ANHÖRIGINVANDRINGEN EXPLODERAR 2007?

Mitt inlägg igår med statistik på asylsökande i Norden har gett väldigt många besökare på min blogg. Med anledning av det tänkte jag komplettera med antal anhöriginvandring under 2006 (saknas ännu för 2007).

70599-68

Med tanke på det rekordstora antalet uppehållstillstånd som beviljades under 2007 där bara den så kallade flyktingamnestin gav ca 17.000 uppehållstillstånd kommer med stor sannolikhet anhöriginvandringen explodera under 2007. Tyvärr har migrationsverket inte redovisat några siffror över detta ännu. Min egen gissning är att vi troligen uppnår 40.000 personer i anhöriginvandring under 2007.

En detalj som jag tror är mycket intressant är Finlands mycket låga anhöriginvandring, endast 130 personer. Orsaken till detta tror jag ligger i att man DNA-tester alla innan släktskap godkänns och uppehållstillstånd beviljas i Finland.
Något Sverige borde ta lärdom av!

Anhöriginvandringen är den del av invandringen som innebär de högsta kostnaderna per individ för kommunerna p.g.a. att det inte utgår några statsbidrag.

KOMMUNERNA FÅR BETALA DET HELT OCH HÅLLET UR EGEN FICKA, VILKET KAN INNEBÄRA HÖJD KOMMUNALSKATT I KOMMUNER MED STOR ANHÖRIGINVANDRING.

Kommentarer
Postat av: Knute

En enbent far till 78 i Arabemiraten radar upp sina nästa två fruar i en satsning på att nå sitt mål 100 barn år 2015.
"In 2015 I will be 68 years old and will have 100 children," the local tabloid quoted Abdul Rahman as saying.
"Han må være guf at få på asyl for venstrefløjen, kulturrelativisterne og kvindebevægelsen. Hold da kæft for en familiesammenføring - hvilken fest."
Hodjas blog

2007-08-22 @ 00:44:32
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Knute

Hodjas blogg

Postat av: Steen

Hej Thoralf,
Man kan jo sige
sig selv, at anhørigeinvandringen vil stige
exponentielt
med
uændrede regler.
Interessant at Norge
nu er
på de
tal, som i høsten 2001 fik selv
danske
sosser til at kalde det "smertegrænsen".
Hvor har du de fine grafikker fra ? Du har ikke noget imod jeg at citerer dig -
med kilde
forsåts.?
mbh fra Kphm.

2007-08-22 @ 02:21:18
URL: http://dansk-svensk.blogspot.com
Postat av: Steen

PS: Det är en "icke-fråga"
du har tag i.
Sökte
på hela Googl News svensk - to (2) träff på ordet
"anhörigeinvandring"
http://news.google.com/news?hl=sv&ned=&q=anh%C3%B6riginvandring&btnG=S%C3%B6k+nyheter

2007-08-22 @ 02:26:04
URL: http://dansk-svensk.blogspot.com
Postat av: Thoralf A

Att citera från min blogg är givetvis ok men jag uppskattar om källan anges.
Grafiken gör jag själv på uppgifter från:
Migrationsverket (Sverige)
Ny i Danmark (Danmark)
Utlendingsdirektoratet (Norge)
Utläningsverket (Finland)

2007-08-22 @ 08:35:43
Postat av: Thoralf A

Yves, alla är välkomna i min blogg.
Att många kommer med kommentarer uppskattar jag och det är alltid intressant med kommentarer från våra nordiska grannländer.

2007-08-22 @ 10:44:35
Postat av: Thoralf A

Yves, har du bytt namn sedan igår? Gag

2007-08-22 @ 10:49:20
Postat av: Yves

Vad är det för intressant med att utlänningar kommenterar? Syftet med hela vår politik försvinner om vi ska börja blanda in andra nationaliteter i det hela.
Bytt namn?

2007-08-22 @ 11:44:24
Postat av: Anonym

Yves, igår skrev du kommentarer under Gag.
Håll dej till ett namn och låsas inte vara sverigedemokrat, du är bara löjlig.

2007-08-22 @ 12:06:00
Postat av: Yves

Jag har ALDRIG skrivit under något annat namn än mitt egna. Det vore väldigt lågt att göra det. Ser ingen som helst anledning att fejka mig. Det vore emot min politik och tro att ljuga.
Jag behöver inte låtsas vara Sverigedemokrat. Röstade på sd, är aktiv i frågor i min hemstad.

2007-08-22 @ 12:11:50
Postat av: Steen

jeg har haft kåk i Sverige
i 30 år, om det kan lugna deg.........
(Vad i helskotta gör en utlänning i
bloggen?)

2007-08-22 @ 18:33:53
Postat av: Knute

"Låtsas inte vara sverigedemokrat, du är bara löjlig." Just det. I hela Europa börjar de invandringskritiska partierna tröttna på de inskränkta jubelidioter som inte märkt att världen ändrat sig sen 1930-talet. Och till skillnad från svenskarna var danskarna och norskarna ockuperade av tyskarna och kan lukta sig till fascism lång väg, om den nu kallar sig vänster eller höger.

2007-08-23 @ 01:45:45
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Gag

Kollade runt lite om det där med anhöriginvandring. Bara genom att läsa en blankett från migrationsverket (http://www.migrationsverket.se/infomaterial/bob/sokande/familj/utfam_sv.pdf) Så inser man fort att Thoralf verkar måla fan på väggen. Studerar man sen vidare i saken med tex ett telefonsamtal till migrationsverket, så inser man ännu mer att de saker Thoralf nämner bara är tomtar på loftet. Vem försöker du skrämma? Dig själv och dina anhängare? När jag preseterade din skrämselpropaganda för den jag pratade med så skrattade denne. Sen gav personen en djup suck.

2007-08-23 @ 10:11:56
Postat av: Thoralf A

Gag, efter ha läst denna blankett, vilken jag läst tidigare, undrar jag vad du menar. Ge ett enda konkret (gärna fler) på vad som är fel eller falskt i mitt inlägg.
INTE BARA EN RAD ANTYDNINGAR

2007-08-23 @ 11:17:13
Postat av: Mo

Det reelle tallet på anhøriginnvandring i Norge pr/år er 24 000, bare så det er sagt.

2007-09-17 @ 12:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0