8,9 MILJARDER I SOCIALBIDRAG OCH ALMEDALEN.

Har roat mig med att räkna samman ekonomiskt bistånd i alla Sveriges 290 kommuner.

Under 2007 betalades det ut 8,9 miljarder kronor i ekonomiskt bistånd. Utav dessa gick 3,4 miljarder till personer födda i Sverige och 5,5 miljarder till utrikes födda. Andelen utrikes födda i Sverige är ca 13,4 procent av befolkningen eller drygt 1,2 miljoner personer.

Bidrag till gifta/sammanboende visar på att något är fel i det här landet. Jag skulle vilja att detta undersöktes och att orsakerna kommer fram till dessa skrämmande siffror.

Ekonomiskt bistånd till denna grupp som är födda i Sverige är under 2007 endast 210 miljoner kronor i hela riket medan det till utrikes födda uppgick till hela 2 203 miljoner kronor. Betänk också då att utrikes födda endast utgör 13,4 procent av befolkningen.


Personligen är jag fullständigt övertygad om att det är ett av de pris vi får betala för mångkulturen som så många pratar sig varma för.


Ikväll packar jag för en ny arbetsvecka i Visby, vilket inte är fel med tanke på att Almedalsveckan pågår. Jag hoppas få en del tid över för att kunna besöka diverse tillställningar eftersom jag bor på ett av de bättre hotellen innanför ringmuren. Hotellet har varit fullbokat under en längre tid men tack vare att jag bott så mycket där under de senaste månaderna har de ändå ordnat med ett rum till mig. Jag kommer säkert stöta på en och annan känd politiker eller journalist på hotellet.

Kameran kommer givetvis vara med så att jag kan utöka mitt eget arkiv med foto till min blogg. Förhoppningsvis kanske man kan få en och annan bild på något av Visbys uteställen när någon kändis slår klackarna i taket, vem vet.


Kommentarer
Postat av: Roberth Ström

Är Sd inte i Almedalen?

2008-07-06 @ 22:49:41
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Joakim Lindrot

I morgon är dom det.

2008-07-06 @ 22:57:03
URL: http://www.befriasverige.blogspot.com
Postat av: James

Då får jag önska en trevlig vecka Thoralf. Glöm inte bort att ha det roligt också, inte bara jobb och bloggande :)



/James

2008-07-06 @ 23:03:47
Postat av: Annelie Johansson

Jag önskar dig en trevlig vecka i Visby.

Ha det bra.

2008-07-06 @ 23:39:13
Postat av: Thoralf A

SD är givetvis i Visby. Läs på http://www.sverigedemokraterna.se/



Jag kommer självklart också skriva om Sverigedemokraternas aktiviteter under veckan.

2008-07-06 @ 23:43:17
Postat av: Roberth Ström

Hoppas vi får fler medlemmar då! Ett tips till Thoralf åk till Åminne väldigt fint och har du tid misa inte Fårö

2008-07-07 @ 00:25:52
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Tore

Du må ha trevligt, Thoralf, med alla dessa "trevliga" siffror du redovisat. Antingen

kryper "de" in i sina hålor, eller så skriver de

något lögnaktigt. Sola dig i "glansen", och redo-

visa gärna "resultatet" när tiden tillåter. Ha det...

2008-07-07 @ 01:12:52
Postat av: Magne

Ha så trevligt Thoralf! Visby är Sveriges finaste stad så njut! Svensk historia och kultur som får Måna att fnysa. Hade det varit idag så hade hon stått uppe på muren år 1361 med sitt falska hycklarleende och sett på när vi Svenskar dåtidens bönder kämpade mot kung Valdemar Atterdag av Danmarks skickliga soldater och blivo slaktade.

2008-07-07 @ 01:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0