175 ANKARBARN ENLIGT MIGRATIONSVERKET!

Jag har fått en hel rad av nya uppgifter från migrationsverket som jag gärna vill delge alla

Under det första halvåret 2007 har migrationsverket registrerat 175 av de så kallade ensamkommande flyktingbarnen som fått uppehållstillstånd fungerat som "ankarbarn".

Ansökan om anhöriginvandring till dessa ensamkommande flyktingbarn stiger kraftigt och närmar sig nu 40 st/månad. Varje ansökan kan innehålla hela familjer med föräldrar och flera syskon. Våra myndigheter håller på att tappa kontrollen i denna nya form av sätt att skaffa sig ett uppehållstillstånd för hela familjen i Sverige.

Denna typ av beviljade uppehållstillstånd är de mest kostsamma för kommunerna då de inte får någon ersättning från staten vad det gäller anhöriginvandring, utan endast ersättning för det så kallade ensamkommande flyktingbarnet. Eftersom det ensamkommande barnen till ca 80-85 procent kommer från tre länder (Irak, Somalia och Afghanistan) innebär det att de anhöriga som kommer till Sverige inte är kvalificerade till att kunna jobba i Sverige på lång tid eller i vissa fall aldrig någonsin. Detta leder till att de kommuner som tagit emot dessa så kallade ensamkommande flyktingbarn drabbas av stora kostnader när även familjerna plötsligt dyker upp. Kostnader på upp till 1 miljon kronor/år och familj är möjligt när bostad, försörjningsstöd, svenskundervisning, skola och sjuk/tandvård räknas in. 

FRÅGAN ÄR OM ANSVARIGA PÅ KALMAR KOMMUN HAR DESSA KONSEKVENSER KLART FÖR SIG.

Jag kommer att följa utrvecklingen i Kalmar och skriva om det i min blogg. 

Jag har också fått nya uppgifter om anhöriginvandringen under 2007 och som väntat är vi på väg mot ett nytt rekord.

70599-71
De vanligaste länderna för anhöriginvandring i Sverige är följande för 2007.

IRAK1821
SOMALIA1614
THAILAND1534
SERBIEN839
TURKIET600
IRAN438
KINA401
BOSNIEN-HERCEGOVINA337
RYSSLAND322
AMERIKAS FÖRENTA STATER317
STATSLÖS  (ca 90 % Palestinier)292
FILIPPINERNA255
POLEN220
AFGHANISTAN214
SYRIEN204
CHILE203
VIETNAM194
BURUNDI187
ETIOPIEN184
MAROCKO178
ERITREA166
LIBANON164


 

Angående asylsökande så ställde jag frågan till migrationsverket vad som döljde sig bakom det stora antalet statslösa (ca 700st under 2007) och fick svaret att det till ca 90 procent rör sig om Palestinier och kan med andra ord också läggas in i gruppen muslimer.

Kommentarer
Postat av: Kurtan

Hej,
Beträffande myndigheters ovilja och oförmåga att avvisa immigranter i USA. Detsamma gäller för våra myndigheters totala inkompetens i Sverige. Brott som begås av immigranter som har fått avvisningsbeslut men som låts gå runt fritt och begår brott skall naturligtvis bestraffas samt omedelbart utvisas pass eller inget pass. De myndigheter (myndighetspersoner) som har underlåtit utvisningen skall ställas till svars för inkompetensen och bestraffas som medskyldiga till begånget brott?..
Med vänlig hälsning
Kurt Lundström
Michelle Malkin on The Factor 082407
http://www.youtube.com/watch?v=nLIQZ1vpaUM

2007-08-26 @ 08:40:24
Postat av: Fröken Sverige

Bra, Thoralf!
Får jag låna dina bilder? Jag skriver givetvis så att det står helt klart, att det är från din sida informationen kommer. Och kopierar in din information.
Mvh
/FS

2007-08-28 @ 17:25:53
URL: http://imittsverige.blogspot.com/
Postat av: Thoralf A

Använd gärna mina bilder!
En liten länk till min blogg som tack uppskattas.
-
Syftet med min blogg är ju att sprida information och om du och andra vill använda mina bilder så är jag helnöjd.

2007-08-28 @ 19:41:30
Postat av: Fröken Sverige

Lånade. Tack vännen!!
http://imittsverige.blogspot.com/2007/08/thoralf-alfsson-175-ankarbarn-enligt.html

2007-08-29 @ 00:59:09
URL: http://imittsverige.blogspot.com/
Postat av: Lars Flemström

"Kostnader på upp till 1 miljon kronor/år och familj är möjligt när bostad, försörjningsstöd, svenskundervisning, skola och sjuk/tandvård räknas in."
I sin budgetreservation hade vänsterpartiet i Askersund skrivit att kommunen åter skall starta flyktingmottagning, för att det ger INKOMSTER till kommunen. Kommunledningen hade då redovisat hur mycket Migrationsverket betalar, t ex drygt 800 000 kr för en stor flyktingfamilj. Kommunens erfarenhet av den tidigare flyktingmottagningen visar att det inte räcker för att täcka kommunens kostnader, och än mindre blir det något överskott, som vänsterpartiet fantiserar om... Kommunen hade då ställt som villkor för att starta ny flyktingmottagning, att få ersättning för den fulla kostnaden, men det vägrade Migrationsverket, och då vägrade kommunen att skriva på avtalet.
I valrörelsen hetsade vänsterpartiet mot sd för detta, trots att det då inte funnits någon sd-ledamot i kommunfullmäkige sedan tre år... Jag brukar alltid säga att v drev valrörelse åt sd.

2007-08-30 @ 00:15:27
Postat av: roberth Ström

Nu ska min lilla kommun Surahammar ta emot 5-6 "barn" som vanligt utan att undersöka saken noga innan. Tex ska varje "barn" få 4500 i månaden i socialbidrag. Varför då en vanlig svensk får bara 2960. Jag kräks snart på detta

2007-11-07 @ 16:11:50
Postat av: modersvea

Lånar lite av din text och länkar till din sida om det är ok?

2008-01-15 @ 22:44:53
URL: http://www.ansiktsburk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0