TYCKA SYND OM SYNDROMET

Kriminell miljö förmildrande omständighet vid Malmö Tingsrätt!




Ännu en av Ullenhags myter i Borgholm.

Läs Ölandsbladets artikel och det går att kommentera!


GOTA MEDIA OCH ÖLANDSBLADET UPPMANAR TILL ATT SKJUTA ASYLSÖKANDE?

Om man skall använda samma journalistik som Barometern och Östran använde mot mig på nyårsafton så bör ovanstående rubrik vara gångbar med tanke på de kommentarer som finns på den artikel som jag länkade till på Ölandsbladet tidigare idag.

Frågan är nu om Barometern och Östran kommer angripa mig för att jag uppmärksammar en kommentar där en person skriver följande. Eller om man kommer hoppa på ansvariga på Ölandsbladet.

"finns det verkligen inga jägare på öland som kan bidra med lite civilkurage och eventuellt en och annan patron.."

Samma person fortsätter sedan i en annan kommentar på följande sätt.

"detta folkslag fyller ingen funktion i mitt liv, inte för sveriges del eller för världen i övrigt. tärande parasiter har vi tillräckligt av sen innan"

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Läs om den förre detta bibliotekarien som får mindre i pension än invandraren som kom hit efter 65 år fyllda.

Postat av: Funtaren

Jag kan inte sluta förvånas över att Ullenhag, som säkert är en intelligent person, kan stå bakom sådan här desinformation trots att han runt sig ser rapporter om raka motsatsen till det han försöker prångla ut. Hur fungerar en sådan persons psyke egentligen? Vad ger honom en sådan motivation att han kan se sig själv i spegeln varje morgon trots att han måste vara medveten om att han tillbringar sina dagar med att ljuga folk i ansiktet och göra livet surt för folk som seriöst vill angripa Sveriges problem.



När jag första gången läste 1984 och hörde talas om begreppet "doublethink" kunde jag inte begripa hur Orwell egentligen tänkte sig att något så vansinnigt kunde existera. Inte trodde jag då att jag skulle få se begreppet förkroppsligas i regeringspolitiker i Sverige, under min livstid.

2012-01-08 @ 13:18:30
Postat av: Essendon

"Finns en polisanmälan hamnar den i den asylsökandes akt, vilket givetvis inte är positivt."



Om jag kommer till ett annat land och vill stanna där, så inte f-n börjar jag djävlas med befolkning eller myndigheter!

Det slutar med att man åker ut med huvudet före, men tydligen inte i Sverige!



2012-01-08 @ 14:49:04
Postat av: Gute

Givetvis beväpnar sig kriminella invandrare när straffen för innehav av vapen är skrattretande låga i Sverige.



Aho Dulan Socialdemokratisk politiker åkte dit för rattfylla en natt 2011, dessutom var han beväpnad med pistol och kniv.

Med såna förebilder förstår man varför invandrarna beväpnar sig.



Någon som vet vilken påföljd det blev!?

2012-01-08 @ 15:13:13
Postat av: nadacomprende

#Gute



Två månaders fängelse som avtjänas med fotboja

och samhällstjänst.

Vet ej om det ännu har verkställts.

2012-01-08 @ 15:39:24
Postat av: Lassekolja

Med tanke på zigeunerna, som hedrade Hemköp på Öland med ett besök:

Vi Sverigedemokrater är uppenbarligen inte ensamma om att upprätthålla gamla traditioner. 1962 jobbade jag extra på kvällarna i en nattöppen mack. Då fick jag en sen kväll påhälsning av ett gäng zigenare i "traditionell" klädsel, d.v.s. "kvinnorna" i vida (läs:rymliga) kjolar. Jag upptäckte att "kjolpåfyllning" ägde rum men när jag närmade mig kom deras svartmuskiga gubbar och såg så hotfulla ut att jag som ung grabb tvingades backa. När dom avlägsnade sig ringde jag polisen men det ledde ingenvart.

Hade det varit idag hade jag ringt Ullenhag så kunde han fått myt nr14!

LIKA BARN LEKA BÄST!!!(Myt nr15??!)

Postat av: Lassekolja

Funtaren @ 13:18:30, En klockren 10-poängare!!!

Postat av: Gute

@nadacomprende



TVÅ MÅNADER FOTBOJA!!!???

Advokaterna gör sitt bästa för att folk ska beväpna sig, och domstolen sväljer det med hull och hår.

Åklagaren måste ha klantat till det ordentligt!

2012-01-08 @ 16:08:47
Postat av: Hulda

Gute + Laseekolja..

Givetvis borde dessa brottslingar omedelbart få lämna landet. Sverige har varit alldeles för mesigt alltför länge....

En total gränskontroll på Öresundsbron bör införas omgående. Hundsök efter knark, vapen och människor i samtliga fordon dygnet runt.

2012-01-08 @ 17:12:27
Postat av: Ex occidente lux

Ett skämt publicerat i Kvällsposten för några dagar sedan: Ikea och Volvo är välkända svenska varumärken runtom i världen. Men frågan är, om inte Försäkringskassan är det mest kända varumärket!



Sov censuransvarige, efter att ha tagit sig några glas för mycket, eller hur kunde detta passera??

2012-01-08 @ 18:13:49
Postat av: Svensson

Det är för dyrt att ha brottslingar inlåsta, enligt Reinfeldt.

2012-01-08 @ 18:16:55
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Tobias

"Skydda sig i en farlig miljö?" Ska detta tolkas som att yrkeskriminella i laglig mening har bättre fog för att inneha automatvapen? Som någon sorts jävla arbetsmiljödispens? Eller var det någon vanlig Svensson som försökte överleva i förorten?

2012-01-08 @ 18:37:10
Postat av: Da Capo

Ni som lyssnar på Sveriges-Lögn-och-Repris-Radio, för enkelhetens skull kallad SRP1, bör ha uppmärksammat att NyaSverige har fått nya grannland och därmed nya BRODERFOLK. Danskar, Norrmän och t.o.m. Finnar saknar allt intresse, förutom när de blir utskällda av en Lena Sundström eller sprängda i luften av en Breivik. Vad som sig utspelar i Syrien, Jordanien, Gaza, Libanon, Egypten,Irak, på Arabiska halvön, Libyen, Tunisen och Marocko är av yttersta betydelse. Om vad MENA- (Middle Eastern and Northern Africa) folken sysslar med pådyvlas du information dagligen och stundligen. Var glad för det, att du redan i förväg får lära känna dina framtida grannar, dina blivande kundkamrater på ICA och IKEA, dina kö-kompisar framför bankomaten. Svenska orter kan lämpligen omdöpas efter sina förebildliga motsvarigheter i Mellanöstern och Afrika - lämpligen börjar man med Malnö, som hädanefter benämnes (Norra) Mogadishu efter den somaliska förebilden, världens mest brottsbelastade och korrupta stad.

2012-01-08 @ 18:42:18
Postat av: Magentan

Statssekreteraren hos Erik Ullenhag, Jasenko Selimović, kom till Sverige från Bosnien under Balkankriget. Han blev här en hyllad och prisbelönt teaterregissör och är nu liksom Ullenhag politiker för FOLKPARTIET.



Idag har denne Selimović en debattartikel i Göteborgs-Posten om hur man bäst ska bekämpa de "främlingsfientliga" partierna i Sverige och övriga Europa.



Hans artikel börjar så här: "Efter ett och ett halvt år av livet med ett främlingsfientligt parti i riksdagen måste jag konstatera: vi har inte bemött detta parti på rätt sätt. Faktum är att främlingsfientliga partier och krafter växer och normaliseras, inte bara i Sverige utan även i de flesta europeiska länder..."



Han skriver också att: "... Samtidigt måste vi förklara att de länder som har varit öppna för andra influenser och människor har utvecklats bäst genom historien.

Det andra som vi måste inse är att främlingsfientliga sprider och lever på myter om invandring i allmänhet och om islam i synnerhet."



Detta är alltså skrivet av en man som för knappt 20 år sedan flydde från multikulti-samhället Jugoslavien, då detta hade exploderat i ett blodigt inbördeskrig för att sedan delas upp i sina ursprungliga länder med respektive homogen befolkning (undantag Kosovo, där Sverige och övriga EU hjälpte den inflyttade albanska majoriteten att överta hela Kosovo från de ursprungliga invånarna).



Här är hela artikeln. Den går att kommentera:



http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.817439-sa-kan-vi-bekampa-framlingsfientligheten



2012-01-08 @ 19:14:46
Postat av: Funtaren

Namnet Selimovic leder tankarna till islam. Och mycket riktigt står det att han är muslim på hans hemsida. Charmig sådan. Tillräckligt charmig för att utgöra motvikt till Waberis mer traditionella islamism. Frågan är vad som gömmer sig bakom charmen.

2012-01-08 @ 19:38:56
Postat av: Ugglan

Var inne och kollade på Ölandsbladets artikel, och såg till min stora förvåning att kommentatorsfältet fortfarande var vid liv. Skrev dock inte själv något, utan var nöjd med dom redan publicerade inläggen. Vad som tydligt framgår är, att det som oftast vid såna här trista händelser zigenare inblandade. Trist men sant. Bra att du håller koll, och ställningarna i Kalmar med omnejd. Östran och Barometern verkar ha ett horn i sidan till dig. Men så länge din blogg går framåt och får fler och fler läsare, och andra bloggare som stödjer dig (Avpixlat).

2012-01-08 @ 19:51:44
Postat av: Fredrik

Att sanningen är så jobbig?



Ta det om mordet i norrliden.

Står det att läsa:

Slogs ihjäl för nedsättande kommentarer.

Han hade uttalat sig nedsättande om att de resande folket var tjyvar o banditer. Han slås då ihjäl.



Läs o lyssna nu..

sen står det: Efter man slagit ihjäl personer så rånar man honom på smycken och klocka?!?!?



Sen detta i Borgholm!

Finner inte ord hur illa jag tycker om dessa

"nya medborgare" som vi slösar pengar o tid på...

Postat av: Robin Shadowes

"Frågan är vad som gömmer sig bakom charmen."



Hand och huvud-avhuggningar, vad annars? Han har inget val annat än att acceptera hela paketet, ty annars blir han en kafir som oss.

2012-01-08 @ 22:31:19
Postat av: Sommaren med Vanja

Läs kommentaren om jägare och patroner på Gothamedias förmodererade kommentarsfunktion ang busfröna i Borgholm.(Ölandsbladet)

Kramizar från Vanja

2012-01-08 @ 23:01:23
Postat av: Da Capo

Lyssna på Selimović!



http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/efter_tio?title=jasenko_selimovic_om_att_byta_konst_mot_politik&videoid=836646

2012-01-09 @ 00:28:03
Postat av: Da Capo

"In med det nya, ut med det gamla"

GÖTEBORG. Med tre veckor kvar till valet är det mycket som talar för att göteborgarna kommer att skicka flera nykomlingar till Riksdagen. De nya namnen i årets valrörelse är många. Om ordningen på vallistorna följs, kommer de att knipa över hälften av Göteborgs riksdagsplatser – något som också innebär att de tvingar ut några av de befintliga ledamöterna från sin position. GT har kartlagt några av alla de som står på tröskeln till makten.

Två sannolika nykomlingar från Göteborg är Abdirizak Waberi (M) och Jasenko Selimovic (FP).

Abdirizak Waberi är född 1966 i Somalia och är sedan november 2009 ordförande i Islamiska förbundet i Sverige. Inför riksdagsvalet 2010 kandiderar han för moderaterna och står på femte plats på partiets riksdagslista för Göteborg. Waberi är även ordförande i organisationen Sveriges Islamiska skolor och rektor för den muslimska friskolan Römosseskolan i Göteborg. Viktigaste frågorna: Jobb, företagande, vård, utbildning och fredsarbete i Mellanöstern.

Jasenko Selimović är född 1968 i Bosnien och är regissör och före detta konstnärlig ledare för Stadsteatern i Göteborg samt tidigare chef för Radioteatern. Han utsågs till Årets Götebrogare 1999 och Årets Europé 2006. I september 2009 meddelade Selimović att han lämnar jobbet som chef för Radioteatern för att ge sig in i politiken. Han nominerades till andra platsen i Folkpartiets riksdagslista för Göteborg.

I Göteborgs-Posten den 4/5 2002 vägrade Jasenko Selimović att godta Israels existensberättigande. Det var nämligen omöjligt att förena fred och demokrati i Mellanöstern med idén om en judisk stat – vars fundament tydligen är byggt på rasism: ”För israeler kommer freden att kräva ett tydligt ställningstagande: är Israel ett religiöst projekt eller en sekulär stat? Vill de vara en judisk stat – som just därför inte kan vara en demokrati, eller en demokrati – som just därför inte kan vara enbart judisk. För att bli en demokrati måste nämligen Israel ge palestinierna samma rättigheter som judar och därmed upphöra att vara en judisk stat. Israelerna har aldrig tidigare gjort detta val, men om det nu görs kommer det att tvinga fram ett slut på Israels rasistiska politik gentemot palestinierna…” Slutsatsen är given. Israel bör upplösas. För att framtvinga denna.. fredslösning krävde Jasenko Selimović i samma artikel att Sverige skulle ”betala sitt pris” genom ”hotet om ekonomisk blockad och bojkott” mot den judiska staten...

2012-01-09 @ 00:48:57
Postat av: Da Capo

Maria Leissner: ”Sanningen om romernas situation måste lyftas fram..."

Här lyftes den fram av den gode polaren Jasenko Selimovic.



http://www.romadecade.org/national_roma_strategies_conference__jasenko_selimovic_2011



När bjöd du hem en rom senast?

2012-01-09 @ 01:07:00
Postat av: Da Capo

Är det någon som har sett detta tidigare?



I Riddarholmskyrkan påträffades 1713 följande inskrift på en vägg vid orgelläktaren:



Sex fuerunt sunt eruntque causae malorum in Suecia:

1:o Proprium Commodum

2:o Latens odium

3:o Contemtus legum

4:o Neglegentia Communis boni

5:o Favor improvidus in Extgeros

6:o Pertinax invidia in Suos



som i översättning lyder



Sex ha orsakerna till olyckorna i Sverige varit, äro och skola vara:



1. Egennytta

2. Dolskt hat

3. Förakt för lagarna

4. Liknöjdhet för det allmännas bästa

5. Tanklöst gynnande av utlänningar

6. Inrotad avundsjuka mot landsmän.



Kunde faktiskt läsas här på

bloggen 2011-12-17 @ 18:48:14

2012-01-09 @ 01:22:38
Postat av: Sven Dacke

Varför får jag inte läsa några debattinlägg av SD införda i Smålandsposten. ( eller andra liknande lokala tidningar)



Varför lär vi os inte av Kommunisterna som dessutom hakar på med länkar till andra bloggar.

Varje vecka finns flera inlägg undertecknade av Kommunisterna



Varför är Sverigedemokraterna så " dåliga" förutom några få som Thoralf samt några till.



Läs kommunisternas debattinlägg, kan dom så kan Sverigedemokraterna



"Partiledarval i Vänsterpartiet – Sveriges mest demokratiska parti

LOBBYN 2012-01-04 | Uppdaterad 2012-01-04

Postat av: Sven Dacke

Komplettering till föregående inlägg 2012-01-09 @ 06:56:11 .



Om jag håller mig till Växjö och den största och nästan enda tidningen Smålandsposten , har jag inte läst någon artikel eller kommentar undertecknat av Sverigedomkraterna på samma sätt som Kommunisternas i förra inlägget.



Jag har inte heller sett någon kommentar någon annan stans undertecknat av SD representant.

Har inte heller hört något från SD i kommunfullmäktige, men jag följer inte debatterna hela tiden



Kanske därför det är så dåligt resultat i senaste undersökningen som just nu medelas av samtliga "megafoner" inom media.



I Växjö har inget hörts från SD sedan Samuel Älgemalm som kom som invandrare från Iran 1985 och bytte religion och namn.



Samuel manövrerades bort efter några uttalanden, och sedan har inget hörts om eller från partiet.



OBS: Detta inlägg är avsett att varna för utvecklingen ute i landet och Växjö är inte unikt, och det finns många som slåss om väljarna och lagom till valet kommer säkert FP med ett utspel att locka tillbaka SD väljare genom att kräva hårdare tag mot invandring, och som dom naturligtvis tar tillbaka direkt efter valet när rösterna är klara.



Så snälla Jimmie och andra i SD, gör något nu, nästa år kan det vara för sent!



Postat av: Stora Småland

Nils Dacke : jag känner igen det du skriver , har försökt kommentera hakkorsklottret på Fågelfors skola men icke ,även distriktsköterske nedläggningarna har jag kommenterat men får inte in något om det heller ! Pressen ska ju vara folkets röst , jo pyttsan ! Verkligen skitnödigt av OT och ON !

2012-01-09 @ 09:06:14
Postat av: Jenny

http://newsmill.se/artikel/2012/01/09/antirasismens-fokus-p-spr-kfr-gor-skymmer-de-verkliga-problemen



Ett exempel på en materiell dimension som en språkfokuserad antirasism helt missar handlar om hur asylsökande blir handelsvaror i en geschäftskedja som tar sin början i människosmuggling och fortsätter i svenska, vinstmaximerande privata företags boenden för ensamkommande, ”lotsar” ut till arbetsmarknaden o.s.v. Om välförtjänt kritik tidigare riktats mot passiviserande strukturer som håller människor i ”utanförskap” finns vid sidan av dessa strukturer idag skattefinansierade, parasitära privata strukturer som gör vinst på olika delar av migrations- och integrationsprocessen. Har någon ens försökt analysera hur begrepp som ”solidaritet”, ”tolerans”, ”mångfald” eller för den delen ”utanförskap” idag kan manipuleras för att legitimera ett system som tjänar pengar på asylsökande, alltså hur ord på ett påtagligt sätt kopplas till materiella intressen?"



"

2012-01-09 @ 09:18:59
Postat av: Sven Dacke

Till Stora Småland.



Undrar hur det skulle fungera med en förfrågan centralt från SD och Jimmi Åkesson till dessa och även andra tidningar angående policy för politiska artiklar eller inlägg från SD mearbetare .



För Kommunister , MP och andra partier går det ju bra.



Men Kommunisterna ligger verkligen på topp även i Barometen i dag



Varför ?????



Postat av: Sommaren med Vanja

Aj aj aj vilket jävla elände för Gothamedia.

Här hoppar man på Mr Alfsson indirekt via en kommentar,som givetvis inte skall tolkas bokstavligen, såvida man inte har politiska intressen i frågan,det hajjar till o med dagisungarna.



Vilket sannolikt den upphetsade förmodade fulinringande vänsterpartisten med en egen "tokblogg"bortsåg ifrån i sin iver att misskreditera Alfsson

En "Ren" idiot model gros flatfoot.

Kan stolpskottets skrivfrånvaro höra i hop med V:s kongress måntro,vad tror ni grabbar på red.?



Här ringer Gothamedias stolpskott upp en av minst 1400 stycken personer i landet som bär kommentarens namn,vem gällde egentligen den av ER uppskrivna samt mycket olämpliga kommentaren, Pelle, Uffe inte minst "Holgerssons underbara resa" mfl?

Det skrivna ordet gäller inte era tolkningar.

Hur tolkar ni förresten folkslag,folkgrupp?

Hets mot folkgrupp?

"Nyårskommentaren" föll ju inte under det enligt "Banta med Uffe",här är det lite kris va?



Ansvarig utgivare som också är ansvarig för en förmodererad blogg ligger vidöppen för en anmälan om hets motfolkgrupp,kanske är någon sugen på att anmäla,Avpixlat kanske hakar på?

Vore ju bra om Gothamedias lokala redaktionshjältar får lite "reklam" i Sverige samt Google träffar i massor.

Styrelsen kanske rent av hoppar jämfota av glädje?



Vem som tex avses måste i en kommentar vara 100 procentigt klart, det måste ni veta innan ni skriver/ringer eller hur, annars pekar ni ju ut ev fel person/er både här och där.

Ett minimikrav journalistiskt sett kan man tycka.

Vad ni tror/tolkar är fullständigt egalt i sakfrågan.



Tveksamma ring då till nummerupplysningen och fråga om numret till Peter Johansson i Sverige.

Kan en tex nickkapning vara aktuell?

Tänk om tipsaren är skribenten?



Dessa frågor har skrivande journalister fullständigt bortsett ifrån, när man "ger sej på" en Kalmarfamilj ,skribenter och en blogginnehavare,dessutom på nyårsafton,synnerligen begåvat, agera Gotha Medias styrelse, innan detta går fullständigt över styr.

Såvida ni inte tror att ni har felfria medarbetare.



Östran och Barometern har förmodligen flera granskande ögon på sej än dom som samtliga deras prenumeranterna skyddar med solglasögon på sommaren.



I slutänden kan det handla om falsk tillvitelse.

Sekretessbrott samt tjänstefel kommer aldrig på tal eftersom Eu lagstiftningen är glasklar, PTS kan hjälpa till med info om detta.

Specialstudera "undantagsstycket"



"Bara ett exempel Helge" :En ev utredning förutsätter att det ev "brottet" kan ge MINST 2års fängelse.



Exempelvis förtal /grovt exempelvis har ett maxstraff på 2 år,så det funkar inte,får väl bli grovt narkotikabrott då kanske el ?

Uffe eller Pelle kanske vet?



Skall även drivas som enskilt åtal ev.

Frågan är bara vem av drygt 1400 personer med angivna namnet som skall driva det?

Någon i Örkelljunga eller Bollebygd kanske?



Fast Gotha medias journalister kanske tror på fängelse i ex 4 år, för ett ett tyckande i ett fritt land,isåfall ring 112.



Vilken fin respekt för privatlivets helgd ni visade

Studera gärna meningen 2340 gånger och återkom med identifikationstecken såsom tex adress skonummer personummer titel ev ungdomsynder mm.

Ert agerande är faktiskt mera klandervärt än den korkade kommentaren,om man ser till helheten objektivt.



Vidare kan ett tyckande, tex Bo Ko borde bli "personmuddrad" pga av sin inställning till ditten o datten,kan aldrig bli ett brott.

(När upphörde yttrandefriheten i Sverige?)

(När blev det kriminellt att vara korkad?)



I "nyårsfallet" är en ursäkt till utpekad familj skribent, blogginnehavare det minsta ni kan göra.



När det gäller Ölandsbladet så får man väl se vart det tar vägen,man får väl förmoda att det finns en och annan förbannad medborgare i landet.....



I Borgholm börjar man nog tex bli småförbannade tex..hets mot folkgrupp ses inte med blida ögon

Generellt får man förmoda att Ölänningarna är positiva till multikultur.



Att Gotha Media står bakom den typen av kommentarer ter sej märkligt,och tillåter det på sin elektroniska brevlåda...

Dessutom när den skall vara förmodererad?



Med tanke på medarbetarna på Gotha Medias aktivitet på nyårsafton, så får man hoppas att anmälningar ang hets mot folkgrupp ramlar in i samma takt som ett kraftigt vårregn.



Om inte så ha så kul i er sandlåda.



Enligt min uppfattning har Gotha Media lyckats med ett "dubbelfel" inom en vecka eller vad tycker du Svenne Banan?



Rent allmänt vore det ju "cool" om ansvarig utgivare hamnade bakom lås och bom för hets mot folkgrupp.

"Scoop" Pelle och "Banta med Uffe" byt jobb.

Ni kan inte stava till "att opartiskt förmedla"



Avslutningsvis skiljer sej ovannämda kommentarer på flera sätt bla i ansvarsfråga identifikationsfrågan,rättsprocess mm.

"Gör om gör rätt"



Även möjligheten att studera på journalisthögskolan bör övervägas i en del fall.



Kramizar från Vanja von Wanker

(Avlägsen släkting till Peggy Wanker Al Bundys fru)

2012-01-09 @ 09:49:35
Postat av: HM

Har just satt in en liten slant på Bankgiro 5279-5465 om ett bidrag till kampanjen mot Gotha medias planer på att förstöra historisk mark i Kalmar.



Lycka till!

2012-01-09 @ 10:03:25
URL: http://ondiklinte.blogspot.com/
Postat av: Observer

Så har då även rättsväsendet börjat tillämpa en rättskipning som är politiskt korrekt. På något annat sätt kan inte den dom i tingsrätten i Malmö tolkas. Körde de politiskt tillsatta nämndemännen över domaren/juristerna?Frågan måste ju ställas. Vad gäller malmösituationen i övrigt så kan det konstateras att alla s.k. analyser pekar ut de kriminella som offer för ett samhälle som i princip gjort dem allt ont ett samhälle kan göra en människa.Om personligt ansvar hörs inte ett endaste ord från proffstyckarna.Att vi t.ex. i Sverige och inte minst i gangstermalmö har ett problem med en ny generation ungdomar talas det tyst om.Det är ungdomar födda i vårt land som inte har en värdegrund som länge har varit självklar i det svenska samhället och inte bara här.Om detta talas det inte om i debatten.En absolut nödvändig överföring av denna för samhället fundamentala värdegrund ,bl.a. innebärande respekt för liv och egendom,till ungdomarna verkar inte existera i proffsdebattörernas värld.Den utveckling som setts i Malmö under ett antal år visar att vi har att göra med brott med starka moraliska imperativ.Resultatet?En mer eller mindre total kapitulation från samhälls-och rättssidan.Tända ljus på ett torg lär inte ändra på detta förhållande.

2012-01-09 @ 10:13:11
Postat av: Hacke

Bra kontring med kommentarsfälten där Alf. Men nu är det ju som vi vet stor skillnad på folk och folk i Reinfeldts Sverige. Han har ju själv understrukit att Sverigedemokrater inte ska vänta sig något annat än att bli illa behandlade och i samma andetag säger han hur viktigt det är att vi inte ska indelas i ett "vi" och ett "dom".

Vilken fantastiskt "ledare" och "förebild" vi har i detta land.

2012-01-09 @ 10:21:28
Postat av: AWSvensson

Hörde ett inslag från radion där kommunpolitiker i Borlänge inte bara oroades utan förfasades över att tvingas ta emot 400 somaliska ungar. Eftersom det varken fanns bostäder eller jobb och utbetalningarna av ekonomiskt bistånd gick på högvarv så var oron befogad,även om den till viss del berodde på att Borlängebor skulle i sann rasistisk anda reagera på neddragningar i kommunens verksamhet vilket dessa kostnader kräver.

Ett lugnande besked kunde ges av riksdagsledamoten och miljöpartisten Gunvor G Ericson som säger att tänk på att dessa somaliska mödrar har svårt för att läsa på SFI när inte deras barn blir försörjda i Sverige. Slipper de bara denna oro så kan de läsa SFI och börja jobba. Är det någon som på allvar tro att om dessa somalier så läser SFI resten av livet så blir de inte anställningsbara. Denna miljöpartist är vad 15% i senaste mätningen tror ska få Sverige på fötter.

2012-01-09 @ 12:28:47
Postat av: Birger-Zorro

Lite rakryggat dock av Ölandsbladet att skriva om det och att låta kommentarerna vara kvar! Där står till och med det förbjudna ordet zig....! :)



Håhåjaja!



Sverige är fantastiskt!

2012-01-09 @ 12:43:45
Postat av: Kalle

I Demoskops senaste väljarundersökning har vi i SD SD seeeget oss upp 0.3 procentenheter till 6.0 procent sedan senaste valet.



Borde nog vara mer om ledningen inom SD vore mer aktiva.



Vänstern slår oss till och med med sina sajter. Där ALLA Vänsterns riksdagsmän har en egen sajt.



Sä bra är vi INTE inom SD där flera ledamöter inte ens har en egen sajt!!!

2012-01-09 @ 12:47:23
Postat av: Stora Småland

Sven Dacke , förlåt att jag döpte om dej till Nils men jag tänkte väl på de småländske frihetskämpen !

2012-01-09 @ 13:02:36
Postat av: Stora Småland

Någon större förändring vad det gäller SD blir det nog inte förrän stormen benämnd SD inträffar i september år 2014 , det kommer att bli mycket värre än Gudrun , Dagmar ,Emil och alla de andra höststormarna ! Då blir det : Ute blåser SD -vind i radion spelar Villiam Lind !

2012-01-09 @ 14:11:21
Postat av: Sommaren med Vanja

I Barometern står att läsa ang branden i Konsum Målilla : Polisen tror att det är ett elfel,det brann vid entren, kassorna och kyldisken......

Således tre elfel då eller?,förresten det kanske var en hoppande elfelsbrand?

Som ev hoppade dit där ev fingeavtryck hypotetiskt kan ha kladdats dit.

Så måste det vara ju att jag inte kom på det själv.

Men det måste väl den tekniska undersökningen visa för det blir väl en sådan?



Kramiz Vanja

2012-01-09 @ 14:40:53
Postat av: Magentan

Sven Dacke skrev: "Läs kommunisternas debattinlägg, kan dom så kan Sverigedemokraterna."



Det där var ett ganska grovt skämt.



Journalisthögskolan kallas ju allmänt för "kommunisthögskolan", så det är väl inte så konstigt att man gärna bereder plats för vänsterinriktade debattinlägg i alla tidningar. Själv har jag t ex tidigare alltid fått in alla mina inlägg på Metros insändarsida utan några som helst problem eller redigeringar. Men när jag gjorde två (misslyckade) försök för ett par år sedan att få in inlägg som var lite SD-vänliga, så har det därefter varit totalstopp för min del där, oavsett ämne.



Självklart borde det vara lättare för riksdagsmän att göra sig hörda (eller synliga) i debatten tycker man, men vi vet ju alla här hur det är i Sverige när det gäller SD och gammelmedia.



Detta gäller alltså tidningarnas pappersversioner. När det gäller nätversionerna däremot översvämmas dessa av kommentarer från SD-folk, trots att tappra försök görs från medierna att hindra SD-flödet, t ex genom att häva anonymiteten. Men detta gäller som sagt nätet, och där kan de i etablissemanget trots allt fortfarande känna sig trygga, eftersom det ännu är en så liten del av allmänheten (endast ca 10%) som hämtar sina nyheter och politiska verklighet från nätet.



Så länge etablissemanget har full kontroll över tidningarnas pappersversioner samt radio och TV, så har de också full kontroll (åtminstone till 90%) över det politiska läget i landet.



Som jag har skrivit 100 gånger tidigare så finns det bara EN möjlighet för SD att nå fram till väljarna - direktutskick till hushållen.



2012-01-09 @ 15:36:52
Postat av: allemand

@Magentan, håller återigen med dig till hundra procent. Skall bli intressant att se vad Thoralfs utskick kommer att kosta. Enligt hans tidigare beräkningar handlar det om miljonbelopp, vilket inte jag tror på. Då skulle inte mataffärerna ha råd att skicka ut tidningar varje vecka.

2012-01-09 @ 15:51:53
Postat av: Magentan

PS till mitt föregående inlägg:



Jag hoppas att vi alla här försöker dra vårt (ekonomiska) strå till stacken när det gäller Thoralfs ambitiösa försök till kontakt med folket i Kalmartrakten om Gota Media + lite annat ...



http://thoralfalfsson.webblogg.se/2012/january/informationskampanj-gota-media.html#comment

2012-01-09 @ 15:54:56
Postat av: Magentan

@Allemand:



Jo, det gäller alldeles säkert miljonbelopp om man ska skicka till samtliga Sveriges hushåll.

2012-01-09 @ 15:57:42
Postat av: Tony Ingman

Hur är Svensken funtad egentligen? i nästan 50 år

har sossarna missbrukat det förtroende som folket

gett dem i val efter val, och är nu äntligen på

en välförtjänt nedgång, sen ger man barbaren rekordförtroende för att han skänker bort landets tillgångar till andra folkslag än svenskar, han försämrar sjukvård, pensioner, åldringsvård,och

ett rättsväsende som är rena skämtet, och för detta

erhåller han av folket stort förtroende, förmodligen bara genom att stirra med sina stora

koögon in i Tv rutan, för något vettigt har han inte sagt på länge. Som om det inte var nog, får nu det värsta flumpartiet som landet skådat nämligen

Miljöfjantarna också rekordförtroende i den senaste

opinions mätningen.Man frågar sig varför då? Vilka

förslag och förbättringar har kommit från det hållet som gör att dom skulle vara trovärdiga?

Är det för att dom kräver helt fri invandring utan

noll koll,eller är det för att dom vill skrota kärnkraften, höja bensinpriset till 40 kr litern,

eller vad får folk att överhuvudtaget reflektera

över ett huvudlöst flumparti?

Så min slutfråga måste bli är Svensken helt slut i dom övre tankebanorna, visserligen har det mediala samhälle vi har ställt till förödande skada, men

det är väl inter förbjudet att tänka till själv.

2012-01-09 @ 16:05:35
Postat av: Karlskronabloggen

Hade det varit någon konkurrens mellan tidningrarna så borde ju Barometern skrivit om denna hårresande kommenatar på Östran!



Nu plockade ju Östran bort kommentaren rätt snabbt, precis som Thoralf gjorde.



Fast det skulle inte förvåna mig ett ögonblick och Östran och Barometern gick till gemensamt angrepp på Thoralf för att han publicerar den borttagna kommentaren i Östran!

2012-01-09 @ 16:27:20
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Magentan

Tony Ingman undrar: "Hur är Svensken funtad egentligen?"



Svensken i gemen vet fortfarande bara det de läser i tidningar och ser och hör på TV och radio. Jag är ganska säker på att ca hälften av oss (fåtaliga) som använder nätet som informationskälla och därför vet lite mer, röstar på SD.

2012-01-09 @ 17:02:05
Postat av: Magentan

Karlskronabloggen skrev: "Fast det skulle inte förvåna mig ett ögonblick och Östran och Barometern gick till gemensamt angrepp på Thoralf för att han publicerar den borttagna kommentaren i Östran!"



Det skulle inte förvåna mig heller, därför kanske Thoralf skulle plocka bort sin kommentar igen nu när den tydligen har gjort sin tjänst?

Men vänta lite nu, gjorde inte åtminstone en av de aktuella tidningarna samma sak som Thoralf, alltså publicerade den borttagna texten från Thoralfs bloggsida, eller minns jag fel?

2012-01-09 @ 17:12:03
Postat av: Karlskronabloggen

@ Magentan



Exakt! Det är just därför de inte vågar "gå till angrepp" mot Thoralf i detta fall!



Thoralf har ju bara gjort exakt vad Östran gjorde mot Thoralf tidigare!



De slog dessutom upp det som en krigsrubrik på löpsedeln, så det är lugnt för Thoralfs del i detta fallet!



Skulle de reagera har nog Thoralf en del motammunition att komma med!

2012-01-09 @ 18:54:52
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Sommaren med Vanja

Karlskronabloggen : Exakt tidningen plockade bort kommentaren, vilket hör till sunt förnuft och ett korrekt handhavande precis som Thor-alf.

Det är därför den Boljeviksinspirerade sandlådenojjan är så märklig,syftet blir för uppenbart, men andra skall "betala" på ett eller annat sätt.

Man trodde ju att häxprocesserna upphörde på 1700-talet,men tydligen inte inom Gotha Medias medarbetare på en del redaktioner.

Har sedan ansvarig utgivare godkänt det hela så är det bingo i blåbärslandet.

Förmodligen skrattar resten av kollegorna åt kusinerna från landet,mycket tyder på det.



Göra löpsedlar av en borttagen kommentar tyder på dåligt omdöme, snacka om att skjuta sej i foten.

Detta var inte första gången så vi får hoppas att en anmälan om hets mot folkgrupp inkommer gentemot ansvarig utgivare,stötta Alfsson det är han värd.



Denna straffspark som vår herre serverade skall man nog inte missa att slå in i öppet mål, såvida inte skrivande journalister i "Nyårsscoopet" entledigas från sina tjänster eller ber om ursäkt.



Framför allt den eller dom familjer som man oroade.

Annars är nog risken för en anmälan överhängande.



Någon måtta på att vända andra kinden till får det vara,14 dagar kan man väl få på sej av ren artighet.



Någon borde kanske varna flyktingarna på Öland gente mot vilka kommentarer lokalpressen låter gå igenom modereringen,bäst vore ju om dom åkte in till redaktionen på Ölandsbladet och fick en förklaring så dom inte känner sej oroliga.



Ulf Karlsson på Östran var väl inne på spåret hets mot folkgrupp?,han skall nog ta på sej en foliehatt i allafall, snacka om magplask.

Undrar hur tex Ulf Karlsson ser på begreppet hets mot folkgrupp ,samt ev ansvaret för elektroniska anslagstavlor idag?



Blöta pussar från Vanja till alla Sverigevänner.

2012-01-09 @ 20:02:24
Postat av: Sven Dacke

Kommunisterna kan.



Refererar till tidigare inlägg angående information till den omedvetna "pursvensken"



Där jag bor nu i Växjö, kommer ganska regelbundet ett simpelt dubbelsidigt A4 blad med "Samhällsinformation" från Kommunisterna och vilka frågor dom driver i kommunfullmäktige bland annat.



Hur det kommer i brevlådan kan jag inte svara på men med tanke på att SD är fjärde parti i storlek borde vi kunna "klå dom" på denna punkt.



Kanske dom knallar runt som Livets Ord eller Maranata med löften om jungfrur i himlen.



Fenomenet med "partireklam" i lådan var samma i en kuststad i Kalmar län där jag bodde tidigare.



Kanske det är löften om att komma med i "nomenklaturen" som gör att Kommunister jobbar på så ihärdigt



Och vad gör vi? Sitter och sliter på ett tangentbord och ingenting händer för det!

2012-01-09 @ 20:06:36
Postat av: Helene

Thoralf

Klockrent Thoralf. Klockrent! Jag menar förstås ditt resonemang kring kommentarerna på Ölandsbladet. Får se om reaktionen på Östran och Barran blir den samma som på nyårsafton. ;-)

2012-01-09 @ 22:25:08
Postat av: Magentan

Sven Dacke skriver: "Där jag bor nu i Växjö, kommer ganska regelbundet ett simpelt dubbelsidigt A4 blad med "Samhällsinformation" från Kommunisterna och vilka frågor dom driver i kommunfullmäktige bland annat."



Ja, det är ett utmärkt sätt att hålla kontakt med väljarna på.



Sven Dacke skrev också: "Och vad gör vi? Sitter och sliter på ett tangentbord och ingenting händer för det!"



Det goda har ju i alla fall hänt att SD mot alla odds lyckades ta sig in i riksdagen trots att vi hade hela svenska politiker- och mediaetablissemangets enorma samlade resurser mot oss, plus en stor skara aggressiva vänsteraktivister som på olika sätt gjorde allt för att sabotera den s.k. "demokratiska" väljarprocessen.

Men jag håller med om att det krävs en mer effektiv informationsspridning än via nätet för att SD ska bli tillräckligt stora för att kunna bromsa det pågående vansinnet med massinvandringen av analfabeter och andra lågutbildade islamtroende från MENA-länderna. Detta är faktiskt ett för Sverige mer akut problem än miljöförstöringen.

2012-01-09 @ 22:56:37
Postat av: Thoralf Alfsson

Magentan o Sven Dacke



Oadresserad reklam som delas ut av posten kostar ca 1 kr/st om den väger ca 15-20 gram och delas ut till mer än 20000 hushåll.



Ett utskick i Kalmar kostar ca 22 000 kronor + tryckkostnad. Gissningvis kostar ett utskick till alla hushåll i Kalmar ca 30000 kronor.



Ett sätt att få ut det billigare är att dela ut själv. Du klarar ungefär 100 hushåll/timma som ett snitt(lägenheter, villor). Det innebär att i Kalmar behövs en insats på ca 250 timmar. 50 personer som gör 5 timmar var. Problemet är att det i Kalmar finns inte finns ens 10 personer som ställer upp på detta.



Jag vill inte vara taskig men så ser verkligheten ut.



Jag tror att det faktiskt är lättare för våra sympatisörer att skänka lite pengar istället för att ställa upp med sin tid.



Därav mitt pilotförsök med att samla in pengar till ett utskick.

2012-01-09 @ 23:11:31
Postat av: dille

Socialdemokraterna håller på att byta skepnad. Det gamla SAP ligger för döden och kommer att ersättas av ett mindre parti utan makt

”Det är nog bara att vänja sig vid att S inte längre har samma stora plattform., säger en expert i partiopinion.

För många gamla sosseväljare känns det naturligtvis lite vemodigt, men det är bara att inse att socialdemokraterna får skylla sig själva. Dom valde flumlinjen: en oansvarig kriminalpolitik och en oansvarig invandringspolitik i allians med två ansvarslösa partier, det ena till och med kommunistiskt.

Nu står en hejduk till ett par av dessa partier under åtal vid Kalmar tingsrätt. Saken gäller systematisk förföljelse av en politisk motståndare, förföljelse i syfte att omöjliggöra hans politiska verksamhet.

Var fanns AMNESTY när Thoralfs utsattes för dessa grova kränkningar? Hur kommer det sig att högmålsbrott (för det är den adekvata brottsrubriceringen) blivit legitim gentemot oppositionen mot PK?

Och varför tiger media, t ex Barometern? Har demokratin och de mänskliga rättigheterna inget PRAKTISKT värde för PK ?

2012-01-09 @ 23:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0