RESPEKTEN LÅG FÖR POLITIKER

Lena och Ann ger sig inte. I ett nytt genmäle undviker de att nämna ordet gratis sjukvård till illegala invandrare.

Så här skrev jag i mitt senaste svar.


Lena Segerberg och Ann Hellenborg slingrar sig som hala ålar när de försöker föra över debatten till att handla om akut sjukvård till alla. I sitt senaste svar undviker de återigen helt och hållet att nämna att det gäller gratis sjukvård till illegala invandrare. Jag och sverigedemokraterna kommer aldrig att neka någon akut sjukvård men den kan aldrig vara gratis, förutom enstaka fall där minderåriga barn utan vårdnadshavare behöver sjukvård.
Den normale arbetstagaren som jobbar heltid betalar mellan 20 000-30 000 kronor varje år till landstinget i skatt. Att den illegala invandraren skulle få samma tillgång till sjukvården utan kostnad som den hederlige skattebetalaren är för mig helt främmande.
Anser Lena Segerberg och Ann Hellenborg att dessa illegala invandrare även skall få mediciner utan kostnad?
Hur mycket empati känner Lena och Ann med andra svaga grupper i samhället? För arbetslösa, sjukpensionärer, funktionshindrade och så kallade "fattigpensionärer" med låga inkomster innebär patientavgifter och medicinkostnader att det grävs stora hål i plånboken vid varje besök inom sjukvården. För dessa grupper vill Lena och Ann och deras kollegor i vänsterstyret i Kalmar läns landsting istället höja avgifterna med 20-30 procent.
Följden blir alltså att dessa svaga grupper får betala för att illegala invandrare skall få gratis sjukvård, vilket jag finner fullständigt horribelt.


Thoralf Alfsson
sverigedemokrat Kalmar


Så här svarade dessa landstingsråd.


Frågan om illegala invandrare skall få även mediciner utan kostnad undvek de helt och hållet. Ynkligt av två välbetalda landstingsråd att inte kunna svara på mina frågor.


Inte undra på att människor förlorar respekten för dessa landstingsråd och politiker som är för fega för att svara på frågor utan istället kommer med floskler och beprövade argument mot sverigedemokrater men så blir det när de sakliga argumenten saknas.

I mitt genmäle kommer jag bara ställa två frågor:
Skall sjukvård vara gratis för illegala invandrare?
Skall mediciner vara grattis för illegala invandrare?


Kommentarer
Postat av: jenny

Detta är ju helt sanslöst. Det är ganska stor skillnad på tillgång till akut sjukvård och tillgång till gratis akutsjukvård. Herre jisses, vad är det för politiker som ljuger allmänheten rakt upp i ansiktet? Och än värre, de kan ju ens inte stå för ett förslag de driver, uppenbarligen.

2008-06-05 @ 09:09:04
Postat av: Skånepåg

Det språkbruk man använder är högst intressant. Då man inte klarar av att besvara frågan, tar man till någon sorts pondusattityd för att förvirra läsarna.



Detta i ren desperation för att försöka framstå som att det är vi som är de goda krafterna i samhället och Thoralf Alfsson tillhör de onda.

2008-06-05 @ 09:29:25
Postat av: Inga Nordström

När man jobbar med människor är bland det första man får lära sig faran med dubbla budskap. Detta kan göra människor sjuka i sig. Det våra politiker håller på med på olika nivåer är att ständigt ge "asylsökande" dessa dubbla budskap.

-Du får inte stanna, du har inte skyddsskäl

- Överklaga

- Vänta dig in. Under tiden kan dina barn gå i skolan. Och du kan få gratis sjukvård



Detta system försörjer ju massor med folk och ställer till stor skada för den enskilde "asylsökanden". Hur i hela friden kan dessa "hjälpare" inbilla sig att de är goda när de hela tiden gör ont värre?

Att de dessutom uppmuntrar till lagbrott gör ju inte saken bättre!

2008-06-05 @ 10:10:21
Postat av: LArs

Denna kommentar skickade jag in:



"Detta kan omöjligen ses som ett korrekt svar på de frågor som ställts i debatten.

Jag håller med Inga Nordström, kan jag också nu som svensk skattebetalare hävda människors lika värde och slippa betala landstingskatt?



Självklart ska akut sjukvård ges åt alla, så fungerar det i alla länder. Gratis sjukvård är en annan sak. Varför tecknar vi reseförsäkringar tror dessa politiker?"



Min förra blev refuserad/censurerad då jag råkade inflika ett 'journalister' med antydan vad jag tycker om deras anställda. Den kom inte med :)



Trevlig Svenska flaggans dag på er!

2008-06-05 @ 10:17:55
Postat av: Henrik

I skåne bör utländska turister åberopa papperslöshet när de tar med sig sina barn för att uppsöka sjukvården, då får de billigare vård än vad de får när de vistas lagligt i sverige. Så tolkar jag följande dokument från region skåne. (Kalmar borde rimligen ha något liknande dokument om de fattat ett beslut)



0804226.pdf" rel="nofollow">http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Skaneportalen-extern/PolitikPaverkan/Sammantraden/Regionfullmaktige/Foredragningslista/dokument/RF0804226.pdf

2008-06-05 @ 11:31:41
Postat av: Skånepåg

Helt off topic och rörande Peter Akinders tidigare angrepp på Thoralf.



I Peter Akinders svar till Thoralf hyllar han mångkulturen "..med alla dess rikedomar..."

Jag har på nytt mailat honom och bett om exempel på detta. Inget svar!

Jag har även frågat var dessa rikedomar finns eftersom jag även vill ha del av dessa. Inget Svar!



Tydligen stod det inte något om hur man skall bemöta dessa frågor i det av S utskickade materialet till sina politiker och sitt massmediafolk, om hur man skall ta debatten med Sd!

2008-06-05 @ 11:35:43
Postat av: s-e karlsson



Skall i nästa vecka in på apoteket för att hämta droppar för eksem i hörselgångarna ! Då kommer jag neka till att betala med hänvisning till att ille gala flyktingar som vistas i landet har gratis medicin ! Dessa har alltså inte betalat en svensk femöring i skatt här men ska ändå ha fri sjukvård och fri medicin ! Många av våra gamla får i många fall ta tillfälliga banklån för att kunna köpa ut sin nödvändiga medicin ! Talade igår med en dam som har passerat 80 strecket hon berättade att hennes lilla pension inte räckte till det nödvändigaste , ska man sen också behöva ta banklån då är det inte svårt att förstå hur det går !



mvh S-E Karlsson

2008-06-05 @ 11:57:41
Postat av: Micael F

> Skånepåg



Jag råkar ha mailat honom i samma ämne, undrade så vad han menar med rikedomar i massinvandringens spår. Berättade att jag själv ha bott i sådant område ( Gottsunda ) när jag läste i Uppsala - flyttade illa kvickt efter någon månad. Den tiden skulle jag kunna skriva en hel bok om - skottlossning mitt i natten i våningen under mig, polisutryckningar flera gånger om dagen, min bil blev vandaliserad, ingen jobbade där verkade det som, centrumet var inte och tänka på efter mörkrets inbrott och absolut inte på helgen osv osv



Har jag fått något svar? Naturligtvis inte...



Men nu är jag på Öland, solen skiner och i morgon är det nationaldagen. Önskar dig Skånepåg, Thoralf, SD och alla andra en trevlig sådan!

2008-06-05 @ 12:12:09
Postat av: Skånepåg

> Micael F och alla andra Sverigevänner.



För att hålla någon sorts sken uppe, ser jag att Barometern släppt igenom några kommentarer till landstingsrådens insändare.



Vår flagga skall givetvis hissas i morgon. Att numera besöka något offentligt arrangemang gör vi givetvis inte längre. Att stå ut med att höra hur vissa politiker förnedrar sitt fosterland klarar vi inte av.



Önskar alla ett trevligt nationaldagsfirande i morgon med min paroll: "För Sverige - i Framtiden"!

2008-06-05 @ 12:33:27
Postat av: Hans B

Tilll ALLA SD vänner En riktigt trevlig nationaldag på Er



Från vännen Hans

2008-06-05 @ 13:02:48
Postat av: Anonym

Landstingsråden har uppenbarligen glömt bort att demokrati betyder FOLKSTYRE och att de alltså är väljarnas representant, inte deras herrar. Det är väljarna / folket som ska bestämma och politikerna har bara i uppdrag att exekvera folkviljan.

Men hur ska folket kunna fatta sina beslut om de fråntas rätten att ta del av adekvat information i fråga om t ex flyktingpolitiken? När landstingsråden dribblar med sanningen och slingrar sig slår de spikar i demokratins kista.



Det är inte bara Thoralf och SD som smutskastas - det är hela svenska folket som dras ned i smutsen av dessa ränksmidare.

2008-06-05 @ 16:53:49
Postat av: Fint Väder

Jag har sagt det förr:

Om det är en mänsklig rättighet att få sjukvård borde det vara en dubbel mänsklig rättighet att åtnjuta den sjukvård man betalat för. Det är också en mänsklig rättighet att åtnjuta godtagbart rättsskydd vad avser liv och egendom. När politikerna skänker bort svenskarnas sjukvård till folk från fjärran länder begås alltså brott mot svenskarnas mänskliga rättigheter.



Dessutom dribblar Anna och Lena med ordvrängeri och FRÄCKA lögner.

Och sen deras taskspelartrick. Då man inte klarar av att besvara frågan, tar man till någon sorts pondusattityd för att förvirra läsarna, skriver Skånepåg i sin skarpsynta analys här ovan.

Ett annat välfunnet och träffande citat:

Ni besvarar ju Thoralf med en massa floskler, som jag antar att ni tränat in på era möten om hur man "tar debatten"?

2008-06-05 @ 18:37:16
Postat av: Fint Väder

Jag har sagt det förr:

Om det är en mänsklig rättighet att få sjukvård borde det vara en dubbel mänsklig rättighet att åtnjuta den sjukvård man betalat för. Det är också en mänsklig rättighet att åtnjuta godtagbart rättsskydd vad avser liv och egendom. När politikerna skänker bort svenskarnas sjukvård till folk från fjärran länder begås alltså brott mot svenskarnas mänskliga rättigheter.



Dessutom dribblar Anna och Lena med ordvrängeri och FRÄCKA lögner.

Och sen deras taskspelartrick. Då man inte klarar av att besvara frågan, tar man till någon sorts pondusattityd för att förvirra läsarna, skriver Skånepåg i sin skarpsynta analys här ovan.

Ett annat välfunnet och träffande citat:

Ni besvarar ju Thoralf med en massa floskler, som jag antar att ni tränat in på era möten om hur man "tar debatten"?

2008-06-05 @ 18:40:02
Postat av: Fint Väder

Jag har sagt det förr:

Om det är en mänsklig rättighet att få sjukvård borde det vara en dubbel mänsklig rättighet att åtnjuta den sjukvård man betalat för. Det är också en mänsklig rättighet att åtnjuta godtagbart rättsskydd vad avser liv och egendom. När politikerna skänker bort svenskarnas sjukvård till folk från fjärran länder begås alltså brott mot svenskarnas mänskliga rättigheter.



Dessutom dribblar Anna och Lena med ordvrängeri och FRÄCKA lögner.

Och sen deras taskspelartrick. Då man inte klarar av att besvara frågan, tar man till någon sorts pondusattityd för att förvirra läsarna, skriver Skånepåg i sin skarpsynta analys här ovan.

Ett annat välfunnet och träffande citat:

Ni besvarar ju Thoralf med en massa floskler, som jag antar att ni tränat in på era möten om hur man "tar debatten"?

2008-06-05 @ 18:42:13
Postat av: Anonym

test

2008-06-05 @ 19:15:15
Postat av: Skånepåg

> Fint väder



Skrattar lite generat!



Har skickat många kommentarer till Barran utan att dessa kommit in, så chansade på att använde ett helt nytt namn. Ser nu att bl.a. både min och din kommentar publicerades!

2008-06-05 @ 20:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0