HAR BAROMETERN VAKNAT?

När någon överklagar ett kommunalt beslut brukar det ofta få rubriker. Är det sedan ett kontroversiellt beslut som intresserar och engagerar läsekretsen brukar rubrikerna bli än större. När det gäller min överklagan av det mycket märkliga beslutet om avsiktsförklaring av placering av nybyggda lokaler för Linnéuniversitetet har Östran skrivit om detta men Barometern har tydligen ansett min överklagan som ointressant att informera sina läsare om.

Idag har man dock en liten notis i pappersupplagan att Förvaltningsrätten i Växjö ställt frågor till Kalmar kommun angående min överklagan. Man får tacka och bocka för det intresse som Barometern visar.



I tisdags hade man trots allt en ganska stor artikel om vår motion att kommunens revisorer skulle granska hur Linnéuniversitetsärendet behandlats av kommunen. Nu är jag/vi givetvis medvetna om att kommunens revisorer själva bestämmer vad som skall granskas men vi har lyft frågan och då är det upp till revisrerna att avgöra det. Jag anser dock att detta borde vara av högsta prioritet för revisorerna.



Idag har man också noterat att Rolf Jönsson fått sin båt vandaliserad.




Inget av detta finns dock på nätet. Det hade varit intressant om Barometern lagt upp detta med kommentarsfunktion för att ge läsarna en möjlighet att tycka till. Jag är övertygad om att detta hade uppskattats av läsarna. Om något annat partis företrädare gjort detta överklagande hade det säkert funnits på nätet med kommentarsfunktion.

Barometern har för övrigt mycket att lära av sina kollegor i Skåne där debattklimatet är helt annorlunda. Där rasar en debatt i Skånskan där rektorn Yvonne Andersson i Veberöd beslutat att hålla skolavslutningen på skolgården. Men prästen Stig Alenäs beslutade då att köra en egen skolavslutning i kyrkan för de elever och föräldrar som så önskar. Det fick rektorn på skolan att gå i taket!

Läs artikeln och läs kommentarerna. Det är sådana kommentarer som är tabubelagda hos Barometern. Kalmar läns mest politiskt korrekta tidning har mycket att lära. Men så småningom kommer nog även debattklimatet förändras även i Kalmar. Frågan är om det kommer ske under Gunilla Saxs ledning.


Kommentarer
Postat av: Gubben o Gumman

Framtvingat "intresse" hos rödgökarna någon har nog insett att det blir lite för bra att Östran är mera demokratisk,om det sedan är "klippt och skuren" som fått ett inre uppvaknande eller om Gotha media piskan ringt är väl i dagsläget oklart.



Fast alla "degos faderallos" på red är säkert lite purkna över att inte få mobba SD alldeles i fred.



Rent allmänt är det ganska hög "turtle" faktor på gänget där ,om man ser till hastigheten på införda artiklar i stort ,på helgerna verkar det vara helt igenbommat.



Sedan är det ju rent komiskt med rubriken REAGERA när man inte klarar av att låta folk komma till tals i alldagliga ärenden,vilka rövskallar alltså.

Sossarnas valsiffror säger allt om vad Gota media skulle göra med ett 20 tal anställda tack och hej..



Östran är mer på hugget om man bortser från ett par "gammelsvamlare" med höga löner som lever på 1970-talet i en egen värld.

2011-06-09 @ 21:42:30
Postat av: Mattzzi

Det går inte längre att kommentera på http://sverigedemokraterna.se/riksdagen/

kanske lika bra det.



Thoralf,kan du inte framföra till ledningen att dom bör sätta film i kameran.

Internet är ett enkelt och bra forum att önska väljarna/medlemmarna en trevlig midsommarhelg med rörliga bilder.

Detta gäller även andra storhelger och speciellt nationaldagen,våra traditioner ska vi vara rädda om.

2011-06-09 @ 21:53:59
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Anonym

Intressant läsning http://henrik.motpol.nu/?p=357



Henrik Johansson, författare av boken Vattnet under broarna, har lagt upp ett Youtube-klipp där han ringer till Brottsförebyggande rådet, BRÅ, och konfronterar myndighetens falska sätt att presentera rapporter. BRÅ ger Henrik Johansson rätt i allt han säger.

http://www.youtube.com/watch?v=sGLIT2ICC1k&feature=player_embedded#at=178

2011-06-10 @ 01:26:56
Postat av: LN

Ord och inga visor



Fjordman skriver:

(...)

"När jag inledde mitt skrivande var det om Islam och jag står den dag som idag är fast vid varje konstaterande och uttalande jag sedan dess har gjort om Islam och om muslimer. Ja, den islamiska tron belastas av en inbyggd våldsbenägenhet. Nej, Islam kan inte reformeras, och inte på något sätt, inte i någon form eller skepnad hör Islam hemma i västerlandet. Islam, och alla de som underkastar sig och praktiserar Islam måste utan inskränkningar och direkt fysiskt utvisas och avlägsnas från hela västvärlden.



Kineser är olika oss. Jag skulle inte villja att mitt land översvämmades av kineser, eftersom det skulle innebära slutet för min nation - men åtminstone har kineser till skillnad från muslimer inte en religion som förkunnar att det är en gudagiven rätt för dem att utplåna min kultur och massmörda mitt folk. Muslimer står tvivelsutan överst på listan över våldsamma och fientliga folkelement som saknar hemortsrätt i Västerlandet."

(...)

översatt citat ur: "When Treason becomes the Norm: Why the Proposition Nation, not Islam, is Our Primary Enemy"

publicerad igår på GoV.

http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/06/when-treason-becomes-norm-why.html



2011-06-10 @ 02:20:03
Postat av: Magne

Har i dagarna beställt två böcker av nämnda Henrik Johansson; Vattnet under broarna och sista steget. En något så fridlyst(landsförvisad) som nationell författare. Svårt att finna Sista steget på internet. Fick gå till ett annat nationellt parti..



Plötsligt har han blivit så himla på. Skoj.



Skickar med en himla fin nationell sång när jag ändå är på: http://www.youtube.com/watch?v=m6hKvAeO4Kc&feature=related



2011-06-10 @ 02:26:34
URL: http://demokratbloggen.wordpress.com/
Postat av: Magne

. Jag kommer aldrig låta mig rånas eller bli misshandlad utan motstånd. Slå mig gul och blå eller mörda mig, men jag kommer stå upp och göra motstånd så länge jag är vid medvetande och jag kommer slå tillbaka så vitt jag kan..

2011-06-10 @ 03:24:57
Postat av: Sven Dacke

Kyrkoherden i Veberöd borde sättas upp på Uneskos lista med utrotningshotade arter



En sådan präst här i Växjö så kanske jag kunde fundera lite på att återinträda i Svenska Kyrkan



Hoppas han kan vara inspiration för många i Sverige som har svårt att hantera dess stolliga rektorer, ofta kvinnliga

Postat av: LN

På 'Snaphanen' läser man idag:

- - - - -

Fjordman:

‘Forræderi’ betyder i dag afvisning af idé-statens grundlag



Særdeles læsværdigt essay af Fjordman på Gates of Vienna.

- - - - -

Missa den inte!



http://snaphanen.dk/2011/06/09/lat-oss-alla-vara-stolta-svenskar-i-sverige/

2011-06-10 @ 07:17:51
Postat av: Ludvig

All heder åt kyrkoherden i Veberöd.

2011-06-10 @ 17:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0