MODERATERNA OCH BAROMETERN = TEAMWORK.......

Nu för tiden säger man inte moderata samlingspartiet så ofta men det är det minsta man kan kalla moderaterna i Kalmar för. Vid gårdagens kommunstyrelsemöte råkade två av moderaternas ledamöter i en rejäl dispyt inför öppen ridå. Jag bevistade själv mötet som åhörare och häpnade över moderaten Jonas Lövgrens överkörning av Kajsa Hedin.


Döm om min förvåning idag blir väldigt stor när jag läser de lokala tidningarna Östran och Barometern. Jag hade förväntat mig att socialdemokratiska Östran skulle göra en stor sak av denna dispyt men inte en rad om detta i tidningens artikel.


Däremot i moderata Barometern kan man med stora rubriker läsa om konflikten inom partiet. Det är inte utan att man blir både förvånad och överraskad av Barometerns journalister. Läs artikel.


Inte undra på att alliansen backar i alla opinionsmätningar när deras egna tidningar gör allt för att sänka sitt eget parti och dess ledamöter. Östran behöver inte ens besvära sina läsare med eländet!


70599-234
                                                                     Foto Thoralf Alfsson

Jag har sagt det förut. Var står egentligen Barometern? Vänster eller höger?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0