STRAFFSPARK

Den 15 december var det kommunfullmäktigemöte i Kalmar och efter detta möte skickade jag in en insändare till Barometern, Östran och KLT. Den enda tidning som tagit in eller lovar ta in den är Kalmar Läns Tidning. Barometerns och Östrans insändarredaktioner vägrar uppenbarligen ta in mina insändare numera.


I ett sista försök skickade jag den även till Per Dahl, politisk chefredaktör på Barometern och han publicerade den på ledarsidan med sitt eget svar. Läs här.

Igår fick jag ett tips om att kommunalrådet Jonas Löhnn svarat på mitt "brev till ledarsidan" men det har ännu inte publicerats i den tryckta upplagan.


Jonas Löhnns svar består mest av pk-svammel men det ger mig möjlighet till en rad "straffsparkar" på Löhnn och det tackar jag för. Mitt svar kommer på bloggen och skickas till Barometern så fort Jonas Löhnns brev till ledarsidan publicerats i den tryckta upplagan.


Sedan kan jag bara hoppas på att Per Dahl har utrymme för mitt svar på ledarsidan ännu en gång. Men jag finner det mycket märkligt att det bedrivs en insändardebatt mellan två lokalpolitiker på ledarsidan och inte på insändarsidorna i Barometern. Tyvärr visar väl det bara på vilken linje som den nya insändarredaktören Maria Sjöström driver på Barometern.


När det gäller Östrans totalvägran att publicera mina insändare (det är inte den första) kan det bara summeras med ett ord, BEDRÖVLIGT!

Östran gör tydligen allt för att "skydda" vänstermajoriteten och läsarna från mina insändare. Den verklighet som jag förmedlar är tydligen "ohälsosam" för Östrans läsare.


Kommentarer
Postat av: hunter

Kurt Lundgren skriver i kalmartidningen.se följande:



"FANERDUN: Såvitt jag vet häftar Fanerdun i skuld till Kalmar kommun med 6.4 miljoner kr. För att reglera denna skuld har kommunen återtagit den mark som kallas Karlssons Äng, numera Thehuset.



Hur kan det då vara möjligt att det finns kineser på den återlämnade ängen/marken och där låter uppföra ett boningshus.



Är inte detta egenmäktigt förfarande, bygge på annans mark och det utan bygglov.



Nu får det väl vara nog. Hur kan denna flathet ha fått breda ut sig i Kalmar kommun.



Ingen annan kan bete sig på detta sätt, en privatperson bleve ju bötfälld med ett högt löpande vite om man bygger på kommunal mark utan bygglov.



Kommunallagen har en portalparagraf som jag vill påminna om, där står: Alla i en kommun skall behandlas lika. Det finns inga undantag för kineser eller miljonärer."



Vad är det egentligen som pågår. Någon som vet?

2008-12-28 @ 10:56:58
Postat av: Jonas Gustafsson

Jag tycker precis som det stod på någon annan blogg, fixa en bättre familjepolitik så det blir lättare att skaffa barn, så vi blir fler än att ta hit svårintregrerade invandrare. Och om vi ska ta hit fler, så varför tittar vi inte på grannländerna tyskland holland belgien m.m.?



Om vi ska ta hit "välutbildade" från mellanöstern, så utarmar vi ju de länderna på deras egna kompetens, som de behöver bäst själv för deras återuppbygnad. Annars fastnar ju de länderna också i ett bidragsberoende. Det tjänar ingen på.

2008-12-28 @ 12:04:19
Postat av: stora småland

Exakt mina tankegångar , alltså ,vi lockar hit läkare från fattiga länder som fått stå för dessas utbildning och läkare utbildade i Sverige sticker iväg så fort dom fått sin legitimation och jobbar för Läkare utan gränser !! Var ligger logiken i detta ?? Håller med dej Jonas Gustavsson !



mvh Stora Småland.

2008-12-28 @ 16:29:07
Postat av: Johannes

Regeringens invandringspolitik är en kursändring från asylinvandring till arbetskraftsinvandring. Vad man ibland glömmer bort i debatten är att svenska arbetsgivare redan har tillgång till hela Norden, EU och EES-ländernas arbetskraft. Det finns inga skäl att införa arbetskraftsinvandring då det givetvis finns kompetent arbetskraft i alla dessa länder om nu kompetensen mot förmodan inte skulle finnas i Sverige. Om ingen vill flytta från ett annat EU-land till Sverige för att jobba så beror det nog på att lönerna är för låga och skatterna är för höga. Med nästan tio procents arbetslöshet finns det inga skäl till arbetskraftsinvandring från länder utanför EU.

2009-01-03 @ 18:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0