SCB OCH SOCIALSTYRELSEN MÖRKAR STATISTIK



Den 17 juni skulle SCB presentera statistik för ekonomiskt bistånd för 2010 enligt den planerade tidsplanen och pressmeddelande. Så blev det inte.

Enligt SCB fick man inte publicera dessa siffror för Socialstyrelsen som är den statistik ansvariga myndigheten. Istället har Socialstyrelsen publicerat ett begränsat urval av det som skulle publicerats av SCB.

Se ett av de svar jag fått från SCB.



Detta är ännu ett bevis för att det politiskt korrekta samhället är så fruktansvärt korrumperat av ”köpta” generaldirektörer (läs skitstövlar) som gör allt för sin egen karriär och den politiskt korrekta makten med Fredrik Reinfeldt i spetsen. Det kan knappast bli mer genomruttet än vad det svenska samhället redan är.

Tidigare har statistiken delats upp på t.ex. utländsk födda ända ner på kommunnivå men det har nu Socialstyrelsen satt stopp för. Var och en begriper säkert också vad orsakerna till detta är.

Jag började för flera år sedan att redovisa dessa siffror på min blogg och PI och andra bloggar följde efter. Jag vet inte hur många personer jag hjälpt till med att ta fram siffrorna för sin hemkommun. Givetvis har dessa fakta inte setts med blida ögon av den korrumperade politiska makteliten och nu har uppenbarligen generaldirektören Lars-Erik Holm på Socialstyrelsen fått uppdraget att sätta stopp för dessa mycket talande fakta. Frågan är om det även är utredaren Bengt Westerberg som ligger bakom detta.

Tidigare har man t.ex. som för Södertälje kommun kunna utläsa följande för 2009.



Socialstyrelsen redovisar nu bara totalsumman för 2010. För Södertälje kan vi se att utbetalningarna av ekonomiskt bistånd ökat från drygt 315 miljoner kronor under 2009 till drygt 324 miljoner kronor för 2010. Men att se hur dessa siffror fördelar sig på född i Sverige eller utrikes född har man nu stoppat.

Den politiska korrektheten har ännu en gång talat!

En stor skandal enligt min mening. Och ännu ett steg bort från ett öppet och demokratiskt samhälle. Där sanningar får presenteras även om de inte är politiskt korrekta.

Många kanske tycker att detta är en obetydlig sak men jag anser att det är ett mycket allvarligt sjukdomssymptom på Sverige. Ett Sverige som just nu styrs av en borgerlig regeringen med en moderat statsminister som agerar som en öststatsdiktator innan muren föll.

Givetvis kommer jag att kräva svar från Socialstyrelsen varför man inte fortsätter med samma statistik som SCB gjort under närmare 30 år. Jag återkommer i kommande blogginlägg om detta.

Socialstyrelsen säger sig ju stå på medborgarens sida enligt hemsidan, så då skall det väl inte bli så svårt ;-)


HELDAG I ÖSTERGÖTLAND

Idag har jag varit på en rundresa i Östergötland med andra riksdagsledamöter från östgötabänken och två EU-parlamentariker och landshövdingen med sin stab.

Först besökte vi Väderstadsverken som tillverkar jordbruksmaskiner. Ett familjeföretag som lyckats väldigt bra genom ett hårt arbete och idag har en omsättning på ca 1,7 miljarder kronor och ca 650 anställda.

Sedan bar det av till Bjälbo trädgård vilket jag tyckte var ett missvisande namn då de ”bara” odlade potatis och lök. Potatisodlingen var på ca 175 hektar och lökodlingen på ca 13 hektar.


Potatisplockningsmaskin.

Lunch avnjöts på Skänninge stadshotell.

I Skänninge fick vi en föredragning om de arkeologiska utgrävningarna som pågått under de senaste 10 åren då bland annat järnvägen byggts ut till dubbelspår som går över gamla fornlämningar från 1100-1400 talet. Mycket intressant information som jag kan ta med mig till Kalmar och hur de rödgröna i Kalmar håller på att förstöra arkeologiskt viktiga delar av staden . Jag tänker till exempel på Barometerns mediehus.

Runsvensgruppen var för mig ett obekant företag ända tills jag förstod att det var ägarna till ÖoB. De hade ett stort logistikcentrum i Skänninge. Omsättning var ca 3,7 miljarder med ca 1600 anställda.

Sista besöket var ute i det gröna. Nämligen Örbackens kalkkärr. En ganska ovanlig naturlokal med många olika orkidéer.


Landshövding Elisabeth Nilsson i täten i kalkkärret.

Dagen avslutades med en middag på Linköpings slott.


Mingel i slottsträdgården.


Det har varit en mycket intressant dag och jag tror att det är väldigt viktigt att vi Sverigedemokrater deltar i den här typen av arrangemang för att det bidrar till att normalisera bilden av Sverigedemokraterna. Nu är jag faktiskt väldigt trött efter denna späckade dag!


TRE MAIL FRÅN LÄSARE AV BLOGGEN

Jag får väldigt mycket mail, brev och även telefonsamtal från människor som läser min blogg. Om nu någon tror att det handlar om arga människor som misstar ni er stort. Det handlar mer eller mindre alltid om positiva reaktioner och då väldigt ofta personer som vill tacka för mitt jobb för SD i riksdagen och för min blogg.

Ibland får jag även tips om saker som jag kan skriva ett blogginlägg om. Sista veckan har jag fått en hel del läsarreaktioner och jag tänkte ta upp tre av dessa i detta blogginlägg.

En lärare.

”Hej Thoralf!

Jag är inte sverigedemokrat men läser din blogg regelbundet då jag tycker den har högt läsvärde, särskilt rapporterna från kommunfullmäktige men också från riksdagen.

Jag arbetar inom skolan, en verksamhet som ibland beskylls för att "hjärntvätta" skolelever med PK-propaganda angående invandring och integration. Så är det inte riktigt - om du tittar på resultaten av skolvalet 2010 och ser SD:s framgångar så nog beror en hel del på att många lärare inte alls står för politisk korrekthet. Tvärtom - i mitt kollegium kryllar det ju av välutbildade människor som gärna tänker källkritiskt. Vi är många lärare som tänker nyktert i frågan. MEN: vi måste hålla oss till den PK-influerade läroplanen, annars förlorar vi helt enkelt jobbet, och vem är inte lojal mot den som betalar lönen? Tyvärr finns det dock en annan sida också, och hittills är det den som dominerar.

Det som gör debatten i lärarrummen ett steg mer känslig är att åsikterna om invandringen faktiskt är så starkt genusbaserade. Jag förstår att ni inte gör en grej av det - ni vill ju inte förlora potentiella väljare. Kvinnliga lärare är så PK man kan tänkas vara - samtidigt som de i princip aldrig är pålästa, de går helt på känslo-instinkt.

Ditt inlägg från senaste KF med statistiken från Kalmar kommun var mycket bra men samtidigt också jobbigt att ta del av siffrorna. Man undrar hur Kalmars framtid ser ut. Knappt någon utveckling, höga skatter, hög invandring och stora stöd till nyanlända. Argumentet från s om att man kan byta ut ordet invandrare mot handikappade är trams - handikappad väljer man inte att bli. Att flytta till Europa är däremot ett aktivt val (för hur många är egentligen flyktingar?)

Från lärarrummets kvinnliga läsare av Barometern hördes dock bara ologiska och irrelevanta argument mot dig. Vi män håller tyst inför dem - annars är vi snart utan jobb. Men vi män pratar om det med varandra. De flesta av oss är överens om att det vi sett av invandring till Sverige de senaste tio åren är besvärande och självdestruktivt ur ett samhällsperspektiv. Skolans vikande resultat är naturligtvis en del av detta, men vid analyserna får det inte nämnas.” 

En bonde.

Följande har bonden skickat till tidningen Land

"Hej
Efter att ha kontrollerat alla djuren sätter jag mig i min ensamhet för att äta en rejäl silltalrik med öl och snaps. Frugan är iväg för att fira med goda vänner, men någon måste vara hemma för djuren skull.

Slår upp Land för att läsa när jag äter. På sidan två finns en teckning, som brukligt, där S och M tillsammans stagar midsommarstången. I bakgrunden finns till vänster tre åskådare (V. MP, MP). Till höger ytterligare tre st (FP, C, KD).

Var är SD? Varför är de inte med? Vad menas? Varför inte? Jag bläddrar lite förstrött genom tidningen men kan inte uppbåda något intresse. Skiter även i lantbruksbilagan. Känner mig mycket besviken på att Lrf hoppar in i, och deltar i mobbningen av SD. Varför?
Finns det stämmobeslut på det? Det har jag  i så fall missat.

Det blev bara en snaps, för nu känns det inte särskilt roligt att vare sig äta silltallrik eller att ta en snaps.

Jag vill att du svarar på detta mejl och berättar om hur ni tänker om SD, och vilket mandat ni har för att tänka så.

En pensionär.

Hej Thoralf,

Läser din blogg dagligen.

Jag är man, 72 år,  och har aldrig varit medlem i något politiskt parti, men nu är jag nybliven medlem i Sverigedemokraterna.

Jag har genom åren röstat på (fp), (s) och senast (m) 2006, men 2010 blev det (sd) av logiska skäl. Känner mig mycket kränkt av de uttalanden som t.ex. Reinfeldt (barbari, vem är svensk), Sahlin (töntiga svenska seder som Midsommar, etc) och Olofsson (nybyggarlandet) gjort.

Fram till dess var jag stolt över vad mina förfäder utfört och att vara svensk. Nu är jag bara förbannad på våra usla politiska förrädare i 7-klövern.

Det har hittills resulterat i att jag efter årsskiftet sagt upp mångårigt abonnemang på GP. Då och då ringer de från pren.avd.  och en gång föreslog personen att jag kunde flytta från Sverige om jag inte gillade läget. Sådana saker ger bränsle till min motvilja till det som händer i Sverige idag.

Min fru är norska och i Norge finns ju Fremskrittspartiet (Frp) sedan länge. Hon delar min uppfattning och följer noga det som sker i Sverige.

Thoralf, stort TACK för det arbete du och dina SD-kollegor utför!!

Som alla läsare kan se så rör det på sig ute i vårt avlånga land och många bäckar små gör snart en stor å!


GLAD MIDSOMMAR!



Midsommar började inget vidare! Fick bilproblem igår kväll (En märkesverkstad har slarvat och det kommer de att få höra).

Nu har jag dock fått lite färskpotatis, sill och Skåne. Hur mycket är dock
konfidentiellt.

Därmed har humöret stigit rätt så ordentligt men inte så mycket att det har blivit "små grodorna"! Inte än så länge i varje fall, men man vet aldrig vad som händer.

Hoppas alla mina läsare får en trevlig midsommar, på vår lilla nationaldag. Då vi förhoppningsvis slipper en massa multikulti.

Flaggan är hissad!


Skål för Kungen, fosterlandet och Sverigedemokraterna!

NASIM MALIK I KOMMUNFULLMÄKTIGE



Nasim Malik som de flesta på den här bloggen känner som ”skinkmackan”, ett smeknamn som myntades av framlidne journalisten Kurt Lundgren då Nasim Malik stämdes SAS för diskriminering då man serverade Nasim Malik i skinkmacka på ett flyg till Stockholm. Ostmackorna var slut.

Nasim Malik brukar bara yttra sig i kommunfullmäktige en gång om året, högst! I måndags fyllde han den kvoten med följande inlägg som jag skrivit av från den ljudfil som finns på kommunens hemsida.

”Jag vill kommentera dom diskriminerande och främlingsfientliga inlägg med tillhörande illustrationer som har presenterats här. Dom var mycket klargörande och lätta att förstå för alla, eller hur.

Vi ????, icke svenskfödda utgör helt enkelt själva grunden för och förutsättningen för hela er existens. Utan oss hade ni inte fått tala i denna församling. Än mindre få betalt med våra skattemedel för att göra det. Ni lever på att kränka oss! Ni är svenskar, utan oss hade ni inte existerat! Jag yrkar på avslag på SD:s budgetförslag och tackar alla dom som har tagit avstånd från SD:s förslag.”

Detta inlägg kom efter att jag visat officiell statistik från SCB och Migrationsverket enligt mitt tidigare blogginlägg.

Jag ställer mig verkligen frågan vem som har problem med alla människors lika värde och fientlighet mot sina medmänniskor eller ska vi kalla det för svenskfientlighet.

Nu är jag inte det minsta förvånad över den faktaresistens som råder hos vissa partier och ledamöter i Kalmar kommunfullmäktige. Det finns dock några undantag men tyvärr vågar dessa inte stå upp för detta offentligt.

Efter kommunfulläktige i måndags har jag fått flera mail som jag kommer återkomma till i kommande inlägg.


TUFFA DAGAR

De senaste dagarna har varit minst sagt hektiska. Igår var budgetfullmäktigedebatt i Kalmar och sedan snabb avfärd till Stockholm.

Eftersom Kent Ekeroth är bortrest blev jag tvungen att ta ett extra insatt möte i Justitieutskottet idag på morgonen. Det handlade om ett samråd med regeringen om förhandlingarna om utökat mandat för Frontex. En fråga som är lite knepig för oss då det handlar om en ”överstatlig” organisation som bland annat skall bevaka EU:s yttre gränser.

Jag har också fått ta dagens debatt angående ”Anmälningsplikt vid idrottsarrangemang” som debatterades av justitieutskottet. Det blev extra besvärligt då vi under vårt gruppmöte beslutade att stödja socialdemokraternas utskottsinitiativ när vårt eget förslag faller under omröstningen. Det var dessutom jag som tog upp frågan hur vi skulle ställas när vårt eget förslag faller under voteringen. Men jag anser inte att vi kan svika idrottsrörelsen i denna fråga. Alliansens förslag innebär med stor sannolikhet att inget kommer hända på flera år. Därför anser jag det vara viktigt att ge rättsväsendet och polisen fler verktyg att få bort huliganer från idrottsarenorna.

Här är vårt pressmeddelande som vi skickade ut efter vårt gruppmöte.

SD:s riksdagsgrupp beslutade om agerande i omröstning om anmälningsplikt

2011-06-21 16:37

När utskottsinitiativet om anmälningsplikt vid idrottsarrangemang idag debatteras i riksdagen kommer Sverigedemokraterna förutom att yrka bifall till sitt eget förslag även meddela att man ifall detta förslag faller kommer att rösta för det socialdemokratiska förslaget. Detta beslutades idag när den sverigedemokratiska riksdagsgruppen sammanträdde. Sverigedemokraterna förordade i sin reservation att utredningsdirektiven skulle breddas för att även inkludera möjligheten att införa elektronisk fotboja. Följden blir nu att utskottsinitativet väntas röstas igenom och att regeringen går mot ännu ett nederlag.

Thoralf Alfsson, ersättare i justitieutskottet, kommenterar:

– Vi vidhåller att det är tråkigt att utredningsdirektivet är så smalt men det viktigaste är trots allt att polisen och Idrottssverige får fler verktyg i kampen mot det idrottsrelaterade våldet. Vi sätter således all prestige åt sidan i det här fallet. Vi har därför tagit beslutet att ifall vårt eget förslag faller så kommer vi att stödja förslaget till utskottsinitiativ från S. Beslutet som innebär att regeringen ska återkomma till riksdagen med förslag om att införa anmälningsplikt öppnar också för möjligheten att säga nej till förslaget om lagförslaget skulle vara olämpligt eller om det framkommer att det finns bättre metoder att ta till.

Debatten i detta ärende startade inte förrän efter 22:00 ikväll. Det blev min första riktiga debatt i kammaren. Jag blev hårt ansatt av Alliansens företrädare på grund av att vi beslutat att stödja det socialdemokratiska utskottsinitiativet när vårt eget förslag faller. För att vara första gången i en debatt med ”politiska gammelrävar” som folkpartiets Johan Persson får jag inte vara för missnöjd.  Jag lockade i vilket fall som helst de rödgrönas ledamöter till flera skratt under replikerna. Jag anser att vi gjort ett riktigt ställningstagande och det står vi för.

Det kanske finns någon som anser att vårt agerande kan uppfattas som populistiskt men jag säger som Ian Wachtmeister sa under talarpuben. Det är inget fel att vara populistisk. Att lyssna på folket och i detta fall lyssna på idrottsrörelsen kan aldrig vara fel.

 Nyhetskanalen, Expressen, Skånskan


KOMMUNFULLMÄKTIGE OCH BUDGETDEBATT I KALMAR

Idag beslutade Kalmar kommunfullmäktige att investera i infrastruktur i Östergötland. Kalmar kommun kommer låna upp 33,76 miljoner kronor som skall förskotteras i ett infrastrukturprojekt för Stångådalsbanan och Tjusbanan tillsammans med Trafikverket. Projektet totala kostnad är ca 200 miljoner kronor, av detta skall kommunerna förskottera ca 50 procent (100 miljoner kronor). Kommunerna i Kalmar län kommer att stå för 93 miljoner kronor och kommunerna i Östergötland står för 7 miljoner kronor. Hur fördelar sig då investeringen? Jo, ca 110 miljoner på järnvägssträckorna i Östergötland och 90 miljoner kronor på de betydligt längre järnvägssträckorna i Kalmar län.

SD försökte få till en återremiss av ärendet då dokumentationen inte var fullständig. En sammanställning över alla kommuners andel saknades. Tyvärr var det bara Folkpartiet som stödde vår återremiss.

Detta är ett typfall över vad som kommer att hända vid de nya storregionerna. Skattemedel kommer rinna från ytterområdena till de mer centrala delarna i regionen.


Vår motion om att handläggning av Linneuniversitetets placering
skulle granskas av Kalmar kommuns revisorer avhandlades också. Givetvis blev debatten hård och jag menade att det inte tog så många år innan kommunstyrelsens ordförande Johan Persson börjat agera som en riktig kommunalpamp. Att undanhålla adekvata handlingar i ärenden som beslutas av kommunens högsta beslutande församling, kommunfullmäktige, måste väl nästan betraktas som brottsligt. Att inte diarieföra inkommande handlingar som protokoll, konsultrapporter och utredningar är ett annat exempel på detta pampvälde. Socialdemokraterna fick 45,9 procent vid valet och tillsammans med V och MP har man en betryggande majoritet på ca 57 procent. Givetvis hade jag inte förväntat mig något bifall för motionen då kommunfullmäktige inte kan bestämma vad kommunens revisorer skall granska men genom att skriva en motion har vi lyft frågan inte minst i media. Sedan hoppas jag också att journalisterna skriver om dagens debatt. Folkpartiet instämde i vår kritik och till viss del Miljöpartiet genom Jonas Löhnn.


I Budgettdebatten valde jag att presentera en del av grunderna till våra tilläggsförslag.
Vårt förslag om sänkt skatt med 10 öre skall ses som en ny inriktning vad gäller kommunal skattepolitik. Finansieringen av detta sker förstås genom att minskad mottagning av asylsökande och anhöriginvandring.


Kommunalskatt i jämförelse med Kalmars jämförelsekommuner.


Total kommunalskatt i min församling når under 2012 över 34 kronor.

”Kalmar full fart framåt” var en slogan från 2006 som socialdemokraterna använde under valrörelsen och under den kinesiska ”Fanerdunhysterin”.




Skatterna är ett sätt att få intäkter till kommunen. Ett annat är att öka befolkningen men det förutsätter att det är människor som jobbar i samma omfattning eller mer som redan befintlig befolkning.



Vid en första anblick ser säkert befolkningsökning bra ut men granskar man den i detalj framträder en annan bild.




Verkligheten är att ca 85 procent av befolkningsökningen består av personer med utländsk bakgrund.

Detta har givetvis stor inverkan på t.ex. kostnaderna för ekonomiskt bistånd. Det ser man inte minst om man granskar Södertälje och Laxå. Dessa kommuner är båda styrda av socialdemokraterna men har totalt olika politik.


Orsaken till denna enorma skillnad kan ses i nedanstående diagram som talar sitt eget språk.



I Kalmar ser utvecklingen när det gäller personer med utländsk bakgrund ut enligt nedanstående diagram. När det gäller personer med svenskbakgrund så ligger den mer eller mindre på samma nivå år efter år.



Den mest intressanta bilden/diagrammet är ändå nedanstående. Den visar hur utvecklingen av andelen kostnader för personer med utländsk bakgrund och svensk bakgrund sett ut under de senaste drygt 25 åren.


Det är samtidigt en korrekt och sann bild över ett totalt misslyckat integration i Kalmar. En bild som jag hoppas kommunfullmäktiges ledamöter tog till sig och försöker förstå innebörden av. Även om förhoppningen inte är stor.

För att täcka våra högst beskedliga tilläggsyrkanden vill vi att Kalmar kommun säger upp sina avtal med Migrationsverket. Därmed skulle Kalmar kommun få en möjlighet att förbättra integrationen av de personer som redan bosatt sig i Kalmar. Om inte detta görs kommer vår väg mot ett nytt Södertälje att fortsätta.


Mitt anförande och mina bilder väckte förstås uppståndelse och protester. Vänsterpartisten Bertil Dahl blev så till sig att han struntade i att kritisera Alliansen budget utan kom med standardutfallet om ”alla människors lika värde” os.v. Något som jag överhuvudtaget inte nämnt under mitt anförande utan jag har bara redovisat statistik från SCB presenterade enligt mitt sätt.
Nasim Malik gick för en gångs skull upp i talarstolen och som förväntat anklagade han mig för främlingsfientlighet.

Mitt inlägg kan inte kallas främlingsfientligt men så blev det i diverse repliker även från 7-klövern. Nu är jag dock van vid att utsättas för detta. Däremot irriterar det mig att inte kommunfullmäktiges ordförande stoppade de yttringar som förekom efter flera av de rödgrönas ledamöter insatser i talarstolen.

Några ledamöter kommentarade dock siffrorna på ett helt annat sätt än det som framfördes mellan fyra ögon. En ledamot kallade utfallen mot mig från andra pk-ledamöter för "intelligensbefriade".

Mina läsare får bedöma om de bilder/diagram som jag framfört kan betraktas som främlingsfientliga och inte står för alla människors lika värde.

Idag framstod det med all tydlighet att invandringen är tabu att debattera.

Jag blev dock bjuden på godis under sittande möte av en folkpartist. Det får man väl se som att folkpartisterna verkligen står för alla människors lika värde. Där till och med vi Sverigedemokrater inräknas. Hos de rödgröna räknas vi nog inte in.

Blogginlägg skrivet under budgetdebatten som fortfarande pågår.


MODIGT KOMMUNALRÅD



Ett allt annat än politiskt korrekt inlägg från en KD-politiker. Jag gissar att han kommer få en hel del intern kritik trots att han har helt rätt i sitt inlägg. Även i sin slutkläm där han menar att SD skulle vara tvungna att ta ansvar för sina kompromisser inför sina väljare. Det Magnus Jacobsson glömmer är att en kompromiss innebär att även Sverigedemokraterna får gehör i någon fråga.

Jag har känslan av att vi gått in i en ny fas efter den senaste partiledardebatten och de utspel som genomförts. Under debatten nämndes nyval som ett hot/alternativ och det är något som vi inom SD inte är det minsta rädda för. Däremot är det nog en fasa för Alliansen och Fredrik Reinfeldt. Inte minst med tanke på hur oppositionssiffrorna håller på att svänga på grund av att socialdemokraterna valt ny partiledare och Miljöpartiets framgångar efter naturkatastrofen i Japan med den efterföljande kärnkraftskatastrofen i Fukushima.

Jag tror aldrig att det skrivits och talats så mycket om Sverigedemokraterna på riksplanet som det gjorts under den senaste veckan och det kommer säkert också få utslag i opinionen så småningom. Allt detta tyder på att vår roll i riksdagen kommer att bli allt mer påtaglig och det är helt och hållet upp till det rödgröna om de vill fälla regeringen i samband med höstbudgeten eller femte jobbskatteavdraget. Ett misstroendevotum kan alltså bli aktuellt. Fredrik Reinfeldt har dock en möjlighet att undvika detta genom att börja samtala med SD och då givetvis vara konstruktiv i sina handlingar. SD är öppna för samarbeta!


VÄLKOMMET UTSPEL AV CENTERN

Centern vill förändra bidragssystemet för barnrika invandrarfamiljer genom att minska antalet föräldradagar. Att Maud Olofsson syftar på muslimska familjer och i synnerhet somaliska 5-10 barns familjer är nog ingen dålig gissning. Som t.ex. denna familj som Östran skriver om. Jag undrar hur många föräldradagar denna familj fick när de kom till Sverige då dessa invandrarfamiljer får dessa dagar retroaktivt. Är det 330 dagar/barn? I så fall har denna familj fått ca 3000 föräldradagar!

Visst är Sverige fantastiskt. Ändå förstår inte alla varför personer från MENA-länder söker asyl i Sverige.

Ena dagen tillkännager Maud Olofsson sin avgång som partiledare nästa dag kommer hon med ett utspel om invandringspolitiken. Inget kan få mig att tro att dessa utspel hänger samman. Som partledare hade det varit betydligt mer ”besvärligt” att gå ut med detta utspel.

Nu undrar jag vad Fredrik Federley anser om detta utspel? Har Centerpartiet en främlingsfientlig partiledare nu enligt Fredrik Federley. Kommer han nu kalla sin partiledare för gam och parasit?

Nu är detta bara ett centerpartistiskt utspel som inte kommer leda till någon förändring.

När det gäller ny partiledare för Centerpartiet kan man ju hoppas att man väljer Fredrik Federley men den möjligheten är nog inte så stor. Eller som en riksdagsledamot för Centerpartiet uttryckte det igår ”att Fredrik Federley är alldeles för radikal”.

SvD,


CENTEREXTREMISTER

Kärt barn har många namn heter det ju och idag fick vi lära oss ett nytt epitet.

Lyssnade på SVT1 under morgonen och kunde då höra ”politikerpanelen” kommentera onsdagens partiledardebatt. Något motvilligt erkände man att Sverigedemokraterna agerar skickligt och att det innebär stora problem för framförallt M och S. Samtidigt visar man prov på att inte kunna acceptera ett demokratiskt val där SD fått 5,7 procent och faktiskt ingår med 20 ledamöter i riksdagen.

Det mesta i samtalet utgick ifrån hur man skulle agera för att SD inte skulle få något inflyttande. Ett något märkligt resonemang i mina ögon. Även ”politikerpanelen” tycks ha väldigt svårt att förhålla sig till SD och jag förstår dem. När Håkan Juholt anklagar SD för att ingå regeringsunderlaget och de rödgröna samtidigt måste ha vårt stöd för att fälla regeringen blir argumentationen väldigt svår, även för ”politikerpanelen” med sådana stjärnor som Stig Malm och Göran Hägg.

Göran Hägg myntade därför det nya epitetet centerextremister! Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.


OVANLIGA GÄSTER?

Har fått två ovanliga gäster i mina fågelholkar. Tornseglare brukar häcka under tegelpannor eller liknande men jag har aldrig sett dem häcka i vanliga fågelholkar. Nu har jag dock fått tornseglare i en holk.

I en annan holk har jag dock fått en mer otrevlig gäst. Bålgeting! Jag har blivit stungen en gång av dessa "jättelika" getingar och vill inte bli det igen.


Holkgäst.                                              Foto Thoralf Alfsson


SD-FROSSA I SVD



Svenska Dagbladet har idag överträffat sig själva med ett stort antal artiklar om SD på bara två dagar.

Rena SD-propagandan!

”Vem vann duellen
mellan Juholt och Reinfeldt? Oklart. Men det blev uppenbart att de båda är i händerna på ett parti vars vågmästarfärdigheter växer. Med dagens utspel vinner SD oavsett vilken utgången blir.

Om deras idé blir verklighet under mandatperioden har de gjort avtryck i politiken – utan att ens vidröra sin favoritfråga invandringen. Idag var Juholt kallsinnig, men inte heller det är en förlust för Åkesson. Framöver kan han berätta för alla S-väljare att Juholt haft alla möjligheter att genomdriva sin politik – om han bara vågat ”trycka på knappen”.

Det är lite som
konstnären Marco Evaristtis installation med guldfiskar i mixers. Han ställde bara fram dem, andra tryckte på knappen. SD har serverat oppositionen en mixer.”

Läs hela artikeln av Sanna Rayman.

Sedan finns givetvis debattartikeln på Brännpunkt.

Men även tre andra artiklar om Språkbruk i riksdagen och Nykomlingen nöjd med året och på ledarsidan.

Jag gissar att en del andra partier är ganska irriterade över den SD-frossa som råder på Svenska Dagbladet.

UPPDATERING!

Aftonbladet vill tydligen inte vara sämre utan hänger på SvD med en debattartikel skriven av Markus Uvell.


ABBAS MÖRDARE ÄTTLING TILL PROFETEN MUHAMMED



Rättegången mot Abbas Rezais mördare pågår nu ännu en gång i Kalmar. Tyvärr har jag inte haft någon möjlighet att närvara vid rättegången. Vid rättegången 2006 då den 18-årige sonen dömdes för mordet närvarade framlidne journalisten Kurt Lundgren som bloggade en hel del om den uppmärksammade rättegången där alla utom rätten var övertygad om att sonen ljög för att skydda sina föräldrar.

Under den rättegången kom påståenden om att denna familj var ättlingar till profeten Muhammed. Kurt skrev följande på sin blogg.

”Vid rättegången mot 20-årige Abbas mördare, en 18-årig landsman från Afghanistan, båda flyktingar här i landet, avslöjades nya absurda detaljer vid rättegången på fredagen.

Det påstods under förhandlingarna att den åtalade 18-åringen och hans släkt skulle vara avkomlingar i rakt nedstigande led från profeten Muhammed, och för att styrka den saken uppvisades ett släktträd, som skulle gå så långt tillbaka som 600-talet.”


I medias rapportering från dagens rättegång sägs det ha varit en känsloladdad dag. Sonen vittnade idag och han grät och snyftade när han berättar om mordet. Den som har läst hur Kurt Lundgren beskrev sonen under den förra rättegången begriper att sonen bara spelar teater idag. Kurt skrev följande i ett blogginlägg 2006.

”Respekten för det svenska domstolsväsendet tycks vara nere på nollpunkten och långt därunder. Jag sökte mig under fredagen till de rättegångsförhandlingar som pågår i Kalmar mot den 18-åring från Afghanistan, som högg ner sin systers fästman, den 20-årige Abbas.

Jag bevistade rättegången i drygt två timmar och blev chockad över det jag fick uppleva.

Den mordåtalade18-åringen slafsar på tuggummi, han bläddrar i papper och förefaller helt ointresserad. Ibland ler han opåkallat. 

Under uppspelningen av en videorekonstruktion av mordet i Högsby ligger han framstupa över bordet i rättegångssalen och sover med armarna om huvudet så att det hörs sex bänkrader bakom där jag sitter; detta pågår en timme. Han får ingen tillsägelse av domaren och inte heller av åklagaren eller det halva dussinet jurister som finns i rättssalen; det är en domstolsförakt som i varje annat land lett till att rättegången avbrutits; I England heter det contempt of the court och det är ett mycket allvarligt brott; i USA hade beteendet varit fullständigt otänkbart.

Men i Kalmar väcker det inte ens uppmärksamhet
.”

Nu gråter den stackaren över mordet! För 5 år sedan brydde han sig inte det minsta. Jag är övertygad om att även sonen deltog aktivt vid avrättningen av Abbas Rezai. Om Tingsrätten skulle få för sig att upphäva utvisningsbeslutet av sonen tror jag att jag blir fullständigt tokig.

Mer från Kurts blogg.

”Den videofilmade rekonstruktionen av mordet som den misstänkte 18-åringen deltar i med liv och lust, och stundom leende, är nog bland det mest fruktansvärda som visats i Kalmar tingsrätt; rena rama talibanmassakern på en enskild individ spelas upp.”

Östran "Sonen bröt ihop"


BAROMETERN FICK KRYPA TILL KORSET



Ingvar Gunnarsson fick tydligen ett bryskt uppvaknande igår kväll eftersom han hann med att skriva en ny artikel innan pressläggningen av dagens Barometern. Det blev nog lite "övertid" för Barometerns journalist.

Givetvis finns den inte på nätet men jag hade knappast förväntat mig något annat.

BAROMETERNS LÖGNER



Barometern avslöjar sig själva när man är så ivrig att baktala Sverigedemokraterna att man inte kollar fakta eller avvaktar Länsstyrelsens beslut innan man skriver stora braskande rubriker om en tom stol i Högsby kommunfullmäktige. Det är mycket illa när länets största tidning skriver rena lögner!

Här ska det minsann vara rubriker! Min överklagan till Förvaltningsrätten i Växjö av Linnéuniversitetets placering tystades däremot helt ner av tidningen.

Barometerns lokala journalist Ingvar Gunnarsson hoppas väl få en klapp på axeln av Gunilla Sax för sin artikel. Det är näst intill pinsamt att en journalist inte väntar med att skriva om en tom stol tills det är ett faktum i och med Länsstyrelsens beslut. Ingvar Gustafsson visar här prov på det ”SD-hat” som råder bland journalister. Det finns ett ordspråk som säger ”den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri”. Detta är lokaljournalistik på "hög" nivå!

Jag förväntar mig även en ursäkt till Sverigedemokraterna från Ingvar Gunnarsson och Barometerns ledning!

Nu är det så i Högsby fanns det flera valsedlar och på en av dessa fanns precis de namn som anges i artikeln men på en valsedel med enbart Sverigedemokraternas namn har det skrivits in ett namn på 4st valsedlar. Nämligen Sune Olsson från Ruda. Han kommer nu att gå in som ordinarie ledamot i Högsby kommunfullmäktige.

Sune Olsson är min ersättare i Polisstyrelsen för Kalmar län och väldigt engagerad i dessa frågor. Han har också gått polisens volontärutbildning som är en försöksverksamhet i Högsby och Mönsterås kommun. Han är även ersättare i landstingsfullmäktige och har dessutom ansvar för säkerhetsfrågor inom Sverigedemokraterna i Kalmar län. Jag är övertygad om att Sune Olsson kommer bli en mycket bra och omtyckt representant för Sverigedemokraterna i Högsby.

När det gäller Ingvar Gunnarssons illa underbyggda artikel förväntar jag mig nu lika stora rubriker i Barometern och på nätet när sanningen går upp för denna lokaljournalist. Det dröjer säkert inte mer än någon dag innan Länsstyrelsen kommer med sitt beslut. Jag misstänker dock att då blir det minsta möjliga notis i Barometerns pappersupplaga och inte en stavelse på nätet. Det är den bistra verkligheten i PK-Sverige.

Är det någon som är förvånad över att man har minst sagt ”svårt” för journalister?


MÅNGA NYA VÄNNER


Jimmies sommartal i Sölvesborg 2010.              Foto Thoralf Alfsson

Det senaste blogginlägget gav väldigt många kommentarer som höll sig till ämnet och det tyder på att det är ett problem som berör väldigt många. Det var också flera nya personer som passade på att kommentera vilket är positivt.

För min egen del kan jag berätta att jag inte förlorat några vänner förutom några bekanta ute i periferin som idag helst inte hälsar. Det bör tilläggas att dessa personer tillhör Vänsterpartiets skara så jag ser det inte direkt som någon förlust utan snarare en bekräftelse på den intolerans som råder hos dessa som alltid hävdar ”alla människors lika värde”.

Jag har däremot fått väldigt många nya bekanta genom mitt engagemang inom SD och även genom bloggen. Detta är något som faktiskt glöms bort när man pratar om de negativa konsekvenserna.

De flesta nya inom partiet brukar alltid uppleva de första större mötena som lite speciella och kommentera det med hur härligt det är att befinna sig tillsammans med så många Sverigedemokrater, där alla har öppnat ögonen och ser problemen i samhället. Där det skämtas friskt om den politiska korrektheten och erfarenheter utbyts både med allvar och med glada skratt.


Riksårsmöte Karlstad 2008.                          Foto Thoralf Alfsson

Den gemenskap som finns mellan oss Sverigedemokrater är väldigt naturlig och det behövs inga ”vänförfrågningar” som på Facebook. Den som har tagit steget och blivit medlem och sedan aktivt deltar inom partiet får många nya vänner. Även om det ibland kan kännas lite ensamt när pk-media är ute efter att skada oss så är vi starka i vår övertygelse och vi blir bara fler och fler.

Med en medlemsökning på ca 40 procent varje år kommer vi att vara väldigt många fler till nästa stora valår 2014.

Jag var inne på Mopsens blogg häromdagen och såg att han kommenterat Ulf Wickboms alster till nationaldagen och jag fick mig ett gott skratt. Stellan ”mopsen” Bojeruds korta blogginlägg kan nog i mångt och mycket sammanfatta den ironi och stämning som råder inom SD.

”Redaktören Ulf Wickbom påstår
att ”Nordafrika dissar SD”. Vem har då gett herr Wickbom mandat att tala för hela Nordafrika? Det finns bara en man med ett sådant storhetsvansinne och det är Moammar Khadaffi. Det är känt att han inte bara vill erövra Sverige, utan hela Europa. Detta medelst islamisering. Därför ogillar han SD, som motsätter sig detta. Khadaffi kommer säkert att rikligt belöna Ulf Wickbom och Barometern för deras lojalitet mot den Nordafrikanska expansionen.”

 


JAG ÄR OCKSÅ SVERIGEDEMOKRAT

Som engagerad Sverigedemokrat är det svårt att förstå alla fördomar det finns om Sverigedemokraterna. Det är samtidigt ett stort problem för oss om vi skall växa som parti.

Igår när jag kom hem från Stockholm gick jag som vanligt igenom veckans post. Ett av breven innehöll en liten tavla på ett stånd av blåsippor. I några korta ord tackade brevskrivaren för vårt arbete och lyckönskade oss i vårt fortsatta arbete med den lilla tavlan. Tyvärr ville eller vågade inte brevskrivaren uppge sitt namn. Om du läser detta vill jag passa på att tacka för tavlan/målningen.

Jag tycker att det är väldigt tragiskt att våra sympatisörer inte vågar stå för sina sympatier, inte ens internt. Vad är det för land vi lever i? Är det Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt som skrämt upp hela svenska folket? Det är inget gott tecken på en fungerande demokrati.

Själv går jag ofta i kläder som har SD:s logga eller något liknande och det ger ofta kommentarer eller bara blickar. Igår undrade en person om det inte var farligt och om inte många tjafsade med mig? Svaret är att ingen tjafsar med mig! Däremot har väldigt många tackat och samtidigt villat prata lite politik och fråga om diverse olika politiska frågor. Vilket jag inte har något emot. Samtidigt kan man få uppmuntrande ord från de mest oväntade håll.

Jag gissar att detta är ett resultat av den mediebild som journalisterna anstränger sig för att skapa av oss Sverigedemokrater. Tyvärr har de lyckats väldigt bra då en lång rad av personer som sympatiserar med SD inte vågar säga det öppet. Jag känner ju ett antal väletablerade personer som skulle kunna bidra med mycket om de vågade tala öppet om att de är Sverigedemokrater. Jag tror att bara kännedomen om deras namn skulle ge SD många nya väljare.

I de flesta fall är dessa väletablerade personer ovetande om varandra. Tänk om dessa personer kunde starta upp ett nätverk genom att bara få vetskap om varandra. Jag är övertygad om att detta skulle bli ett ganska stort nätverk på väldigt kort tid. Det kanske till och med skulle ge dem modet att säga att ”Jag är också Sverigedemokrat”.

Men det är nog bara en dröm med tanke på vilka personer som styr media och där kungen nu tvingas löpa gatlopp. Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg utsätts nu för dessa journalister då hon gett kungen sitt stöd genom att anse att man inte kan lita på grovt kriminella personers påståenden. Vilket tydligen är fel enligt dessa journalister. Jag vet i varje fall vem jag skulle lita på om jag fick välja på kungen och någon grovt kriminells ord.


BRÅ-SAMTAL OCH MILLT SAGT




HAR BAROMETERN VAKNAT?

När någon överklagar ett kommunalt beslut brukar det ofta få rubriker. Är det sedan ett kontroversiellt beslut som intresserar och engagerar läsekretsen brukar rubrikerna bli än större. När det gäller min överklagan av det mycket märkliga beslutet om avsiktsförklaring av placering av nybyggda lokaler för Linnéuniversitetet har Östran skrivit om detta men Barometern har tydligen ansett min överklagan som ointressant att informera sina läsare om.

Idag har man dock en liten notis i pappersupplagan att Förvaltningsrätten i Växjö ställt frågor till Kalmar kommun angående min överklagan. Man får tacka och bocka för det intresse som Barometern visar.



I tisdags hade man trots allt en ganska stor artikel om vår motion att kommunens revisorer skulle granska hur Linnéuniversitetsärendet behandlats av kommunen. Nu är jag/vi givetvis medvetna om att kommunens revisorer själva bestämmer vad som skall granskas men vi har lyft frågan och då är det upp till revisrerna att avgöra det. Jag anser dock att detta borde vara av högsta prioritet för revisorerna.



Idag har man också noterat att Rolf Jönsson fått sin båt vandaliserad.




Inget av detta finns dock på nätet. Det hade varit intressant om Barometern lagt upp detta med kommentarsfunktion för att ge läsarna en möjlighet att tycka till. Jag är övertygad om att detta hade uppskattats av läsarna. Om något annat partis företrädare gjort detta överklagande hade det säkert funnits på nätet med kommentarsfunktion.

Barometern har för övrigt mycket att lära av sina kollegor i Skåne där debattklimatet är helt annorlunda. Där rasar en debatt i Skånskan där rektorn Yvonne Andersson i Veberöd beslutat att hålla skolavslutningen på skolgården. Men prästen Stig Alenäs beslutade då att köra en egen skolavslutning i kyrkan för de elever och föräldrar som så önskar. Det fick rektorn på skolan att gå i taket!

Läs artikeln och läs kommentarerna. Det är sådana kommentarer som är tabubelagda hos Barometern. Kalmar läns mest politiskt korrekta tidning har mycket att lära. Men så småningom kommer nog även debattklimatet förändras även i Kalmar. Frågan är om det kommer ske under Gunilla Saxs ledning.


TALARPUB MED GREVE IAN WACHTMEISTER



Även en bra artikel i SvD idag. Läs artikel

UPPDATERING

SD fick oväntat stöd ;-) vid två voteringar i riksdagen under onsdagen i ett betänkande från justitieutskottet. Vid den ena voteringen röstade vänsterpartisten Ulla Andersson på SD:s reservation och vid andra tillfället ingen mindre än socialdemokraten Sven-Erik Österberg. Dessa rutinerade riksdagsledamöter kan väl knappast rösta fel?

WESTERBERG UTREDER STATISTIK

Det sägs att det finns tre sorters lögner. Lögn, förbannad lögn och statistik. Sedan finns det förstås också Westerberg.

Statistik är ett mycket viktigt hjälpmedel för att bevisa något. Utan statistik är det svårt att bli trovärdig. Vi Sverigedemokrater ”älskar” statistik om t.ex. invandringen, när det nu finns någon statistik att tillgå. Vi har under många år väntat på statistik över samhällets kostnader för massinvandringen men den statistiken saknas fortfarande och riksdagens utredningstjänst har inte precis gjort vågen när vi önskat beräkningar av dessa kostnader. Vi får oftast använda oss av andra verktyg och siffror för att bevisa våra påståenden och vår politik.

Frågan är om vi kommer att få tillgång till bättre statistik?

En källa som jag ofta använder mig av är SCB. När man väl lärt sig hur man skall använda verktygen kan man faktiskt få fram en hel del matnyttigt hos SCB. Frågan är nu om även denna möjlighet kommer att stängas för oss sanningssägare och icke politiskt korrekta personer.

Regeringen och finansmarknadsministern Peter Norrman har nämligen utsett ingen mindre än oikofoben Bengt Westerberg till att utreda SCB och statistiksystemet.



Risken är nog stor att Bengt Westerberg och Peter Norrman har en liten privat agenda för detta uppdrag. Mörka allt som kan användas av SD och som handlar om invandring. Mitt förtroende för Bengt Westerberg är inte bara i botten utan på minussidan. Ändå väljer regeringen att utse Bengt Westerberg till ännu ett uppdrag. Hur mycket hinner han med?

Ikväll har jag varit på Råsunda tillsammans med min riksdagskollega Lars Isovara och sett Sverige spöa Finland med 5-0.


BAROMETERN MÖRKAR

När en ko ramlar ner i en gödselbrunn rycker Barometerns journalister ut men när en Sverigedemokrat får sin egendom vandaliserad så bryr sig inte Barometerns ansvariga.

Jag mailade om denna vandalisering till tidningarna i onsdags men ingen journalist hade kontaktat Rolf Jönsson när jag pratade med honom under helgen. Jag är minst sagt förvånad över hur man på Barometern prioriterar sina nyheter.

Min överklagan av beslutet i kommunfullmäktige angående Linneuniversitetet har heller inte omnämnts i Barometern. Man kan ju fråga sig om Barometern anammat en gammal teknik som går ut på att försöka tysta ihjäl Sverigedemokraterna.

Östran har haft en liten notis men inte kontaktat Rolf Jönsson.
Ölandsbladet har inte kontaktat Rolf Jönsson och inte skrivit en rad om detta.

Här kommer några bilder som Rolf Jönsson tagit på vandaliseringen.








6 JUNI SVERIGES NATIONALDAG

Idag är det Sveriges dag! Alla oikofobers fasa!

Aftonbladet utbrister:  Vi firar mångfald idag – Inte enfald.

Uppenbarligen har man på den socialdemokratiska Aftonbladet inte fattat någonting. Detsamma gäller nog tyvärr på en hel rad redaktioner och hos andra politiskt korrekta personer.

Jag tycker bara att det är tragiskt att läsa och höra hud dessa personer ”dissar” vår nationaldag. Varför flyttar inte dessa personer till något annat land där de förhoppningsvis skulle trivas bättre. Norge är väl förstås inget alternativ med tanke på 17:e maj. Men de finns väl knappast något annat land där självförnekelsen är lika stor som i Sverige och där den dessutom ivrigt påhejas av etablissemanget. De värsta landsförrädarna skulle utvisas från landet då de utan tvivel är en säkerhetsrisk för vårt land.

Jag hoppas att kungafamiljen får en trevlig dag och kväll på Skansen. Utan en massa obehagliga skriverier i skvallerpressen. Mina förväntningar på oikofobjournalisterna är dock inte högt ställda. Jag tror inte de kan hålla sig på mattan trots att det är Sverige nationaldag. Jag skäms redan å deras vägnar.

Själv undviker jag nog alla offentliga firande! Jag är trött på att höra dessa talare prisa våldtäktsmän, tjuvar och illegala invandrare (papperslösa flyktingar enligt ”expertisen”) i sina hyllningar till det mångkulturella samhället. Att vi inte ens får vara stolta svenskar på vår egen nationaldag utan måste prisa t.ex. muslimsk ojämlikhetskultur är rent ut sagt bisarrt!

Jag har hissat den svenska flaggan, som för övrigt är nyinköpt och som premiärhissades idag. Annars inledde vi nationaldagen med nypotatis, sill och nubbe (Skåne) sent igår kväll innan vi vid midnatt körde ett fyrverkeri på stranden.




Att vi får 7,8 procent i United Minds junimätning känns väldigt bra, trots Jan Helin och hans oikofobispolare. Det är dags att börja ta tillbaka Sverige och förpassa Jan Helin till rännstenen där han hör hemma. Målet måste vara att få minst 10 procent i en opinionsmätning innan år 2011 har gått över i 2012.

Ha en bra nationaldag alla mina vänner!


SD DISSAR WICKBOM



”Nordafrika dissar SD” skriver Ulf Wickbom i dagens ledare i Barometern med anledning av Nationaldagen på måndag. Jag vet inte om Ulf Wickbom drabbats av solsting eller någon annan åkomma eller om han bara låtsas vara dum.

Jag är väldigt glad om Nordafrika och Muslimska brödraskapet dissar SD. Om de nu vet vad SD är för något? Vilket jag starkt betvivlar men det är ju spännande att Ulf Wickbom tycks tro att SD är kända ända bort till Nordafrika.



För min egen del ger jag gärna muslimska brödraskapet fingret!

”På 6 juni, när flaggan flammar stolt mot dunkla skyar, ska vi gå ut och bräcka Sverigedemokraterna. Det är skillnad på de mångas tillåtna nationalism och Sverigedemokraternas nattståndna chauvinism. Nationalisten tycker att det egna landet är bäst i världen, men accepterar att andra länders medborgare tycker detsamma om sitt land. Chauvinisten tycker att det egna landet är bäst, men tillåter ingen annan att hålla på sitt. Nordafrika gör tummen ner för Sverigedemokraterna.”

Jag vet inte hur Ulf Wickbom kommit fram till dessa slutsatser men jag är övertygad om att det inte kommer vara några ”dunkla skyar” på nationaldagen, det kanske grämer Ulf Wickbom. Jag har inget emot att somalier håller på Somalia. Då kanske de förhoppningsvis återvänder!

Det skulle vara intressant att veta om Ulf Wickbom överhuvudtaget pratat med någon Sverigedemokrat? Han har då inte pratat med mig eller någon annan i Kalmar. Han föredrar att inte ens hälsa de gånger jag råkar se honom men jag lider inte av detta. Det är snarare synd om Ulf Wickbom som inte klarar av att leva upp till alla människors lika värde.

UPPDATERING!!

Barometern har stängt ner kommentarsfunktionen! Jag undrar varför?. Det skulle vara väldigt intressant att veta hur många kommentarer som skrivits och vad som skrivits.


UPP OCH NERVÄNDA VÄRLDEN

En helt underbar dag på Öland! Jobbade under förmiddagen med mitt sommarprojekt sedan tog jag mig ned till stranden. Det blev årets första bad och ikväll svider det i skinnet. Östersjön låg mer eller kav lugn under hela dagen.

I veckan var jag på en tillställning i tisdagskväll
tillsammans med många sverigedemokrater i Gamla stan. Ian Wachtmeister pratade om den politiska korrektheten, vilket är lite speciellt.Hans omdöme om Jimmie Åkesson behöver Jimmie inte skämmas för. Ian har ju fungerat som lite mentor för Jimmie men Ian ansåg att Fredrik ”riksmobbaren” Reinfeldt var i större behov av en mentor. Läs mer om denna tillställning på Tanja Bergqvists blogg som också var närvarande vid denna tillställning.

Tanja Bergqvist har i sitt blogginlägg
lagt in Andre Geims nobeltal, vilket jag också gör. Inte minst med tanke på den förföljelse som vårt kungahus just nu får utstå. Där ärkeidioten Jan Helin står i spetsen. Jag hoppas att jag får träffa Jan Helin vid något tillfälle och jag kan lova att jag skall inte vara ”snäll” vid den skitstöveln. Lägg för övrigt märke till att SVT inte textat några av meningarna i mitten av Andre Geims nobeltal i klippet. Det är väl just den politiska korrektheten som han syftar på i sitt tal.




I Kalmar håller just nu nästa socialdemokratiska ”affär” på att rulla upp. Sopchefen Martin Herold har fått sparken efter en längre tids turbulens eller rättar sagt, sagt upp sig själv efter att blivit erbjuden ett rejält avgångsvederlag.

Vad sägs om 24 månaders lön a ca 65 000 kronor/månad, tjänstebil i två år, mobiltelefon och dator under dessa två år.

Den socialdemokratiska ordföranden Steve Sjögren (S) i KSRR (Kalmarssunds Regionens Renhållare) har tecknat detta avtal utan att informera eller förhandla med sin styrelse. Givetvis är kommunalrådet Johan Persson (S) införstådd med detta avtal men det vill han givetvis inte låtsas om då det kan bli ganska hett om öronen. Den förre ordföranden Jonas Löhnn (MP) som fick lämna sitt uppdrag efter valet vädrar morgonluft och hämnd och tänker anmäla Steve Sjögren till polisen för trolöshet mot huvudman. Jonas Löhnn som är präst till professionen tycks tycka att hämnden är ljuv och har uppenbarligen ingen tanke på att förlåta Steve Sjögren för hans ”synder”. Jonas Löhnn fick avgå som ordförande och bli ersättare i styrelsen och det svider säkert i hjärtat på Jonas Löhnn som engagerat sig hårt i miljöfrågor och jag tror faktiskt att han gjort det väldigt bra. Dessutom är han nog betydligt mer lämplig för detta jobb än ”trötter” Steve Sjögren. Så jag kan förstå att Jonas Löhnn på detta sätt försöker "hämnas" på Johan Persson för att han blev petad.


Steve Sjögren                                             Foto Thoralf Alfsson

Personligen anser jag att Steve Sjögren omedelbart skall lämna sitt uppdrag
som ordförande i KSRR. Hans förtroende är helt förbrukat och om kommunalrådet Johan Persson (S) har det minsta fingertoppkänsla så plockar han bort Steve Sjögren.

Som vanligt är det den socialdemokratiska tidningen Östran som driver frågan hårdast. Man kan ju undra vad den borgerliga tidningen Barometern sysslar med. Nu har man ett gyllene tillfälle att sätta åt socialdemokraterna och man gör inget annat än att kamma Johan Persson och Steve Sjögren medhårs. Barometern har inte lagt upp en rad på nätet de senaste dagarna. Inte ett ord om detta på ledarsidan som skall vara politiskt färgad. Var är du Ulf Wickbom?

Om jag vore företrädare för Alliansen i Kalmar skulle jag vara fullständigt galen på Barometern och dess ansvariga utgivare Gunilla Sax. Malin Pettersson (M), Anders Andersson (C), Inger Hilmansson (FP) och Monica Bengtsson (KD) borde stövla upp på Barometern och slå näven i bordet men så mycket stake är det väl inte i dessa fyra ”kärringar”.




Till sist några ord om Fredrik ”Ursula” Federley. Artikeln som publicerats i danska Jyllands Posten är det mest bedrövliga jag läst. Fredrik Federley fick uppenbarligen inget uppvaknande för en tid sedan men han är tydligen svårväckt. Jag hoppas verkligen att den även återges i de svenska tidningarna och då speciellt i de borgerliga tidningarna. Bättre draghjälp kan vi inom SD inte få! Artiklar av den här typen kommer göra att Centerpartiet åker ur riksdagen med buller och bång och jag kan lova att jag inte kommer gråta över att jag slipper se Fredrik Federleys nunna i riksdagen.


Fredrik Federley.                 Foto Thoralf Alfsson


Synd att JP inte öppnat för möjligenheten att kommentera artikeln jag misstänker att vi kunnat få läsa en mängd ”roliga” kommentarer.


VÄLFÄRDSBOKSLUT BEKRÄFTAR MISSLYCKAD INTEGRATION

I måndags var det kommunfullmäktigemöte i Kalmar. Beslutsärendena var få men tre motioner avhandlades. Vi gav vårt stöd till en motion från Folkpartiet där man anser att Lindö skall göras till naturreservat. I valrörelsen propagerade vi för att även Kullö och Svinö skall fredas från exploatering.

Anledningen är helt enkelt att skydda den lilla ön i Kalmars centrum från exploatering. Centerpartiet och Kristdemokraterna stödde också motionen men inte Miljöpartiet. Ännu en gång fick vi ett exempel på att Miljöpartiet blivit ett stödparti till Socialdemokraterna. Anna Thore, kommunalråd för MP sa till och med att hon kunde tänka sig att bebygga Lindö inte denna mandatperiod men senare.

Det mest intressanta under mötet kanske var det välfärdsbokslut som presenterades. Flera uppgifter och diagram visades som belägger de argument SD framför i debatten. Jag blev nästan förvånad över att man visade detta material som jag nu fått i min ägo. Jag tänkte därför visa några bilder och ge mina egna kommentarer till detta.

I välfärdsbokslutet slås bland annat följande fast.

•         Utländsk bakgrund – generellt sämre hälsa.

Hade jag uttryckt detta från kommunalfullmäktiges talarstol hade jag säkert blivit anklagad för främlingsfientlighet och kanske till och med rasism. Att invandrares hälsa är sämre innebär därmed stora påfrestningar på vårt välfärdssystem. En parameter som man utan tvekan måste beakta när invandringens konsekvenser skall sammanställas.

Vi får ju allt som oftast höra att invandrarna som kommer till Sverige är så välutbildade men att de tvingas till att t.ex. köra taxi när dom är läkare eller civilingenjörer. Därför är det ju förvånade att de invandrartätaste stadsdelarna har det lägsta antalet personer med eftergymnasial utbildning. Detta borde överraska de politiskt korrekta men inte mig.



Hur stor andel av befolkningen som har utländsk bakgrund i de olika stadsdelarna visades också och vi kan se att avsvenskningen går fort i vissa delar. Svenskar flyttar ut ur dessa otrygga stadsdelar och invandrare flyttar in. Nu skall man komma ihåg att i själva verket är det fler som har utländsk bakgrund då begreppet är lite märkligt. Enligt siffrorna nedan har Norrliden ca 43 procent med utländsk bakgrund under 2009 men min egen studie påvisar att det i själva verket är ca 53-55 procent.



Även när det gäller ekonomiskt bistånd utmärker sig de invandrartäta stadsdelarna. Man kan till och med säga att det följer helt och hållet andelen invandrare i respektive stadsdel.



Slutsatsen av detta och mycket annat är att integrationen av invandrare fullständigt misslyckats i Kalmar som på så många andra orter. Ändå envisas Kalmar kommun med att skriva nya avtal med Migrationsverket om mottagande av nästan 200 personer/år från icke västliga länder under de kommande åren. Idag finns det inga jobb som passar dessa personer som i de flesta fall har mycket låg utbildning och till och med är analfabeter. Det är dags att Kalmar säger upp sitt avtal med Migrationsverket och löser dagens situation innan vi hamnar i samma situation som Malmö och Södertälje. Det kan gå fortare än någon anar.


Till sist kan jag även tipsa om följande klipp från Acess-TV. Börja titta ca 17 minuter in då Mikael Jalving fyrar av en salva. Missa inte Hakelius och Fredrik Lindströms kommentarer i slutet på klippet. 


SD-LEDAMOT FICK SIN BÅT VANDALISERAD

Sverigedemokraternas kommunfullmäktigeledamot i Mörbylånga kommun, Rolf Jönsson fick under helgen sin båt vandaliserad. Någon bröt sig in i båten och förstörde inredning genom att rispa dörrar och skära sönder fåtöljer och sedan måla/spraya på mahognyinredningen. Det är med andra stora värden som förstörts av dessa vandaler.

Enligt Rolf Jönsson har inget stulits från båten vid en första genomgång av båten. Det tyder på att förövarna enbart varit ute efter att förstöra så mycket som möjligt.

Att denna vandalisering är gjort av rent politiska skäl står nog utan all tvekan. Vi har under en längre tid varit förskonade från AFA och andra vänsterextrema grupper i Kalmar län men nu tycks dessa ha krupit fram från sina gömslen igen.

Någon form av bokstavskombination skall förekomma målad på inredningen. Typ KLB eller BLK eller liknande. Är det någon som känner till denna tar vi gärna emot information.

Vi tar givetvis även emot tips om vem som kan ha utfört detta eller annan information som kan leda till att dessa vandaler grips och ställs inför rätta.

Mejla till [email protected] eller ring mig på 070-6520773


RSS 2.0