WICKBOM OCH SANDAHL

I Kalmar eller rättare sagt på norra Öland har vi dels politiske chefredaktören Ulf Wickbom och prästen Dag Dandahl som har blivit ”landsförvisad” till norra Öland för sina sanningar. Ulf Wickbom kommer väl ta pension och kanske bosätta sig söder om Byxelkrok i sitt sommarhus.

Ulf Wickbom kommer att sluta som politisk chefredaktör på Barometern. Jag vet inte om det var detta som fick honom att publicera nedanstående citat i fredagens tidning.



Vilket syfte Wickbom hade med att citera detta stycke vet jag inte. Men jag anser att islam är ett av vår tids största problem. Ett problem som utan vidare kan och bör betraktas med största allvar. På 30-talet förstod man inte vilket hot nazismen utgjorde, idag betraktar jag med stor oro den utveckling som sker i Asien och Afrika där kristna utsätts för förföljelse i en rad länder av muslimer.

I Europa ökar andelen muslimer för varje år vilket är mycket oroväckande. Om det är denna problembeskrivning som avses så kan jag instämma men är det något annat så är man ute och fiskar i grumliga vatten.



Ulf Wickbom startade sin karriär på Barometern med ett riktigt lågvattenmärke som gjorde mig mycket upprörd och något som jag aldrig kommer glömma och jag har försökt ge tillbaka ett antal gånger på min blogg. Läs mitt blogginlägg från 2010.

Jag lovade i mitt blogginlägg att det skulle dröja länge innan Ulf Wickbom skulle få sätta sin fot i ett nytt mediehus. Nu kommer han inte få göra det, i varje fall inte som anställd av Barometern.

Jag hoppas dock att han inte slutar på samma plumpa sätt som han började men vi får nog tyvärr räkna med några riktiga lågvattenmärken innan han slutar den 1 september. Men jag kan ju alltid hoppas att även Wickbom blivit mer upplyst under dessa år.


Dagens Nyheter ägnade nästan hela första sidan i fredags till en artikel om Stasi.
Den handlade svensken och professorn Anders Törnvall som säger sig ha blivit utelämnad till Stasi av en ”vän”.

"Som teologistudent i
Lund på 1960-talet reste han ett tiotal gånger till Rostock och Berlin för att stötta östtyska studenter.

När Stasis arkiv öppnades efter murens fall avslöjades den unge östtysk som Anders Törnvall hjälpte att etablera sig i Sverige ett par årtionden tidigare som Stasiagent. Anders Törnvall hade blivit grundlurad.”



Det är en inte alltför djärv gissning att den Stasiagent som avses i DN:s artikel är den nyligen avslöjade prästen Aleksander Radler med täcknamnet ”Thomas”. Birgitta Almgren skriver ca 6 sidor om agenten ”Thomas” i sin bok ”Inte bara spioner”. Agenten ”Thomas” är en riktigt ful fisk som utbildats grundligt för att bli Stasiagent och som belönats för sina bedrifter av DDR. Till och med av Stasichefen Erich Mielke.

Läs Expressens avslöjande eller se inslaget.



I en artikel i tidningen Dagen förnekar han alla uppgifter

Prästen Dag Sandahl har uppenbarligen läst Birgitta Almgrens bok eller fått uppgifterna om Aleksander Radler från någon annan källa inom Svenska kyrkan. I vilket fall som helst sätter han fingret på en öm punkt då han ifrågasätter Aleksander Radler bakgrund och österrikiska medborgarskap. Hela hans bakgrund är höljd i dunkel.

Läs prästen Dag Sandahls blogginlägg

De uppgifter som Birgitta Almgren lämnar i sin bok om agenten "Thomas" är mycket anmärkningsvärda och borde få hela mediasverige på fötter!!! Men det är nästan helt dött! Allt fokus ligger på ABB.

I fallet med "Thomas" kan det handla om en präst som suttit i de inre kretsarna av Svenska kyrkan tillsammans med biskopar. Han har dessutom haft uppdrag för moderaterna och kristdemokraterna så det saknas inte infallsvinklar om journalisterna vill hitta skoop!

Ändå är det tyst som i graven i svensk media!



UPPDATERING!

En bild som får det att vända sig i min mage på mer än ett sätt.

Men samtidigt kan man inte låta bli att tänka på ett gammalt ordspråk som säger "En bild säger mer än tusen ord".
Alla dessa har utnyttjat de fruktansvärda illdåden som ABB begick den 22 juli på det ena eller andra sättet för att uppnå sina egna syften. Skäms de för detta? Nej, inte det minsta, de tillhör ju den politiskt korrekta eliten som alltid anlitas som experter av  Sveriges Radio och Sveriges Television och sitter i TV-sofforna var och varannan vecka. Grattis Sverige!







Kommentarer
Postat av: Rune

Ulf Wickbom ersätts av Martin Tunström som är en av Sveriges fegaste ledarskribenter.

Jag kan inte glömma att när SD överfölls i Rottne av AFA-ligister att Tunström då inte hade någon som helst åsikt om detta terrordåd.

Han brukar i övrigt inte ha svårt att ha en åsikt om det handlar om något som är tillräckligt långt ifrån Sverige.

Jag mejlade ändå honom med frågan om han stödde politiskt våld. Men, nejdå det gjorde han visst inte, Men inte en rad om detta kom ifrån honom i tidningen. Så hans svar blev utan värde.

Förövrigt är han en av landets tråkigaste ledarskribenter med väldigt mediokra artiklar. Jag hoppas att Thoralf tar emot honom med varma servetter när han tillträder efter nyår.

2012-04-21 @ 20:44:10
Postat av: Skånepåg

O.T.



För den som missat vad EXPO håller på med. En minst sagt skrämmande information om denna organisation.

2012-04-21 @ 22:21:52
URL: http://expomakt.wordpress.com/
Postat av: G

Undrar vem som blir Thoralfs hatobjekt nu efter Wickbom.

Men det kanske inte blir svårt. Alla som inte slickar Thoralf i röven hamnar väl på svarta listan

2012-04-22 @ 00:25:28
Postat av: Solidus

G, vem hatar vem?



Ps. Om du hamnar på en "svart lista" så syns ju inte namnet....



Ps 2.

Ditt språkbruk verkar vara framkallat av dålig uppfostran eller egen erfarenhet.

2012-04-22 @ 00:55:05
Postat av: SD

G



Vem har du som hatobjekt? Thoralf

2012-04-22 @ 01:03:58
Postat av: Thoralf Alfsson

G



Jag har inga hatobjekt utan jag kritiserar endast det som jag tycker är fel. Sedan har vissa mer fel än andra, enligt mitt synsätt.



Det kallas yttrandefrihet inte hat!



2012-04-22 @ 01:07:42
Postat av: Magentan

OBS! Läs texten och se Affes illustration på Breivik och hans nyttiga idioter i Sverige!



Den är nog Affes otäckaste bild hittills:



http://affes.wordpress.com/2012/04/21/breiviks-nyttiga-idioter-i-sverige/



2012-04-22 @ 01:19:06
Postat av: G

Solidus, du känner inte mig , tack och lov, så håll tyst.

Detsamma gäller för dig SD

2012-04-22 @ 01:40:34
Postat av: S Småland

Jag anser att det inte är konstigt att Breivik gjorde det hemska som han gjorde han har ju tänkt sej in i hur det ska bli om islam får ta över i norden ! Analyserar man som han gjorde så kan det ju slå över för vem som helst ! jäpp !

2012-04-22 @ 07:27:20
Postat av: Repell

Många har hört talas om denna man Olof Palme men har inte en aning om vad han hävdade om det svenska folkhemmet, som nu SD har tagit fasta på i stora stycken, som vänster maffian och även sossarna har glömt bort, tack vare den vänstervridna alliansen 7 klövern vill ha det egoistiska och hänsynslösa samhället "men det vet det inte om" att deras politik upprätthåller och leder till detta avskyvärda samhällsprojekt där Reinfeldt håller i taktpinnen för närvarande!



Lyssna väldigt noga på vad de medvärkande säger i filmen, som kan få många att förstå hur politik kan förgöra ett helt samhälle på grund av politisk okunnighet som jag anklagar 7 klövern för, bortsett några få händer, men de å andra sidan sett blir nedtystade, så de spelar med i den icke människovärdiga politiken!



http://www.filmarkivet.se/sv/F...

2012-04-22 @ 07:35:25
Postat av: Repell

Många har hört talas om denna man Olof Palme men har inte en aning om vad han hävdade om det svenska folkhemmet, som nu SD har tagit fasta på i stora stycken, som vänster maffian och även sossarna har glömt bort, tack vare den vänstervridna alliansen 7 klövern vill ha det egoistiska och hänsynslösa samhället "men det vet det inte om" att deras politik upprätthåller och leder till detta avskyvärda samhällsprojekt där Reinfeldt håller i taktpinnen för närvarande!



Lyssna väldigt noga på vad de medvärkande säger i filmen, som kan få många att förstå hur politik kan förgöra ett helt samhälle på grund av politisk okunnighet som jag anklagar 7 klövern för, bortsett några få händer, men de å andra sidan sett blir nedtystade, så de spelar med i den icke människovärdiga politiken!



Många har hört talas om denna man Olof Palme men har inte en aning om vad han hävdade om det svenska folkhemmet, som nu SD har tagit fasta på i stora stycken, som vänster maffian och även sossarna har glömt bort, tack vare den vänstervridna alliansen 7 klövern vill ha det egoistiska och hänsynslösa samhället "men det vet det inte om" att deras politik upprätthåller och leder till detta avskyvärda samhällsprojekt där Reinfeldt håller i taktpinnen för närvarande!Lyssna väldigt noga på vad de medvärkande säger i filmen, som kan få många att förstå hur politik kan förgöra ett helt samhälle på grund av politisk okunnighet som jag anklagar 7 klövern för, bortsett några få händer, men de å andra sidan sett blir nedtystade, så de spelar med i den icke människovärdiga politiken!

http://www.filmarkivet.se/sv/F...www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=384&returnurl=http://www.filmarkivet.se/sv/Sok/?q%3dPolitiska%2bdebatter%26categoryid%3d12%26minyear%3d1980%26maxyear%3d2010

2012-04-22 @ 07:38:48
Postat av: Söndag

Visst kan man koppla samman SD och Breivik, det handlar bara om hur pass långsökt man vill vara. Vill man vara något mindre långsökt så är det avsevärt lättare att koppla samman svenska miljöpartiet med det tyska nazistpartiet. Kedjan ser ut så här: Tyskland fick världens mest moderna och framsynta miljölagstiftning och djurskyddslagstiftning i världen under 30- och 40-talen. Nazisterna var den tidens "gröna vågrörelse". Det fanns således ett betydande miljömässigt tankegods att bygga på i Tyskland, vilket ledde fram till att Die Grünen bildades 79/80. Partiet utgjorde förlagan till det svenska miljöpartiet som bildades ett par år senare.



Vips har vi alltså bevisat kopplingen mellan nazismen och miljöpartiet i Sverige. Långsökt? Ja, men inte mer långsökt än kopplingen mellan SD och Breivik.

2012-04-22 @ 08:22:58
Postat av: Rune

Rättelse!

Det blev lite fel när det gäller Martin Tunström. Han tillträder sin tjänst på Barometern den första september. Det är hans efterträdare på Smålandsposten Marcus Svensson som tillträder en bit in efter nyår nästa år.

Men jag ser fram mot när denne räkmackeglidare får det hett om örona när Thoralf går i närkamp med honom.

2012-04-22 @ 08:36:45
Postat av: S Småland

Nu blir det många godhetsapostlar som blir lyckliga , varför jo Billström lovar ordna en lag som tvingar kommunerna till att ta emot ensamkommande skäggbarn ! Att ingen får den mannen avsatt !

2012-04-22 @ 08:55:24
Postat av: Solidus

Bästa G, nej jag känner inte dig. Men jag låter mig aldrig tystas av nättroll. Jag svarade på ditt inlägg inget annat och använder man otrevligt språkbruk på en demokratisk blog så få du och andra förstå att man reagerar.

2012-04-22 @ 09:40:26
Postat av: Ludvig

Anser också att Islam är det största hotet vi har mot ett fritt samhälle.

2012-04-22 @ 09:45:50
Postat av: PMS

Nyttiga vänsteridioter finns det gott om,det mest skrämmande är att det vänsterextrema SVT ger dessa sina likar fritt spelrum.

Det är därför ett måste att SD-politiker sätter ner foten och därmed markerar att nu får det vara nog med "oberoendes" SVTs hatpropaganda,riktat mot ett demokratiskt till riksdagen invalt parti.

2012-04-22 @ 09:50:17
Postat av: Hacke

Rundgången i pk-media blir alltmer uppenbar. Omflyttningen i tv-soffor och bland ledare/krönikörer/"journalister" är som ett enda turnerande och växande åsiktssällskap med ett och samma budskap.

Att man nu börjar citera varandra i allt större utsträckning är ännu ett illavarslande exempel på hur man sakta men säkert använder den egna rollen som maktmedel till att kapa åt sig ännu en bit av den reella makten. Den makt man enligt uppdraget har, eller snarare sagt hade, som uppgift att granska.

Det stinker allt värre om svensk fulmedia när den ackompanjerad av sjunkande förtroendesiffror gräver sin egen grav.

2012-04-22 @ 10:00:04
Postat av: Gröne Gustav

”Västeuropa skulle behöva 700 miljoner immigranter de närmaste 50 åren för att bevara dagens åldersfördelning i befolkningen”.

Frans Willekens, Interdisciplinära Demografiska Institutet i Nederländerna



Sverigedemokraterna verkar inte tycka att den som varit skicklig nog att födas i Sverige har tillräckligt med fördelar, gentemot de som varit klantiga nog att födas i fattiga länder. Vad är det då som förenar det svenska folket? Tja, enligt Göran Hägg kan ett folk definieras som ”en grupp människor som förenas av gemensamma vanföreställningar om det förflutna”. Sverigedemokraterna vill bevara dessa vanföreställningar, medan starka krafter i EU vill att Europa samlas kring gemensamma europeiska vanföreställningar istället. Den norska sedvänjan att ”gå på tur” sägs vara något som norska staten hittade på eller stärkte efter unionsupplösningen med Sverige 1905, då en norsk nationell identitet ansågs behöva stärkas.

Så vad är egentligen typiskt svenskt om vi inte nöjer oss med Göran Häggs definition ovan? Ja, inte är det Sverigedemokraterna i alla fall, för deras kostymrasistiska åsikter håller ju inte så många med om. Däremot verkar människor i Sverige ha ganska annorlunda åsikter jämfört med resten av världen.

2012-04-22 @ 10:56:20
Postat av: leifer

OT Tips



http://www.expressen.se/nyheter/kommun-ska-tvingas-ta-emot-asylbarn/



billström vill nu tvinga kommuner ta emot s.k. ensamkomna flyktingbarn. Grattis SD om det går igenom! Vad jag menar är SD kommer få massor av nya röster (från landsorten) på detta.

2012-04-22 @ 11:16:00
Postat av: Gubben o Gumman

Gröna "Lill Gahrton" ? : Frasse har säkert en poäng, men lösning på detta är emellertid inte att fylla upp Sverige med bidragstagare på livstid, då spär du bara på bördan ännu mera, oturssancket dödar Sveriges socialförsäkringar, samt svenskar på gator och torg lägg ned.



Det är ingen merit att vara fulsvensk och rasist mot sitt eget folk, finns inte värre pigs in the world.



Ca 67 % av svenskarna håller med SD i invandrarfrågan, håll i hatten valnatten 2014.

Vi hoppas att ytterligare minst 20 oiokofober får lämna Rosenbad.



Varken du eller någon annan grönrödgöling har en siffra rätt, däremot en åsiktstdiktatur på er sida i TV och press, där har du orsaken till det du fabricerar som något slags omdöme om svenska folket.



Titta i en spegel så får du se en tvättäkta landsförrädare och rasist hur känns det äggBert ?

2012-04-22 @ 11:21:44
Postat av: s29

Ja du Gustav, jag sitter i mitt hem ett par hundra meter från asylförläggningen och har mina kostymrasistiska små funderingar. Hur kan det komma sig att dom nyanlända somalierna är så feta? När jag läser om Somalia på Internet ser jag bara magra fattiga stackare,sjuka och undernärda.Kan det vara så att man satsar våra resurser på krimminella istället för könsstympade, utmärglade kvinnor? Vilken agenda kan föreligga? Är det så att föredetta fartygskapare och mördare kanske anses mer kreativa samt produktiva i framtiden Sverige? Det känns dock skönt att veta att vi i Sverige tycks ha obegränsade resurser.

2012-04-22 @ 11:37:34
Postat av: Söndag

"Så vad är egentligen typiskt svenskt?", frågar sig Gröne Gustav, och visar därmed prov på ett påfallande vanligt argument mot Sverigedemokraterna, för det är något som ingen egentligen kan definiera. Därmed tror sig Gröne Gustav och hans liksinnade att de vunnit det replikskiftet. Nu förhåller det sig dock så att vad som är typiskt svenskt, är ett exempel på ett institutionellt faktum. Utmärkande för dessa är att "alla" har en ganska klar bild över vad sådana faktum konstituerar, men de är ganska svåra att definiera. Ett annat exempel är "äganderätt". Det är fullständigt omöjligt att definiera vad äganderätt innebär, enda chansen är många gånger att definiera ordet negativt, d v s dra bort allt man inte får göra med sin egendom, det som blir kvar är då äganderätten. Egentligen löser inte heller detta problemet då listan kan göras i princip oändligt lång. Trots dessa problem har vi nog alla en ganska klar bild av vad äganderätten innebär och få torde ifrågasätta att en sådan rätt existerar.

2012-04-22 @ 12:09:00
Postat av: Skånepåg

Wilhelm Moberg, Svensk strävan, 1941



”Sverige är vårt, det är sex och en kvarts millioner levande svenskars land.

Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. De döda är åtskilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss.



Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelsen och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk. Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk.



Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land. Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här.



Vad Sverige i dag är, det har döda och levande svenskar gjort det till, och ingen annan. Sverige är idag vårt genom svensk strävan. De levande svenskarnas uppgift är att bevara det och förkovra det genom att fortsätta denna strävan – på frihetens grund.



Vi är ett litet folk, men vi har ett stort land att bo i. Se på Europa-kartan! Vårt land brer vida ut sig i världsdelen. Men vi är få, vi är de ensamma stugornas folk, och även om vi numera delvis bor i städer, så är vi dock någon gång komna från bönders, torpares, backstugesittares stugor.



I ensamheten i stora ödsliga skogar har en svensk folksjäl danats genom tusendena år. Brottningen med stenen och stubben när åkern bröts, har gett oss krafter – andliga och kroppsliga. Och starkt motstånd utvecklar starka krafter. Så har detta lands skog och mark präglat oss, gett oss det egnaste, upprinnelsens källa till vår folkstyrka, den ensamme skogsbons stolthet och frihetssinne och den sege odlarens ihållighet.



Det verkligt svenska är sålunda ursprunget – vår växtplats. Det är för mig den barndomens jord där jag sprang barfota något dussin somrar, och kände enrisbuskens barr under fötterna. Barndomens mark, det är vårens allt ljusare kvällar med morkullsflykt över stugbacken, och tranornas skrik från kärret. Det är sommarens solvärmda bäck med sitt ljumma vatten plaskande kring barnaben med sårskorpor på knäna. Det är höstens röda lingontuvor och det nedfallna äpplet i dagg-gräset en klar morgon. Det är vinterns snödrivor vid farstubron. Det är iskanornas kälkbacke. Det är några barn i en gråmosses lavstuga på skogsbacken en enslig kväll i skymningen. Far är på regementsmötet, mor på dagsverke uppe i Roten. Barnen sitter vid stugans fönster och trycker sina näsor platta vidmot emot glaset. Finns det inte någon där nere på vägen? Det är fattigdom – men en stolt fattigdom, som hjälper sig själv till livets tillräckliga uppehälle, till det grova, men mustiga dagliga brödet från rågen på åkerlappen kring stugan. Det är en sund och fri barnaväxt, som den vilda örtens mellan enbuskarna i hagen. Det är frid och trygghet i ett fredligt land, där barnen föds fria av fria föräldrar.



Ett land där också de minsta backstugors barn får pröva sina möjligheter av alla slag så långt deras krafter räcker till. Ett land där var och en får växa efter sin egen art. Detta är det egna, det som aldrig skall låta sig utbyta mot något främmande. Detta är roten och blodsbandet, min andliga arvslott som jag har att föra orörd vidare åt mina egna barn. Detta är för mig det svenska, det omistliga.



Kan det sägas bättre!

2012-04-22 @ 12:27:44
Postat av: Arvid

Du är lite seg i skallen, gröne Gustav. Vad tror du händer med svenskarna när vi blir i minoritet? Hur ser situationen ut för alla vita överallt där de är i minoritet? Tror du kanske att främmande folkslag från arabvärlden och Subsahara är snälla och gulliga filantroper som vill oss väl och inte skulle göra en fluga för när? Tror du att negrer och araber vill "leva i fred sida vid sida" med oss? Svenskarna kommer att förföljas, blandas upp, trängas undan, förslavas och kanske också slaktas som djur i stora antal. Vi vet alla hur det förhåller sig med kurder och turkar, båda folkslagen tilhör samma ummah och har av Allah förpliktigats att vara skoningslösa mot endast de otrogna, men "nådiga mot varandra"; hur gick det med den islamiska förbrödringen och den multikulturella och multietniska harmonin??



Eller betrakta de somaliska klanerna? Sunnier kontra shiiter? Hutuer kontra tutsier. Etiopier kontra eritreaner? Serber kontra albaner? Kroater kontra bosnier? Tibetaner kontra kineser? Israeler kontra sk palestinenser? Gå tillbaka i tiden: danskar kontra tyskar...osv. Stabilitet och harmoni kan endast skapas med fasta gränser och självvald avskildhet.



Till slut kommer vi inte längre att finnas kvar, utan vara borta för alltid. Och de "svenskättlingar" som finns kvar kommer att vara bruna och skilja sig avsevärt och radikalt från dagens svenskar. Svensken har ju visat att de inte kan bli bruna tillräckligt. Då är det mindre hälsovådligt att vara mulatt än solariebrun. Vad som 7-klövern nu driver är inget annat än FOLKMORD.

2012-04-22 @ 12:34:22
Postat av: Ex occidente lux

Bra att Du håller Stasigrytan kokande Thoralf! Jag har träffat Aleksander Radler åtskilliga gånger under den tid han bodde i Skåne. I motsats till många andra, tyckte jag att han var uttalat osympatisk, kryptisk till hela sitt väsen. Det här var verkligen en person som man aldrig visste var man hade.



Troligen spionerade han bl.a. på Tyska församlingen i Malmö som även har förgreningar i delar av sydsverige. Många församlingsmedlemmar hade flytt från DDR eller hade på annat sätt anknytningar dit, inte minst i kyrkliga kretsar.



Att värva präster som operativa agenter var en viktig kugge i Stasis maskineri. En präst väcker ofta människors förtroende. En välkänd och karismatisk präst som t.ex. umgås med politiker, har föhållandevis lätt att plocka dem på upplysningar.



En annan som nu avslöjats att ha stått på Stasis lönelista är vänsterns gullegris under decennier, Günter Wallraff. I svenska språket har denne högst tvivelaktige figur till och med givit upphov till verbet "wallraffa" - numera upptaget i SAOL. Detta avslöjas idag i tyska Welt am Sonntag i en lång och väldokumenterad artikel:



http://www.welt.de/politik/deutschland/article106211444/Schrieb-die-Stasi-bei-Wallraffs-Ganz-unten-mit.html

2012-04-22 @ 13:18:03
Postat av: Gubben o Gumman

Söndag : Den socialistiska ordleken är kraftigt störande

2012-04-22 @ 13:25:19
Postat av: Söndag

Vilken ordlek med socialistiska förtecken avses?

2012-04-22 @ 13:37:10
Postat av: Gröne Gunnar

För kännedom.



Sverigedemokraterna (SD) (Sweden Democrats)

Founded 6 February 1988. The SD is a populist, nationalist, anti-immigration and anti-Islamist party. It adopted an anti-Islamist stance in the late 1990s. The SD claims 6,000 members. It publishes the SD-Kuriren.

In the 2010 General Election the Swedish Democrats polled 5.7% and won 20 parliamentary seats. This was the first time they had crossed the threshold needed to win parliamentary seats. In 2010 the Swedish Democrats hosted a meeting on the threat of Islam addressed by Alan Ayling (aka Alan Lake). Leader: Jimmie Åkesson, since 2005

Website: http://www.sverigedemokraterna.se



http://www.hopenothate.org.uk/counter-jihad/country/Sweden

2012-04-22 @ 13:51:07
Postat av: Skånepåg

@ Gröne Gustav för kännedom.



Utdrag ur boken om Black Country – af Thomas Nydahl

"Sedan ett par dagar arbetar jag med frågan om shariadomstolar och extremiströrelsers krav på att sharia ska gälla i hela det brittiska samhället. Det mesta jag skriver om utspelar sig förstås i Black Country, där min bok har sitt centrum. Men här vill jag visa ett kortare avsnitt som börjar i London.

Sommaren 2011 började brittiska islamister sätta upp klisterlappar som förkunnade att sharialagar gällde i de stadsdelar där budskapet fanns. Det löd: ”You are entering a Sharia-controlled zone – Islamic rules enforced.” Det började i London ( i stadsdelar som Waltham Forest, Tower Hamlets och Newham) där lyktstolpar och busshållplatser tapetserades med det hotfulla och uppfordrande budskapet.

I dessa zoner, sa lapparna, förbjöd man spel, musik, alkohol, pornografi och prostitution samt rökning och droger. Enligt predikanten Anjem Choudary från den förbjudna organisationen Islam4UK, ingick kampanjen i den långsiktiga, strategiska strävan att också i England skapa det Islamiska Emiratet. Enligt predikanten har den brittiska regeringen pekat ut 25 enskilda områden i landet där islamismen är ett stort problem. Just där, säger Choudary, ska vi agera för att skapa shariazonerna. Där kommer man inte att acceptera ”den västerländska civilisationen”. Inte ens umgänge mellan könen betraktas som tillåtet.

I vissa stadsdelar hotas redan nu kvinnor med våld om de inte bär slöja. En representant för Quilliam Foundation, James Brandon, säger att dessa ”taliban thugs” inte är representativa för befolkningen i områdena, och att deras verksamhet bidrar till klyftor och splittring” (Daily Mail 28 juli 2011).

En månad senare, i augusti, skriver The Telegraph om verksamma sharia-domstolar i Birmingham. Här koncentrerar man sig på civilmålen, som hustrumisshandel och skilsmässor. Shariadomstolen sammanträder en gång i månaden i Birmingham Central Mosque. Ordförande är Dr Mohammed Naseem, han sitter bredvid imamen Talha Bokhari, och Amra Bone, den enda kvinnan som sitter i en sharia-domstol i England. Naseem råder en misshandlad kvinna, Jameela, att ”för barnens skull” försöka uthärda och upprätthålla skenet.

Michael Nazir-Ali, före detta biskop i Rochester, född i Pakistan, har länge kritiserat bruket av sharia. Han menar att deras främsta uppgift är att upprätthålla orättvisor mellan muslimer och icke-muslimer, mellan män och kvinnor.

Alan Craig, en före detta Newham-politiker, som bott 30 år i området, upprörs över att han inte i en enda butik numera kan köpa icke-halalmat. Han möter inte längre kvinnor i slöja, de flesta är klädda i heltäckande niqab med svarta handskar. Inte ens i de sekulära brittiska skolorna frångår man muslimska regler. Alldeles oavsett andra omständigheter vägras barnen vatten och mat under Ramadan.

I närheten av Newham ligger Leyton, hemmakvarter för Islamic Sharia Council, en organisation grundad 1982 som styr över ett dussintal shariadomstolar landet runt. Det finns uppskattningsvis hela 85 stycken totalt. En av männen i organisationen, Dr Suhaib Hasan, vill att man i landet inför två av sharias kanske mest motbjudande inslag: stening av otrogna kvinnor och stympande av händer på tjuvar. Jim Fitzpatrick, parlamentsledamot för Labour, menar att shariadomstolarna tar ”strypgrepp på de muslimska delarna av samhället och bidrar till en islamiseringen”.

2012-04-22 @ 14:34:34
Postat av: Svensson

Dom har bra fantasi i alla fall. Breivik är Norsk, och det har kommit fram till att han var en ensammen galning. Sverigedemokraterna är ett Svenskt parti, som försöker få ordning på landet.Hur han lyckas se en koppling, förstår inte jag. Det var nog tur att han avgick.

2012-04-22 @ 15:00:57
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Carl viktiga filmer att se

hallå "rebell" man behöver bara filmid i länken resten tas bort.



är det denna film ni länkar till?

hur kom det sig att ni hittade den?



http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=384



nedanstående filmer är viktiga att lyssna till:



http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=385



http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=386



http://filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=267



en politiker skall ju skapa ett bra samhälle för sin befolkning, det är dennes arbetsuppgift.



verkar som 7 klövern efter 1986 lyder under globala bankerna som gett våra politiker i uppgift att plundra Svenskarna på allt.



det tog fart efter Novemberrevolutionen, här en intressant dokumentär från SVT(troligen inspelad innan politiska korrektheten slog till 100 procent)

http://www.youtube.com/watch?v=Z95xH9Svq3k



palme ville nog stoppa mycket tokerier som skulle innebära en katastrof för Svenska välfärdssamhället som byggts upp efter generationer av hårt arbete.



det var nog inte bara spaningsantennen utanför Östhammar som Nato ville placera 1986 som palme var emot.



tydligen hadde hela regeringen tappat stinget och verkade lyda under nån mäktig makt.



Hoppas SD kan ta uppstafettpinnen som Tage erlander, Gunnar sträng och olof palme bar på.

2012-04-22 @ 15:11:15
Postat av: Lotta

Vad jag är trött på naiva, blåögda dumskallar som "Gröne Gustav". Om du nu tycker att världen är så orättvis och att du haft turen att bli född i Sverige till skillnad mot någon som haft oturen att födas i ett fattigt land. Byt plats med den fattige då vet ja. Ge bort ditt hem och allt du äger till någon fattig. Media kan säkert hitta någon lämplig form av dockusåpa av det hela, det är de ju bra på. Där kan vi få följa dig när du installerar dig i ditt nya spännande liv i fattigdom och som en parallell kan vi följa den före detta fattige som tagit över ditt liv i Sverige. Innan du far bjuder jag dig dock gratis på ett litet filmklipp som alla självpåtagna godhetsapostlar likt dig själv borde se. Var så god och håll till godo.

Postat av: S Småland

Hälften av publiken både i Lasse Kroners program och Postodmiljonären består av invandrare man kan kanske tänka sej att dessa är särskilt inbjudna av TV4 och SVT ! Allt bara för att vi ska vänja oss !

2012-04-22 @ 15:23:06
Postat av: Da Capo

Många ulvar blir aldrig avklädda sin fårakläder



Förvånandsvärt vad Olof Palme ligger väl till i vissa av dagens kommentarer. Det förvånar mig. Med anledning av detta skulle jag i dessa Breiviksdagar vilja fästa uppmärksamheten på en annan, av många beundrad, snubbe, Nelson Mandela.



Samma taktik som Nelson Mandela tillämpade, tillämpades i viss mån av Breivik. Mandela var i ANC militanta del "Nationens spjut" och han dödade även mest "förrädare" dvs rasfränder - precis som copycaten Breivik. Av de som Mandela dödade, var bara någon enstaka procent vita. Både Mandela och Breivik har försvarat sina handlingar som "an act of war". Jag vet inte vem som dödat flest människor, Mandela eller Breivik. Mandela sprängde även av bomber "lite hipp som happ", lite varsomhelst - Brevik dödade en massa på en gång medan Mandela tog död på bara några stycken i stöten. Mandela var även mer sadistisk i sitt dödande. Mandela införde tex sk 'necklacing'. [www.youtube.com/watch?v=gqcZ7TXo0yI]. Det är när man trär ett bildäck fyllt med bensin över en persons överkropp och tänder på.

Inte många medier vill prata om Mandelas ogärningar idag. Istället ordnande man galor och samlade in pengar till honom. Mandela fick Nobels fredpris 1993 - i Norge! - och är även hedersdoktor vid Uppsala universitet. Att inte "göra motstånd" hade enligt Mandela varit likställt med en ovillkorlig kapitulation. Mandela förklarade vidare i sitt eget manifest 'Manifesto of Umkhonto' att det Nationella partiets politik riskerade att skada landets ekonomi, eftersom utländska investerare skulle dra sig för att investera i landet samt att - "torture was "routine" - even though it was not official policy - as were executions "without due process" at ANC detention camps, particularly in the period of 1979-1989." 'Umkhonto we Sizwe', - Wikipedia.

2012-04-22 @ 16:35:07
Postat av: Stefan A

Varför föll Jugoslavien samman?varför delade Tjeckoslovakien på sig?varför ville inte Norge höra samman med Sverige? gjorde dessa fel?sådana saker borde Gröne Gustav och den enfaldiga godhetsregeringen fundera på.Är inte Sverige en del av världen?tror de verkligen att inte samma sak kan ske här? det tar bara lite längre tid just pga. att vi varit en homogen befolkning.

2012-04-22 @ 17:04:15
Postat av: Gubben o Gumman

Söndag : Begrep du inte att det var den första meningen där du citerade Gröna Ole ?

2012-04-22 @ 17:13:38
Postat av: Da Capo

ur DN:

Större invandring.

Det är utmärkt att Stefan Löfven slagit fast att jobben är den viktigaste politiska frågan. Jag vill här bidra till att utforma en modern arbetslinje som även innehåller ett sysselsättningspolitiskt ramverk. Både andelen sysselsatta i befolkningen och totala antalet arbetade timmar måste öka. Det kan ske genom att tidigarelägga ungdomars inträde på arbetsmarknaden, genom att uppmuntra äldre att arbeta längre och att i än högre grad stimulera invandring av välutbildad arbetskraft, skriver Erik Åsbrink - gift med Ylva.



http://www.dn.se/debatt/socialdemokratin-maste-utforma-en-ny-arbetslinje

2012-04-22 @ 18:01:28
Postat av: Söndag

Ifrån både höger och vänster pratas det hela tiden om det så kallade utanförskapet. Vad som hade varit mer intressant att tala om, hade snarare varit det "utanförskapande" som 7-klövern ägnar sig åt och som är en naturlig följd av flykting- och invandringspolitiken. Även en person med de mest rudimentära kunskaper i ekonomi inser med lätthet att den markoekonomiska chock som Sverige konstant utsätts för i och med den massiva invandringen, är orsaken till det så kallade utanförskapet. Det finns ingen möjlighet i världen att den svenska arbetsmarknaden kan absorbera detta enorma inflöde. Speciellt inte då efterfrågan på somaliska analfabeter får anses vara något begränsad. SD borde börja använda ordet "utanförskapande" för att beskriva 7-klöverns samsyn kring invandringsfrågan.

2012-04-22 @ 18:51:12
Postat av: PeRo

Intressant att se hur SD-anhängarnas syn på demokrati och fri debatt ser ut.

Om någon har andra åsikter så ska den personen förlöjligas och hotas. De kanske är ett av skälen till att det svenska folket fortsätter att säga nej till SD.

2012-04-22 @ 19:03:08
Postat av: S Småland

PeRo ,Det är ok med demokrati men just ordet demokrati betyder väl inte att Sverige ska ta emot all nödlidande i världen ? Vem ska till slut betala ?

2012-04-22 @ 19:21:28
Postat av: Da Capo

Hej Söndag!



Vem beskrivs här?



Han föddes 1947, är en svensk socialdemokratisk politiker, har varit finansminister 1996-1999 och efterträdde den 1 januari 2008 Inger Efraimsson som ordförande för Försäkringskassan. Han håller nu på med att byta jobb till rådgivare för USA:s största investmentbank Goldman Sachs.



ERIK ÅSBRINK, gift med Ylva.



Se 18:01:28!



Vad begriper du om ekonomi, som inte ÅSBRINK vet?



Vem lyssnar på dig?



Ven lyssnar på ÅSBRINK?



Du är ett muspip i en tornado.



Du måste åtminstone börja skrika!

2012-04-22 @ 19:50:50
Postat av: Lars-Inge

@ PeRo



"Intressant att se hur SD-anhängarnas syn på demokrati och fri debatt ser ut.

Om någon har andra åsikter så ska den personen förlöjligas och hotas."



Var vänlig och i så fall ge exempel på detta. Ett väl magstarkt påstående och enligt min erfarenhet en ren och skär lögn. Du måste blanda ihop Sd med EXPO eller någon annan politisk rörelse.

2012-04-22 @ 20:21:48
Postat av: Lars-Inge

@ Söndag



Håller med dig, och vet inte hur vi enligt Da Capo skall skrika för att det skall få rätt verkan? Förstår inte heller hur eller varför Erik Åsbrink kommer på tapeten i det här sammanhanget?

2012-04-22 @ 20:28:41
Postat av: Skånepåg

O.T.



100 000 flickor utsätts varje år för någon form av könsstympning i Storbritannien. Man kan undra hur det ser ut i Sverige?

Postat av: Lotta

@PeRo



"Om någon har andra åsikter så ska den personen förlöjligas och hotas." Kan du ge något exempel på förlöjliganden och hot. Intressant också att du inte med ett ord nämner skribenten G:s vidriga språkbruk men språkbruk som det är väl helt ok i era kretsar.

2012-04-22 @ 21:31:40
Postat av: s29

För er som inte vet vad wallraffning är,så kan jag nämna att det ex.vis betyder att Aftonbladet kan ringa upp Sverigedemokrater anonymt och försöka påverka dom att begå mutbrott. Detta förfarande är även kallat för anstiftan till brott,dock endast utanför den s.k socialt demokratiska världen.

2012-04-23 @ 12:20:54
Postat av: leifer

bottennapp i SVD idag om svensk kultur, dvs att den inte finns eller kan vara värd att bevara.



"I varje stund på vägen dit är Sverige svenskt, men att det finns ett svenskt som är oföränderligt och särskilt värdefullt är humbug. "



http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/den-konservative-och-invandringen_7077109.svd

2012-04-23 @ 19:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0