SÅ MUTAS KOMMUNERNA

Nu befinner jag mig återigen på Gotland för att jobba resten av den här veckan. Förhoppningsvis blir arbetstempot något lägre och att jag även får lite tid för min blogg också.


Med anledning av den information som vi fick igår vid kommunstyrelsemötet vill jag gärna förmedla lite detaljer ännu en gång för nya läsare på min blogg.


Ersättningen från staten för varje person enligt avtalet med migrationsverket ger 1900 kronor/dygn, vilket motsvarar 1900 * 365 = 693 500 kronor. Detta är inget annat än ett sätt för staten att muta kommunerna till att ta emot dessa ensamkommande unga muslimska män.


När någon av dessa ensamkommande unga muslimska män får permanent uppehållstillstånd måste kommunen ordna med nytt boende inom 1 månad, vilket ofta betyder egen lägenhet i Kalmar. Vilken svensk tonåring kan räkna med det?


Kommunen måste också inom 24 timmar tillhandahålla en "god man" som också skall fungera som särskilt förordnad vårdnadshavare. Hur stor kostnaden för detta är kommer jag att utforska så småningom. Jag misstänker att det är mycket lukrativt. Hörde en historia om att det fanns en person som var god man för 31 ungdomar och fick ca 2 500 kronor/månad för var och en av dessa personer. En nätt liten månadsinkomst om ca 76 000 kronor/månad.


Kalmar kommun tar endast emot män i åldrarna 14-18 år.


Ett exempel på hur dessa unga muslimska män kan behandla svenska flickor fick jag tips på igår i en kommentar på mitt inlägg. Är det någon som tror att svenska ungdomar misshandlar flickor på det här sättet?


Läs denna artikel från Helsingborgs Dagblad.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Att svenska killar skulle misshandla, förnedra och råna invandrarflickor känns ju helt osannolikt och otroligt.
Och om det skulle ske, hade Helsingborgs Dagblad och andra media spelat ut rasistkortet direkt och haft rubriker som "Rasistdåd" o dyl.
Det är en förbannad skam att de får hålla på.

2008-05-07 @ 08:09:59
Postat av: Tore

Läs hur polismyndigheten nu tar emot anmälan mot
"politiskt icke korrekt" material i bloggarna.
www.hogerkanga2.blogspot.com
har en notis om detta, dessutom namnet på en av
förövarna i ovan nämnda dåd.
Nu måste vi bli "politiskt korrekta", annars blir
blobbarna "nedsläckta" i demokratins och upplys-
ningens Sverige. Brott mot Grundlagen: Yttrande-
frihet!.
T o m domstolarna dömer efter sitt
"eget behag"! se här vad Erixon skriver "ord och inga visor":
www.erixon.com/blogg/?p=686
Vart är vi på väg? DDR eller?

2008-05-07 @ 14:14:07
Postat av: Micael F

Tittade som hastigast på högerkängans blogg men är det inte en fejkaddress till polisen?

www.polisens.se
Fejk?
(extra s )
www.polisen.se
Riktig

2008-05-07 @ 16:16:38
Postat av: alex

Thoralf glömt inte kostnaderna för tolkar, speciallärare, psykologer mm...

Finns oerhört stora kringkostnader som man inte tänker på...

2008-05-07 @ 19:17:39
Postat av: Micael F

Även om kostnaderna för denna sanslösa invandringspolitik är nog så viktigt bekymrar jag mig än mer ( om det nu går ) för vilka signaler/konsekvenser det ger i övrigt. Skolungdomar ges inte möjlighet till sommarjobb, äldre får inte den hjälp de behöver, samhället måste rätta sig efter deras behov istället för tvärtom osv osv.
Såg ni rapporten från Rädda Barnen ang bästa länder för Mammor? Sverige i topp, resten av Norden topp 7. Sämst topp tio - Afrika. Min poäng, det har tagit Sverige - oss - generationer att nå dit men nu urholkas detta mer och mer. Och fort går det...

2008-05-07 @ 19:31:45
Postat av: Tore

Jäkla "vinterbadare". Nu när det är "sommarväder"...

2008-05-08 @ 00:47:49
Postat av: Gregorius

A propos unga muslimska män (eller barn, som det heter i massmedia)läste jag följande bedrövliga snyftartikel i dagens upplaga av Corren.
http://www.corren.se/archive/2008/5/7/jpfvvm7ucowv69k.xml?tip=1
Som sympatisör av SD så tackade jag artikelförfattaren för stödet till partiet.

2008-05-08 @ 15:45:07
Postat av: Henrik

1900 per dag, är det specifikt för Kalmar eller är det ett belopp som gäller för alla Kommuner?

2008-05-08 @ 16:04:27
Postat av: Thoralf A

Henrik, detta gäller alla kommuner som skriver avtal om platser för ensamkommande barn. När en plats är besatt får kommunen 1900 kronor/dygn och för en tom plats 1600 kronor/dygn.

2008-05-08 @ 17:24:08
Postat av: vinterbadaren

"Tore&Michael F": Visst, en fejk helt i George Orwells anda--men håll i hatten ty vi är snart där!
Råkommunisten och tillika "PO" Yrsa Stenius har talat!

2008-05-09 @ 00:10:17
URL: http://hogerkanga2.blogspot.com
Postat av: Henrik

Något offtopic.

Migrationsverket har tydligen stoppat utvisningarna av unga tiggarinvandrare till grekland eftersom det inte gullas tillräckligt mycket med de ensamkommande där (jag antar att det gäller de som tagit sig hit via grekland).

http://www.migrationsverket.se/index.jsp?news/getArticle.do?ldid=10&id=43961

Finns det någon länk till en sida hos migrationsverket eller liknande där siffrorna för hur mycket kommunerna får står?

2008-05-09 @ 00:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0