HELSIDA I KALMAR LÄNS TIDNING



I tisdags blev jag intervjuad av Kalmar Läns Tidning, även om tidningen är liten och endast utkommer varje fredag så uppskattar jag deras intresse. Idag kom det en artikel på nätet och i den tryckta upplagan blev det en helsida om Sverigedemokraterna.


Axel Johansson som intervjuade mig var en ung man som tydligen inte fått något pk-filter ännu. Jag hoppas att dessa unga journalister orkar stå emot trycket från pk-etablissemanget och kan fortsätta med en objektiv rapportering i media. Kurt Lundgren finns ju som läromästare för dessa unga journalister.


Vi träffades på Kalmars mest anrika café,  Kullzénska Caféet och pratade i ca 1 timme. Givetvis är det bara små fragment av vårt samtal som finns med i artikeln. Jag saknar många saker som jag tagit upp på min blogg de senaste månaderna och som jag tog upp under intervjun. Synd att inte EU kom med i artikeln eller min gissning att sd:s framgångar i opinionsundersökningarna framförallt beror på att människor börjat genomskåda de etablerade partiernas smutskastning av sd. Jag tror många människor börjat förstå att det inte handlar om "stöveltramp o.s.v." utan att vi Sverigedemokrater i allra högsta grad är vanliga jobbare som fått nog av massinvandringen.

Sedan tror jag även att allt arbete på lokal nivå också börjar ge utslag i dessa undersökningar.

Läs artikel på nätet.

Att Axel J missat mitt "h" i förnamnet bjuder jag på med tanke på att det blev en helsida.

Vi får se hur länge det dröjer innan Barometern eller Östran vågar sig på samma sak?

De personer som finns längst ner på sidan svarar som följer.

"- Nej, det är bara ett tillfälligt missnöje med de andra partierna."

"- Ja, de kommer in."

"- Ja, de tror jag. De ökar ju mer och mer nu."

"- Det tror jag, men hoppas att de inte gör det."

SvD, DN


Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Thoralf, skulle du kunna skriva vad de intervjuade personerna längst ner på sidan tycker? Denna bit finns inte med i nätartikeln, och jag är rätt nyfiken på vad de har att säga. Tack på förhand.



I övrigt grattis!

2008-07-05 @ 01:27:06
Postat av: Tore

Socialnämndens ordförande Christina Magnusson, är

oroad! Det må hon vara efter Thoralfs avslöjanden

om utbetalningar till den invandrande befolkningen,

som hon så effektivt försöker undanhålla Kalmars

befolkning.

Du kanske skulle även kommentera det som tidningen

uteblivet i skrift, allt för att dokumentera deras

negativa i utelämnandet. "Inget gömt och inget glömt", broder Thoralf...

2008-07-05 @ 01:43:01
Postat av: Skånepåg

Skrev under en annan tråd här på bloggen:



"I tidningen Kalmarposten intervjuvades Christina Magnusson i mitten av 90-talet och där även invandringen berördes. Hon sade då uttryckligen, att det var VIKTIGT att skapa en förutsättning för repatriering av de som inte längre har ett skyddsbehov. Jag rensade i mina urklipp för några år sedan och detta råkade tyvärr då också försvinna. Skulle vara intressant att veta varför hon (och socialdemokratin) i dag inte längre anser att detta är en viktig fråga?



Min undring är om någon känner till denna intervju och i vilket nummer av Kalmarposten? Kan vara bra att ha tillgång till tidigare nu icke politiska korrekta uttalande, som politiker med stor sannolikhet förnekar om man inte kan peka på var det gjorts.

2008-07-05 @ 07:42:00
Postat av: Anonym

Insändaren av Lars Roseen Sd Kalmar i dag i Barran-OT angående terminsavgift för utländska studenter var helt suverän så här på lördagsmorgonen !



Mvh Sven-Erik Karlsson Sd Högsby .

2008-07-05 @ 08:06:42
Postat av: Info

Tja, nu har ju Måna i en debattartikel i DN lanserat, att Sverige bör övergå till s.k. storregioner.



En region Syd, omfattande hela Götaland, styrd av av Måna och socialdemokraterna. En region Mitt, styrd in i minsta detalj av Måna och socialdemokraterna. Och en region Norr, resten, styrd av Måna och socialdemokraterna.



Detta har jag från Sveriges radio idag. Nyhetsuppläsaren, som lät halvdomnad av lycka, påpekade särskilt att nästan alla remissinstanser hade ställt sig positiva till Månas visioner.

2008-07-05 @ 08:34:01
Postat av: Roberth Ström

De som hoppas vi inte kommer in i riksdagen det är de som är minst pålästa dvs sossar

2008-07-05 @ 10:48:29
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Roberth Ström

http://vlt.se/artikelmall.asp?version=783447

2008-07-05 @ 10:50:30
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Skånepåg

> Robert Ström



SFI (Svenska För Invandrare) lär kosta cirka 1 MILJARD om året enligt Riksrevisionsverket. Inga småpotatis precis.



När man lägger till allt annat än som Thoralf räknat på beträffande kostnader för "invandreriet", kan man undra hur stort slutresultatet skulle komma att bli?

2008-07-05 @ 11:04:44
Postat av: Henrik

Skånepåg...



Alla gamla nummer av Kalmarposten finns på kungliga biblioteket i stockholm och på universitetsbiblioteket i Lund. Om du har nära till Lund kan du ju åka dit och kolla...

2008-07-05 @ 11:22:48
Postat av: Info

Lustigt, jag är portad av Kurt Lundgren. IP-numret spärrat. Varför vet jag inte. KL brukar ju berömma sig av att vara vidsynt. Hur som helst, döm själva. följande är så magstarkt, att det inte tål att skrivas i Skandinavien. Döm själva:



FANTASTISKT



Sveriges radio. En liten tillsnörd tjejröst. Överklassen. Ska förintas. Här är den lilla sextonnåriga EXPO-itens beskrivning av Sveriges historia (SR:s hemsida):





”På fabriksgolvet står arbetaren, SVETTIG av KROPPSARBETE.



En trappa upp, på kontoret, sitter tjänstemannen med MANSCHETTKNAPPAR och högskolepoäng. Och så, på lagom avstånd vid alléns ände, brukspatronen i sin herrgård. Han som äger fabriken, bostäderna och skogen runtomkring. [Menar lilla sextonåriga revolutionären konsult Göran Persson?]



Programserien ´Bruket – om klass på 2000-talet´ tar avstamp i det fortfarande livaktiva bruket i Skyllberg, i Närke, där resterna av det gamla klassamhället fortfarande gör sig påminda.



Genom bolivianskan med tre olika städjobb, finansmannen på sommarferie i skärgården, mellanchefen på kontoret och den skuldtyngda men välbetalda klassresenären söker Emma Janke och Siri Ambjörnsson i fyra program svar på frågan var klassamhället egentligen tagit vägen, när ingen längre pratar om det.”





Tack Emma och Siri! Jaså, ni hade inte fyllt sexton år än. Nåja, ni fyller om ett par veckor. Men era enorma massa journalistchefer med sina enorma överklasslöner har med bestämdhet redan fyllt sexton. Jag såg för resten en överprogramchefdirektör häromdagen som hade, ursäkta, MANSCHETTKNAPPAR. Hon gick och pratade hela tiden. Med sig själv.



Programmet innan, Heliga familjen:





”När övergick vi från att vara storfamilj till att bli kärnfamilj? Professorn i historia Yvonne Hirdman kallar det för FAMILJEONANI och historikern David Tjeder tar död på myten om familjen som något naturgivet, något som alltid funnits.”











2008-07-05 @ 11:30:38
Postat av: Skånepåg

> Info



Är du verkligen spärrad? P.g.a. personliga angrepp har Kurt infört en allmän moderering. Detta gäller således alla som skriver kommentarer!

2008-07-05 @ 13:13:45
Postat av: Anonym

Jag tror inte man behöver åka så långt för att leta efter gamla årgångar av Kalmarposten ! Den borde finnas i deras eget arkiv ! Har själv varit på OT i O-hamn och läst i gamla årgångar där , så det borde rimligtvis vara likadant på Kalmarposten!



Trevlig lördagskväll !



Mvh S-E Karlsson .

2008-07-05 @ 20:54:10
Postat av: Skånepåg

> s-e karlsson



Skall för säkerhets skull gå igenom ett par kartonger och se om det hamnat på ett annat ställe. Ett tag sparade vi på alla möjliga urklipp som rörde invandreriet från olika tidningar och till slut blev det smockfullt. Det är precis som då man rensar i garaget, brukar inte ta lång tid innan man har nytta av något som man har slängt!

2008-07-06 @ 10:04:34
Postat av: Anonym

Skånepåg, stämmer precis det du säger !

Håller också med Thoralf om hans fundering om Birgitta Elfström som redigerare ! Kan säkert vara så ! Men dom ska få bita sej i tummen valet 2010!!



Bästa söndagshälsningar S-E Karlsson .

2008-07-06 @ 12:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0