SAMUEL FRÖLER IDIOTFÖRKLARAD AV NANNE

I en intervju av Barometern säger Samuel Fröler så här.


"Vad anser du om planerna på nya fotbollsarena i Kalmar?
- Fredrikskans ligger så vackert - jag önskar att den befintliga arenan kunde byggdes ut i stället för att flyttas."



Samuel Fröler en av många andra som har samma känsla för Fredrikskans som dock Kalmar FF:s tränare Nanne Bergstrand idiotförklarade på presskonferensen i måndags.


Tidningen Östran har idag uppmärksammat mitt inlägg om Nanne Bergstrands utbrott vid presskonferensen. Man kan ju undra vilket syfte Östran har med denna artikel?

Agneta Adeen har satt rubriken "Attack på Nanne" och då är det faktiskt inte svårt att förstå syftet med artikeln. Östran har inte ens citerat Nanne Bergstrand när han idiotförklara många människor när han säger följande.


"Hur kan någon tycka att det skall ligga en arena på den här platsen, det är helt idiotiskt. Det är naivt! Det är ungefär som när den vise pekar på månen så tittar den enfaldige på fingret."

Nanne Bergstrand 21 juli 2008.

Detta citat borde givetvis varit med i Östrans artikel, läsarna kan ju gärna inte gå in på webben och se Nanne.



Östran vrider också till det med att jag kräver att Nanne skall be om ursäkt men jag skriver faktiskt "borde be om ursäkt" men så är det med journalister när de försöker sätta en negativ stämpel på mig som sverigedemokrat. Svårt att hålla sig till sanningen och citera korrekt. Se mitt tidigare inlägg där det finns en länk till Nanne Bergstrands utbrott.

Nu väntar jag bara på att journalisterna skall ringa om mitt inlägg om kommunsten och läraren Tomas Jonsson (v) som slippar knivarna och laddar gevären för att starta revolution. Men den dagen lär inte inträffa, eller vad tror mina läsare.


Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Aldrig på tusen år att det skulle hända, så vänstervridna som dagens journalister är...

2008-07-27 @ 01:49:16
Postat av: Henrik

De gör ju iallafall mycket reklam för er, lokaltidningarna. En "hög medieprofil" kan man kanske säga att du lyckats skaffa dig...

2008-07-27 @ 02:07:53
Postat av: Göran

En fråga Thoralf. Som "Ståckhålmare" med tillika noll fotbollsintresse så undrar jag hur mycket/litet snack det är bland gemene man i Kalmar kring det här med den nya arenan? Om det är ett hett ämne som engagerar många och där majoriten förespråkar nybyggnation istället för renovering, så kan det vara svårt att som politiker ge emot strömmen med risk för att bli stämplad som "glädjedödare" etc. Därav min fråga åvan.



Men min magkänsla säger mig, rätt eller fel, att detta med Fredrikskans verkar vara mer eller mindre en icke-fråga för Svensson. Sorry om jag går OT men som hockey-/Leksandsfanatiker, finner jag det ytterst märkligt med publiksiffrorna om de nu verkligen stämmer. Det bor ju trots allt drygt 60.000 i Kalmar och som utomstående tycker man att invånarna borde vara saliga/heltaggade över att klubben ligger 1:a med goda chanser till guld för första gången i klubbens historia!



Mvh

Göran

2008-07-27 @ 02:32:00
Postat av: Fredrik

Goooooood Thoralf!!! Blaskorna får skriva vad dom vill - och det gör dom - men till vilken nytta? Folket ser igenom dessa sk journalister. SD står som det enda rena, icke PK-fierade partiet. Sveriges medelklass börjar få upp intresset för partiet. Ikväll när jag va ute med polarna sa flera stycken att dom skulle rösta....just det SD...Go Go Go. DU GÖR SKILLNAD. VI GÖR SKILLNAD!

2008-07-27 @ 03:44:16
Postat av: Thoralf A

Göran



Frågan är nog egentligen inte särskilt het hos gemene man i Kalmar. De som förespråkar en helt ny arena har skrikit högst än så länge men det finns många som hellre ser ett ombyggt Fredrikskans.



Det stora problemet är att sedan man i kommuntoppen valde att jobba för en ny arena har priset stigit från ca 160 miljoner till dagens 260 miljoner kronor och detta gör anser jag att man även måste uppdatera offerter på ett ombyggt Fredrikskans innan ett beslut tas.



Att KFF har i stort sätt samma publiksiffror hänger nog mycket samman med att man bara kan erbjuda ca 4 500-5 000 riktiga publikplatser. Med en riktig arena med kortsideläktare tätt in på planen kan säkert publisnittet ökas med flera tusen. Detta går även att åstadkomma på ett ombyggt Fredrikskans.

2008-07-27 @ 09:01:47
Postat av: Gregorius

Massmedias halvsanningar och inte sällan rena lögner om SD och invandringspolitiken kommer en dag att slå tillbaka på dem själva. Sanningen kommer alltid fram om än det tar lite tid.

2008-07-27 @ 10:14:12
Postat av: Ruskprick

Låt massmedia ljuga. Jag tror folk i allmänhet genomskådar lögnerna. Alla lögner dom skriver gynnar enbart oss di goda.

2008-07-27 @ 11:44:08
Postat av: Anonym

Bortsett från Fredrikskans ! Hustrun och jag återkom för ett par timmar sedan från en skön cykeltur på ca en timme , under cykelturen funderade jag lite på olika saker bla på att invandrare låter sej smugglas till Sverige och då betalar mellan 100000- 150000 för detta ! Kom fram till att detta pris är oehört billigt om man betänker att kanske en hel familj på 10-15 personer får livstids försörjning i Sverige och kanske i många fall aldrig kommer ut i arbetslivet ! Nej , hjälp dom 3-5 % som är "riktiga" flyktingar dvs de som tvingats fly från sina länder på grund regimen där ! Dom som har råd att betala stora summor för att bli smugglade till Sverige är i mina ögon inga flyktingar !



Mvh Stora Småland .

2008-07-27 @ 12:16:21
Postat av: j-å

Spelade själv div.5 till div.3-fotboll under 60-70 talet, och vill påstå att vackrare inramning till en fotbollsarena än Fredrikskans, är svårt att finna i vårt land.

Har sedan som publik besökt arenan en enda gång och måste nog räknas som "gemene man", men med stort kontaktnät.

Rent allmänt har "icke fotbollsfrälsta" uppfattningen att en ny arena är "vansinnigt slöseri" med skattemedel. Man kan heller inte se något som helst värde i att lägga en ny arena "utanför stan".

Det är bara en liten bråkdel av de "fotbollsfrälsta" i publiken ,som förordar en ny arena. Övriga kommer att sakna sitt vckra Fredrikskans.

Utan tvekan är det så att de få som "gastat högst och synts mest" har lyckats driva frågan om en ny arena så här långt.

Så vill ju en del politiker bygga ett slags "monument", med sina namn på kopparplåt o.s.v.

2008-07-27 @ 12:48:44
Postat av: Skånepåg

j-å

"Så vill ju en del politiker bygga ett slags "monument", med sina namn på kopparplåt o.s.v."



När tror du vi får se kopparplåtarna med berörda namn på tegelstenshögarna vid Snurrom?

2008-07-27 @ 13:31:31
Postat av: Tobias Lindgren

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=438&artikel=2214482



"Kampen om de konservativa

Samtidigt som de etablerade partierna tenderar att röra sig mot mitten - lämnas högerflanken fri. Sverigedemokraterna profilerar sig nu i traditionellt konservativa frågor och försöker ta väljare från kristdemokraterna."



http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1273147



Vad tycker du om detta, Thoralf?

2008-07-27 @ 18:12:47
Postat av: j-å

Skånepåg

Jag tror nu ang.Fanedun, som jag trodde första gången jag läste om projektet i början av April för ett par år sedan.

Då trodde jag att det var just ett avancerat Aprilskämt.

Men det skulle inte förvåna mej om kopparplåtarna redan är tillverkade, men nu väl undangömda.

Hur som helst, Kalmar Kommun har haft alldeles för stora spenderbyxor påtagna. Inblandade i projekt som ger mycke litet skattenetto, om något alls. Om tre år kommer vi att befinna oss i djup, ekonomisk kris.

2008-07-27 @ 21:15:42
Postat av: Söder

När det diskuteras ny arena brukar ordet multi smyga sig in. Multi betyder att allt skall kunna utövas på den stackars arenan. Stora drömmar om friidrottsevenemang rockkonserter som skall betala tillbaka kostnaderna så fort som möjligt. Nya ullevi är ett skräck exempel. Står man på deras kortsida får man ha både kikare och styltor för att se något långt bort i fjärran. Vi får hoppas att ni får en fotbollsarena på den ursprungliga platsen. Med tex olympia som modell.

2008-07-28 @ 00:16:51
Postat av: Tore

Örjans Vall i Halmstad, lär vara en av Sveriges vackraste! I mitten av 50-talet hade HBK ibland

över 20.000 åskådare. Idag är det väl som i Kalmar!

Även om Kalmar leder allsvenskan, tror jag folk är

begränsade att betala "fantasisummor" för att se

någon match.

Ni har ju en underbar travbana, där jag i min andra uppsittning vann min första vinst, på 80-talet.

(I full orkan, över 30 sec/m) En liten parentes...

2008-07-28 @ 23:22:54
Postat av: Tobias Lindgren

Thoralf, kan du skriva ett inlägg om denna artikel i Nyheterna?

Postat av: Skånepåg

Måste bara nämna denna ledare i Barometern av politiske chefredaktören. Den vettigaste av honom på år och dag!



På grund av en bugg i bloggen brukar vissa URL inte funka. Gå i så fall till www.barometern.se och klicka på Ledare.



http://www.barometern.se/ledare/varning-for-arenafallan-i-kalmar(750837).gm

2008-07-29 @ 11:45:11
Postat av: Skånepåg

Thoralf.



På Lundgrens Kalmartidningen http://kalmartidningen.blogg.se/ fick jag följande svar då jag påstod att Sd var emot Arenan på IKEA-området. Är det något jag har missat eller är här en hund begraven? Du har, vad jag sett här i bloggen, förordat en ombyggnad av Fredriksskans.



Tacksam för din kommentar, så att ev. missförstånd eller felaktigheter kan rättas till.



"Postat av: Sebastian Hallén (fp)

Sd hade inga invändningar mot vare sig detaljplanen för arenan, eller mot Kalmar FFs föreningsbidrag och de investeringar som kommunen skall göra (se kommunfullmäktiges protokoll § 84 från mars för detaljplansbeslutet och § 128 i juni 2007 för beslutet om föreningsbidrag).



Att bifalla ett förslag är inte att "kraftigt motsätta" sig detsamma. Eller hur?"

2008-07-29 @ 12:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0