JAG ÄR ANMÄLD FÖR RASISM OCH KRÄNKANDE UTTALANDEN

Enligt uppgifter på journalisten och bloggaren Kurt Lundgrens blogg är jag och min kollega i kommunfullmäktige anmälda för rasism i en debatt i november 2006.

Kurt Lundgren skriver följande på sin blogg idag

"Som bloggläsarna förmodligen redan tagit del av kan två Sverigedemokrater i Kalmar kommunfullmäktige komma att åtalas för rasism och kränkande uttalanden under en debatt om flyktingbarns placering i kommunen - anmälare är, erfar denna blogg, kommunfullmäktigeledamoten Nasim Malik, s, mannen som anmälde SAS för att han blev serverad skinksmörgås, som är så gott; jag vet inte varför han hatar skinmackor."

Enligt Kurt Lundgren är det alltså Nasim Malik som ligger bakom anmälan. Varför har han väntat i 9 månader med sin anmälan?

70599-100 Länk till foto på Nasim Malik
Nasim Malik (s)

Läs mer om Nasim Malik i mitt inlägg från i förrgår. Jag ser fram emot att få reda på hur övriga 58 ledamöter i kommunfullmäktige ställer sig till denna anmälan och då framförallt de socialdemokratiska ledamöterna.
Var vänsterpartisterna står i denna fråga tvivlar jag inte det minsta på.

Vid kommunfullmäktigemötet den 18 december 2006 utmanade vi sverigedmokrater Nasim Malik om en plats som ledamot i Länskommittén Sveriges Nationaldag i Kalmar län. Vi ansåg att en muslim från Pakistan inte var ett bra val för denna kommitte som planerar nationaldagsfirandet i Kalmar län men kommunfullmäktige valde ändå Nasim Malik. Läs mer här. 
Är detta svaret från Nasim Malik på denna utmaning?

Mina egna kommentarer från kommunfullmäktige mötet den 27 november finns här.

Jag anser att det hela är absurt!
I en debatt måste man kunna föra fram olika uppfattningar, redovisa uppgifter och ställa kritiska frågor annars har vi ingen demokrati längre.

En sak jag finner märkligt är att jag personligen inte blivit informerad om denna anmälan av polisen men det kanske är så det fungerar i rättsstaten Sverige. Media vet först och informerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0