo, men en debatt blir inte bättre av att man inte VILL beröra orsaken till eländet. Som jag skrev tidigare så är det tabu från vissa håll att ens nämna följande fakta och som jag upprepar:



- Men tydligen inte terrororganisationen Hamas, som under cirka 8 år beskjutit södra delarna av Israel med cirka 11 000 rakter och granatkastarprojektiler och gjort att cirka 1/2 miljon människor under denna tid levt i ständig skräck. Varför nämns aldrig något om detta i den allmänna debatten och i samband med "fredsdemonstrationerna"?



En av mina bekanta har en kollega i samma företag där han arbetar och som bor med sin familj cirka 1 km från en av de senaste nedslagsplaserna för en av rakterna under gårdagen. Raketerna har slagit ner i deras område ett stort antal gånger. Deras två småpojkar börjar bli apatiska, vägrar att vistas utomhus och vill alltid vara inom armlängds avstånd från någon av sina föräldrar. Detta är verkligheten för bosatta i södra Israel och som inga Hamaskramare i Sverige ens vill prata om!

2009-01-18 @ 21:09:49
Postat av: Andreas

Hunter



Ja,dom här förbannade medierna i det här landet vinklar allt precis som dom vill(jag är ingen mediavän).Du har helt rätt i att det skrivs och hörs alldeles för lite om Israels barn,och deras lidande.Dom kommer i skymundan.DET ÄR HELT FEL!! Dom måste också uppmärksammas.

2009-01-18 @ 21:29:31
Postat av: hunter

@ Andreas



Hur det är att leva i och i närheten av Ashkelon http://www.irinnews.org/report.aspx?ReportId=82338



”But many do not share her views. Natan, a 17-year-old high school student from Ashkelon, told IRIN: “We’ve had eight schools and kindergartens (in Ashkelon, Beer Sheba and Ashdod) hit directly by mortars while they stood empty. I'm not ashamed to say I'm terrified.”

2009-01-18 @ 21:36:05
Postat av: Micael Foghagen

Ni som anklagar Israel för gud vet vad, vad tänker ni med i egentligen?



Jag har varit i Israel ett flertal gånger, upplevt vad det innebär att bo där ( visserligen bara veckovis, men inte som turist ).



Jag känner israeler, har fortfarande så gott som daglig kontakt med en del och de är innerligt trötta på det som sker.



Bröllop som bombas, bussar vid grönsakstorg sprängs i luften, raketer från Libanon, raketer från Gaza osv osv.



Våga se sanningen i vitögat - Hamas och militanta fundamentalistiska palestinier/araber/självmordbombare använder sitt eget folk som sköldar. Barn, kvinnor och civila är så gott som önskvärda offer. Detta är så cyniskt som det bara kan bli!



Allt för att framställa Israel som monster - och det har ni gått på. Ofattbart!



Avslutar med ett citat av Golda Meir, ett citat som en nära vän ( kvinnlig israel ,nu inkallad )skickade till mig igår -



"Vi kan förlåta araberna för att de dödar våra barn, men vi kan inte förlåta dom när vi tvingas döda DERAS barn. Det kan aldrig bli fred förrän de älskar deras barn mer än de hatar oss"



Och så finns det folk som viftar med Hamasflaggor, fattar ingenting...

2009-01-18 @ 23:10:46
Postat av: Anonym

Tack "Andreas " för den passningen !

Du bör själv ta till dej av det rådet !

2009-01-18 @ 23:23:32
Postat av: hunter

Kolla Kurt Lundgrens http://kalmartidningen.se



Skall bli intressant att se vad som händer?

2009-01-18 @ 23:31:37
Postat av: hunter

Bidde fel URL i ovanstående http://kalmartidning.se

2009-01-18 @ 23:34:20
Postat av: As they say..

MARTIN IS OUR MAN!! :]

2009-01-19 @ 00:22:53
Postat av: Antiism

Är det en sosse-soptunna som dårkokkon Martin Andersson håller sin hand över? Bra artikel Thoralf!

2009-01-19 @ 00:31:36
URL: http://www.antiism.wordpress.com
Postat av: Fantastiskt inslag igen

I Karlshamn Blekinge verkar förnuftet ha segrat enligt BLT.se



"Socialdemokraterna i Karlshamn beslutade i sista stund att inte delta i lördagens protest mot Israels krigföring i Gaza.



I stället skickade man ett eget uttalande om kriget där man kräver omedelbart eldupphör och att båda parter tar sitt ansvar"

2009-01-19 @ 08:07:31
Postat av: Teresa Carvalho

Thoralf,



Om du lyssnade på vad Martin Andersson sa i sitt tal så finns det inga frågetecken om vilken linje han förespråkade. Efter ramsorna "No more peace with Israel" gock han upp och förespråkade fred och eldupphör från båda sidorna, samt accepteans av 1967 års gränser. Det var ett avståndstagande utan att peka ut enskilda personer.

2009-01-19 @ 08:44:24
Postat av: hunter

@ Teresa Carvalho



Sluta drömma! Inse vilken religion som nu mer och mer visar sitt "fula tryne" i Sverige och som nu inte ens dess tillskyndare inom Socialdemokraterna klarar av att hantera. Roger Kaliffs uttalande är minst sagt krystad och kan mer eller mindre betraktas som en efterhandskonstruktion.



Från Kalmar tidning

http://kalmartidning.se

Kurt Lundgren



Polisen utreder nazisymboler

Polis och åklagare skall utreda om det förekom hatbrott vid den socialdemokratiska demonstrationen mot Israel i Kalmar i lördags.

Under mötet förekom plakat med hakkors och Israels flagga sammanförda; i mitten av denna kombination stod ungefär så här: SAMMA VALUTA.



En av dem som talade under mötet var den välkände socialdemokraten Roger Kaliff, Kalmar. Han är både bedrövad och upprörd över jämförelsen mellan Israel och Nazityskland.

- Jag tar skarpt avstånd från detta tilltag och fördömer det. Plakatet borde ha plockats bort, men tyvärr så såg jag det inte. Jag var på manifestationen bara under en kort stund.

Det var Roger som höll inledningsanförandet och då hade plakatbäraren inte anlänt.

Det finns emellertid bilder som visar att en annan socialdemokrat, Nasim Malik, står och talar med naziplakatet framför ögonen.

Även Hezbollaflaggor förekom liksom ropen ”Aldrig fred med Israel.”

- Vi ville visa solidaritet med alla plågadce människor i området, men vår demonstration utnyttjades, säger Roger Kaliff.

När KLT-NT ringer åklagaren Carina Maxon i Kalmar känner hon inte till demonstrationen och paralleller mellan Israel och Nazityskland, men när hon får saken beskriven för sig och uppgifter om att det finns rikligt med bilder på det som kan vara ett hatbrott säger hon:

- Detta skall polisen få utreda.



Nazisymbolerna är dagens stora lokala bloggämne:



sorgligfredsyttring" rel="nofollow">http://www.ostran.se/opinion/ensorgligfredsyttring

En sorglig fredsyttring

OPINION

Att i starka ordalag fördöma Israels krigföring i Gaza för övervåld och brott mot de s k krigets lagar när angreppen riktats mot civila mål är en sak. Men att jämföra staten Israel med Nazityskland är inte bara en grov skändning av en trots allt demokratisk stat utan till på köpet fullständigt historielöst.

Det är lika befängt som att påstå att kritik mot Israel är ett utslag av antisemitism.

Den sorgliga jämförelsen med Nazityskland gjordes vid fredsdemonstrationen i Kalmar i lördags där det också från talarstolen uttalades orden "Aldrig fred med Israel".

Den sortens fredsyttringar är inte det plågade palestinska folket betjänt av.

RA



http://pierreedstrom.blogspot.com/



http://thoralfalfsson.webblogg.se/

Här finns många bilder.



http://www.birgittaaxelsson.blogspot.com



Detta är hatbrott

Åklagarväsendet i Sverige använder följande definition:

"Med hatbrott avses hets mot folkgrupp, olaga diskriminering, homofobiska brott, våld och hot m.m. mot förtroendevalda samt andra typer av brott där ett motiv varit att kränka en person, en folkgrupp eller annan sådan grupp av personer på grund av ras, hudfärg, nationalitet eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller annan liknande omständighet". (Wikipedia).

2009-01-19 @ 10:25:01
Postat av: Ibbe

2009-01-19 @ 10:58:24
Postat av: hunter

Bifogade URL understryker allvaret och vad som sker runt om i Sverige, och är helt i linje med vad Thoralf Alfsson beskriver i sitt inlägg.

Postat av: Erik

Tack för ditt engagemang Thoralf, tycker du skött rapporteringen bra och objektivt. Håll oss gärna underrättade angående polsutredningen gällande swastikan.



Det var många svenskar som lämnade "fredsdemonstrationen" då dessa plakat och den faktiska krigshetsen yttrades.



Kul att se sossarna i de främsta leden. Svenska politiker från socialdemokratin, man slutar aldrig att förvånas och skämmas.

2009-01-19 @ 12:17:26
Postat av: Martin isaksson

Micael Foghagen



det du skrev berörde. otroligt att vi tillåter detta stenåldersätt att fortplanta sig med hatiska demonstationer, hadde talaren Martin haft mer än ett fjun på pungen så hadde han sagt i klarspråk att han fördömmer dessa idioter inte nåt PK dravel



men det är ju skilnad på de som vill göra något och de som vill profitera och göra karriär.

2009-01-19 @ 12:31:14
Postat av: Systemfel

http://systemfel.wordpress.com/2009/01/19/sverigedemokrat-fick-sin-bil-sonderslagen-av-afa/



Thoralf: En av dina partikamrater fick sin bil sönderslagen i helgen.

2009-01-19 @ 13:02:42
URL: http://systemfel.wordpress.com
Postat av: Martin Isaksson

systemfel



det fick dock inte den avsedda effekten då han är mer bestämmd nu än tidigare.

2009-01-19 @ 13:32:41
Postat av: Inge Sandén

Har nu läst 60 kommentarer och så mycket mera finns inte att säga, mer än att Thoralf är en klippa.Karin får gärna känna sig orolig, då Sd.bara växer och växer.Men en sak som är lite glömnd,hade araberna erkänt staten Israel 1948,hade Israelerna och Palestinierna var och en kunnat haft det mycket bra.Men nu är det ju inte så.Utan vad värre är,är att palestinier som inte valt att stanna och kämpa för ett Palestina,kommit till Sverige och tagit med sig den Islamistiska hat politiska religonen Islam,.och prisar i vårt land i Kalmar stad terror organisationen Hamas,som jag trodde var orsaken till att dom lämnade t.ex Gaza för att dom inte klarade av att leva under sådana fanatiker.

2009-01-19 @ 14:14:01
Postat av: natasha

Micael Foghagen, det du berättar berör fruktansvärt starkt!



Du har dina direkta kontakter och dina källor i Israel. Jag tycker att det är väldigt viktigt att du berättar här på bloggen så mycket du kan. De allra flesta har ju inte tillgång till en sådan information annars. Det är väldigt viktigt att alla får veta hur de vanliga israelerna har det i sitt dagliga liv! Då, förhoppningsvis, tänds gnistan av insikt i ett och annat huvud!



Jag hoppas bara att historien med hakkorset under demonstrationen i Kalmar får sina rättsliga följder!

2009-01-19 @ 15:08:28
Postat av: Martin Isaksson

Micael Foghagen



tyvärr så brukar livserfarenheter kallas för fördommar enligt PK maffian.

2009-01-19 @ 15:13:51
Postat av: Micael Foghagen

Natasha och till er andra



Lovar att fortsätta skriva när det är angeläget. Dessutom funderar jag starkt på att själv blogga...

2009-01-19 @ 15:39:58
Postat av: Martin Isaksson

@ Micael



Gör det,

det är ju enda sättet att komma ut med saningen (även om PK maffian vill lagreglera bloggandet då det kanske var för mkt icke PK som kommer fram dvs saningen) lycka till.

2009-01-19 @ 15:49:21
Postat av: Bengt

Vi vill inte ha araber och islamister i Sverige. De är helt enkelt inte anpassade för en vistelse i en nordeuropeisk öppen demokrati. Ut med skiten.

2009-01-19 @ 18:24:34
Postat av: Bengt

Vi vill inte ha araber och islamister i Sverige. De är helt enkelt inte anpassade för en vistelse i en nordeuropeisk öppen demokrati. Ut med skiten.

2009-01-19 @ 18:27:17
Postat av: Haddock

Alltså, dessa människor skrev "Två ansikten till en valuta", och satte dit en israelisk och en nazistisk flagga. Antagligen avsåg de "två sidor av samma mynt"... Helt otroligt begåvat och nyskapande!



2009-01-19 @ 19:05:15
URL: http://exilen.eu/
Postat av: Anders Engdahl

Nästan ingen har ställt sig frågan varför de palestinska TV-bilderna från Gaza, som svenska medier okritiskt sänder vidare, aldrig har visat en enda död eller levande Hamas-terrorist. Det enda vi får se är skadade kvinnor och barn, samt män som uppges vara “civila”.



Detta trots att dessa arabiska TV-kanaler, inkl. propagandakanalen Al Jazira, funnits på marken i Gaza under hela konflikten. Så enkelt låter sig många, även i Sverige, manipuleras av Hamas och deras lojala megafoner. Och i motsats till svenska medier är exempelvis Reuters tydliga med att ange att alla uppgifter om palestinska dödssiffror kommer direkt från “det Hamas-drivna hälsoministeriet”. Det nämns sällan i svenska medier.

2009-01-19 @ 19:28:43
Postat av: Johan theo

@ Anders Engdahl



Thoralf tog upp detta i sin artikel PALLYWOOD för en tid sedan.

Postat av: Erik

En rekommenderad RSS feed där man slipper svensk "opartisk media"

http://israelisverige.no-ip.info/lilina/index.php?hours=168

2009-01-20 @ 00:07:41
Postat av: Akira

Didn't Swedes used to be blond?

2009-01-21 @ 07:21:44
URL: http://brianakira.wordpress.com
Postat av: Hahahahaha

Thoralf Alfsson du kan ju inte ens stava på svenska, du borde gå och lära dig att stava till skinkmacka innan du fortsätter att sprida din okunskap.

Jag skäms över att vara svensk när jag ser obildade människor som dig.

2009-01-23 @ 01:20:53
Postat av: Nalle i Växjö

Palmemordet.

Det var intressant att läsa att dom vet vem som mördade Palme.

Hoppas någon tipsar Palme gruppen så mordet blir löst på riktigt och inte bara med en död syndabock.



Det verkar föresten vara poppis att skylla diverse saker på sådana som inte kan försvara sig ( Anna lind)

2009-01-23 @ 07:46:59
Postat av: Saddam Huissen

Hej Thoralf.

Tack för en ärlig rapportering. Men jag undra varför du blev förvånad? När hopen höll med om NO PEACE WITH ISRAEL. Du beräknade just antalet araber till 95%.

Det kan kanske vara intressant för en militär som du. Att dessa araber aldrig kan besegra Israel med militära medel. Därför är dem beredda att offra några av sina egna. Helst ska det vara kvinnor och barn. För att få värld opinionen på sin sida. Det är därför man sätter upp avfyringsramper. När skolor, sjukhus och förskolor. Detta är inget nytt man gjorde samma sak i Beirut 1982. Kosovoalbanerna använde samma offringstaktik i Kosovo mot Serbien. Med som vi kan se lyckat resultat.

2010-01-17 @ 17:45:03
Postat av: Göran Lundqvist SD-Halmstad

Det är dags att vakna nu!



Demonstrationen var inte för fred, den var för fortsatt krig mot Israel. Nazistsymbolen var en jämförelse med hur araberna ser på Israel, och även menad som ett hån. Högt uppsatta S-politiker har visat Yassir Arafat sitt stöd. Även kommunistledare har fått "vänliga" besök av S-eliten under 70-80-talen. Det är ingen nyhet att S tydligt har valt sida. Barn används som soldater och sköldar i kampen mot Israel, nu har så skett även i Sverige. Judarna har inte på något vis isolerat sig i Sverige, de lever inte i fattigdom och misär de har inte uttalat hot mot muslimer eller islam. De är inte på något vis segregerade i samhället. Araberna spelar samma matyrer här som i MÖ. De tar med sig konflikten till Sverige, en konflikt de en gång har flytt ifrån. Nu drabbar denna olösbara konflikt alla svenskar och judar i en annan del av världen. Den är olösbar därför att nyckeln till fred ligger hos palestinierna. Vid flera tillfällen har Israel erbjudit generösa fresförslag och landområden. Vid samtliga förhandlingar så har palestinierna lämnat förhandlingarna missnöjda. De kan med andra ord inte Kompromissa. Varför hamnar de i samma situation i Sverige som i MÖ? Kan det bero just på deras oförmåga att assimilera sig och Kompromissa. Varför har vi svenskar inga problem med judarna som lever med oss i Sverige? Kan SSU,S och V svara på det?

2010-04-13 @ 10:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0