KRAVALLER I MALMÖ IGEN

"Anneli Philipson är kommunalråd (v) i Malmö med ansvar för frågor som rör demokrati. Till tidningen City säger hon:
"Folk har rätt att protestera mot det som sägs och visa sitt missnöje. Accepterar man inte det får man hålla interna möten.""


Läs artikel i sydsvenskan.


Med uttalande enligt ovan som fullständigt struntar i vissa demokratiska regler kan man bara konstatera att vänsterpartisterna inte har kastat av sig sitt kommunistiska ok ännu och förmodligen aldrig kommer att göra det.


"Vi uppmanar alla att vid varje tillfälle på ett fredligt och kärleksfullt sätt blockera SD:s möten för att visa att vi inte accepterar ett rasistiskt parti i vår närhet."
Fredligt och kärleksfullt - den ironiska generationen är i farten.
Stämningen vid SDU:s torgmöte i Malmö för två veckor sedan var snarare hatisk. Med visselpipor, tutor och talkörer dränktes varje försök från Sverigedemokraterna att göra sig hörda. Flaskor, muggar och rutten frukt kastades. Polisen fick kalla in förstärkning för att situationen inte skulle gå överstyr. Våldet var inte långt borta.


Just nu pågår fredliga och kärleksfulla kravaller mellan polis och vänsterextremister i Malmö.


Följ det på sydsvenskan.


Lyssna på inslag i lokalradion


Kommentarer
Postat av: Kalle

Nu börjar kommunisterna som döljer sig bakom vänsterpatiet verkligen bli skraja för Sverige Demokraternas framgångar. Annars skulle de aldrig lägga ned en sådan energi på att störa SD allmäna möten. Ju skrajare komunisterna blir desto mer störandeenergi.



Vänsterpartiet är inget annat än ett renodlat kommunistiskt parti. Se bara på deras partiledare som är en bekännande kommunist som dåvarande socialdemokratiske partiledaren Göran Person försökte få på andra tankar för att Ohrly skulle passa ihop med sossarna.



Mona Pralin har samma eller eller ett liknande problem med KOMmUNISTEN Lars Ohrly.



Kommunisterna är odemokratiska i grund och botten. De är blodtörstande. Se bara på deras blodrypande röda fana. På den finns mycket blod som torkat under årtiondernas gång.



Sovjetunionen försvann i Ryssland men kommunisterna frodas i Sverige ännu så länge, tyvärr.







2008-10-18 @ 14:54:39
Postat av: LArs

Vad fan menar kärringen? Ska vi kunna gå på hennes kommunfullmäktigemöte och störa också? Jag är så jäkla arg att jag betalar kommunskatt i denna skitstad som kallas Malmö. Jag måste flytta, men utjämningssystemet talar emot.

2008-10-18 @ 15:10:33
Postat av: LArs

Jag mailade precis kommuniste, måhända förhastat men ilska föder spontanitet:



"Hej,



Med anledning av Ditt uttalande i tidningen City ("Folk har rätt att protestera mot det som sägs och visa sitt missnöje. Accepterar man inte det får man hålla interna möten." tänkte jag och ett tiotal goda vänner komma till nästa kommunfullmäktigemöte och medelst visselpipor och hockeytutor störa ert möte så det ej går att genomföra.



Jag hoppas Du ställer Dig bakom vår numera rättsenliga (enl vänsterns uppfattning) aktion.



Mvh

Lars, Malmö"

2008-10-18 @ 15:16:54
Postat av: Tore

Ja, hur skall hon nu försvara sig, LArs? Snyggt

jobbat precis som vi andra normala demokrater...

2008-10-18 @ 15:36:45
Postat av: LP

Dagens vinnare i Malmö är SD och vänsterextremisterna.

Förlorarna är polisen och demokratin.



SD har med största sannolikhet kammat hem många sympatiröster. Många av de som kallas "nyfikna" i bla Sydsvenskan, känner säkert ett stort förakt och avsky mot de sk "motdemonstranterna" (yttrandefrihetssabotörerna är egentligen ett mera pasande namn), och många blir helt enkelt förbannade över att andra med olagliga metoder skall betämma över vilka åsikter de får ta del av i den politiska debatten.



Vänsterextremisterna vann decibelligan, de hördes helt enkelt mest. Det framgick inte om de hade några argument.



Polisen förlorade. De klarade inte av att se till att företrädarna från SDU kunde utöva sina rättigheter i det offentliga rummet. Kanske var uppgiften omöjlig, kanske berodde det på dålig ledning. De enskilda poliserna skall man nog inte lasta för mycket.



Demokratin förlorade. Det är nu uppenbart att i Sverige kan bara agenter som är godkända av PK-eliten och den våldsamma vänstern, agera i den offentliga debatten. Denna insikt är nog det som smakar surast i dagens pyttipanna. Det visar att vi lever i en åsiktsdiktatur. Vi kunde se detta då det gällde rondellhundsaffären, och nu blir det tydligt igen. Vänsterextremisterna kan ta islamofascisterna i hand och gemensamt söka avskaffa yttrandefriheten.



Jag har svårt att se hur detta i förlängningen skall kunna leda till annat än våld och sönderfall i det svenska samhället.

2008-10-18 @ 15:40:58
Postat av: Peter

Tycker SDU skall hålla torgmötet igen och igen och igen på samma plats och tid, lördag efter lördag, tills det kan hållas utan störningar!

2008-10-18 @ 15:41:15
Postat av: Sune

Håller fullt ut med "Peter"! Vänstern hindrar demokratin och det är mycket allvarligt.

Droppen urholkar stenen........

2008-10-18 @ 16:12:42
Postat av: Lassese

Ja, det är det enda rätta! Lördag efter lördag ända tills mötena kan hållas utan störningar.

Det skulle dessutom uppmärksammas över hela riket och bli lite likt den Oranga revolutionen i Ukraina. Revolution" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/OrangeRevolution

En frihetsrörelse som inte går att stoppa, för varje försök kommer fler och fler att ansluta sig och till slut får de odemokratiska korrupta kommunisterna ge sig.

2008-10-18 @ 16:18:38
Postat av: Boo pih

Jag tycker SD borde ha en minnesstund åt den stora gayikonen Jörg Haider, samt att SD fördömer hans brott. Köra berusad är fel.Likaså umgås med "manliga vänner" på gaynattklubb. Har inte hört ett ord från högersidan om detta, vilket är djupt tragiskt. När det begås fel i våra led, läggs locket på. Hyckleri? Kankse dags att hitta nytt parti att rösta på, ni verkar alla likadana ändå. Så man undrar lite vad Thorlf döljer bakom allt sitt "grävande"

2008-10-18 @ 16:30:22
Postat av: Sune

Svar till Boo pih: När någon i Haiders position drabbas av olycka får men ta all PK-media med en stor nypa salt.

Fegt att sprida skvaller om en död.

2008-10-18 @ 16:39:47
Postat av: robban

och vad i helvete har det med att göra med kravaller i malmö, boo pih?

2008-10-18 @ 16:40:47
Postat av: Westerbotten

Det mest intressanta är kanske vad det rättsliga efterspelet blir...



Om någon av dessa yttrandefrihetsmotståndare åtalas och döms i domstol blir det nog mindre populärt att "motdemonstrera". Tvivlar dock på att rättsväsendet bryr sig...

2008-10-18 @ 16:46:40
URL: http://westerbotten.blogspot.com
Postat av: Sune

Svar till robban: Tror inte att Boo pih är den han utger sig för............

2008-10-18 @ 16:46:40
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

"Goddag yxskaft", Boo pih!!!!

2008-10-18 @ 17:05:33
Postat av: Mats

Boo pih: Jag vet inte om Haider var gayikon - men om han nu - vilket jag inte vet något om - umgicks med manliga vänner på gaynattklubb - så är det väl en privatsak. Men tydligen körde han berusad - och det tror jag nog att vi alla är emot, verkligen!

Sedan undrar jag - som robban ovan - vad detta har att göra med kravallerna i Malmö. Dessa kravaller är verkligen en skandal!

2008-10-18 @ 17:07:05
Postat av: LP

Boo pih, jag är en kanske en sammansatt person. Jag kritiserar invandringen lika mycket som, och nästan på exakt samma sätt som SD, samtidigt som jag då och då, i homosexuella vänners lag besöker gayklubbar. Trots att jag är hetero och tycker att det är trevligt med kärnfamilj. Konstigt va?



Logiken är den att jag inte ser att bögarnas, flatornas, transornas osv privata liv, på ett verkligt sätt hotar yttrandefriheten och demokratin. Däremot är jag smärtsamt medveten om att det bland de sk HBT-personerna finns en del personer med förvirrade politiska ståndpunkter. Lika smärtsamt medveten är jag om de reaktionära idéer som bla en del SD-anhängare kan ge prov på ibland. De tycks tro att man inte kan kombinera ett värnande om Sverige och det som är bra med svenskhet, med personlig frihet, och att alla måste hysa samma moral även då det gäller helt privata saker. Det är synd men det är ändå ett betydligt mindre problem än vänster- och islamofascisterna och den hejdlösa invandringen.



Hellre tiotusen tyska bögar än tio tusen saudiska jihadister, om man tvingas välja.



Så vad gäller Haiders eventuella bögande eller hans fortkörning och fyllekörning, har jag svårt att se vad detta skulle ha att göra med hans förnuftiga inställning till multikulturalismen och massinvandringen.

2008-10-18 @ 18:06:45
Postat av: Antiism

Den ökände vänsterextremisten "finken" som bedyrat i TV4 att han är emot våld, var en utav de som blev gripna. Klart och tydligt samt i närbild gick detta att åskåda i SVTs nyhetssändning :)

2008-10-18 @ 22:19:32
URL: http://www.antiism.wordpress.com
Postat av: Frode Karlsson

Kommunister förblir alltid kommunister! Sedan må de kallas vpk eller v i stället för k, men det är fråga om samma skit då som nu! Våld är alltid bra för en kommunist! Demokrati? Visst, så länge kommunisterna profiterar! Ohly är en sådan typisk kommunist som skulle låta avrätta hur många som helst vilka betraktades som fienden, inklusive hans morsa! Fan ta dem!

2008-10-18 @ 22:50:12
Postat av: Frode Karlsson

Till LP!



Jag skiter fullständigt i vad folk sysslar med i sängen, så länge det inte är fråga om våld! Sin sexualitet skall man inte skriva andra på näsan om - okatat hur den ser ut! Den sköter man privat! Ditt inlägg har flera bottnar och kan inte besvaras så här rakt av, men jag kan instämma i det du sade: "Hellre tiotusen tyska bögar än tio tusen saudiska jihadister, om man tvingas välja". Där har vi väl så att säga en gemensam bottom-line! Min linje har alltid varit, som framgått, live and let live, vilken förutsätter att man inte tvingar sig på andra. Denna egenskap saknar jihadisterna. Låt oss säga en ganska så grav defekt!

2008-10-18 @ 22:58:31
Postat av: Frode Karlsson

När jag tänker på det kvinnliga kommunistiska kommunalrådet och hennes åsikter om demokrati och rättsstaten, så blir känslorna ganska så primitiva. Är jag ensam? Nu bor ju jag dryga 30 mil norr om Malmö, men visst vore det läckert att åka dit med mina hundar av modell större plus hagelbössan och bara rensa bland kommunistdrägget? Jag vet!!!! Så får man bara inte tänka och ännu mindre skriva eller säga, men frågan inställer sig hur mycket av skit som vi ganska så vanliga inbyggare kan ta ta innan det bara går åt helvete!! En rak fråga till kärringen! Skall medborgaren i gemen ta till samma metoder mot henne som hon rekommenderar sina kommunister att utöva mot SD och folk i allmänhet, som inte gillar den svenska invandrarpolitiken?? Dessa fega skitar lär aldrig svara! Mycket kan fördragas här i livet men hyckleri och feghet kan aldrig tas!

2008-10-18 @ 23:17:31
Postat av: Frode Karlsson

Grabbar och tjejer! Nu har Frode gått i taket! Det är bara så synd att kommunistkärringen inte öpnnar grinder här, så att grabbarna (tre stycken) inte får göra sitt! Våld kan endast förgöras med våld!

2008-10-18 @ 23:21:38
Postat av: frode Karlsson

Lägg ut ett datum när kommunistkärringen skall prata, så kommer jag (utan hundar och bössa) med min visselpipa! Vi kanske blir fler som åker 2x30 mil för att vissla?

2008-10-18 @ 23:31:47
Postat av: Ola

Vänstern verkar tycka att gatans lag skall råda istället för den grundlagsfästa mötesfriheten.



Den som kan samla ihop en tillräckligt stor mobb och störa den enes möte vinner.

2008-10-18 @ 23:36:17
Postat av: Frode Karlsson

Jag ser det framför mig! Vi sitter där i Malmö kommunfullmäktiges hus, så där 10-20 personer med visslor i munnen. Så snart kommunistkärringen öppnar truten så visslar vi i maximalt 10 sekunder, sedan ropar vi tre gånger "Kommunistsvin", varefter vi blåser i en minut! Kommer Reepalu eller fanskapet heter upp i talatstolen så visslar vi, stampar och buar om vartannat tills polisen bär ut oss! Jag tar fallet i tingsrätten, och det kommer bara att vara läckert med försvarets rättigheter! Här kan vi stöka om de kommande fem åren med god reklam för alla oss som inte gillar den svenska invandrarpolitiken (här krävs varken att man är kommunist eller nazist)! Metoden måste helt klart gillas av alla kommunister och sossar! Här blir alla bara PK! Eller?

2008-10-19 @ 00:10:41
Postat av: Frode Karlsson

Frode alltjämt i gasen - alltså! Han har ju sina kontakter, och det blir ju bara stök på måndag enligt en mail som jag just fick! Kolla in registratorn på Integration- och jämställdhetsdepartementet. Där finns en mail om invandringen och kommunerna, som är som en briserande mina! Tyvärr, så vet jag inte så mycket mer, men det lär väl visa sig på måndag. Skall bli spännande!

2008-10-19 @ 00:26:25
Postat av: Frode.Karlsson

PS. Dep. chefen Sabuni är en bra person och kvinna, ehuru utrustad med en helt omöjlig uppgift! Hon är dock ingen feging! Hon måste veta hur illa läget ser ut men vad fan kan hon göra? Hon har min sympati. Dock icke de övriga i regeringen.

2008-10-19 @ 00:35:31
Postat av: Ruskprick

Att störa ett av folkets demokratiskt valda parti att hålla ett av lagen valt lagligt torgmöte och sedan beskylla dom för att ljuga kan bara tyda på att man är rädd för att sin egen lögn är på väg att avslöjas.



En Sverigedemokrat ljuger aldrig, det behöver han inte.



Att ljuga är fel. Att sedan ljuga själv och påstå att någon som talar sanning ljuger och att ens egna lögn är sann inför Svenska folket, är inom min värdiga tro på människan vidrig och bör belönas med skärselden i evig tid.

2008-10-19 @ 01:24:56
Postat av: Frode Karlsson

Ruskprick har en bra poäng! Att berätta om verkligheten i Sverige kan ju aldrig vara fel. Den är ju som den är, och ju fler som berättar desto fylligare blir ju verkligheten. Sedan kommer ju problemet. Mediatrycket av PK förvränger den och vill utesluta allt bortom det som är PK. Här brakar bara verkligheten ihop! Vad vore vi utan alla bloggar och Thoralfs i synnerhet?!!!!!!!!!!!!

2008-10-19 @ 02:00:51
Postat av: LP

En snabb reflektion på Frodes uppmaning att störa kommunisterna när de talar offentligt i Malmö:



Jag har också funderat på det. Men jag tvekar, det kan bli kontraproduktivt. Att sänka sig till vänsterns låga nivå gynnar inte SD och de frågor SD tar upp.

Funderade vidare på detta och tänkte att man kanske istället kan hålla upp plakat där det står något i stil med "Stoppa vänsterns hot mot yttrandefriheten" och "Stoppa vänsterns svenskhat" och "Stoppa oikofibin" etc. Har inte kolllat om deta är lagligt men jag tror det utifrån det jag vet.

Har dock inte funderat klart. Kanske borde de smaka sin egen medicin (audiell utstörning), men jag tvekar på om det är klokt?

2008-10-19 @ 09:25:16
Postat av: Micael Foghagen

Är böjd att hålla med LP - att det inte ligger i SD´s intresse att obstruera a´la kommunistvis.



Fortsätt håll möten och för varje gång historien upprepar sig blir trycket hårdare på rättsväsendet att ingripa.



Eventuellt får vi lättare komma tlll tals i media och då passa på att föra fram en del av vårt budskap?





2008-10-19 @ 11:00:10
Postat av: Roberth Ström

Ska vi bara se på när detta pack får bete sig hur som helst? När ska vi vakna och säga ifrån? Polisen bör omgående få en anmälan till på sig så jävla slapphänta som de är!

2008-10-19 @ 17:56:25
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0