MÅNGA NYA VÄNNER


Jimmies sommartal i Sölvesborg 2010.              Foto Thoralf Alfsson

Det senaste blogginlägget gav väldigt många kommentarer som höll sig till ämnet och det tyder på att det är ett problem som berör väldigt många. Det var också flera nya personer som passade på att kommentera vilket är positivt.

För min egen del kan jag berätta att jag inte förlorat några vänner förutom några bekanta ute i periferin som idag helst inte hälsar. Det bör tilläggas att dessa personer tillhör Vänsterpartiets skara så jag ser det inte direkt som någon förlust utan snarare en bekräftelse på den intolerans som råder hos dessa som alltid hävdar ”alla människors lika värde”.

Jag har däremot fått väldigt många nya bekanta genom mitt engagemang inom SD och även genom bloggen. Detta är något som faktiskt glöms bort när man pratar om de negativa konsekvenserna.

De flesta nya inom partiet brukar alltid uppleva de första större mötena som lite speciella och kommentera det med hur härligt det är att befinna sig tillsammans med så många Sverigedemokrater, där alla har öppnat ögonen och ser problemen i samhället. Där det skämtas friskt om den politiska korrektheten och erfarenheter utbyts både med allvar och med glada skratt.


Riksårsmöte Karlstad 2008.                          Foto Thoralf Alfsson

Den gemenskap som finns mellan oss Sverigedemokrater är väldigt naturlig och det behövs inga ”vänförfrågningar” som på Facebook. Den som har tagit steget och blivit medlem och sedan aktivt deltar inom partiet får många nya vänner. Även om det ibland kan kännas lite ensamt när pk-media är ute efter att skada oss så är vi starka i vår övertygelse och vi blir bara fler och fler.

Med en medlemsökning på ca 40 procent varje år kommer vi att vara väldigt många fler till nästa stora valår 2014.

Jag var inne på Mopsens blogg häromdagen och såg att han kommenterat Ulf Wickboms alster till nationaldagen och jag fick mig ett gott skratt. Stellan ”mopsen” Bojeruds korta blogginlägg kan nog i mångt och mycket sammanfatta den ironi och stämning som råder inom SD.

”Redaktören Ulf Wickbom påstår
att ”Nordafrika dissar SD”. Vem har då gett herr Wickbom mandat att tala för hela Nordafrika? Det finns bara en man med ett sådant storhetsvansinne och det är Moammar Khadaffi. Det är känt att han inte bara vill erövra Sverige, utan hela Europa. Detta medelst islamisering. Därför ogillar han SD, som motsätter sig detta. Khadaffi kommer säkert att rikligt belöna Ulf Wickbom och Barometern för deras lojalitet mot den Nordafrikanska expansionen.”

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

OT/ I gårdagens Östran skriver Janne G att han begär utträde ur den svenska monarkin. "Den som meddelar att han/hon utträder ur monarkin ska inte ska betala någon skatt till hovet och dess förlustelser." Fine, då begär jag utträde ur det mångkulturella Sverige. Den som meddelar att han/hon utträder ur det mångkulturella Sverige ska inte betala någon skatt till detta vansinne kallat flyktingpolitik. Det är vad jag kallar demokrati.

Postat av: Allemand

Jag kan konstatera att du är tydligen mer uppåt och positiv än du var för inte så länge sedan när du skulle ge upp bloggandet. Bra, för vi måste visa våra belackare att vi står enade och starka inför utmaningarna som komma skall.

2011-06-12 @ 11:29:27
Postat av: Sverige, Sverige fosterland!

Bästa Lotta,

För ca. 10 år sedan så gjorde jag ett avdrag i min deklaration, under övriga avdrag, avseende mångkultur och invandring. Svaret från den lokala Skattemyndigheten var artigt och belevat, "att dessa avdrag inte var tillåtna enligt kommunalskattelagen". Däremot var jag i min fulla rätt att äska avdrag!

2011-06-12 @ 11:44:01
Postat av: S-E Karlsson

Där kom du med ngt bra Lotta , jag ansluter mej direkt ! Dom som vill ha invandring borde få fylla i en ruta på skattsedeln att dom är villiga att betala en extra skatt varje månad , undrar hur mycket skatt det då skulle komma in , då försvann nog "tycka synd om alla mentaliteten "illa kvickt !

2011-06-12 @ 12:07:02
Postat av: Thoralf A

Allemand



Har aldrig tänkt ge upp bloggandet. Däremot kan man ibland fundera över om det är värt priset att vara en offentlig person både lokalt och på riksnivå, som dessutom sticker ut hakan på min blogg.

2011-06-12 @ 12:49:49
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Gute

Thoralf det behövs såna som DU, ni för demokratin framåt och det är en personlig egenskap man föds med.

Jag brukar inte gilla när V och MP-folk man känner sedan skoltiden hälsar på mig på stan (Visby)!

2011-06-12 @ 13:18:28
Postat av: Robin Shadowes

Hur blir det med Almedalsveckan i år egentligen? Förra sommaren fick ni ju inte vara med i tv bara för att ni var ett utom-parlamentariskt parti som dom skyllde ifrån sig. Men så är det ju inte i år. Skulle vara kul om ni fick en hel dag för er själva som dom andra partierna. Passar ju bra att få ut budskapet nu när rätt många är lediga för jag tror inte lika många ser riksdagsdebatterna tyvärr. Vilket förvisso kan vara förståeligt för det är ofta tråkigt så klockorna stannar när inte ni är med. Din blogg var dessutom roligt att följa förra året eftersom du ju själv åkte över och följde spektaklet från första parkett.

2011-06-12 @ 14:26:12
Postat av: Leif T Åhlin SD Arvika

Sista dagen på Almedalsveckan har vi erhållit. Om detta är vad lottdragningen utfallit på, det vet jag inte, men den söndagen den 10 juli är det.



Får se om jag besöker "gutarnas land" igen. Jag tävlade med travhästar en gång, så även start på Visby med minst 10 omstarter i loppet utan att egen häst orsakade detta. Men käppar i hjulet sattes hos en tänkbar proffstränare från Eskilstuna som räknat med både vinst och årsbäst det året. Vi vann

så klart inte loppet, men "respengarna" för placeringen och nöjet slog alla tidigare rekord!



Min hustru kallade Gotland för "flugornas ö"! Jag var benägen att hålla med henne i detta fallet.

En liten parentes om flyende glada tider...

2011-06-12 @ 14:50:39
Postat av: Allemand

@Leif T Åhlin SD Arvika, enligt det jag fått lärt mig så får ett nytt parti alltid sista dagen. Sedan fortsätter det, har i allafall gjort tidigare, snurra runt. Vilket torde betyda att SD får en kanonposition 2014.

2011-06-12 @ 15:01:18
Postat av: Mattzzi

Almedalsveckan,finns det möjlighet att dela husvagn/tält eller annat boende för oss medlemmar/sympatisörer?



Jag är från Skåne,och är inte den mest politiskt korrekta Sverigedemokraten (tadeln är lite besudlad),därför har jag valt bort offentligheten.



Det hade varit toppen att kunna stödja rörelsen i form av fysisk närhet.



Vänligast



Mats Berndtsson



2011-06-12 @ 15:02:39
URL: http://politisktinkorrekt.info/
Postat av: Essendon

@Robin Shadowes



SD Kommer till Almedalen 2011. Det var för några månader sedan tjafs p.g.a

Hotel/Vandrarhemmet Visby Fängelse vägrade SD-delegaterna att boka in sig.



Efter några dagar ändrade sig Hotellet och meddelade att bokningar kunde göras.



Andledningen var att nekandet fick större proportioner än vad man räknade med, inte minst

i den växande bloggvärlden.



Omvändelsen för hotellet var troligen under galgen, men skadan för hotellet är redan gjord.

2011-06-12 @ 15:05:30
Postat av: Thoralf A

Sverigedemokraterna har sista dagen i Allmedalen vilket är söndagen. Det är givetvis den sämsta dagen men eftersom schemat byter en dag framåt varje år blir det en tisdag 2014 vilket är en kanondag med tanke på att det är valår och att vi förhoppningsvis har en valframgång i EU-valet med oss till Gotland 2014.

2011-06-12 @ 15:51:37
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Sven Dacke

Främlingsfientligheten som media brukar skriva har formligen explodederat senaste dagarna så nu måsta Aftonhoran och Stadsministern verkligen ta tag i det hela.



Eller är det så att det är sanningen som äntlige har "släppst ut"



Flyktingar som handelsvara Sveriges Radio



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1300&artikel=4546576



Den svarta ekonomin i Malmö på 2,8 miljarder



http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1491884/Malmo-under-ytan.html



2011-06-12 @ 16:00:33
Postat av: H M

När jag för lite över ett år sedan sade till min fru att jag hade för avsikt att söka medlemsskap i SD hotade hon med skilsmässa och hon blev allvarligt rädd för att mista sitt arbete om det blev känt att hennes man var SDáre. Våra tonårsbarn pratade om SD-nazister och kriminella rasister.



Nu har ett år gått. Nära släktingar som nyligen varit medlemmar i moderaterna har berättat att de lagt sin röst på moderaterna. Klasskamrater som samfällt röstat på SD. En kvinna som var på väg att hälsa på sin gamla förälder som förbannade sig själv att hon inte röstat SD. Jimmie Åkessons skickliga och ståndaktiga uppträdande på TV.



Skulle det bli val idag tror jag det skulle stå Sverigedemokraterna på hela familjens valsedlar.



2011-06-12 @ 16:25:01
Postat av: HM

Där blev det lite fel: Nära släktingar som tills nyligen varit medlemmar i Moderaterna har berättat att de röstat SD.

2011-06-12 @ 16:26:40
Postat av: Sven Dacke

Här kommer kalender för Riksdagen och närmaste veckorna innan sommarlovet.



Missa inte Partiledardebatten 15/6 kl 09.00

Postat av: Notarien

OT: SVT har uppfunnit ett nytt begrepp! AKP vinner valet i Turkiet och kallas det "milt islamistiska partiet". Det låter ju nästan trevligt! Då förstår jag bättre varför Reinfeldt och Bildt vill ha med turkarna i EU. Nej, stopp för det!

2011-06-12 @ 19:57:58
Postat av: Anonym

Jag skrev två svar på hans insändare i barometern, sen tog han bort alla inlägg, jag tolkar det som att jag Vann :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

2011-06-12 @ 20:11:12
Postat av: Sven Dacke

"PK bromsarna" har släppt, nu kommer mera fakta.



Smålandsposten Växjö har haft artiklar om det totala misslyckandet i den nästan totala invandrarskolan Bokelundsskolan.



I en tidigare artikel beklagade sig rektorn i pressen



http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/bokelundskolan-ett-misslyckande(2807352).gm



Nu har personalen i skolan gjort ett inlägg



Är det Bokelundskolan eller integrationen i Växjö som är ett misslyckande?



http://www.smp.se/nyheter/lobbyn/det-racker-inte-med-enbart-gnista(2810700).gm



Jag misstänker att det kommer mera, även om dom flesta media inte tagit upp problemen med det "Svarta Malmö" som Sydsvenskan rapporterat

Postat av: Gubben o Gumman

I Gubben o Gummans mentalt begränsade värld så är det otäckt hur väl hjärtvätten lyckats i media.

Egentligem behöver man bara gå till sej självt.



Man måste få journalister i andra nordiska länder att titta närmare på detta, skräckexeplen där pursvenskar givit bort sina kommer via kommunvalen till jippiegänget,fullständigt obegripligt.



Vi tror att SD växer mest i ungdomskretsar som vuxen måste man få ett "uppvaknande" börja ifrågtasätta media tycka att det räcker med mord på öppen gata och gruppvåldtäkter/överfallsvåldtäkter.

Helt enkelt bli riktigt jävla rejält förbannad.



Man måste vara en överlevare motsatsen är tex "Ursula" som gladeligen skulle kunna ledas till slakt, med ett fånigt leende på läpparna.

Fullständigt livsfarligt att släppa fram en sådan kille högsta beslutande organ.



SD kommer sannolikt att få en hel del medlemmar under tiden fram till valet,sannolikt är 10% inom räckhåll 2014,man måste betänka att mediamonopolet befolkat med kommunister har haft 60 år på sej att förgifta Sverige.



Bryta igenom denna mur av hjärntvätt går nog endast med mun mot mun metoden en sund diskussion med fakta

Dvs raka motsatsen till vad media och politikerna i 7-Klövern leverar.



Dom som "frontar" i SD nu gör ett bra jobb ,just att "skylta" med politiska sympatier samt sin inkomst är ju inte det mest svenska man kan hitta om man skall vara ärlig över hela partilinjen.



Kan man få kontaktnät snabbare är det ju oerhört positivt Sverigedemokraterna har det andra partier saknar kunniga politiker överlag engagerade väljare.



"SD äger nätet" citat av journalist,ganska bra kontaktnät eller hur Alfsson.



Den grunden har få andra partier ,dom har en partiledning ,som får röster via slentrian år efter år,så fort rullgardinen börjar gå upp mer och mer för svenne Banan så kommer dessa att tappa väjare för varje val,gammelpartierna har bara luft och multikultilögner i sina grundfundament sedan länge.



"Skitenhjelmarna(M) tex är bara ett max 20% parti plånboksmässigt resten är grundlurade stackare som snabbt lämnar Clownfeldt om sanningen går upp för dom.



Hela skiten lyfts upp av Boljevikerna i pressen som till varje pris skall slakta Sverige,vad dom skall göra sedan vet dom nog inte själva.



Ahschmed och Fatima lär inte försörja dom utan det blir närmsta lycktstolpe.



Det mest kommiska med dom svenska Boljevikerna är att dom skulle förmodligen ställas mot en mur i Russia in sin arbetsskygghet och drogmissbruk.



SD växer lungt och sakta precis som bebisen i mammas

mage,när det är dags så är det dags.



Nu gråter AW Svensson,och stammar gud så fint skrivet snörvel....



By the way : Hoppas ni hörde på nyheterna att polisen nu misstänker en gänguppgörelse i Åkersberga vid sista skjutningen/mordet.

Fantastiskt det hade vi inte kunnat räkna ut själva

Stort tack till polisen och tv4.

Så jävla dumma anser media att svenska folket är.



Tänk om hallån sagt som det var en krimminella invandragäng som skjuter ihjäl varandra på svenska gator och torg.



Lögnen/undanhållande, det vilar 7-Klövern på känns inte det lite instabilt?

2011-06-12 @ 20:52:08
Postat av: AWSvensson

Varje rättrogen Sverigedemokrat bör en gång varje år bege sig till Sölvesborg , om jag inte fattat det hela galet så ska Jimmie hålla tal den 6 augusti, tar det med en nypa salt , förra året höll jag på att missa talet pga missuppfattning. Man borde nog börja blanda Gammel Dansk i dricksvattnet, det måste vara något i den drycken som gör att danskarna använder sunda förnuftet vilket man kan läsa om hos Merith Wager.

Har klippt gräs med en trimmer hela dagen , varenda muskel i kroppen jämrar sig så några större åtaganden klarar jag inte idag GoG.

2011-06-12 @ 21:02:30
Postat av: Anonym

Postat av: Essendon

@GoG

”Lögnen/undanhållande, det vilar 7-Klövern på känns inte det lite instabilt?”



7-Klövern är som en smörklick i en het stekpanna, velar runt, runt och slutar med en jä-la sörja.

Bort med skiten och kör med en teflonpanna modell SD istället!

Bra och sunt för alla, utom för dom som skott sig på smörande i hycklarnas pannor!

2011-06-12 @ 22:21:01
Postat av: Thoralf A

AWSvensson



Inte nog med att Jimmie talar i Sölvesborg. Mjällby spelar hemma mot MFF samma eftermiddag. Gissar att Jimmie inte tänker missa den matchen på grund av sitt tal.

Det blir med andra ord en stor dag i Sölvesborg den 6 augusti.

2011-06-12 @ 22:30:54
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: "Vi gillar olika"

OG Helins Aftonlognen.se ljuger som vanligt om våldsutvecklingen.



I artikeln påstår Aftonlögnens vänsterextrema journalist Oisín Cantwell att antalet fall av våld med dödlig utgång ”minskat tydligt” sedan 1990, och att detta stöds av en rapport från Brottsförebyggande rådet, BRÅ.



Detta är lögn.



Fria Tiders granskning visar att det istället är Aftonlögnen som ljuger. I en sammanställning av dödligt våld per 100 000 invånare under perioden 1990 till 2010 kan man inte se den minskning som Aftonbladet beskriver.



Istället syns en tydlig och jämn ökning, från 121 döda per år under 1990 till 329 döda per år under 2010.



Tabellen visar antalet mord, dråp och misshandel med dödlig utgång per 100 000 invånare under perioden 1990 – 2010. Datakällorna är BRÅ (brotten) och SCB (folkmängden).

http://www.friatider.se/har-ljuger-aftonbladet-om-samhallsvaldet

2011-06-12 @ 22:48:43
URL: http://politisktinkorrekt.info/
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : Skönt att höra att grästrimmern inte gör varken från eller till i åtagandefrågan .

Iden med gammeldansk i dricksvattnet skvallar om att solhatt bör användas vid vistelse ute längre stunder.

2011-06-12 @ 23:01:33
Postat av: Gubben o Gumman

Essedon : Ja man har kontrollerad panik vad man än gör så går det åt helvete med mulitkultin.

Ta Billströms pipande om uppgörelsen med MP är det inte lite sent att komma med det.



Media låter givetvis en miljöpartist tala om vad skåpet skall stå ,detta är minsan mänskliga rättigheter ,dvs att svenska skattebetalare skall betala sjukvård åt hela världen.



Ett nambyte till Idiotpartiet vore lämpligast på Mp



Clownfeldt styr M likt en diktator med dessa stackars målvakter Ask, Billström mfl

Måste vara kul att bli överkörd av miljöpartiet,för Billström.



Billström eller Ask blir sannolikt nästa avhopp i M

Någon heder måste ju dessa stackare ha ändå.

Närmare "totalnetrum" än dessa går väl inte att komma



Två korkade folkpartister som frontar i skolan och inom jippieverksamheten.



Björklund ljuger så han tror sej själv instabil kille,en man totalt utan heder, fd yrkesmilitär i frälsningsarmen då eller?

Ullenhag kan lämnas utan kommentar trist öde...

Mest synd om hans föräldrar.



Lägg sedan till en fribabblande Maud Olofsson som fått invandrar pippi model större.

Hon tror att hon skall multikulta kvar centern i riksdagen 2014



"Låtsas jesus" verkar ha kastat in handuken redan.

Han är för övrigt världsmästare i långa haranger om ingenting.



Allians mot Sverige är ett fuskbygge ,ett instabilt fuskbygge.



Så kryper Clownfeldt i säng med miljöpartiet det blir hans öde i det långa loppet när gammelmoderaterna får tag i honom dessutom i multikultifrågan av alla.

2011-06-12 @ 23:40:41
Postat av: Nemo saltat sobrius

Till saken hör också att betydligt fler kan räddas till livet trots svåra skador än vad som kunde göras för 20 år sen. Hade läkarvården idag varit på samma nivå som 1990 har ökningen varit än större.

2011-06-12 @ 23:41:29
Postat av: Gubben o Gumman

Nemo saltat sobrious : Tänker du på Perra Gahrton?

2011-06-13 @ 06:26:25
Postat av: Sven Dacke

Arbetsförmedlingen hemlighåller fas 3-anordnare



Vilka företag och organisationer som anordnar arbetsplatser för de omkring 40 personer i kommunen som hamnat i fas 3 får inte lämnas ut till allmänheten anser arbetsförmedlingen.



Får man göra så med skattepengar?

Postat av: Karlskronabloggen

Hej Thoralf och tack för dina två senaste fina inlägg och även många intressanta kommentarer att läsa!



Jag känner igen många kommentarer trots att jag inte är speciellt aktiv (mer än på nätet) p g a utlandsvistelse och visst, det har varit enstaka släkt och vänner som haft synpunkter, men jag tycker yttrandefrihet är allra viktigast och jag kommer att skriva ett långt inlägg om det i någon av mina bloggar senare.



Just innan jag åkte tillbaka till Kina för en månad sedan mötte jag en vänstertomte tidigt på morgonen och som jag vet läser min blogg om Karlskrona och jag trodde han skulle undvika mig, men han var precis som vanligt fast han gillar inte när jag skriver om politik så "de inläggen läser jag inte" och det är väl helt OK för en vänstertomte!



Jag försöker skriva omväxlande om nyheter, historia och allmänna nyheter och jag har fått flera synpunkter på att jag borde inte blanda in politik i bloggarna medan andra tycker jag skulle skriva om bara politik.



Min tanke är bara att försöka få in ocensurerad samhällsinformation bland de vanliga inläggen och jag vet redan att faktiskt ett tiotal personer "vaknat upp" och nu även tar del av alternativa medier som t ex Politiskt Inkorrekt och jag hoppas även att de röstr rätt 2014 (några gjorde det redan förra året).

2011-06-13 @ 07:29:14
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/?p=4279
Postat av: Gubben o Gumman

Dödsskjutningen i Åkersberga:



Expressen/polisen något brott verkar inte ha begåtts

Detta då angående den döde i en utbränd bil efter skjutningarna i Åkersberga.

Sjävmord genom att elda upp sej själv är väl ganska ovanligt eller?



TV4 nyheterna : Polisen kan inte säga om den döde i bilen har något samband med dödskjutningen innan i helgen.



Debattsoffan TV4 tema, har det lättare at få tag i vapen : PK polisen Sverige är det vapentätaste landet (då med avsikt på jägarna).

Förlåt vad f-n har dessa med saken att göra?

Detta är direkt vilseledande ickerelevant medveten pk manipulation inget annat.

Anders kärringen Kraft får gå in och påtala att det inte är jägarvapen.



Först då kommer importen från Balkan från "fabjo polisen,den polisen skulle bli parkeringsvakt.



Fryshusets genom "Fatima" förslag för att komma åt problemen med "multikultingarns" utanförskap är jobb, bostad, lösa stora skulder, trygghet läs skyddad boende.

Mera pengar åt Abdalah och Mehmet mfl således.

Gubben o Gumman : Nej tack.



Polisstackarn antyder att politikerna som inte benäms med politiker utan "breda lösningar" blir synonymen,här gäller det att hålla tungan rätt i mun,en ynkrygg.



Finns bara ett alternativ utvisning oavsett om man är 73 generationen,enda sättet att få stopp på denna djävla dårskap utfört av dårar.



Givetvis nämns inte i tv soffan att det är stendumma multikultingar som är aktuella,det vore helgerån att säga sanningen.



OBS "multikultingar/na" lanserat av TV4 via "Fatima el Fatah" från fryshuset



Gubben o Gumman skriver nsom fristående objektiva samhällsdebatörer utan koppling till Thor-alf Alfsson, Expo eller Riksföreningen för svensk fotvård.

2011-06-13 @ 08:09:32
Postat av: Gubben o Gumman

"Antyder att politikerna skall fixa detta"

"Fryshusets förslag genom Fatima"

"multikultinagarnas"



Hm lite tidigt kanske

2011-06-13 @ 08:16:02
Postat av: Calle

Nu kan väl Anders Lago i Södertälje känna sig nöjd. T.o.m. politiker överväger att flytta från sta´n p.g.a. den höga gängkriminaliteten.

" Södertälje tar emot fler än hela U.S.A." Bevingade ord av A.L.

2011-06-13 @ 10:36:31
Postat av: Mattzzi

Senaste Yougov:



M 31,7 (-3,4)

C 4,5 (+0,8)

FP 7,2 (+1,3)

KD 4,1 (+0,5)

SD 7,1 (+0,5)

MP 9,3 (-0,6)

V 5,2 (+0,8)

S 30,1 (-0,2)

http://politisktinkorrekt.info/2011/06/13/moderaterna-tappar-stort-i-yougov/#more-89480



http://privat.bahnhof.se/wb492673/index.html

2011-06-13 @ 14:05:59
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Hulda

Vilken stad kommer att följa efter Södertälje. Vi har givetvis Malmö, men säkert flera andra på rad.... Stort tack alla naiva politiker...

2011-06-13 @ 17:26:03
Postat av: Nemo saltat sobrius

Helst inte!

2011-06-13 @ 19:14:07
Postat av: Inte-en-till

Thoralf,



Mycket trevligt skrivet!

2011-06-14 @ 11:05:33
Postat av: Inte-en-till

Thoralf,



Mycket trevligt skrivet!

2011-06-14 @ 11:06:01
Postat av: Anonym

Lika aktuellt idag som då.



http://www.bgf.nu/etniskt/etniska-judar-har-judar-makt.htm

2011-06-14 @ 18:03:25
Postat av: Discount Sunglasses

!! Useful information shared. I am very happy to read this article.thanks for giving us nice information.

2011-07-23 @ 05:41:27
URL: http://www.bestsunglassesbrand.com
Postat av: Burberry Pas Cher

Thomas Burberry a fondé la maison de luxe Burberry mode en 1856 alors qu'il n'avait que 21 ans.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com" title="Burberry Pas Cher">Burberry Pas Cher</a>

Burberry a commencé sa carrière dans le monde de la mode comme apprenti drapier, jusqu'à ce qu'il ouvre son propre magasin en Angleterre. En 1870,<a href="http://www.burberry-pas-cher.com" title="sac burberry pas cher">sac burberry pas cher</a>

son entreprise avait une réputation solide pour son développement d'extérieur attire.Thomas Burberry est crédité de développer une nouvelle forme <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/7-burberry-bottes" title="Burberry Bottes">Burberry Bottes</a>

de tissu qui a été utilisé dans ses vêtements de plein air. Ce tissu, connue sous le nom de gabardine, était résistant à l'eau et résistant mais respirante.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com/17-chaussures-burberry" title="Chaussures Burberry">Chaussures Burberry</a>

Comme tel, il a aidé à protéger le porteur contre les éléments tout en restant comfortable.By 1891, Thomas Burberry avait ouvert un emporium à Londres.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com/21-costumes-burberry" title="Costumes Burberry">Costumes Burberry</a>

Cette emporium sert encore de siège Burberry entreprise. Quinze ans après l'ouverture de l'emporium, Burberry a conçu la marque déposée <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/12-hobos-burberry" title="Hobos Burberry">Hobos Burberry</a>

de la ligne Burberry: ". Transmet» un chevalier équestre avec le mot latin "Prorsum", qui signifie Burberry a fait les manchettes lorsque la compagnie équipée <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/11-lunettes-burberry" title="Lunettes Burberry">Lunettes Burberry</a>

de Roald Amundsen, qui a été le premier à atteindre le pôle Sud, en 1911. Il a gagné plus d'attention en 1914 quand il était responsable de pourvoirie <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/5-sacs-burberry" title="Sacs Burberry">Sacs Burberry</a>

Ernesst Shackleton, qui était l'homme chargé de diriger une expédition qui a parcouru l'Antarctique. Le War Office, puis lui a commandé de faire des changements à leurs manteaux officier dans le but de mieux suite de leurs conditions, qui conduisent au développement de l'trench qui est devenue populaire parmi les civils après la guerre était terminée. s

2011-11-14 @ 07:49:13
URL: http://www.burberry-pas-cher.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0