BALKONGMÖRDARE

Jag blev för några dagar sedan påhoppad i en insändare i Barometern, skribenten var givetvis anonym. Jag skrev omgående ett genmäle som publicerades i dagens tidning.


I mitt genmäle tar jag bland annat upp hedersrelaterat våld.


"Ett annat hot är den hederskultur som börjat bli en vardag i vårt samhälle och som kostade Kalmar kommun ca 2,5 miljoner kronor under 2007. Begreppet "balkongflickor" har myntats av media och det gör mig verkligen upprörd. Det låter som en "trevlig" företeelse i mina öron, den rätta benämningen borde vara "balkongmördare" för den här typen av ociviliserade hedersrelaterade brott."


Läs hela mitt genmäle.


70599-299
Förstora bilden.

I Ring P1 togs detta hedersmord upp i flera samtal, bland annat från en invandrare som menade att denna hederskultur kommer från islam och koranen. Programledaren försöker stoppa honom men han hinner även få in en rejäl skottsalva på Lars Lejonborg och hans förslag om imamutbildning på högskolorna som han menar kommer öka antalet hedersmord istället för att minska dem.

Någon har gjort ett mycket bra youtube-klipp av detta som jag hittade på bloggen mitt sverige.


Titta och lyssna på det och "njut".
Synd att det inte var Täppas som var programledare.


Kommentarer
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Varför skall de bidragsberoende "raketforskarna" från "raketforskningscentrat" i Malmö alltid använda sig av balkonger och unga kvinnor som testunderlag för sina "raketteoretiska" experiment????

2008-02-09 @ 13:29:45
Postat av: Pether

Vad skiljer ett svartsjukemord utfört av en sjuk make, och ett så kallat hedersmord?

Inte ett skit.

2008-04-28 @ 21:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0