BAROMETERN HUGGER

Att Barometern inte gillar min kritik av tidningen och inte minst deras planerade mediahus framgår med all tydlighet då deras journalist Anders Blank hugger på mig och Sverigedemokraterna i en artikel.

Anders Blank är så ivrig i sin kritik att han blandar ihop partistöd med presstöd i sin artikel (rättat i artikeln på nätet). Men jag kan meddela Anders Blank att Sverigedemokraterna i Kalmar aldrig fått något presstöd. Inte ens min blogg ;-)

Att vi inte lämnade in en egen budget till budgetmötet i juni hade sina skäl. Att då lämna in en tilläggsbudget i december känns både lite märkligt och falskt. Vi har väldigt små resurser och att göra en egen budget skulle ta all vår tid i anspråk under ganska lång tid. Därför har vi prioriterat andra arbetsuppgifter och då först och främst att nå ut med information till väljarna och att utöka vår skara av sympatisörer inför kommande valrörelse. Just nu driver vi en kampanj under namnet "Bli politiker" i hela länet, där vi har som mål att dela ut information till ca 70000-80000 hushåll i länet. Vi har med andra ord haft ett mer långsiktigt mål framför ögonen när vi prioriterat ner ett budgetförslag som kommer att röstas ner i kommunfullmäktige och med största sannolikhet inte redovisas av Anders Blank i Barometern.

Sedan borde Anders Blank som politisk journalist känna till det faktum att vi Sverigedemokrater är det enda parti som är utestängda från alla nämnder och därmed inte har någon insyn i kommunens verksamheter och deras styrning. Detta faktum gör det mer eller mindre omöjligt att lägga en bra budget. Det är som att be en journalist att referera en fotbollsmatch som han inte får se.

För drygt en vecka sedan mailade jag över tipset
angående att det hade ringts 3313st utlandssamtal från kommunens boende för ensamkommande barn till Barometern och till Anders Blank. Barometern har inte skrivit en rad om detta i tidningen. Anders Blank bemödade sig inte ens att svara på mitt mail. Så ser verkligheten ut.

Läs artikel i Barometern


Kommentarer
Postat av: Tony

Typiskt en äkta blaska!

2009-12-21 @ 09:18:44
Postat av: Jimmy

Finns inget mer att säga om BA och dess journalistik.Undra f ö vilka dom sitter i knät på, rädda om sitt tänkta kontorshus.

2009-12-21 @ 09:42:08
Postat av: Gubben o Gumman

Bemöt "Svågerköpings Allehanda så här :

2009-12-21 @ 09:54:54
Postat av: Gubben o Gumman

Rubrik i Barometern : "Pedofil skapar oro i ett samhälle".



Genom att utelämna vilket samhälle ,samt identitet

skapar tidningen oro i minst 20 samhällen runt om i Kalmar,när man trummar ut det inringda "scooptipset" Barometern kanske skall läsa

vad Ulf Karlsson säger i ämnet.

Hur hanterar Östra Småland detta "scoop"?

Se o lär.

Eller kommer det en artikelserie om "Monglojderna"

från Skåne.



Detta är lika konskvent, som när Pehr Dahl skall göra allt för att SD inte skall komma in i riksdagen,för att sedan prata om "grupper i Malmö"

"Lille Äggbert" har hakat på se ovan.



En stjärna skrev ut etnisitet på den hotade familjen i O-hamn, detta ändrades sedan på nätet.

Pang pang två skott i foten.



Fotnot 1 : Att verka som journalist kräver ingen formell utbildning livet hårda skola kan räcka.



Fotnot 2 : 70% av journalistkåren röstar socialitiskt.



Källa : Svenska journalistförbundet (nätet)



(Vad är det för nyheter du får i din tidning "Svenne Banan"?)

2009-12-21 @ 10:40:16
Postat av: Skånepåg

Upprepar vad jag skrev på en tidigare tråd:



"Beträffande medias makt så kör många (alla?) tidningar med s.k. tillsvidareprenumeration. Om du inte kontaktar tidningen, i regel minst en vecka före nästa prenumerationsperiod och avsäger dig prenumerationen, anses du fortfarande som prenumerant och får en ny räkning inklusive förseningsavgift. Vad som sen händer om man inte betalar vet jag inte, men skulle inte förvåna mig om man hamnar hos kronofogden. Någon som vet mer?"

2009-12-21 @ 10:41:08
Postat av: Hajen

Naturligtvis så finns det ingen anledning att prenumerera på fulmedia, att betala för lögner är korkat. Låt journalistpöbeln behålla sitt förljugna och pixlade skräp. Vi har ju nätet och det är dessutom gratis.

2009-12-21 @ 10:52:08
Postat av: AWSvensson

Jag tycker det med all önskvärd tydlighet framgår hur Sverigedemokraterna vill fördela skattemedlen. En invandring i harmoni med övriga Europa skulle medföra att Kalmar liksom övriga kommuner i det här landet skulle göra stora besparingar. Stopp för vidare mottagning av bidragsberoende, kompetensnoviser som har framtiden utstakat i ett bidragsberoende. Nedläggning av det idiotförklarande begreppet ensamkommande flyktingbarn och dess förvaring. När båten är tätad så skall dessa ut och prestera för det som skattebetalarna försakar, då skall gatorna en kall vinterdag åter fyllas med somalier som skottar snö och inte bara glassa den varma årstiden. Överskottet skall användas till att göra pensionärer och hjälpbehövande åldringars tillvaro trevligare. Detta behöver inte läggas fram för döva öron utan skall spridas till väljarna.

2009-12-21 @ 10:57:08
Postat av: Dille i Momåla

Det är surt, sa räven.

Ja vad har Barometern för annan anledning att skriva på detta lögnaktiga sätt?



Barometern borde tänka på att demokrati betyder folkstyre. Men var finns folkstyret i PK-partierna?



För det kan väl inte vara ett utslag av folkviljan att pensionärerna fråntas sina inbetalda pensioner till förmån för bidragsinvandrare?



Och när SD nu fördjupar demokratin ytterligare och går ut till vanligt folk och inbjuder dem att bli politiker....



Gillar Barometern inte demokrati? För den som förstår och gillar demokrati är det uppenbart att demokratin måste gå före ett omöjligt budgetarbete. För budgetarbete utan insyn är en omöjlighet.

2009-12-21 @ 17:19:49
Postat av: Micael Foghagen

Var på bio ikväll. Innan filmen i reklamsvepet annonserade Barometern med pukor och trumpeter - VÅRA LÄSARE VET VAD SOM HÄNDER.



Det borde snarare sagts - våra läsare får veta vad vi vill att de skall veta....

2009-12-21 @ 21:46:06
Postat av: Not very memorable

En del kor är svarta. De är invandrare

2009-12-21 @ 21:51:21
Postat av: pelle

men du har ju rätt thoralf

detta kan man väl få tycka även om man inte är sverigedemokrat

om jag var det skulle jag bli tokig av hur media behandlar invandringsfrågan

därför tycker jag att det är starkt av er sd,are att ni fortsätter att lyfta fram bedrägeriet som tex barometern skriver



det kan jag ju säga att det är bra med en sån här blogg som jag för min del litar mycket mer på än barometern



om det inte blir någon änring på invandrings--politiken den närmsta tiden så kommer jag att överväga starkt att rösta sd

pelle

2009-12-21 @ 21:51:25
Postat av: Robin_Shadowes

Sluta prenumerera på ljug-medier inklusive SVT. Ni spar en massa pengar ni kan göra nåt roligare för och slipper dessutom att betala för att bli spottade i ansiktet dagligen. Låt fulmedierna konka!

2009-12-21 @ 22:52:59
Postat av: Magne

Jag slutade prenumerera för några år sedan och kvällspressen köper jag aldrig. Radiotjänsten är nog svårare att komma ifrån då jag inte vågar säga upp den och samtidigt behålla boxrarna och abonnemangen. Som tur är finns ju Thoralfs blogg med sport (iffiff) och allt (nästan) om han sen började med kvällens TV-program och vädret också skulle det vara perfekt.

2009-12-21 @ 23:15:12
Postat av: Skånepåg

Magne



Du glömde i sammanhanget nämna, att Radio Sd finns!

2009-12-21 @ 23:18:51
URL: http://www.radiosd.se/
Postat av: Robin_Shadowes

Magne, allt du behöver göra är att säga att du inte har nån tv längre och inget tv-kort i datorn. Abonnemanget blir uppsagt med omedelbar verkan. Kommer det nån tv-kontrollant, nåt som verkar ytterst ovanligt så har du ingen skyldighet att släppa in dom. Skulle du ändå snacka med dom genom dörrspringan så se till att tv'n inte syns bara och att ljudet är av.

2009-12-22 @ 04:29:37
Postat av: P

Har för länge sedan slutat prenumerera på fulmedia, kände mig även tvungen att sluta betala tv-licensen då jag inte vill bidra mer än nödvändigt till kommunistpropaganda och vurmande för pedofiler.

2009-12-22 @ 16:22:28
Postat av: Magne

Ok och tack för tipsen! Kan man säga upp via mail? Jag har så svårt att ljuga annars. Vidare är jag rädd att myndigheterna kan kolla via boxer att jag fortfarande är kund..

2009-12-22 @ 23:50:37
Postat av: Skånepåg

Magne



Ett gott råd. Är du på något sätt "officiellt aktiv" inom Sd, så tänk verkligen på vad du gör!

2009-12-23 @ 11:18:31
Postat av: Magne

OK jag är sekreterare. Men faan jag vill inte betala för stasipropagandan. Men får väl göra så och nöja mig med att inte betala för pappersvarianten. Nu är det Jul och jag orkar inte bry mig. God Jul Skånepåg och ni andra.

2009-12-23 @ 23:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0