ÄTER DU HALALSLAKTAT?


Fredrik Reinfeldt på halalslakteri.

Idag har SvD en mycket bra artikel om hur halalslaktat kött når svenska konsumenter. Detta är ännu ett exempel på islamiseringen av vårt samhälle och borde vara en väckarklocka för allmänheten.

Att Fredrik Reinfeldt och alliansen skulle reagera är inget att hoppas på! Fredrik Reinfeldt besöker istället de "halalslakterier" i Sverige som använder bedövning innan man skär strupen av djuren. Det är ändå samma metod för att avliva dessa djur och tiden innan djuren dör är fortfarande densamma. Eller i genomsnitt 4-5 minuter enligt artikeln i SvD. På nätet finns exempel på hur denna avskyvärda metod fungerar.



På COOP i Kalmar har man marknadsfört sina varor på detta sätt tidigare men jag har uppfattningen att man numera är lite mer försiktig i sin marknadsföring. Ställ krav på din livsmedelsbutik om att köttet granterat inte är halalslaktat. Byt butik om du inte får dessa garantier.

Hur många tror att ICA-Stig kommer att göra reklam för garanterat ej halalslaktat kött i ICA-butikerna? Nej, risken är nog betydligt större att vi får se ICA-Stig göra reklam för halalslaktat kött när islamiseringen av det svenska samhället gått ännu längre med hjälp av de så kallade etablerade partierna.

McDonalds i Sverige använder redan halalslaktat i sina produkter. Läs tidigare inlägg.

Som Sverigedemokrat kan jag tänka mig en lag som förbjuder försäljning av halalslaktat kött i Sverige. Det skulle även gälla importerat halalslaktat kött!

UPPDATERING!

Efter tips från Henrik Hanell, Nässjö om att ett slakteri med namnet Blå Kusten i Valdemarsvik nu säljer halalslaktat kött till ICA uppmanar jag nu alla till bojkott av produkter från Blå kusten. Det är det enda sätt vi som är motståndare till denna slaktningsmetod kan påverka dessa producenter. På sin hemsida skriver Blå Kusten följande.





Frågan är om detta kött marknadsförs som en ICA-produkt eller en Blå kusten. Frågan är om namnet bara är en slump eller om även Blå kusten ägnar sig åt slakt av Belgisk blå (Belgian blue).

Bojkotta alla Blå kustens produkter och klaga hos ICA.


Kommentarer
Postat av: Fru Fökk

Usch vad osmakligt. Frågan är: Hur kommer man undan.

I samband med vanvården på grisar, talade jag med djurskyddsföreningen i Lund som avslöjat detta.

De ansåg att Halalslakt inte var någon stor sak i Sverige

2010-01-23 @ 10:02:10
Postat av: Hulda

Titta också på Aftonbladet.se idag. "Plågade djur blir middagsbiff i Sverige." Man får som djurvän väldigt hemska bilder i huvudet........

2010-01-23 @ 10:03:30
Postat av: Gubben o Gumman

En bild säger mer än 1000 ord.

Förslag till pratbubbla över "Frodrik": Skönt här finns inga barbarer.

2010-01-23 @ 10:05:01
Postat av: Hulda

Ja, inte var artikeln i SvD bättre än den i Aftonbladet......

Men våra fega djurrättsaktivister kommer aldrig ta i detta. Det förekommer självklart en liten risk att de blir stämplade som "rasister" om de kritiserar detta djurplågeri.

Så tystnaden fortsätter säkert.....

2010-01-23 @ 10:08:56
Postat av: allemand

Det måste deklareras hur djuret blivit slaktat. Inget djurplågeri för mig.

2010-01-23 @ 10:38:20
Postat av: Nalle i Växjö

Problemet är att dom "gamla svenskarna" inte förstår hur viktigt för religion och hälsan att äta 100 % halalslaktat kött.



Oförståndet bör och skall bekämpas genom exempelvis program i Utbildningsradio, barnprogram , Högskolor mm så att vi förstår att det känns absolut ingenting att få halsen avskuren så att blodet rinner ur.



Är det någon som tvivlar kan ni ställa upp på ett experiment i Statliga Televisionen där programledaren skär av din hals och där du genom att trycka på grön eller röd knapp kopplad till dator kan trycka grönt för att bekräfta att det är OK och absolut inte gör ont



( För säkerhets skull är båda knapparna kopplade till grönt så att det inte är någon risk att du trycker fel)



Postat av: Henrik Hanell

Blev själv mycket upprörd för en tid sedan när jag på ICA Kvantum i Nässjö besökte köttdisken (som bara innehåller vacuumpackat kött, inget hantverk här inte) och möts av en stor bild av en leende arab som förkunnar att här säljs minsann alldeles äkta halalslaktat kött. Naturligtvis basunerades detta i mångkulturens namn ut både på svenska och arabiska. Slakteriet som saluför styckningsdetaljerna av djur slaktade på detta vidriga vis heter Blå Kusten och har, visar det sig efter mycket enkel forskning (läs:Google), en svensk VD vid namn Hans-Erik Svensson. Deras halalslakt utförs dock av en religiöst sanktionerad djurplågare som kallar sig Aboul Kazim.

VD Hans-Erik Svensson kan alltså räknas in i den skara människor som består av "flykting"-advokater, korrumperade handläggare på Migrationsverket och den politiska adeln.

Det vill säga en mycket liten del av den etniskt svenska befolkningen som tjänat på massinvandringen.



För övrigt köper jag som Nässjöbo endast kött hos Rostedts Livs i Bodafors numera. Senast jag frågade dem var inte köttet jag köpte halalslaktat (man bör alltid fråga om man vill göra medvetna val) och de har också kunskaper i styckning och riktig manuell köttdisk.



Ett stort tack för en mycket läsvärd småländsk blogg.



Henrik Hanell, Nässjö, väljare 2010

2010-01-23 @ 11:08:35
Postat av: Stora Småland

Ät mer griskött ! Grisen blir inte halalslaktad ,istället blir han/hon vavårdad .

2010-01-23 @ 11:13:48
Postat av: ralllykalle

Ät griskött! Garanterat inte halal-slaktat

2010-01-23 @ 11:27:56
Postat av: Hulda

Stora Småland: Alla grisar vanvårdas INTE i Sverige. Däremot är Astrid Lindgrens griseknoen väldigt sällsynt.



Det vi har sett i media från Svenska grisgårdar är bara småsaker i jämförelse med hur djur behandlas i andra delar av världen. Tyvärr......



2010-01-23 @ 11:42:38
Postat av: Svensk tant

Det är inte fel att vara vegetarian.

2010-01-23 @ 11:45:29
Postat av: Hulda

Gubben o Gumman 10:05. Eller: "Skönt att vara hos äkta Svenskar!"

2010-01-23 @ 11:47:47
Postat av: Margot

Du har ju fel, luttrad av propaganda förutsätter jag medvetet, artikeln handlar om den judiska motsvarigheten till detta primitiva och systematiska djurplågeri - kosherslakt.

2010-01-23 @ 12:06:07
Postat av: Fredrik

Off topic!

Medias dolda agenda kanske??



Läs artiklen!!

Detta ska SD anamma stenhårt och trycka på!!



Postat av: peerpede

Vad jag vet är alla kycklingar idag halalslaktade redan, Kronfgågel har någon Imam eller liknande där står och bönar på vid slaktbandet.



Dock har man alltid slaktad fjäderfän så och enda skillnaden är bönegubben.

2010-01-23 @ 12:12:12
Postat av: AWSvensson

Eller som någon tidigare skrivit, man kan ju lite okoncentrerad av misstag lägga tillbaka fläskläggen på fel ställe. Alla som besökt en Nettoaffär kan med tanke på mängden oreda ,alla dessa uppbrutna och fellagda förpackningar ,räkna ut avståndet till dessa multi-kulti förvaringar. Var på bio igår, vilket inte hänt på länge, men gratisbiljetter är gratis. Snabba cash, efter en kvart gjorde jag reflektionen, det kan omöjligt finnas någon i salongen som inte efter dessa femton minuter blivit övertygad Sverigedemokrat.

2010-01-23 @ 12:12:20
Postat av: Gubben o Gumman

SVD : På slakteriet i Johanneshov pratade Fredrik Reinfeldt om hur viktigt mångfalden är för Sverige .

Varför då?

Detta är medeltida djurplågeri . Låt Fredrik Reinfeldt göra något annat efter valet 2014.

2010-01-23 @ 12:35:01
Postat av: Stora Småland

Jodå , Hulda jag vet grisar som har det bra bla Dövestads grisar utanför Oskarshamn ! Men man har ju sett fruktansvärda bilder på statens television .

2010-01-23 @ 12:40:27
Postat av: Thoralf A

AWSvensson



Då får jag väl utnyttja mina biobiljetter som jag fått i julklapp och se "Snabba cash" och se om jag gör samma reflektion.

2010-01-23 @ 12:49:20
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Gubben o Gumman

Off Topic : Östra Småland rappoterade om ett personrån med kniv,som vanligt finns inget signalement.

Vi skrev då i en kommentar att det måste bli dubbelt straff om man rånar en gravt synskadad.

(offret kunde ju inte ge ett signalement)

Nu är kommentarena inte med under "blåljus" i Östran.

I Barometern stod det att polisen spannade hela natten efter förövarna.Dom utan signalement alltså?



I dagens Östran har man en undersökning om att skänka pengar till offren i Haiti.

86% vill ej skänka pengar 14% vill skänka pengar

Rubrik i Östran : Stort engagemang för Haiti i länet?Uppriktigt skrattretande vilka höga tankar man har om sina betalande läsare.



Det är det som kallas politiskt korrekt va AW Svensson?



Källa : Östran nätet Barometern nätet

2010-01-23 @ 12:55:30
Postat av: Muslimah

Men judendomen är inte lika skrämmande trots att judar har ritualer och kosherslakt på samma sätt som halalslakt? Dessutom är inte dessa metoder rätt. Qibbla Halal, som ovan i din text, använder sig av bedövning = okej inom Sverige. Vad är då ditt problem? Utomlands när bedövning inte används innebär blodförlusten till hjärnan en naturlig bedövning = djuret får ändå bedövning.

Hellre detta än masslakt av svenska djur. Ärligt talat.

2010-01-23 @ 13:01:09
URL: http://trueislam.blogg.se/
Postat av: SF

Jobbar som slaktare sedan flera år. Vet vad halal-slakt innebär, fy fan ett sånt onödigt djurplågeri. Skulle ALDRIG köpa halal-kött, hellre svälter jag. Visste folk vad det innebär skulle nog många bli vegetarianer. Bara att instämma med flera talare ovan. Köp griskött, det är garanterat halal-fritt eftersom raketforskarna inte äter gris!

2010-01-23 @ 13:18:02
Postat av: Gubben o Gumman

Muslimah : Varför inte ta en titt på Thoralfs inlägg om demonstrationen på Larmtorget fina plakat där.

På Sergelstorg står nassar och "måsslimer" hand i hand.

Under kriget sammarbetade "måsslimer" med Adolf och gänget.



Ändå skriver du på din lögnaktiga blogg att SD är nanzister.

Fruktansvärt oförskämt med vad att vänta av en kamelryttare.

Lögner skall du nog inte snacka om lögnare!!!!!!

Du gör dej bara löjlig med ditt skitprat och lögner, det fungerar inte här.

Här gäller fakta inget mambo jambosnack.

Det får du köra med din burka brud.



Ha en trevlig valnatt i höst.

2010-01-23 @ 13:21:57
Postat av: Hulda

Muslimah: Tack för en intressant samling länkar på din (?) hemsida.

De som du "varnar" för och som jag inte redan besökt ska jag snarast besöka!!

Varför denna fixering av maten för er Muslimer? Vad som möjligen var rätt i öknen för 1500 år sedan behöver självklart inte vara rätt idag.



Sluta med att uppmuntra till djurplågeri!

Tänk om.

2010-01-23 @ 14:31:24
Postat av: Hulda

Denna artikel plus andra lika skrämmande leder mina tankar till att en lista där alla halalprodukter står är nödvändig.

Då kan vi lättare påverka människor omkring oss och slippa stödja organiserat djurplågeri.

2010-01-23 @ 14:35:42
Postat av: Tony

Jag bor i valdemarsviks kommun och har vetat om det en längre tid, skulle aldrig få för mig att handla där mer, och jag håller koll på ica där jag handlar men har ännu inte sett något men jag ska kolla ännu mer noga!



Det var en hård debatt i NT debatt när nyheten släpptes en del jävlar tyckte till och med att halal var humanare, sicka stollar!

2010-01-23 @ 15:12:49
Postat av: j-å

Tyvärr hjälper det nog inte att protestera eller bojkotta varorna. Vad har lilla Sverige att komma med, när hela Europa accepterar djurplågeriet.

F.ö. finner man bara andra vägar i produktionsleden för att dölja förhållandena.

2010-01-23 @ 15:35:56
Postat av: Fredrik

Off topic



Nog är agendan dold!!!

Man har gömt min tidigare länk på newsmill.

Allt för när sanningen.



Gå in och läs via den tidigare länken

2010-01-23 @ 15:43:13
Postat av: Magnus

Sver på rubrik: Ja, jag har fått någon korv med kalkon i vagnen någon gång. Den är iofs inte gjord i Sverige (typ Bulgarien), men om fågeldjur bedövas innan de halalslaktats i Sverige finner jag inte att det är det värsta med islam (eller motsvarande för judendomen, som ju saknar islams våldskult och tvärtom kan ses som västs vagga).



Jag anser att ett mått av progressivitet i denna fråga, där behandling av djur såklart räknas in, nödvändig. Regler kan rymma både religionsfrihet och hänsyn till djuren. (Känner inte till dagens regler, men kan tänka mig de är ...någorlunda.)



Om regler ger djur skydd anser jag att krav på förbud blir doktrinära positioner mot religionerna.



Korven gick bra att äta (köptes f ö som "utväg" i butiker där utbudet inte var det största).

2010-01-23 @ 15:44:37
Postat av: SD-Väljare

Thoralf! En sak ska du ha klart för dig iaf. Och det är att Kalle Winner mig veterligen inte har något emot halal & kosherslakt! Detta för att han har en liberal syn på denna typen av slakt då den bla är skyddad enligt lagen i USA, Kalles tidigare hemland! Visst man kan inte tycka lika om allt inom ett parti! Men efter som denna slaktformen går hand i hand med islamiseringen av vårt land bör det minsta man kan kräva av SD, är en enighet i denna frågan! Kanske du kan informera Kalle W om Sveriges djurskydd?! Något som verkligen är värt att värna om!

2010-01-23 @ 15:59:29
Postat av: Stora Småland

Faen , nu är jag grymt arg , man gör stora insamlingsgalor till än det ena än det andra , varför inte ha en stor gala för sveriges 17000 hemlösaoch uteliggare många av dom fryser ihjäl i nordens kalla nätter men det tar man bara med en klackspark ! Var är det fagra talet om människors lika värde ? Samla ihop miljoners miljoner och sända till länder som man till och med vet att makthavarna använder dessa pengar till eget lyxliv . Nej inte en spänn till dessa men gärna att jag skänker pengar till sveriges uteliggare via Frälsis och Stadsmissionen .

2010-01-23 @ 16:27:04
Postat av: Magne

Reinfeld säger att han inte förstår tänket "att vara emot halalslakt". -Ät inte köttet då är hans lösning. Idiot! Det handlar kanske inte om dig och mig det kanske handlar om djuren din uppblåsta barbar och landsförädare.

2010-01-23 @ 16:30:49
Postat av: Branchtender Linden

Har ägghuvudet Renfelt börjat jobba på mussslakteri

2010-01-23 @ 16:51:42
Postat av: Magne

Vart är vi på väg?



http://www.youtube.com/watch?v=qVyW-9ZQj6g



http://www.youtube.com/watch?v=OtEZUY-ONUY

2010-01-23 @ 17:13:10
Postat av: Magne

Brist på kunskap säger muslimen. Har Reinfeldt hört med svenska vetrinärsförbundet vart de står i frågan? Ursäkta att jag är tjatig men jag är en stor djurvän.

2010-01-23 @ 17:36:57
Postat av: danne

de som inte vaknat ur dhimman kan åka på FN-tjänst eller så kolla på:

http://www.truthtube.tv/play.php?vid=2394

(obs icke starka bilder)



search på "beheading" då får ni se starka bilder, men betänk då att detta är verkligheten som även kommer hända här i Sverige. man behöver inte åka på FN-tjänst för att se detta. snart kommer nog reinfelt och mona salin se till att vi alla blir halalslaktade. varning extremt starka bilder

http:// w .truthtube.tv / play.php?vid=2178



försök komma in i närmsta Muskee på fredagsbönen i Sverige, så får även den mest PK-indoktrinerade ett bryskt uppvaknande, jag lovar!



exempel på "ensamkommande barn" varför skickas unga män i vapenför ålder hit?och bara från områden där islam har etablerat sig starkt!

http:// w .truthtube.tv / play.php?vid=2100

2010-01-23 @ 17:45:02
Postat av: Fredrik

Till Muslimha:



Detta är vad vi i den demokratiska delen av världen inte begriper.

Att ni tar er rätten kränka,mörda,slå,misshandla och förfölja oliktänkande i ISLAM NAMN.



Kommer aldrig böja mig för en så depriverad kultur!

Ska ängna mig varje vaken sekund åt att visa att denna omoderna och obcsena religion INTE hör hemma i landet Sverige eller Europa.



Samma smitta som HITLER sprang omkring med och friheten vi lever i här har ett pris och det priset är att se till att de som försöker med makt,religion eller kultur ta över vår demokratiska rätt ska gå samma väg som HITLER !!



Hoppas du förstår!



Kom tillbaka om 150 år när ni kanske har insett att religionen du och dina anhängare står för är

och ska förpassas till historien som en av de värsta förtryckarna av människor.



Den dagen du inser detta och avsäger dig din fanatiska tro så är du mig jämnlik.



Sen bryr jag mig inte om var du kommer ifrån eller vilken hudfärg du har!!



Postat av: Skäggis

Dhimmifelt är ute på vift igen! Med ledare som han vem behöver oroa sig för framtiden! Den kommer bli så spännande!, ska jag dö av bomber idag,, eller imorgon

2010-01-23 @ 17:55:24
Postat av: Fredrik

Blir så arg när jag ser dessa dyngbaggar från öknen och hur man beter sig mot människor.



Titta in hur rädd grabben är!

Detta är islam och barnuppfostran!



FYYYYYYFFFFFAN!



2010-01-23 @ 18:00:07
URL: http://www.truthtube.tv/play.php?vid=2751
Postat av: allemand

Stora Småland,

"Nej inte en spänn till dessa men gärna att jag skänker pengar till sveriges uteliggare via Frälsis och Stadsmissionen"

Jag ger uteslutande till Frälsis då de dedikerar sitt liv till församlingen som soldater. Stadsmissionen har haft problem med pengar som försvunnit.

2010-01-23 @ 18:02:44
Postat av: danne

vidrigt att Svenska politiker tänker mer på sin karriär än att driva en politik som styrs av förnuftet. detta är extrem djurplågeri.likaså att de i kina ,flår djur som ännu lever! det är så mycket vidrigheter i Världen och istället för att stoppa dessa, så inför Svenska politiker all världens vidrighet även här i Sverige. f-n!



ungdomar springer om kring med automatvapen i Göteborg! hur f-n skall det bli Sverige?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kidnappad-av-man-med-automatvapen_4136963.svd



2010-01-23 @ 18:15:15
Postat av: Stora Småland

Ja, alla "tycka synd om organisationer " har lik i garderoben ! Tänkte mest på att en del av pengarna stannar i landet.

2010-01-23 @ 18:57:45
Postat av: Crippa

Det behövs en lista med vilka företag som halalslaktar och restauranger som säljer halalslaktat kött, för det börjar bli många nu. Så man vet vilka man ska bojkotta! Mcdonalds, Danpo,Kronfågel osv

2010-01-23 @ 19:33:46
Postat av: Gustav III

Kronfågel gjorde särskild reklam om saken för en del år sedan. Sedan dess köper vi aldrig företagets kycklingar! Dessutom snackar jag skit om Kronfågel, närhelst det går att framföra kritik om kvalitet etc etc. Fy fan för Kronfågel! Har ni inget annat! Vaddå? Jävla taskig kvalitet! Så kan det låta! Till alla! Lägg en förpacknig fläskotletter bland Kronfågels kycklingar! Bara lysande resultat! Som gammal Pensionär vet man ju inte vad man gör! Inte sant? Stressad småbarnsförälder? Ungarna skriker! Va? Släppte jag ned kotletterna där? Det var som fan!

2010-01-23 @ 20:23:29
Postat av: Gustav III

Instämmer om Frälsis! Ger alltid något papper till den kokande grytan!

2010-01-23 @ 20:25:45
Postat av: Fredrik

Nu börjar det !!!!!

Så vakna nu svenska folket !!

Postat av: Robin_Shadowes

Scan kör också med halal vad jag vet så det kan ni också bojkotta. En annan sak, tycker det är lite märkligt att det kommer upp mycket om vanvårdade grisar just nu. Slump? Snarare ett fult sätt att piska upp en opinion mot fläsk-kött i islamiseringens Sverige. Snart blir gris-uppfödning nog förbjuden ivrigt påhejad av muslimer och pk-iter.

2010-01-23 @ 22:01:34
Postat av: Stefan A

Djurrättsaktivister försöker halalslakta alla sveriges bönder på veganismens altare, bara för att några begår ett misstag, när det gäller halalslaktade djur håller de av någon märklig anledning en mycket låg profil....

2010-01-23 @ 23:21:09
Postat av: MiaH

Jag blir vansinnigt arg över allt djurplågeri som pågår i världen och det är ju ännu värre att det är så svårt att veta vad det är man egentligen köper.



Titta på länken för det här är viktigt men var beredd på mardrömmar!

http://www.earthlings.com/

2010-01-23 @ 23:41:16
Postat av: Robin_Shadowes

Nu ställer sig även Fredrik Malm på djurplågarnas sida och vill tillåta slakt utan bedövning.

2010-01-24 @ 06:46:44
Postat av: Stefan K

Alla ni djurrättsaktivister som hörs och syns när de släpper ut minkar mot en säker död, hindrar valfångstbåtar under sin utövning, gråter floder över sälarnas öden etc. Varför är ni så tysta nu?

Ni i Djurrättsalliansen som sprang omkring och filmade grisarnas öden på diverse grisfarmar. Var är ni nu med era filmkameror.

Att det är era vänner muslimerna som låter djuren lida får väl inte spela någon roll? Djuren går väl i första hand?

Agerar ni inte på samma vis som ni brukar, så har ni tappat all trovärdighet.

2010-01-24 @ 08:06:36
Postat av: danne

är detta en krigsskadad barnsoldat sk "ensamkommande barn" som hugger fingrar av Svenskar? se vad som väntar oss på www.truthtube.tv

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/hogg-av-fingret-med-machete_4139601.svd

2010-01-24 @ 14:09:50
Postat av: lee

– Siffrorna är mycket oroande. Efterfrågan på rituellt slaktat kött växer både i Europa och på exportmarknader. Det handlar om miljoner djur varje år.

Man kan undra hur marknaden kan öka så mycket.Det är bara några muslimer i sverige och inte så många i Europa ..

2010-01-24 @ 16:24:25
Postat av: Skånepåg

Enligt Wikipedia kan det röra sig om cirka 900 000 muslimer i Sverige. Är detta några få enligt din bedömning? Totalt i västeuropa rör det sig antagligen uppemot 15-20 miljoner totalt. Har inte räknat på procentsatserna och befolkningen i respektive land.

Postat av: Skånepåg

Skummade lite för fort och ser nu att enligt Wikipedia: "16 million in the European Union.[1]"

2010-01-24 @ 17:20:20
Postat av: Skånepåg

Måste läsas av alla och handlar om ritualslakt.



Hon ställer frågan till de olika politiska partierna vad de anser om detta.

- Fi har svarat att om ritualslakt tycker man inte.

- PP fegar ut och vill inte svara på frågan och kommer med undanflykter.

- I Sd:s partiprogram står klart att man är helt emot detta.

Övriga partier har ännu inte (eller kommer inte?) att svara.

2010-01-24 @ 17:33:26
Postat av: Skånepåg

Länken försvann i min förra kommentar. Gör ett nytt försök.



Måste läsas av alla och handlar om ritualslakt.



Hon ställer frågan till de olika politiska partierna vad de anser om detta.

- Fi har svarat att om ritualslakt tycker man inte.

- PP fegar ut och vill inte svara på frågan och kommer med undanflykter.

- I Sd:s partiprogram står klart att man är helt emot detta.

Övriga partier har ännu inte (eller kommer inte?) att svara.

Postat av: Bazmati Rice

Jag äter allt. Spelar ingen roll om det är halalslaktat eller slaktat på Scan. Om man tror att mamma Scan behandlar djuren bättre än en muslim/jude är man lite naiv.

2010-01-28 @ 13:36:11
Postat av: Ola

Bazmati Rice.



Tror man att Islam är en fredlig religion är man MYCKET NAIV. Om du fick välja på att få halsen avskuren med eller utan bedövning vad hade du valt?!

2010-02-01 @ 00:47:12
Postat av: Rasmus 17 år

Jag är 17, vegetarian, och värderar djurliv över människoliv.



Jag har inget att säga, eller uttrycka, för hur mycket fakta och empati du än har hjälper inte. Ingen kommer lyssna och alla fortsätter blunda.



Eld mot eld och tand för tand.



Hej.

2010-05-25 @ 11:22:33
Postat av: jan olsson

Djurskyddslag (1988:534)

Slakt m.m.

13 § När djur förs till slakt och när de slaktas, skall de skonas från onödigt obehag och lidande.

2011-02-13 @ 14:28:50
Postat av: jan olsson

Djurskyddslag (1988:534)

Slakt m.m.

13 § När djur förs till slakt och när de slaktas, skall de skonas från onödigt obehag och lidande.



..jag tycker att SD borde ta upp i Riksdagen att lagen efterlevs. Förbjud halalslakt!

2011-02-13 @ 14:40:43
Postat av: slaktaren

Vet det är sent men ja vill ändå komma me ett kommentar. Halal slakt i detta land inte är någon skillnad mot vanlig slakt. först en bullt/gevär skott i huvudet sen hängs djuret upp i ett bakben för att sedan av blodas i halsen. Halal i swe = Det är en troende muslim som av blodar och ber en bön. Alltså ingen skillnad på metod i sak för djuret

2012-05-01 @ 21:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0