Socialdemokraterna byter skepnad!


Auktoritet ersätts med flum!

Men vad tycker den socialdemokratiska väljarkåren?  

Enligt en undersökning stöds Mona Sahlin bara av ca 50 procent av socialdemokraterna. Men på den extra partikongressen kommer stödet givetvis vara överväldigande. Jag tror inte vi kommer att få se någon deltagare på kongressen som kommer att föreslå någon annan kandidat till partiledare för socialdemokraterna.
Inom idrotten säger man att det många gånger är en fördel att vara underskattad och slå från underläge men jag är mycket tveksam till att samma sak gäller inom politiken. Mona Sahlin har nog inte de kvaliteter som krävs för att vända opinionen bland de socialdemokratiska väljarna. Istället tror jag att det är mer sannolikt att vi får se eller höra om nya "affärer" där Mona är inblandad. Vi kanske snart får höra henne säga att "Mona tycker ..." igen.  
Monas referenser

Göran Skytte skrev följande i Svenska Dagbladet för en tid sedan och jag tror att det ligger mycket i dessa ord.
"I vissa delar av landet har många socialdemokrater strömmat över till Sverigedemokraterna. Kommer Mona Sahlin som partiledare att förmå stoppa flykten av sossar till Sverigedemokraterna - eller finns det nu risk att alla fördämningar brister?" 

Nu tror jag inte att alla fördämningar brister men för oss Sverigedemokrater var nog Mona Sahlin den bästa partiledare som socialdemokraterna kunde välja och det besannas tycker jag av det låga stödet hon har bland de socialdemokratiska väljarna. Nu gäller det att suga upp de socialdemokratiska väljarna som fortfarande har lite nationalistiska värderingar kvar.

Lyckas vi med detta så kommer framtiden att se mycket ljus ut!
Trackback
RSS 2.0