SD I PRAKTIKEN VÅGMÄSTARE

Alla som är medvetna om hur den svenska mentaliteten fungerar och den svaghet som finns hos många att inte våga stå för sina åsikter kan lätt räkna ut att Sverigedemokraterna är på väg in i riksdagen med buller o bång. Därmed kommer också Sverigedemokraterna bli vågmästare efter valet 2010 och detta kommer att rita om det politiska landskapet i kungariket Sverige fullständigt.




3,6 procent i Synovates undersökning idag är ännu en undersökning som visar att SD går framåt trots Sveriges Radios förtalskampanj av mitt parti. Det innebär i praktiken ett valresultat på minst 5 procent och därmed en vågmästarställning.


Mona Sahlin har redan utlovat att aldrig, aldrig någonsin samarbeta med Sverigedemokraterna så vänsterblocket kan redan nu lägga ner sin ambitioner om ett maktövertagande i september 2010. Jag skulle vilja föreslå att Mona Sahlin samlar ihop sina krympande sympatisörer till nya rådslag om EU, Euro, Den svenska modellen på arbetsmarknanden, försvaret, invandringspolitiken, pensionärerna o.s.v. annars kommer socialdemokraterna endast ha bidragstagarna kvar som sin väljargrupp i framtiden.


Ipred och Pirate Bay engagerar endast ett mindre antal väljare och jag är förvånad över den våldsamma uppmärksamhet domen väcker.

Uppriktigt sagt så känner jag mig spyfärdig när Peter Althin och andra advokater gastar om att rådmannen var jävig vid rättegången i tingsrätten. Det finns en hel rad fall vid Kalmar Tingsrätt där socialdemokrater dömer andra socialdemokrater men då handlar det inte om jäv och dessutom kniper media käft! Hyckleri är bara förnamnet! Läs ett av mina inlägg i detta ämne.


En annan hycklare har vi i Kalmar, kommunalrådet Johan Persson krävde i ett blogginlägg för en tid sedan som så många andra av Mona Sahlins undersåtar och lakejer att Fredrik Reinfeldt skulle bekänna färg och om han tänkt samarbeta med SD om partiet skulle bli vågmästare i riksdagen. Samtidigt tillkännagav han att om SD i Kalmar skulle bli vågmästare skall socialdemokraterna gå i opposition.

Ett bra och klart besked från socialdemokraterna! Men sedan kom brasklappen!

  

Eller så blir det samarbete över blockgränserna!


Självklart har Kalmars väljare rätt att få veta vilket eller vilka av allianspartierna som socialdemokraterna har för avsikt att samarbeta med. Likaväl som han kräver Fredrik Reinfeldt på besked bör han ju själv informera väljarna om vem han tänker samarbeta med om SD blir vågmästare.

Nej, då var Johan Persson inte lika rak längre utan kom med följande svar.


"Den frågan går idag inte att svara på. Det är ju inte heller jag som bestämmer det i ett sådant läge. Det blir en fråga både inom mitt parti och i respektive parti i övrigt."


Jag nöjde mig givetvis inte med detta svar utan krävde ett rakare svar men där tystnade kommunalrådet. Och han har fortfarande inte svarat på sin blogg!
Men jag har som sagt var inte glömt bort det utan jag kommer att återkomma med nya frågor till Johan Persson.

Läs blogginlägget "Hur gör de borgerliga?" på Johan Perssons blogg och läs hans hycklande svar i kommentarerna.

Jag säger bara en sak, kräv inte av andra det du inte klarar av själv!


Kommentarer
Postat av: Gammelsvensk

Om du har tänkt dig ett något så när vettigt svar från denne Johan Persson så lär du nog få vänta Thoralf.

2009-04-24 @ 19:01:25
URL: http://gammelsvensk.blogspot.com
Postat av: Rättvis

Ja Thoralf, du har helt rätt när du säger att 3,6 % inte räcker till. Själv brukar jag räkna med en mörkningsfaktor om 60 % när det är fråga om Temo,



Frågan är dock om den faktorn inte är alldeles för låg. För dels har vi ju haft förtalsprogram alldeles nyligen och dels befinner sig partiet i nu i en ny opinionsmässig situation.

Det är nämligen så att det numera för allt fler framstår som uppenbart att Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen. Detta innebär i sin tur att Sverigedemokraterna numera framstår som ett alternativ för folk som “ALDRIG skulle gå och slänga bort sin röst“, som det heter.



Jag tror att just sådana väljare är extra måna att mörka sin sympati för Sverigedemokraterna. Jag tänker t ex på stats- och kommunaltjänstemän på LO- anslutna och folk i media och på arbetsplatser där det finns gott om kommunister.



Slutligen. Finns Sverigedemokraterna med bland de partier som tillställs de intervjuade eller avser de 3,6 procenten spontana svar?

2009-04-24 @ 19:01:59
Postat av: Rättvis

“Mona Sahlin har redan utlovat att aldrig, aldrig någonsin samarbeta med Sverigedemokraterna” Den frasen tar jag med krusande ro. Detta i vissheten om att dessa hennes ord knappast är politisk hårdvaluta - och i själva verket inte väger de inte mer än en gnutta tobleronepapper.



Med andra ord kommer nog Mona att nödgas förkunna sin avgång den dag Socialdemokraterna vill närma sig Sverigedemokraterna.



Och den dagen liksom skymtar i fjärran.

2009-04-24 @ 19:19:04
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Hade bilden gällt den Norska inrikes politiken.Ger denna en bil av Fremskrittspartiets väljarstöd i Norge



15 procent bör räknas av i ärlighetens namn.

En utveckling som pågått sedan 70 talet.Således lång tid.



Tar man i beräkningen att Norge inte har i närheten

av inflyttade Gotlänningar som ett grannland .Så torde utvecklingen gå mycket snabbare i ett Nordiskt grannland till Norge.



Frågan är bara hur mycket snabbare.



Skulle detta stämma så får väl Johan Persson samt Lasse Johansson hacka gurkor på norra Öland om 2-3 val.Någon plats i två ev ihopslagna Ölands-komunerna torde knappast vara aktuellt för dessa herrar.



Förslagsvis kan väl Lena Hallengren förstärka dagiset i Norrliden.



En skolpolitiker tycker det är synd ett hänga ut ett område i den rådande debatten om om fördelning av skolbarn kontra lediga lokaler i Kalmar .Kort o gott varför då?



Vilket väder som gjort för att sörpla kaffe på Getingen .Om någon sk Gotlands- Babblare har svårt att hänga med, och tycker texten är tråkig,Så beror det att sagan beskriver verkligheten således ej invasionsplaner på månen.



Hälsningar från ett soligt Getingen.

2009-04-24 @ 19:22:49
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Jag kommer aldrig att samarbeta med SD säger Mona Sahlin. Du har nog rätt, för tittar man på opionsmätningarna, så är det nog inte så säkert att du sitter fram till valet, eller?

2009-04-24 @ 19:38:30
Postat av: Andreas Henriksson

Thoralf



Ja, det är väl bara och gratulera. Men det är lång tid kvar till valet mycket kan hända. Jag tror aldrig att jag skulle kunna lägga min röst på SD (trots att ni har en del bra ideer) ni är enligt mig ett utpräglat högerparti. Jag skulle aldrig kunna rösta blått.

2009-04-24 @ 19:58:28
Postat av: Stefan A

Reportrarna i huvudstaden vill gärna verka unga,fast de själva passerat bäst före datum för länge sedan, därför skrivs det så mycket om icke röstberättigade gratismedlemmar i piratpartiet.

2009-04-24 @ 20:03:56
Postat av: Thoralf A

Anders Henriksson



Det är innehållet i politiken du skall rösta efter inte färgen.

2009-04-24 @ 20:07:05
URL: http://thoralf.se
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Med tanke på att 52 procent i en undersökning tycker att Mona passar bra.Med en andel väljarstöd på runt 20 procent för Mona.Så får man väl förmoda att en del intevjuoffer skojar lite med undersökningsinstitutet.



Vad deras anledning till det kan vara är väl inte riktigt klart el är det det.



Frågade någon Gubben o Gumman skulle vi absolut säga att hon är exellent i sin roll.



2009-04-24 @ 20:09:55
Postat av: Magnus

Tycker du tar ut segern lite väl i förskott...mycket kan hända inför valet. Att ena eller andra sidan får egen majoritet t.ex. Även om SD då kommer in i riksdagen så får man ingen vågmästarposition.



Men att SD kommer in kan vi nog vara rätt säkra på.

2009-04-24 @ 20:22:47
Postat av: Rättvis

Tänk vilket ynkligt kommunalråd. Ja, det är rena rama ynkedomen att inte ge väljarna minsta vink om vilken politik som Socialdemokraterna kommer att föra efter valet.

För, som Olof Palme förkunnade - Allting är politik.

Om Sossarna ska regera ihop med t ex folkpartiet, centern, kommunisterna och miljöpartiet - så bör väl i fridens namn väljarna få besked i god tid så att de i lugn och ro kan överväga denna politiska situation.



Eller vill kanske Persson mena att det i grunden inte är någon skillnad mellan kommunisterna och t ex folkpartiet och att det därför inte krävs någon förhandsinformation.



Vad säger t ex folkpartiet i denna fråga, är folkpartiet villigt att regera ihop med kommunisterna - och, i så fall, finns det några skiljelinjer i politiken? Är väljarna informerade och hur har informationen gått till.



När jag skriver detta slås jag av en tanke:



Frågan är om inte PK-partierna i lönndom håller på med att dra väljarna i Kalmar bakom ljuset?



För nog har det varit väldigt knappt med information i denna fråga.

2009-04-24 @ 20:28:14
Postat av: Rune

Även om SD inte får en vågmästarposition så är ändå ett intåg i Riksdagen mycket värdefullt. SD får ju då tillgång till Riksdagens talarstol och till Riksdagens utredningsresurser.

Motståndet till massinvandringspolitiken går då inte längre att tiga ihjäl. Opinionen kommer upp till ytan.

2009-04-24 @ 20:32:26
Postat av: Putte

Andreas, jag tycker inte att SD är "blåare" än sossarna under en tidig Tage Erlander.

2009-04-24 @ 20:52:39
Postat av: carl

det man hör på rasterna är om folk skall välja Nationaldemokrater eller Sverigedemokrater.

när fackförbunds quislingarna närmar sig blir alla sossar för en stund! annars hamnar alla sist på las-listan....diktatur fackförbund i knät på sossepakten

2009-04-24 @ 21:17:34
Postat av: Rättvis

@ Andreas Och vilken politik tycker Du att Persson och Sahlin förespråkar? Tycker du att den är arbetarvänlig, som på Per-Albins tid, att den gynnar svenskarna?



Och, om du är ärlig, ser du någon skillnad mellan moderater och sossar? Dom vill ju till och med regera ihop?



Sen att det är en ynkedom att dom till och med mörkar dessa planer är en annan sak.



Men det är bara Sverigedemokraterna som opponerar mot t ex den vansinniga invandringspolitiken. Vi kan ju inte låta Sverige gå i bankrutt trots allt.

2009-04-24 @ 21:35:30
Postat av: Hr Fökk

"Ipred och Pirate Bay engagerar endast ett mindre antal väljare" kanske kanske inte, men vad spelar det för roll



Att du såväl som alla mindre pålästa är förvånade över den våldsamma uppmärksamhet domen väcker är inte förvånande. Alla utan kunskap om internet

och i synnerhet de som "inte-ska-ha-sådan-smöja-som-internet-folket" ser inte vilka inskränkningar i vanliga människors vardag det alltmer handlar

om. Tyvärr lika lite som folk i allmänhet känner till om SD! Jag ber dig inte begripa tekniken men du verkar förstå politikernas maktfullkomlighet

ivf skriver du ofta om detta, som du i samma andetag slår ned på i ditt snack om ipred.

Jag har sett hur internet utvecklats från att ha varit för några få till idag miljarder. Detta hade aldrig skett om klåfingriga politiker som

Bodström med sitt sabla FRA och stasilagen Ipred varit lag i början på 1990-talet.

Alla normala människor anser väl att det redan idag finns för många kriminella och att vi inte behöver skapa fler, tyvärr måste jag räkna mig dit,

eftersom jag aldrig varit där jag är idag utan ett fritt utbud av information. Jag kommer heller aldrig att köpa PhotoShop för 10.000 till att

redigera mitt album.

För egen del tycker jag det räcker med den extrakostnad staten tar ut på de tomma medier jag handlar i butikerna. Det är inte läge för några

partier att tala FÖR freaklagar som Ipred, FRA och allt annat skit som katten släpat in.

Det bästa Thoralf är göra som du gjorde tidigare i mina inlägg, mörka! SD behöver alla röster de kan få. Håll dig till det du kan och är påläst om

2009-04-24 @ 22:42:55
Postat av: Per

Stop the occupation of Palestine and there will be freedom in middle east.



Upphör med ockupationen av Palestina så blir det fred i Mellanöstern.



Det kommer bli mindre flyktingar till Sverige!

2009-04-24 @ 23:54:47
Postat av: Rättvis

Talande citat från Johan Persson blogg:

Bara sedan december (fyra månader!) har skatteintäkterna för Kalmar kommun skrivits ned med 56.6 miljoner år 2009, 95.6 miljoner år 2010 och 159.5 miljoner år 2011. På fyra månader har skrivs alltså skatteintäkterna ned med hiskeliga 311 miljoner kronor. Den nedskrivningen motsvarar cirka 260 anställda i Kalmar kommun.



Läs en gång till och se hur han dribblar med sanningen och mörkar.



För läser man noggrant så inser man: aj,aj varför mörkar han invandringens betydelse? Det hade ju gått lika bra att spara dessa pengar på att minska på flyktingmottagandet.



Ja han mörkar och dribblar så att folk inte ska inse hur de blir dragna vid näsan av politikerna.

2009-04-25 @ 00:36:09
Postat av: LarsÅke

varför är du så sur Thor? lämnade din thaihora dig för en rikare man? se nu lilla gubben du kan köpa dig en ny.

2009-04-25 @ 01:51:37
Postat av: carl

de som inte vill rösta på sd kan rösta på Nationaldemokraterna de är större än media vet om.



så det blir nog att sd och nd och piratpartiet blir lika stora, som allians mot sverige och sossepakten tillsammans.



2009-04-25 @ 01:52:59
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Det hade varit jättebra med helt korrekta siffror för flykting, motagning, socialbidrags kostnad,Samt ev kostnader för krimminalvård lokalt.



Politikerna krigar just nu med insändare hur dåliga dom är på olika håll med budgetar inom kommun landsting.



På ett helt meningslöst sätt för dom stora massorna.

rabblar parti mantra.



Däremot är det inte lika kul när det dyker upp frågor.Vilket är ett drömläge, svarar man inte framstår man ju som noncharlant.Svarar man och inte har rent mjöl i påse nÄr man snart ute på hal is.Vilket flera partier är i invandrarfrågan försvarsfrågan, rättsväsendet, straffmätning skolpolitik mm .Snacka om politisk straffspark.





Efter valet är det flera politiker som får börja jobba igen på sina gamla jobb.En del andra bor närmare kungen.



Frågan är bara hur många som hängt sej verbalt fram till valdagen.När medborgare ifrågasätter både det ena o andra på bloggar och i tidningarna.



Lita på att politiker o journalister läser denna bloggen ofta.



Den för övrigt sympatiske Moderaten Göran Häggfors

skyller redaktör Dahl för att vara okunning om säkerhetspolitiken i samband med den Ryska gasledningen i Östersjön.Per Dahl?Den Moderate försvarsministern Mats Odenberg packade ihop pga av försvarslakten.Är det meningsfullt att snacka försvarspolitik när försvaret utgörs av hemvärn till 50 procent .?Genom bla Moderaternas försorg .



Dessutom genom drivet av en Moderat försvars politiker i spetsen.Denne har inte ens gjort lumpen.



Ljushuvudet har som kompensation placerat 14 stridsvagnar på Gotland.



Vi misstänker att Göran snart får svar på sitt inlägg i Barometern

2009-04-25 @ 02:04:32
Postat av: Dr Livingsteen

@Per



Det där har du fått om bakfoten.

Börja med att räkna upp vilka demokratiska länder i den delen av världen som har fred med sig själva

2009-04-25 @ 08:02:28
URL: http://ilyameyer.com/
Postat av: Dr Livingsteen

@Carl



Nationaldemokraterna har sina själsfrände i vänstern och AFA. Det är dit ni ska vända er!

2009-04-25 @ 08:06:34
URL: http://ilyameyer.com/
Postat av: Dr Livingsteen

@Per ett litet tillägg



Förutom det demokratiska Israel, ska det vara



2009-04-25 @ 08:19:12
URL: http://ilyameyer.com/
Postat av: Kenneth Olsson

Jag tycker det är härligt med sossar som gör bort sig i parti och minut.

2009-04-25 @ 09:16:37
Postat av: Daniel

Till Andreas Henriksson.

Detta val gäller inte om färgen är blå eller röd, det är viktigare än så. 2010 måste vara den början som svenska folket har längtat efter. Har man emot den förda invandringspolitiken så finns det bara ett val, det är Sverigedemokraterna.



2009-04-25 @ 09:17:22
Postat av: Erik

När det gäller Piratebaymålet är du totalt ute och cyklar Thoralf. Ska du nonchalera en hel ungdomsgeneration? Det är katastrofalt för SD om ni inte tar till er det som dom unga säger. Detta mål är bra mycket större en ett litet fildelarmål. Vad kommer härnäst? Fri information är äkta demokrati och kan inte upphovsrättsindustrin hänga med, och hitta nya vägar när tiderna förändrar sig så må de gå under.

2009-04-25 @ 10:27:41
Postat av: Herc

Thoralf, om du tror att TPB och Ipred är saker som en liten krets har synpunkter på måste du nog tänka om.

Det är inte bara en ungdomsfråga utan den spänner över hela åldersspannet,tro mig.

Sen tror jag att ni inte skall vara alldeles säkra på att komma in i riksdagen. När det kommer till val är ofta svensken en syltrygg. men lycka till ,ni har min röst :)

2009-04-25 @ 10:32:44
Postat av: Rättvis

Det socialdemokratiska partiet håller på att vittra sönder. Argumenten saknas och politiken är obefintlig. I förtvivlan härför har socialdemokraterna gång efter gång sparkat igång kurser om hur man ska debatten med Sverigedemokraterna.



Nu är det dags igen och den här gången är det i Lessebo. Men var finns argumenten för en politik som går ut på import av arbetslöshet och neddragningar för svenskarna? En politik som innebär otrygghet och kriminalitet och översitteri mot all opposition?



Apropå opposition går nu drevet återigen mot Samuel Älgemalm. Nu får vi veta att han i sitt gamla hemland var kommunist. Kommen till Sverige insåg han snabbt sammanhangen och övergav denna vedervärdiga lära.

Och nu vill media hämnas genom att förtala honom och Sverigedemokraterna.

Han utmålas i de mest grälla färger av förtal.

Men vad är det då han vill?

Jo bara Sveriges bästa. Han vill att brottslingar skall utvisas och det utmålas som rasism.

Och förtalarna är ofta samma kommunister som utmålade Mugabe som embryot till ett paradis här på jorden.



Och nu vill dessa herrar sätta munkavle på Samuel Älgemalm. Men han står pall och fortsätter att kämpa för det öppna samhället.

2009-04-25 @ 11:13:47
Postat av: carl

om politiker läser detta: varför har pensionärer som var hemmafru och uppfostrade sina barn medan hela familjen kunde leva på en bra lön. nu straffas Svenskar som levde i folkhemmet med att bara få 6400 kr i garantipension. medans nyanlända utlänningar får långt över existens minimum

varför varför varför hatar Svenska makthavare etniska Svenska fotfolket

2009-04-25 @ 12:24:28
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Så drar då valkampanjen igång till Eu valet 7 juni.

Dagen efter den svenska nationaldagen.Återkommer till datumet i Getingens lokal avdelnings FÖRSLAG i god FUSKA NU.SE anda vilken sida du väl känner till ditt lilla glin.



Först och främst konstarerar den SOCIALDEMOKRATISKE Eu-Komminsionären.Margot Wahlström bla följande :



-Endast var fjärde ung människa 18-24 år går och röstar.(obs gäller inte 2009 i Eu valet.En direkt order från en halvtokig Gubbe o Gumma( orsak till 7 småfisar födda på 1980-talet)



-Eu beslut berör 60 procent av beslut som fattas i kommunalfullmäktige i bla Kalmar som för övrigt består av en majoritet bestående av socialdemokraterna , vänsterpartiet samt ett grönsaksparti.





-I Eu fattas beslut som bla rör Svenskt flykting motagande.Vår nuvarande flyktingpolitik är Socialdemokraterna mamma o pappa till.Där man bla som ett led i motagandet ställt Rosengård Tensta samt Norrliden till förfogande.Tycker du att dessa platser är nedvärderande, samt att våld mot kvinnor frodas där.Så faller en SOCIALDEMOKRATISK VALSEDEL BORT.För att då motverka fortsatt etnisk diskrimminering samt gruppvåldtäcker mot en annan etnisk grupp av större modell i det svenska samhället.



Tycker du unge man el kvinna att ökad invandring är ett bra förslag samt att ytterliggare områden som tidigare nämnda skall uppstå även i fortsättningen.Skall du välj att rösta på CENTERPARTIET EL FOLKPARTIET som föreslår ökad invandring till,Sverige.Dessutom att bostäder på atraktiva områden skall byggas for att locka hit nya Svenskar.



Vänsterpartiet e på samma lag Som Sossarna även ,även om samlag över gränserna förekommer i organiserad form.Killen med gröna stövlar och en giftfri potatis i näven finns i laguppställningen.Så även dessa valsedlar går bort.



Pappan till denna bloggen tillhör , samt represeneterar ett parti kommunalfullmäktige i Kalmar (vilket får du räkna ut själv du e ju inte bebis längre längre)



Partiet har fräckheten att föreslå att vi skall ha samma invandring som Norge Finland el Danmark.



Ganska friskt va el vad tycker du?



Som Gubben o Gummans förslag till valfusk:Bjud din kamrat i SSU på ett par extra dragnaglar den 6 juni

så att han el hon garanterat blir kvar på sofflocket den 7 juni .



Eftersom du inte gillar rasister som tillåter våldtäckter, hedersrelaterat, våld ,tvångsäktenskap mm så offrar du dina gärna lite av dina Kas-pengar vid bardisken.Skulle du mot förmodan ha jobb o bostad dra på rejält.



Hedra dom som dog på Normandies stränder 1944 för ett demokratiskt Europa med länder som bestämmer över sin egen politik, där fria val ingår utan att rasister får censurera press, samt mörda med nackskott populärt tidigare österut.Fortfarande skjuter man där journalister.Den politiske chefredaktören Pehr Dahl på Barometern motog nyligen mordhot.Hotet kom för att han inte skulle vara pro-Serbisk och skriva negativa artiklar om Kosovo-Albaner.Så snorungar hoten finns ganska nära dej.SÄTT STOPP FÖR DET DEN 7 JUNI GÅ OCH RÖSTA EFTER BÄSTA FÖRMÅGA.







2009-04-25 @ 13:42:56
Postat av: Rättvis

Jo,säger centern, inte samarbetar vi med Sverigedemokraterna.



Men hur skulle detta parti av praktiskt verksamma bönder kunna förmå sitg till att stänga alla dörrar till förfång för Sverige?

Och mycket riktigt, i nästa mening så förklarar centerns partisekreterare hur beslutet ska tolkas:

Och han tolkar inte styrelsens yttrande som ett absolut nej. Det handlar bara om att Centerpartiet inte kommer att söka Sverigedemokraternas stöd, förklarar han.



Och så kan det kanske att bli - För det troliga är väl att de kommer krypande i en tyst vädjan om stöd.

2009-04-25 @ 16:08:49
Postat av: Fredrik

Behöver man ens fundera på vad man ska rösta ?

Hur media än försöker med all sin kraft att dölja sanningen så går det inte längre !!!



Läs o begrunda !

2009-04-25 @ 16:09:44
URL: http://frianyheter.wordpress.com/
Postat av: Fredrik

Sen när man tänker på SVTs analys som var i förra inlägget så framstår dom som riktigt lågbudget och fruktansvärt okunniga i frågan.Sen är det säkert 100% medvetet men är de inte det så bör man nog gå om journalist högskolan fast i ett annat land där de inte är så äckligt kladdigt nersmittat av vänsterflum och stahlinistiskt tänkande !

2009-04-25 @ 16:22:13
Postat av: World Traveller

The Bird Feeder



I bought a bird feeder.... I hung

it on my patio and filled

it lovingly with seed. It was indeed a beautiful bird feeder.

Within a

week we had hundreds of birds

taking advantage of the

continuous flow of free and

easily accessible food.



But then the birds started

building nests in the boards

of the patio, above the table,

and next to the barbecue.



Then came the bird shit. It was

everywhere; on the patio tiles,

the chairs, the table ....

everywhere!



Then some of the birds

turned mean. They would

dive bomb me and try to

peck me even though I had

fed them out of my own

pocket.



And other birds were

boisterous and loud. They

sat on the feeder and

squawked and screamed at

all hours of the day and night

and demanded that I fill it

when it got low on food.



After a while, I couldn't even

sit on my own back porch

anymore. So I took down the

bird feeder and in three days

the birds were gone. I cleaned

up their mess and took down

the many nests they had built

all over the patio.



Soon, the back yard was like

it used to be ... quiet, serene

and no one demanding their

rights to a free meal.



Now let's see ....

Brown & our government give out

free food, subsidised housing,

free medical care, and free

education and allows anyone

born here to be an automatic

citizen.



Then the illegals came by

the millions. Suddenly

our taxes went up to pay for the

free services; small flats

are housing 5 or more families; you

have to wait 6 hours to be seen

by a doctor in an emergency surgery

because it is filled with illegal non tax payers;

your child's year 12 class is

behind other schools because

over half the class doesn't speak

English.



Corn Flakes now come in a

bilingual box; I have to

'press one' to hear my bank

talk to me in English, and

people waving flags other

than 'The Union Jack' are

squawking and screaming

in the streets, demanding

more rights and free liberties.



Its just my opinion but:

maybe, just maybe,

it's time for the government

to take down the damn bird feeder.

If you agree, pass it on; if not,

continue cleaning up the sh*t!

2009-04-25 @ 16:36:40
Postat av: Fredrik

Bästa inlägget idag !! :-)

Bockar o bugar world traveller !

2009-04-25 @ 17:10:36
Postat av: Rättvis

Trots att media ljuger och mörkar så att vilken hästhandlare som helst skulle blekna av avund så är

majoritet fortfarande emot EMU- anslutning och försvarssamarbete.

I fråga om EU-medlemskapet har media dock lyckats lura svenskarna så till den grad att 48 % tycker att medlemskapet i huvudsak är bra medan 26 % är emot.

Men målar jag inte fan på väggen nu?

Är verkligen medias roll så bestialiskt full av svek och lögnaktighet?



Ja i själva verket har media mörkat att EU-medlemskapet även innebär EMU-anslutning och försvarssamarbete. Alltså är svenska folket totalt grundlurat, lurat på sin neutralitet och sin valuta.



Sen går dessa mediarävar och kallar sig för demokrater. Tänk så skamligt.

2009-04-25 @ 20:55:46
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

PK-maffian förnekar sig inte, SD får inte annonsera i TV4 om EU-valet. Demokratisk skandal är väl ett lindrigt ord men maktfullkomlighet är också bra. PS tror att detta kommer att gynna SD.

2009-04-25 @ 21:15:15
Postat av: Erik

Lars, klart att det klingar illa när det gäller demokratin. Men vem hade trott något annat. Sverige hyllar sig självt som en stor demokrati men vi vet att så inte är fallet. Att ha en 4% spärr för riksdagen och ett 4 årigt mandat är inte helt demokratiskt och det är ett system som dödar en hel del opinion som inte når in i finrummet. Men det vet dom etablerade Pk partierna.



En vän till mig som anser sig vänster sa att PK är ett extremt hot och för varje dag tar vi en liten bit frihet från varandra, för vi övervakar varandra och det vet de styrande. Jag håller med.

2009-04-25 @ 22:28:45
Postat av: Hulda

TV4 vill inte sända SD-reklam. Kommer de att sända (V)-reklam om Ohly kommer med en inspelad film?

Om de skyller på att SD inte sitter i riksdagen så måste de stoppa Juni-listan och Fi.

Stoppar TV4 en ev. reklamfilm från SD har vi ingen demokrati i Sverige!

2009-04-26 @ 00:05:20
Postat av: Tore

Egentligen tror jag inte på att en majoritet är för EU. Gör man en undersökning i t ex storstäderna

får man dessa siffror! Men Sverige består av andra regioner också, och då kommer sanningen också fram.

Vi kan ju göra exemplet med SD! Gör en väljarundersökning om riksdags- och kommunalvalet i Skåne, och då skiter de sju syskonen "ner sig"! Men tala inte om att det bara gäller "Skåne"!...



Att "media" är det mest odemokratiska här i landet,

visar nu också hur Tv 4 "förbjuder" SD att ha reklam i "kanalen". Men man kunde tidigare ju förutspå detta, när de har en "kommunist" som ledare/verkställande direktör!...



Mer odemokratiska typer/länder! Förenta Nationerna

har en majoritet av länder, där det demokratiska är "helt förbjudet". Nu senast höll den shia-muslimske diktatorn, kallad "lill-Hitler", denne Ahmadinejad "from Iran", som nu "sätter tonen" i FN. Den 20 april, på Hitlers födelsedag, höll FN en konferens i Genéve, där denne "lill-Hitler" höll ett anti-semitiskt tal, där samtliga EU delegater utgick.

Det måste vara ett misslyckande med hela FN, då de inbjudit denne parasit till en rasismkonferens, då alla vet vad denne galning vill med Israel, och kanske världen i övrigt. Vi behöver ett nytt "FN", ett Demokraternas Förbund, där endast de demokratiska staterna är kvalificerade!

Håller ni inte med mig, "ni otrogna"!...

www.erixon.com/blogg/2009/04/ahmadinejad-satter-tonen-i-fn/

2009-04-26 @ 00:56:48
Postat av: Dr Livingsteen

Nu har politikerna börjat tvinga våra åldringar på ålderdomshemmet att ha personal iklädda huckle. Dessa har väldigt knappa kunskaper i svenska och t.om så enkla tekniska ting som att använda diskmaskin är oövervinnerlig.

Hur många utbildade svenska vårdgivare tvingas ut i arbetslöshet pga detta

2009-04-26 @ 09:48:33
URL: http://ilyameyer.com/
Postat av: Stina

Tro mig eller ej, men jag förespår att kommer SD in som vågmästare tar sossar och moderater varandra i hand och bildar regering efter nästa val. Båda partierna kastar av sina svanspartier och samordnar sina redan ganska lika partiprogram.



Otroligt - icke!



Det blir en blå-röd röra av alltsammans - eller lila om man så vill.

2009-04-27 @ 16:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0