DEBATTARTIKEL I BAROMETERN

Jag har tillsammans med Samuel Älgemalm, sd i Växjö lyckats få in en debattartikel i Barometern (även i tryckta upplagan) med den ursprungliga rubriken "Ett hotat kulturarv" men som Barometern gett rubriken "Absurt att ändra lagar på grund av Muhammedkarikatyr"

I nätupplagan anges tyvärr inte vår partitillhörighet, är det ett misstag från Barometern eller en "medveten miss"?

Läs artikeln i Barometern.

TILLÄGG 13 JANUARI.

Jag har fått ett handskrivet brev som tack för vår debattartikel i Barometern. Det skall också sägas att den även publicerats i Kalmar Läns Tidning den 28 december. Nu är det bara Östran som skall publicera den också.

Det korta handskrivna brevet jag fick tänkte jag faktiskt återge här.

Tack för vad du/ni skrivit i Barometern d. 10 jan under debatt.

Vi behöver nog många opinionsledare mot allt som är fel i vårt land.

Tanten, lilla grå, 80 år, på Skräddartorpet

Om Islam=Muhammed är en god Gud varför har de det inte bra i sina länder? Och varför flyr de till kristna länder?

Att jag får anonyma brev som stöder mig och SD är mycket vanligt och det känns alltid väldigt bra. Att ta sig tiden att skriva ett brev frankera och posta det kan idag ta lite tid. Genom dessa brev vet jag att det är många äldre människor som stöder Sverigedemokraterna.

Dagens ungdomar skriver däremot inte brev så ofta utan de utnyttjar Internet istället. Mia har gjort det och skrivit ett långt inlägg som jag blev tipsad om i kommentarena, läs det.

"Och priset för gnälligaste folkslag går till ....."

Kommentarer
Postat av: Vaileth

Lämnar en kommentar som kanske inte tillför mycket till diskussionen som förs i den aktuella debattartikeln, men då debatten om Muhammed-karikatyrerna härjade som värst, menade Gringos grundare att han ingen respekt har för vårt svenska kungahus, han har respekt för Muhammed.
Jag fattar faktiskt inte varför kungahuset tar dessa som exempel på goda svenska medbogare när en f. d. chefredaktör och skribent i en tidning som ska främja invandringen i Sverige, uttalar sådana föraktfulla kommentarer. Han var inte ensam om den åsikten som jag mindes, han fick ganska så massivt stöd i media för sin respekt för Muhammed och sin obefintliga respekt för kungahuset.

2008-01-12 @ 01:53:13
URL: http://ultravs.blogspot.com
Postat av: norbergssonen

Bra artikel i Barometern! Försökte skriva en uppskattande kommentar, men verkar som om tidningen stängt av kommentatorsfunktionen. Inte att förvåna, man översvämmades förstås av positiva inlägg!

2008-01-12 @ 11:54:07
Postat av: Skånepåg

Det har tidigare varit en taktik från Barometerns sida, att då och då publicera Thoralfs och andra förståndiga människors artiklar. Detta för att man skall få ett lämpligt tillfälle att "utnyttja" vissa delar av innehållet för att kunna dra igång och ventilera olika PK-floskler som motargument.

Skall bli intressant att se hur det blir den här gången?

2008-01-12 @ 12:46:04
Postat av: Tore

Mycket innehållsrikt, och glädjande publicering.
Folk vet vem du är Thoralf och Samuel Älgemalm!...

Tog mig faktist friheten att skicka denna välskrivna
och riktiga skrivelse till Per Schlingmann Nya Moderaterna, likt ett antal andra sådana, tidigare...

Kör hårt, livet är kort...

2008-01-12 @ 14:50:00
Postat av: Magnus

Mycket bra artikel, men ni borde definitvt försöka få in en rättning (komplettering) där Er partitillhörighet framgår.

2008-01-12 @ 18:28:54
Postat av: Skånepåg

Bifogagade länk går till en tidning som heter dagensPS eller nåt sånt och som påstås nå cirka 1/2 miljon stockholmare http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=35577&categID=239

Det är så f-b världsfrånvarande att jag undrar om karlen som skriver det inte driver med oss? Eller kan en människa var fullt normal när han på fullt allvar skriver någonting i stil med att "för att rädda välfärden så måste vi kanske be invandrarna att de kommer hit" o.s.v. Läs och förundras över denna dårskap som finns i artikeln! Tore du som tydligen har vanan inne, kan du skicka Thoralfs artikel till honom?

Postat av: Skånepåg

Har hittat motsatsen till länken i min förra kommentar och har asgarvat!

http://basincityblues.wordpress.com/2008/01/11/och-priset-till-gnalligaste-javla-folkslag-gar-till/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0