SD 4,2 PROCENT I SIFO



Återigen kommer Sverigedemokraterna över 4 procent i en opinionsundersökning och detta trots att media gång på gång försöker svartmåla och förtala hederliga och skötsamma företrädare för partiet. Jag själv har ju varit utsatt för diverse angrepp både på Östrans och Barometerns ledarsidor under den senaste månaden.

I SvD:s artikel är det samma gamla visa med invandrarfientliga sverigedemokraterna men sen finns det också lite kunniga synpunkter från statsvetaren Sören Holmberg.

Personligen tror jag att vi har goda möjligheter att profilera oss inför det kommande EU-valet den 7 juni 2009. Jag kommer själv att lägga ner mer tid på EU-frågor och inläggen på min blogg kommer med jämna mellanrum handla om detta. Läs artikel i SvD.   Missa inte att rösta på SvD om du läser artikeln så kan vi ge de etablerade politikerna ännu en spark i rumpan!

Läs artikel i DN.

Vill du läsa ett typexempel på hur dessa ledarskribenter försöker vrida till verkligheten så läs dagens ledare i GP med titeln "Tillfällig fluga". Frågan är om den anonyma ledarskribenten tror på sig själv eller om han hoppas att läsarna skall tro på hans lögner. Jag är personligen fullständigt övertygad om att han vet exakt vilka lögner han skriver men att han gör det av rena pk-skäl.

Kommentarer
Postat av: Rättvis

Vi kan inte klaga på resultatet i SvD:s omröstning. SD var,när jag röstade, större än s,c och fp tillsammans. Tillsammans hade dessa partier 26 % mot SD:s 27. Vi får tacka SvD:s läsare för förtroendet .

2008-06-15 @ 10:28:10
Postat av: Fint Väder

I SvD:s artikel säger professorn och valforskaren Sören Holmberg – Det här kan ha en uppmuntrande effekt. Det finns en teori om att partier hamnar på säkrare mark när de lyckas ta sig över fyra procent. Väljarna känner då att det inte är en bortkastad röst att stödja partiet, fortsätter Sören Holmberg.



Och visst har han rätt. Nu, när en röst på SD inte längre upplevs som bortkastad, är det många nya grupper som allvarligt kommer att överväga att lägga sin röst på SD.

Exempel: Soffliggare som är kritiska till invandringspolitiken. Nu kan de överväga om de kan protestera mot etablissemanget på annat sätt än att lägga sin röst på soffan.



Pensionärer som av tradition inte vill ta några risker och därför synnerligen ogärna vill , som man säger, kasta bort sin röst.



Listan skulle kunna göras lång, mycket lång, och nu kan det bara gå åt ett håll för SD - uppåt.

2008-06-15 @ 10:55:44
Postat av: Info

Gratulerar till framgångarna, Thoralf! Klok idé av dig att börja fokusera på EU-frågor. Men det finns i Sd:s framtoning en blind fläck. Tystnad, passivitet och okunskap inom ett område, som dagligen omdanar alla svenskars vardag. Könsmaktordningen. Sexköpslagen. Kvinnoinkvoteringen. Genusförskningen. Hur ställer sig Sd till exempel till att få



MÅNA SOM NY FÖRBUNDSKAPTEN FÖR HERRLANDSLAGET I FOTBOLL?



Eller i varje fall till varje pris en kvinna?



”Herrfotboll på landslagsnivå har alltför länge varit en alltför enkönad tillställning. Dags att bryta mansdominansen!”



”Det kan vara läge att äntligen få en kvinna som kapten och befälhavare över männen i landslaget. Det skulle bryta det sexistiska förtrycket.”



Ja – ungefär så går tankegångarna, när Aftonbladet med buller och bång vill vara med och påverka tillsättningen av Lagerbäcks efterträdare. Idén lanserades av Carl Hamilton, tidningen följer upp.



En av Sveriges mest kända, öppet lesbiska fotbollsspelerskor får uttala sig:



”- Kvinnor behövs överallt. Idag slösar vi med våra ledare eftersom män kvoterar in män. Att alla ledarposter inom herrfotbollen innehas av män beror på att vi inte letat tillräckligt. Jag är övertygad om att det finns kvinnliga doktorer med fotbollsintresse, men de får inte frågan. Fotbollssverige har misslyckats. Men vi måste börja i rätt ände. Lagerbäck, skit i den gubben. Det viktiga är att få in kvinnliga förebilder.”



http://www.idrottsforum.org/articles/fur/fur050222.html





2008-06-15 @ 11:20:14
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Efter någon månad utomlands anlände jag till Landvetters flygpplats och letar länge efter någon toalett. Efter idogt letande hittar jag en toalett modell "könsneutral"! Utanför en lång kö av väntande män och kvinnor, innanför hörs ljudligt "pruttande" från herrarna och någon "fisförnäm" dam snörper med munnen! Skall det vara så svårt för "genus-Sverige" att förstå, att män och kvinnor har olika toalett-rutiner!

Utanför står taxikön med inbördes bråkande chaufförer från "Bong-Bongo-Land"! Jag tar bussen!

Det är bara i "dårhuset Sverige" eller "jävla landet Sverige", som Monica Zetterlund sa i utvandrarna, som kan hitta på något så urbota dumt som "könsneutrala toaletter"!!!!

Så var man tillbaka i "Sverige, Sverige fosterland" igen!!!!

Den enda glädjen är, att SD äntligen tycks ha "vind i seglen"!!!!

2008-06-15 @ 11:46:16
Postat av: be

Detta kanske kan ses som en absurd tankekedja men jag tror att många med mig har funderat över samma sak och inte kommit nämare gåtans lösning.

Varför vurmar alla etablerade partier och deras anhängare för denna massinvandring vi har? Jag känner väl till deras argument men har,hittills,inte hört eller läst något enda som på något vis försvarar detta beteende.Att det skulle berika oss kulturellt och ekonomiskt har,för min del, för längesedan fallit på sin egen orimlighet.

Sedan har vi all smutskastning av oliktänkande. Och då speciellt sd-anhängare.Pk-bloggar och tidnings-

artiklar handlar dagligen om sverigedemokrater oavsett vad ämnet än skulle vara.Varför ställer sd till med så mycken oro bland de s.k. politiskt korrekta? Av en slump,läste jag idag ett inlägg om att man vill förkorta handläggningstiderna för medborgarskap.Varför är det så bråttom? En fördel med medborgarskap är att man inte kan utvisas,vilket ändå inte görs i någon större utsträckning.Det finns säkert fler fördelar men den enda ytterligare jag kunde komma på,är att man även får rösträtt.(Jag känner inte till om man får rösträtt även när man fått PUT.)Kan det då vara så simpelt att de styrande endast är ute efter att skaffa s.k."röstboskap" oavsett vilket etablerat parti de skulle rösta på.Det är ju ingen större skillnad mellan dessa partier och de lär ju inte rösta på sd.

I vilket fall så kan vi väl vänta oss en upptrappning av PK´s ansträngningar i takt med att sympatierna för sd ökar.

Detta tänkte jag idag.Imorgon kan det vara något annat.Det är jobbigt att inte förstå men jag glädjer mig oerhört åt varje liten framgång för sd.

2008-06-15 @ 12:27:00
Postat av: Hans

Hej, vill betona att alla vi som är kritiska till nuvarande invandringspolitik också gör någoting. Prata med nära och kära, erkänn att du röstar SD (om så är fallet), engagera dig i partiet. Jätteviktigt att alla bidrar på något sätt för att förändra inslagen väg i nuv invandringspolitik. Kan Irland överraska etablissemanget så kan vi! Go go go!!!



2008-06-15 @ 12:52:48
Postat av: Tore

Ytterligare en glädjens stund att få bevara. Att

"tidningarna" innehåller mobbande kommentarer, vi-

sar bara på att bidragen till dessa är en stor fråga för Sd. Och det vet dessa PK-iter, som numera

kommer ligga sömnlösa framöver. Idag skall jag hissa flaggan, ni vet den där blå/gula...



Tyvärr tror jag "fotbollslandslaget" har packat

sina trunkar för hemfärd denna gång. Åker man dit,

när 30 sek återstår av en match, då är strategin

som bortblåst!...

2008-06-15 @ 13:04:48
Postat av: D Puddingfjäll

Just nu har SvD ställt frågan till läsarna om hur partierna ska agera mot sd. Ska de ta debatt med sd, undvika eller låta bli. Just nu är det 80 % som anser att partierna ska debattera med sd. Men det är inte många som röstat ännu.

Gå in och rösta!!

Postat av: be

Hans,

Om det var mig du vände dig till så inte bara röstar jag på SD utan är även medlem.Jag är dessutom en hejare på att agitera.

2008-06-15 @ 14:21:00
Postat av: Truckdriver

Om Måånas och sossarnas dubbelspel:



http://www.expressen.se/debatt/1.1199240/sahlins-sossar-lierar-sig-med-extremister



2008-06-15 @ 15:24:35
Postat av: Hans

Till be,



Vände mig inte till någon specifik, utan bara en kom-ihåg till alla att det är allas ansvar att ändra nuv inv.politik. Bra jobbat be!



Gott mos!

2008-06-15 @ 15:34:26
Postat av: Rune

citat:

"Frågan är om den anonyma ledarskribenten tror på sig själv eller om han hoppas att läsarna skall tro på hans lögner."

------------------

Nej!

Man skall nog aldrig tro för mycket på lejda skribenter. De har låg trovärdighet.

2008-06-15 @ 20:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0