FANERDUN OCH KINA INGET ATT VARA STOLT ÖVER!

Idag är det invigning av det ofärdiga så kallade kinaprojektet i Kalmar. Den som har följt min blogg vet att jag skriver om detta projekt med jämna mellanrum. Jag har skickat mail till Fanerdun och frågat om jag som sverigedemokrat och kommunpolitiker skulle kunna få en inbjudan till invigningen då jag skulle vilja se saker och ting från insidan. Men de ansvariga på Fanerdun har inte ens brytt sig om att svara på mitt mail, än mindre skicka en inbjudan, antagligen är jag inte välkommen p.g.a. min kritiska granskning av detta projekt.
Men det är ju så det fungerar i icke demokratiska samhällen.

Samtidigt pågår demonstrationerna i Burma och demonstranter skjuts ihjäl av militären i denna diktatur.
Det enda land som på diplomatisk väg skulle kunna stoppa detta är Kina.
Istället för att försöka påverka militärjuntan i Burma förbjuder de styrande i Kina all medier i Kina att publicera några uppgifter om utvecklingen i Burma på sina nätsajter.
Med andra ord Kina stödjer juntan i Burma.

Jag mår illa över att se de kinesiska flaggorna vaja tillsammans med svenska flaggor i Kalmar och får stor lust att åka ut till snurrom och plocka ner alla de svenska flaggorna.

70599-125

Imorgon samlas en stor mängd människor under dessa flaggor vid invigningen och jag hoppas att någon har modet att påtala för dessa kineser vad som pågår i Burma.

Egentligen borde någon ordnat någon form av demonstration för Burmas befolkning ute vid snurrom under morgondagen.


Alla som kommer hålla tal under morgondagen och prisa Fanerdun och Mr Lou borde nog fundera på att Kina inte är ett land med demokrati och på vad de egentligen står och stödjer.


70599-126

FEEL CHINA, ENJOY LIFE

Så ser reklampelarna ut vid snurrom. Undrar hur många som håller med om detta?

Jag kommer att åka ut till invigningen imorgon sen får vi se om man blir utkastad eller avvisad som dissident.


Kommentarer
Postat av: Icke-bidragtagare med kina bakgrund

Fanerdun är kanske inget att vara stolt över.
Kina är inte ett demokratikt land nu, men det betyder inte att saker och ting inte kan förändras.
I Sverige "enjoy" många svenskar redan produkter från Kina genom H&M, Ikea, Clas Olsson och mm.
Frågan är: Gör de svenska företagen som köper in varorna från Kina bättre än Fanerdun?
Hur behandlar de kinesiska leverantörer?
Svenska konsumenter verkar trots allt vara nöjda för att de kan handla billigt.
Istället för att bojkotta värför kan inte Sverige påverkar Kina på ett positivt sätt?

2007-09-28 @ 22:17:30
Postat av: M

Detta e en stor ekonomisk vinning för kalmar. Så sluta va så negativ och va glad av vad som händer..

2007-11-26 @ 09:31:04
Postat av: Thoralf A

M, du får gärna redovisa hur denna ekonomiska vinning ser ut så här långt.
Tror du på fullt allvar att projektet kommer att fullföljas?

2007-11-26 @ 10:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0