JAG ÄR SMICKRAD

Idag har Ann-Charlotte Marteus skrivit en ny skröna i Expressen, denna gång har jag förvärvats äran att medverka till delar av texten.

Detta innebär att min blogg har trängt in i kärnan av oikofober på Stockholms ledarredaktioner.

Jag är smickrad! Ett bättre betyg kan jag knappast få! Det visar dessutom att mitt arbete inte varit förgäves.

I sin krönika skriver hon följande.

”Ta Thoralf Alfsson. Han står på SD:s riksdagslista. På sin blogg skriver han den 21 oktober 2009 ett inlägg med rubriken "Ann-Charlotte Marteus sjuka hjärna".”

Undrar hur länge Marteus sparat på detta ”uppslag”, troligen nästan ett helt år. Givetvis skriver hon inte ett ord om varför jag skrev ett inlägg på bloggen med denna rubrik. Anledning var att Ann-Charlotte Marteus skrivit en väldigt osmaklig text, som så många andra gånger. Här kommer ett litet smakprov och en länk till denna ”krönika” vilket fick mig att skriva ett blogg inlägg.

”Plötsligt ser jag, för mitt inre öga, en Sverigedemokratisk partiledare, klädd i full SS-uniform, sittande i en skärblommig tv-soffa”. 

Läs hela krönikan.

Kan man hitta på detta så har man en ”sjuk hjärna”.

När du läser detta Ann-Charlotte Marteus kan du kanske maila mig så att vi kan ta en fika när jag kommer till Stockholm som riksdagsman om några veckor. ;-)

När det gäller partiledardebatten finns det inte mycket att säga. Jo, en sak.
Programledarna var urusla och ställde inte dessa partiledare mot väggen. Inga obekväma frågor. EU och Euron lämades helt utanför liksom försvaret om jag nu inte missade något. Jag fick känslan av att de rödgröna bara pratade bidrag, vilket de ovillkorligen förlorar på. 

 


Kommentarer
Postat av: Janne

Hur många procent krävs det (c:a) för att du ska komma in? Om man utgår från att ordningen inte ändras av kryss?

2010-09-17 @ 23:17:58
Postat av: Thoralf A

Janne



Ca 5,8 procent

2010-09-17 @ 23:25:30
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: MartinA

Jag håller inte med om programledarna. Visst, de är svenska journalister och därigenom vidriga och usla och tilldömas böter på miljarder kronor för vad de ställt till och tvångsbeläggas med att bo i de ghetton de vurmar för resten av livet. Men rimligen är det faktiskt andra politker som skall tvinga fram svar i en debatt. Politiker måste nämligen stå till svars för sina väljare, det måste inte journalister. Förutom i en mycket mörk framtid som tyvärr känns alltför realistisk.

2010-09-17 @ 23:29:41
Postat av: Lotta

Jag tycker att man borde ta upp det sk hedersvåldet. Måns midlim pratade garanterat inte om alla som "hoppar" från balkonger osv. De tog heller aldrig upp massinvandringen och att samtliga partier tänker låta denna bestå. Alliansen vill dessutom öka på den ytterligare. Jag har i många år tyckt hjärtligt illa om Måna Muslim, så Socialdemokrat som jag alltid varit, (innan SD fanns) men efter Reinfeldts uttalande om att man som Sverigedemokrat får räkna med att bli misshandlad som en kommentar till att David von Arnold blev torterad så avskyr jag honom mer än Måna Muslim.

2010-09-17 @ 23:41:36
Postat av: peerpedersen

Ann-Charlotte Marteus är själva sinnebilden på "Krankenstein" och borde låta sig frivilligt lobotomeras.

2010-09-17 @ 23:43:12
Postat av: Larre67

Thoralf,

Jag kommer att kryssa dig när jag röstar på söndag.

Dina ofta briljanta blogginlägg är orsaken.

2010-09-17 @ 23:44:28
Postat av: Lotta

Lätt att råka trycka ner lite fel på tangentbordet på iPhone så det gäller att se upp. Midlim skall vara Muslim.

2010-09-17 @ 23:44:53
Postat av: Robin Shadowes

Kommentaren om att ta en fika med Marteus gkorde min dag, det lilla som är kvar av den, men ändå. :)

2010-09-17 @ 23:45:53
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Robin Shadowes

Kommentaren om att ta en fika med Marteus gjorde min dag, det lilla som är kvar av den, men ändå. :)

2010-09-17 @ 23:47:59
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Helene

Plötsligt ser jag, för mitt inre öga, Ann-Carlotte Marteus, hur hon, efter en blöt kväll på Café Opera (eller var nu Stockholmssocieteten super sig full nu för tiden) raglar hem i söndagsnatten, resolut sätter upp foten mot ett träd och ställer sig och urinera (typiskt svenskt att pissa mot ett träd, enligt Marteus). Hon fumlar fram mobiltelefonen och ringer ett samtal. Med darrande underläpp och svag röst säger hon så: -Mattsson, SD har kommit in i Riksdagen!

2010-09-18 @ 00:08:01
Postat av: Cavatus

@ Lotta! Instämmer till fullo med dig. Jag AVSKYR Reinfeldt kanske mer än Mona Sahlin efter hans famösa uttalande i måndags där folk med fel åsikter får skylla sig själva om de får pisk.

2010-09-18 @ 00:30:57
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: Janne

Tack för svaret!



Runt 6% är nog inte omöjligt! Ska bli intressant att följa räkningen.

2010-09-18 @ 00:49:16
Postat av: Silver

"Fantasi är viktigare än kunskap", sade Albert en gång i världen. Aldrig tänkt på det citatet omvänt förens nu :D

2010-09-18 @ 01:07:05
Postat av: MartinA

6% framstår som mer och mer otroligt för varje dag som går. Känns mer som det kommer bli 8%.

Hursomhelst kommer jag nog kryssa TA också, jag fick bäst match med honom på valpejl.se.

2010-09-18 @ 01:32:40
Postat av: kalle

Marteus om du läser detta, så skall du veta att ca 300 hushåll har fått flygblad i sina brevlådor i kväll. och vad du än skriver för tok så är det ingen mer som tar er på allvar.

Svenskarna har fått upp ögonen som kattungar. och invandrarna läser inte gärna Svennetidningar som bara skriver på Svenska.

så om pressstödet försvinner som EU vill så har du Marteus inget jobb kvar snart.



Ni sverige vänliga dela nu ut cavatus flygblad överallt i slutspurten

2010-09-18 @ 02:50:29
Postat av: kalle

har delat ut hela fredagskvällen. känns toppen när man får komma hem och äta å dricka nåt gott, efter att gjort en insats för fädernelandet.



dela ut Ni också!

http://www.box.net/shared/dn4vryl63j



anänd en tygkasse som ni gör hål i sedan trä ett snöre och knytihop, trå snöret över ena axeln så har ni ett fodral för flygbladen som man kan ha på sidan innanför jackan. bara dra fram ett flygblad när man närmar sig nästa påstlåda. gött är det när man kommer fram till en rad med 3-6-10 postlådor som sitterihop!(se upp så ingen sitter på verandan och undrar vad för reklam det är)

#sätt flygblad på pakethållare till cyklar.

#under vindrutetorkare på bilar vid stora parkeringar(men se upp så ingen sitter i bilen)

2010-09-18 @ 03:02:42
Postat av: Anders Engdahl

Thoralf.

Jag och min fru , samt våra två söner har kryssat dig idag.

2010-09-18 @ 04:07:55
Postat av: S -E Karlsson

5,8% tror jag bara är förnamnet !

2010-09-18 @ 04:55:47
Postat av: Ludvig

När det gäller partiledardebatten, så tycker jag att statministern var den absolut sämsta. Han hade inte något vettigt att säga.

2010-09-18 @ 07:10:13
Postat av: Leif

Godmorgon alla trevliga människor, vi närmar oss rösträkningens kranka verklighet. Nu svettas okifoberna och verklighetsfoberna. 8 - 10% ?

Thoralf har mitt kryss med.

2010-09-18 @ 07:11:48
Postat av: Ronny

Denna Marteus, är sinnebilden av människor som legitimt får slänga ut sitt har mot Sverige och svenskarna. Kommer särskilt ihåg när hon skrev om en tur på en Finlandsfärja, där hon målade upp SVENSKA barn som bråkiga, skräniga, bortskämda m.m.. OBS i hennes förkrymta och rasistiska värld, är det bara svenska barn som är odrägliga. Läser man sedan kommentarerna på hennes artiklar så är minst 90% emot hennes åsikter. Ändå håller hon på!Varför!?

2010-09-18 @ 07:28:28
Postat av: Ulrika

Själv skulle jag kryssat Stellan Bojerud vår kära lilla mops.

Men det verkar ha hänt ngt.

Bloggen är inte uppdaterad sedan ett par veckor.

Känner någon till vad som kan ha hänt?!

Nu kryssar jag dig Thoralf för du är ochså en mycket god kandidat!

2010-09-18 @ 08:05:06
Postat av: Zalgonenko

Aftonbladet har på sin förstasida idag ett upprop mot rasismen... som en del populära idrottsidoler skrivit på

Med "rasismen" menar de förstås SD...

och idrottsmännen har förstås som vanligt ställts inför kravet: Skriv på annars kommer vi att skriva att du inte är mot rasism

2010-09-18 @ 08:20:27
Postat av: lee

jag ska rösta på dig !Jag bor i helsingborg ..Och har inte pratat någon politik med min mamma och pappa .Men igår ringde min mamma som röstat på sossarna i hela sitt liv..Hon sa till mig att jag skulle rösta på SD!Både föräldrarna har röstat på SD

Även andra som jag inte trodde skulle rösta på SD har sagt att dom poströstat på SD..jag tror att SD får minst 10%...

2010-09-18 @ 08:23:44
Postat av: Sverige, Sverige fosterland!

Lugn Thoralf,



Du är kryssad av mig och "tanten"!

2010-09-18 @ 08:25:35
Postat av: AWSvensson

Ni har sänkt skatten för de rika ekade i min hjärna långt in på småtimmarna, ingen gammel dansk i kylskåpet som kunde fått nervtrådarna att ställa in sig i ledet. När ämnet integration kom på programmet så blev de stela i ansiktet som gamla sovjetledare ,men det löstes bara alla får jobb. En snabb genomgång så var ämnet avklarat, ingen tog tillfället i akt att profilera sig. Man kunde andas ut och lämna det till Guds försyn.

Lycka till samtliga modiga kandidater till alla församlingar.

2010-09-18 @ 08:32:01
Postat av: Ej PK

Du har fel Thoralf. Hon har inte sjuk hjärna, hon saknar den helt enkelt. Hon (som mästan alla svenska sk "journalister") har enbart en kollektivhjärna.

2010-09-18 @ 08:32:16
Postat av: Skånepåg

Hänger på vad Zalgonenko skrivit i en tidigare kommentar.



Citat från Aftonbladet: "Sverige stå upp mot rasismen skriver man i Aftonbladet i dag. Vi ber dig, för Sveriges skull, rösta inte på ett främlingsfientligt parti i valet på söndag så att de kommer in i Sveriges riksdag." Undertecknat av ett antal svenska idrottsstjärnor. Och jag som alltid från både politiker och idrottsledare fått höra, att politik och idrott inte hör ihop!



Enligt Börje Salming så är tydligen politik i hans värld: ”Men egentligen borde det hela vara världens enklaste grej, menar Börje: ”Det handlar egentligen bara om att man ska vara snälla och hyggliga mot varandra.” Då jag läser detta aningslösa uttalande kan jag inte låta bli att tänka på följande gamla talesätt: ”Det man inte har huvudet får man ha i benen!”



Att andra välkända idrottsprofiler ställer upp på detta upprop gör mig grymt besviken, eftersom man uppenbarligen inte har en aning om det ”främlingsfientliga” partiets politik utan endast gått efter vad som man läst och hört i det politiskt korrekta massmedia. Detta är inget annat än ett nytt desperat försök från Aftonbladet, att i valspurten smutskasta Sverigedemokraterna genom att utnyttja alltför "godtrogna" idrottsprofiler.



P.S.

I dagens opinionsundersökning från UnitedMinds får SD 7,2 %. Men spridningen i dag bland de övriga opinionsundersökningarna är stor och som lägst hos Sifo med 3,8 %.

Postat av: Allemand

@Skånepåg, tror du själv på Sifos siffror?

2010-09-18 @ 09:40:23
Postat av: Skånepåg

@ Allemand



Nej, men tänkte förekomma eventuella gliringar av någon kommentator, som skulle skriva något i stil med att: "Varför redovisar ni inte siffrorna under "strecket"!

2010-09-18 @ 09:51:09
Postat av: tony Ingman

Hon verkar vara en precis så korkad brud som väl, är förutsättningen för att få jobb på Expressen,

visserligen är det i stark konkurens med t.ex.

Brita Svensson. Helt autstanding på den blaskan är

annars Thomas Matssons egen dotter Anna Matsson,

som skrev en så inskränkt krönika, fylld med faktafel och stavfel, att en person som heter

Marcus skrev en insändare på Politiskt Inkorrekt

där han fullständigt klädde av den damen ända in

till stringtrosorna. En annan människa i ett annat

yrke skulle förmodligen fått psykiska problem när

hon blev så avslöjad av okunskap i det som skall vara deras yrke. Men så icke en journalist på

Expressen. Det visar bara, att intagningskraven

på denna blaska inte är särskilt hårda

2010-09-18 @ 10:00:58
Postat av: Skånepåg

Jimmie Åkessons anförande i går kväll från SD:s slutdebatt på Gärdet i Stockholm.

Postat av: Skånepåg

En obetalbar bild från Fria Nyheter. Mona Sahlin håller "valskola" (tolka nu detta ord rätt!) i stadsdelen Vivalla i Örebro.

Postat av: Allemand

@Skånepåg, Han R dyker säkert upp som gubben i lådan, men det är bara att bortse ifrån och framför allt inte gå i polemik med dessa, tystnad är bästa sättet att bekämpa spöken. SD >8%.

2010-09-18 @ 10:36:05
Postat av: lassekolja

Oavsett vad PK-patrasket skriver och säger om Dig och övriga kloka människor (läs:Sverigedemokrater) så förtjänar Din blogg högsta betyg. Jag röstar på valdagen, valsedlarna ligger redan färdigkryssade i sina kuvert, vilka jag hämtat i samband med valsedelskontroll.Jag har kryssat Dig, eftersom jag räknar med täta rapporter om vad som händer i Riksdagen.

För övrigt har jag hört till leda att solen kommer att slockna med SD i Riksdagen men inte varför det skulle vara så katastrofalt. Jag väntar förmodligen förgäves på att åtminstone någon enda journalist skall ställa frågan: VAD ÄR PROBLEMET?, med SD i Riksdagen???! Mångfald brukar ju vara så positivt i alla andra sammanhang!?

KÄMPA PÅ THORALF och alla andra, som trots allt älskar Sverige!!!

2010-09-18 @ 10:36:15
URL: http://frianyheter.nu
Postat av: fd kollega

Jag vill också fika med dig när du kommit till Sthlm. :-)

Får man det fastän man "bara" pratar gott om dig och kryssar dig imorgon?

2010-09-18 @ 10:40:30
Postat av: Stefan A

Ja det är högsta betyg för bloggen när den får sådant celebert besök som Marteus,det bevisar att bloggen inte går obemärkt förbi, ens i den självgoda huvudstaden, märkligt att en sansad person som Madon kan jobba på samma ledarredaktion som Marteus, två verkliga motpoler.Nu kör media med sina fultrix, plockar fram matrial som de legat och tryckt på för att köra fram sista dagarna före valet, för att smutskasta SD. Undrar om dessa "idrottsstjärnor" (verkar mest vara föredettingar) visste att det skulle publiceras dagen före valet på bästa plats i tidningarna. Tror fortfarande på 12 % för SD, skämmighetsfaktorn är nog fortfarande stor, och konstigt vore det annars, efter allt våld och demonstrationer från vänsterslöddret, och den våldsamma demoniseringen i media.

2010-09-18 @ 11:04:32
Postat av: alf

http://www.youtube.com/watch?v=-mlxMndnlzw&feature-%20=related

Man kan undra hur våra politiker tänker när dom inte ser något hot från sina vänner muslimerna.

2010-09-18 @ 11:42:20
Postat av: Inge Sandén

Denna bortskämda överklasdam Marteus,är det levande beviset på, att på söndag är det inte bara krönikörer och övriga journalister och hela den intellektuella vänsteröverklassen som röstar,utan nu är det också det arbetande skattebetalande svenska folket,som med sitt arbete,försörjt dessa parasiter,som låtsas skriva och tala arbetarspråk,som går till valurnorna.



Sedan att dessa idrottssjärnor som tjänat 100 miljoner om året,sjunker så djupt att de lånar ut sig till en tidning,som också i falskhetens namn låtsas stå på de mindre bemedlades sida,gör ju att deras smutsiga kampanj slår hårt tillbaka mot tidningen självt och pensionärer och alla andra med normala inkomster kommer att rösta på Sverigedemokraterna.

Dessa stjärnor som levt i lyx och överflöd är inte behöriga att yttra sig om,varför medelsvennson lägger sin röst på Sverigedemokraterna.

Den falska godheten är värst av allt ont.

Thoralf får mitt kryss i morgon.

SD får 8,5%.

2010-09-18 @ 11:57:59
Postat av: Funtaren

Thoralf, varsågod ett litet tips om mycket stark islamkritik från en fd muslim, framför på ett mycket vackert sätt. Och en presentation som denna fd muslim gjort av sig själv.



http://richarddawkins.net/videos/473341-sharia-law

http://www.youtube.com/Nessrriinn#p/u/1/OKhad_kmrh0



Länk nummer 1 kommer från richarddawkins eftersom youtube blockade hennes video pga det vanliga islamistbandets anmälningsstormar. Hennes produktion finns dock i övrigt på youtube.

2010-09-18 @ 12:26:17
Postat av: Kalle

SD-kuriren är hackad. Istället ligger Logon för Amnesty International (stearinljuset omvirat av taggtråd) över hela sidan.



Någon eller några tycks känna ett mycket stort hot från SD:s sanningspolitik. De känner sig sååå in i helsike hotade att de tar till odemokratiska medel.



Nu har de "presenterat" sig.



Rösta "ännu" mer på Sverigedemokraterna i morgon och i framtiden.

2010-09-18 @ 12:28:31
Postat av: BossX

Nu röstar vi på Thoralf! Kryssa honom på valsedeln! Ge järnet sista dagarna.

2010-09-18 @ 12:29:19
Postat av: Funtaren

Inte bara SD-kuriren är hackad. Även Sverigedemokraterna.se.

2010-09-18 @ 12:35:51
Postat av: Fun

Det är lite av ett mirakel att Thoralf inte drabbats av hackerattacker. De där babianerna måste ju avsky honom lika mycket som övriga sanningssägare.

2010-09-18 @ 12:41:47
Postat av: Hajen

Jag kan redan nu grattulera Thoralf till riksdagsplatsen så blir jag ju först.

2010-09-18 @ 12:46:50
Postat av: Dille i Momåla



Det finns en övervikt av negativt vinkade artiklar om de rödgröna, säger e n akademiker enligt SVT.



Jag blir så full i skratt och frågar mig om den ärade herr professorn har undgått läsa hela tidningen därför att den negativa vinklingen om SD är HUNDRAPROCENTIG.



Och inte nog med detta, proffstyckare klagar ändå och menar att ALL uppmärksamhet gynnar SD.



2010-09-18 @ 13:00:08
Postat av: Hortensia Vaverrman

@Off Topic,



Hjälp gärna till att överträffa SVT,s Val2010 på facebook.

Så mycket struntprat måste bara bemötas!!!!!

Postat av: S -E Karlsson

En överläkare i Skåne kandiderar till SD , kan det verkligen vara riktigt, vi i SD är ju så outbildade ?

2010-09-18 @ 13:28:48
Postat av: Lotta

@Alf

Tack för en mycket viktig länk. En muslim stod med ett plakat och sa att man vill bygga om Buckingham Palace till moské. Reportern frågade: Men vad skall drottningen göra då? Antingen blir hon muslim eller får hon lämna landet var svaret han fick. Inser inte befolkningen i Storbritannien hur långt de låtit dessa islamister gå i övertagandet av landet? Mycket, mycket skrämmande utveckling.

Lägger in din länk i mitt inlägg också eftersom folk verkar ha en tendens att missa viktiga länkar.

Postat av: Allemand

@S -E Karlsson, Hoppas att du förstår skämt. Han är undantaget som bekräftar regeln. ;-)

2010-09-18 @ 13:46:52
Postat av: World Traveller

Jag vet inte om Amnesty International liksom Human Rights Watch numera finansieras av Saudi-Arabien. Det skulle inte forvana mig. Forresten sa byter val Svenska Roda Korset snart symbol till Roda Halvmanen.

2010-09-18 @ 13:48:32
Postat av: Gotiska Klubben

Gotiska Klubben kryssar Thoralf Alfsson!



6,23% tror vi det blir. Men ett 50%igt pålägg på den siffran skulle inte förvåna med tanke på den skräckpropaganda som ETABLISSEMANGET ägnat sig åt.



Visst ska dom vara rädda. För NÄR SD kommer in i riksdagen är det slut på den kvävande tystnaden i 08-maktens korridorer.



Postat av: Nettan

Jag kan också bli irriterad över att vissa frågor aldrig diskuteras i en valdebatt, men förstår inte vad du menar med att de rödgröna bara pratade bidrag. Har du också gått på alliansens alla myter om våra försäkringar? Sjukförsäkringen är en försäkring och inget bidrag. Den har gått med kraftigt miljardöverskott i många år.



Ni inom sd talar ofta om att ni vill värna välfärden. Samtidigt kallar ni våra socialförsäkringar för bidrag som helst borde avskaffas. Det går inte ihop. Hur ska ni ha det egentligen?

2010-09-18 @ 14:27:20
URL: http://myter.tk/
Postat av: BMW

VIKTIGT!

Sverigedemokraternas hemsida har återigen hackats.



Detta är det smutsigaste valet i Sveriges historia Vad som helst kan hända.



BEVAKA RÖSTSAMMANRÄKNINGEN I MORGON!

Vem som helst i röstberättigad ålder kan bevaka röstsammanräkningen i vallokalerna efter stängningen.



Hoppas att SD:s duktiga valarbetare kontrollerar sammanräkningen av RIKSDAGENS röstsedlar åtminstone. Men hjälp dem gärna.



Se även:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1242064/Sverigedemokraternas-hemsida-hackad.html



2010-09-18 @ 14:39:47
Postat av: En gotlänning

En lite kritisk anmärkning till din annars så välgenomtänkta blogg.



Du använder begreppet oikofob angående denna journalist på Expressen. Det här oskicket att pådyvla meningsmotståndare sjukliga psykiska förändringar (som oikofob) eller i så många andra fall en ond och dålig själ råkar vi Sverigedemokrater ofta ut för. Vi ska inte ge igen med samma usla devalverade mynt.



Vänliga hälsningar från en som kommer kryssa dig!



2010-09-18 @ 14:53:05
Postat av: EXTRA EXTRA

Nu har DU sista chansen att avgöra din egna framtid! låt de som ännu inte vaknat få veta.

dela ut flygblad i kväll ,i natt, i morron.



jag valde "Vakna upp" bild på jofesson bra

http://www.box.net/shared/dn4vryl63j



alla har redan fått SD valsedlar hem på posten så det behövs bara info nu.

2010-09-18 @ 14:59:14
Postat av: SweetHawaii Mirre!♥

Hej! du har en underbart fin blogg!♥

2010-09-18 @ 15:27:40
URL: http://sweethawaii.blogg.se/
Postat av: S -E Karlsson

Sven-Erik och Marianne har kryssat Thoralf .

2010-09-18 @ 15:43:16
Postat av: Rättvis

PK kastar masken helt. Nu utsätts sverigedemokrater för hotelser till och med i valbåset!

DDR light blir mer och mer förlagan.



http://gt.expressen.se/nyheter/1.2140519/pojkar-trangde-sig-in-i-rostbasen

2010-09-18 @ 16:10:03
Postat av: Cavatus

Hallå! Nu kan man även beställa Julia Caesars krönikor i bokform från och med idag. Här finns länken till beställningssidan:



http://aktualia.wordpress.com/2010/09/17/release-julia-caesar/



Imorgon kommer Julia Cesars sista krönika på Snaphanen. Hon började i april och skulle skriva fram till och med valet. Det är just dessa krönikor som ges ut i bokform, närmare bestämt 21 stycken. Boken heter "Fler ministrar borde gråta. Tjugoen oönskade krönikor". Bra present till morfar som inte har Internet eller dator!



Hakar på signaturen Extra Extras tips ovan. Nu är sista chansen att dela ut flygblad. Ta den chansen! Vårt mål är att spränga barriärerna som hindrar den fria opinionsbildningen och spränga journalisternas sammansvärjning mot svenska folket! Kämpa på in i det sista!

2010-09-18 @ 16:12:36
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: Skånepåg

Sverigedemokraternas hemsida http://sverigedemokraterna.se fungerar nu. Kan ibland sega, antagligen beroende på ett stort tryck.



Däremot fungerar inte SD-kuriren och man har således ännu inte lyckats fixa till allt efter dagens hackattack.

2010-09-18 @ 16:57:05
URL: http://sverigedemokraterna.se
Postat av: Skånepåg

Jimmie Åkesson framför Riksdagens huvudingång med sin bulle i högsta hugg, innehållande de 99 teser om hur SD vill förbättra Sverige. Packat med journalister och fotografet, både inhemska och från utlandet.



Jag måste tillstå att jag myser då jag ser denna "lilla kupp". Martin Luther i repris!

2010-09-18 @ 17:03:40
URL: http://yfrog.com/n55wsjj
Postat av: Smålänning

Patetiskt SD!



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lakare-ristade-sjalv-in-hakkors_5352533.svd

2010-09-18 @ 17:57:11
Postat av: Dan

Fika inte med henne! Hon kommer utnyttja det och inte dela notan på svenskt jämställt vis utan låta dig betala, hon är för fan journalist, dvs. en snål lögnerska.



// D.

2010-09-18 @ 18:16:39
Postat av: Skånepåg

@ Smålänning



Minst lika patetiskt av dig själv att föra fram detta påstående innan polisens tekniker slutfört sitt arbete. Citat från Svd:



"Polisen har heller inte hittat några spår efter eventuella gärningsmän, men den tekniska utredningen kring brottsplatsen är inte klar. Utredningen om misshandel pågår fortfarande.



– Vi kan ännu inte utesluta att det har gått till som mannen säger, så vi fortsätter att utreda det här. När teknikernas undersökning är klar tar vi ställning till om vi ska lägga ner utredningen om misshandel och istället öppna en förundersökning om falskt larm, säger Magnus Andersson.



Sverigedemokraterna uppmärksammade händelsen genom ett skrev i ett pressmeddelande efter händelsen att gärningsmännen talade ett "arabiskt-liknande" språk och att det rörde sig om två vänsterextremister som tidigare på dagen varit med och saboterat ett torgmöte som SD höll."



Vad som däremot är patetiskt är massmedia, som trots att det finns utmärkt signalement på gärningsmännen, inte går ut med detta beträffande överfallet på Federley (C) i Stockholm för några dagar sedan. Man har endast uppgett ålder på gärningsmännen men inga andra detaljer, som t.ex. etnicitet, och som skulle kunna hjälpa polisen att hitta gärningsmännen. I det här fallet kan man verkligen ha sina berättigade misstankar, om varför detta hemlighålls så här strax innan valet!

2010-09-18 @ 18:29:54
Postat av: S Turkoe

En person anses skyldig när bevis undanröjer alla tvivel.

2010-09-18 @ 18:39:38
Postat av: Skånepåg

Tillägg till min ovsnatående kommentar:

"Vinklingen på kniven skriver rättsläkaren i SvD". Så rättsläkaren vet att t.ex. en eventuell gärningsman inte kan vara vänsterhänt eller om han skurit in swastikan från hårsidan eller från nåshållet? Jag blir minst sagt förvånad över att läsa detta, eftersom jag själv har en "viss vana" att hantera en skalpell.



@ S Turkoe

Vilka bevis avser du i det här fallet?



Det är rent ut sagt korkat att gå ut med de här spekulationerna innan polisen slutfört sitt arbete. Detta är inget annat än ett led i den smutskastning och förföljelse som SD utsatts för i den här valrörelsens slutskede inom alla områden en masse. Nu senast såg vi detta under dagen då SD:s hemsida hackats. I går när man försökte genom överbelastning hindra Jimmie Åkessons parallellsändning till valets slutdebatt o.s.v.

2010-09-18 @ 19:07:19
Postat av: Skånepåg

Rättelse:

"Tillägg till min ovanstående kommentar:"

"nåshållet= näshållet"



Man skall inte sätta sig vid datorn då man blir f-b. Men nu börjar verkligen enough bli enough, så tur för min del att valdagen är i morgon. Känner nämligen att det är dags att kolla min hypertoni i kväll och eventuellt justera behövlig medicinering!

2010-09-18 @ 19:13:00
Postat av: bella !

ojj ja vill med ha bra betyg ;)

2010-09-18 @ 19:14:10
URL: http://readaboutmylifebellss.blogg.se/
Postat av: Skånepåg

Mer om von Arnold på bloggen Politiskt Inkorrekt.

Postat av: S Turkoe

Enligt rapporten så är det 90% säkerhet, en rättegång kräver 100% , bortom all rimlig tvivel, så det återstå en bit. Hur är det med sekretessen , kan en läkare gå ut med uppgifter om en patient. Denna uppgiftslämning borde vara förbehållen en åklagare som väcker åtal , eller till och med först när det går till rättegång. Spekulation?

2010-09-18 @ 19:55:59
Postat av: Skånepåg

@ S Turkoe



Kolla bifogade blogg, med mycket intressant innehåll. Nu skall jag kolla på musikunderhållning från Storbritannien via satellit under resten av kvällen.

Postat av: Robin Shadowes

"Jag vet inte om Amnesty International liksom Human Rights Watch numera finansieras av Saudi-Arabien. Det skulle inte forvana mig. Forresten sa byter val Svenska Roda Korset snart symbol till Roda Halvmanen."



Amnesty kritiserar inte övergrepp mot mänskliga rättigheter alls lika mycket i MENA som dom gör i andra länder så det är högst troligt att araberna tagit över den organisationen med.

2010-09-18 @ 21:39:12
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Robin Shadowes

"Det är lite av ett mirakel att Thoralf inte drabbats av hackerattacker. De där babianerna måste ju avsky honom lika mycket som övriga sanningssägare."



Han råkade ut för Storkukade Bosse i augusti som hade en massa virus i sina länkar.

2010-09-18 @ 21:43:13
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: S -E Karlsson

En av Sverigedemokraternas första åtgärd efter inträdet i riksdagen borde helt klart vara att ändra på det här med avlämnandet av valsedlar i vallokalerna detta borde gå att göra dagen före valet som jag ser det iallafall ! Vad det gäller mej själv så ska jag vara på fyra olika vallokaler på en och samma tid dvs klockan åtta nu på morgonen ! De valställena är Mörlunda ,Rosenfors , Målilla och Fagerhult att kunna vara på dom fyra ställen prick kl åtta är en omöjlighet även för en Sverigedemokrat ! Och det finns säkert dom som har ännu värre tidspress på sej !

2010-09-19 @ 06:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0