KALMAR KOMMUNFULLMÄKTIGE

Ikväll har det varit kommunfullmäktigemöte. Jag har ägnat en stund till att skriva ett inlägg om detta på min KF-blogg. Är du intresserad, läs mitt inlägg här.

Jag har frågat tidningens Östrans fotograf som plåtade under mötet om det är möjligt att få några av dessa foton på mig själv. Skall bli intressant att läsa Östrans svar eller om även de agerar som kommunens informationschef Christina Carlberg.

Jag har för övrigt läst några blogginlägg om kommunfullmäktigemötet i Kalmar och blir lite bekymmrad.
Lasse Johansson (s) och allsvensk fotbollspelare skriver bland annat följande
 "Sd var sig lika och skyllde allt på invandrarna."
Nu måste jag säga att jag blir besviken på Lasse, antingen sov han eller så lyssnade han väldigt dåligt. Jag skyllde absolut inget på invandrarna utan bara redogjorde för ett antal kostnader som var relaterade till flyktingmottagandet i kommunen och vad som kan komma att ske när kommunen ökar mottagningen med ca 300 procent. (Jag skall ta med kameran och plåta Lasse så jag har ett foto till nästa gång)

Något som dock var sig likt är att vänsterpartisten Birgitta Axelsson-Edström ser rasism i varje uttalande från någon av oss Sverigedemokrater.  Kommunalrådet Bertil Dahl (v) tycktes också att ha svårt att räkna hur många partier det finns i fullmäktige men han kanske har svårt för att räkna längre än till sju. Han ansåg att det var total enigheten utan sverigedemokraterna men det kanske var ett utfall av vänsterpartiets demokratisyn.

Birgitta Axelsson-Edström skriver som vanligt i förtäckta ordalag i sin blogg om mig och min kollega.

70599-100
Birgitta Axelsson-Edström, vänsterpartiet.  Se länk till kommunens foto.

Läs hennes inlägg här

Som alla förstår när ni läst hennes inlägg så har dessa vänsterpartister väldigt svårt att acceptera ett demokratiskt val och att vi sverigedemokrater tagit plats i fullmäktige.
Att debattera kommunens kostnader för invandringen är enligt Birgittas syn tydligen att framföra rasistiska åsikter.
Inte undra på att samhället ser ut som det gör med sådana politiker.

Häpp  ;-)


Kommentarer
Postat av: Magne

Har du verkligen tillstånd till denna bild ovan? Hoppas inte det ty den drar verkligen ned intrycket av din eminenta blogg.

2007-09-25 @ 21:47:22
Postat av: Tommy Funebo

Varför bara ta med kameran? Spela in ljudet från de intressanta debatterna och lägg ut lite festliga ordväxlingar på nätet!

2007-09-25 @ 22:17:53
URL: http://sverigedemokraterna.blogspot.com
Postat av: Thoralf A

Magne, det är nog säkrast jag kör med min svarta ruta tills jag har egna foton.
Annars så gillar jag julgranspyntet i öronen. Tomtar på loftet så att säga.

2007-09-25 @ 22:18:11
Postat av: Magne

Julgranspynt? Jag har redan förträngt bilden. Nu e allt som det ska igen här inne och "julgranen" ifråga har fått sig en liten omgång på sin egen blogg.

2007-09-26 @ 00:53:22
URL: http://fianuffe.blogspot.com/
Postat av: Thoralf A

För den som undrar om julgranspyntet i öronen mailar jag gärna detta foto.
Skicka bara mail ett mail till [email protected]

2007-09-26 @ 08:18:46
Postat av: Anonym

Visa att det är politik ni sysslar med!! Varför kommentera Birgitta A-E:s utseende/ val av örhängen?? Det är ju pga sådana påhopp och irrelevanta påståenden som SD får dåligt rykte, förstår ni inte det?
Skärp er nu och fokusera på sakfrågan!

2007-09-26 @ 16:13:37
Postat av: Magne

Ehh du har helt rätt! Går du på att vi diskuterade julgranspynt?

2007-09-27 @ 02:01:15
Postat av: Anonym

Jag förstår precis vad ni diskuterade. Fy sjutton för såna avskum som ni!

2007-10-16 @ 16:08:20
Postat av: Thoralf A

Till Anonym.

Vad är det du förstår att vi diskuterar, tänk om det är du som missförstår allting.

Att kalla en medmänniska för avskum är inte särskilt trevligt och gör att man själv sjunker till en väldigt låg nivå.

2007-10-16 @ 23:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0