MIGRATIONSVERKETS CHEF GALNA UTTALANDE

70599-442
Dan Eliasson.

I dagens program av Konflikt kommer Migrationsverkets chef Dan Eliasson med ett mycket märkligt uttalande. I programmet diskuterar migrationsminister Tobias Billström och Röda korsets chef Bengt Westerberg tillsammans med Dan Eliasson. Dan Eliasson säger följande i programmet.


"Jag bryr mig inte ett dugg om en person eller en miljon människor får stanna i Sverige."

  

Gisses vilken person regeringen utsett till chef för migrationsverket, inte undra på att Sverige tar emot lika många irakier som resten av hela EU.
Det viktigaste för den mannen är väl att hans feta lön kommer in på kontot varje månad. Har han kanske provision på varje uppehållstillstånd?


Lyssna på konflikt. (ca 35 minuter in i programmet kommer Dan Eliassons uttalande)

Bengt Westerberg och Röda Korset har för övrigt en tokig debattartikel i DN idag.


Kommentarer
Postat av: J

Jo, men se det från den andra sidan: Karln är ju främlingsfientlig och osolidarisk! Han bryr sig inte om det bara blir en person som får stanna i Sverige...

2008-04-19 @ 22:26:03
Postat av: Thoralf A

J, du har onekligen en poäng där!

2008-04-19 @ 22:45:30
Postat av: Göran

Och denne man lär tidigare ha varit chef för SÄPO!
Arma fosterland!

2008-04-20 @ 00:36:06
Postat av: Mattias J

Hade det bara varit hans uppfattning hade det gått lättare att lösa. Tyvärr är det hela etablissemangets uppfattning och därtill vad som står i lagar och regler kring detta.

2008-04-20 @ 08:17:24
Postat av: kent

Kan ju vara bra att sverige som redan är döende går i putten fort så kan andra länder dra lärdom av detta

2008-04-20 @ 09:54:07
Postat av: Hooyadiin wase

Cunsuriyaal fulayaal ah...banaanka usoo baxa. Oops! Det var ju svenskan som gällde. Skrev " era fega rasister...kom ut bara"
Stolt invandrare som försörjer er alla som lever på bidrag!

2008-04-20 @ 13:11:31
Postat av: sambo

"Bolla bolla mgoffo", vilket betyder: Det är ju faktiskt Eliassons jobb att verkställa politikernas beslut och då borde inte det kvantitativa resultatet intressera honom.
Nu är ju politikerna f n väldigt ambivalenta och pendlar mellan naiv generositet (vänstern) och realism (LO och vissa sossar)
så Eliasson gör nog klokt i att inte ha någon personlig uppfattning.

2008-04-20 @ 14:09:49
Postat av: Henrik

Mer från Dan.
http://www.advokatsamfundet.se/templates/CommonPage_Advokaten.aspx?id=7601
"Så fort jag läser in mig på ett enskilt ärende vill jag nästan alltid att den personen ska få stanna."

2008-04-20 @ 17:40:09
Postat av: Micael F

Om jag tolkar Bengt Westerberg rätt innebär det (om han skulle få som han vill) ännu mer svängdörrar in i Sverige... Herre Gud, ska det vara så förbenat svårt för etablissemanget att inse att vi inte kan ha "öppet hus" för alla runt om i världen?

En annan sak Thoralf, man brukar väl säga att DN Debatt är en av Sveriges mest viktiga opinionsbildare ( på gott och ont ), och den artikeln som du refererade till innehöll ca 10
000 tecken. Ditt inlägg ( för övrigt väldigt bra) som Östran tyckte skulle kapas med hälften innehöll bara ca 4500....

2008-04-20 @ 19:06:20
Postat av: emma

asså fy fan så rasistist du är..

du skämmer ut hela sverige...

2008-04-20 @ 20:02:26
Postat av: Magne

Eliasson säger; Men fortsätter de (afa) att ge sig på representanter för samhället så blir de nog snabbt varse att rättssamhället är oerhört starkt när det gäller att ta itu med den här typen av handlingar.

Magne säger; Jasså???

2008-04-20 @ 20:20:50
Postat av: Magne

Vidare till lilla emma: Namn oavsett vad man heter stavas med stor bokstav. Det fick jag lära mig i tvåan likaså gäller angående landet Sverige. Knappen med pil uppåt är det som gäller.

2008-04-21 @ 00:50:39
Postat av: Micael F

...förutom dålig svenska undrar jag Emma var rasismen fanns i våra inlägg/Thoralfs Blogg. Kan du utveckla det så lovar jag besvara så gott jag kan...

2008-04-21 @ 01:24:41
Postat av: Magnus

Såg en underbar valaffisch från Italien.
När får vi se en liknande i Sverige.
Aldrig, är jag rädd :(

http://blog.foreignpolicy.com/files/images/080421_lega.jpg

2008-04-29 @ 21:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0