JAG ÄR OCKSÅ SVERIGEDEMOKRAT

Som engagerad Sverigedemokrat är det svårt att förstå alla fördomar det finns om Sverigedemokraterna. Det är samtidigt ett stort problem för oss om vi skall växa som parti.

Igår när jag kom hem från Stockholm gick jag som vanligt igenom veckans post. Ett av breven innehöll en liten tavla på ett stånd av blåsippor. I några korta ord tackade brevskrivaren för vårt arbete och lyckönskade oss i vårt fortsatta arbete med den lilla tavlan. Tyvärr ville eller vågade inte brevskrivaren uppge sitt namn. Om du läser detta vill jag passa på att tacka för tavlan/målningen.

Jag tycker att det är väldigt tragiskt att våra sympatisörer inte vågar stå för sina sympatier, inte ens internt. Vad är det för land vi lever i? Är det Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt som skrämt upp hela svenska folket? Det är inget gott tecken på en fungerande demokrati.

Själv går jag ofta i kläder som har SD:s logga eller något liknande och det ger ofta kommentarer eller bara blickar. Igår undrade en person om det inte var farligt och om inte många tjafsade med mig? Svaret är att ingen tjafsar med mig! Däremot har väldigt många tackat och samtidigt villat prata lite politik och fråga om diverse olika politiska frågor. Vilket jag inte har något emot. Samtidigt kan man få uppmuntrande ord från de mest oväntade håll.

Jag gissar att detta är ett resultat av den mediebild som journalisterna anstränger sig för att skapa av oss Sverigedemokrater. Tyvärr har de lyckats väldigt bra då en lång rad av personer som sympatiserar med SD inte vågar säga det öppet. Jag känner ju ett antal väletablerade personer som skulle kunna bidra med mycket om de vågade tala öppet om att de är Sverigedemokrater. Jag tror att bara kännedomen om deras namn skulle ge SD många nya väljare.

I de flesta fall är dessa väletablerade personer ovetande om varandra. Tänk om dessa personer kunde starta upp ett nätverk genom att bara få vetskap om varandra. Jag är övertygad om att detta skulle bli ett ganska stort nätverk på väldigt kort tid. Det kanske till och med skulle ge dem modet att säga att ”Jag är också Sverigedemokrat”.

Men det är nog bara en dröm med tanke på vilka personer som styr media och där kungen nu tvingas löpa gatlopp. Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg utsätts nu för dessa journalister då hon gett kungen sitt stöd genom att anse att man inte kan lita på grovt kriminella personers påståenden. Vilket tydligen är fel enligt dessa journalister. Jag vet i varje fall vem jag skulle lita på om jag fick välja på kungen och någon grovt kriminells ord.


Kommentarer
Postat av: SM811

Nog är det så. När nu facket utestänger SD medlemmar och även arbetsgivare inte anställer SD medlemmar kan jag förstå att de inte offentligt säger vad de har röstat på. Känner själv en person som inte fick ett arbete pga sina SD sympatier.

2011-06-10 @ 23:21:36
Postat av: Magna Charta

Thoralf visste du att våra statsråd, Carl Bildt och Ewa Björling deltar på Bilderbergmötet denna vecka och att Schweiziska folkpartiet begärt att Henry Kissinger (deltagare på mötet) ska arresteras? Jag var inne på regeringens kalendarium och där står att Björling och Bildts ej har några aktiviteter denna vecka. Är det konstitutionsenligt att våra ministrar åker på hemliga möten och träffar personer med tvivelaktig bakgrund utan att riksdagen eller folket har någon vetskap om detta? Tänker SD agera på något sätt mot detta?

2011-06-10 @ 23:46:25
Postat av: vmm

Jag gjorde några "trevare" med att gå ut som sverigedemokrat. Jag var medlem men som hemlis. Dom i min närhet tog inte emot det vänligt, kan jag säga. Alla som jag älskade och tyckte om och brydde mig om sa att om jag var sverigemokrat så ville dom inte veta av mig. Här kan någon slänga in en floskel om att man ska stå på sig och stå för den man är osv men jag orkade inte lämna alla människor jag brydde mig om för att bli sverigedemokrat offentligt. Jag kunde inte. Så då lämnade jag Sverigedemokraterna. Fegt - visst. Men sån är jag.



Jag är inte så himla rädd för AFA eller andra "antirasister" som slänger stenar genom fönstren. Kom och plocka säger jag bara så får vi se vad som händer. Jag tänker inte dö först. Nej, det som är jobbigt och som får mig att inte gå ut offentligt med att jag gillar SD är just det sociala, med kompisar osv som jag ju vet kommer att lämna mig om jag öppet tar ställning för SD. Surt.

2011-06-10 @ 23:49:07
Postat av: Tjadden

Att vara svensk demokrat är inte bra enligt belackarna som menar på att vara internationell demokrat smäller högre?



Jo, tack då accepteras vilka kriminella som helst bara om de är av utländsk börd, men inte svenska kriminella för dem är verkligen kriminella enligt PK, utlänningars kriminalitet är som en smekning jämfört med svenska dito.



Usch! vad jag hatar detta hyckleri om demokrati:så jag nästan tycker att Sd skulle byta namn på partiet.

2011-06-11 @ 00:59:08
Postat av: Erik

Jag hade ett tag på slutet av 90-talet en liten svensk flagga i jackslaget, som jag köpt av en dövstum säljare (han hade även andra motiv). Jag fick en rätt sur min från en mörkhyad kille som skulle expediera mig på 7-Eleven. Undrar hur han hade reagerat om jag haft ett SD-märke? :-)

2011-06-11 @ 01:35:58
Postat av: Skeåning

Min uppfattning är att det som gör att folk håller tillbaka med att de är Sverigedemokrater är i första hand rädsla att inte få anställning, eller förlora jobbet. Det beror väl lite också på vilka branscher man jobbar inom kan jag tänka mig. Men jag tror detta är den största anledningen.

2011-06-11 @ 03:03:23
Postat av: Funtaren

Jag har gradvis berättat för folk i min närhet att jag är Sverigedemokrat. Det har resulterat i kraftigt manfall på kompisfronten. När jag försökt förklara hur fel de har om Sverigedemokraterna sätter de upp en avvisande min och väljer att antingen gå på med den där dolda agendan vi påstås ha och i princip kalla mig lögnare, eller skylla på sin okunskap och ointresse för politik och inte anse sig behöva ta in någon ny information. Men oavsett - ond är jag tydligen. Den person de diskuterat med innan och haft som vän.



Jag är starkt frestad att säga till dem: om du inte är villig att ta in information om demokratiska partier kanske du inte skulle delta i val.



Jag har sagt det förr: jag är imponerad av Thoralfs arbetsgivare som accepterar honom som SD:are. Jag är även förvånad att han tillåts ha SD-kläder på sig på jobbet. Det hade jag aldrig trott.

2011-06-11 @ 04:20:10
Postat av: OT

Det du tar upp är en viktig fråga! I en demokrati borde vi faktiskt våga stå för våra åsikter, men såsom ovanstående inlägg nämner kan priset vara till synes högt.



Men många måste också inse att priset kanske är ännu högre om man inte gör sin åsikt hörd snart.



Jag har med tiden (ca 4-5år) insett att det media skriver om SD inte stämmer med vad som står i partiprogrammet och på hur väl bl.a Thoralf representerar SD i riksdagen och lokalpolitiken.



SD är helt enkelt "outstanding" jämfört med de andra partierna och deras representanter.

2011-06-11 @ 05:16:03
Postat av: SD

Håller med dig Thoralf, det första media frågade mig som ny SD:are var om jag var rädd. Har inte fått så mycket som en negativ kommentar trots att tidningarna påstått jag sagt saker jag inte gjort.



Tyvärr finns det de i partiet som har blivit utsatta, men jag tror situationen ändrats rätt radikalt sedan valet. Gamla sanningar gäller inte längre och dessa personer måste sluta dra martyrkortet jämt och ständigt.

2011-06-11 @ 06:35:28
Postat av: S-E Karlsson

Här är en till som vet hur det känns , har blivit lovad att bli "nitad"av min närmste granne och det känns minsann inget vidare , nu är jag inte så orolig ,för ett försök från honom att nita mej blir nog värst för honom själv men man vet ju inte vad såna som egentligen borde vara på Beckomberga kan ställa till med !

2011-06-11 @ 07:15:38
Postat av: Stefan K

Det finns givetvis en befogad rädsla över att tillkännage sin politiska tillhörighet om man är Sverigedemokrat.



Från hela landet kommer signaler om personer som utestängts från facken, mist chansen till jobb, förlorat kunder genom kampanjer och fått sina tillhörigheter vandaliserade.



Detta är ett gigantiskt demokratiproblem som ni i SD:s riksdagsgrupp borde ta upp till debatt. Ingen ska behöva förlora sina fackliga uppdrag, förlora jobb, få sina ägodelar förstörda, bli trakasserade eller bli utfrysta p.g.a. en politisk tillhörighet.



Jag skulle gärna vilja höra Reinfeldt och Juholt stå i talarstolen och förneka en lag om politisk diskriminering.



Detta är för jösse namn Sverige, den demokratiska högborgen.



Sedan tror jag inte att gemene man reagerar med avsky för att man är Sverigedemokrat eller erkänner att man röstar på partiet. Mina bekanta och de flesta arbetskamrater känner till mina åsikter, men inte har jag blivit utestängd, trakasserats eller förlorat vänner.



Avståndstagandet kommer nog främst från etablissemanget och hoten från våldsvänstern.



Ett tv-tips till slut. Uppdrag Granskning visar på onsdag en tillbakablick på Göteborgskravallerna 2001 och en uppföljning på dessa. På tio år har inget hänt, utan våldsvänstern tillåts fortsätta med sina odemokratiska våldsmetoder.

Läs lite intressanta bakgrundsfakta kring dom

http://petterssons.bloggsida.se/politik/goteborgskravallerna-2001

2011-06-11 @ 07:29:01
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: G

På mitt förra jobb var VD:n en riktig tomte.

Varje månad kom det ett månadsbrev tillsammans med lönespeccen där han orerade om dittan och dattan, oftast om hur bra företaget gick även fast det inte stämde. Förra valet 2010 när Sverigedemokraterna gjorde bra ifrån sig så skrev han någonting i stil med; Han var djupt bestört/äcklad över valresultatet och nu behövde han ta en lång funderare över om företaget kunde överhuvud taget kunde åta sig uppdrag i kommuner där SD hade ett starkt stöd...

Vidare skulle han skriva in i anställningsavtalen, så att alla nyanställda fick skriva under att företaget var mångkulturellt och någonting i stil med "vi gillar olika" skulle skrivas in i avtalet. rasistiska sverigedemokrater var ej välkomna.



Jag har pappret sparat någonstans så ovanstående är taget direkt ur minnet, vill du ha exakta citat så ska jag leta fram det. Jag vill inte direkt skylta med mitt namn då knasbollen förmodligen kommer att försöka svartlista mig i branschen, jag trivs med att ha ett jobb för mycket för att utsätta mig för det.



I övrigt så kan jag bara säga bra jobbat thoralf, jag gillar att läsa din blogg.

2011-06-11 @ 07:58:06
Postat av: Gubben o Gumman

Det är klart att Alfsson har rätt, och har rätt att vara frustrerad.men med tanke på att Sverige styrs av kommunister som befolkar redaktioner till 70%,samtliga ideologiskt störda i sin personliga utveckling,där verkligheten lyser med sin frånvaro 24 timmar om dygnet,lögnen samt att roffa åt sej pengar är ledstjärnorna för dessa kräk över hela världen ,och har alltid varit så.



Sannolikt finns en del av dessa i Stasiarkiven.

Dessa styr med järnhand 355 kofötter och krokben i Rosenbad med riksmobbaren Fredrik Clownfeldt i spetsen,så får man nog ändå tillstå att SD:s inträde i Gökboet får ses som världens åttonde underverk.



5% av röstetalet samt 70% av journalisterna medger möjligheten att hålla Sverige på samma demokratinivå som Vitryssland,dessa måste till och med knarka för att stå ut med sina egna idiotideer.



Svenska folket är det mest mediahjärtvättade folket på jorden,man lyder överheten blint,kritiskt tänkande och ifrågasättande tvättas bort redan på dagis/lågstadiet,kvinna som blivit våldtagen och som varnar för SD i Mildts lilla film är ett skrämmande exempel på vad denna hjärntvätt åstakommit med ett i grunden bra folk.



Ursula är ett annat han ihop med Sverigehataren Clownfeldt går hellre i döden eller söker parlamentariskt stöd hos djävulen själv än att stoppa våldtäckten på Sverige.



Dessa mfl är precis som Alfsson påtalat tidigare samhällsfarliga spelar ingen roll vilken färg dom har på sina partipolitiska medlemskort vilket i sin tur bekräftas när M söker stöd hos MP,kan det bli tydligare än så?



Skitenhjelmare går ihop med kommunister för att slutslakta Sverige.



Detta är Sveriges problem nummer ett föjt av nummer två en vrickad invandring skapad av dessa för att man ej i sin schizofrenetiska lära inte skall ha några nationalstater,frågan är bara då vilka skattebetalare dessa skall råna via skattsedeln?



Titta på patron Persson eler Maokommunisten Aschberg

Så mycket är solidariteten värd när det kommer till

kritan för dessa rövhål.



Varför inte lyfta fram Mona Sahlin "Jag vill inte ha ett vanligt jobb" nej nu skall hon leva gott via Expo och deras mjölko Allmäna arvsfonden.



Faktum är med Svensk-Boljevikiska ögon sett är SD i riksdagen lika stort som Obama som USA:s första färgade president,sannolikt var det lättare för honom att ta sej in i vita huset hm..än för SD att ta sej in i dårarnas paradis Rosenbad.



Fatta vad helgalna man måste vara i "Sändarhögkvarteret" som förmodligen ligger på Södermalm, hur man än gör så växer SD och slutet närmar sej,deras skitig byk läcker sakta ut lyssna på Brå killen eller titta på tex Sifo:s riggade SD siffror,senaste fulhugget var när man betonade att samtliga drabbade företagare i Malmö var invandrare.



Eller varför inte ta denna stackars TT journalist som börjar yra om att "sändaren" ändrat hans text.



Fem i tolv kom SD in i riksdagen så det sket sej lite för dessa idioter för något annat är det inte.



Plötsligt tog det "roliga" slut nu mobbar man SD likt värsta sandlådegänget på särskolan.



Till häst Sverigevänner och alla reservsvenskar

Låt "kamraterna" löpa gatlopp på internet

Så får det bli lite mera praktiska löpövningar framöver det fixar Svenne och Svea Banan på egen hand just wait and see.



Svenska sommaren SD och Gubben o Gumman är här

So lets rock som Al Bundy säger.



Dessutom kommer sannolikt lyckopillret SD i form att inom kort börja säljas på apoteket åtminstone tror AW Svensson det.

2011-06-11 @ 08:19:50
Postat av: Gubben o Gumman

Visst det kan vara tufft att vara Sverigedemokrat eller hangaround, men det är inte lätt att vara dansk heller inte nog med att en svensk köper upp all gammeldansk, utan en dansk man har tydligen fått böter för att han hade: Speed i tasken.



Det kanske törstiga Danmarksresenärer skall begrunda

Här gäller det för "Robinsson" "jag skall fånga dej lilla firre" Svensson att se upp.

2011-06-11 @ 09:19:18
Postat av: Sverige, Sverige fosterland!

Efter att ha tillhört "sofflocket" under många val så röstade jag på SD för första gången 2002!

Mina "utlandsår" med bosättning och arbete har lärt mig mycket om varför vissa kulturer "går baklänges" och dessa kulturer är och kommer att bli en "katastrof" för Sverige och oss svenskar!

Sedan 2002 så har jag rekryterat ca. 20 nya SD-väljare och "ringarna" sprides utåt i bekantskapskretsarna. Men tyvärr, så är många svenskar "rädda att rösta på SD" och är till och med så rädda och tror, att det registreras när man tar en röstsedel eller när valkuvertet läggs i lådan av valförrättaren!

Vanliga människor är också mycket rädda för att bli utsatta för våld om det kommer fram att man sympatiserar med SD!

SD-medlemmar erhåller "julkort" från AFA med "God Jul" och diverse andra vokabulär vilka ej lämpas att skrivas i detta forum!

Jag kunde inte ens i min vildaste fantasi tro, att Sverige skulle förvandlas till ett nytt Öst-Tyskland med registrering och övervakning á la Stasi eller Gestapo á la Nazi-Tyskland för den delen också!

Folkets demokratiska rättigheter är verkligen i gungning!

Givetvis så har bekantskapskretsen minskat men den typen av vänner är ändå ingenting att ha!

Vid nästa val år 2014 så kommer mina 20 nya SD-vänner att bli 40 via bekantas bekanta!

Det finns inga "snabba ryck" inom politiken och "nätet" når inte alla grupper utan vanlig hederlig "mun till mun metoden" fungerar alldeles ypperligt!

Det är också mycket viktigt, att "SD-riks" stöttar kommunal verksamhet så att inte detta "somnar in" mellan valperioderna!

2011-06-11 @ 09:28:32
Postat av: Gubben o Gumman

Den som tragglat sej igenom vårt första inlägg kan ju alltid bege sej till "Opinionsmuggen" Expressen och där beskåda hur många siffror rätt redaktör Marteus har när hon skall göra en "cover up" 20 år försent, med sitt plattskalle raljerande.

(Please brother donkeys take act)



Denna inkvoterade rövskalle har med all sannolikhet nycklar till "sändarhögkvarteret" på Södermalm kanske är Janne KGB vaktästare vem vet.

2011-06-11 @ 09:33:32
Postat av: S-E Karlsson

Råkade nu på förmiddagen titta på TV 4 där var ngt som kallades " nollrasism veckan " en invandrare var inbjuden och det visade sej att denna invandrare var generaldirektör i sveriges arbetsförmedling , när får vi något liknande inom SÄPO ? Sverige håller på att ges bort man säljer ut det ena företaget efter det andra och dessutom sätter man in invandrare som knappt fått permanent uppehållstillstånd på viktiga poster inom svenskt näringsliv ! Vart ska det ta vägen med Sverige ????

2011-06-11 @ 09:34:01
Postat av: JD

Journalisterna har lyckats utmärkt med ett skapa en slags Flugornas Herre-stämning där vett och sans får ge vika för den uppiskade massan. Där man inte kan diskutera, där konsekvenserna av att man utnyttjar sin demokratiska rätt att tycka olika leder till vidriga konsekvenser. År av oemotsagda förtal, halvsanningar och lögner i media samt diverse olika kampanjer har varit synnerligen effektiva. Efter valet kändes det mycket obehagligt för mig, trots att jag varken är medlem eller har berättat för någon. Alla som skrev på facebook, alla massdemonstrationer, företag som inte ville ha sverigedemokrater som kunder, mordförsök, statsministerns uttalande på Publicistklubben etc. Det som fortfarande skrämmer mig är att det inte finns plats för rationella argument hos många människor som annars är högst rationella. De är som besatta av SD-hat.



Det som är positivt är att vattendroppen håller på att gröpa ur stenen. Kanske når vi snart en dag när kända personer vågar komma ut med sina åsikter. Utvandrare och invandrare ligger förmodligen bäst till för detta. Idén om ett nätverk är för övrigt mycket bra!



När det gäller hetsen mot kungen bryr jag mig inte - jag litar inte på våra journalister längre, jag vet att de har en agenda och att de förmodligen är mot monarki och jag vet också att deras agenda går före sanningen.

2011-06-11 @ 09:48:20
Postat av: AWSvensson

Nu ska vi hylla den glorifierade invandringen med konstverk, Växjö och dess mentalt retarderade politiker försöker väl positionera sig inför maktövertagandet av muslimer.

Postat av: Gubben o Gumman

Sverige - Israel i Karlskrona i dag handboll



Dräggvänstern med diverse bokstadskombinationskompisar skall "pruttistera"



Pehr Gahrton skall tala (hetsa mot Israel)

Jamen då blir det ju hets mot folkgrupp.



Om man är stygg mot Israliter jamen då är man ju nazist.



Lås in fanskapet, mr krokratt kunde stannat i Georgien när han söp/körde vilse sist.



Vill verkligen palestinierna blir representerade av detta rallyface med sina dampkompisar?

Knappast med rätt info hade samtliga fått en 7.62 mellan ögonen el pronto meddetsamma.



Israel-Palestina frågan är mera komplicerad än att en vrickad rattfyllerist skulle kunna lösa den.



Varför inte skicka Kalven Jönsson för att reda ut begrepen i mellanöstern det fins ju ambulansplan än för returen.



Javisst ja matchen spelas i Crazyland

Landet där rödbetsoppans vänner styr.



Damp på er alla rödgökar

2011-06-11 @ 10:44:39
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : Maila in ett detaljerat förslag om kontverk, föreslå en gigantisk plattfot i brons.



Men låt bli namnförslaget analfabeten el "Tossingen " bara,annars blir dom bara misstänksamma i kommunistnämnden i (Helt)Växjö kommun.

2011-06-11 @ 10:58:50
Postat av: riffi

Jag tycker vi skall välja en demokratidag på sommaren då alla sverigedemokrater och sympatisörer rör sig ute på stan med partitröjor eller parti-T-shirts. De som är rädda för repressalier på den egna orten kan ju åka till en grannstad, t.ex. örebroare till Karlskoga osv. Om vi fick ihop 50 000 personer skulle vi märkas på många platser. Dessutom skulle inköpet av tröjor osv ge ett tillskott till kassan. Detta vore ett utmärkt tillfälle att visa sitt stöd för SD även för dem som är rädda för repressalier.

2011-06-11 @ 11:39:42
Postat av: Henrik Pejle

Mycket roligt att fler och fler uppmärksammar detta "fenomen" att vi svenskar inte får rösta på vad vi vill utan att få omvärldens fördömande mot oss. Tror dock att denna utveckling är på väg att vända (född optimist).

På nationaldagen hade vi ett officiellt möte med invigning av vår nya lokal och på detta möte dök ett antal nya ansikten upp. En som stack ut var läkaren som nyss blivit livstids medlem i SD och bestämt sig för att möta likasinnade. Han hade som 3-barnsfar och sin yrkesroll tvekat som alla andra men kände att tiden var mogen. Detta är i mina ögon ett väldigt starkt och modigt ställningstagade som vi alla bör inspireras över. Denna man kan i sin omgivning inte bara värva nya röster utan få slut på denna "ta-inte-i-tång-mentalitet" som i viss mån råder efter bla. statsministerns uttalanden. I ärlighetens namn skall nämnas att det ibland är våra egna hjärnspöken som ställer till det och det kan vara nog så jobbigt men det är bara ännu ett tecken på att den mediala hjärntvätten är svår att stå emot.



Till sist....tack till Thoralf som med sin eminenta blogg gör det lättare för folk att känna igen sig i sina tankar och därför lättare våga prata om dessa på fler ställen än runt köksbordet.

2011-06-11 @ 12:16:45
Postat av: liten

"I de flesta fall är dessa väletablerade personer ovetande om varandra. Tänk om dessa personer kunde starta upp ett nätverk genom att bara få vetskap om varandra."



Det hade vart välkommet på flera sätt. Dels för att det skulle stärka varumärket SD bland gemene man. Dels för att det nog blir lättare för många att ta "steget över" om man vet att det finns en stor och välkomnande grupp människor som tar emot en.



Jag är själv en av alla de som sympatiserar med SD i hemlighet. Anledningen till att jag inte går ut med det är för att jag inte vill göra något förhastat då delar av min familj samt nära vänner skulle säga upp kontakten med mig.



Jag har ännu inte kommit fram till vad som gör mig lyckligast. Jag känner en stark kärlek till Sverige och hatar att se hur min svenska kultur bryts sönder, samtidigt så känner jag samhörighet med min familj och vill inte svika dem. Man kan minst sagt säga att det är kluvet. För närvarande driver jag opinion i det fördolda.



Vad våldsvänstern beträffar så är det inte ett lika stort bekymmer för min del. Givetvis skulle jag inte aktivt söka konfrontation med dem, men jag håller mig ju redan idag undan från direkt farliga miljöer likt t.ex. miljonprogramsförorter.



Skulle ett offentligt ställningstagande få så långt gågna konsevenser att det leder till hot mot min person och familj så tar vi hand om det då. Men sånt kan man inte gå och vara rädd för till vardags för då visar man bara att deras våldsmetoder fungerar, jag tänker aldrig acceptera förekomsten av människor som brukar våld mot andra.



Nej, det är de personliga banden till andra människor som håller mig tillbaka från att högt våga säga att jag är Sverigedemokrat.

2011-06-11 @ 12:19:57
Postat av: Jack D

Jag har berättat för alla mina vänner plus många på mitt jobb och jag har fortfarande jobb och alla vännerna kvar.

2011-06-11 @ 12:25:13
Postat av: Lotta

Jag var precis i färd med att gå med som medlem när listan med alla namn på folk som av någon anledning varit i kontakt med SD stals av vänsterextrimister och publicerades på nätet. När jag dessutom såg att en av mina vänners namn stod med på listan, backade jag ur. Fegt? Kan vara så men det är mitt val just nu. Är däremot helt öppen bland familj, vänner och arbetskamrater om att jag röstar på SD och har så gjort sedan första gången SD ställde upp i val. Finns några på mitt jobb som jag haft häftiga diskussioner med. Dessa personer har fullkomligt gått på myten om att alla som kommer hit är flyktingar som flytt från krig och elände. Gör ändå vad jag kan för att en del av dem skall vakna.

2011-06-11 @ 12:44:22
Postat av: Lotta

Vänsterextremister heter det och inget annat.

2011-06-11 @ 12:46:22
Postat av: Gubben o Gumman

Riffi : Varför vara så blygsam,det måste finnas någon välbeställd Sverigedemokrat med ett stort natursköntområde med plats för allt mellan 5000-50000 besökare på dom årliga tre Sverigedagarna.



Ian och Bert tar hand om det praktiska första året

"Hultsfredfestivalen" modell Sverigevänner.



Dansband samt rockband 50 talsband hämtas från övriga nordiska länder såvida Bert inte fixar ett par kanon artister SD motor tar hand om raggare camping samt cruising biten "Sverigetåget"

Bilar under 200000 vilar på campingen.

Lugn SD "Tvåhjulingen" finns med.



Givetvis tävlingarna: sommarflickan ,idol ,sommarbugg samt brandmännens dragkamp i minimal utrustning(ev Danska)

SD maraton "Rugbysmällen"Ena laget "Unga Kris"

Givetvis skjutbanan "Träffa Lars Ohly"



Gubben o Gumman tar hand om kort terminalen med donationer till SD ,under 500 spänn så kan du behålla kortet i plånboken ,så skall ni få se på "partistöd"



Donationer över 20000kr automatiskt fyrverkeri

Så långt lagret räcker......

(Obs 5 minuters fördröjning)



Vid 10 miljoner framför AW Svensson sin versionn av ballongdansen.



Marginalskatt gäller på all försäljning.



Varje kväll räknar Sven Olof kassan från t-shirts försäljningen mm sannolikt miljonbelopp.



Allt från folkdans till stripteese-ärtsoppa-taco.

Gyttjebrottning för hela riksdagsgruppen.



Från Böda camping lånar vi ideen med frivillig räddningtjänst med tilläget SD "gymnastikförening"

Finns säkert några konstaplar med SD sympatier.

Ev kan rånarluvor användas....



Sverigedagarna ger SD ett otal"lokalföreningar". nätverk kontaknät nya medlemmar.



Bott i Sverige mindre än 10år halva priset mindre än ett år fri entre.



Hur länge kan partiledningen vänta tror du AW Svensson, ja det blir fiskedam(m).



Ps Svenska journalister förhöjd entre 150000kr

2011-06-11 @ 12:59:40
Postat av: HenrikP.

Ännu en bajsnödig rektor som förbjöd eleverna att sjunga nationalsången på skolavslutningen:



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=4549374

2011-06-11 @ 13:16:22
Postat av: Mattzzi

Den stolta svenska flaggan hissas dagligen ut i från min balkong,vill inte släkt och vänner veta av mig för att jag är Sverigedemokrat,så är det bara att hålla sig borta.

Sveriges framtid kompromissar jag inte med.

Ni som blir hotade,polisanmäl alltid.



2011-06-11 @ 13:32:50
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Lotta

Kan inte låta bli att tipsa bloggens läsare om en länk till Youtube med samlat smågodis signerat Pat Condell. Något som alla multikultikramare borde se och lära av.

Postat av: LN

Att Lotta skrev ovan 12:44:22: "Dessa personer har fullkomligt gått på myten om att alla som kommer hit är flyktingar som flytt från krig och elände."

föranleder mig till följande utläggning, i huvudsak knyckt från GoV.

------------------------------------------------------------------------------

PESTSJUKANS IDEOLOGI

eller hur Islam erövrar världen



Även om enskilda islamiska aktörer och grupper kan framstå som både smarta och effektiva, så saknar den till synes övergripande islamiska strategien all djupgående koordination och organisation. Att föreställa sig en islamisk strategi som en politisk rörelse ledd av en diktator eller av en beslutande stab är att helt ha missförstått frågan.



Islam är effektivt just därför att det är en distributiv, varmed menas en på många fördelad företeelse eller ett dito fenomen, som är baserat på en mikro-ideologi = en liten uppsättning lättbegriplig instruktioner som är inkodade i och som reproduceras av hundratals miljoner sinnen kors och tvärs över hela Ummah.



http://tinyurl.com/BILD-INVANDRING01



Instruktionerna i de folkliga versionerna av Islam

kan se ut ungefär så här:

1. Godkänn ingen annan auktoritet än Allah och hans

budbärare Muhammad.

2. Be på föreskrivet sätt.

3. Lyssna på imamen och åtfölj hans uppmaningar.

4. Ät inte fläsk och drick inte alkohol.

5. Håll era kvinnor insvepta och under kontroll.

6. Ta vad ni kan få tag på från de otrogna. Enligt Islam har de ingen rätt till frukterna av sina ansträngningar.



Den sista instruktionen är motorn i den islamiska erövringen av icke-muslimska länder. Exploateringen av de otrogna kan mycket väl innebära en total och våldsam jihad. Den kan också ta formen av "razzior", väpnade räder - plundring, skövling och förstörelse på Mohammads eget vis. I det 21:a århundradet sker erövringen av Europa, Kanada, och USA diskret och gradvis genom en ständigt pågående infiltration, ockupation och subversion av värdländerna. Den brukar kallas "stealth jihad", ung. förtäckt eller dold jihad.



http://tinyurl.com/VIDEO-SKOLAVSLUTNING



En full anstormning som på Mohammads tid, organiserad av en utomstående politisk enhet, skulle upptäckas och framgångsrikt motverkas, eftersom detta är den traditionella formen av politisk konflikt som Västvärlden av erfarenhet är förtrogen med och kan handha, inte minst i kraft av sin teknologiska överlägsenhet. Se Irak-, Afghan- och Balkan-krigen!



'Stealth jihad' däremot, i alla dess former, är den enda strategi som kan erövra Västvärlden, och den är faktiskt mycket effektiv, eftersom de västerländska politiska systemen, förgiftade av både godhetstänkande och shoahskuld som de är, saknar mall att följa. Västerlänningen saknar tankemönster att passa in det aktuella skeendet i och tycks i sin multikulturella idioti oförmögen eller ovillig att ta fram något effektivt tankemönster, som skulle kunna tillåta ett

verksamt och självbevarande agerande.

Läs mer om 'stealth jihad' på GoV:

http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/06/ideology-of-pestilence.html

-----

Ummah hänvisar till ett tänkt världssamfund av muslimska troende. Som ett teologiskt begrepp bortser Ummah helt från ras, etnicitet, nationalitet, (sexuell tillhörighet?) och klass - alla muslimer tänkes vara helt jämbördiga medlemmar av den 'islamiska nationen'. Dessutom tror muslimen att hela mänskligheten en gång uppgick i Ummah, en samlad grupp, tills den av olydnad sönderföll i

underavdelningar. Således, det faktum att flera religioner existerar anses av vissa muslimska lärde vara ett tecken på mänsklig synd, eftersom det är en konsekvens av olydnad och själviskhet. O ja - du själv förövrigt, föddes ju som muslim - det visste du kanske inte?

Razzia denna gamla blodiga och muslimska sedvänja finns väl beskriven här, tillsammans med Mohammads 'blodbesudlade' fälttåg: http://en.wikipedia.org/wiki/Ghazi_(warrior)

2011-06-11 @ 14:24:07
Postat av: Tony Ingman

Om nu Växjö skall hylla invandringen med ett konstverk kan det ju bestå av en brinnande bil

eller en skola i lågor, eller kanske en skäggig

Islamist med glödande ögon som hötter med näven

när han hotar med sharialagar.

Men den invandringscirkus som pågått i Sverige i många år är verkligen inget att uppmärksamma med

konstverk. Om man skulle uppmärksamma invandrare

som gjort nytta för Sverige får man gå tillbaks till dom Italienare och Jugoslaver som kom hit

på 60 och 70 talet, dom borde hyllas för att dom

både jobbade och blev inlämmade i samhället!

2011-06-11 @ 14:44:02
Postat av: Stefan A

Nog är det troligt att etablisemanget lyckats göra Sverige tystare, kommer ihåg att jag var på en kurs hos ABF av alla ställen, på 90-talet, och där gick debatten högt om invandringen,t.o.m. jag blev nästan brydd,och det var helt vanliga svenssons och det flesta kände inte varandra,tror inte samma debatt varit möjlig i dag, iaf. mycket försiktigare,så sänker sig tystnaden över ett påstått demokratiskt land.....

2011-06-11 @ 14:44:12
Postat av: S-E Karlsson

Med hänvisning till mitt inlägg idag kl 07:15.38 så glömde jag en sak , denna genraldirektör för sveriges arbetsförmedling menade på at arbetgivare som anställer invandrare också ska medhjälpa till att dessa lär sej svenska , det trodde iallafall jag att det hör till migrationsverkets ansvar !! Det blir faen i mej bara värre och värre !

2011-06-11 @ 15:28:19
Postat av: S-E Karlsson

Hupp, det blev lite vaj på tiden , skall vara 09:34:01 ber om ursäkt !

2011-06-11 @ 15:30:48
Postat av: nosse

Jag va väldigt öppen med mina sympatier för SD och att jag gav dom min röst i valet.

Pga detta så droppade vännerna av en efter en, ibland började nån tjafsa med en för att försvara mångkulturen, men dom har ju aldrig nåt bra att komma med så det slutar alltid med att man blir kallad rasist och sen slutar dom prata med en, en mångkulturförespråkare kan aldrig vinna en debatt.



Tragiskt att så många Svenskar har blivit hjärntvättade totalt och tror att SD är djävulen själva, helt sjukt att man kan dumpa sina vänner pga att dom stödjer ett visst parti. Nog kan jag vara vän med en vänsterpartist eller så, jag skiter fullständigt i vad dom tycker.



Det är mest all brottslighet och särskilt våldtäkterna som gör en riktigt förbannad. Här i norr existerade knappt våldtäkter förut, kan inte minnas mig det skett en gång dom senaste tjugo åren, nu har vi plötsligt haft ett tiotal på ett par år bara, varav ett par gruppvåldtäkter, har varit till tinget och kollat vilka förövarna varit också, alla va importer, dom flesta utländska medborgare. Att folk kan försvara såna här avskum kan jag inte förstå.

2011-06-11 @ 16:54:25
Postat av: Magne

Att bekanta säger upp kontakten är ett litet pris att betala i det stora. Är de korkade, blinda och obildade samt saknar ryggrad så är de inte mycket att umgås med. Jag har alltid varit öppen med mina sympatier och så vitt jag vet är det ingen som tagit avstånd. Förutom då tanten här hemma som alltid ska tjafsa emot. Varför tror jag inte ens hon vet själv.

2011-06-11 @ 17:14:57
Postat av: Peer Pedersen

Att vara Sverigedemokrat, engagerat, vara med i det politiska livet och skriva under eget namn, är en heder.

Jo fler där visar flaggan jo mer kommer vi växa och få inflytande i vårt arbete för Sverige.

Vill samtidigt säga att jag är invandrare från Danmark, men ganska assimilerat efterhand och det är jag stolt av.

2011-06-11 @ 17:22:04
Postat av: Skaraborgare

Det kan som sagt var ha ett pris att "komma ut " som sverigedemokrat.

I och med att jag sitter på en högt uppsat5t position i samhället förbehåller jag mig att tala om dylika spörsmål i en mycket trång krets.



Helt klart är det dock att detta är ett stort demokratiskt problem.

2011-06-11 @ 17:23:22
Postat av: Peer Pedersen

@Skaraborgare... Sorgligt att höra, men ack så sant, själv har det att vara Sverigedemokrat för mig ett par gångar influerat rent karriärmässigt och jag är bara en enkel timmerman.

Nu har jag dock bara tre år kvar till pensionen och för att säga det rakt av; ger jag fan i eländet och ger järnet bäst det går och om någon tycker annorlunda är jag enkel att hitta då jag är enda personen i riket med mitt namn, dock inte så enkel att köra över så att säga.

2011-06-11 @ 17:55:33
Postat av: Skaraborgare

Kommentar till sign." Peer Pedersen"



Jag kan instämma i din beskrivning.Till fullo.

Men vi SD måste våga"komma ut ".Som SD.Men jag vet inte hur.



Jag är helt övertygad om att många i min nuvarande bekntskapskrets skulle ta avstånd från mig om de visste att jag har lagt mina röster på SD.



Dessutom skulle undertecknad få problem på jobbet i och med att jag i en "blåljusmiljö" och i den egenskapen bl.a hanterar säkerhetsklasaede frågor.



Så är det min vän.

2011-06-11 @ 19:13:15
Postat av: Ilmari

Jag är medlem i socialdemokratiska partiet (Täckmantel), men röstar SD. Jag bor i ett invadrartätt område. Jag skulle vilja prenumerera på SD tidninen men vågar inte - postiljon är invandrare.

2011-06-11 @ 19:21:54
Postat av: Tjadden

Värt att notera hur många av oss kastar skit mot Nationaldemokraterna, det här sugs upp av PK och ger dem sk vatten på sin kvarn, att SD och ND innehåller stänk av nazister.



Självklart håller sig varken vi eller ND sig med nazister man måste vara bra korkad för att tro något så idiotiskt.



För det är väl inte så att en del läser Expo propagandan och skapar sig fördomar den vägen?

2011-06-11 @ 19:52:13
Postat av: Hulda

Ja, visst är det märkligt och skrämmande. Det är lättare att vara vänsterextremist än att var Sverigedemokrat.

Att hylla Stalin, diktaturerna på Kuba eller Nordkorea är mera ok än att kritisera vår invandring.

Vad händer om två elever kommer till skolan i varsin T-shirt. En med SD,s logga och en med Che Guevara,s porträtt på...

Vem får gå till rektor för ett allvarligt samtal och vem bryr sig lärarna inte om..?

Tyvärr vet vi svaret.

2011-06-11 @ 20:18:14
Postat av: Anders Leander

Håller med Thoralf det är alltid roligt när man får en klapp på axeln eller något trevligt brev eller mail för det vi håller på med.

Tyvärr vill folk eller vågar dom inte uppge sitt namn på grund av jobb och olika orsaker. Om det är Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt som skrämt upp hela svenska folket vet jag inte? Men dom har väl hjälpt till iallafall.



Här är ett jag fick:



hejsan! jag vill bara rikta ett tack till dig för att du är så uppriktig, synd bara att SD inte kan vara lika raka i ryggen, själv röstade jag på SVP just för att SD inte är tillräkligt "tuffa" men det har ju ett syfte och en taktik det också iof...



trevlig helg

mvh martin



2011-06-11 @ 21:00:08
URL: http://sdmonsteras.blogspot.com/
Postat av: MiaH

Visst har man förlorat ett par vänner sen man gick ut med att man är medlem i SD. Det är trist men samtidigt: vill de inte vara vän med mig för att jag tänker själv så har jag ingen plats för dem i mitt liv i alla fall. Jag har ju också fått nya vänner. Jag har aldrig varit rädd för att säga vad jag tycker. Enda anledningen till att man är försiktig i vissa sammanhang är att man är rädd för att förlora jobbet och faktiskt så har mina barn blivit utsatta för tråkigheter i skolan pga mitt politiska engagemang och det har gjort att jag backat en aning. Frågar någon så svarar jag som det är såklart men det är inte precis så att jag presenterar mig som Sverigedemokrat för nya bekantskaper eller hämtar barnen i skolan iklädd SD-logga heller. Det är mitt ansvar som förälder att skydda mina barn på alla sätt men det är svårt när man på ett sätt är Sverigedemokrat för barnens skull, för att de ska ha ett Sverige kvar även i framtiden men samtidigt måste man dölja det för vissa för barnens skull.

2011-06-11 @ 21:06:04
Postat av: "Vi gillar olika"

Anders Borg: Över 50 % av invandrarna får socialbidrag.

Anders Borg medger nu att allt inte är frid och fröjd vad gäller massinvandringen. Däremot ifrågasätter han inte själva invandringen som sådan:



– Ska vi ha så pass mycket invandring som vi har i Sverige och den ska fungera väl så måste vi få upp sysselsättningsgraderna, kommenterar finansministern.

2011-06-11 @ 21:20:25
URL: http://politisktinkorrekt.info/
Postat av: Anonym

Ensamkommande bluffen.



Grannarna protesterar.



Gagnef kommun har skrivit kontrakt med privata miljardkoncernen Attendo om att i augusti inhysa tio ensamkommande påstådda ”ungdomar” på Jugasåkern i Mockfjärd. Attendo i sin tur har köpt en stor villa där männen ska bo och får egna rum. Attendo får bra betalt per månad och staten (dina skattekronor) täcker alla kostnader för boendet, socialtjänst, skolgång med mera.

http://politisktinkorrekt.info/2011/06/11/grannar-protesterar-mot-ensamkommande/#more-89230



De “ensamkommande flyktingbarnen” är en statlig propagandabluff som okritiskt förs vidare av massmedia utan minsta analys eller ifrågasättande. Det handlar om unga män upp till 30-årsåldern som saknar asylskäl men ändå söker asyl som ”minderåriga”, eftersom det är det lättaste och snabbaste sättet att ta sig in i Sverige.

http://aktualia.wordpress.com/2010/05/05/ensamkommande-propagandabluff/

2011-06-11 @ 21:59:04
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Robin Shadowes

Det var nån tomte på Kents blogg som tidigare i våras anmärkte på att jag reagerade som en strykrädd hund av att vara med på den av Expo hackade listan. Men det var en ryggmärgsreaktion och varade kanske 1-3 dar högst. Tror många skulle reagerat likadant när man vet vad deras stormtrupper är kapabla till, misshandel, knivhugg, yxor i dörrar, klotter, sönderskurna däck, saboterade bromsar, inristning av hakkors i pannan bara för att nämna några saker. Finns väl ingen som längtar efter att bli utsatt för sådant. men som sagt det gick fort över. Tänker aldrig backa vad dom än hittar på. Diktaturen skall falla!

2011-06-11 @ 23:06:34
Postat av: Niklas

E inte alls feg med att uppge mina SD sympatier. Men man märker en tydlig skillnad. Mina Stockholmskompisar förstår mig inte alls & säger: "Men vadå, dom e ju främlingsfientliga" medans mina Skånekompisar ger mig handen & säger: "samma här"...Verkar vara en röd tråd att SD är hatade i framförallt Sthlm...Orsaker får ni spekulera om...

2011-06-11 @ 23:26:32
Postat av: Mikael

Givet att ni behandlas som spetälska (usch, nu var jag elak mot de spetälska)



Ni påminner inte så lite om Nazisterna, därför ni är så avskydda. De var dock något ni inte är, smarta, därför lyckades de skada världen så oerhört :-(

2011-06-11 @ 23:37:08
URL: http://goo.gl/xRCta
Postat av: Micael Foghagen Politisk sekreterare (SD) Kalmar Län

>Mikael



Inte många rätt i det inlägget...ska förtydliga mig - läs 0, stavas n o l l .



Så till saken idag, jag har snarast problem med att jag inte gick med i SD tillräckligt fort.



Har som TA inte haft något som helst problem med min umgängeskrets.



Måla inte fan på väggen i onödan är mitt bästa tips!

2011-06-12 @ 00:01:38
Postat av: Jonas

@ Miakael



Heter du möjligtvis Mikael Rydh, är du med i FML?



Tunga argument du kommer med, fick mig att minnas denna film, se 1.40 m in i filmen: http://www.youtube.com/watch?v=P9V9fNrVNlU



Muren håller på att rämmas, det värsta som kan hända makthavarna nu är att folk vågar träda fram.

2011-06-12 @ 00:13:27
Postat av: Anonym



http://tinyurl.com/LYCKA-TILL-POJKAR



Ni har all dumhet i världen mot er!

2011-06-12 @ 00:19:07
Postat av: erik

Ja, oj, vad du hetsar oss, Mikael. ;)

2011-06-12 @ 00:20:09
Postat av: PK

Försök gå runt i olika områden som inte är helsvenska i Stockholm i en SD tröja i en dag utan att få stryk så ska du få 10,000 SEK av mig.



Problemet är att svenskarna är världens mest konforma folk, vi gör och tänker som etablissemanget vill. Som jämförelse hade Sverige högst andel i världen som tog fågelvaccinet. Detta beror på 1) att ett parti (sossarna) haft makten alldeles för länge (korruption, indoktrinering, befästa maktstrukturer) samt 2) att det i princip råder ett mediamonopol i Sverige (Bonnier och Stenbeck). Att i princip samtliga svenska journalister har vänsteråsikter är en funktion av 1.



Jag sympatiserar med SD, men SD står för långt till vänster för mig. Vi kommer aldrig kunna återgå till ett socialistiskt system då det betyder att hårt arbetande pursvenskar med 2 barn ska försörja nysvenskar som inte jobbar med 10 barn. Detta system håller bara några generationer innan det brakar ihop. Det är bara att kolla på hur det ser ut i alla Mellanösternländer och Afrika så ser vi Sveriges framtid. Sverige kommer vara någorlunda civiliserat och fungerande i säkert +50 år till, men kommer gradvis bli sämre och sämre med nuvarande politik och till slut braka ihop.



Det är egentligen oerhört enkelt, när andelen icke bidragande människor (låg IQ, sekler av inavel osv) blir större än andelen bidragande människor (jobbar, skapar saker av värde), brakar det oundvikligen ihop. Sverige är dock fyllt av kunskapsförakt, Jante och att alla människor är lika, så länge det är den allmänna uppfattningen ser det inte så bra ut.



Det är fakta att olika folkslag är olika och har olika egenskaper. Det som gör en till en rasist är om man tycker det är ok att förtrycka andra folkgrupper baserat på detta. Jag anser inte det och är inte rasist, men samtidigt vill jag ha så lite som möjligt att göra med folkgrupper med generellt låg IQ, våldsamhet och låg empati eftersom det påverkar min livskvalitet extremt negativt. Det är självbevarelsedrift. I Sverige är det inte PK att tycka så här publikt, men om man kollar på den massiva white flight som varit de senaste 10+ åren så är det ändå så massan av pursvenskar resonerar, inklusive alla journalister, politiker och Jan Helin.

2011-06-12 @ 01:11:43
Postat av: Tjadden

Niklas



E inte alls feg med att uppge mina SD sympatier. Men man märker en tydlig skillnad. Mina Stockholmskompisar förstår mig inte alls & säger: "Men vadå, dom e ju främlingsfientliga" medans mina Skånekompisar ger mig handen & säger: "samma här"...Verkar vara en röd tråd att SD är hatade i framförallt Sthlm...Orsaker får ni spekulera om...



I Sthlm. handlar det främst om sossar och moderater och övriga är besvikna på att SD inte styrs ifrån Sthlm. Bortsett våra grabbar i Riksdagen, men partiet blir betraktat som ett Skåneparti och det går inte hem i den kungliga huvudstaden.

2011-06-12 @ 03:29:02
Postat av: Anonym

Tobias Hübinette=Sam Dol Lee Gunnar Tobias, född 12 augusti 1971 i Sydkorea.



Vänsterextremism.



Hübinette är medlem i och yrkesverksam vid olika organisationer som återspeglar hans övertygelser som syndikalist.Grundade 1994 tidningen Expo, där han arbetade fram till åtminstone 1998.



Kriminell bakgrund:



Tobias Hübinette dömdes i maj 1992 av Uppsala tingsrätt för skadegörelse, sabotage och uppvigling till en månads fängelse. Vid denna tid var han aktiv i det trotskistiska partiet Socialistiska Partiets frontorganisation Stoppa Rasismen med bland annat Stieg Larsson, en annan av tidningen Expos grundare och mångåriga medarbetare.



Hübinette blev sommaren 1995 på nytt dömd till en lång rad brott med koppling till hans politiska aktivism. Bland annat hade han mordhotat ledande sverigedemokrater samt även arbetsgivare och föräldrar till dessa. Bedömdes av rätten som psykiskt instabil och dömdes till böter. Han närvarade också när AFA stormade Sverigedemokraternas årsmöte och kastade in syra och gatstenar i möteslokalen i Norrköping 1995.



I tidningen Svartvitt Med Expo berättade han 2000 att han att han brukat våld mot både barn och pensionärer av ideologiska skäl.



År 2006 blev han även gripen för en rad opolitiska mordbränder, bland annat hos sin före detta flickvän och hennes nuvarande sällskap. Hübinette blev åtalad för mordbrand men dömdes slutligen till framkallande av fara för annan, grovt brott.



År 2007 var det dags igen, denna gång åtalad för att ha hotat en jurist, hällt lacknafta genom hans brevinkast och krossat fönster - hos fel person. Han dömdes för dessa brott. År 2008 blev han åtalad för olaga hot och genomgick ytterligare en rättspsykiatrisk undersökning då han uppgivit att han smetat ketchup på sina skinkor och fotograferat detta för att lura ett kriminellt mc-gäng.



Mordet på Anders Gustafsson



Tobias Hübinette har av utredande poliser hörts om det olösta mordet på 16-årige Anders Gustafsson, det så kallade fryshusmordet nyårsnatten 1995. Bevisen har dock inte räckt för ett frihetsberövande. År 2008 i samband med åtalet för olaga hot framkom det att Tobias Hübinette skickat hotfulla mail till personer med anknytning till en fakultet vid Stockholms universitet. I mailet beskriver Tobias Hübinette mordet på Anders Gustafsson.

http://sv.metapedia.org/w/Tobias_H%C3%BCbinette

2011-06-12 @ 03:36:32
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: alexandra

Jag är beredd att betala priset för att vara Sverigedemokrat. Om vi är tysta och smyger så ger vi vårt samtycke till inskränkt yttrande och åsiktsfrihet, vi ger upp demokratin helt enkelt. Stå för vem du är och för dina åsikter.

Vän efter vän på FB droppar av. Men so what? Det är inte riktiga vänner om de låter en politisk åsikt komma emellan ens vänskap.

Familjen är SD de med så där har jag inte behövt ha någon förlust.

Kommer aldrig någonsin att skämmas eller dölja att jag är Sverigedemokrat.

2011-06-12 @ 05:21:18
Postat av: S-E Karlsson

Ett par före detta vänner boende i Kronobergs län har vänt oss ryggen beroende på att dom missuppfattat SD:s politik om återvändande till hemlandet , dom tror utan att enkelt förvissa sej om sanningen att SD vill utvisa alla invandrare , något som väl är lätt att förstå att det är en omöjlighet , dom har en bekant familj som kommit hit från Tjeckien och bor och arbetar här i Sverige och denna familj är för dom de bästa vänner . Men hellre än att ta reda på sanningen så vänder man sina gamla vänner ryggen och då kan man försynt fråga sej vem som gör fel !

2011-06-12 @ 06:19:47
Postat av: S-E Karlsson

Med hänvisning till mitt senaste inlägg , det är tydligen enklare att göra sej av med sina barndomsvänner än att ta reda på vad SD vill med sin politik ! Man ska kanske vara glad att man slipper såna "vänner" !

2011-06-12 @ 06:47:15
Postat av: Sven Dacke

Ledig plats i Högsby för SD medarbetare

Postat av: S-E Karlsson

Det ordnar sej nog med de 4 mandaten i fullmäktige i Högsby , vänta och se !

2011-06-12 @ 08:28:02
Postat av: LN

Komplettering

F.d. avskummet Tobias Hübinette, med tidigare angiven hemvist hos Syndikalisterna, är numera en till synes anständig karl, som lever väl på skattebetalarnas bekostnad. Han är utnämnd till lektor vid Nya Sveriges purpurröda högskola på Södertörn, vid dess pedagogiska istitution. Där säges han bedriva forskning om utlandsfödda asiatiska adoptivbarns erfarenheter av ras- och etnisk identification i västvärlden. Det torde finnas ett rikligt förråd av personliga erfatenheter att gräva bland. Doktorerat med en avh. om koreanska språket har han också gjort, vilket var duktigt. Han tillhör numera sannolikt samma kategori av politiska dubbelgångare som t.ex. herr Hellin på Aftonbladet, aka Aftonhoran, Nya Sveriges mest populära (och mest köpta?) tidning.

2011-06-12 @ 09:03:55
Postat av: Tjadden

Ett tips gå in på EXPO,s hemsida och skriv ned något som passar i deras angiveriruta.



Vad ni skriver får ni använda er fantasi till, själv brukar jag skriva något vilseledande som orsakar mycket besvär för dödgrävarna.

2011-06-12 @ 12:47:43
Postat av: Kurtan

Jag tvekar inte en sekund att tala om att jag röstar på SD om politik kommer upp för diskussion.



För mig är det solklart, och borde vara för samtliga svenskar, att röstar man på något annat parti än SD, spelar ingen roll vilket parti, är man i mina ögon landsförrädare !



Varför ? Jo för att de andras politik leder oundvikligen till Sveriges förfall samt islamisering av Sverige och det svenska folket.



Det enda som skiljer de andra partierna åt är med vilken hastighet deras politik raserar Sverige.



Jag kommer aldrig att låta mig hunsas av PK-media, vänsterpack och andra doogooders och batikhäxor.



De får endast en sak av mig och det är fingret !!!



Var inte rädda att stå upp för Sverige ! Om inte vi gör det så är vi och Sverige förlorade för alltid !



MVH

Kurtan



2011-06-12 @ 17:10:17
Postat av: Lessismore

Sven Dacke

Du skrev att det var en ledig plats, tyvärr kan man inte tillsätta en tom stol nu, man måste ha alla kandidater klara INNAN ett val, gäller även ersättare så tyvärr kommer den stolen stå tom till nästa val...

2011-06-12 @ 21:48:20
Postat av: S-E Karlsson

Det är lite rörigt men jag undrar om du inte har fel "Lessismore " !

2011-06-12 @ 21:59:09
Postat av: Lessismore

SD fick 4 mandat, (Högsby) idag finns 3 aktiva i fullmäktige.

En stol står nu tom och eftersom inga andra namn uppenbarligen funnits med på listan vid valet 2010 så kan man alltså inte "peta" in en person på den tomma stolen nu. I min kommun fick SD ett mandat i valet 2006 men ingen person som kandiderade för SD och då stod den stolen tom till valet 2010 men då hade SD representanter i kommunen och kunde tillsätta den tomma stolen, EFTER valet 2010... Hoppas mitt svar inte känns lika rörigt nu :-)

2011-06-13 @ 12:46:04
Postat av: S-E Karlsson

Lessismore : Jag menade inte att det du skrev var på ngt vis rörigt , men vad det gäller Högsby så är det en speciell situation , det har att göra med landstingsfullmäktige det är det jag menar med rörigt , kommer nog klargörande ganska snart ! Mvh S-E Karlsson

2011-06-13 @ 13:15:53
Postat av: miksve74

Jag röstade självklart på SD i senaste valet och skulle gärna gå med i partiet. Men av rädsla om min familj och eventuella hot vågar jag inte. Det politiska klimatet i Sverige är skrämmande. All heder till er SD politiker som trots riskerna pratar för oss som frustrerade gömmer oss i våra hem.

2011-06-13 @ 22:26:34
Postat av: Humanist

Även om detta blogginlägg är någon vecka gammalt vill jag lämna en kommentar.



Jag har länge funderat på att gå med i sd, och även att arbeta politiskt inom partiet i någon form. Jag är dock lite rädd för att öppet gå ut med mitt namn. Min rädsla handlar huvudsakligen om negativa konsekvenser vad gäller möjligheter till jobb och karriär. Jag kan emellertid också känna en viss rädsla för angrepp från AFA och liknande grupperingar.



Den privata biten - att ev. hamna i konflikt med vänner och bekanta - skrämmer mig dock inte så mycket. Jag har berättat om mina politiska sympatier för flera i min bekantskapskrets och blivit väl bemött. Vissa delar mina åsikter. Andra delar dem inte, men respekterar ändå min rätt att ha dem.



Vad gäller den generella attityden till sd, t.ex. de attityder man stöter på om man diskuterar med ytliga bekanta på en arbetsplats, tycker jag mig ofta märka en avsevärd dubbelmoral. Jag har mött en hel del människor som gett uttryck för starkt negativa åsikter om invandrare och invandring, ibland t.o.m. åsikter som gränsat till att vara öppet rasistiska, för att i nästa ögonblick försäkra att de "minsann inte är några främlingsfientliga sverigedemokrater".



En hel del människor verkar alltså ha låtit sig luras av massmedias och sjuklöver-partiernas demonisering av sd, och tror på allvar att sd är något slags nazister som vill skicka invandrare till förintelseläger. Samtidigt hyser dessa människor i många fall själva invandringskritiska åsikter som är bra mycket "grövre" än de åsikter sd står för.

2011-06-21 @ 20:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0