KINESERNA HAR GJORT FÖRSTA AVBETALNINGEN!


Skattkistor i Bombardierlokakerna.                      Foto Thoralf Alfsson

Enligt kommunchefen Roland Karlsson har de nya investerarna som vill ta över Fanerdunprojektet idag betalat den första miljonen av skulden på ca 6,5 miljoner till kommunen.

Betalningen gjordes idag med 3 checkar hos Swedbank i Kalmar. Checkarna skall nu skickas med DHL till Bank of China i Frankfurt för att deras äkthet och om det finns täckning för beloppet skall kontrolleras.


När betalningen är godkänd får dessa investerare tillgång till Bombardierlokalerna där mängder av investerarnas utställningsmaterial finns. Det lär också finnas mängder av hotellmöbler för det tänkta hotellet vid Snurrom.


Jag är rädd att kommunen gått på en ny nit när man nu låter kineserna få tillträde till lokalen utan att behöva betala hela sin skuld till kommunen. Har bara dessa investerare fått ut sina produkter från lokalerna så kommer kanske ingen ytterligare betalning av skulden till kommunen är jag rädd för.


En investerare värderade bara sina produkter till 5 miljoner kronor enligt en artikel i Barometern.

"Nu bekymrar sig Chen Dongliang över vad som ska hända med de värdefulla och sköra keramikvaser, värda över fem miljoner kronor, som han fortfarande har Bombardierlokalen."



Det är bara att konstatera att det är bra utdelning om nämnda siffror är korrekta. Sätt in en miljon och få tillgång till produkter för miljontals kronor.


Det som gör mig extra fundersam är att betalningen till Kalmar kommun gjordes med tre checkar. Detta tyder på att det är tre olika personer/företag som betalar den första avbetalningen för att få ut sina produkter.


Hur många tror att kommunen får nästa inbetalning om 1 miljon kronor den 17 mars. Jag är i varje fall mycket tveksam om kineserna lyckats tömma lokalerna till det datumet.


Kommentarer
Postat av: AWSvensson

Fakta i fallet LOllo som ger en helt annan bild än den PK media velat framställa: enligt Merit Wagner.

“Lollo” är mycket riktigt 17 år gammal och föddes i Sverige 1992 när hennes föräldrar var asylsökande här. Hela familjen fick avslag på ansökan och återsändes till Kroatien 1993. Familjen kom en andra gång till Sverige i slutet av 2001 och sökte asyl igen. De fick avslag på nytt och blev hemskickade 2004, efter att deras fall hamnat hos polisen. De kom tillbaka en tredje gång under 2006, och fick ett snabbt avslag. Verkställigheten av avvisningen överlämnades till polisen i slutet av 2006, och sedan dess har familjen hållit sig undan. Så var det med den saken.

2009-02-24 @ 17:11:50
Postat av: Darius

Broder Thoralf, din viking hur mår du lilla gosse?

Järn spikar, de där kineserna håller på ta över ganska mycket? eller hur?

Jag skulle nog inte försöka reta dem om jag vore du. Tänk på att lilla Sverige, har knappats någon chans om kineserna skulle känna sig ”hotade” av Thoralf Alfsson The Wiking! Haha det var ett skämt bara din buse!

Nej, men nu om vi tänker hypotetiskt. Hur många kineser tror du skulle räckt för att ta över Sverige? Jag är ganska naiv av mig så jag skulle gissa på 10,000 max. Vad tror du?

Jag önskar att jag var starkare än kineserna och skydda vårt fina land om något sådant skulle hända, men det kommer det aldrig göra, tack gode gud.

2009-02-24 @ 17:27:02
URL: http://dariusa.blogg.se/
Postat av: Bengt Warborn

Jag delar din uppfattning Thoralf. Och känner jag

kommuntjänstemännen rätt så släpps kineserna in i lokalerna innan checkarna clearats hos Bank of China? Sedan behöver man inte vara Einstein för att misstänka vad som händer. Bara det att år 2009 komma dragandes med checkar tyder på att allt inte står rätt till. Såpoperan fortsätter i full fart framåt.

2009-02-24 @ 18:05:24
Postat av: Martin Isaksson

varför 3checkar ?

får de inte föra ut mer pengar per chek av kina?



luktar riktigt skumt.



@ darius lustigt prick du som vet att thoralf får fina siffror och nu ska skriva lite strunt här och tror att folk kommer valfärda till din blogg?



du skrivet ju bara strunt så varför skulle din blogg vara bättre?

2009-02-24 @ 18:11:33
Postat av: hunter

Ser att det finns en ny pseudonym här på bloggen, som i några kommentarer försöker bearbeta sin inre svåra ångest och misströstan på livet med en spelad hurtfrisk "tjofaderittan attityd". Med hänsyn till detta, rekommenderar jag denna person att snarast möjligt kontakta http://www.nationellahjalplinjen.a.se/html/start.as både med hänsyn till sin egen och andras säkerhet.



Lycka till!

2009-02-24 @ 18:22:06
Postat av: hunter

Rättelse i ovanstående kommentar, eftersom ett "litet p" föll bort i slutet av URL.

http://www.nationellahjalplinjen.a.se/html/start.asp

2009-02-24 @ 18:29:20
Postat av: Darius

Min blogg handlar i alla inte om att kränka andra människor och allt är ett stort skämt! HAHAHAHAHA! därför är den mycket bättre lilla plutten!!



kerem da dane nanet,kussmadar=jag tycker om dig på inka språket! du vet indianer? jag älskar historia gör du inte det? eller gör inte alla deT?



Puss

2009-02-24 @ 18:43:49
URL: http://dariusa.blogg.se/
Postat av: Martin isaksson

jo jag älskar historia specielt svensk och spansk då jag är svensk men härstammar från spanien.



@Thoralf ursäkta jag inser ni vilken dåre det är ska genast sluta mata trollen,



(skriver man HAHAHAHAHA så är man dement eller sjuk)

2009-02-24 @ 19:02:56
Postat av: hunter

@ Martin Isaksson



Har läst att någon skrev att det inte längre går att göra kommentarer på Sdbluffen. Kan det vara så att man insett Sdbluffens enorma misslyckande. Den nya taktiken efter brainstorming (brain= nu är jag snäll) inom SSU-distriktet i Kalmar, blir kanske nu att i stället bedriva "trollverksamhet" på den här bloggen. Detta visar i så fall vilka "glyttar" det är!

2009-02-24 @ 19:17:19
Postat av: Martin Isaksson

synd det med SD bluffen blev nog många nya röster där, men jan.G gav oss nog mer och tycker det blåser SD vindar just nu tror det blir mkt bättre,

2009-02-24 @ 19:26:05
Postat av: Darius

Oj, inte nog med att jag blir kränkt på grund av min bakgrund. Nu blir jag påhoppad för att jag har en annorlunda humor. Tack Martin, Tack. Nu blev jag faktiskt jätte ledsen.

2009-02-24 @ 19:36:51
URL: http://dariusa.blogg.se/
Postat av: Jonas Franzen

Jag förstår inte varför du måste vara så sjukt misstänksam mot allt och alla. Visst, kinserna har inte gjort rätt för sig, men varför döma ut dem helt? Det kanske finns goda åsikter och bra intentioner bakom? Det vet vi inget om.



Så istället för fördomar och misstänksamhet tycker jag vi kan ge dem en chans. Personligen hoppas jag fortfarande på att det händer något i Snurrom.

2009-02-24 @ 19:46:59
Postat av: Martin Isaksson

@jonas



Om du misstänker att någon kommer att blåsa dig och de gör det och sedan kommer det några nya kan det hända att du hadde varit lite mer misstänksam då?

2009-02-24 @ 20:21:55
Postat av: hunter

Jisses, nu står Thoralfs vedersakare som "spön i backen" här på bloggen. Besvikelsen för det totala fiaskot och misslyckandet med Sd-bluffen måste svida mer än vi anar!

2009-02-24 @ 20:40:11
Postat av: Thoralf A

Jonas o Huxley



Mr Lou har enlgt mig agerat som en riktig gangster, han har lurat mer eller mindre alla inblandade i projektet, inklusive sin egen personal.



Jag är inte blåögd utan jag granskar detta med mycket kritiska ögon.



Om ni hade fordringar i miljonklassen på Fanerdun skulle ni nog inte vara lika intresserade av att ge företaget en andra chans innan dessa skulder var reglerade.

2009-02-24 @ 20:48:04
URL: http://thoralf.se
Postat av: Darius

"Mr Lou har enlgt mig agerat som en riktig gangster"



AHAHAHHAAHHA! är det här en film eller? var är bevisen?

2009-02-24 @ 21:13:52
URL: http://dariusa.blogg.se/
Postat av: Thoralf A

Darius



Läst tidningen de sista åren?

2009-02-24 @ 21:26:19
URL: http://thoralf.se
Postat av: pelle

I vår komun så skrattar vi gott åt era kineser inte ens våra politiker skulle vara så dumma i skallen(och det säger inte lite)

Vi har sossar och komunister som gapar hur högt som helst o inget får något gjort,men när kinesfrågan i kalmar kommer upp då skäms dom faktiskt



Lite kul är att se hur du sakligt och med ett härligt lugn alfsson bemöter flummet med sina svar

men du har faktiskt ett övertag(att du har rätt)



men gör som jonas säger "en andra chans"då blir ni blåsta en gång till-och då får vi ändå mer skadeglädje-så lite nytta är det ju määt.

stå på dej alfsson

pelle

2009-02-24 @ 22:07:12
Postat av: pelle

aw svensson

jag är lite intresserad att läsa om lollo

var läste du detta av merit?

pelle

2009-02-24 @ 22:26:15
Postat av: Dragan Klaric

http://www.youtube.com/watch?v=oNzaHBW-wck

2009-02-24 @ 22:49:58
URL: http://www.klaric.se/
Postat av: Fredrik

Till Darius



Du visar ännu en gång hur totalt obildade och ointresserade vissa människor är om vad igentligen sker i vårt samhälle. Du skriver: Vad är bevisen ?

Ja hade du varit lite klipsk så hade du läst tidningen på morgonen eller på jobbet.



Men visst det förutsätter ju att du är läskunnig och har ett jobb.



Men det tror jag du har och ännu större anledning då att förundra sig över denna totalt avsaknad på kunskap om vad som sker i våra kommuner och Sverige över lag.



Hoppas verkligen du begriper att socialdemokratisk politik och dess totala avsaknad på logik har skapat de stora invandrar förorterna som finns idag och dess problem. Lägg inte detta på företag som inte anställer pga av dålig svenska eller att personer inte har några meriter. Får man lära sig svenska och skaffa sig meriter. Studera kanske ?

Sen upp man fuckat upp sin skolgång mellan 7-9 så man ej kan komma in så är inte det samhällets fel utan de är föräldrars fel som ej kan hålla reda på sina ungar.

Du vet i detta land så råder och gäller



FRIHET UNDER ANSVAR.



Men läs på lite om FANERDUN så inser du att :

Är rena maffia verksamheten.Men film är de inte!



Betalt med 3 checkar ?



Dags att vakna darius istället för att visa ditt nyrakade bröst till tonerna av 50 cent på din illröda socialdemokratiska blogg :-)



Peace Brother ! :-)

Va de inte humor du sa?

Vilket skämt du är !! ha ha ha ha ha ha !!

2009-02-25 @ 06:59:14
Postat av: Nalle i Växjö

Hittade detta mycket tankvärda citar på en blogg av "Darius"



"Den största tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad (Martin Luther King)



Verkligen sanning i dessa tider.

Kom just på följande egna citat

"Även i den största grus och skit kan man finna en diamant"

2009-02-25 @ 08:03:31
Postat av: Nalle i Växjö

Slarvfel skulle vara:



"Även i den största hög av grus och skit kan man finna en diamant"

2009-02-25 @ 08:30:01
Postat av: Jonas Franzen

Andra chans? Lurade? Jag har inte pratat något om detta. Återigen lägger ni ord i min mun.



Jag pratar fortfarande om en första chans. Kalmar Kommun har inte förlorat några pengar. Istället har man fått in kosing för mark man sålt.



Att det faktiskt ligger prylar överallt under plast och väntar måste väl ändå vara ett ganska gott tecken på att någon faktiskt har menat allvar. Det är ingen bluff från början till slut. Det finns seriositet bakom.



Återigen så vill jag endast undvika att dra förhastade slutsatser som många kommentatorer på den här bloggen gör. Vi kan inte veta orsakerna bakom. Vi kan inte veta vad som hänt. Vi kan bara gissa. Vi kan bara ha fördomar.

2009-02-25 @ 10:55:03
Postat av: Martin Isaksson

@ jonas



Fördommar = erfarenheter



i detta fallet men man ska ju enligt din retorik inte ta lärdom av dessa.

2009-02-25 @ 14:14:00
Postat av: Jonas Franzen

Martin Isaksson. Jasså? Det var en intressant ekvation. Så du menar att om en sveriedemokrat begår ett brott, så är alla sverigedemokrater brottslingar? Eller att om en svensk mördar så är alla svenska mördare?



Fördomar är inte lika med erfarenheter. Detta eftersom, återigen, man inte kan dra alla över samma kam.

2009-02-25 @ 16:35:35
Postat av: Darius

Hahahahahah!



Gud vad roliga ni är! fullt med massa clowner här, speciellt fredrik! Därför tillhör ni inte majoriteten . Förstår du vad jag menar?

Om du vet så lever vi på 2000-talet. Majoriteten av svenskarna är underbara, välutbildade och kloka människor. Det är bara ni som är utstötta från samhället och har haft tragiska upplevelser i livet som klagar på allt och MYCKET ”orättvisa”. STRUNTPRAT.

Har du inte tänkt varför ni är så få? Tänk lite innan du öppnar munnen. Tror du verkligen att ni är Sveriges skarpaste människor? Att era ideologier är bäst? haha det där ÄR ETT STORT SKÄMT! Kanske århundrades största skämt SEN att Hitler blev röstad till makten.

Välkommen till verkligheten Mr ”Frederik"

2009-02-25 @ 17:38:27
URL: http://dariusa.blogg.se/
Postat av: hunter

För den som är intresserad av vad Kurt Lundgren anser om Fanerdunsåpan, rekommenderas bifogade länk. Kloka ord av en klok man!





2009-02-25 @ 18:11:43
URL: http://kalmartidning.se
Postat av: Fredrik

Vilka vi ? Ni är så få ? Darius lilla !

Hitler ett skämt ?? Bör du nog läsa din på lite! En av de mest vedervärdiga och största terrorister av människor som någonsin funnits !!



Hoppas du inte är en sån där som man åter igen skriker DISKRIMINERING bara för att man ställer lite krav på människor i samhället.



Få vet jag inte direkt och vad du menar med det?

Har för mig att vi är i runda slängar 10 miljoner invånare och då är ju du också inräknad :-)



Verkligheten lever jag i och de är därför jag med andra reagerar och skriver om relevanta saker.



Men det är ok att du bloggar lite o visar upp dig.

Är ju grejen nu för tiden :-) 15 min of fame !!



En fråga bara



Erkänn att du är sosse? måste ju vara det eller?









2009-02-25 @ 19:15:45
Postat av: hunter

Enligt en artikel i dagens lokaltidning Östran anser Jörg Schultz, som nyligen är uppsagd från Fanerdun, att de sammanlagda kraven från olika företag i Sverige på företaget ligger på total 35-40 miljoner SEK. T.ex. så har företag som transporterat containrar från Kina till Sverige ännu inte fått betalt. Ett antal containrar som bl.a. innehåller köksinredningar, har stått i Göteborgs hamn i över 1 år o.s.v.

2009-02-26 @ 12:53:47
Postat av: Martin Isaksson

Väntar med späning på att se om checkarna går igenom och skulle de det så ska det bli roligt att se hur det går den 17mars



ställer mig skeptisk specielt med hänsyn vad ovanstående Hunter skriver.

2009-02-28 @ 14:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0