VÄNSTERBLOGGARE

Pierre Edström och Birgitta Axelsson Edström har ägnat sig åt någon form av försvarsinlägg senaste dygnet. Men samtidigt passat på att anklaga mig för rasism i förtäckta ordalag i sina inlägg.

Pierre E tycks ha glömt bort sin hustrus "hunnalort" när han anser att hon fått klä skott för hans eget inlägg.


Egentligen är det dags att lägga detta bakom sig men jag tänker ändå delge mina läsare några smakprov på hur vänsterpartisterna med förtäckta ordalag beskriver mig och andra sverigedemokrater i Kalmar. Pierre E skrev igår ett inlägg om "Bloggarens stora ansvar" och jag kan bara rekommendera att hans hustru och hennes partivänner läser hans inlägg..


För en tid sedan skrev jag en kommentar på Pierre Edströms blogg och det föranledde vänsterpartisten i Mönsterås Tomas Jonsson att skriva följande kommentar.


70599-329



Vilket fick Birgitta Axelsson Edström att skriva fölande förtäckta inlägg.

70599-327

Ett annat exempel är detta efter ett fullmäktigemöte i november 2006.

70599-326

Att Kalmar kommuns ordförande i Kultur- och fritidsnämnden Birgitta Axelsson Edström kan uttrycka sig på detta sättet är pinsamt och unikt! Hade detta uttryck gällt en person med muslimsk eller judisk bakgrund hade det med stor sannolikhet gett stora rubriker i media och hon hade med stor sannolikhet fått lämna sitt uppdrag som ordförande. Nu gäller det istället en sverigedemokrat och då är det ingen i media som bryr sig.

Hur stor respekt tror ni man känner inför vänsterpartister idag?

Om personerna ifråga kan uttrycka sig på det här sättet på bloggar, så undrar jag hur man pratar när VÄNSTERPARTIET har interna möten eller sammankomster.


Frågan är vem som har ett rasistiskt uttryckssätt?

För att mer understrycka hur vänsterpartister agerar rekommenderar jag att läsa detta.

"Den manlige vänsterpartisten i Gävleborgs län skickade sexistiska och rasistiska mejl till sin kvinnliga partikamrat - ändå valde partiet att inte polisanmäla."

"Kvinnan berättade för sina partikamrater om mejlet, där avsändaren utgav sig för att vara sverigedemokrat."

Läs artikeln i Expressen här.


Kommentarer
Postat av: Magne

Man känner obehag när man läser Birgitta Axelsson Edströms texter. Jag blir uppriktigt sagt rädd. Men vad vinner häxan på detta? Ingenting! Träskototto är i mina ögon ett skämt. Det är han i allas ögon som gick i mellanstadiet på Vallhalla i O-Hamn under 80-talet. Men att han blivit muslim förvånar dock?!

2008-03-07 @ 00:36:41
Postat av: Jorma

Thoralf, hon sitter ju öppet och mer eller mindre gör ett mordhot!! Dock nämner hon inte ditt namn vilket är synd, då hade jag anmält den vänsterrabiata kommunistskatan. Naturligtvis vill denna Rödskata få dig att reagera på det förtäckta hotet så hon kan påstå att du själv utgör dig till ett "svin". Ganska typiskt vänsterinlägg också, när dom inte kan svara för sig så haglar påhoppen. Men man kan ju inte räkna med att kommunistsvin trivs i annan miljö än sin egna skit så att säga. Thoralf bry dig inte om dessa lågprioriterade primater. Dom agerar bara som naturliga kommunistledare för sin lokala apflock utav bidragssugna, lata och oftast nerknarkade AFA:iter.

2008-03-07 @ 00:37:51
URL: http://antiism.wordpress.com/
Postat av: Magne

Grisar är för övrigt himla fina djur!

2008-03-07 @ 00:37:52
Postat av: Skånepåg

Ta det nu lugnt grabbar, hon ha ju tydligen mycket lätt för att vomera och då skall vi inte vara elaka. Vi måste ju tänka på att vi har att göra med en skör person som tillhör (v), som lever i någon sorts illusion och har inte samma förutsättningar som vi att klara av verkligheten!

2008-03-07 @ 00:59:33
Postat av: Skånepåg

När jag läste igenom det sista av ovanstående citat en gång till, så inser jag att det är en fulare fisk än jag först ville acceptera! Finns ingen anledning längre att ta några som helst hänsyn!

2008-03-07 @ 01:12:16
Postat av: Magne

Kanske är det den röda flaskan som kraxar?

2008-03-07 @ 02:12:05
Postat av: Micael F

De etablerade partierna kommer få en CHOCK i september 2010. Vi är så många som är innerligt trötta på allt jamseri och fjäskeri för våra "nysvenskar". Invandringspolitiken har totalt gått överstyr de senaste 15-20 åren.

Värst av allt är det islmaiska väldet som sprider sig som en farsot över landet rent ut sagt. Vi behöver SD som säger ifrån!

Vi måste sikta på minst 10-12% i nästa riksdagsval. Jag vill kunna vara svensk i Sverige!

2008-03-07 @ 02:54:52
Postat av: Johnny

På tal om hyfsad debatt-ton

"häxan"
"träskotto"
"vänsterrabiata kommunistskatan"
"låg prioriterade primater"
"kommunistsvin", tja den var väl logisk med tanke på grisdiskussionen...

Om man nu upprörs över andras nesliga beteende, bli inte likadana själva...

2008-03-07 @ 06:17:50
Postat av: Loob

Bra sagt Johnny!

Tur att det är alltid samma personer som är här inne.
Max 10 personer.

2008-03-07 @ 08:19:30
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

En kommunist är alltid en kommunist!
Jag är och har alltid varit förundrad över hur folk överhuvudtaget kan rösta på kommunister med tanke på den ideologiskt största massmördar-falang världen hitills har skådat!
Adolf är ju rena rama amatören jämfört med Lenin, Josef Stalin, Pol Pot, Kim Il... och Mao!!!!

2008-03-07 @ 08:24:48
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

förlåt, jag är förvirrad, jag har aldrig gått i skolan

2008-03-07 @ 08:31:11
Postat av: Thoralf A

Loob, har du ingen kommentar till mitt inlägg idag.

2008-03-07 @ 08:42:46
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Vad är det för "pund-huvud" som behagar använda min signatur????

2008-03-07 @ 08:44:01
Postat av: Loob

Orkar inte med dig idag, det är ju fredag.

(och vissa måste ju jobba)

Trevlig helg

2008-03-07 @ 08:52:10
Postat av: Lassese

Det är klart att de blir upprörda och det du ser är inget annat än desperation. De vet att ditt parti har framtiden för sig och att de är på väg ut.
Deras tid vid köttgrytan är över.

2008-03-07 @ 08:56:52
Postat av: Thoralf A

DIe Dumme Schwede!!!, det är Loob som använt din signatur.

Det borde egentligen innebära att jag plockade bort alla hans inlägg men jag tycker dom är så utmärkande för han och hans gelikar att jag nog låter dem ligga kvar. Vad tycker du?

Loob, jag vill ha en kommentar idag!!! Och inga undanflykter!

2008-03-07 @ 09:42:25
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Är signaturen "Loob" någon efterbliven relik från SKP och tidningen Norrskensflamman????

2008-03-07 @ 10:40:49
Postat av: Skånepåg

Inläggen av AFA-i(dio)ter och andra med liknande åsikter är tjatiga i längden. Men det är stundtals roande att följa hur personer, som är så korkade att de inte begriper hur korkade de är, anstränger sig att framstå som ännu mera korkade!

Det här tjatet nuförtiden överallt om islamofobi, och där de som utpekas anses lida av något sorts sjukdomstillstånd, är sjuresor värre. Har de människor som vältrar sig i detta aldrig hört talas om eller förstått att det finns något som heter självbevarelsedrift och vad detta innebär. Är det de senaste årtiondens indoktrinering genom massmedia och av politiker som har resultera i, att i vanliga fall vettiga människor inte längre klarar av att använda sitt normala bondförnuft?

Försökte att följa gårdagens debatt ang. islomofobi, men då chefredaktören för EXPO rabblade sin väl inövade läxa stod jag inte ut längre. Har sett på andra bloggar att jag gjorde rätt och förskonade mig från en massa onödigt svammel.

2008-03-07 @ 11:05:41
Postat av: Seiger

Jag ringde till psykakuten och berättade om en man som känner sig jagad och ser konspirationer överallt. De rekommenderade starkt att du skulle skriva in dig för samtal. De läste även din senaste blogg, och kände en stor oro för din säkerhet och andras.

2008-03-07 @ 11:08:01
Postat av: AWSvensson

Efter att sett en välnärd dam eller om barnfabriken var i full produktion iförd något taskig Dragos förklädnad rabbla på en entonig svårbegriplig svenska som skulle fått en raspig stenkaka som fastnat i ett spår att låta behagligt. Detta framträdande förekom i TV 1 på fredagsmorgonen.Då insåg jag att jag aldrig kommer att bli en mångkulturell medborgare i det här landet. Debatten som handlade om huruvida dessa muslimflickor skulle fullfölja sin skolgång eller tuvhoppa enligt principen det som passar, föranledde att jag övergav programmet efter några minuter trots att jag försökte anstränga mig.

2008-03-07 @ 11:20:32
Postat av: Truckdriver

Jaha då var en korkad igångtriggad!

Gäsp!

2008-03-07 @ 11:22:17
Postat av: Truckdriver

Sorry AWSvensson

Avsåg givetvis Seiger, men du slank emellan under tiden jag plitade ner min rad!

2008-03-07 @ 11:25:53
Postat av: Truckdriver

Mångfald berikar väktarbolagen!

http://rakryggad.blogspot.com/2008/03/tunnelbanestationer-har-fr-stor-mngfald.html

2008-03-07 @ 11:37:20
Postat av: Skånepåg

Från Aftonbladet i dag:

"Säpo: Sverigedemokraternas förtroendevalda utsätts för omfattande och systematiska hot och ibland våld från autonoma grupper, skriver Säpo i rapporten Hot mot förtroendevalda som publicerades på fredagen."

2008-03-07 @ 12:52:15
Postat av: Tore

Den där LOOBotomerade pajasen, har inte polisen plockat in honom?
Jag läste att de plockat in 16 ungdomar i stor knarkhärva just i Kalmar, och tidigare i veckan, en
vuxen person med flera kilogram cannabis! (Texttv 4)

De dina "vänner" i kf har sannolikt varit utsatta för "mobbing" av något slag, i sin ungdom. Kan det
vara utseendet som orsakat detta, då de nu visar
samma symptom, för att mobba andra. Man kan ju undra
vad som händer i deras förunderliga värld.
Vänd dem ryggen därtill, det tar säkert kraften ur
dem!...

Skånepågen! Och ändå göres inte stt dugg åt saken!
Är det så att det är styrt från högre ort!...(Säpo)

Nio moderatstyrda kommuner höjer skatten! Undrar
vad det beror på? för moderaterna vill ju i stället
"sänka skatten"...(Texttv 4)

2008-03-07 @ 14:03:38
Postat av: Loob

Tore, (Thoralf´s favorit)
HA HA HA...vilken pajas, din familj måste vara väldigt stolt över dig (om du har nån?)

Alla som inte håller med dig måste var knäppa eller kriminella? då har du 8,7 miljoner fiender? eller? Skriv fler inlägg så vi kan skratta åt dig (igen och igen).

Du kommer att se mer av mig.

2008-03-07 @ 15:13:18
Postat av: joakim

Thoralf: Det är smart att själv avhålla sig från verbala påhopp i sin blogg, men låta dem som läser spy sin galla i kommentarerna. Om du inte vill vara på samma nivå som dem du kommenterar bör du kanske ta bort vissa kommentarer härifrån? Visst, det är fritt att skriva vad man tycker, men kan du stå för dessa åsikter?
Tycker du, som dem som verkar läsa boloogen, att alla som inte håller med SD är AFA-medlemmar?
Är hälften av alla som skriver här inne medvetna om att det som idag kallas nationalism, från början var rotat i vänsterrörelsen? Läs exempelvis Hettne m.fl. "Den globala nationalismen".
Och vänligen, bemöt kritiken huruvida du själv vid flertalet tillfällen kommenterat olika politikers ytte attribut! Det kanske är därför som folk reagerar, eftersom du använder bilder för att håna dina medpolitker??

2008-03-07 @ 15:46:16
Postat av: Sven-Olof Sällström

Thoralf. Loob och Seiger som skrev nedanstående kommentarer. Är det samma ip:adress? Skulle du vilja vara vänlig att skicka det till mig iså fall?

"De läste även din senaste blogg, och kände en stor oro för din säkerhet och andras."

"Du kommer att se mer av mig."

MVh Sven-Olof Sällström

2008-03-07 @ 16:00:02
URL: http://sdblogg.se
Postat av: Tore

Du lobotomerade! när mina fiender slutar att skratta
då vet jag att jag tappat greppet. Och hittills är
det bara du som skrattar! och dessutom, om jag skriver om dig, så påminn mig om att inte göra det mer!...

2008-03-07 @ 19:29:06
Postat av: Thoralf A

Sieger, jag ser att du bytt IP-nummer eller plats.
Nu fastnade du "tyvärr" i mitt filter vilket tyder på att du tidigare har terroriserad denna blogg under annat namn och blivit bannlyst.
Och då har du gått långt!! Jag brukar tillåta ganska tuffa kommentarer men tydligen har du gått över gränsen tidigare.

FY SKÄMS.

2008-03-07 @ 19:55:12
Postat av: Skånepåg

Thoralf

Du berör 2 pseudonymer. Nämligen en som skriver under Seiger och du skriver Sieger.

Kan det var en som försöker att använda Sieger (seger) på tyska? Men eftersom han inte behärskar tyska så har han stavat det som Seiger?

Ett understatement när vi berör det här med IP. I en familj finns det oftast en dator med en bredbandsanslutning (och således en IP). Men i en familj kan det finnas flera medlemmar med i stort sett samma värderingar!

2008-03-07 @ 20:40:46
Postat av: Skånepåg

Blev lite för snabbt.

Sieger betyder givetvis Segrare på svenska.

2008-03-07 @ 20:42:40
Postat av: Seiger

Plats har jag garanterat bytt. Jag byter nät och plats ett 20 tal ggr per dag. Fördelen med mitt fria jobb. Har heller aldrig haft något annat namn. Det är ca en vecka sen jag fann denna blogg. Så skäms du istället.

2008-03-07 @ 20:46:37
Postat av: Skånepåg

Herr Seiger/Sieger?

Du måste ha synnerligen goda kontakter med någon Psykiatriska klinik eftersom du fick ett så rakt besked. NORMALT brukar det enligt min hustru (har jobbat inom proffesionen) behövas ett remissförfarande för att man skall få en besökstid. Dessutom diskuterar man ALDRIG en tredje person vid den här typen av kontakter som du åberopar. Då ryker garanterat legitimationen hos vederbörande. Så vad var det nu du ville ha sagt på ren svenska?

"Jag ringde till psykakuten och berättade om en man som känner sig jagad och ser konspirationer överallt. De rekommenderade starkt att du skulle skriva in dig för samtal. De läste även din senaste blogg, och kände en stor oro för din säkerhet och andras."

2008-03-07 @ 21:08:47
Postat av: AWSVENSSON

Det är rätt vanligt att man pratar om tredje person när man i själva verket menar sig själv, allt för att man inte skall blotta sin person.

2008-03-07 @ 21:25:33
Postat av: Thoralf

Så fort jag bara andades om IP-nummer i mina kommentarer så ändrades också dessa till helt märkliga platser när jag kollar.
Om ni har något att tillföra mina inlägg så ber jag er att lägga er energi någon annanstans.
Annars börjar radera kommentarer!!

2008-03-07 @ 21:48:54
Postat av: Truckdriver

Herr Segeer

Avslutningsvis. Den här bloggen besöks av nära 3000 unika personer varje vecka. Du är den enda som framfört oro över Thoralfs hälsotillstånd. Är inte detta ganska anmärkningsvärt och något som du bör ta dig en allvarlig funderare över?

2008-03-07 @ 22:12:19
Postat av: Truckdriver

Herr Säiger

Ditt stora intresse för Thoralf börjar anta misstänkte proportioner. Du förstår säkert vad jag menar. Men det finns väl klubbar för sådana som du även där du bor?

2008-03-07 @ 22:26:38
Postat av: Anonym

Truckdriver
Klubbar? Nu förstår jag inte alls vad du menar. Förklara gärna. Jag tycker inte det är så konstigt. Det är mest ni som gjort en grej av detta. Jag svarar bara på era märkligheter.
Sen är det inte Herr, utan om du ska titulera mig använd isåfall Fru.

2008-03-07 @ 22:31:26
Postat av: Truckdriver

Aha Fru.

Nu förstår jag ännu bättre.

Thoralf du har fått en blyg beundararinna på halsen! En wannabee eller stalker?

2008-03-07 @ 22:36:07
Postat av: Tore

Fröken "Siiger" vilken åsikt har du då, eftersom
du inte kommer till sak?...

Postat av: joakim

Kan jag vänligen få svar på mina frågor Thoralf?

2008-03-08 @ 14:04:12
Postat av: Thoralf

Joakim, jag tillåter en ganska tuff nivå på min blogg. Men som du kanske förstår är det ingen som märker att jag ibland tar bort kommentarer.
Jag vill ha en levande debatt på min blogg och som du vet tillåter jag också meningsmotståndare att uttrycka sig på min blogg, vilket inte är så vanligt hos vänsterbloggare.
Nu har till exempel Pierre Edström börjat moderera sin blogg och tillåter endast länker till sidor som han själv delar åsikterna med. Bedrövligt i mina ögon!

Jag delar inte alla personers åsikter men det får uttrycka sig här. Jag anser givetvis inte att alla vänsteranhängare och är afa-anhängare. Men på min blogg har flera afaiter hälsat på.

Vilka bilder tänker du på när du menar att jag hånat politiker? Kan du ge exempel från bloggen när jag kommenterat yttre attribut, så skall jag svara.

2008-03-08 @ 15:11:07
Postat av: Tore

joakim! Nationalismen startade det demokratiska i länderna! Om detta försvinner, så försvinner också demokratin.
Därför är också Sverigedemokraterna för nationalism! Ingen av de övriga etablerade partierna är för nationalism. Så valet är väl ganska
lätt, eller hur!...

Genom utpressning, försöker EU få Serbien att god-
tyckligt avstå från "Kosovo". Därmed sätts demokratin ur spel. Deras "premiärminister" aviserade idag sin avgång, p g a en del partiers
glädje till EU (medlemsstatus), istället för nationalism.
Ponera att "Skåneland" en gång framöver får detta
extrema tvång, att tillhöra Albanien, eller som en
fristående muslimsk stat. Finns det anledning för
Sverige att acceptera detta tvång, eller vad tycker du själv, "mr joakim"?

2008-03-08 @ 20:12:22
Postat av: joakim

Tore: Du har alldeles rätt i att nationalismen en gång i tiden hjälpte demokratin på vägen framåt. Skillanden mellan dåtida och nutida nationalism är att den förstnämnda hade utgångspunkten i en mycket stark stat och ett nationsbygge. Idag när vi alltmer rör oss mot andra lösningar (mikro-eller makroregionalism, transnationella sammanslutningar osv) handlar nationalismen främst om kulturell homogenitet, något som många politiska partier med rätta tar avstånd ifrån. Kosovofrågan handlar i allra högsta grad om denna kulturella nationalism, och har sian rötter i Jugoslaviens komplicerade historia. Det har med godtyckliga gränsdragningar att göra, men också en underblåst tribalism från de välkända politikerna i området. Eftersom Sverige inte delar denna historia med Balkanområdet har jag svårt att tänka mig att detta skulle ske här. Andra lösningar på regionala sammansltningar kan däremot tänkas ske, redan idag ser vi t.ex. starkare samarbeten mellan Skåne och Danmark, än t.ex. Sthlm och Danmark.

Thoralf: Jag kan inte hitta det inlägg jag tänker på i ditt arkiv. Men det var en bild på en av de politiker som du omnämner i inlägget, samt en kommentar i stil med "julpynt i öronen" eller dylikt.
Att välja att ha kontroll på kommentarerna i sin blogg behöver inte innebära att man bara släpper fram sina egna åsikter. Att däremot kunna hindra spridande av sådant man inte kan stå för är väl lämpligt? Skulle de exempelvis låta en islamistisk grupp länka till hemsidor som uppmanar till hedersvåld?

2008-03-10 @ 13:26:44
Postat av: Thoralf A

Joakim, den aktuella bilden togs bort när jag fick reda på att hon tydligen använder hörapparat och då kunde detta misstolkas.
Men du måste väl ha hittat andra exempel där jag hånar politiker för sitt utseende.

Jag står inte för alla åsikter som skrivs på bloggen men håller de sig inom rimliga gränser får de framföras.

Ja, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att låta en länk som du ger exempel på få ligga kvar. BARA för att visa på det heltokiga i hedersvåld och det kvinnoförtryck det innebär.

2008-03-10 @ 18:47:45
Postat av: Tore

"joakim", om muslimerna får en egen majoritet, tror
jag aldrig att Danmark vill ha med Skåne att göra.
Vi har ju nu bevis för att FN aldrig kommer att god-
känna denna styckning, vilket EU gjort. Därför finns
all anledning att inte tillhöra en "odemokratisk
anslutning", som förespråkar odemokratiska beslut.
Dessutom har Sveriges regering gått bakom ryggen på svenska folket, i detta beslut. Det kommer med all
säkerhet bli förödande för deras vidkommande. Vi har
därmed all anledning att i juni 2009 rösta på
Sverigedemokraterna, för att få en förändring till,
och för att bibehålla vår neutrala åsikt, som vi
levat med sedan 1814, då Norge införlivades med Sverige. 1905 blev Norge fria från Sverige) Vi har sedan dess fått ett bra välstånd, som dock nu börjar sargas i kanterna!...

2008-03-11 @ 16:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0