STORT MEDIA INTRESSE.

70599-457
Nyhetskanalen kan du också läsa en del och rösta om SD kommer in i riksdagen 2010.

Kvällen har varit lugn med ett antal samtal och en avslutande intern diskussion med ombuden från Kalmar län. Bland annat lite prat om vårt planerade besök hos SKB i Oskarshamn för våra medlemmar i länet där också vår partiledare Jimmie Åkesson kommer att närvara.


Att intresset för vårt parti har stigit markant kan man se av antalet journalister som bevakar riksårsmötet. Enligt uppgifter i P1 studion  ett finns ca 25 olika media företag på plats.


Studio Ett har för övrigt ett ganska långt reportage (ca 10 min) i dagens program.

Lyssna på Studio P1 del 2 som börjar 17:00


I den artikel som Niklas Orrenius nämner AFA:s attack i Rottne den 5 juni 2005 skriver han så här.

"Det kan ligga i Sverigedemokraternas intresse att framstå som politiska martyrer. Finns det en risk att de på något sätt kan ha iscensatt attacken själva?
- Jag tror inte att det är påhittat, säger Leif Gustavsson vid Växjöpolisen.
- Det finns inget som tyder på att det inte skulle ha hänt. Vi har dessutom haft en del konfrontationer i trakten mellan grupper på yttersta vänsterkanten och dem på den andra kanten."


Läs hela artikeln.


I Värmlands Folkblad kan man också läsa lite om riksårsmötet.


Jag antar att de flesta sett senaste programmet av SVT:s Debatt men dom som inte gjort det rekommenderar jag detta avsnitt. Janne Josefsson har verkligen lyft programmet.
Se Debatt

I en undersökning som SVT gjort om media mörkar invandringen har 90 procent svarat JA.


Kommentarer
Postat av: Info

Hej Thoralf. Jag läser regelbundet dina blogginlägg med intresse. Dessutom t.ex. "Säfflemannens". En frifräsare, som dock idag nekar mig kommentar.

Automatsvar: "Det verkar som om du redan skickat detta förbjudna inlägg. Återkom inte."

Vad är det egentligen, som är så fruktansvärt, att inte följande små rader kan tålas på nätet:

"LITEN RÄTTELSE. I en kommentar till föregående blogginlägg nämnde jag något om Sveriges nya stjärndramatiker från vänster, en av grundarna av ATTAC i Sverige, AMERICA VERA-ZAVALA. För resten på tapeten i Sveriges radio också igår i hennes egenskap av expert på 68-vänstern och dess betydelse för världens utveckling.

I en mening talade jag något om VERA-ZAVALAS f.d. pojkvän, vilken benämning jag härmed vill rätta. Dennes officiella status i hennes liv just nu vet jag i själva verket ingenting om för ögonblicket. Jan Milld kallar honom ? den våldsamme AFA-iten Magnus Hörnqvist ? enbart ?hennes man?. Se här (även foto på Magnus):

http://www.bgf.nu/demokrati/afa.html

Wikipedia kallar Magnus ?sambo?. Se här (+ mer om VERA-ZAVALA själv):

http://sv.wikipedia.org/wiki/America_Vera_Zavala

2008-05-03 @ 16:03:16
Postat av: Tore

Det där med röstning på Nyhetskanalen är borttaget!
Den var väl ett slag på fingrarna, för dessa vän-
sterdegar!...

2008-05-03 @ 19:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0