LYSSNA PÅ DEBATTEN MED JIMMIE ÅKESSON

Idag har det varit en debatt mellan Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson och socialdemokraten Mats Johansson i Radio Blekinge.


Mats Johansson var den politiker som i ett program i TV4 under valrörelsen vägrade sitta tillsammans med sverigedemokraten Richard Jomshof i en TV-soffa, utan satt för sig själv i en annan hörna.
Snacka om att stå för människors lika värde.


Lyssna till del 1 om invandring


Lyssna till del 2 om arbetsmarknad.

BRA JOBBAT JIMMIE!!

Hur dessa personer i P1 kan få det till att Mats Johansson van debatten på poäng är för mig en gåta. Sedan är det som vanligt bara personer som är negativa till sverigedemokraterna som får uttala sig. Det är väldigt illa ställt med objektiviteten på P1.


Lyssna till Studio P1


Hur Lotta Fogde fd. socialdemokratisk statssekreterare kan få det till att Jimmie Åkesson var svarslös är för mig en gåta. Lotta Fogde måste ha svårt med hörseln eller lyssnar endast på det hon vill höra men det är ju inget ovanligt när det gäller vissa sossar.


Kommentarer
Postat av: AWSvensson

Betänk att Mats Johansson är sossarnas äss när det gäller att försvara det mångkulturella eländet, då inser man att de har inte mycket att komma med. Detta tjat om vad som är svenskt, har man bott här i 50 år och inte fattat det så är det knappast lönt att försöka förklara,
ett år i Afganistan så skulle han kanske förstår. Att ställa grupp mot grupp är ju vad politiken hela tiden går ut på, efter varje omfördelning så kan man läsa i tidningarna om vinnare och förlorare, om kostnaderna för asylhanteringen ökar så tas de pengarna någon annanstans. Svårare är det inte. Självklart så skall man redogöra för de faktiska kostnaderna för asylhanteringen precis som man vet kostnaderna för allt i det här samhället, det ena mer korkat än lovligt.

2008-02-05 @ 19:17:40
Postat av: Kritikern

Jag lånar ditt inlägg om det är ok för dig
Hälsningar
Kritikern

2008-02-05 @ 19:22:55
URL: http://kritikerns.blogspot.com/
Postat av: Magne

Jimmie som vanligt helt genial! Roligt men synd att man ska behöva nämna det men programledaren var i mitt tycke neutral till skillnad från Ekdal i kvällsöppet då Måna Muslim var i ett stort behov av understöd och fick så duktigt från nämnde Ekdal.

Många gånger när man sett debatt så känner jag att SD skulle flytta fram positionerna något och ställa hycklarna/förädarna mot väggen också. Är så trött på att ständigt höra samma patetiska anklagelser och samma eviga försvar i debatt efter debatt.

2008-02-05 @ 19:48:43
Postat av: Thoralf A

Kritikern, du får gärna låna mitt inlägg. Men jag ser gärna att du också länkar till min blogg.

2008-02-05 @ 20:20:48
Postat av: Thoralf A

Magne, jag håller med dig! Men jag tycker att Jimmie har flyttat fram sina/våra positioner redan men det kan givetvis flyttas fram ytterligare.

2008-02-05 @ 20:23:23
Postat av: Magne

Här är några argument som gör mig så trött:

Ena stunden säger SD att "dom" kommer hit och stjäl våra jobb i nästa att dom lever på soc. Personligen har jag inte hört någon annan än Expo och hycklare använda detta argument om jobben på 20 år.

Vad är Svensk kultur? Detta nya favvoargument är effektivt. Någon svarade surströmming och på vilket sätt är den hotat? Här måste fram ett bra svar för det är svårt att svara på. Moskeer är inte Svensk kultur och inte heller hedersmord eller gruppvåldtäkter.

Vi ska inte ställa svaga grupper mot andra svaga grupper. Puh jag orkar inte längre.

OK en till då. Vi som tillhör ett parti som står på en demokratisk grund och värnar om allas lika värde. Hahaaha!

2008-02-05 @ 20:28:33
Postat av: Säfflemannen

Tyckte Jimmie faktiskt lyckades väldigt bra vad gäller det eviga kravet SD får på sig att beskriva svenska kultur. Ett riktigt bra svar.

2008-02-05 @ 20:47:53
URL: http://safflemannen.se/
Postat av: Kritikern

Slävklart Thoralf du ligger redan bland mina favorit bloggar på bloggen. Vi Sverigedemokrater måste ju hålla ihop.
Hälsningar från Helsingborg
Kritikern

2008-02-05 @ 21:06:25
URL: http://kritikerns.blogspot.com/
Postat av: Blackfootnation

Jag lyssnade även själv om än lite förstrött. Ja, jag håller med kommentarerna här. Det går slentrian i det hela, samma visa om och om igen.
Tyvärr är ju detta "politik" men det är ju faktiskt så att webben och bloggarna innehåller så oändligt mycket mer sanning och sprängstoff än vad som "görs" möjligt att debattera om.
Man/jag skulle kunna rada exempel på vad som ej kommer fram men som man bara på en kväll via nätet kan läsa flera intressanta bloggar om.
Vilka som får asyl, varför, deras rätt till denna asyl. Utbildningsnivån hos dessa etc.

De dagliga nationella problemen som just mellan-östern/muslimska invandringen medför och under lång tid har medfört, kan inte påpekas eller debatteras på ett sakligt sätt utan att det skulle leda hänvisning till hets mot folkgrupp. Oavsett hur nära sanningen dessa argument än låg.

Det enorma demokratiunderskott och totala korrumption asyl och invandring medfört och konsekvenserna av den är ytterligare saker som total blir utelämnade ur debatterna.

Med andra ord, de väsentligaste problemen blir aldrig adresserade. Istället hamnar man i ett ingemansland av polemik.

Frågan är om inte ett manifest som tar upp dessa och
"alla" andra frågor borde tryckas och hänvisas till där man helt enkelt klargör att om dessa punkter inte är på dagordningen är det, fan i mig, ingen ide att ens diskutera.

Eller så bör man helt enkelt skita i dessa tillrättalagda "låtsasdueller" och köra "rubbet via bloggar och webben.

Jag måste villigt erkänna att jag inte är någon politiker, men det jag läser runt om på nätet, det jag tar till mig, säger mig att det som mer och mer utvecklas nu är en motståndsrörelse, snarare än en politik.
Jag baserar detta på att den sk "sanningen" som massor, ja miljontals i detta land upplever är viktigare än själva politiken.
Det jag hör när Jimmie debatterar är inte "sanningen", det är politik och även om han "vinner" så har det som har med "sanningen" att göra, ändå inte blivit sagt.
Det lämnar en fadd smak i min mun och känner mig djupt otillfredställd. För "sanningen" och "sanningarna" blir inte/får inte nämnas.

Vad som har hänt är att PK-ismen på sitt sätt har vunnit. Man har kastrerat problemformuleringarna och debatten blir dysfunktionell. Den rosa ELEFANTEN mitt framför oss gör osynlig fast än alla ser den.

Den sanningen läser jag i debattforum, i bloggar och i tusentals kommentarer av/till skrivna texter, eller som svar på frågeställningar.
Den är inte alltid retorisk, eller utstuderad, men den uttrycker ofta just den enkla sanningen.
Ibland är den högtravande statistisk, men kärnan är ändå alltid den att vi har ett gigantiskt systemfel i detta land och detta fel har infekterat varenda nivå och varenda institution i detta land.
Och ett av det mest centrala temat i detta systemfel är den sk "mångkulturen"

2008-02-05 @ 21:30:00
Postat av: Lassese

Den som säger annat än att Jimmie vann debatten yrar i nattmössan.
Jimmie är otroligt bra och rapp i skallen.

Fler sådana här debatter och SD tar kliv framåt varje gång!

Du då Thoralf... kan inte du tampas lite i radio med politrukerna där nere i Kalmar?

2008-02-05 @ 22:22:15
Postat av: Thoralf A

Lassese, Radio Kalmars reporter Hasse Karlsson tittar numera alltid åt något annat håll när jag möter honom! Då slipper han att hälsa.
I valrörelsen intervjuade han mig vid ett par tillfällen.

2008-02-05 @ 23:09:39
Postat av: Säfflemannen

Är det fd proletären-Hasse Karlsson?

2008-02-06 @ 01:19:37
URL: http://safflemannen.se/
Postat av: MoodyBlue

Bra tänkt och skrivet, Blackfootnation. Debatten måste omfatta mycket mer än idag! jag tror också på bloggar och forum som informationsspridare

2008-02-06 @ 01:45:24
Postat av: Kurtan

Hej,

Naturligtvis var Jimmie klart överlägsen, men när invandringen diskuteras måste först av allt klargöras att 90 till 95 procent av de som "flyr" till Sverige EJ ÄR FLYKTINGAR enligt internationella konventioner. Detta måste naturligtvis beläggas med obestridliga fakta...

Frågan till motpart i debatt måste börja med frågan VARFÖR ???

MVH

2008-02-06 @ 10:25:14
Postat av: AWSvensson

I en radiointervju ett år innan hon blev mördad svarar Fadime på reportens fråga: varför stannar dina föräldrar i detta landet Sverige som de hatar?
Det är bara för avin som kommer varje månad utan motprestation. Det här vet de flesta, det är ingen hemlighet, även de politiskt korrekta vet, men därifrån till att erkänna det är en oöverstiglig barriär. Att man dessutom kan åka tillbaka till hemlandet och helt riskfritt
mörda sin dotter, landet man flytt ifrån, borde också väcka tvivel.

2008-02-06 @ 10:51:45
Postat av: Skånepåg

Till Thoralf för kännedom.

På insändarsidan i dagens Barometern finns en artikel med rubriken "Ett obehaglig inslag i det politiska livet" av signaturen DK. Jag begriper inte hur insändarredaktören har kunnat släppa igenom denna. Måste hamna bland "all time low"!

Den består enbart av osmakliga beskyllningar, påhopp och lögner om Thoralf och Sd. Detta var det dj-e jag sett på länge!

Jag är "bojkottad" av Barometrn så lönlöst för mig att försöka att bemöta. Hur klarar man f.ö. av att bemöta en insändare som bara består av idioti? Det utrymmet får man inte på en insändarsida!

2008-02-06 @ 12:37:35
Postat av: Thoralf A

Skånepåg, jag har redan skrivit ett genmäle till signaturen DK som jag skickar under eftermiddagen till Barometern.

2008-02-06 @ 12:52:57
Postat av: Magne

Jag håller just på att säga upp mina vidare prenumerationer på denna blaska så länge dom har den där afa-anhängaren som ansvarig för insändarsidan. "Folkets röst" Så faan att jag finner mig i sådant. Att ständigt bli bannad för mina små oskyldiga insändare och sedan se detta skit sippra helt obemärkt förbi.

Kanske har Lasse Johansson skrivit den själv?

2008-02-06 @ 14:01:52
Postat av: AWSvensson

Uppmärksammade att SD fyller 20 år idag. Har du förberett mottagning från de övriga partierna och massmedia med saft och bullar, för det är kutym att man uppvaktar kolleger emellan.

2008-02-06 @ 15:15:11
Postat av: Puttrik

Thoralf, har du sett denna förljugna insändare?

http://www.barometern.se/opinion/insandare/obehagligt-i-politiken(467080).gm

2008-02-06 @ 15:26:44
Postat av: Puttrik

En till:

http://www.barometern.se/nyheter/debatt/ar-han-en-galjonsfigur(467936).gm

2008-02-06 @ 16:35:26
Postat av: Skånepåg

Enligt SVTText:

Äldrevården kostar 17 miljarder




Den kommunala äldreomsorgen beräknas


kosta 17 miljarder kronor om året och

handikappvården 3 miljarder kronor.




Socialstyrelsens (SoS) sammanställning

bygger på en beräkningsmodell som SCB

och Sveriges Kommuner och Landsting


har utarbetat.




Från i år ska kommunerna rapportera


in ekonomiska uppgifter om den hälso-

och sjukvård som de bedriver.




-Bättre kostnadsredovisningar ger en


bättre bild av hur omfattande den kom-

munala hemsjukvården är och vad den


kostar, säger Kristina Stig på SoS.

Hur var det nu Mats Johansson. Detta måste väl enligt dig vara lika ointressant som kostnaderna för invandringen. Vad finns det då för intresse av att dessa kostnader publiceras i media, men inte de som är minst 10-gånger så stora?

2008-02-06 @ 18:22:42
Postat av: Skånepåg

Enligt SVTText:

Äldrevården kostar 17 miljarder

Den kommunala äldreomsorgen beräknas

kosta 17 miljarder kronor om året och

handikappvården 3 miljarder kronor.

Socialstyrelsens (SoS) sammanställning

bygger på en beräkningsmodell som SCB

och Sveriges Kommuner och Landsting

har utarbetat.

Från i år ska kommunerna rapportera

in ekonomiska uppgifter om den hälso-

och sjukvård som de bedriver.

-Bättre kostnadsredovisningar ger en

bättre bild av hur omfattande den kom-

munala hemsjukvården är och vad den

kostar, säger Kristina Stig på SoS.

Hur var det nu Mats Johansson. Detta måste väl enligt dig vara lika ointressant som kostnaderna för invandringen. Vad finns det då för intresse av att dessa kostnader publiceras i media, men inte de som är minst 10-gånger så stora?

2008-02-06 @ 18:23:10
Postat av: Skånepåg

Enligt SVTText:

Äldrevården kostar 17 miljarder




Den kommunala äldreomsorgen beräknas


kosta 17 miljarder kronor om året och

handikappvården 3 miljarder kronor.




Socialstyrelsens (SoS) sammanställning

bygger på en beräkningsmodell som SCB

och Sveriges Kommuner och Landsting


har utarbetat.




Från i år ska kommunerna rapportera


in ekonomiska uppgifter om den hälso-

och sjukvård som de bedriver.




-Bättre kostnadsredovisningar ger en


bättre bild av hur omfattande den kom-

munala hemsjukvården är och vad den


kostar, säger Kristina Stig på SoS.

Hur var det nu Mats Johansson. Detta måste väl enligt dig vara lika ointressant som kostnaderna för invandringen. Vad finns det då för intresse av att dessa kostnader publiceras i media, men inte de som är minst 10-gånger så stora?

2008-02-06 @ 18:24:22
Postat av: Skånepåg

Ber om ursäkt för ovanstående, men det blev faktiskt något fel hos bloggleverantören. Jag fick beskedet att inte bloggen kunde nås eller något sådant. Sedan fick bloggen ett helt annat utseende och bilderna försvann under några minuter.

2008-02-06 @ 18:34:54
Postat av: AWSvensson

Vissa saker tål att upprepas.

2008-02-06 @ 19:34:04
Postat av: JED

Ja det gör dom sannerligen :-)

2008-02-06 @ 21:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0