DAGS FÖR RIKSÅRSMÖTET

Så är det äntligen dags för riksårsmötet i Karlskrona. Först vill jag tacka de styrande i alliansen i Karlskrona att de gjorde detta möjligt. Hade socialdemokraterna med Mats Johansson suttit kvar vid makten i Karlskrona hade det inte blivit något riksårsmöte där.


Jag blir dock väldigt upprörd när jag hör om alla förberedelser som vidtagits i Karlskrona. Sjukhuset satt i högre beredskap, extra personal inkallad och katastrofutrustning i beredskap. Polisen har blivit tvungen att kalla in mängder av extra personal. Detta är kostnader som är fullständigt onödiga för samhället men tack vare dessa eländiga vänsterextremister och som använder våld för att uppnå sina mål är detta tyvärr nödvändigt. Och dessa människor säger sig värna om demokratin, kyss mig i röven. SSU deltar ju också i de så kallade motdemonstrationerna och vi får väl se om dessa personer kommer att hålla sig till demokratins spelregler.


Jag hoppas verkligen att polisen tar i med hårdhandskarna om dessa missanpassade individer börjar ställa till bråk i Karlskrona och att de för en gångs skull i så fall får kännbara straff av vårt rättsväsende men det kanske är för mycket att hoppas på.


I varje fall hoppas jag på ett lugnt riksårsmöte utan bråk Däremot får det gärna bli en het debatt inne i Sparresalen  i de frågor som kommer att avhandlas.

Sedan hoppas jag att media försöker vara objektiva i sin bevakning i Riksårsmötet så att vi sverigedemokrater inte får skulden för eventuell skadegörelse och våld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0