MER STATISTIK OM INVANDRINGEN

Antal asylsökande i olika länder brukar ofta jämföras mellan olika länder. För några dagar sedan hade jag ett diagram som visar antalet asylsökande till Norden för att alla skall få möjligheten att jämföra dessa siffror med våra nordiska grannländer.

Jag anser att antalet asylsökande i väldigt stor utsträckning styrs av de asylregler som finns i respektive land. Dansk folkepartis inträde på den politiska scenen i Danmark kan tydligt avläsas i antalet asylsökande till Danmark. Hårdare regler och högre krav avspeglas omgående i antalet asylsökande.


Nu är det visa som kommenterat dessa diagram och anser att de inte är av något värde, utan de anser att de är antalet uppehållstillstånd som är mer intressant. Detta är en sanning med stor felaktighet då antalet som stannar i Sverige efter ett negativt beslut är så stort som 90 procent för bland annat irakier. Dessa kallas sedan felaktigt för "papperslösa flyktingar" när de i själva verket är illegala invandrare och befinner sig olagligt i Sverige.


Hur som helst har jag försökt få fram jämförbara siffror för våra grannländer i Norden.

Nu vill jag direkt påminna om att dessa siffror visar endast asylsökande som fått uppehållstillstånd. De som fått uppehållstillstånd av andra  skäl finns alltså inte med i diagrammet.




Tyvärr visar även detta diagram på den huvudlösa invandring till Sverige i jämförelse med våra nordiska grannländer. Den extremt höga siffran under 2006 hänger samman med den så kallade flyktingamnestin som var aktuell under 2006.


Vänsterpartiet och Miljöpartiet har höjt röster för ännu en så kallad flyktingamnesti. Deras politik är ett sätt att få till en mer eller mindre fri invandring till Sverige som dessa partier förespråkar. Jag anser att det är fullständigt tokigt och oansvarigt av dessa vänsteranhängare.


För att ytterligare påvisa hur frikostigt antalet uppehållstillstånd delas ut i Sverige vill jag också visa antalet personer som fått uppehållstillstånd av anhöriginvandringsskäl.




Jag säger det igen! Varför får vi aldrig se dessa siffror och liknande diagram i media? Varför vågar man inte redovisa dessa sanningar för svenska folket. Siffrorna är inte speciellt svåra att få fram men tydligen desto svårare att publicera i media som styrs av pk-journalister.


Här finns svaret på varför jag ägnar Danmark stor uppmärksamhet i mina blogginlägg. Det går att förändra ett lands invandringspolitik vilket Dansk Folkeparti är ett slående bevis på. Dansk Folkeparti har påverkat övriga partier att inta en mycket restriktiv syn på invandringen, inte minst socialdemokraterna i Danmark, som inte har nycket gemensamt med Mona Sahlins socialdemokrater i Sverige.

Jag hoppas att sverigedemokraterna kan föra Sverige i samma riktning  som Dansk Folkeparti lyckats med i Danmark.

Källa
Alla de siffror som jag har använt för dessa diagram kommer från Migrationsverket i Sverige, Ny i Danmark, Utländningsdirektoratet i Norge och Migrationsverket i Finland.

Kommentarer
Postat av: Sveriges framtid

Kontot AkallaBoysMusikAB på Youtube:



http://www.youtube.com/AkallaBoysMusikAB



Här kan man höra några invandrarungdomar, antagligen arabiska och afrikanska (och framför allt muslimska), i invandrarförorten Akalla i Stockholm sjunga om hur de rånar och misshandlar svenskar, slår ner judar (muslimsk antisemitism), tvingar svenska tjejer att "suga deras kukar", hur de röker hasch, hur de hatar Sverige, svenskar, staten och socialen, hur de skjuter med vapen, rent allmänt hur kriminella de är, att de är beredda att mörda alla svenskar och lite annat trevligt.



Är det så här vi vill att Sverige ska se ut?

2008-09-02 @ 01:28:21
Postat av: Jonas

Toralf: Du missade att redovisa källan till dina diagram. Kan du berätta var du hittat diagrammen?

2008-09-02 @ 03:45:29
Postat av: Info

MARIE DEMKER I FARTEN IGEN



Nu är ”professor” Marie Demker, Sveriges radios (inofficiellt) fast anställda sverigedemoklrathaterska i farten igen. Intervjuad om de medfött ondskefulla närmare 400.000 svenskar, som i opinionsundersökningar f.n. sagt sig ämna rösta på sd.



Denna gång mitt i själva nyhetsutsändningarna. Som innehåller ett ohöljt angrepp på nämnda människor. Hör hycklas inte med syftet: FÖRINTELSE.



Marie Demker vill, flitigt citerad i sjupartialliansens massmedier, bland annat avskaffa nationaldagen. Ja, inte alla nationaldagar, förstås. Bara den svenska. ” Marie Demker är kritisk både till själva nationaldagen och ledigheten.”



Wikipedia: ”Efter några års arbete på annonsbyrå och inom vården påbörjade Marie Demker studier vid Journalisthögskolan i Göteborg och tog journalistexamen 1984. Hon har arbetat som journalist på Aftonbladet, Göteborgs-Tidningen (GT), Skaraborgs Läns Tidning samt Tidningarnas Telegrambyrå (TT). --- Sedan 20 år tillbaka medverkar Marie Demker regelbundet i media som frilansskribent och som kommentator till aktuella politiska skeenden, däribland ämnesområdena religion och politik, nationalism och främlingsfientlighet, fransk politik, forskningspolitik samt jämställdhetsfrågor.”



Marie är gift med den likaså medialt frekvent anlitade Ulf Bjereld: ” Ulf Ingvar Bjereld, född 10 december 1957 i Båstad, är professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet samt styrelseledamot i Sveriges kristna socialdemokraters förbund. --- Bjereld flyttade till Göteborg 1975 och tog examen vid Journalisthögskolan 1978. Därefter kombinerade han journalistisk verksamhet vid bl a Göteborgs-Tidningen (GT) med praktiskt orienterade arbeten, bl a inom handeln (Pressbyrån) och sjukvården (Kallebäcks sjukhem). --- Bjereld var under några år medlem av Kommunistiska partiet marxist-leninisterna (revolutionärerna) (KPML(r)), men återvände till socialdemokratin i mitten av 1980-talet.”



Men Sveriges radio nöjer sig inte med sin sd-kritik i nyhetssändningarna. Dessutom innehåller idag P1 Morgon ett särskilt inslag med samma avsikter. ”Gorm Lind lämnade Sverigedemokraterna för två hår sen. Reportage av Olof Sjölander.” Jag vet inte, vem Gorm Lind är, men han framför sin antipati mot sd med en ovanligt sluddrande röst och i ovanligt obildade ordalag.



Gorm Lind spår i Tarot, får man veta genom Google. Desutom t.ex. (Linds blogg):



” Nå, när jag läser detta är det väldigt, väldigt skönt att ha lämnat både sd och

den tankevärlden bakom mig. Upplagd av Gorm Lind kl. 09:36 1 kommentarer

http://gormlind.blogspot.com/ - 47k - Cachad - Liknande sidor”



Du som förfogar över en e-postadress, som du utan risk kan använda offentligt, uppmanas skicka kopior av dessa Thoralfs talande och värdefulla stapeldiagram och/eller länken till sidan till P1 morgons och P1 Nyheters olika medarbetare.

2008-09-02 @ 07:07:18
Postat av: Thoralf A

Det tog bara Sveriges Radio några dagar att uppmärksamma att Gorm Lind tydligen startat en blogg. Han intervjuas omgående om sin syn på sd och det slås givetvis upp stort av pk-media. Frågan är vilket nyhetsvärde detta har?



Sveriges Radio presenterar honom som f.d. Sverigedemokrat och suppleant i partistyrelsen.



Vad Sveriges Radio däremot inte talar om är att han fick lämna partiet (uteslöts) sedan han misstänktes för ekonomiska oegentligheter i Trollhättan.

Han hade bland annat köpt en hund för partiets lokala partikassa och det fanns tydligen ännu fler privata inköp.

Gorm Lind skall vara väldigt tacksam att partiet inte polisanmälde honom för förskingring när detta uppdagades. Antagligen valde partistyrelsen att inte göra detta då det var ett valår och att en rättegång fått stort negativt utrymme i media under valåret 2006.



Se nedanstående länk.

Postat av: AWSvensson

Tummetott sluta med så korkade kommentarer, ingen här har sagt att enbart muslimer stjäl, vi har nog av våra egna kriminella som vi inte kan exportera. Vi har inte någon som helst skyldighet att ta emot all världens kriminella, de skall på studs returneras till sina hemländer.

2008-09-02 @ 09:48:31
Postat av: AWSvensson

Lilla Flickan, provokationen är lite för genomskinlig, bättre lycka nästa gång.

2008-09-02 @ 10:09:43
Postat av: Thoralf A

tummetott o LillaFlickan



Ovanstående person är vad jag kallar ett internettroll som jag kommer att radera alla kommentarer ifrån.

IP-adresserna pekar på USA och Tyskland, trots bara några minuters mellanrum på kommentarerna.

2008-09-02 @ 10:26:46
Postat av: Thoralf A

Uppenbarligen gillar inte dessa personer att diagram med dessa sanningar publiceras på min blogg.

2008-09-02 @ 10:27:41
Postat av: Roberth Ström

Mycket bra post Thoralf.

2008-09-02 @ 11:19:41
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Nu kan vi tacka invandrarvurmarna för att vi får halalslaktning i Sverige ! Den generösa invandringen skulle stoppats för länge sedan , särskilt den från muslimska länder ! Förresten var håller djurrättsaktivisterna hus ? Från det hållet hörs ingenting ! Gonatt Sverige !



Dock hälsningar S-E Karlsson

2008-09-02 @ 12:06:59
Postat av: Nisse Hult

Thoralf, det är mycket intressanta uppgifter, men snälla, snälla, redovisa alltid källan till uppgifterna.



Mvh



N

2008-09-02 @ 12:11:01
Postat av: Jonas

Toralf:

Du svarar på andra personers inlägg, men inte mitt. Så jag måste ställa frågan igen. Var har du hittat diagrammet?



Det är inte så att jag misstror dig eller dina fakta. Men jag vill veta var du fått siffrorna ifrån.



Varför kan du inte svara mig på det?

2008-09-02 @ 14:21:14
Postat av: Thoralf A

Jonas



Diagrammen har jag skapat själv, de finns givetvis inte att hämta någonstans.



Alla de siffror som jag har använt för dessa diagram kommer från Migrationsverket i Sverige, Ny i Danmark, Utländningsdirektoratet i Norge och Migrationsverket i Finland.



Jag har skrivit detta tidigare.

2008-09-02 @ 15:09:33
Postat av: Jonas

Kan du länka till sidorna? För att gå in på dessa organisationers sidor och leta själv tar lång tid. Men eftersom du redan letat reda på informationen kan du väl lägga in länkarna?

2008-09-02 @ 15:16:09
Postat av: Thoralf A

Jonas



"Svårt att få fram informationen? Det förstår jag inte. Jag gjorde nu en enkel sökning på nätet och hittade migrationsverkets statistik angående flyktingar."



"Svårt att hitta information Toralf? Nej inte alls då.Jag gjorde en enkel sökning på google och hittade följande diagram:"



Ovanstående är dina egna kommentarer på min blogg i ett tidigare inlägg. Så jag förstår inte varför jag skall ange länkarna om det är så enkelt. Leta på du, jag har ju angett var du skall leta.



Om du inte klarar av det kan du komma tillbaka så skall du få länkarna till de länder du inte fixar själv.



Lycka till!



2008-09-02 @ 16:52:33
Postat av: Jonas

Klarar av? Jo det är klart jag klarar av. Men om du redan gjort arbetet att leta fram uppgifterna så skulle jag uppskatta att du gav mig länkarna.



Det handlar om god debatteknik. Att man redovisar sina källor så fort man plockar fram diagram eller statistik.



I det här fallet är det presentatören av informationen som ska styrka sin information med källhänvisning. Inte bara skriva "Ny i Danmark" osv. Utan en korrekt källhänvisning som jag visat prov på då jag länkat och förklarat exakt hur man får fram informationen.

2008-09-02 @ 17:11:00
Postat av: Tore

Märkligt att en del har så svårt att hitta det som

Thoralf bjuder på. Kan det bero på "bekvämligheten"

eller... Jag gick in på www.nyidanmark.dk

och se första gången fungerade det perfekt. Man kanske skall vara till åldern för att begripa dessa enkla spårningar.

Ny i Danmark motsvarar Migrationsverket här i Sverige. Lycka till, Jonas & Co...

2008-09-02 @ 18:32:28
Postat av: Magnus

Tore. Instämmer! Inga problem att hitta där ("Tal & statistik" och där första pdf-dokument, och svårare är det inte på de andra sajterna). Ville Jonas debunka Thoralf skulle han inte ha den attityd han har, utan han kverulerar i ett försök att misstänkliggöra Thoralfs korrekta siffror.



Det räcker bra med att ange vilka organisationer som redovisar siffrorna. Det här överensstämmer helt med siffror jag sett tidigare.

2008-09-02 @ 19:13:30
Postat av: Magnus

Apropå att jag skrev om vad jag tidigare sett. Att siffrorna samtliga länder överensstämmer med de jag tidigare sett presenterade i olika media är något som vid sidan av mitt förtroende för Thoralf gör att jag litar på siffrorna. Hade tidigare sett källinformation för Sverige och har nu på ett par minuter funnit dem för Danmark (tabell sidan 4 i denna första pdf-fil på statistik-sidan:

ogfakta2007.pdf" rel="nofollow">http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/F496DBF0-6520-4666-BD73-FFA22A74687A/0/talogfakta2007.pdf ). Tänker nu inte ägna minuter åt att söka Norges och Finlands siffror. Bör Jonas göra om han nu är intresserad av att debunka Thoralf...

2008-09-02 @ 19:24:42
Postat av: Kalle

DEBUNKA, vad betyder det???



Har kollat i ett slanglexicon men kunde inte hitta något sådant uttryck.



Är det rinkebysvenska för riksvenska är det inte. Alltid kul att förstå vad man läser.

2008-09-02 @ 20:35:05
Postat av: Anonym

Jag litar på att det Thoralf skriver är sant. Jag har även sett på tv och läst i tidningar. Det överensstämmer med vad Thoralf skriver. Det första jag gör när jag startar datorn är att läsa Thoralf blogg. Jag tror på dig Thoralf.



God Natt Ha det bra.

2008-09-02 @ 23:04:31
Postat av: Jonas

Har jag någonstans skrivit att jag tvivlar på Toralfs siffror? Nej. Har jag någonstans sagt att jag inte förstår mig på diagrammet? Nej. Det enda jag har sagt är att jag vill ha källan redovisad på ett enkelt sätt.



Tore. Försöker du förlöjliga mig? Det är ingen god debatteknik. Eller är du för gammal för att förstå det? Du kanske gillar härskartekniker?



Magnus. Din länk fungerar inte. Troligtvis för att den ska innehålla understreck som inte den här bloggen tar emot.

2008-09-03 @ 15:35:22
Postat av: Tore

"Jonas"! Förlöjliga? Du säger det själv! Tjafs om

en sådan enkel sak som Thoralf visar. Väx upp för

tusan! Svälj förtretet, när du får så enkla anvis-

ningar, och förresten det var du som frågade/in-

surerade hur/var uppgifterna kom ifrån!. Dessutom

ifrågasatte du detta! Skall vi "mata" dig också?...

2008-09-04 @ 14:09:58
Postat av: Jonas

Haha Tore!



Du var en riktigt rolig prick. Tyvärr verkar du inte kunna någonting om debatteknik, seder eller något annat som har med internetargumenterande att göra. Men du kanske tillhör den generationen som inte växte upp med internet eller datorer så du inte är van vid interaktiv kommunikation.



I alla dessa fall så måste man redovisa källorna. Det är personen som lägger fram statistiken som också måste ha källorna redovisade.



Det finns oerhört mycket siffror på internet. Men tyvärr också mycket, mycket feltolkningar och rent av felaktiga siffror. Till exempel den förträffliga sidan wikipedia får inte användas som källa på Högskolan i Kalmar, trots att det troligtvis står mer korrekta saker där än i Nationalencyklopedin.

2008-09-05 @ 12:20:52
Postat av: Tore

Jonas! Vissa saker som står i Wikipedia är sådant

som lojala till ämnet skrivit in! Det som händer NU

finns aldrig inskrivet utan framtages av seriösa

utredare. I detta fallet med Thoralf anser jag honom mer seriös än vissa skibenter i Wikipedia.

I denna kan man ändra uppgifter om så "behövs"!

När jag gick in på nämnda plats som Thoralf hän-

visade till, fann jag uppgifterna med en gång. Att

Thoralf gör staplar, är mycket underlättande vid

jämnförelser med andra skandinaviska länder. Att

du sedan ändå tjaffsar om detta, resulterar i mitt

kompliment av denna historia. Dessutom litar jag

med på Nationalensyklopedin än på Wikipedia av ovan

angivna skäl. Jag förutsätter att vi inte har mer

att kommentera i detta ämne! Bye, bye...

2008-09-06 @ 20:29:32
Postat av: Jonas

Återigen ett fantastiskt inlägg av Tore!



Men jag håller med. Vi vinner ingenting på att utbyta information längre. Detta eftersom du inte har något mer än partiska åsikter att komma med. Dina logik har helt försvunnit och du argumenterar från dina känslor. Självklart är det inget sätt att vinna en internetargumentation på. Kanske på ett gatumöte eller ett partimöte, men inte på internet.



Bye bye

2008-09-08 @ 11:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0