JOBB I INDIEN.

Under påskhelgen kommer jag inte ta paus med mitt bloggande utan snarare tvärtom öka mitt skrivande. Men jag kommer att ge mig på något helt nytt!


Jag tror att många har fördomar om oss sverigedemokrater. Vi skall vara lågutbildade, okunniga och t.ex. ha dålig erfarenhet av andra kulturer men jag tror att i många fall är det precis tvärtom. Jag har själv besökt alla världsdelar utom Antarktis och Sydamerika och det har blivit totalt ca 30 länder under åren.

Jag har tidigare jobbat många år vid Silverdalens pappersbruk som drabbades av nedläggning 2002. Så småningom såldes många av maskinerna till Indien och 2004-2005 var det dags att starta upp maskinerna i Indien. Jag blev tillfrågad om jag ville åka till Jaykaypur för att hjälpa till med uppstarten, vilket jag givetvis tackade ja till.


Under påsken kommer jag skriva en liten reseberättelse med många foto om mina veckor i Indien och arbetet på JK-Paper. Jag skall lägga upp ett nytt avsnitt varje dag under påsken. Vädret skall ju inte bli något vidare i sydöstra Sverige under påsken så det blir nog gott om tid för att skriva detta.


Jag kommer givetvis komma med mina vanliga inlägg också!!

Nedan finns en karta över Indien så ni vet var jag skriver om för platser.

70599-355


Kommentarer
Postat av: Micael F

Ser fram mot att få läsa om dina äventyr... har själv rest en hel del - och det berikar.

När det gäller frågan huruvida SD-sympatisörer skulle vara lågutbildade kan jag inte se detta annat än som kränkande. Inte mot partiet utan gentemot de människor som saknar högre utbildning och som sympatiserar med SD.

Skulle en outbildad SD-anhängare vara mindre värd än dito Socialdemokrat? Knappast.

Finner det stötande och respektlöst. Så var det sagt!

2008-03-20 @ 16:39:05
Postat av: Mården

Se vad som skrivs i DN:

"Uppdaterad 2008-03-20 16:20

Kvinna misstänkt för dubbelmordet i Arboga

Den efterspanade för morden i Arboga är en 31-årig kvinna hemmahörande i Stockholmstrakten, skriver VLT på nätet. Hon kommer att begäras häktad under torsdagen, eftersom hon troligen befinner sig i Tyskland.
[...]
Kvinnan är utländsk medborgare."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=753696

2008-03-20 @ 18:59:35
Postat av: Flickvännen

Är det inte så att det är just dessa "outbildade" som bor i den mångkulturella verkligheten medan de "högutbildade" köper sig fria från densamma....

Alltså: DE så kallade "outbildade" sd:arna ser verkligheten medan de så kallade "högutbildade"
inte ser verkligheten eftersom de köpt sig bort från verkligheten och bor i rika Vellinge eller i Danderyyyyyd.

De högutbildades bild av mångkultur är adopterade Janne från Indien och besök på Pakistanska restaurangen i innerstan en gång i månaden eller Gomez från Pakistan på Högskolan som är de 0,1 procent som inte bor i Rinkeby....
....medan sd:aren ser mångkulturen i vitögat dagligen i sitt bostadsområde i Skärholmen.

Högutbildade är bildade i ETT enskilt ämne, såsom sociologi eller kulturvetenskap, eller annat, men de högutbildade är icke således bildade i ämnet mångkultur i Sverige....
Därför är sd:aren mer bildad i mångkultur....

2008-03-20 @ 19:14:56
Postat av: Din granne

Mården, kvinnan är tyska, hon är blond, blåa ögon.

Hade hon varit muslim så hade du väl kissat ner dig..

Vilka okunskaper!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-03-21 @ 11:01:31
Postat av: Sessan

Din granne

Det är otrevligt att ha grannar
som bara håller på och spammar.
Att inte klara av att se hur verklighet ser ut
visar att det rör sig om en riktig dumsnut.
All leva med denna vanvettiga oikofobi
måste vara tecken på ett allvarligt hjärnhaveri!

2008-03-21 @ 16:46:45
Postat av: Mården

Till: "Din granne"!

"Din granne" skrev: "Mården, kvinnan är tyska, hon är blond, blåa ögon."

"Din granne"! Spelar det någon roll om hon var blond eller brunhårig?

För det andra var hon inte blond utan brunhårig!
Men du, det handlar INTE om hårfärgen!
Är du omvänd hårfärgsrasist?

En del säger att hon är tysk, andra hävdar att hon är turk-tysk. Oavsett vilket så är själva poängen att svenska politiker inte har någon koll på vem de släpper in.
Faktum: Denna kvinna har enligt media varit inlagd på mentalsjukhus flera gånger i Tyskland.
Jag har inget emot tyskar! (Jag har faktiskt själv tyska anfäder, de kom från Sachsen!).
Men....
hade Sverige haft någon form av gränskontroll så hade denna kvinnliga individ/mentalpatient knappast släppts in i Sverige och då hade barnamorden sannolikt inte inträffat.
Enkel matematik!
1+1=2! Svensk gränskontroll är erbarmlig!
Så "Din granne" det handlar om svensk gränskontroll!

2008-03-22 @ 18:56:02
Postat av: Mården

Tillägg!

....det handlar om svensk gränskontroll och svenska politikers invandringspolitik!

2008-03-22 @ 18:58:00
Postat av: Anonym

RÖÖÖÖKA BAJS I SKOLAN

2010-11-22 @ 11:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0