Hot och fönsterkrossning

Sista veckan har varit väldigt jobbig. Den började med besök hos polisen angående de hot som jag utsatts för. På onsdagskvällen (14/2) krossade sedan någon ett fönster i min lägenhet. Det här är något som jag varit mycket medveten om att det kunde hända och därför är jag inte överraskad. Det drabbar i första hand fastighetsägaren ekonomiskt och mina grannar blir givetvis mycket oroliga. De undrar vad dessa AFA-ligister kan tänkas göra i framtiden och med tanke på att det finns flera barnfamiljer i huset förstår jag deras oro i allra högsta grad. För min egen del blir jag istället än mer övertygad om att vi sverigedemokrater har en viktig roll att fylla i samhället och dessa antifascister skall inte få stoppa oss.

En sak som ändå varit mycket positiv är att så många har hört av sig i mail, på telefon och i min gästbok där alla gett mig sitt stöd och hoppas att jag inte viker mig för dessa hot.
TACK TILL ER ALLA FÖR ERT STÖD!
Många har också lovat att rösta på oss i nästa val och det känns väldigt skönt att många redan tänker på valet 2010.

Många har också velat hjälpa till att försöka identifiera de 3 personer som försökte störa vår manifestation i Nybro och som med stor sannolikhet är inblandade i hoten mot mig. Jag hyser gott hopp om att jag skall få hjälp med namnen på dessa.

Jag var ju också mycket kritisk mot Östran och Karin Asmundssons artikel om hoten mot mig. Jag kan bara konstaera att det var välbefogade när jag läser hur AFA prisar Karin Asmundsson på en hemsida där de bland annat skriver följande. "Karin Asmundsson gör alldeles rätt i att inte citera populistiska cirkusrasister, utan istället ordagrant agera språkrör för folkets och antirasisternas röster."
Jag hoppas att Karin Asmundsson inte vill agera språkrör åt AFA i fortsättningen utan fördömer dessa organisationer och dess medlemmar snarast.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Jag vill ansluta mig å Sd Ängelholms vägnar till kören av stöd, samt djupt beklaga det som inträffat. De enda råden jag kan ge är väl att inte ge efter för terrorn, även om det är lätt att säga när man inte själv drabbats så direkt som du gjort.

Polisen i Skåne tillsatte en egen avdelning efter AFA-angreppet mot utbildningsmötet i Eslöv den 15 oktober 2006. Sedan dess har det faktiskt varit relativt lugnt i Skåne, inkl. det distriktsårsmöte som hölls idag 18/2 en bit utanför Landskrona. Problemen verkar ha flyttat norrut och även blivit allvarligare, genom att enskilda sverigedemokrater angrips i högre omfattning än tidigare.

De etablerade politikerna borde förstå att det politiska våldet i längden inte känner några partigränser. Särskilt borde justitieminister Ask tänka på detta. Som man sår får man skörda.

2007-02-19 @ 00:14:30
URL: http://patrik-i-politiken.blogspot.com/
Postat av: Farsan Baloo

KROSSA PÅ!

2007-02-24 @ 19:55:15
URL: http://delameddig.blogspot.com
Postat av: Thoralf A

Som företrädare för SD är jag van vid att media försöker smutskasta oss och en sak som jag även personligen upplevt i vår lokala media är att det inte sällan är rent falska uppgifter/påståenden.
Vad jag däremot också upplevt är att media har svårare och svårare att hitta negativa nyheter om SD. En annan sak är att så många människor idag börjar bli kunniga om vad vi står för idag och därmed inte går på medias svartmålningar.
Istället har en vändning inträffat i media som mer och mer börjat göra riktigt vettiga reportage/intervjuer av oss sverigedemokrater. De lokala tidningar känner mer och mer åt vilket håll vinden blåser bland allmänheten. Flera tidningar i Kalmar har gjort riktigt bra intervjuer av mig efter valet och på fredag kommer även Kalmar Läns Tidning med en intervju som jag tror blir mer än godkänd. Den enda tidning som inte har accepterat det demokratiska valresultatet är vänstertidningen Östran/Nyheterna som fortsätter i gamla fotspår men det är ju inte heller förvånande.

Eva H min mor o far är väl informerade om vad som skrivs om mig och SD, även SD:s politik och handligsprogram vilket du med stor sannolikhet inte läst. Du skall veta att dom skäms inte utan istället stöder mig. Att du med dina vänsterflum åsikter inte delar mina åsikter är ingen nyhet men det är ynkligt av dig att blanda in min mor o far med tanke på hur dom ställt upp för sina anhöriga.

2007-02-25 @ 21:47:08
Postat av: Anonym

Eva H

Ta och besök denna länk och se filmen
http://www.frassessverige.blogspot.com/

Vi lär aldrig få se den i svensk TV

2007-02-25 @ 22:59:44
Postat av: Håkan Andersson

Blir det plankor för fönstren nu eller kan jag åter glädjas nästa gång det sprids glassplitter?

puss-puss gubben

2007-02-27 @ 19:50:30
Postat av: Knut Knutas

Problemet har du ju skapat själv. Det finns ju en enkel lösning. Sluta vara rasist!

2007-02-27 @ 19:57:51
Postat av: Göran

"Knut Knutas": Ifrågasättande av förd invandringspolitik=Rasism. Vv läs på-ditt ärkepucko!

2007-03-01 @ 05:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0