KULTURSKOLAN I KALMAR MOBBAR SVENSKAR.

Den nye kulturskolechefen/rektorn Doris Aronsson på kulturskolan i Kalmar vill inte att svenskar skall företräda skolan, någon annan slutsats kan jag inte dra efter att jag fått ta del av information om hur det gick till när en informationsfilm om kulturskolan skulle tas fram.


Kulturskolan i Kalmar hade ca 2000 elever under 2006/07 enligt kommunens statistik bok. Under senhösten skulle en informationsfilm tas fram för att locka nya elever till skolan. Lärarna kallades till ett möte och delades in i olika grupper för att utse elever som skulle få vara med på informationsfilmen. Deras uppgift enligt nye rektorn Doris Aronsson var att ta fram de duktigaste eleverna i respektive ämne (dans, gitarr, sång, drama, blås, drill, slagverk o.s.v.) kravet var att det skulle vara en elev med invandrarbakgrund för att främja mångkulturen på kulturskolan.

Ingen lärare hade någon elev med dessa "egenskaper", däremot fanns många duktiga svenska elever som kunde sitt ämne och tala gott om kulturskolan på filmen. Samtliga grupper skrev ner svenska namn med motiveringen att de var hemskt ledsna att de inte hittade en elev med invandrarbakgrund som var bäst utan bara svenska. Alternativet blev då att utse någon svensk med "mörkt" utseende enligt Doris Aronssons direktiv. Många lärare har blivit arga o förbannade över den "idiotiska" uppgiften enligt min källa.


Vidare skull man också hitta en kille som gjorde en typisk tjejgrej o tvärtom. Det ultimata hade varit om man hittat en invandrarkille som dansade tyckte rektorn Doris Aronsson.


Enligt min källa har stämningen och arbetssituationen försämrats rejält sedan Doris Aronsson tillträde sin befattning som rektor på kulturskolan.


Jag har pratat med Doris Aronsson idag men när hon hörde vem det var som ringde hade hon inte tid att svara på mina frågor om denna informationsfilm.


Har du några synpunkter på hennes agerande kan du mejla henne på.

[email protected]


Doris Aronsson sällar sig till skaran av politiskt korrekta oikofober i vår stad som snarast borde lämna sina uppdrag.


När jag ändå är inne på detta ämne fick jag en informationsbroschyr från en lärare som också har tröttnat på det PK-samhälle som styr. Broschyren kom från Ung Företagsamhet som tydligen gått i samma skola som Doris Aronsson. På broschyren finns följande bild.


70599-286
Förverkliga dina idéer, var budskapet på info-bladet.

Idag vågar tydligen ingen längre ta fram informationsmaterial med svenskar.

Jag undrar om inte etablissemanget har drabbats av härdsmälta.

Alla har väl inte glömt kristdemokraternas kampanj för "Mer tid med barnen" och deras folder med blonda barn som kallades för nazistisk propaganda. Läs artikel i Resumé

70599-287

DET ÄR DAGS ATT PROTESTERA MOT ALLA DESSA PK-MÄNNISKOR SOM FÖRSÖKER GÖRA ALLA SVENSKAR TILL OIKOFOBER.

KALMAR LÄNS TIDNING har gjort en artikel om detta inlägg den 1 februari, läs artikel.


Kommentarer
Postat av: Christofer

Jag har inget problem med att man tar fram exempel på flitiga invandrare men när det blir en rasistisk hatjakt på etniska svenskar så blir det lite för mycket.

Om vi skall leva i ett demokratiskt samhälle så kräver jag att inte bli bortvald pga. av min blonda hårfärg.

2008-01-30 @ 00:07:19
Postat av: SIVAN

Symtomatiskt för den Svenska skolan. KATASTROF!

2008-01-30 @ 00:11:18
Postat av: Varjager

Thoralf, håll lågan brinnande. Din blogg är en fackla i media Sveriges mörker.Du gör ett gott jobb!

Varjager

2008-01-30 @ 08:37:49
URL: http://varjager.blogspot.com/
Postat av: Inte svenskar?

Men Thoralf, hur vet du att t ex killarna på reklamen från Ung Företagsamhet inte är svenskar?
Och på vad sätt skulle det göra reklamen bättre om de är blonda?

2008-01-30 @ 16:22:28
Postat av: Thoralf

Inte svenskar, förklara först hur du definerar svenskar sen skall jag svara.

2008-01-30 @ 17:08:19
Postat av: Magne

Grejen är ju den att den som tagit bilden har omsogsfullt valt ut dessa mörka killar i ett rent PK-syfte. Så ser det ut hela tiden. Skrämmande!

2008-01-30 @ 17:50:20
Postat av: Thoralf A

Sportpojken som inte vågar uppge sitt namn skall ändå få ett svar. Medborgarskap innebär inte för mig att du är svensk även om det gör det i juridisk mening. Det är därför vi sverigedemokrater vill skärpa reglerna för att få svenskt medborgarskap.

Jag ser mer av etnologiska grunder för att kunna kalla någon svensk se Wikipedia.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar

"I etnologisk mening och med utgångspunkt i begreppen nation eller folk är svenskar personer som är svenskar till etniciteten."

Detta innebär i princip att vissa invandrargrupper troligen aldrig kan kallas svenskar.

2008-01-30 @ 18:02:35
Postat av: Christofer

Sportpojken missar ju helt poängen här, killarna på bilden har ju valts ut just pga. sin hudfärg.

Precis som kulturskolan ville göra. Tycker Sportpojken själv att det är rätt att välja ut personer baserat på deras hudfärg och inte deras färdigheter?

Är det rätt att diskriminera och sortera bort svenskar pga. av att de inte har rätt(mörk) hudfärg?

2008-01-30 @ 18:12:42
Postat av: Henrik

Om det finns någon kalmarbo bland bloggläsarna kan ni ju ta en bild på denna människa så vi kan få se hur denna rasist-rektor ser ut.

2008-01-30 @ 20:07:25
Postat av: Jonny

Vid en diskussion om just "svenskhet" för ett par år sedan frågade jag en kurd om jag skulle kunna bli "kurd". Nej, sa han. Men om jag flyttar till ett kurdiskt område, lär mig kurdiska etc. då? Tyvärr, jag skulle uppenbarligen fortfarande inte vara en "kurd"...

2008-01-31 @ 00:17:44
Postat av: Olof

Jag säger bara en grej: SKIT SNACK
Du kommer aldrig lyckas hjärntvätta mig

2008-02-20 @ 19:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0