MÅNGA LÄSARE PÅ MIN BLOGG

Jag vet att jag har många läsare på min blogg, även journalister och tydligen också Barometerns politiske chefredaktör. Han har tydligen registrerat mitt stöd för Dansk Folkeparti och mitt intresse för det danska valet.

Jag har till och med fått vara med och prydda dagens ledare. Möjligen är detta tänkt som något negativt för mig men jag känner mig bara hedrad då jag inte skäms för att jag uppskattar det Dansk Folkeparti gjort i Danmark och hoppas att vi Sverigedemokrater kan åstadkomma detsamma i Sverige.

Ett riktigt kul foto!
 
Nu kanske jag kan se fram emot ett liknande med den svenska flaggan som bakgrund också.

70599-183

Läs hela ledaren här.

P.S. Vill bara påminna Barometern om att jag stavar mitt förnamn med Th, Thoralf.


Kommentarer
Postat av: Steen

Hej Thoralf - vi tackar svenska folket
för
stöd, svenska media icke.

från Kphm
- Steen

2007-11-16 @ 16:37:44
URL: http://snaphanen.dk
Postat av: Jorma

"Vad som saknas i Danmark är en politisk som på allvar vill se politiken som något mer än en kamp om skattemedlens kassakista. Nämligen ett medel att frigöra medborgares, kreativitet, liv och vardag från beroendet av stat och politisk makt.

Jag tror dom missat statsvetaren Mette Anthonsen vid Göteborgs universitets uttalande:
"? I Danmark ska inte staten komma och tala om för folk hur man ska leva"

2007-11-16 @ 16:43:40
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Jorma

Vad jag menar är det att i Danmark talar inte politiker om för folket hur dom ska tänka och rösta, dvs där tar man ordet demokrati på allvar. Demokrati står för folkstyre, vilket Svenska riksdagen endast förstår i valfläsk tider. När makten väl är vunnen så skiter man fullständigt i folkets vilja eller sina egna valöften, då är det politikeradelns härkar teknik som gäller. Med andra ord: I Sverige..all makt över folket och media...I Danmark all makt över politikerna och media. Kanske därför Danskarna också är världen lyckligaste folk?

2007-11-16 @ 16:48:56
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: AW Svensson

Nästan all politik går ut på att fördela resurser, vid varje reform så basunera man ut från massmedia vilka som är vinnare och förlorare, detta gäller också i högsta grad när kostnaderna för asylhanteringen skenar och pengarna måste tas från åldringsvården,men då gäller inte denna lag för i det läget kan man ju inte ställa grupp mot grupp. I övrigt vet jag inte vilket Danmark han beskriver, i vaje fall tror jag inte danskarna känner igen det.

2007-11-16 @ 17:05:21
Postat av: Göran

Medlöparen Per Dahl är allt ett patetiskt litet kräk.

"Om den frihetliga rösten inte stärks här hemma är det också troligt att vi hamnar i samma politiska återvändsgränd som säg Danmark och Frankrike"--avslutar han med i artikeln.

Återvändsgränd???? Undrar vilket land som befinner sig i en återvändsgränd?? Inte kan det väl vara Sverige, som snarare befinner sig på avgrundens rand!

2007-11-16 @ 22:02:48
Postat av: Niels Henriksen

Gratulerer met bilden, Thoralf ;-)

Du har rättligen förtjänat att bli "äresmedborgere"
i DK - kanske borda vi börja att kalla deg "Halfdan" efter detta ? *LOL*

2007-11-25 @ 04:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0