"VI BEHÖVER FLER IDIOTER"

Det skulle vara väldigt enkelt att använda Henrik Rydströms egna ord från hans senaste inlägg på sin blogg med tanke på hans uttalande i Aftonbladet att "vi behöver fler idioter i laget". På sin blogg skrev Henrik följande.


"Ibland står saker bäst för sig själva. Man behöver liksom inte tillägga något. Man behöver inte säga något mer. Dumheten talar för sig själv."


Ja, du Henke, det är vad jag kallar ett riktigt självmål. Jag undrar vad hans lagkamrater tycker om hans nedvärderande synsätt på laget. I artikeln vill Henrik Rydström inte uttala sig om sin egen familjeproblematik med tanke på Ingelstens flytt till Holland.


Idag har jag ägnat en stund åt att läsa äldre inlägg på Henrik Rydströms blogg. Som ni säkert har läst så blev jag ganska upprörd över hans påhopp på Anders Johansson där han bland annat skrev "Det mångkulturella är alltid rätt". Frågan är om han lever som han lär..

"Nu är jag alltså tillbaka och hade inte Tobbe och hans gäng beställt en resa hit hade nog inte Tuva och jag hamnat just här. Men Thailand kändes för långt, Egypten för osäkert och kvar fanns Kanarieöarna."

Inte tror jag att Henrik Rydström tänker på att vädret skulle vara osäkert i Egypten. Nej, jag är övertygad om att han har helt andra tankar i huvudet och det rör sig säkert om sin dotters säkerhet i ett muslimskt land där religiösa fanatiker härjar och det har jag full förståelse för.


I ett annat inlägg skriver han att en bok om Stalin är beroendeframkallad.


"jag läste den smått beroendeframkallande boken om Stalins uppväxtår, skriven av den fantastiske Montefiore. Som också skrev om Stalin och hans hov och förutom med Peter Englund kan jag inte komma på någon annan historiker som skriver bättre än Montefiore. Filippa ville dock att jag skulle läsa ur Bamse för henne, men jag fintade snyggt och gled snabbt in på Stalin, men då gick hon."


Tänk om någon "kändis" skulle skriva att en bok om Hitler är beroendeframkallande. Hujedamej, vilket liv det skulle bli i media.

Det kanske är så att sosse-Lasse och kommunist-Jonny i Kalmar FF får sällskap av kommunist-Henke så småningom.


Kommentarer
Postat av: Martin Isaksson

hmm jag tycker många böcker óm hitler har varit mkt bra nästan beroende framkallade, men det har ju varit för att läsa om historia inte hans ideologi. förutom Mein Kampf som var mkt tråkig och skrivet som ett långt tal som ständigt uprepar sig själv, (lite lustigt är det att han i detalj beskriver exakt hur man ska göra för att ta över ett land och vad han har på lut åt judarna samt div krigsplaner) men trotts att det var den mest berömmda boken i Nazi tyskland (alla gifta par fick en kopia) så var det nog den minst lästa, inte ens göbbels tror jag det var eller om det var himmler hadde ens läst parti bibeln.



jaja skitsamma god jul.

2008-12-23 @ 23:14:02
Postat av: Magne

Själv har jag läst en bit av Mein Kampf och den är intressant. Om man bortser från förintelsen vilket jag självfallet tar avstånd ifrån. Man måste erkänna att han var otroligt bright till en början enligt min mening. Sen har jag läst nästan allt om Gulag men ingen biografi om massmördaren och den också sinnesjuka Stalin. Stalin mördade en otrolig massa mer människor än Hitler. Hur faan kan det vara legitimt att sjunga ut att han är beroendeframkallande? Only in Sweeden only in Sweeden.



Fyy faan för Henke Rydström!

Postat av: natasha

Du, Stalinberoende Henrik Rydström! Det är väldigt behagligt och skönt att sitta här och nu med en skinkbit i näven och begeistras över Stalin och hans dåd.



Jag kan tala om för dig att det var mindre begeistrande för alla de millioner som dukade under för hans terror. Och det är inte alls beroendeframkallande för alla de ryska familjer som förlorade sina nära i avrättningar, fängelser och arbetsläger (detta gäller min egen familj också). Så snacka lagom och försök inte att tuta i mig eller någon annan någonting annat.



Du är en riktig stalinistisk skamfläck över den svenska idrotten och jag hoppas att du bär den stolt i många år framöver!!!

2008-12-23 @ 23:40:56
Postat av: Tore

Bra skrivit, "natasha"! Håller med dig till 100 %!

Att också läsa "Mein Kampf" var säkert beroendeframkallande hos många svenskar på den tiden, då ryssen var det stora "hatobjektet"! Nu

har islamister tagit över "Mein Kampf", där den

med förtjusning köpes och läses! En orolig värld

sannerligen, detta år 2008!

God Jul, allesammans, även du Thoralf!...

2008-12-23 @ 23:53:09
Postat av: Ruskprick

Glöm nu inte att det är Henke som är den gode ty han är sosse. Det är vi andra som är di onde. Även om det känns tungt som pensionär idag så går ju era pengar till någonting himla gott nämligen alla dessa stackars flyktingar, ensamkommande flyktingbarn och apatiska flyktingbarn samt all dess släkt och inte minst alla dessa stackars diskriminerade Romer. Det är väl himla gott att känna all denna allsmäktighet så här till Jul.



Happy Hannukka!

2008-12-24 @ 00:06:46
Postat av: hunter

@Magne m.fl.



Jag får totalt mindervärdeskomplex när ni skriver att ni orkat läsa om Stalin och Hitler. Jag har själv en stapel av faktaböcker som jag håller på att plöja igenom under det här vinterhalvåret.



Men alla har vi väl våra mer eller mindre töntiga traditioner? Min kanske töntigaste är att jag på julaftonskvällen efter julklappsutdelningen bara måste luta mig behagligt tillbaka i favoritfotöljen och läsa igenom Kalle Ankas jultidning OCH under tiden inmundiga ett antal Mozartkugeln tillsammans med ett (eller två) glas god sherry i konjakskupor för att riktigt få fram doften. Den dag jag inte klarar av detta hoppas jag dröjer. Jag kommer då att förtvivlat inse att åldern har tagit ut sin rätt och att jag i så fall har förlorat en av mina bästa tillgånger. D.v.s mitt sinne för olika former av humor, vilket kan vara viktigt i olika situationer i vardagslivet.



God Jul och Gott Nytt År alla Sverigevänner!

2008-12-24 @ 00:31:29
Postat av: Pelle.P.

Hej Thoralf . tack för personligt svar.

Respons kommer.



God Jul Thoralf & övriga.



Pelle.

2008-12-24 @ 01:10:30
Postat av: Pelle.P.

Ser för egen del inge större humor än Krister Peterssons Uti vår hage. Löjlig underbar tecknad serie med Falo, Olaf Börje Phylerin (fyllebörje) & diverse andra.slår utländska serier med hästlängder.



Även Mein Kampf & stalins memoarer.

2008-12-24 @ 01:26:57
Postat av: Frode Karlsson

NU råder Guds frid för mig och kanske fler under helgen. Återkommer!

2008-12-24 @ 01:31:56
Postat av: Magne

Hunter: Akta dig för Mein Kampf. Det är inte för inte som den har vatt förbjuden. Annars är det helt legitimt att läsa allt om frälsaren Stalin ty han var god och bakade kanelbullar åt folket.

2008-12-24 @ 02:11:21
Postat av: salasso

Nu är ni orättvisa och jag undrar om ni verkligen läst Montefiores böcker eller bara tycker illa om den där figuren Rydström?

Båda böckerna om Stalin ä r beroendeframkallande. Montefiore är en oerhört skicklig författare som klär av stalinismen in på bara skinnet och visar den i all sin omänsklighet.

Vem vill vara kommunist efter att ha läst Montefiores böcker? Möjligtvis något enstaka pervo i Göteborg men inga normala människor.

2008-12-24 @ 08:21:41
Postat av: salasso

Angående boken om Stalin. Jag tar mig friheten att klippa in Kurt Lundgrens recension från 2007-11-17 av samma bok, Den unge Stalin:



"Den unge Stalin - pigg på småflickor



Jag har nu avslutat läsningen av det mäktiga verket den unge Stalin. Det är väl helt klart att Stalin, liksom psykopaten Berija, var väldigt förtjust i unga flickor. Stalin kastade sig över en 13-årig flicka i Sibirien och gjorde henne med barn två gånger; sedan kastade han sig över Nadja, 16 år, och gjorde henne med barn; men först hade han haft en hel del gökande med Nadjas mamma Olga, en nymfoman.



Och ser man på, bakom ett draperi i centralkommitténs rum, där revolutionen planeras 1917, hittar vid den i Sverige mycket vördade Alexandra Kollontay och herr revolutionskommissarien Dybenko inbegripna i avancerad petting - vilket härligt gäng. Otroliga scener utspelas under den blodiga fars som kallas Oktoberrevolutionen - jag ser framför mig vad Mel Brooks kunde göra av detta uppslag.



Vad som framgår av denna fascinerande bok är också att Den stora terrorn till stora delar omfattade och utrotade hela det psykopatgäng som hade fört Stalin till makten, nästan alla hans ungdomskamrater i kommunismens rövarband utrotades på Stalins direkta order - det fanns till slut ingen kvar som kunde vittna om vad som hänt.



Försöken att skilja Stalin från Lenin, där Stalin var den onde och Lenin den gode, faller också platt till marken - Stalin var Lenins närmaste medarbetare -två psykopater lika varandra intill förväxling.



Sebag Montefiore: Den unge Stalin."

2008-12-24 @ 08:33:47
Postat av: natasha

Salasso, jag har verkligen läst Montefiores böcker. Det är dock alldeles för idealistiskt att tro att om en kommunist skulle läsa Montefiores bok om Stalin, skulle han omedelbart omvandlas till någonting annat.



Thoralf, jag passar på och önskar Dig en riktigt skön och god Jul i kretsen av Dina nära och kära!



Jag önskar också en skön God Jul till alla här på bloggen. Jag har lärt mig väldigt mycket under min korta tid på bloggen. Jag har lärt mig, bl a tack vare s-e karlssons inlägg om den situation som de svenska pensionärerna har. Det är rent brottsligt att de människor som slet hela sitt liv och byggt upp landet, får i slutändan mindre än nyinflyttad analfabet från Saharaöknen. Det gör verkligen ont i hjärtat och jag önskar alla dessa pensionärer en riktig god JUL!

2008-12-24 @ 08:54:55
Postat av: Inge Sandén

Vill också önska alla duktiga kommentatorer,och Ahlf en GOD JUL.Man får en kick av att läsa allaSverigeväliga inlägg.Natasa.Väntar bara på dagen när du öppet kan gå ut och vittna om kommunismens övergrepp mot mänskligheten.Till alla landsförrädare på denna blogg vill jag bara säga sanningen segrar alltid till slut.YPPANDET AV SANNINGEN I DAGENS SVERIGE ÄR EN REVOLUTIONÄR HANDLING

2008-12-24 @ 12:11:48
Postat av: Tore

En God Jul, Inge! Ett sanningens ord som du förmedlar. Aldrig, jag säger aldrig, kommer jag att

krypa för en diktatur, och deras bihang!

Därmed mina hårda ord, medveten om att jag retar "oliktänkarna"! Och jag hoppas att "tomten" besökt er? och har han ej gjort detta, förstår jag varför! Skål, och en God Jul, önskar jag eder alla...

2008-12-24 @ 18:44:39
Postat av: sd.mönsterås

God Fortsättning på Julen.

Ja,tänk om någon kändis skulle skriva en bok om Hitler och att han är beroendeframkallande. Det skulle verkligen bli liv i media. Det kommer säkert framöver, vi är på god väg, nu börjar ju folk att döpa sina barn till Adolf Hitler, Benito Mussolini,Rachele m.m. det kommer. Som sagt den sista idioten är ju inte född än, som dom säger.

2008-12-26 @ 09:03:48
URL: http://sdmonsteras.blogg.se/
Postat av: Knutte

"smått beroendeframkallande boken om Stalins uppväxtår,"

Vad Henrik enligt detta citat skriver är boken är smått beroendeframkkallande om Stalins uppväxt. Jag har inte läst boken men visst kan en bok om en galnings uppväxt vara "smått beroendeframkallande" Det kanske förklarar varför han blev den han blev.

Jag är väldigt orolig över att Toralf lägger in sin egen tolkning av vad han själv tycker att folk sagt. Mao väldigt vårdslös med sanningen.

"Egypten för osäkert och kvar fanns Kanarieöarna."

Vad i detta talar för det mångkulturella? Fakta är att ett antal attentat har utförts i egypten mot turister, av den inhemska befolkningen. kan förstå om Rydström inte vill åka med sin dotter dit.

"sosse-Lasse och kommunist-Jonny i Kalmar FF får sällskap av kommunist-Henke så småningom."

Här gör du ett nummer att V:s tidigare hsitoria som kommunistiskt parti, precis som andra sidan gör ett nummer av SD: historiska bakgrund. Lägg ner båda sidor!

Jag har förstått att du har ett sosse hat (så uppfattar jag det du skriver) och det är det som gör mig rädd när det gäller SD alt vissa av deras företträdare. Hat har aldrig lett till något bra!

Julefrid till er alla!

2008-12-26 @ 12:01:26
Postat av: Berggren

Varför ska Halalström bära kaptensbindeln? Är det inte rasistiskt? I mångkulturens namn borde KFF värva en irakier och göra denne till kapten. Allt för att sätta Kalmar på kartan så att kommunen kan nå målet med 70 000 medborgare.



2008-12-26 @ 19:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0