KALMARS KOMMUNALRÅD FOR MED OSANNINGAR I MEDIA.

Min senaste debattartikel angående Kalmar kommunalråds lögner om ensamkommande barn har idag publicerats i Barometerns nättidning och jag hoppas den är med i den tryckta upplagan i morgon.

Läs min debattartikeln i Barometerns nättidning.


Kalmar Läns Tidning har lovat att publicera den på fredag.


Östran däremot anser att den är för lång och tänker tydligen inte publicera den. Rolf Asmundsson skriver detta i ett mail till mig och uppmanat mig att minska den till halva längden vilket är en omöjlighet.

JAG HADE I OCH FÖR SIG INTE FÖRVÄNTAT MIG NÅGOT ANNAT AV ÖSTRAN SOM ÄR EN SOCIALDEMOKRATISK TIDNING.


Kommentarer
Postat av: Helena

Bra skrivet, Thoralf!
.och lite förvånande, och positivt, att du blev publicerad.

2008-04-09 @ 14:54:57
Postat av: Observera!

Ett tips från Sundsvalls Tidning (ST)

Artikeln publicerades i december 2007. Tre månader sedan alltså...

"Det var i maj som Sundsvalls kommun tog beslut om att ta emot de nio flyktingbarnen. Åtta personer och en samordnare har anställts. Totalt beräknas mottagandet kosta drygt 6,5 miljoner kronor årligen"

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.
php?action=visa_artikel&id=695462

2008-04-09 @ 15:55:49
Postat av: Observera! PS!!

PS!!

Hoppas denna länk blir klickbar annars får du kopiera den upp till webbfönstret ThorAlf!

www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=695462

Ett tips från Sundsvalls Tidning (ST)

Artikeln publicerades i december 2007. Tre månader sedan alltså...

"Det var i maj som Sundsvalls kommun tog beslut om att ta emot de nio flyktingbarnen. Åtta personer och en samordnare har anställts. Totalt beräknas mottagandet kosta drygt 6,5 miljoner kronor årligen"

www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=695462

2008-04-09 @ 15:57:51
Postat av: Observera! ThorAlf!

Tyvärr lyckas den inte blir klickbar men länken nederst (som inte är klickbar) är rätt länk!

ThorAlf! Bekräfta gärna att du har sett ST-artikeln och du har lyckats klicka fram till artikeln så du kan läsa den!

Kan du läsa HELA artikeln på ST:s hemsida?

www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=695462

2008-04-09 @ 16:02:10
Postat av: Pensionärskan

Heder åt KLT som tar in ditt inlägg (i papperstidningen), KLT verkar för övrigt vara den enda tidningen i ditt närområde som generellt förstått sitt uppdrag.

---------------------

Merit Wager skriver:

'Jag har sagt det otaliga gånger och jag säger det igen: I Sverige råder selektiv åsikts- och yttrandefrihet, en chimärfrihet, som i själva verket är mycket kringskuren. Jag har skrivit hundratals blogginlägg och tiotals artiklar om asylinvandringen ur flera olika synvinklar. Jag bryr mig inte om den svenska selektiva åsiktsfriheten och vad som är politiskt korrekt, jag bryr mig mer om sanningen (om den går att få fram), fakta (där de finns) och att beskriva saker mångfacetterat eftersom det mesta är både svart och vitt samtidigt. Inte svart eller vitt.

Nu har ytterligare en person, Gunnar Sandelin, journalist, socionom och tidigare pressombudsman på Bris, skrivit om en tabubelagd sida av asylinvandringen på ett annorlunda sätt än alla de politiskt korrekta journalister som tagit sig ?problemformuleringsprivilegiet? och som inte förmår se denna för Sverige till stor del framtidsavgörande fråga från mer än ett håll.
[.]
Jag kommer att fortsätta skriva och uttala mig på detta så komplicerade område på precis samma sätt som jag gjort hela tiden: så rakt som möjligt och utan att snegla åt vad andra tycker är ?pk?.
[.]
Om blåögda svenskar som av många asylsökande ses som lättlurade och om förfalskade id-handlingar och lögnaktiga historier.'

http://meritwager.wordpress.com/2008/04/08/selektiv-asiktsfrihet/

----

Gunnar Sandelin på DN-Debatt:

'Drygt en miljon utländska medborgare har under ett kvarts sekel beviljats uppehållstillstånd i Sverige.

Av dessa är hela nio av tio varken klassade som flyktingar eller som skyddsbehövande.

Det är alltså en lögn att Sveriges mottagande av utlänningar främst värnar om de mest utsatta flyktingarna. Men detta förtigs av såväl politiker som massmedier. Inte minst journalisterna har svikit sitt ansvar.

I stället har vi fått en nationell mörkläggning av ideologiska skäl i allt som rör invandrar-, asyl- och flyktingfrågor'

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=758709

---------------

DAGENS MÅNGKULTURELLA NYHET!

'Somaliska vid Göteborgs universitet

Göteborgs universitet startar, som enda universitet i landet, till hösten en 30-poängs kurs i somaliska. I Göteborg finns närmare 3 000 personer som talar somaliska.
[.]
I Sverige finns omkring 20 000 personer som talar språket.'

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=16-AV_ID=742103,00.html

----

(Om jag inte minns fel så var det för en tid sen tal om att gymnasier i StorStockholm hade arabiska som språkval på skolschemat på gymnasiet. Arabiskan är ju dessutom numera Sveriges tredje största språk skrev både SvD och Länstidningen Östersund för en tid sen...).

2008-04-09 @ 16:36:25
Postat av: Micael F

Föreslår att alla som stödjer Thoralf går in och kommenterar hans inlägg i Barometern. Än så länge är vi bara 2.

2008-04-09 @ 18:17:44
Postat av: Magnus

Hej, Michael F.
Det är säkerligen många, många fler som kommenterat Thoralfs inlägg.
Däribland jag.
Har nu försökt tre gånger.
Inget av dem publiceras. Raderas innan de ens visats
:(
:(

2008-04-09 @ 21:44:00
Postat av: Micael F

Magnus, du har nog rätt. Jag envisades 5-6 ggr innan det kom in. Om de "buggar" systemet och skickar felmeddelanden tillbaka så är risken stor att man ger upp. Eller inte har tid. Konspiratoriskt?

2008-04-09 @ 22:29:34
Postat av: Tore

Just precis! Allt raderas om man håller med Thoralf
då detta är ett nytt sätt, att angripa SD. Då tas
ju bara sådant in, som angriper honom. Jag har också
skrivit ett par, men, men, är någon förvånad?...

2008-04-09 @ 22:30:24
Postat av: Annelie Johansson

Jag förundras över att så många svenskar blundar. Att dom är så lättlurade eller är dom så korkade, så dom inte fattar vad som sker mitt framför deras ögon? Även jag har försökt komenterat Toralfs inlägg har försökt flera gånger.

2008-04-09 @ 22:46:21
Postat av: Magne

Nu har jag också kommenterat men är osäker om jag fick va me..

2008-04-10 @ 00:14:28
Postat av: Skånepåg

Hej!

Min kommentar blev refuserad!

2008-04-10 @ 00:23:28
Postat av: Magne

Jo jag fick va me?! Hoppas Barometern får upp ögonen och öronen nu äntligen med tanke på alla positiva Thoralfinläggen som visar var Svensken står. Massmedia är ju den största boven/landsförädaren till vad som håller på att ske med vårt land och vårt folk.

2008-04-10 @ 00:26:04
Postat av: Magne

Skånepåg: Du måste försöka vara mer politiskt korrekt i ditt skrivande. DÅ får säkert du också va me i gemenskapen. :)

2008-04-10 @ 00:28:36
Postat av: Ture F.

Heder åt Thoralf!

Barometern har tydligen uppenbara problem med alla inlägg som kommer! Dessutom har två försvunnit sedan igår! Gunnar Sandelin hade en bra artikel i DN häromdagen, där han konstaterade att media hade svikit läsarna genom att mörka om invandringen och dess konsekvenser. Barometern fortsätter på samma spår! Ynkedom!

Av Sandelins artikel framgår det att mellan 1980 och 2006 meddelades 1.000.000 permanenta uppehålls tillstånd, av vilka endast 5% avsåg flyktingar enligt Genèvekonventionerna. Här finns det två huvudfrågor:

1) Varför släpptes övriga 95% alls in i landet? Något asylbehov fanns ju inte för alla dessa! Finns det någon hemlig agenda?

2) Varför rapporterar inte media rakt av hur verkligheten ser ut med invandringen? Vad vill media egentligen?

Sandelin noterade även att Sverige är ett land i sönderfall!

2008-04-10 @ 10:05:37
Postat av: Gregorius

På den tid jag tillhörde den så kallade rödvinsvänstern (medio 70-tal), så fanns det bland mina kamrater en falang som var mycket ivriga och extrema på vänsterflanken. De tillhörde en organisation som kallade Kommunistiska förbundet Marxist-Leninisterna (KFML(r). (r)-et skulle markera att de var revolutionärer, minsann! Jag minns att de berättade för oss andra mindre rättrogna att det ytterst handlade om (för de rättrogna) att komma in på journalisthögskolan och där klara sig igenom utbildningen. Ty genom att ta kontroll över massmedia, så låg vägen öppen för att skapa ett samhälle på kommunistiska grunder. Tack vare Åhmanlagarna skulle heller inte tidningsägarna kunna avskeda en anställd skribent, även om denne gav uttryck för åsikter som inte var förenliga med den som tidningen ifråga officiellt stod för. Som anställd journalist kunde man styra folkets åsikter och attityder, menade man bestämt och med övertygelse. Politiker skulle bli rädda för att hamna i onåd hos journalistkåren, som enligt kristallkulan, skulle bestå av 90 procent vänsterfolk, och därigenom skulle dessa politiker bli vad man kallade "medgörliga"; till och med gå vänsterjournalisternas ärenden.
Det finns kanske skäl att fundera över hur det kommer sig att Sverige i många avseenden skiljer sig från övriga väst-Europa. Kan en orsak stå att finna i det faktum att Åhmanlagarna var vid den tiden ett unikt svenskt regelverk, som lade grunden till det förfall som vi erfar idag? Tidningar, som bekände sig vara borgerliga kunde helt enkelt inte be en anställd journalist, som ständigt i skrift gav uttryck för vänsteråsikter, att söka sig annan anställning. Det gick bara inte. Han hade/har sin fulla rätt att ge uttryck för sina personliga åsikter och att få dem publicerade i den mediala verksamhet som han är anställd inom, må så vara DN, SvD, SVT, TV4, bland alla andra. Undrar just om det har gjorts några undersökningar om det unika Sverige, som vilar på vetenskaplig grund. Undersökningar som ärligt och öppet svarar på frågor kring bristfällig äldreomsorg, skola, sjukvård, samtidigt som vi har en flyktingmottagning som är unikt generös - penningakistan saknar helt enkelt botten. Där finns alltid mer att hämta.

2008-04-10 @ 11:17:37
Postat av: Magne

Jaha då var mitt inlägg bortaget i Barometern. Märkligt?

2008-04-10 @ 15:19:16
Postat av: Micael F

Och kommentarer till Barometern varför de tar bort inlägg, ja ni förstår själva - de kommer naturligtvis inte heller med...

2008-04-10 @ 16:45:46
Postat av: Ture F.

Någon som tittade på TV4 nyheterna? Om Largo från Södertälje! Han hade noll koll på vad en flykting är! Alla som kommer från Irak eller vad det nu kan vara är flyktingar per definition! Vilken enfald! Den stora frågan är ju varför Södertälje, Malmö och Göteborg tar emot alla dessa invandrare! Ingen har bett dem! Det är helt självpåtaget! Tänk tanken att de flesta kommunerna i landet hade vägrat att sluta avtal med Migrationsverket! Kommunerna hade kunnat tvinga regering och riksdag att ändra politiken!

2008-04-10 @ 19:20:17
Postat av: Thoralf! Från: Observera!

ThorAlf!
Postat av: Observera!


Jag postade ju tre inlägg med ST-länken (de 2 första var försök), se ovan, efter varandra, eftersom ST-länken inte fungerade på de två första.

OM DU VILL så kan du ju ta bort de två första ST-länk-försöken och endast spara den fungerande ST-länken-kommentaren.
De TVÅ FÖRSTA MISSLYCKADE INKLUSIVE DETTA INLÄGG får du gärna radera så ser det inte så kladdigt ut i ditt kommentarsfält.
Alltså behåll det tredje och lyckade försöket med länken till "flyktingbarnen" i Sundsvall.
Radera gärna de första två inklusive detta om du vill!
Många många vänliga hälsningar./ Observera

2008-04-11 @ 10:23:47
Postat av: Skånepåg

Som framgår här och vad jag hört från mina vänner, är vi ett antal personer som försökt kommentera Thoralfs inlägg på Barometerns site utan att lyckas. Den politiska redaktören Dahl har endast tillåtet några korta "snuttar" och allt annat har refuserats.

I dagens Barometern har man både i pappersupplagan och på nätet däremot tagit in en insändare från någon som kallar sig för Magnus Foss. För att använda ett populärt uttryck, den personen kan definitivt inte ha "alla hästar i hagen"!
http://www.barometern.se/opinion/insandare/inlagg-som-saknar-humanism(580254).gm

För mig framstår Barometern mer och mer som en s***tidning utan något som helst moraliskt ansvar. Tyvärr har vi här i Kalmar endast lokaltidningarna Barometern och Östran att välja bland. För att använda ett slitet uttryck, så är våra valmöljighetern antingen pest eller kolera.

2008-04-11 @ 11:02:47
Postat av: Skånepåg

Tillägg till mitt förra inlägg. Länken funkar inte eftersom sista delen inte kommer med. Jag gör ett nytt försök annars så får ni kopiera hela länken och lägga in i er browser.

http://www.barometern.se/opinion/insand...saknar-humanism(580254).gm

2008-04-11 @ 11:08:12
Postat av: Thoralf A

Observera, jag kan inte radera delar av en kommentar. Endast hela kommentarer.

Tack för din önskan att kommentarsfältet skall se snyggt ut.

2008-04-11 @ 11:29:45
Postat av: Sessan

I gårdagens Barometern gick de tre såta kommunalråden Elfström, Dahl och Löhnn till attack mot Thoralfs debattartikel.

Man "låtsas" inte om de fakta som Thoralf framför, utan hela artikeln består av alla upptänkliga klyschor för att misstänkliggöra honom och slippa ta något som helst ansvar för den situation som man själv har skapat. Man förnekar att man tidigare klart betonat att det rörde sig om endast 8 barn och nu är det dessutom helt plötsligt inte barn utan ungdomar som det handlar om. Detta var en av de vidrigaste PK-insändare som jag någonsin har läst.

Man avslutar med: ?Till Kalmar välkomnar vi alla människor- kön, ålder, religion eller nationalitet är inte den avgörande frågan!? Jag ryser över dessa inkompetenta personer som nu håller i rodret och som styr över Kalmars framtid. Vilket ansvar har dessa politiker, vilken verklighet lever man i och hur kan man undgå att se den samhällsförändring som sker på grund av den invandringspolitik som man i sin enfald hyllar och anser är så berikande för Sverige?

2008-04-13 @ 09:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0