WICKBOM OCH SANDAHL

I Kalmar eller rättare sagt på norra Öland har vi dels politiske chefredaktören Ulf Wickbom och prästen Dag Dandahl som har blivit ”landsförvisad” till norra Öland för sina sanningar. Ulf Wickbom kommer väl ta pension och kanske bosätta sig söder om Byxelkrok i sitt sommarhus.

Ulf Wickbom kommer att sluta som politisk chefredaktör på Barometern. Jag vet inte om det var detta som fick honom att publicera nedanstående citat i fredagens tidning.



Vilket syfte Wickbom hade med att citera detta stycke vet jag inte. Men jag anser att islam är ett av vår tids största problem. Ett problem som utan vidare kan och bör betraktas med största allvar. På 30-talet förstod man inte vilket hot nazismen utgjorde, idag betraktar jag med stor oro den utveckling som sker i Asien och Afrika där kristna utsätts för förföljelse i en rad länder av muslimer.

I Europa ökar andelen muslimer för varje år vilket är mycket oroväckande. Om det är denna problembeskrivning som avses så kan jag instämma men är det något annat så är man ute och fiskar i grumliga vatten.



Ulf Wickbom startade sin karriär på Barometern med ett riktigt lågvattenmärke som gjorde mig mycket upprörd och något som jag aldrig kommer glömma och jag har försökt ge tillbaka ett antal gånger på min blogg. Läs mitt blogginlägg från 2010.

Jag lovade i mitt blogginlägg att det skulle dröja länge innan Ulf Wickbom skulle få sätta sin fot i ett nytt mediehus. Nu kommer han inte få göra det, i varje fall inte som anställd av Barometern.

Jag hoppas dock att han inte slutar på samma plumpa sätt som han började men vi får nog tyvärr räkna med några riktiga lågvattenmärken innan han slutar den 1 september. Men jag kan ju alltid hoppas att även Wickbom blivit mer upplyst under dessa år.


Dagens Nyheter ägnade nästan hela första sidan i fredags till en artikel om Stasi.
Den handlade svensken och professorn Anders Törnvall som säger sig ha blivit utelämnad till Stasi av en ”vän”.

"Som teologistudent i
Lund på 1960-talet reste han ett tiotal gånger till Rostock och Berlin för att stötta östtyska studenter.

När Stasis arkiv öppnades efter murens fall avslöjades den unge östtysk som Anders Törnvall hjälpte att etablera sig i Sverige ett par årtionden tidigare som Stasiagent. Anders Törnvall hade blivit grundlurad.”



Det är en inte alltför djärv gissning att den Stasiagent som avses i DN:s artikel är den nyligen avslöjade prästen Aleksander Radler med täcknamnet ”Thomas”. Birgitta Almgren skriver ca 6 sidor om agenten ”Thomas” i sin bok ”Inte bara spioner”. Agenten ”Thomas” är en riktigt ful fisk som utbildats grundligt för att bli Stasiagent och som belönats för sina bedrifter av DDR. Till och med av Stasichefen Erich Mielke.

Läs Expressens avslöjande eller se inslaget.



I en artikel i tidningen Dagen förnekar han alla uppgifter

Prästen Dag Sandahl har uppenbarligen läst Birgitta Almgrens bok eller fått uppgifterna om Aleksander Radler från någon annan källa inom Svenska kyrkan. I vilket fall som helst sätter han fingret på en öm punkt då han ifrågasätter Aleksander Radler bakgrund och österrikiska medborgarskap. Hela hans bakgrund är höljd i dunkel.

Läs prästen Dag Sandahls blogginlägg

De uppgifter som Birgitta Almgren lämnar i sin bok om agenten "Thomas" är mycket anmärkningsvärda och borde få hela mediasverige på fötter!!! Men det är nästan helt dött! Allt fokus ligger på ABB.

I fallet med "Thomas" kan det handla om en präst som suttit i de inre kretsarna av Svenska kyrkan tillsammans med biskopar. Han har dessutom haft uppdrag för moderaterna och kristdemokraterna så det saknas inte infallsvinklar om journalisterna vill hitta skoop!

Ändå är det tyst som i graven i svensk media!



UPPDATERING!

En bild som får det att vända sig i min mage på mer än ett sätt.

Men samtidigt kan man inte låta bli att tänka på ett gammalt ordspråk som säger "En bild säger mer än tusen ord".
Alla dessa har utnyttjat de fruktansvärda illdåden som ABB begick den 22 juli på det ena eller andra sättet för att uppnå sina egna syften. Skäms de för detta? Nej, inte det minsta, de tillhör ju den politiskt korrekta eliten som alltid anlitas som experter av  Sveriges Radio och Sveriges Television och sitter i TV-sofforna var och varannan vecka. Grattis Sverige!



Trackback
RSS 2.0