ANLAGDA BILBRÄNDER I KALMAR.

70599-324
Utbrända bilar i Norrliden.                           Foto  Thoralf Alfsson.

Kalmar börjar mer och mer likna Nörrebro i Köpenhamn eller Rosengård i Malmö.

Bilbränder börjar även bli en vanlig företeelse i Kalmar. I natt brann ännu en bil, denna gång i Smedby och polisen misstänker att den var anlagd. Läs Östrans artikel.


Det är inte många veckor sedan 3 bilar brann i Norrliden.

Under det senaste året har det varit flera bilbränder på Två Bröders väg i Norrliden. Två Bröders väg är nog den gata i Kalmar som man skall undvika om man inte vill bli utsatt för något brott. Adressen är inte ovanlig för dömda vid Kalmar Tingsrätt.


Jag behöver inte nämna för Kalmars innevånare att just Norrliden och det område i Smedby där branden inträffade tillhör de invandringstätaste bostadsområdena i Kalmar men för alla andra läsare kan det vara en intressant upplysning.

Kan det möjligen ha ett samband?


Det kanske bara är ännu ett mångkulturellt inslag som vi svenskar skall vara tacksamma över att få ta del av.
Vi har ju redan hedersrelaterat våld i Kalmar som enligt socialnämndens ordförande kostade 2,5 miljoner kronor under 2007.

Tyvärr är det väl bara en tidsfråga innan även Kalmar begåvas med en balkongflicka. Läser man domar vid Kalmar Tingsrätt som jag gör så inser man att förutsättningarna för detta redan finns.


Kommentarer
Postat av: Vilse i lingonskogen

Du har ju så rätt! Alla invandrare vill ju bo nära varandra. Alla vill hamna utanför samhället frivilligt. Bostadspolitiken har ju ingenting med detta och göra. Du är ett geni Thoralf!

Vi behöver smarta personer som du.
Du kommer bli en lysande politiker. Du kommer bli ihågkommen som den smartaste politikern i kalmars historia.

2008-03-03 @ 23:54:36
Postat av: Thoralf

Vilse i pannkakan, menar du att det finns ett samband mellan brottslighet och bostadspolitik?

2008-03-04 @ 00:05:17
Postat av: Frode

Till Vilsen!

Med en mer aktiv bostadspolitik, så kan du sprida fenomenet bildbränder, balkongmord m.m. mer jämt fördelade över Kalmar! En lysande idé! Den tackar vi för! Har du fler bra idéer?

2008-03-04 @ 00:07:13
Postat av: Micael F

Du har så rätt så rätt!

Jag har pluggat och bott i Uppsala och till en början fick jag bo i Gottsunda. Mångkulturellt minsann och alla pk tyckte det var så bra så bra. Men ingen av dessa bodde där själva - smart- för det var hemskt.

Så gott som alltid stod det 14 romer utanför min entre vid en gasnka snygg merca. Gjorde nada. Men så en natt vaknade jag av hundskall och skottlossning. Två dagar senare stod lägenheten tom igen. Hade inbrott i min bil - snodde batteriet men orkade inte bära det mer än 20m högst. Folk blev rånade och hotade så gott som varje helg. Fy fan.

Klart som korvspad att alla inte är så djävliga - men invandringspolitiken har totalt förstört allt för de som faktiskt vill försöka.

Jag har nyligen börjat läsa din blogg och kommer fortsätta göra det. Du gör ett mycket bra jobb Thoralf!

Kankse jag inte håller med dig om allt - men då kommer jag säga till om så. Men vad jag har läst hitintills så verkar du låta alla komma till tals - till skillnad från diverse pk-media...

2008-03-04 @ 00:08:10
Postat av: Vilse i Skogen

DU ÄR JU FÖR FAN INTE KLOK..

Sluta blotta dig för hela Sverige...

2008-03-04 @ 00:09:51
Postat av: Micael F

Vadå blotta mig? Jag står ju för vad jag skriver... om det nu var avsett för mig...

2008-03-04 @ 00:13:20
Postat av: Frode

Är det en självbekännelse från Vilsen? Psyket nästa? men ... vem är blottaren?

2008-03-04 @ 00:14:44
Postat av: Vilse i lingonskogen

Nej Micael!

Det var till Thoralf

2008-03-04 @ 00:15:08
Postat av: Frode

Ja, Vilsen! Nog är du vilsen alltid! Ta ett djupt andetag och andas in verkligheten! Det hjälper mot beröringsångest!!

2008-03-04 @ 00:17:21
Postat av: Vilse i Skogen

Till Frode

Jaså där ser man, ensamvargen dyker upp igen...

Du kommer alltid med dina sylvassa kommentarer. Hur gör du?

2008-03-04 @ 00:20:47
Postat av: Frode

Skippar kartan och ser terrängen!

2008-03-04 @ 00:25:59
Postat av: Tore

Det är tydligen i Kalmar man "blottar" sig. Kör
hårt, Thoralf, snart vaknar sömngångarna här i
Sverige. Vi är många som tittar till dig...:-)

2008-03-04 @ 01:42:47
Postat av: Lassese

Vilse i pannkakan är inget att bry sig om. Antingen är han någon mycket ung idealist som ännu inte fått smaka verkligheten eller så är han en sådan som vill provocera fram mindre genomtänkta repliker... som sedan kan spridas som exempel på hur hemsk denna blogg är.

2008-03-04 @ 07:01:56
Postat av: AWSvensson

Vissa kulturer eldar majbrasor andra kulturer bilar, det är det som kallas mångfald och gör vårat annars så tråkiga samhälle värt att leva i.

2008-03-04 @ 10:01:24
Postat av: Truckdriver

Vilse i pannkakan brukar dyka upp här då och då.

Har väl antagligen tid då han t.ex. inte leder någon stenkastarkurs någonstans i Sverige eller kurs i hur 15 AFA-i(dio)ter skall klara av att slå ner ett par tonåring som delar ut flygblad för Sd.

Verkar dessutom ha andra perversa läggningar, eftersom han anser att Thoralf blottar sig. Ibland behövs inte mycket för att vissa skall s.a.s. "gå igång"!

2008-03-04 @ 10:02:30
Postat av: Ubuntu

den där bilden är väl inte från norrliden, och två bröders väg. Ser snarare ut som om det är från andra sidan vägen, och då blir det väl Berga?

2008-03-04 @ 10:07:26
Postat av: Thoralf

Ubuntu, bilden är inte från Två Bröders väg utan Röda gatan.

2008-03-04 @ 12:08:14
Postat av: Beowulf & Sankt Göran

Nu är det bekräftat, även Sverige ignorerar serbernas rätt till sina gränser!

"Sverige erkänner Kosovo

Sverige kommer att erkänna Kosovo som en självständig stat vid ett extra regeringssammanträde i dag, meddelade statsminister Fredrik Reinfeldt och utrikesminister Carl Bildt efter utrikesnämndens sammanträde."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_937651.svd

2008-03-04 @ 12:31:30
Postat av: Beowulf & Sankt Göran

APROPÅ BILBRÄNDER..... osv:

STOCKHOLM:

?Upprepade bilbränder i Visättra

Under natten till måndagen sattes flera bilar i brand i Visättra i Huddinge. Det är fjärde gången på en månad som bilar har brunnit i området.
- DEN HÄR GÅNGEN är det fem bilar som har brunnit på en parkeringsplats i Visättra. Jag tror att det kan vara samma gärningsmän, vid något tillfälle jagade man ett gäng ungdomar som man tyvärr inte fick tag på [?]
fem bilar sattes i brand inte långt ifrån polishuset i Flemingsberg, och det var inte första gången det hände. Det här var fjärde gången på en månad som bilbränder härjat i området.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=748277

(Höghusstadsdelen Vissättra är en del av det mångkulturella Flemingsbergs-området i Sydvästra Stor-Stockholm.)
-----------------------------------
MALMÖ:

?Idag inleddes rättegången mot två pojkar, 15 och 17 år, som misstänks ha våldtagit två flickor i en källare vid köpcentrumet Leonard i oktober förra året.
[?]sjuttonåringen dök aldrig upp. Han är försvunnen och har sannolikt flytt utomlands, enligt socialtjänsten [?]
Enligt socialtjänsten har sjuttonåringen anknytning till Irak och man tror att han förts dit av anhöriga."

http://sydsvenskan.se/malmo/article306038.ece

-----------------------------------

Är följande ett nytt hedersmord?
Brottsutredning inledd i Stockholm efter balkongfall....

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_936773.svd

2008-03-04 @ 12:41:33
Postat av: Joce

Kolla in det här innan diskussionen fortsätter:
http://www.sr.se/kalmar/nyheter/artikel.asp?artikel=1931563

2008-03-04 @ 13:14:53
Postat av: Ubuntu

Röda Gatan tillhör inte Norrliden, utan Berga.

2008-03-04 @ 13:19:37
Postat av: Pås

Thoralf har aldrig varit i Norrliden?

2008-03-04 @ 13:35:55
Postat av: Ubuntu

Jag tror inte ens Thoralf vågar korsa sin gata hemma utan att hitta ngt att tycka illa om, eller hata. Den lille mannen kan inte ha det lätt. han ser terrorister
och hedersmord överllat.

2008-03-04 @ 13:40:03
Postat av: Pås

Han har verkligen problem? Han har nog upplevt nåt hemskt och nu skyller han på alla. Så typiskt.

Utseendemässigt ser han själv som en invandrare, en ny Jackie Arklöv? Skulle inte förvåna mig om han är jude (som har fått fnatt).

2008-03-04 @ 13:52:14
Postat av: Ubuntu

haha den var bra. Han måste nog vara lite utläning eg. Han har krulligt hår, och om jag inte har fel så kommer den genen från djupaste afrika. va jobbigt det skulle bli för han om det vore så. INtern konflikt? Han börjar gnälla å klaga på sig själv?

2008-03-04 @ 14:02:52
Postat av: Thoralf A

Ubuntu och Pås, om ni inte har något annat än skitprat att komma med så ber jag är vänligen att "hålla käft".
Jag raderar ogärna kommentarer men ibland får jag göra undantag.
Jag brukar däremot låta kommentarer av er klass ligga kvar för allmän beskådning!
Vem det är som har problem framstår med all tydlighet av era kommentarer!

Om inte Röda gatan är Norrliden i officiell mening så är det i vilket fall så nära man kan komma utan att vara i Norrliden, möjligen skiljer en 50m skogsridå.

2008-03-04 @ 14:16:14
Postat av: Himskans

Är det debatt mellan Vänsterpartiet/SSU och SD här?

2008-03-04 @ 14:19:01
Postat av: Ubuntu

Så då är det ok då att hålla sig till lögner och faktafel som Sverigedemokrat?

2008-03-04 @ 14:25:48
Postat av: Beowulf & Sankt Göran och Himskans

Thoralf!

Fortsätt med din blogg!
Alla har rätt att utöva sin åsikt,
så din blogg behövs i bloggosfären!

/Beowulf & Sankt Göran och Himskans

Förresten: Hur ligger du till med antal besökare p/dag nu?
Vi hörde nämligen i nån media, (var det en lokaltidning?), att du slog besöksrekord nyligen.
....Himskans.

2008-03-04 @ 14:31:02
Postat av: Pås

Thoralf, om det är skitsnack eller inte, avgör varken du eller jag eftersom det ska bedömas av neutrala individer. Vilka? det kan vi diskutera någon annan gång.

Om du kommer med 80% skitsnack kommer jag också med skitsnack. Skit ska skit ha.

Ang. Berga eller Norrliden, du kan inte ens erkänna att du har fel. Det är nåt fel på dig.

2008-03-04 @ 14:40:05
Postat av: Thoralf

Ubuntu, kan du ge exempel på faktafel och lögner.

2008-03-04 @ 14:41:16
Postat av: Pås

Vid en politisk debatt skulle andra erfarna politiker äta upp dig levande. Ohh vad jag längtar!

2008-03-04 @ 14:46:07
Postat av: Thoralf

Pås, på min blogg är det jag som har ansvaret för alla kommentarer som skrivs. Med andra ord är det jag som avgör om det är skitsnack eller inte.
Du har inte bidragit med mycket annat än just skitsnack. Skärp dig!

2008-03-04 @ 14:47:14
Postat av: Ubuntu

Jäg har nämt det innan. Bilden är inte från Norrliden så varför då påstå detta. Den är från Röda Gatan säger du själv, då är vi i Berga.

Och en annan sak angående de bilar som brunnit på 2 Bröders. Dom har inget med utlänningar här att göra. Om du rotade lite, du verkar ju gilla att snoka runt. Så kommer du snart finna att på kalmarhems sida bor det 2 pyromaner, en man och kvinna.
Dessa är båda Svenskar...

2008-03-04 @ 14:49:26
Postat av: Thoralf

Ubuntu, var det de enda så kallade faktafel och lögner du hittade.
Då får du faktiskt be om ursäkt!

2008-03-04 @ 15:44:43
Postat av: DDR2

Hörru, Ubuntu, Linuxkillen...
50 meter hit eller dit?
Sluta gnälla så förbannat, eller ännu bättre väx upp.
Thoralf gör ett bra jobb med denna blogg.

2008-03-04 @ 15:47:20
Postat av: Ubuntu

Men bra då vet jag hur du står när det gäller det hela om fakta. Jag håller på att skriva ett rep om pedofili, om man ska gå enligt dig så är det helt ok för mig att sätta in en bild på dig i repet. För det handlar om män, och du är till en viss antydan man.
Tar du illa upp så kan du be mig om ursäkt...

2008-03-04 @ 17:42:37
Postat av: Truckdriver

Ubuntu

Med dina eminenta kunskaper i svenska språket, skall det bli ett sannt nöje att se hur detta mästerverk kommer att se ut. Jag väntar med stor spänning på resultatet!

"Men bra då vet jag hur du står när det gäller det hela om fakta. Jag håller på att skriva ett rep om pedofili, om man ska gå enligt dig så är det helt ok för mig att sätta in en bild på dig i repet. För det handlar om män, och du är till en viss antydan man.
Tar du illa upp så kan du be mig om ursäkt..."

2008-03-04 @ 17:53:14
Postat av: j-å

Nu måste vi vara lite objektiva.
Norrlidenområdet har väl alltid varit ett problemområde, även när det enbart beboddes av svenskar.
Så försökte man splittra drägget och förpassade dem till kommunens småsamhällen. Man kan nästan påstå att de på vägen ut, mötte invandrarna på väg in.
Utan tvekan bär kommunpolitikerna ansvaret. Vem annars skulle kunna ha ett avgörande inflytande.

2008-03-04 @ 17:57:40
Postat av: Truckdriver

Ubuntu

Beklagar att jag måste fråga, men var det av denna anledning som en av era medlemmar från Helsingborg nyligen blev påkörd och dödad i Köpenhamn?

Postat av: Ubuntu
Jag tror inte ens Thoralf vågar korsa sin gata hemma utan att hitta ngt att tycka illa om, eller hata. Den lille mannen kan inte ha det lätt. han ser terrorister och hedersmord överllat.

2008-03-04 @ 18:32:24
Postat av: Ubuntu

Vem har sagt att jag ens ska skriva reportaget på Svenska? Eftersom jag inte är medlem i någon form av förening så tror jag du måste missuppfatta en del. Men det är lätt hänt när det gäller er "sort".

2008-03-04 @ 18:44:18
Postat av: Truckdriver

Ubuntu

Tack för svaret.

Jaha då förenklar jag frågan. På vilket språk, när
och var kan man läsa din pedofilartikel?

P.S.
Min sort? Har aldrig hört att man delar in människor i sorter, men man lär sig ju som tur är nya saker varje dag.

Hur var det nu med det som hände er medlem i Köpenhamn. Du glömde svara på frågan.

2008-03-04 @ 19:12:20
Postat av: Ubuntu

Afrikaans, och mot mitten av sommaren kommer den vara klar att publiceras. Så du får nog ta dig ner till Kapstaden för att läsa den. Eller skriv din adress här så kan jag skicka dig en kopia.

Jag glömde inte svara på någon fråga. Mitt svar står i mitt tidigare inlägg.

2008-03-04 @ 19:28:44
Postat av: Truckdriver

Ubuntu

Aha afrikaans. Den lite modifierade och upphottade holländskan. Blir nog inga problem eftersom jag har jobbat några år i Eindhoven. Verkligen intelligent av dig att välja ett sådant världsspråk för din publikation om pedofiler! Då jag vill ha direkta nyheter från Sydafrika så brukar jag då och då kolla http://www.news24.com/Beeld/Home/ Att läsa går hyfsat, men att skriva på språket klarar jag inte längre av.

Finns ingen kommentar här på bloggen i något av dina inlägg angående min fråga beträffande Köpenhamn, så du måste ha något problem med din browser. Du får kolla upp detta så vi inte missar något annat viktigt som du skriver!

2008-03-04 @ 19:58:02
URL: http://www.news24.com/Beeld/Home
Postat av: Ubuntu

Ja då är det bara att kolla igenom
nyhetsflödet då för dig.
Jag har inte direkt valt att tala det språket. Det kom med uppväxten bla. Men ditt stora intresse vid barnsex gör ju att jag känner mig manad att länka den här sen.

Tydligen ser du väldigt dåligt. Tillhör fortfarande ingen form av förening. Så vad du pladdrar på om vet jag inte. "Tala" i klarsspråk istället.

2008-03-04 @ 20:05:20
Postat av: Truckdriver

Ubuntu

Tack för det mycket "intelligenta" samtalet, som säkert många här på bloggen förstått andemeningen med. Deras farhågar har liksom mina säkert besannats!

Nu skall jag kolla vad som hänt i Israel det senaste dygnet på http://www.israelnationalnews.com/TV/ Något kanske även för dig, en världsmedborgare som kan skriva på afrikaans!

2008-03-04 @ 20:27:51
URL: http://www.israelnationalnews.com/TV/
Postat av: Tore

Att spränga bilbatterier har de säkert lärt sig.
Kortsluter man "polerna", uppstår en överhettning,
som gör att batteriet så småningom exploderar, om
det är tillräckligt med "kräm" i det. Och av över-
hettningen börjar bilen brinna...

2008-03-04 @ 20:44:38
Postat av: alex

Tore det är ju mycket troligare att batteriet bara kortslöt helt utan anledning och satte eld på hela bilen?... Sådant brukar ju hända varje dag...

2008-03-04 @ 21:20:10
Postat av: Lasse

Dagens politik har skapat många Ubuntus. Svensson fattar ingenting. Han lutar sig tillbaka i soffan och tar sin fredagsöl i tro att politikerna styr landet på ett bra sätt.

Vakna Svensson !! Det är dags att reagera nu !!

2008-03-04 @ 21:30:29
Postat av: jenny

Det absolut vanligast man ser när man människor inte har någon som helst konkret fakta att komma med är personangrepp, sådant har vi minsann sett mycket av i dagens kommentarer! Om erat syfte med kommentarerna är diskussion uppmuntrar jag därför er till att undvika personangrepp/smutskastning och istället bete er som de vuxna människor ni gärna verkar vara och istället ger exempel på konkret fakta. Annars får ni helt enkelt acceptera att detta är en välbesökt och omtyckt blogg och vi klarar oss gärna utan era patetiska kommentarer då ingen tar notis om dem iaf, förutom ett skratt då och då, såklart.

2008-03-04 @ 21:35:31
Postat av: Seiger

Lasse, jag är starkt övertygad om att svenska politiker inte är inblandade i Ubuntu.

« Ubuntu is very difficult to render into a Western language. It speaks to the very essence of being human. When you want to give high praise to someone we say, "Yu, u nobuntu" , he or she has ubuntu. This means that they are generous, hospitable, friendly, caring and compassionate. They share what they have. It also means that my humanity is caught up, is inextricably bound up, in theirs. We belong in a bundle of life. We say, "a person is a person through other people" (in Xhosa Ubuntu ungamntu ngabanye abantu and in Zulu Umuntu ngumuntu ngabanye). I am human because I belong, I participate, and I share. A person with ubuntu is open and available to others, affirming of others, does not feel threatened that others are able and good; for he or she has a proper self-assurance that comes with knowing that he or she belongs in a greater whole and is diminished when others are humiliated or diminished, when others are tortured or oppressed, or treated as if they were less than who they are. »

Desmon Tutu, No Future Without Forgiveness, Pinter, 1999

2008-03-04 @ 21:38:28
Postat av: japp

Det luktar kraftig avundsjuka här,små personangrepp och skitkommentarer...thoralf du skriver bra och rapporterar sakligt jämt,har förstått att du är mkt populär i kalmar...är man det minsta framgångsrik eller populär så visar sig den svenska avundsjukan direkt,det vet alla som har nått lite framgång i livet,och visar man att man nått framgång,ja då är det jantelagen som väntar en...

du och andra systemkritiska bloggar har för det mesta helt rätt,ni visar på ett bra sätt hur sjukt samhället i sverige håller på att bli,hur svenska media censurerar och hycklar och hur åsiktsfriheten har försvunnit,keep up!!

2008-03-04 @ 22:31:53
Postat av: Skånepåg

Mina funderingar om bilbranden i Smedby.

Bilbatteri 6 celler= 12,7 V vilospänning.
* Kortslutning innebär, om batteriet är hyfsat med lågt inre motstånd, att det kan bli en strömrusning på åtskilliga hundratatals ampere. Vilket innebär att den ledning som kursluter börjar att glöda innan den ev. brinner av.
* Batteriet upphettas mycket snabbt. Om det är ett modernt s.k. underhållsfritt bilbatteri (utan "övertryckspluggar") så är cellerna slutna och det blir övertryck inuti cellerna, vars hölje då kan brista.
* Vid all LADDNING uppstår knallgas (syre vid ena polen i cellen och väte vid den andra och denna blandning är lättantänd) då laddningsspänningen överstiger cirka 2,45 V/cell.

Var batteriet under laddning?
Vad var det som ev. kortslöt batteriet och som gjorde att det levererade flera hundra ampere under tämligen kort tid? Utan svar på just denna fråga går det inte att avgöra om det var detta som var orsaken.
Alternativet är kortslutning inuti batteriet och det uppstå ett laddningsliknade tillstånd som gör att det "kokar" i cellen och knallgasbildning. Men vad var det i så fall som slutligen antände detta? Torrkokning av batteriet med masor av knallgas och slutligen gnistbildning i batteriet?

Allt i en modern bil är säkrat förutom kablarna till startmotorn plus kablaget till säkringarna. Det skulle i så fall var något med dessa kablar till starmotorn. Eller en kortslutning inuti någon cell? Bränsleläckage i motorrumet i kombination med något annat?

Mig veterligt uppstår bilbränder utan yttre skada nästan alltid p.g.a. av att bensinläckage kommer i kontakt med ett hett grenrör. Har en känsla av att bilbatteriet som sådant inte ofta, om inte någon klantat till det, orsakar så många bilbränder.

Har en gnagande känsla att teknikerna vid polisen ändå har gjort det lätt för sig! Jag utesluter trots allt inte sabotageteorin.

För ett antal år sedan exploderade en jumbojet en bit utanför New York efter att ha startat frå JF Kennedy airport. Man misstänkte att ledningar som passerade bränsletankar skulle ha skadade isoleringar. Tror inte att man kunde fastställa orsaken. Någon som läst något om detta?

Har alltid tyckt att "tekniskt detektivarbete" är spännande och intressant och tycker att det är kul att "spåna" kring denna händelse. Kan kanske vara bra att ha berört detta, om det skulle börja bli fler oförklarliga bilbränder!

2008-03-04 @ 23:23:49
Postat av: sen göran

händer det mäste våld och narkotika brott i smedby och norrliden. hur många av dem som begår kriminela e svenskar eller punadre? invdarare har inget med narkotika o göra eller kriminalitet. dags och se sanningen med ögon inte öron.

2009-01-16 @ 10:18:37
Postat av: Norrlidsbloggaren

Retsamt att jag inte hittade detta förrän det härsknat rejält, men jag har skrivit en kommentar på bloggen min. Kan vara intressant med ett perspektiv inifrån stadsdelen, och det perspektivet är att du inte verkar ha en aning om hur stadsdelen upplevs av de som bor där!

2009-05-25 @ 19:35:24
URL: http://norrliden.blogspot.com/
Postat av: kalmarbo

Det är inte första gången som SD skriver och pekar ut områden som Norrliden och dess invånare oavsett om fakta stämmer eller lite.



Men å andra sidan så vet vi att SD:are saknar förmågan att kanalisera olika samhällsfrågor så det förvånare mig inte.



"Att tro och tycka saker är inte liktydigt med att veta saker!"

2009-05-27 @ 17:19:15
Postat av: Chrille

Hej,



Jag tycker det är underligt att kritisera en stadsdel utan att man ens bor där?

Alla snackar så mycket ont om Norrliden, men jag har bott här nu i snart 2 år utan några som helst problem.



Ha de gött!

Mvh

Chrille

2009-12-05 @ 16:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0